Samsung Galaxy (I7500)
150 svar till detta ämne
Postad 22 July 2009 - 19:22
Unregisteredef74522f
-
Unregisteredef74522f
-
Användare
-
-
110 inlägg
Google-loggan har ingenting med market att göra, det är precis som stefancrs säger att google inte har öppnat upp market här ännu, och det är bara dem själva som vet varför.
Alltså vart telefonen är köpt eller om den har googleloggan eller inte har ingen betydelse. Det är operatörsberoende, eller ivart fall landsberoende om market funkar eller ej. HTC-telefonerna går ju att roota och köra market enabler på så att man får tillgång till market ändå, men det finns i dagsläget ingen lösning för galaxyn.
Okej, verkar som om du har koll på det! Trevligt med fakta!  Så vad som skiljer en Galaxy med och utan Google-logga är att en med Google-logga kan uppdateras OTA?? Är det något mer som skulle skilja??
Postad 23 July 2009 - 09:57
r0bber
-
r0bber
-
Lärjunge
-
-
458 inlägg
Okej, verkar som om du har koll på det! Trevligt med fakta!  Så vad som skiljer en Galaxy med och utan Google-logga är att en med Google-logga kan uppdateras OTA?? Är det något mer som skulle skilja??
Vad jag vet så finns det bara en variant av Galaxyn oavsett från vem man köper den, och den har alltså ingen google logga. Jag har dock för mig att det är som du säger att galaxyn inte klarar OTA uppdateringar, men enligt folks misstankar så är det nog rätt lätt fixat med en usb-kabel ändå.
Postad 23 July 2009 - 17:23
NisseGurra
-
NisseGurra
-
Veteran
-
-
1997 inlägg
Väldigt lite tester ute av Galaxyn... Nån som hittat en senare med luren som säljs?
Postad 28 July 2009 - 10:49
fredriknotse
-
fredriknotse
-
Rookie
-
3 inlägg
Jag har den här telefonen. Köpte den från handyzek.de och fick hem den i tisdags förra veckan. Allt är toppen. Det enda negativa är att den laggar ibland och att chassit är blankt så det blir fingeravtryck. Annars kan jag inte säga nog hur bra den är och hur kul det är att leka med den och upptäcka nya program. Men köp den inte om du inte gillar att hålla på att installera och avinstallera program. Om du vill ha allt från början så köp en vanlig mobil, t ex Sony Ericsson.
Redigerat av fredriknotse, 28 July 2009 - 10:50.
Postad 28 July 2009 - 15:12
Unregisteredef74522f
-
Unregisteredef74522f
-
Användare
-
-
110 inlägg
Jag har den här telefonen. Köpte den från handyzek.de och fick hem den i tisdags förra veckan. Allt är toppen. Det enda negativa är att den laggar ibland och att chassit är blankt så det blir fingeravtryck. Annars kan jag inte säga nog hur bra den är och hur kul det är att leka med den och upptäcka nya program. Men köp den inte om du inte gillar att hålla på att installera och avinstallera program. Om du vill ha allt från början så köp en vanlig mobil, t ex Sony Ericsson.
Trevligt med lite användarupplevelser. Tackar för det. När upplever du att den laggar? Några speciella tillfällen?? Fortsätt gärna att skriva vad du tycker om apparaten.
Postad 31 July 2009 - 09:43
dmncr
-
dmncr
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Nu går samsungen att roota.. http://www.swedroid....hread.php?t=763Får min på månda, pepp!
Postad 31 July 2009 - 11:04
H3gge
-
H3gge
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Beställde min Galaxy igår från Tyskland!
Postad 02 August 2009 - 16:02
frunns
-
frunns
-
Rookie
-
4 inlägg
Så, hur fungerar det med garanti och dyl. från Tyskland? Och är det någon som har någon bra review att länka till? Enda jag hittar är på italienska... Skulle gärna ha det jämfört med Hero, då det är någon av dom två telefonerna som känns rätt intressanta just nu...
Postad 02 August 2009 - 23:32
Unregisteredef74522f
-
Unregisteredef74522f
-
Användare
-
-
110 inlägg
Beställde min Galaxy igår från Tyskland! 
Funderar på att beställa. Va just in på Handyattacke.de och kikade. PÅ sidan länkad från swedroid.se kommer man till sidan med i7500 direkt. ( http://www.handyatta...dys/schwarz.htm) Står det "Preis ohne Vertrag: 417.69 €" Men sen när man lägger den i kundvagnen så kostar den helt plötsligt 448.80€ ? Någon som kan mer tyska än jag som kan förklara varför??
Postad 02 August 2009 - 23:41
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Funderar på att beställa. Va just in på Handyattacke.de och kikade. PÅ sidan länkad från swedroid.se kommer man till sidan med i7500 direkt. (http://www.handyatta...dys/schwarz.htm) Står det "Preis ohne Vertrag: 417.69 €" Men sen när man lägger den i kundvagnen så kostar den helt plötsligt 448.80€ ?
Någon som kan mer tyska än jag som kan förklara varför??
När man har lagt telefonen i varukorgen så står det: "Alle Preise inkl. MwSt" vilket innebär att dom lagt på skatten. Här kan du se sidan där skatten är redan inbakad: Galaxy inkl skatt på 19%
Redigerat av crest, 02 August 2009 - 23:45.
Postad 03 August 2009 - 10:05
H3gge
-
H3gge
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Använde internetbanken på Handyattacke.de. Skickade pengarna i torsdags o det fick dom idag. Inga problem so far
Postad 03 August 2009 - 12:24
Unregisteredef74522f
-
Unregisteredef74522f
-
Användare
-
-
110 inlägg
Använde internetbanken på Handyattacke.de. Skickade pengarna i torsdags o det fick dom idag. Inga problem so far 
Okej. Tack för infon. Tror dock jag avvaktar någon dag tills man har lite mer info om vad som orsakar laddglappen hos denna telefon...
Postad 04 August 2009 - 11:35
aGGe!
-
aGGe!
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Hur är den jämförelsevis mot en iPhone? kan inte bestämma mig, iPhone eller Galaxy
Postad 04 August 2009 - 22:34
Unregistereded932a8e
-
Unregistereded932a8e
-
Rookie
-
6 inlägg
Hur är den jämförelsevis mot en iPhone? kan inte bestämma mig, iPhone eller Galaxy
Samma här, avvaktar med iPhone då jag direkt avskyr att köpa telefoner som binder mig till en viss operatör. Med iPhone skulle jag kunna tänka mig att göra ett undantag då jag slängde min sista PC för tio år sedan. Har dock stora förhoppningar med Android som OS.
Postad 05 August 2009 - 05:57
aGGe!
-
aGGe!
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Samma här, avvaktar med iPhone då jag direkt avskyr att köpa telefoner som binder mig till en viss operatör. Med iPhone skulle jag kunna tänka mig att göra ett undantag då jag slängde min sista PC för tio år sedan.
Har dock stora förhoppningar med Android som OS.
Jag tänker lite såhär. iPhone nu. Android om 1-2 år då det mognat till sig lite. Men galaxyn verkar så trevlig.. hehe Frågan är om inte Android redan nu är mognare än iPhone
Postad 08 August 2009 - 08:11
H3gge
-
H3gge
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Mmm Fick min Galaxy i torsdag, tog alltså 1 vecka ganska exakt på Handyattacke.de från de vi skickat pengar via internetbanken till jag hade den i handen. Mycket trevlig liten lur  har inte hunnit hitta några större problem. Vet att det finns en sk laddabugg om jag har denna vet jag inte. Men samsung ska kma med en uppdatering snart till telefonen som eliminerar detta tror jag. http://twitter.com/o...atus/3177837918
Postad 08 August 2009 - 09:16
aGGe!
-
aGGe!
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Mmm Fick min Galaxy i torsdag, tog alltså 1 vecka ganska exakt på Handyattacke.de från de vi skickat pengar via internetbanken till jag hade den i handen.
Mycket trevlig liten lur har inte hunnit hitta några större problem. Vet att det finns en sk laddabugg om jag har denna vet jag inte. Men samsung ska kma med en uppdatering snart till telefonen som eliminerar detta tror jag.
http://twitter.com/o...atus/3177837918
Du får gärna säga vad du tycker sen. om nån vecka
Postad 08 August 2009 - 18:11
Kooffe
-
Kooffe
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Är riktigt sugen på denna telefonen. Har kollat videos och lite recensioner om den och det verkar onekligen riktigt bra. Jag får bara och väntar på att den ska lanseras i Sverige och undrar lite vad priset kommer att ligga på. En annan fråga. Hur ser garantikortet ut man får? På samsungs hemsida står det såhär SAMSUNG Electronics Nordic AB ger en begränsad garanti på produkter köpta utomlands, om det medföljer ett blått "Original Warranty Card", utfärdat av SAMSUNG Electronics. På framsidan ska det finnas angivet "SAMSUNG European bloc warranty", samt att de nordiska länderna ska finnas uppräknade.
Observera att denna garanti är begränsad och t.ex. inte gäller mjukvara i mobiltelefoner.
Man ska alltså ha ett blått garantikort samt att de nordiska länderna ska vara uppräknade för att få garanti? Sen blir jag inte klok på vad denna garantin täcker, står ju att den är begränsad, men begränsad till vad? Någon som vet? Är riktigt sugen på att beställa en men man vill ju ha garanti på telefonen isåfall.
Postad 08 August 2009 - 18:17
V1p3r
-
V1p3r
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Är riktigt sugen på denna telefonen. Har kollat videos och lite recensioner om den och det verkar onekligen riktigt bra. Jag får bara och väntar på att den ska lanseras i Sverige och undrar lite vad priset kommer att ligga på. En annan fråga. Hur ser garantikortet ut man får? På samsungs hemsida står det såhär
Man ska alltså ha ett blått garantikort samt att de nordiska länderna ska vara uppräknade för att få garanti? Sen blir jag inte klok på vad denna garantin täcker, står ju att den är begränsad, men begränsad till vad? Någon som vet?
Är riktigt sugen på att beställa en men man vill ju ha garanti på telefonen isåfall.
Det står längst ner i citatet att det inte gäller mjukvara.
Postad 08 August 2009 - 21:33
Unregistered4aa8af5c
-
Unregistered4aa8af5c
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Det står längst ner i citatet att det inte gäller mjukvara. 
Duktig du var som såg det, ett diplom kommer på posten  . Men seriöst så skulle det vara intressant att veta hur garantin är begränsad... det måste ju vara på fler sätt eftersom att det står "t.ex. mjukvara".
Postad 08 August 2009 - 21:52
V1p3r
-
V1p3r
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Duktig du var som såg det, ett diplom kommer på posten . Men seriöst så skulle det vara intressant att veta hur garantin är begränsad... det måste ju vara på fler sätt eftersom att det står "t.ex. mjukvara".
Haha, najs  Synd att posten brukar vara så seg bara  Garantin gäller enbart fel vad gäller material, konstruktion och tillverkning. Garantin omfattar inte följande: - Byte av delar på grund av normalt slitage.
- Uppgradering av programvara på grund av förändringar i nätverkparametrar.
- Felaktiv användning/installation av produkten.
- Fel som uppkommit när produkten använts med tillbehör som inte är godkända av samsung att använda till produkten.
- Olyckshändelser över vilka samsung inte kunnat råda t.ex blixtnedslag, översvämning, brand. mm
- Otilåtna ändringar av produkten.
- Skada på batteri som orsakats av överladdningen eller felaktig användning.
- Reparationer som utförts av icke auktoriserade service-center eller öppnats av icke auktoriserad person.
- Produktens modell-, serie/IMEI- eller produktnummer har ändrats, raderats eller gjorts oläsligt.
- Batterierna laddade i icke godkänd laddare.
- Någon av sigillen på batteri- eller cell höljena är brutna eller visar spår av manipulering.
- Produktfel som orsakats av fukt eller extrema miljö- eller temperaturförhållanden.
- Produktfel som orsakats av spill från mat eller dryck.
Sammanfattat från garantihäftet jag fick med min Galaxy. EDIT: En liten varning till alla som funderar på att köpa sig en Galaxy: Kolla inte på samsungs svenska sajt då vissa grejer som står där är totalt fel.
Redigerat av V1p3r, 08 August 2009 - 22:34.
Postad 12 August 2009 - 11:49
Kooffe
-
Kooffe
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Tack för garanti information. Någon som har köpt en telefon från tyskland och kan berätta vad för typ av garantisedel det medföljer?
Postad 12 August 2009 - 13:49
Skyride
-
Skyride
-
Användare
-
-
241 inlägg
Postad 14 August 2009 - 15:58
Kooffe
-
Kooffe
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Bokningsbar på Katshing.
http://www.katshing....d.asp?aid=20665
Vilket pris emot vad den kostar i Tyskland. Sen är det ju nästan 1 månad till leverans.
Postad 17 August 2009 - 18:53
niklas14
-
niklas14
-
Rookie
-
2 inlägg
Gokväll!
Har läst nästan alla inlägg i denna tråd men inte riktigt hittat vad som är bättre/sämre med Galaxy än med Hero - någon som gjort den läxan ordentligt och vill dela med sig?
Jag vet det som står i Swedroids jämförelse ( http://www.swedroid....da-mot-varandra), men det måste finnas mer att säga!
Hur är prestanda på Galaxy - slipper man lagg? Hur funkar tangentbordet på Galaxy/Hero?
Tacksam för all input!
Postad 17 August 2009 - 20:26
alan
-
alan
-
Rookie
-
3 inlägg
@niklas14:
Jag har haft min Galaxy i två veckor snart och en av mina kollegor sin Hero i nästan lika länge. Formatet på telefonerna är ungefär samma. Hero har lite mer ram om jag inte missminner mig helt, men har å andra sidan massa extra saker i ui som förmodligen drar ner hastigheten lite.
Enda gångern jag upplevt att Galaxyn har laggat är när jag lagt in tredjepartsmjukvara som inte varit helt 100.
Rent allmänt så är Galaxyn rätt schysst, känns välbyggd etc. Dock så märks det ibland att Android fortfarande är en ny plattform (mest på tredjepartsapparna iofs, mest för att folk inte vet hur man kodar till Android förmodligen).
Tangentbordet funkar helt ok, blir lite pilligt om man har stora fingrar, men i horisontellt läge så funkar det utmärkt.
Postad 17 August 2009 - 21:22
niklas14
-
niklas14
-
Rookie
-
2 inlägg
@niklas14: Jag har haft min Galaxy i två veckor snart och en av mina kollegor sin Hero i nästan lika länge. Formatet på telefonerna är ungefär samma. Hero har lite mer ram om jag inte missminner mig helt, men har å andra sidan massa extra saker i ui som förmodligen drar ner hastigheten lite.
Enda gångern jag upplevt att Galaxyn har laggat är när jag lagt in tredjepartsmjukvara som inte varit helt 100. Rent allmänt så är Galaxyn rätt schysst, känns välbyggd etc. Dock så märks det ibland att Android fortfarande är en ny plattform (mest på tredjepartsapparna iofs, mest för att folk inte vet hur man kodar till Android förmodligen).
Tangentbordet funkar helt ok, blir lite pilligt om man har stora fingrar, men i horisontellt läge så funkar det utmärkt.
Tack för info! Skulle du vilja byta med din kollega, eller känns det som om du valde rätt  ? Hur funkar åäö - är det någon skillnad på olika modeller där?
Postad 17 August 2009 - 21:45
alan
-
alan
-
Rookie
-
3 inlägg
Tack för info!
Skulle du vilja byta med din kollega, eller känns det som om du valde rätt ?
Hur funkar åäö - är det någon skillnad på olika modeller där?
Tycker Galaxyn är snyggare så det känns som om jag valt rätt, dock förmodar jag att jag hade tyckt precis tvärtom om jag hade köpt Heron. åäö funkar efter att man installerat skandinaviskt tangentbord och ordlista via android market. Vet inte hur det det funkar med Hero och HTCs version av Android. Min Galaxy köpte jag från O2 med engelska som standardspråk, kollegan köpte från Amazon.de och vad jag förstått av det hela så kör den en lokaliserad variant av Rosie, dvs på tyska.
Postad 17 August 2009 - 22:03
V1p3r
-
V1p3r
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Tycker Galaxyn är snyggare så det känns som om jag valt rätt, dock förmodar jag att jag hade tyckt precis tvärtom om jag hade köpt Heron. åäö funkar efter att man installerat skandinaviskt tangentbord och ordlista via android market. Vet inte hur det det funkar med Hero och HTCs version av Android. Min Galaxy köpte jag från O2 med engelska som standardspråk, kollegan köpte från Amazon.de och vad jag förstått av det hela så kör den en lokaliserad variant av Rosie, dvs på tyska.
Man kan också hålla inne a för att få upp en lista där åä finns. Samma sak gäller även o för att få ö. Jag föredrar Galaxyn då den saknar lite av de problem som Heron har. Då tänker jag till exempel på musik som hackar(alla har dock inte så) och att känsligheten på skärmen är betydligt sämre längs med kanterna. Heron har ju ioförsig lite grejer som Galaxyn inte har så som Sense och flash stöd.
Redigerat av V1p3r, 17 August 2009 - 22:05.
Postad 02 September 2009 - 18:40
H3gge
-
H3gge
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Jaha så här efter använt luren i ett par veckor kan jag säga är grymt nöjd  . Märker inga större fel på min lur, en update kmr säkert tweaka den lite sen när det kmr en vettigt. Men som sagt klockren lur till det den är ämnad för.
Testa senast idag någe nytt att använda den som USB modem, inga problem där heller.
Tangentbordet inge fel på heller, bara o ladda ner nytt nordic o swe dictonary.
Har ni frågor ere bara o ställa dom.
Mvh Henke
Postad 08 September 2009 - 22:07
Unregisteredf482969d
-
Unregisteredf482969d
-
Rookie
-
2 inlägg
Till alla ni som köpt och använt den ett tag:
Galaxyn har ju fått en del kritik i alla fall i en recension för att ljudet skulle vara dåligt vid samtal. Någon som kan bekräfta/dementera det?
Hör man motparten bra? Hör motparten en själv bra? Är ljudet i allmänhet bra?
Postad 10 September 2009 - 17:03
Kooffe
-
Kooffe
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Riktigt sugen på att slänga iväg en beställning, kostar ju knappt 4000 i tyskland. Dock så lär den väl gå ner ytterligare när den släpps i Sverige. Min fråga jag ställde tidigare i tråden har inte blivit besvarad.
Någon som har köpt en telefon från tyskland och kan berätta vad för typ av garantisedel det medföljer?
Postad 12 September 2009 - 13:52
Frojd
-
Frojd
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Till alla ni som köpt och använt den ett tag:
Galaxyn har ju fått en del kritik i alla fall i en recension för att ljudet skulle vara dåligt vid samtal. Någon som kan bekräfta/dementera det?
Hör man motparten bra? Hör motparten en själv bra? Är ljudet i allmänhet bra?
I min är ljudet i allmänhet bra. Samtal (för båda parter), mediaspelare, högtalare.
Postad 13 September 2009 - 12:38
ted1001
-
ted1001
-
Lärjunge
-
-
308 inlägg
Ni som har en Galaxy - har ni använt Spotify något? Vore intressant att höra hur det fungerar. Smidigt/segar ner luren? Drar massa batteri etc...
Postad 17 September 2009 - 07:38
Stefaan
-
Stefaan
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Köpte en helt ny Galaxy på tyska ebay idag  Hoppas på att få den nästa vecka nån gång. Allt gick på ungefär 420 euro, bra pris
Redigerat av Stefaan, 17 September 2009 - 15:01.
Postad 20 September 2009 - 20:14
Unregisteredc91a1594
-
Unregisteredc91a1594
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Är lite sugen på en Galaxy men funderar på hur det blir med uppgraderingar för framtida versioner av Android. Kommer man att kunna uppgradera till Android 1.6 när det kommer eller måste man hoppas att Samsung gör en uppgradering som de skickar ut? Hur är det generellt för Android.
Till er som har Galax: Hur är kameran, tar den dugliga kort både utom och inomhus? Är den i klass med en budget kompakt kamera 2 år gammal?
Postad 20 September 2009 - 21:28
Frojd
-
Frojd
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Är lite sugen på en Galaxy men funderar på hur det blir med uppgraderingar för framtida versioner av Android. Kommer man att kunna uppgradera till Android 1.6 när det kommer eller måste man hoppas att Samsung gör en uppgradering som de skickar ut? Hur är det generellt för Android.
Till er som har Galax: Hur är kameran, tar den dugliga kort både utom och inomhus? Är den i klass med en budget kompakt kamera 2 år gammal?
Svårt att veta hur uppdateringarna kommer funka, men det är typ vanilla android iaf... Man kan inte jämföra någon mobilkamera med en 2 år gammal kompaktkamera, testa 5 år gammal så kanske de bästa kameramobilerna är den i hälarna. Galaxyn tar okej bilder utomhus, dåliga inomhus. Sensorn är för liten så det blir mkt brus i nästan alla bilder.
Postad 26 September 2009 - 22:21
Unregistered26508
-
Unregistered26508
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
HTC-telefoner med Qualcomm-chip saknar ju drivisar för hårdvaru-acceleration, vilket gör dom långt mycket långsammare än dom borde vara. Gäller detta även för Samsung Galaxy? Har försökt att googla, men kan inte hitta något definitivt svar. Nån som vet hur det är eller kan testa?
Postad 04 October 2009 - 19:01
tobbe0
-
tobbe0
-
Rookie
-
9 inlägg
Hej
Om man köper telefonen i Tyskland. Är telefonen på tyska? Kan man välja vilket språk man vill ha i telefonen?
Postad 04 October 2009 - 19:46
Peter233
-
Peter233
-
Användare
-
-
117 inlägg
Hej
Om man köper telefonen i Tyskland. Är telefonen på tyska? Kan man välja vilket språk man vill ha i telefonen?
Japp, även svenska finns.
Postad 08 October 2009 - 19:28
dmncr
-
dmncr
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Är sugen på att sälja min galaxy, är nöjd med telefonen men skulle vilja ha någon annan som har bättre kamera, den är i bra skick (haft skydd på display hela tiden), ca 2 månader gammal (köpt via handyzek.de), har även ett 16gb minneskort som följer med.. vet inte va ja ska ta för den men inget underpris iallafall , är någon sugen så skicka PM.
Kan även fixa bilder om nån skulle vilja ha det..
Bor i Umeå.
Redigerat av dmncr, 08 October 2009 - 19:29.
Postad 16 October 2009 - 18:07
pagehunter
-
pagehunter
-
Rookie
-
1 inlägg
Nu finns den i tre av dom svenska affärerna, Äntligen
Postad 25 October 2009 - 23:32
Unregisteredf482969d
-
Unregisteredf482969d
-
Rookie
-
2 inlägg
Är mycket köpsugen nu, efter att ha pillat på en Galaxy i Tele2:s butik!
Några frågor till er som har en:
* Många testare verkar ha stört sig på knappen för att låsa upp telefonen - att man måste hålla inne den väldigt länge för att låsa upp, och att den är för lätt att komma åt och av misstag låsa telefonen. Hur upplever ni det? Går den att stänga av?
* Många har också anmärkt på batteritiden, att den håller mindre än en dag om man använder den för att lyssna på musik t.ex. Stämmer det?
Postad 26 October 2009 - 21:45
YogSothoth
-
YogSothoth
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Har beställt en via handyattacke nu, strax under €400 inkl. frakt och paypal-avgift. Det kändes som att det kan vara värt (eventuellt) jobbigare garantiförfarande för dryga tusenlappen lägre pris. Finns det nån bra anledning att köpa i Sverige (garanti/returkrångel undantaget)? Det känns som att vi alltid blir skinnade här uppe i norden när det kommer nya spännande saker...
/Andreas
Postad 26 October 2009 - 22:54
Frojd
-
Frojd
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Några frågor till er som har en:
* Många testare verkar ha stört sig på knappen för att låsa upp telefonen - att man måste hålla inne den väldigt länge för att låsa upp, och att den är för lätt att komma åt och av misstag låsa telefonen. Hur upplever ni det? Går den att stänga av?
* Många har också anmärkt på batteritiden, att den håller mindre än en dag om man använder den för att lyssna på musik t.ex. Stämmer det?
* Den beter sig litet konstigt ibland när man ska låsa upp, kan bli ett irritationsmoment om man bara ska göra nåt snabbt. * Batteriet räcker i genomsnitt 36h för mig, har bara lyckats ladda ur på en dag en gång. Då hade jag första firmware och körde GPS-baserat spel i typ 3h.  Maximalt har jag klarat 42h IIRC.
Postad 05 November 2009 - 20:24
Unregisteredc953a7c3
-
Unregisteredc953a7c3
-
Veteran
-
-
1515 inlägg
ok, denna eller hero? Har själv lite svårt för heros "böj" och gillar galaxy mer. Men är batteri tiden så kass som alla skriver? Många kan inte använda den mer än 10h utan att ha gjort något med den och batteriet är slut?
Postad 09 November 2009 - 11:10
MrBarilla
-
MrBarilla
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Men är batteri tiden så kass som alla skriver? Många kan inte använda den mer än 10h utan att ha gjort något med den och batteriet är slut?
Förstår inte vad du menar, påstår att den bara har 10 timmars standbytid? Eller att batteriet tar slut om man använder den oavbrutet i 10 timmar?
Postad 04 December 2009 - 19:33
Unregistered23b9d3e1
-
Unregistered23b9d3e1
-
Rookie
-
5 inlägg
Förstår inte vad du menar, påstår att den bara har 10 timmars standbytid? Eller att batteriet tar slut om man använder den oavbrutet i 10 timmar?
Jag behöver ladda min telefon varje natt om jag ska kunna använda den hela dagen efter, då använder jag den aktivt kanske 1-2 timmar per dygn (läser mail, surfar på internet, spelar spel och tar kort)
Postad 10 January 2010 - 23:07
jonte321
-
jonte321
-
Rookie
-
1 inlägg
Är det bara jag som har problem med youtube med denna lur? När jag ska spela en video så står det bara cannot play video. Är det nån inställning eller nåt jag har missat eller?
Postad 18 March 2010 - 10:01
Oddish
-
Oddish
-
Användare
-
-
160 inlägg
Är det bara jag som har problem med youtube med denna lur? När jag ska spela en video så står det bara cannot play video. Är det nån inställning eller nåt jag har missat eller?
Samma problem här. Samsung-supporten tyckte jag skulle testa med en annan operatör för att utesluta att det är dålig 3G-uppkoppling som är boven.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|