Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

District 9

163 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
District 9 () 0 (0) Inga priser
District 9 (Blu-ray) (Filmer) 1 8.535714 (83) 153:-
District 9 (DVD) (Filmer) 1 7.312498 (15) 98:-
District 9 (US) (Blu-ray) (Filmer) 3 8.42857 (6) Inga priser
District 9 (UK) (Blu-ray) (Filmer) 3 8.913042 (22) 149:-
District 9 - Special Edition (US) (DVD) (Filmer) 1 (0) Inga priser
District 9 (US) (DVD) (Filmer) 1 6.5 (1) Inga priser

Postad 06 February 2010 - 20:22

Voldo
  • Voldo
  • Forumräv

• 847 inlägg
  • 0

Skulle ha gett en kommenterar om det inte vore för svordomem där...

Ojdå, förlåt mina synder.

Postad 06 February 2010 - 20:30

Unregisteredb27a28b7
  • Unregisteredb27a28b7
  • Veteran

• 2307 inlägg
  • 0

Ni som kallar filmen för skräp: hur fan tänker ni egentligen?

Haha! Alltid retar det någon ;)
Faktum är att jag inte ens borde sett den. Är inte stormförtjust i sci-fi. Och ja.. Jag förstod det "dolda" budskapet i filmen. Det var det enda som var bra. Eller iuf, gillade alienbössans råa splatteffekt oxå.

Postad 06 February 2010 - 20:37

Voldo
  • Voldo
  • Forumräv

• 847 inlägg
  • 0

Haha! Alltid retar det någon ;)

Är bara nyfiken.

Postad 06 February 2010 - 20:43

Unregisteredb27a28b7
  • Unregisteredb27a28b7
  • Veteran

• 2307 inlägg
  • 0
Frågar man inte får man inget veta. Jag kan första att folk gillar denna men som sagt... Inte jag.

Postad 06 February 2010 - 22:41

pcch7
  • pcch7
  • Forumräv

• 867 inlägg
  • 0

Även jag hyrde denna filmen igår och det ångrar jag... Skräpskräpskräp

Skräp? tycker du den är skräp? Vad är det som är så dåligt med filmen?

Jag tror det har med förväntningar att göra. Jag hade inga alls eftersom jag sett början på LOTR, så långt jag orkade, och förväntade mig samma skit och blev därför positivt överraskad

Förväntade du dig att den skulle va som LOTR? ;) Varför då om jag får fråga? Dom ser ju inte ett dugg lika ut, varken på nån trailer eller fordralet..

Postad 06 February 2010 - 23:39

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

Den är rent ut sagt löjlig

+1 på det. En sån film att man ångrar man slängde bort 2 timmar av sitt liv...

Aliens springer runt med så feta vapen att dom skulle kunna ta över jorden på en kvart, men så sitter dom i sitt läger.
Bara det gör att jag småkräks ;)

Postad 06 February 2010 - 23:45

Unregisteredb27a28b7
  • Unregisteredb27a28b7
  • Veteran

• 2307 inlägg
  • 0

Aliens springer runt med så feta vapen att dom skulle kunna ta över jorden på en kvart, men så sitter dom i sitt läger.

+1 och jag måste tillägga ett gapskratt!

Postad 07 February 2010 - 10:20

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

• 1377 inlägg
  • 0
They came in peace.

Postad 07 February 2010 - 11:07

Autumn
  • Autumn
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Tycker filmen var dålig, visst den var stundtals väldigt rolig, men som helhet faller den hos mig. Hade den varit logisk och seriös hade jag nog gillat den mer, grundkonceptet är intressant.

Postad 07 February 2010 - 12:04

Voldo
  • Voldo
  • Forumräv

• 847 inlägg
  • 0

Men herregud. När de anlände till jorden var de ju så undernärda att de knappt kunde stå upp. Och de hade inga planer på att ta över jorden heller...

Redigerat av Voldo, 07 February 2010 - 12:04.

Postad 07 February 2010 - 12:10

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

Men herregud. När de anlände till jorden var de ju så undernärda att de knappt kunde stå upp. Och de hade inga planer på att ta över jorden heller...

Nej det är ju bättre att sitta i ett läger och klaga ;)

Postad 07 February 2010 - 12:17

Voldo
  • Voldo
  • Forumräv

• 847 inlägg
  • 0

Nej det är ju bättre att sitta i ett läger och klaga ;)

Du tror de får ha vapen i sina läger eller?

Postad 07 February 2010 - 12:34

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0

Ni som kallar filmen för skräp: hur fan tänker ni egentligen?

Vårt problem är väl att vi tänker :P

Va ;) är det sant :D

Du tror de får ha vapen i sina läger eller?

Det var då det värsta jag har hört
Vad stygga människorna måste vara :D

Att sitta på en sådan fantastisk teknik och inte kunna
fixa till så att skiten fungerar på 20 år är ju så otroligt "verklighetstroget"

Sedan springer dessa räkor omkring som mindre intelligenta stenåldersmänniskor
och sliter i bråte som de mumsar i sig. Tex bilddäck :lol:

Man måste gå långt tillbaka till sin barndom för att finna fantasinerver som kan
omvandla denna film till något annat än att skratta åt och det klarade inte jag

Maveric

Postad 07 February 2010 - 12:34

Unregisteredb27a28b7
  • Unregisteredb27a28b7
  • Veteran

• 2307 inlägg
  • 0
Voldo:
Men ärligt.. Ska vi debattera om filmen är bra eller inte? Detta är ju en tråd om filmen där man får tycka till om just.. filmen. Du behöver inte försvara räkorna. Du får tycka att filmen är bra. Och vi som tycker den är kass får tycka det.

Redigerat av Unregisteredb27a28b7, 07 February 2010 - 12:37.

Postad 07 February 2010 - 12:40

Voldo
  • Voldo
  • Forumräv

• 847 inlägg
  • 0

Vårt problem är väl att vi tänker ;)

Men ni tänker inte åt rätt håll. :D

Att sitta på en sådan fantastisk teknik och inte kunna
fixa till så att skiten fungerar på 20 år är ju så otroligt "verklighetstroget"

De tilläts väl inte att jobba på sitt skepp för det första. Och för det andra var det bara "arbetare" som var strandsatta på jorden.

Sedan springer dessa räkor omkring som mindre intelligenta stenåldersmänniskor
och sliter i bråte som de mumsar i sig. Tex bilddäck :P

Ja, som sagt, de är bara arbetare. Klart att de finns mer intelligenta räkor som var med och byggde skeppet, men inga av dem fanns på jorden. Arbetare var väl också med och byggde skeppet iofs, men då följde dem väl order.

Man måste gå långt tillbaka till sin barndom för att finna fantasinerver som kan
omvandla denna film till något annat än att skratta åt och det klarade inte jag

...eller så behöver man bara hänga med i filmen lite.

Postad 07 February 2010 - 12:51

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0
Nej, det spelar ingen roll hur man försöker förklara räkornas problem här på jorden

Filmen var en riktig B-film med för hög budget

Men det finns väl dom som väntar på "Räkornas återkomst" .. så det lär väl bli en sådan också
för pengarna man har "stulit" från oss andra som trodde att det skulle vara något helt annat än
vad det var ..

Maveric

Redigerat av Unregistered1103, 07 February 2010 - 12:58.

Postad 07 February 2010 - 12:58

Voldo
  • Voldo
  • Forumräv

• 847 inlägg
  • 0

B-filmer blir liksom inte Oscarsnominerade för bästa film. ;)

Postad 07 February 2010 - 13:03

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0
Det har hänt och det kommer att hända igen ;)

Postad 07 February 2010 - 13:15

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
Jag hoppas på en 2a,det vore riktigt schyst.
Då jag verkligen gillar filmen,har sett den 4 gånger nu på blu-ray. ;)

Postad 07 February 2010 - 13:23

pcch7
  • pcch7
  • Forumräv

• 867 inlägg
  • 0

1. Dom är ju för fan dumma i huvudet.. Dom förklarar rätt tidigt att det är arbetare som bara kan ta order men inte tänka för sig själva.. Dom byter ju bort vapen hur mycket vapen som helst för lite katt mat.

2. Dom sitter inte i lägret av fri vilja precis.. Och du vet inte vad som hände innan filmens handling börjar. Dom kanske hade varit i en strid och det kanske är därför dom dyker upp runt jorden och är sjuka å undernärda..

Nej, det spelar ingen roll hur man försöker förklara räkornas problem här på jorden

Men det finns väl dom som väntar på "Räkornas återkomst" .. så det lär väl bli en sådan också
för pengarna man har "stulit" från oss andra som trodde att det skulle vara något helt annat än
vad det var ..

Maveric

Det här är en riktig A-film på en låg budget.. Transformers 2 är en B-film med 6 gånger så hög budget som den här.. Vad användes dom pengarna på? Vad trodde du det skulle va egentligen? Såg du en enda trailer? Och ska man prata filmer som "stulit" pengar så är Transformers, igen, mycket värre.. Dessutom tror jag inte nån tvingade dig att gå och se på den

Det har hänt och det kommer att hända igen rolleyes :wub:

Nämn en då?

Redigerat av pcch7, 07 February 2010 - 13:27.

Postad 07 February 2010 - 16:02

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0
Man kan ju klart konstatera att det inte bara är räkorna som delat in sitt folk för olika "syften" :wub:

Nog om detta, men denna räkfilm blir säkert en kultfilm för "räkfantaster" .. bara jag slipper se skiten
fler gånger ..

Maveric

Postad 07 February 2010 - 16:31

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

• 2585 inlägg
  • 0
Skulle fan pina mig igenom en tio avsnitt av Vilse i pannkakan med Staffan Westerberg än att se om denna filmen så ###### dålig var den . Och vilse i Pannkakan är grymt kass rena kommunist tv .

Postad 08 February 2010 - 00:25

Trasan
  • Trasan
  • Veteran

• 2068 inlägg
  • 0
Är lite kluven till denna film.

Det finns definitivt en vettig story, om än annolunda framställd vilket inte behöver vara fel utan just annolunda.
Det jag tycker saknas är lite mer bakgrund i storyn som man faktiskt hade tillfälle att ge men som man inte gör.
Jag ger den 3+ av 5, blir det en tvåa som flätar samman denna film på ett bra sätt så kan även D9 bli bättre.

Postad 08 February 2010 - 03:08

pcch7
  • pcch7
  • Forumräv

• 867 inlägg
  • 1

Man kan ju klart konstatera att det inte bara är räkorna som delat in sitt folk för olika "syften" :wub:

Nog om detta, men denna räkfilm blir säkert en kultfilm för "räkfantaster" .. bara jag slipper se skiten
fler gånger ..

Maveric

som sagt ingen som tvingar dig skulle jag tro.. Den är nominerad för Bästa film så jag tror nog den är lite mer än en kultfilm.. Har du nåt vettigt skäl till varför den är så dålig?

Skulle fan pina mig igenom en tio avsnitt av Vilse i pannkakan med Staffan Westerberg än att se om denna filmen så ###### dålig var den . Och vilse i Pannkakan är grymt kass rena kommunist tv .

Skulle gärna vilja veta vad du också tycker är så dåligt med den? Och när det kommer från nån som ger Incredible Hulk, Taken och Shrek 9/10, men Children of Men 4/10 så betyder det inte så mycket.. I min åsikt.

Är lite kluven till denna film.

Det finns definitivt en vettig story, om än annolunda framställd vilket inte behöver vara fel utan just annolunda.
Det jag tycker saknas är lite mer bakgrund i storyn som man faktiskt hade tillfälle att ge men som man inte gör.
Jag ger den 3+ av 5, blir det en tvåa som flätar samman denna film på ett bra sätt så kan även D9 bli bättre.

Vad är det du vill veta då? Dom förklarar ju det mesta om räkorna och man får se tillräckligt om Wickus för att förstå vad han är för person.. Det enda man inte får veta är vart "räkorna" kommer ifrån men det behöver vi väl inte veta?..Det har ju liksom inget med storyn att göra, det vore det värsta om dom slängde in tio minuter mitt i filmen som visar vart dom kommer ifrån

Postad 08 February 2010 - 06:25

thomas79
  • thomas79
  • Beroende

• 1423 inlägg
  • 0
Varför skulle det betyda det minsta vad någon annan tycker om man själv tycker filmen är bra? Jag tycker personligen att District 9 är en väldigt bra film, men bara för att flera andra inte tycker lika som jag så tar det inter ner min filmupplevelse av filmen. Förstår inte varför man ska försöka "frälsa" andra med sin egna åsikt om filmen. Det är bara att acceptera att alla inte tycker lika.

Postad 08 February 2010 - 18:47

pcch7
  • pcch7
  • Forumräv

• 867 inlägg
  • 0

Varför skulle det betyda det minsta vad någon annan tycker om man själv tycker filmen är bra? Jag tycker personligen att District 9 är en väldigt bra film, men bara för att flera andra inte tycker lika som jag så tar det inter ner min filmupplevelse av filmen. Förstår inte varför man ska försöka "frälsa" andra med sin egna åsikt om filmen. Det är bara att acceptera att alla inte tycker lika.

nej, det är klart och jag är väl medveten om att när man försöker dela med sig av sina åsikter så brukar folk bara bli ännu mer envisna i sina egna åsikter. Det går nästan inte att få nån att ändra sig, dom måste inse det själva helt enkelt.. Men det känns som vissa kritiserar filmen lite väl orimligt mycket.. Även om jag säger att jag hellre släpar kuken genom 1 km av glas splitter än ser på Transformers 2 igen för att den är så ###### dålig, så skulle jag naturligtvis inte göra det tex..

Postad 08 February 2010 - 19:21

Unregistered5b84dd24
  • Unregistered5b84dd24
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

Jag kan tycka att det är ganska kul när folk tycker olika om samma film. Vi har ju uppenbarligen kikat på samma film men den har berört oss på helt olika vis. Alla har olika preferenser.

Nu blir det lite flummigt för jag kommer inte ihåg det här ordagrant men, det var någon som sa något i stil med att; när alla talar med samma röst kommer vår civilisation gå under.

Vad skulle hände om ALLA, precis ALLA, hade samma tankar och känslor för ALLA filmer. Hemska tanke.... Det är både kul, bra och sunt med olika åsikter om film. Jag gläds åt att inte alla tycker som mig.

Hur var det nu, snacka vi D9 i denna tråden?

Postad 08 February 2010 - 20:30

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

• 2585 inlägg
  • 0

som sagt ingen som tvingar dig skulle jag tro.. Den är nominerad för Bästa film så jag tror nog den är lite mer än en kultfilm.. Har du nåt vettigt skäl till varför den är så dålig?

Skulle gärna vilja veta vad du också tycker är så dåligt med den? Och när det kommer från nån som ger Incredible Hulk, Taken och Shrek 9/10, men Children of Men 4/10 så betyder det inte så mycket.. I min åsikt.

Vad är det du vill veta då? Dom förklarar ju det mesta om räkorna och man får se tillräckligt om Wickus för att förstå vad han är för person.. Det enda man inte får veta är vart "räkorna" kommer ifrån men det behöver vi väl inte veta?..Det har ju liksom inget med storyn att göra, det vore det värsta om dom slängde in tio minuter mitt i filmen som visar vart dom kommer ifrån

Hela handlingen eller snarare bristen på den typ ..
Alla har olika smak .
Så om folk inte har samma film smak som du , så tycker du att man inte skall få ge kritik till sånt som du verkar dyrka eller ??

Kan inte mer än hålla med ..

Postad 08 February 2010 - 20:32

Autumn
  • Autumn
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
En händelse som jag har svårt att förstå är...

Spoiler

Postad 08 February 2010 - 21:15

Trasan
  • Trasan
  • Veteran

• 2068 inlägg
  • 0

Kanske missat något men:

Spoiler

Postad 08 February 2010 - 21:44

Unregistered7fb84d09
  • Unregistered7fb84d09
  • Veteran

• 1770 inlägg
  • 0
Självklart ska alla få tycka vad dom vill, det är ju så mycket roligare så.
Men många kan tydligen inte mer än att antingen hata eller älska. Folk skriver oftast bara att dom antingen hatar en film, eller älskar den, utan någon som helst förklaring. Sen om någon ifrågasätter det så kommer "ja men alla får tycka som dom vill". Visst, absolut, men om någon säger "Jag sticker hellre ut ögonen än ser den igen" då blir man ju onekligen lite nyfiken på vad som kan ha framtivingat detta intensiva hat.

Postad 08 February 2010 - 22:49

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2926 inlägg
  • 0

Jo, sen var ju Avatar också nominerad, och det är den ju verkligen värd... Grym handling. Eller inte... Bästa regi borde den vinna, inget mer. Det visar ju hur bra de är som bestämmer allt.

1. Dom är ju för fan dumma i huvudet.. Dom förklarar rätt tidigt att det är arbetare som bara kan ta order men inte tänka för sig själva.. Dom byter ju bort vapen hur mycket vapen som helst för lite katt mat.

2. Dom sitter inte i lägret av fri vilja precis.. Och du vet inte vad som hände innan filmens handling börjar. Dom kanske hade varit i en strid och det kanske är därför dom dyker upp runt jorden och är sjuka å undernärda..

Men vet du vad som hände då? Det du säger är bara spekulationer...

Dessutom tror jag inte nån tvingade dig att gå och se på den

Men alltså, den kan väl fortfarande verka bra eller? Jag tyckte den verkade bra när jag såg den på bio, sen blev jag besviken - inte fasen var det någon som tvingade mig...

Postad 08 February 2010 - 22:57

Voldo
  • Voldo
  • Forumräv

• 847 inlägg
  • 0
Att man inte får veta så mycket om utomjordingarna behöver ju inte vara något negativt. Det bidrar ju till att det hela blir mer gåtfullt. Lite som att Jokern aldrig får sin bakgrund förklarad i TDK.

Postad 08 February 2010 - 23:28

pcch7
  • pcch7
  • Forumräv

• 867 inlägg
  • 0

Hela handlingen eller snarare bristen på den typ ..
Alla har olika smak .
Så om folk inte har samma film smak som du , så tycker du att man inte skall få ge kritik till sånt som du verkar dyrka eller ??

Kan inte mer än hålla med ..

Brist på handling?
Spoiler
ganska mycket handling tycker jag..

Jo men ge kritik då.. Du nämnde ju absolut ingenting om vad som var dåligt med filmen..

En händelse som jag har svårt att förstå är...

Spoiler

Spoiler

Kanske missat något men:

Spoiler

Jag tycker iaf inte det är viktigt för handlingen i filmen. Den handlar ju mer om Wikus "resa" och då behöver man inte se vart dom kommer ifrån, bara att dom är här. Men det är ju möjligt att vi får se det i en uppföljare ändå.

Jo, sen var ju Avatar också nominerad, och det är den ju verkligen värd... Grym handling. Eller inte... Bästa regi borde den vinna, inget mer. Det visar ju hur bra de är som bestämmer allt.

Men vet du vad som hände då? Det du säger är bara spekulationer...

Men alltså, den kan väl fortfarande verka bra eller? Jag tyckte den verkade bra när jag såg den på bio, sen blev jag besviken - inte fasen var det någon som tvingade mig...

ja Avatars handling är grym, varför tror du den har använts så ofta egentligen? Dansar med vargar var inte först med storyn heller tex, många filmer som har samma story, men folk klagar inte på dom. Bara på Avatar, troligtvis för att det inte finns nåt annat att klaga på. Håller med om att handlingen inte är originell, men jag har aldrig sett "Dansar med vargar" i rymden, på en planet som Pandora. Tror inte nån annan har gjort det heller, dom använder storyn på ett bra sätt. Och det är den tekniskt bästa filmen som nånsin gjorts skulle jag tro, så jag tycker den förtjänar en nominering. Utmärkt kritik stödjer detta dessutom.

Nej jag vet inte vad som hände, det är det som är poängen. Ingen vet, utom Blomkamp. Men det är ju uppenbart att nånting har hänt eftersom dom är helt utslagna och utan ledare.. Inte direkt i stånd att ta över hjorden med 10 tusen idioter som är nära på döda, även om dom hade velat. Men det är inget man behöver vet för att förstå handlingen i filmen, vart dom kommer ifrån har ingen betydelse tex..

Det är klart folk kan ogilla den, men jag förstår bara inte hur det kunde va en sån överraskning va det var för nåt. Alla trailers och så tydde ju på dokumentärstilen och att det var en del action..

Postad 08 February 2010 - 23:45

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0
Jag tror att de som inte tyckte filmer var så bra ( inklusive mig själv )
har väldigt svårt att borste från givna ting.

Både jag och min fru .. som gillar SF filmer asgarvade de första 30 minuterna
Jag såg den färdigt för att jag ville veta hur eländet slutade
Jag vande mig efter 60 minuter vid att "DE" var räkor

Storyn var ju hjärtskärande, men samtidigt så förbannat barnslig
Att spela på det som en gång hänt i Sydafrika var mindre lyckat och man fick
aldrig riktigt fram budskapet

Nej, detta var nog en SF film för de som har lätt för att sväva ut i fantasi
och som missat fablernas värld pga att det var så längesedan den sändes på tv :(

Maveric

Ps. Det är stört omöjligt att med en räkas anatomi och motorik kunna skapa
den teknologi som de bara kunde använda med armrörelser pga att de saknar fingrar ;)

Redigerat av Unregistered1103, 08 February 2010 - 23:48.

Postad 09 February 2010 - 03:32

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

• 1869 inlägg
  • 0

Det här är en riktig A-film på en låg budget.. Transformers 2 är en B-film med 6 gånger så hög budget som den här.. Vad användes dom pengarna på?

Sju gåger till och med. - $30M mot $210M. (Ja, jag håller med dig fullständigt.)

Postad 09 February 2010 - 03:49

pcch7
  • pcch7
  • Forumräv

• 867 inlägg
  • 0

Jag tror att de som inte tyckte filmer var så bra ( inklusive mig själv )
har väldigt svårt att borste från givna ting.

Både jag och min fru .. som gillar SF filmer asgarvade de första 30 minuterna
Jag såg den färdigt för att jag ville veta hur eländet slutade
Jag vande mig efter 60 minuter vid att "DE" var räkor

Storyn var ju hjärtskärande, men samtidigt så förbannat barnslig
Att spela på det som en gång hänt i Sydafrika var mindre lyckat och man fick
aldrig riktigt fram budskapet

och som missat fablernas värld pga att det var så längesedan den sändes på tv :(

Maveric

Ps. Det är stört omöjligt att med en räkas anatomi och motorik kunna skapa
den teknologi som de bara kunde använda med armrörelser pga att de saknar fingrar ;)

Det är faktiskt en ganska rolig film, men det är jag ganska säker på att det är meningen. Han är ju lite av en clown Wikus, vilket gör att man börjar gilla honom. Sen gör han en del saker som gör att man inte gillar honom så mycket, han är lite av en anti-hero vilket är uppfriskande.. Om det är apartheiden du tänker på så har väl Blomkamp sagt att det inte är meningen att det ska va nåt politiskt meddelande i filmen. Sen så är dom ju inte räkor, dom kallar dom ju bara det för att dom ser ut som räkor :P

Sju gåger till och med. - $30M mot $210M. (Ja, jag håller med dig fullständigt.)

Jaså, ja då är det ju ännu värre :D .. District 9 borde va en väckarklocka för Hollywood att man inte behöver spendera 200+ miljoner dollar för att göra en film.

Postad 09 February 2010 - 08:34

Unregistered7fb84d09
  • Unregistered7fb84d09
  • Veteran

• 1770 inlägg
  • 0

Maveric

Att man inte gillar denna film kan ju bero på mycket, men om du inte uppskattar att sväva ut i fantasin är nog inte SCI-FI genren något för dig. Man kan ju inte klaga på brist på realism i en film vars hela struktur bygger på något som inte finns. ;)

Postad 09 February 2010 - 10:24

Unregisteredb27a28b7
  • Unregisteredb27a28b7
  • Veteran

• 2307 inlägg
  • 0

Att man inte gillar denna film kan ju bero på mycket, men om du inte uppskattar att sväva ut i fantasin är nog inte SCI-FI genren något för dig. Man kan ju inte klaga på brist på realism i en film vars hela struktur bygger på något som inte finns. :(

+1

Postad 09 February 2010 - 18:10

Trasan
  • Trasan
  • Veteran

• 2068 inlägg
  • 0

Jag tycker iaf inte det är viktigt för handlingen i filmen. Den handlar ju mer om Wikus "resa" och då behöver man inte se vart dom kommer ifrån, bara att dom är här. Men det är ju möjligt att vi får se det i en uppföljare ändå.

Som jag skrev, jag tycker det hade gett mer vilket är min personliga åsikt givetvis.
Jag menar inte att man behöver ha ett långt utlägg på 15min men att iaf ha någon slags hint om varför de hamnade just här.
Som jag också skrev i mitt första inlägg, om det blir en tvåa som syr ihop det hela lite så kan jag mycket väl tycka bättre om D9 också.
Som jag också skrev jag ger filmen 3+ men inte mer.

Postad 12 February 2010 - 11:30

Unregistered6a63e4a0
  • Unregistered6a63e4a0
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0
Awesome! välgjord spännande film.

Postad 12 February 2010 - 20:43

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0
Med så många varierande svar så bara måste filmen bli kult.

Postad 13 April 2010 - 11:57

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Det här var den bästa rullen jag sett på länge. Tre tummar... eh tentakler...upp! :)

Postad 19 April 2010 - 14:25

Gew
  • Gew
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Den här var faktiskt riktigt fet. Är inte så mkt för sci/fi-genren nowadays, görs så mkt skit som är samma lika, IMHO. Den här höll dock måttet hela vägen. The fact that it took place on South African soil, och inte Hollywood-platån som brukligt är, kan ha bidragit, jag vet inte, men fett var det iaf. Storyn var också tight, utan bisarra klyschor och dyl stämningssänkare. Den här rekommenderas faktiskt starkt! :)

Postad 14 July 2010 - 10:54

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
såg den här filmen igår och blev positivt överraskad, till en början var den ganska långtråkig tycker jag , men sen när själva "filmen" började så blev den ju riktigt spännande och underhållande på samma gång

Postad 14 July 2010 - 14:58

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0

såg den här filmen igår och blev positivt överraskad, till en början var den ganska långtråkig tycker jag , men sen när själva "filmen" började så blev den ju riktigt spännande och underhållande på samma gång

Den är speciell. Och smart gjord med tanke på vad som händer med huvudrollsinnehavaren. Tyvärr kommer det säkert en till film. Den här filmen blir starkare om den får vara.

Postad 14 July 2010 - 15:13

Unregisteredb27a28b7
  • Unregisteredb27a28b7
  • Veteran

• 2307 inlägg
  • 0
Och enligt mig är det en kass ide från början...
Men den disskutionen har jag redan tagit.

Postad 14 July 2010 - 16:43

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0
Det som är så bra med att hälften tycker att filmen är dålig, är att det oftast betyder att jag tycker den är bra.

De filmer jag undviker är filmer som är nerkladdade med slogans typ "vald till bästa film på Sundancefestivalen". Eller filmer som är arty-farty och filmkritiker försöker hausa upp. jag har lagt för mycket pengar på långtråkiga filmer som försöker vara konstnärliga. Oftast när regissören inte kämpar för att få fram budskapet, det är då det funkar bäst.

Det finns ett gäng fascistoida tendenser som D-9. Det är vad jag tycker är så bra med den. Man kastas än hit och än dit när det gäller känslor. Att sedan filmen verkar overklig är bara snyggt gjort av regissören. Han har förpackat budskapet på ett synnerligen snyggt sätt.

En lurig film.

Redigerat av Unregistered1fef72f3, 14 July 2010 - 16:45.

Postad 14 July 2010 - 17:33

BGPv4
  • BGPv4
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0
Det var en kul film som man kan slappa framför, men den är ju långt ifrån en seriös och kvalitativ film, inget man har i samlingshyllan precis..

Redigerat av BGPv4, 14 July 2010 - 17:33.

Postad 14 July 2010 - 19:48

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0

Det var en kul film som man kan slappa framför, men den är ju långt ifrån en seriös och kvalitativ film, inget man har i samlingshyllan precis..

D-9 är mer "avancerad". Man går både på magkänsla och förnuft. Han drar precis ut så långt på filmen att man nästan börjar undra. Sen sätter det igång.

Så den funkar både intellektuellt och som ren underhållning. Så på sätt och vis är det roligt att du uppfattade filmen som "kul". Jag såg filmen som en "offer och gärningsman"-film där de gömt budskapet i underhållningsvåldet.

Det är intressant och se hur folk tolkar denna film. Fortsätt! :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.