Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LG 50PS3000

196 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 31 juli 2009 - 04:34

Stenman
  • Stenman
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Jag är supernöjd :blink:
Här är en jämförelse mot ps8000
http://ie.lge.com/prodcompareprint.do?actType=compare&modelCategoryId=0101&categoryId=0101&parentId=01&page=1&modelCodeDisplay=&cp_models=50PS8000&cp_models=50PS3000

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=&showtopic=232215&view=findpost&p=2464711

Redigerat av Stenman, 31 juli 2009 - 05:14.

Postad 01 augusti 2009 - 13:15

Unregisteredf42c246a
  • Unregisteredf42c246a
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Nu har jag äntligen fått upp min TV på väggen. Väldigt nöjd med TV'n förutom en sak som jag har problem med.
Hur ska man koppla en amerkansk NTSC LD-spelare till den ?
Jag har kopplat som jag gjorde till min tjock-tv, S-video + vänster och höger ljud på ena sidan kabeln och scart på andra. Bilden blir då sv/v medan ljudet fungerar som det ska. Jag har provat i både scart 1 & 2 med samma resultat.
Någon mer med LD som har fått rätt på det ?

Postad 01 augusti 2009 - 17:17

vurt
  • vurt
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Så den från komplett är silver ser jag, någon som har en bild hur den ser ut? verkar bara finnas bilder på den svarta (vilket jag skulle föredra, svart brukar göra att bilden "står ut" lite mer och omringar bilden mycket snyggare, förstår inte riktigt varför dom trilskas med att släppa silver, sååå fult och ser sjukt lågbudget ut imo!).

Går åt som smör ser jag, 15 när jag kollade för en timme sen, nere i 13 nu (hos Komplett).

Pixmania har också fast blir en tusenlapp i frakt där :/ skulle iofs kunna tänka mig att betala extra för att få en svart.

Redigerat av vurt, 01 augusti 2009 - 17:39.

Postad 01 augusti 2009 - 18:03

Stenman
  • Stenman
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Vadå silver ? Den är Svart förutom en snygg smal silver/grå kant dekor i botten fö precis som
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=445411
visar

Postad 01 augusti 2009 - 18:23

vurt
  • vurt
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Men det står ju: Färg Titan silver

men det är ju bra om det bara menas att det är en liten kant som är silver, tycker färgen borde anges som svart eftersom det ju trots allt är huvudfärgen.

Postad 01 augusti 2009 - 18:28

Goyt
  • Goyt
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0
Den är svart. Det enda silver är en liten "list" som sagt som går längst ner horisontellt på ramen. Köpte min själv från Komplett. Så beställ du :)

Postad 01 augusti 2009 - 18:35

vurt
  • vurt
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Ja, jag ska lägga en beställning i veckan antagligen.

Fungerar den bra att spela på? Någon som testat?

Postad 01 augusti 2009 - 18:56

Goyt
  • Goyt
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0
Jadå. Kör både PS3 och Xbox360 på den utan problem. Detta är en kanon tv för dom pengarna enligt mig.

Postad 02 augusti 2009 - 23:01

vurt
  • vurt
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Ok, låter bra :)

Komplett skickar som "företagspaket", betyder det att dom kommer till dörren med paketet? Har för mig Posten gjorde det förr i tiden till privatpersoner, men slutade med det.. Någon som vet?

Redigerat av vurt, 02 augusti 2009 - 23:02.

Postad 03 augusti 2009 - 11:58

vurt
  • vurt
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Beställde precis nu sista ex'et på Komplett.. ska bli kul att byta ut min 32" CRT :)

Postad 03 augusti 2009 - 12:39

HaDo
  • HaDo
  • Forumräv

• 674 inlägg
  • 0
Du kunde välja om du ville ha" hempaket" eller företagspaket. Företagspaket får du nog hämta själv på närmsta utlämningsställe. Jag valde hempaket, smidigt som fan.

Postad 03 augusti 2009 - 12:49

vurt
  • vurt
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Du kunde välja om du ville ha" hempaket" eller företagspaket. Företagspaket får du nog hämta själv på närmsta utlämningsställe. Jag valde hempaket, smidigt som fan.

Jo, fast har inte pengar förrän i slutet av veckan, mest därför jag undrade, så dom inte kommer och ska ta betalt imorrn hehe

EDIT: kan man koppla in en subwoofer direkt in till TV'n på något sätt, antar att som med alla TV's så är basen inte den bästa? Eller måste man köpa en förstärkare och separata högtalare också (känns onödigt om högtalarna på tvn är hyffsade).

Redigerat av vurt, 03 augusti 2009 - 14:26.

Postad 03 augusti 2009 - 16:19

Gäst_csmannen_*
  • Gäst_csmannen_*
  • 0
Hej!
Jag funderar på att köpa en lg 50ps3000 men Hr några frågor...

1. Många säger att denna tvn inte är bra att surfa på, stämmer det?
2. Kan det bli permanent ghoasting på tvn?
3. Förekommer någon ghoasting alls?
4. Är det svårt att montera tvn på väggen?
5. VAd betyder 600hz subfield motion?
6. Lite ot, men vad kostar det att få "hempaket" inom Stockholm?

/tack på förhand

Redigerat av csmannen, 03 augusti 2009 - 16:43.

Postad 05 augusti 2009 - 10:38

broyyen
  • broyyen
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Hur står sig en LG 50PS3000 mot en Panasonic TX-P50X10? Dom ligger ungefär lika prismässigt men LGn känns bättre på pappret?
Är det bara Panasonic som har orimligt höga priser?

Postad 05 augusti 2009 - 19:10

HaDo
  • HaDo
  • Forumräv

• 674 inlägg
  • 0

Hej!
Jag funderar på att köpa en lg 50ps3000 men Hr några frågor...

1. Många säger att denna tvn inte är bra att surfa på, stämmer det?
2. Kan det bli permanent ghoasting på tvn?
3. Förekommer någon ghoasting alls?
4. Är det svårt att montera tvn på väggen?
5. VAd betyder 600hz subfield motion?
6. Lite ot, men vad kostar det att få "hempaket" inom Stockholm?

/tack på förhand

1. Vet ej
2. Kan det väl bli på alla plasmor, men är väldigt ovanligt.
3. Har märkt av det lite grand, men inget jag stör mig på.
4. Nej
5. Kolla LG:s hemsida
6. Jag betalade 549:- för ett hempaket ifrån Komplett. Men det är ju som sagt vad Posten tar.

Postad 05 augusti 2009 - 19:16

vurt
  • vurt
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
"Ghosting", dvs eftersläpningar ska väl inte alls plasmor ha? Jag antar ni syftar på tillfälliga inbränningar? Som jag förstått det ska man dra ner kontrast, ljus och färg till 50% de första 100 timmarna för att minimera sånt, sen med tiden ska det bli bättre.

Postad 05 augusti 2009 - 23:54

Unregistered2985cb91
  • Unregistered2985cb91
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
En fråga till er som har köpt en 50PS3000: Hur fungerar den "intelligenta" ljus-sensorn? Går den att slå till/från?

/Mats

Postad 06 augusti 2009 - 10:16

Goyt
  • Goyt
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0
Ja du kan slå av "ljus-sensorn". Jag har själv stängt av den och har den aldrig på för tycker det är så irriterande när bilden växlar i ljusstyrka hela tiden.

Redigerat av Goyt, 06 augusti 2009 - 10:18.

Postad 07 augusti 2009 - 17:56

Anigma
  • Anigma
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0
Nån som kan skriva lite mer utförligt om bildkvalitén? Har ni kalibrerat eran tv? Hur är svärtan? Problem med IR eller ghosting. Ge mig mkt info, är sugen att slänga iväg en beställning på denna om skillnaden i bildkvalité mellan denna och PS8000 = 0 som jag läst :)

Postad 11 augusti 2009 - 18:53

Stenman
  • Stenman
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Förstår inte varför du tvekar
Bildkvalité = superb
Kalibrering = enligt tycke och smak
Svärta = toppklass enligt tester
IR eller ghosting ??
Trimma den sen enligt /Goyt /
och du har en 50 tummare 4000:- billigare än grannen :)

Redigerat av Stenman, 11 augusti 2009 - 19:38.

Postad 11 augusti 2009 - 22:41

masett
  • masett
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Har precis fått hem den här från komplett. Matar med Humax comhem hdmi boxen. Har haft en 47tum 1080p LG lcd innan och ps3000 är definitivt än rejäl uppgradering. Svärtan i synnerhet är hästlängder bättre än min 2.5 år gammal Lcd. Håller med Stenman att man får ställa in bilden efter tycke och smak genom att prova sig fram. HD kanalerna ser bättre ut än någonsin men SD kanalerna ser dessvärre sämre ut än på gammal lcd:n, tom SVT. Om du inte har råd med en Panasonic så är detta nog ett vettigt alternativ.

Postad 12 augusti 2009 - 12:20

vurt
  • vurt
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Fick hem min i fredags, är också nöjd. Svärtan är ju ganska dålig dock, speciellt om man får för sig att titta på den svarta kanten runt bildytan (den smala som är innanför ramen), ganska markant skillnad! Gäller dock att inte titta på TV'n i ett helt nedsläckt rum, då förlorar man grymt med svärta (man kan ju tro att det ska vara tvärtom men..). Men färgerna är ju helt kanon, aldrig ägt en TV som visat så fina och skarpa färger. Likaså är jag nöjd med ljudet på min PS3000 men blir väl ändå tvungen att köpa högtalare/förstärkare till den då WD mediaspelaren ändå inte skickar ut DTS (som ju alla filmer har nuförtiden).

Tillfälliga inbränningar får man galet snabbt från menyn i WD media player te.x.. kan se "VIDEO" inbrännt nere till höger på skärmen om så menyn bara varit igång i 10 sekunder, dessa försvinner dock över kanske en minut. Trodde det var lite överdrivet med Plasma och dessa tillfälliga inbränningar, men så var det inte.. Förhoppningsvis försvinner dom mer och mer dock (är inne på 100h nu och det är fortfarande ganska illa med dessa tillfälliga inbränningar).

Inställningar som är gjorda med en kalibreringsenhet (snott från AVS-forumet):

Contrast: 90
Brightness: 30
H-sharpness 52
V-sharpness 52
Colour: 50
Colourtone: 0
Dyn contrast OFF
noisereduction OFF
Gamma: Hígh
Black level Low
Colourstandard: SD
Colour area: Wide

Whitebalance: COLD
red gain: 4
green gain: 0
blue gain: -48
red offset: 34
green offset: 31
blue offset: 41

ser ganska bra ut tycker jag.

Igen, det enda jag egentligen har att "klaga på" är den ganska dåliga svärtan, hade nog trott en skulle vara bättre än min 2500:- 24" Benq LCD monitor, men den är snarare ganska likvärdig om man tittar i ett inte helt nedsläckt rum. För 10.000:- kan man nog inte förvänta sig att få något som är svart som en CRT dock, så man får ju ha lite överseende ;)

Hade 2 döda pixar också, men jag måste verkligen anstränga mig för att se/hitta dom, även om jag tar te.x en vit eller röd bakgrund.. tycker överlag det är ganska löjligt att lämna tillbaka en skärm för ett par döda pixlar, knappast så att det är möjligt att se dom under en film ändå, dammkornen man har efter några månader lär vara större :lol:

Redigerat av vurt, 12 augusti 2009 - 12:33.

Postad 12 augusti 2009 - 12:30

Chris_Kadaver
  • Chris_Kadaver
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

Fick hem min i fredags, är också nöjd. Svärtan är ju ganska dålig dock, speciellt om man får för sig att titta på den svarta kanten runt bildytan (den smala som är innanför ramen), ganska markant skillnad! Gäller dock att inte titta på TV'n i ett helt nedsläckt rum, då förlorar man grymt med svärta (man kan ju tro att det ska vara tvärtom men..). Men färgerna är ju helt kanon, aldrig ägt en TV som visat så fina och skarpa färger. Likaså är jag nöjd med ljudet på min PS3000 men blir väl ändå tvungen att köpa högtalare/förstärkare till den då WD mediaspelaren ändå inte skickar ut DTS (som ju alla filmer har nuförtiden).

Tillfälliga inbränningar får man galet snabbt från menyn i WD media player te.x.. kan se "VIDEO" inbrännt nere till höger på skärmen om så menyn bara varit igång i 10 sekunder, dessa försvinner dock över kanske en minut. Trodde det var lite överdrivet med Plasma och dessa tillfälliga inbränningar, men så var det inte.. Förhoppningsvis försvinner dom mer och mer dock (är inne på 100h nu och det är fortfarande ganska illa med dessa tillfälliga inbränningar).

Inställningar som är gjorda med en kalibreringsenhet (snott från AVS-forumet):

Contrast: 90
Brightness: 30
H-sharpness 52
V-sharpness 52
Colour: 50
Colourtone: 0
Dyn contrast OFF
noisereduction OFF
Gamma: Hígh
Black level Low
Colourstandard: SD
Colour area: Wide

Whitebalance: COLD
red gain: 4
green gain: 0
blue gain: -48
red offset: 34
green offset: 31
blue offset: 41

ser ganska bra ut tycker jag.

Igen, det enda jag egentligen har att klaga på är den ganska dåliga svärtan, hade nog trott en skulle vara bättre än min 2500:- 24" Benq LCD monitor, men den är snarare ganska likvärdig om man tittar i ett inte helt nedsläckt rum.

sist jag var inne å kollade såg jag att den led rätt mycket av "grönstick" i bilden i förhållande till andra plasmor... hur långt ifrån måste man sitta för att inte se det? ska in och kolla en gång till... men börjar överväga lcd.. även om ja är större fan av plasma egentligen.

Postad 12 augusti 2009 - 12:40

vurt
  • vurt
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Grönstick ser jag då inte röken av på min, jag kan stå hur nära som helst utan att se något sånt? Du menar som den här bilden: http://img455.images...421/dligkk6.jpg ? det var iaf det jag fick upp när jag sökta på grönstick...

jag drog upp färgen till 90, konstrast 90, men ser ändå inget sånt.

Postad 12 augusti 2009 - 13:19

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Det är ju skrämmande dåligt med så mycket ghostning..

Postad 12 augusti 2009 - 13:24

vurt
  • vurt
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Om du menar tillfälliga inbränningar (inte det samma som ghosting - som mest är något som LCD's har pg.a deras dåliga responstid) så ja, det är dåligt, och det är därför plasmor har en ganska lång "inkörningstid" också, 200 timmar eller mer innan det blir bra, men försvinner helt gör det väl inte som jag förstått det. Ska bli intressant att se.

Redigerat av vurt, 12 augusti 2009 - 13:25.

Postad 12 augusti 2009 - 13:45

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
aldrig sett en lcd med vare sig inbränningar eller ghostning...
vad nu inbränningar har med responstid att göra ?

Postad 12 augusti 2009 - 15:15

vurt
  • vurt
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Igen, ghosting är inte inbränningar. Ghosting är något som uppstår av dålig responstid, något som bara finns på LCD's. CRT's och plasma har inte detta problem då deras responstid är så pass snabb.

Postad 12 augusti 2009 - 15:42

Chris_Kadaver
  • Chris_Kadaver
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

Igen, ghosting är inte inbränningar. Ghosting är något som uppstår av dålig responstid, något som bara finns på LCD's. CRT's och plasma har inte detta problem då deras responstid är så pass snabb.

tror faktiskt du kan ha fel där... här har ni ghosting http://www.component...?showtopic=5544
sen vet jag inte vad fenomenet som lcds brukar lida av som uppträder med trensparenta konturer runt karakter och objekt i rörelse. inte motion blur... utan nåt som brukar uppstå med bildförbättrings tekniker påslaget.
såg att ps3000 led en hel del av ghosting när jag såg den i butik.. det kan dock ha uppstått i skalningen från dvd spelaren som hade inbyggt scaler och skalade upp till 1080p.
Ska in och kolla idag igen och hoppas dom kopplat in blueray spelare den här gången.

Postad 12 augusti 2009 - 16:03

vurt
  • vurt
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Bara en av många FAQ's vad Ghosting är:

http://www.overclock...ponse-time.html

"Ghosting occurs when action is fast enough that the response time cannot keep up, so a drawn frame on the monitor may have artifacts left over from a previous render as the pixels were not able to respond fast enough before the next frame is to be rendered. (Note that CRT monitors have negligible response time so the human eye cannot notice the delay for pixel color changes like with some LCDs)." Dvs precis som jag sa.

Inbränningar är inte det samma. Bildförbättrare ska man aldrig ha igång på TV's i stort sett då dessa nästan alltid försämrar bilden på något sätt eller har något slags "bieffekt".

Postad 12 augusti 2009 - 20:36

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
ghostning brukar menas när tex textremsan ligger kvar en sekund..och då på plasma..fa t vist kan man lika gärna säga att det är en väldigt tillfällig inbränning..dock brukar man väl med tillfällig inbränning mena att dom försvinner efter lite längre tid än nåra sek

Postad 12 augusti 2009 - 22:38

Unregistered1df9a6f7
  • Unregistered1df9a6f7
  • Veteran

• 1 973 inlägg
  • 0
Gosting är tillfällig inbränning som tex text remsa eller meny som står på en stund och finns kvar när man byter bild ,lättast att se mot svart bakgrund. Jag ser ljusa spår av varvräknare när jag kört bil spel och sen har svart bakgrund eller "ingen signal"

mini recension på PS3000.
Fick 18 timmar i sträck med en ps3000 på bakfyllan hos en kompis för 2 veckor sen, där kollade vi på allt från analog tv till film, jag blev mest imponerad av hur tvn hanterar analog signal med mycket lite brus ,eftersläpningar och allmänt skarp och fin bild. Det jag märkte av gosting jämfört med min egen 2008 års pg6000 var att ps3000 höll emot mycket längre i 4:3 läge och skillnaden (gostingen) är mindre ,men den finns där.
En annan sak är att det är mycket lättare att behålla bra svärta men ändå få till detaljer i mörkare scener, vilket inte är en självklarhet på alla tv.
Enligt mig och mina amatör ögon så ser mina + och - ut så här.
+ rörelsehantering
+ analog signal
+ pris, jämfört med helheten i allt från pixelgaranti till jämnheten i bildkvalitet(inte bäst men bra i det mesta)
+ menyer , seriösa inställningsmöjligheter och de verkar "problem fria" om man kollar forumet.

Nackdelar enligt mig
- Gosting vid 2.35:1 film där filmen visas blir det ljusare med tiden =sämre svärta i filmen dock bättre på detta än min gamla PG6000.
- svärta överlag jämfört med panasonic och förmodlingen vissa samsung plasmor också (6 och 8 serien? ).
Jag har svårt att komma på mer - men det finns säkert något.
Hur som så är de(ps serien) prisvärda för vad man får och ser gärna fram emot panasonic svärta/kontrast och obefintlig gosting till nästa år då det är dags igen för ny tv, förhoppningsvis en LG om de håller måttet!

Redigerat av Unregistered1df9a6f7, 12 augusti 2009 - 23:56.

Postad 19 augusti 2009 - 15:11

raaq
  • raaq
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Tack vare SwitchResX går det fint att mata tvn med 1080p 24hz från Mac. Tog ett tag att hitta en bra config bara. Men nu finns det verkligen inget att klaga på i mina ögon vid uppspelning av 24p-material. Kan inte se något "judder", men jag är inte heller någon expert ;)

Kan du dela med dig configgen för SwitchResX, har själv problem med att få pixelmappat 1080p från maccen. Annars mycket nöjd med TV:n!

Postad 20 augusti 2009 - 22:03

bolie
  • bolie
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Fattar inget längre...B)

På vissa sidor eller recensioner läser jag att den är super på SD men mindre bra på HD-material. På andra sidor läser jag helt tvärt om! Min fråga är hur bra den klarar 720p och 1080p? Kommer antagligen köpa denna och en popcorn hour (eller WD) och då köra .mkv i hd från spelaren.

Hur bra klarar den att visa fotboll?

Postad 20 augusti 2009 - 22:05

Unregistered1df9a6f7
  • Unregistered1df9a6f7
  • Veteran

• 1 973 inlägg
  • 0
I prisklassen lär den vara bland de bättre på allt du räknar upp, mest imponerad blev jag av analog bilden jämfört med andra tv men HD bilden är ju alltid bra mer eller mindre på de flesta tvs.

Postad 21 augusti 2009 - 00:16

Chris_Kadaver
  • Chris_Kadaver
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0
Var inne och kollade på in den expert stormaknad igen. Mummy 3 i 1080p var igång. Antagligen var det materialet men det var väldigt kornig bild, och hur 600hz funktionen fungerar förstår jag inte... vissa panoreringar hackade en del, inte jätte mycket men lite för mycket för min smak. (är van att kolla film på kuron hos en polare med bildfördubblings script via dator). Fick också se shrek på vanlig dvd i blueray spelaren. I förhållande till högupplöst skulle jag nog tro att den presterar bättre på lågupplöst material i jämförelse med andra modeller. Men som andra påstår så led den av en del ghosting, som framförallt syntes på shrek dvdn. Personligen skulle jag nog hellre betala dubbla priset för en kuro och sitta och kräkas över hur bra bild den har. Men som sagt.. har bara sett LGn i butik, det är ingen dålig tv... men låt er inte luras av dom som påstår att den är marginellt sämre än kuron för det är några hästlängder kvar. Var inne på att köpa LGn men att köpa en tv för 10000 som man kanske inte blir helt nöjd med känns bortkastat. Bättre att lägga mer om man är kräsen, tyvärr finns det inga bra alternativ till kuron (vad jag vet?) nu när den slutat tillverkas.
Skulle dock vilja se hur den står sig med en ps3a under spel innan jag dömmer ut den, är ghosting något påtalgligt när man spelar?

Postad 21 augusti 2009 - 01:21

vurt
  • vurt
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Chris, du tänker på refresh rate. 600hz sub-field motion är något annat, har inte med hack i panoreringar att göra överhuvudtaget. Om du orkar finns det en lång diskussion här vad det egentligen är för något: http://www.tvlampsnb...ld-motion-mean/

Om du tittat på den i en affär så lär den ju varit fabriksinställd med "store mode" igång (dvs det ser ut som skräp, dom inställningarna är bara optimerade för att det ska synas bra i en upplyst butik), går ju knappast att jämföra med hur film ser ut på din kompis Kuro som han tweakat inställningar och scripts till i månader B) Jag har då inga hack i panoreringar på min PS3000, jag kör också avisynth-scripts.

Såhär, 2 veckor (typ) efter köp så är jag fortfarande sjukt nöjd med min PS3000. Jag ser ingen ghosting alls på min (spelat väldigt mycket PC och 360 spel..) och som de flesta TV's så får man ju tweaka inställningarna en hel del tills man blir helt nöjd.

Kuron är 15000:-(!) dyrare (kollade priserna nu på PS3000 och billigaste 50" Kuron, PS3000 är nere i 8500:- nu, dock inte i lager).. Är nog bara värt det om detta är en spottstyver i havet för personen eller om man tänkt att doktorera i bildkvalité (eller nått :lol: )

Redigerat av vurt, 21 augusti 2009 - 01:24.

Postad 21 augusti 2009 - 02:50

Chris_Kadaver
  • Chris_Kadaver
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

Chris, du tänker på refresh rate. 600hz sub-field motion är något annat, har inte med hack i panoreringar att göra överhuvudtaget. Om du orkar finns det en lång diskussion här vad det egentligen är för något: http://www.tvlampsnb...ld-motion-mean/

Om du tittat på den i en affär så lär den ju varit fabriksinställd med "store mode" igång (dvs det ser ut som skräp, dom inställningarna är bara optimerade för att det ska synas bra i en upplyst butik), går ju knappast att jämföra med hur film ser ut på din kompis Kuro som han tweakat inställningar och scripts till i månader B) Jag har då inga hack i panoreringar på min PS3000, jag kör också avisynth-scripts.

Såhär, 2 veckor (typ) efter köp så är jag fortfarande sjukt nöjd med min PS3000. Jag ser ingen ghosting alls på min (spelat väldigt mycket PC och 360 spel..) och som de flesta TV's så får man ju tweaka inställningarna en hel del tills man blir helt nöjd.

Kuron är 15000:-(!) dyrare (kollade priserna nu på PS3000 och billigaste 50" Kuron, PS3000 är nere i 8500:- nu, dock inte i lager).. Är nog bara värt det om detta är en spottstyver i havet för personen eller om man tänkt att doktorera i bildkvalité (eller nått :lol: )

Jo du har rätt på den punkten att priset är tilltalande. En annan aspekt är ju att man vänjer sig med vad man än har rätt snabbt också... Så jag förstår att många är nöjda med tvn.
En sak jag undrar över är om det går att komma in i samma "expert kontroll" med ps3000 som ps6000, där man kan ställa färgerna separat. (http://img39.imagesh...91/92618632.jpg) Om inte, går det isf att aktivera de inställningarna precis som man aktiverar funktionen med att spela upp film via usb ingången på ps3000. Alltså ändra mjukvaran från ps3000 tilll ps6000, eller är gäller det endast usb film uppspelningen?

Postad 21 augusti 2009 - 06:37

Goyt
  • Goyt
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0
Du har samma expertkontroll i PS3000 där du kan ställa in färgerna.

Postad 21 augusti 2009 - 21:58

Chris_Kadaver
  • Chris_Kadaver
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

Du har samma expertkontroll i PS3000 där du kan ställa in färgerna.

Hittade inte den när jag kollade igenom inställningsmöjligheterna för hemma användare när jag var på media markt?!
något speciellt man måste knappa in för att aktivera de inställningarna?

Postad 21 augusti 2009 - 22:09

vurt
  • vurt
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
^ Du måste vara i expert1 eller 2-bildläget.

Postad 25 augusti 2009 - 19:41

Haziza
  • Haziza
  • Lärjunge

• 389 inlägg
  • 0
Hej, har planer på att skaffa en 50PS3000 nu i veckan, verkar bara en vettig Plasma för det priset jag söker dock fann jag att det fanns 50PS6000 vad har den 50PS3000 saknar? Söker egentligen ingen större extra funktioner jag vet mig själv behöva.

Kommer använda den till att spela på PS3, samt spela film ifrån.

Kan tänkas skaffa en Twix senare, men för en sådan behövs väl inget speciellt?

Postad 26 augusti 2009 - 22:30

bolie
  • bolie
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Var inom en butik idag och kikade på 50ps3000.
Tyckte det var riktigt grynig bild samt att den hackade sig fram lite! Någon av er ägare som uppmärksammat detta eller kan det ha med inställningar att göra?
Den hängde bredvid fyra andra apparater och dessa klarade de nämnda punkterna med bravur!
Vet inte riktigt vad de matades med men den enda i butiken jag hade tid att vänta på sa att hon trodde det var blue-ray.

Grynig och hackig på blueray känns kanske inte direkt nära optimalt!
Vad säger ni som äger tvn?

Postad 27 augusti 2009 - 11:06

Unregistered1df9a6f7
  • Unregistered1df9a6f7
  • Veteran

• 1 973 inlägg
  • 0
Det låter som du råkat ut för en totalt felinställd tv och blu ray filmen 300 som har kornighet inbyggt i filmen.Jag har sett denna tv med sämsta möjliga analog signal utan nämnvärt grynighet på 4 meters avstånd.

Postad 27 augusti 2009 - 19:30

bolie
  • bolie
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Det låter som du råkat ut för en totalt felinställd tv och blu ray filmen 300 som har kornighet inbyggt i filmen.Jag har sett denna tv med sämsta möjliga analog signal utan nämnvärt grynighet på 4 meters avstånd.

Ok, möjligtvis inställningarna.. Men den "hackande" bilden då? Flöt inte alls på långa vägar lika bra som de andra apparaterna!

Postad 27 augusti 2009 - 19:47

Unregistered1df9a6f7
  • Unregistered1df9a6f7
  • Veteran

• 1 973 inlägg
  • 0
Det finns en förklaring för det iaf ,tex att bluray spelaren var inställd på 60 hz vilket ger hack. Någon annan i tråden som har ps3000 och kollat blu ray ? Ger det hack?

Postad 27 augusti 2009 - 20:41

Goyt
  • Goyt
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0
Ser inte det minsta hack på min PS3000 vid Blu-ray eller något annat som den matas med överhuvudtaget.

Postad 27 augusti 2009 - 22:57

bolie
  • bolie
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Ser inte det minsta hack på min PS3000 vid Blu-ray eller något annat som den matas med överhuvudtaget.

Låter bra det! ska uppsöka ännu en handlare med tnv i butik för att se den på nytt. Är den utan kornig och hackig bild slår jag till direkt!

Postad 28 augusti 2009 - 10:40

MrLEE1
  • MrLEE1
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hej!

Är grymt sugen på en PS3000. Om man köper en PS3000 med engelsk meny och manual. Har man då möjlighet att byta meny i nån inställning till svensk meny?

Postad 28 augusti 2009 - 17:28

Goyt
  • Goyt
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0
Köpte min på Komplett.se och du kan välja svenska menyer på den.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.