Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

The E3 build up

321 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 01 June 2009 - 22:53

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Tales of Monkey Island har väl bara utannonserats för PC och Wii?
Du har inte blandat ihop det med remaken av Monkey Island 1?

Tales of Monkey Island:
http://www.youtube.c...player_embedded

Menade HD remaken av första spelet:
It's with great pleasure that I received a few minutes ago the announcement of the upcoming periodical release of Tales of Monkey Island, developed by Telltale for Wiiware and PC. And even better, Lucasarts is also working on a HD remake of the first game called The Secret of Monkey Island: Special Edition, for PC and XBLA.

Postad 01 June 2009 - 22:55

Unregistered0650da58
  • Unregistered0650da58
  • Beroende

• 1220 inlägg
  • 0

Tekniken i Natal funkar.

http://www.youtube.c...?v=8_yWZFcgPPk¨

Detta är tekniken bakom.

Jo, men både är ju i kontrollerade miljöer så att säga. Frågan är fortfarande hur väl kommer det fungera i hemmen? Eyetoy fungerade ju också bra på demo men lite mer problem i ett vanligt hem. Men denna tekniken är ju helt klart bättre men om priset 200$ stämmer så blir det nog jobbigt att få ut det till en bredare massa, men helt klart väldigt spännande! Kul med boxningsspel som du länkade till istället för de mesiga wiimotes och wii gubbar.

Menade HD remaken av första spelet:
It's with great pleasure that I received a few minutes ago the announcement of the upcoming periodical release of Tales of Monkey Island, developed by Telltale for Wiiware and PC. And even better, Lucasarts is also working on a HD remake of the first game called The Secret of Monkey Island: Special Edition, for PC and XBLA.

Inte PSN :) :o ;)

Postad 01 June 2009 - 22:55

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Jo, men både är ju i kontrollerade miljöer så att säga. Frågan är fortfarande hur väl kommer det fungera i hemmen? Eyetoy fungerade ju också bra på demo men lite mer problem i ett vanligt hem. Men denna tekniken är ju helt klart bättre men om priset 200$ stämmer så blir det nog jobbigt att få ut det till en bredare massa, men helt klart väldigt spännande! Kul med boxningsspel som du länkade till istället för de mesiga wiimotes och wii gubbar.

Jo men hemma vid soffan är väl rätt kontrollerat?

Han kör ju på en mässa med massa folk runt om och den fokuserar bara på han.

Dock får man ju se till att kameran ser hela kroppen.

Postad 01 June 2009 - 23:02

Unregistered0650da58
  • Unregistered0650da58
  • Beroende

• 1220 inlägg
  • 0

Jo men hemma vid soffan är väl rätt kontrollerat?

Han kör ju på en mässa med massa folk runt om och den fokuserar bara på han.

Dock får man ju se till att kameran ser hela kroppen.

Ja, men hur många timmar hade dom lagt ner på att finjustera just den kameran med just den hårdvaran? Ingen som vet.
Men här var annars en jäkligt cool koncept video http://www.youtube.c...h?v=g_txF7iETX0
Tony Hawk måste bli sur att han inte kommer sälja några plastbrädor :)

Postad 01 June 2009 - 23:04

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0
Hela MS E3 här:
http://video.ign.com...eaming/e3-2009/

Postad 01 June 2009 - 23:35

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2517 inlägg
  • 0
Funkar Natal så bra som det verkar göra på demot kan det bli hur kul somhelst. Kommer verkligen konkurrera med Wii. Jag tycker dock inte man har så mycket annat att komma med, Metal Gear Solid e alltid en fet nyhet men i övrigt var det väldigt tunt. Mest saker vi redan visste skulle komma och gammla försenade spel. Bungie gör Halo som vanligt.

Peter Molyneux sitter och håller hov om hur han förändrar sättet jorden snurrar runt solen på . Förra gången var det hunden, nu var det den här ungen som vart fantastiskt superrevolutionerande. Man kan bara sucka och skaka på huvudet.

Trodde faktiskt att Microsoft skulle visa fler speltitlar. Men de har kanske mer på E3?

Postad 01 June 2009 - 23:44

Namil
  • Namil
  • Lärjunge

• 390 inlägg
  • 0
EA har väl börjat dra igång sina visningar och jag säger bara: Sweeeet!

Äntligen en riktig trailer till Star Wars: The Old Republic i samma klass som Blizzards filmsekvenser. Undrat hur en strid ser ut mellan Jedi Ordern och ärkefienderna från Sith Ordern? Ta en titt:

Postad 01 June 2009 - 23:44

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Funkar Natal så bra som det verkar göra på demot kan det bli hur kul somhelst. Kommer verkligen konkurrera med Wii. Jag tycker dock inte man har så mycket annat att komma med, Metal Gear Solid e alltid en fet nyhet men i övrigt var det väldigt tunt. Mest saker vi redan visste skulle komma och gammla försenade spel. Bungie gör Halo som vanligt.

Peter Molyneux sitter och håller hov om hur han förändrar sättet jorden snurrar runt solen på . Förra gången var det hunden, nu var det den här ungen som vart fantastiskt superrevolutionerande. Man kan bara sucka och skaka på huvudet.

Trodde faktiskt att Microsoft skulle visa fler speltitlar. Men de har kanske mer på E3?

Så Crackdown 2 och Left 4 Dead 2 är inget?

Tunt? Att dels sno en hel serie, presentera nya 2 stora uppföljare på miljonsäljare, gameplay från Halo ODST och nytt Halo, massa nytt till NXE.

Ja och så då plus en helt ny kontroll med äkta 3d igen känning. Kameran funkar, det har redan bevisats förr som sagt.

Angående Molyneux, det hör till hans stil att överhypa :) men spelen säljer.

Projekt Natal.......betyder då detta att jag ska slänga min Xbox Live Vision cam? Måste vara det sämsta tillbehöret som släppts.

Redigerat av PalmiNio, 01 June 2009 - 23:45.

Postad 02 June 2009 - 00:04

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2517 inlägg
  • 0

Så Crackdown 2 och Left 4 Dead 2 är inget?

Tunt? Att dels sno en hel serie, presentera nya 2 stora uppföljare på miljonsäljare, gameplay från Halo ODST och nytt Halo, massa nytt till NXE.

Ja och så då plus en helt ny kontroll med äkta 3d igen känning. Kameran funkar, det har redan bevisats förr som sagt.

Angående Molyneux, det hör till hans stil att överhypa :) men spelen säljer.

Projekt Natal.......betyder då detta att jag ska slänga min Xbox Live Vision cam? Måste vara det sämsta tillbehöret som släppts.

Crackdown 2 e väl schysst men inget jättefantastiskt. Första var ok men inte mer.

Left 4 dead är ju poppis, men det kommer bygga på samma motor och eftersom spelet är av den onlinenatur det är ser jag det mer som en expansion än en uppföljare. Lite nya banor och features. Men visst man ska aldrig säga aldrig.

Dom har väl inte snott nån serie? MGS sägs aldrig vara exklusivt. Trodde MGS4 skulle utannonseras till Xbox360 faktiskt. Men jag e gladare såhär för nu kommer det ett nytt MGS till moi!

Halo är Halo och kommer alltid sälja bra, men kom igen. Vi visste att man skulle utannonsera nytt Halo.

Jag är hypead som fan på Natal, riktigt glad jag har en Xbox360.

Ironiskt är att Forza 3 verkar komma tidigare än Gran Turismo 5, skärp er Polyphony!

Vet inte om jag e konstig men jag hade som sagt hoppats på mer, jag säger inte att Sony kommer vara bättre. Men jag hoppas. Jag vill ha nya IPS mest, lite ###### mod och kreativitet.

Fetast i år är helt klart Brutal Legend, inga andra spel har en suck mot hur jag ser fram emot det.

http://www.gametrail...al-legend/48684

Jag blir våt i byxan.

Redigerat av Unregistered6fb5a100, 02 June 2009 - 00:08.

Postad 02 June 2009 - 00:09

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0
ubisofts presskonferens om nån ska kolla på den.
kommer om lite mindre än en timme =)

http://e3.gamespot.c...nce/ubisoft-e3/

Postad 02 June 2009 - 00:10

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Crackdown 2 e väl schysst men inget jättefantastiskt. Första var ok men inte mer.

Left 4 dead är ju poppis, men det kommer bygga på samma motor och eftersom spelet är av den onlinenatur det är ser jag det mer som en expansion än en uppföljare. Lite nya banor och features. Men visst man ska aldrig säga aldrig.

Dom har väl inte snott nån serie? MGS sägs aldrig vara exklusivt. Trodde MGS4 skulle utannonseras till Xbox360 faktiskt. Men jag e gladare såhär för nu kommer det ett nytt MGS till moi!

Halo är Halo och kommer alltid sälja bra, men kom igen. Vi visste att man skulle utannonsera nytt Halo.

Jag är hypead som fan på Natal, riktigt glad jag har en Xbox360.

Ironiskt är att Forza 3 verkar komma tidigare än Gran Turismo 5, skärp er Polyphony!

Vet inte om jag e konstig men jag hade som sagt hoppats på mer, jag säger inte att Sony kommer vara bättre. Men jag hoppas. Jag vill ha nya IPS mest, lite ###### mod och kreativitet.

OFFT:
Fetast i år är helt klart Brutal Legend, inga andra spel har en suck mot hur jag ser fram emot det.

http://www.gametrail...al-legend/48684

Jag blir våt i byxan.

Nej men MGS har alltid varit först på PS sen kanske Xbox långt senare. Nu får man nästa MGS samtidigt som PS.

Man har då på sin lista fått över GTA, Devil May Cry, Virtual Fighter, Tekken, Final Fantasy med mera. Alla serie som varit endast PlayStation eller kommit till Xbox efter åt.

Det är att sno på så vis.

Jasså visst du att ytterliggare ett Halo utöver ODST skulle komma på E3? du måste vara ensam i världen då för innan de senaste veckans rykten har jag aldrig läst något rykte om REACH. Det är alltså 2 Halo spel pipan. ODST visste vi redan om men REACH är helt från det mörka. Att Halo skulle komma mer visste vi men så är det med alla stora serie men fram till det verkligen läcks ut är det inget.

Redigerat av PalmiNio, 02 June 2009 - 00:11.

Postad 02 June 2009 - 00:24

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2517 inlägg
  • 0

Nej men MGS har alltid varit först på PS sen kanske Xbox långt senare. Nu får man nästa MGS samtidigt som PS.

Man har då på sin lista fått över GTA, Devil May Cry, Virtual Fighter, Tekken, Final Fantasy med mera. Alla serie som varit endast PlayStation eller kommit till Xbox efter åt.

Det är att sno på så vis.

Jasså visst du att ytterliggare ett Halo utöver ODST skulle komma på E3? du måste vara ensam i världen då för innan de senaste veckans rykten har jag aldrig läst något rykte om REACH. Det är alltså 2 Halo spel pipan. ODST visste vi redan om men REACH är helt från det mörka. Att Halo skulle komma mer visste vi men så är det med alla stora serie men fram till det verkligen läcks ut är det inget.

Jo absolut, jag säger inte att det inte går bra för MS. Sony är i skruvstädet. Jag menar mer ur ett personligt perspektiv. Crackdown 2 kan bli kul, Alan Wake ser jag mycket fram emot sen långt brak och Splinter Cell intresserar mig inte.

Halo visste jag att det skulle komma ett, det visste du med. Du visste bara inte vad det skulle heta. Vi kommer ihåg hur det förra sålde, det är en kassako och dom upprepas alltid så den var faktiskt given.

Natal, Alan Wake och MGS är jag het på. Resten känns lite "mje". Även MGS litegrann faktiskt, vill ha snake. Men samtidigt kanske man ändrar lite i konceptet nu. Man är ju trots allt en cyberninja. Kan man förnya spelserien med detta istället för att försöka göra samma spel igen fast med Raiden så kan det bli bra. Kanske tom lite som en ny serie på sätt och vis.

Jag vill ha mer SPEL som intresserar mig.. Copy/Paste strategierna börjar bli uttjatade.

Postad 02 June 2009 - 00:32

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Jo absolut, jag säger inte att det inte går bra för MS. Sony är i skruvstädet. Jag menar mer ur ett personligt perspektiv. Crackdown 2 kan bli kul, Alan Wake ser jag mycket fram emot sen långt brak och Splinter Cell intresserar mig inte.

Halo visste jag att det skulle komma ett, det visste du med. Du visste bara inte vad det skulle heta. Vi kommer ihåg hur det förra sålde, det är en kassako och dom upprepas alltid så den var faktiskt given.

Natal, Alan Wake och MGS är jag het på. Resten känns lite "mje". Även MGS litegrann faktiskt, vill ha snake. Men samtidigt kanske man ändrar lite i konceptet nu. Man är ju trots allt en cyberninja. Kan man förnya spelserien med detta istället för att försöka göra samma spel igen fast med Raiden så kan det bli bra. Kanske tom lite som en ny serie på sätt och vis.

Jag vill ha mer SPEL som intresserar mig.. Copy/Paste strategierna börjar bli uttjatade.

Ja men att veta att en uppföljare i en ny serie ska komma är för fan som att förvänta sig att solen går upp på morgonen, det är alltid så.

Vi vet att det kommer GTA 5, men fram till det kommer så är det ändå inget. Så är det med alla stora titlar, säljer det så kommer det uppföljare. Kan ge dig ett tips, kommer en uppföljare på Killzone..... du hörde det från mig först :)

Halo REACH har varit helt utan ljus och nu vet vi ändå inte ett piss om det mer än att spelet kommer 2010 och det existerar.

Fokus på Halo har varit Halo ODST och inget annat, har inte äns snackats om något Halo spel efter det även om det är oundvikligt.

Håller med annars att man blir inte jätte upphestad av spelen, sällan man blir det nu mera. MGS hade kunnat vara en bomb om det inte funnits rykten om det på 360 sen tidernas start. Själv är det Crackdown, ett favoritspel för mig. Men även om inget revolutionerande visades upp, förutom Natal då, så är det solida tunga titlar.

Postad 02 June 2009 - 01:16

SirSkorpan
  • SirSkorpan
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0
Jo Natal verkar häftig, skulle vilja prova den själv. Undrar hur små rörelser den känner igen och hur många man kan spela på en gång.

Enda problemet som jag ser är väl att den inte kommer som en bundel med konsolen (även om de skulle börja med det nu så är det ju fortfarande ett antal tiotal miljoner som inte fick den med konsolen). Risken är ju då att det inte kommer slå, det är väl inga liknande tillbehör som slagit stort och som inte kommit som bundel med konsolen. Eller jo det skulle väl vara Wii:s balance board då (men å andra sidan hur många spännande spel har det kommit till den?).

Vore kul om det kom många intressanta spel till Natal, då kanske man faktiskt skulle införskaffa sig en 360. Till nästa generation kanske det blir standard med nått liknande (man kan ju hoppas i alla fall), men så här mitt i racet undrar jag om det kommer bli nån jätte succe.

Väl Mött!
/Skropan

Postad 02 June 2009 - 01:45

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0
ubisoft visar just nu upp red steel 2. vettefan vad jag ska tycka om det egentligen. tycker nog att ettan såg mer intressant ut när vi såg det först.

Postad 02 June 2009 - 05:04

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Splinter Cell: Conviction ser helt perfekt ut, snyggt, aggressivt och bournemoves, vad mer kan man begära?

Postad 02 June 2009 - 05:58

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
Angående Natal - om man såg vad alla visade upp (vilket vi redan skrev om i Januari) så var det ingen överaskning att de kör rörelsestyrning även till boxen.

Postad 02 June 2009 - 07:26

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0
Känns lite som om det här kommer bli en 360 vs. PS3 tråd. Been there, done that.
Kanske ofrånkomligt i o f...

Well, well...back to topic.

----

Assassin's Creed 2 släpps 17:e november:
http://www.vg247.com...ut-november-17/
http://www.gametrail...eed/50141?e3i=1

Crysis 2 E3-trailer:
http://www.vg247.com...teaser-trailer/

R.U.S.E E3-trailer:

EDIT: Hahaha, vad dåligt! RUSE-trailern är ju riktigt gammal.

Redigerat av BrittBastard, 02 June 2009 - 08:41.

Postad 02 June 2009 - 07:36

hence776
  • hence776
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0

Känns lite som om det här kommer bli en 360 vs. PS3 tråd. Been there, done that.
Kanske ofrånkomligt i o f...

Som PS3-ägare så kan jag säga att jag blev väldigt imponerad av MS-konferens. Lite seg, men det dom presenterade... Spelen kan jag klara mig utan faktiskt, men allt det andra: Streaming av HD-film, Last-FM integration, Facebook, etc. Jag funderar seriöst på att köpa en 360 nu... Natal verkar häftig, men om den slår beror ju helt och hållet på priset.

Det enda skulle vara om Sony kontrar med några liknande funktioner för PS3, inte minst HD-filmer här i Sverige.

Postad 02 June 2009 - 07:54

rayko
  • rayko
  • Mästare

• 3653 inlägg
  • 0
Jag blev riktigt imponerad av Natal, och när Fable Peter visade upp demot om Milo så fick det mig verkligen att säga WOW! Där fick vi verkligen smak på framtidens spel.

Spelen var jag däremot inte lika imponerad av. Det var crackdown 2, left 4 dead 2, Forza 3, ett krigsspel visades upp ZzZzZZ, och splinter cell och Kojimas Metal Gear spel. Enda spelet som jag tänker köpa av de som visades upp är Alan Wake men det kommer inte förräns 2010. HALO serien är död och skit tråkig, så det var inget som fick mig att säga WOW. Monkey island till arcade kommer jag däremot köpa, grymt roligt spel.

Nu får vi se om Nintendo har något spännande i spelväg, eller om det bara är pikmin wii, wii fit + och 45 minuters prat om hur bra det går för nintendo och att alla kan spela en nintendo, från människa till hund det kommer pratas om. Hoppas själv på något nytt Mario eller Zelda.

SONY lär i alla fall ha något intressant att komma med, det ryktas om allt från nya kontroller till nya spännande top spel, vi får helt enkelt vänta och se.

Redigerat av rayko, 02 June 2009 - 07:55.

Postad 02 June 2009 - 08:18

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3024 inlägg
  • 0
omg, kollade assassins creed 2 klippet nu och fick nästan stånd. Det kommer bli så ruskigt överlägset allt annat detta året.

Natal, give it to me NOW.

Hd filmer är nice men facebook, twitter och radio vem fan bryr sig liksom. Är väl alla fjortisar som suktar efter dom sakerna.

Postad 02 June 2009 - 09:09

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1482 inlägg
  • 0

1080p filmer via xboxen, spårar bara inte priserna ur helt så är detta en våt dröm :)
Intressant hur det löses med decoding, en dator motsvarande 360:s prestanda hade haft svårt med det.

Decodingen går nog bra, den känsligaste biten blir antagligen bandbredden och stabiliteten i uppkopplingen.
Streamingen sker med en gradvis ökande bild och ljudkvalite, så det är inte 1080p och 5.1 från början.
Det kanske går att starta buffringen en stund innan man ska se filmen, och då borde det funka bra.

Postad 02 June 2009 - 10:30

Unregistered3ff26ed4
  • Unregistered3ff26ed4
  • Forumräv

• 720 inlägg
  • 0
Man kan verkligen undra vilken bitrate filmerna kommer att ha, typ alá HD-film från Piratebay eller?
1080p/24 lär man nog kunna glömma oxå..tyvärr.

Postad 02 June 2009 - 10:31

PBateman
  • PBateman
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Efter detta så hoppas jag Sony kan presentera något bra, annars blir jag nog tvungen att köpa mig en Xbox också.
Riktigt trevliga saker dom kom med.

Postad 02 June 2009 - 12:41

kerren
  • kerren
  • Mästare

• 2776 inlägg
  • 0

Som PS3-ägare så kan jag säga att jag blev väldigt imponerad av MS-konferens. Lite seg, men det dom presenterade... Spelen kan jag klara mig utan faktiskt, men allt det andra: Streaming av HD-film, Last-FM integration, Facebook, etc. Jag funderar seriöst på att köpa en 360 nu... Natal verkar häftig, men om den slår beror ju helt och hållet på priset.

Det enda skulle vara om Sony kontrar med några liknande funktioner för PS3, inte minst HD-filmer här i Sverige.

jag är oxå väldigt imponerad även om jag personligen inte bryr mig nämnvärt om allt de presenterade men de breddar ju verkligen sin konsol.

Natal ser coolt ut men inget jag någonsin skulle införskaffa man känner ju sig som en idiot med singstar och Guitar Hero ska jag stå å flaxa helt okontrollerat nu utan anledning nej tack.

Streama HD-film skulle jag inte tacka nä till men det vet vi att det kommer dyka upp förr eller senare till ps3 oxå.

Facebook och Tvitter osv är inget jag sysslar med har inget intresse av sådant men den marknaden är stor och det kan nog dra en och annan.

Nä skulle jag köpa mig en 360 så skulle det vara för Forza serien och möjligtvis GeOW och L4D såklart.

Halo intresserar inte mig då jag är allergisk mot sci-fi

Postad 02 June 2009 - 13:14

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Nya Splinter Cell: Conviction var nog det som var mest intressant på konferensen av spelen. Såg riktigt bra ut.

Project Natal ser ut att kunna bli de bästa motionsens-systemet på marknaden när det kommer. Skulle tro att när de släpper det ($200?) så gör de någon form av re-release av konsollen med den prylen. Frågan är väl om det kommer bli mer än bara en gimmick på 360 precis som EyeToy. För egen del fullkomligt ointressant.

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 02 June 2009 - 13:21.

Postad 02 June 2009 - 13:23

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Enda problemet som jag ser är väl att den inte kommer som en bundel med konsolen (även om de skulle börja med det nu så är det ju fortfarande ett antal tiotal miljoner som inte fick den med konsolen). Risken är ju då att det inte kommer slå, det är väl inga liknande tillbehör som slagit stort och som inte kommit som bundel med konsolen. Eller jo det skulle väl vara Wii:s balance board då (men å andra sidan hur många spännande spel har det kommit till den?).

Wii Fit har sålt lika mycket som PS3 tror jag så möjligheter finns. Man har mer seriösa spel på gång också, vi får se vad de hittar på.

Wickerman: Dåliga krav du har :D . Det är ju fullproppat med spel till hösten/vintern som vanligt.

Postad 02 June 2009 - 13:34

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

• 1766 inlägg
  • 0
Jag är också en PS3-ägare och en jäkligt nöjd sådan, men efter Microsofts E3-konferens började en liiiten röst bak i mitt huvud att försöka övertala mig att det kanske är dags för en 360 trots allt. Skatteåterbäringen kommer ju snart också.... :D

Men njae. Av de presenterade nya tekniska funktionerna var det som fick mig riktigt upphetsad streaming av HD-filmer, men den funktionen lär dyka upp i PS3:an också framöver.
Den där rörelsekänsliga kameran var också rätt cool, men jag vet inte hur kul det är att sitta i soffan och vifta hejvillt med armarna hela tiden. Det vore väl för röstigenkänningen då, men hur bra fungerar den egentligen om man är fler i samma rum och har typ förfest och alla snackar i mun på varandra? Vi får väl se när den väl levereras ut i stugorna vad omdömet blir.
Vad anbehagar Facebook och Twitter är det inget som lockar mig och absolut inget jag går och köper en 360 för, men det finns säkert många som sitter och jublar nu över de funktionerna.

Så jag tror jag fortsätter att vänta med mitt 360-köp ett tag till. Jag känner på mig att Sony lär leverera de också ikväll. Synd bara att jag jobbar när allt tekniskt godis presenteras, men jag får väl hålla mig uppdaterad genom mobilen.

Redigerat av Unregisteredcc23e210, 02 June 2009 - 13:35.

Postad 02 June 2009 - 13:41

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Det vore väl för röstigenkänningen då, men hur bra fungerar den egentligen om man är fler i samma rum och har typ förfest och alla snackar i mun på varandra? Vi får väl se när den väl levereras ut i stugorna vad omdömet blir.

Tja, hur väl fungerar din egen röstigenkänning när alla snackar i mun på varandra på en förfest :lol: ? Kan du separera 5-6 röster samtidigt och bemöta?

Det finns väl bättre förutsättningar än så men den är tydligen väldigt snabb och precis när det gäller att känna igen personer iaf. Den kan t o m känna igen ansiktsuttryck (om du är glad eller ledsen osv) och röstigenkänningen känner igen tonlägen (som om du drar en rolig historia så fattar den det) så den verkar hyfsat avancerad ändå.

Den där rörelsekänsliga kameran var också rätt cool, men jag vet inte hur kul det är att sitta i soffan och vifta hejvillt med armarna hela tiden

Själva grejen är ju att den känner igen 3D (djup) så du ska inte sitta så mycket, upp och rör på dig i vardagsrummet :D

Postad 02 June 2009 - 13:49

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
Att förstöra för någon som spelar fick helt plötsligt en ny dimension...

Vi såg TV-apparater som bytte kanal när man viftade åt dem - skulle väl funka sådär med en hyperaktiv 2-åring framför bolibompa...

Postad 02 June 2009 - 13:57

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Nya Splinter Cell: Conviction var nog det som var mest intressant på konferensen av spelen. Såg riktigt bra ut.

Project Natal ser ut att kunna bli de bästa motionsens-systemet på marknaden när det kommer. Skulle tro att när de släpper det ($200?) så gör de någon form av re-release av konsollen med den prylen. Frågan är väl om det kommer bli mer än bara en gimmick på 360 precis som EyeToy. För egen del fullkomligt ointressant.

Med tanke på hur man döda Live Vision så är man frågande

Dock så känns detta som en lite mer seriös satsning än EyeToy eller Live Vision. De 2 känns som något som Sony och MS släppte bara för att få det gjort liksom.

Priset är liksom frågan, 200 dollar för bara den är väldigt högt. Viktiga är dock att man slängde in ett bra spel med som visar tekniken. Wii + Wii Sports är liksom bevis på att detta är ett måste.

Fortfarande för lite info annars för att dra tidiga slutsatser.

Postad 02 June 2009 - 14:39

hence776
  • hence776
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0

Streama HD-film skulle jag inte tacka nä till men det vet vi att det kommer dyka upp förr eller senare till ps3 oxå.

Såg att det var någon mer som skrev samma sak här ovan, men är detta något som finns bekräftat att film-tjänsten ska komma till PS3 och Sverige inom en snar framtid? Det enda jag har sett är om någon form av "Vidzone" (med musikvideos) för EU och sedan visar det sig bara vara för UK och Tyskland, typ.

Annars håller jag med om att den tjänst som finns för PS3 i US ser riktigt bra ut (både prismässigt och utbudsmässigt), men för 360 kommer det I HÖST...

Sedan kan jag hålla med om att Facebook och Twitter inte är så intressant. Däremot Last-FM, skulle passa mig perfekt. Spotify går också bra :-) Vi får väl se vad Sony presenterar på sin konferens ikväll.

Redigerat av hence776, 02 June 2009 - 14:45.

Postad 02 June 2009 - 14:47

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Annars håller jag med om att den tjänst som finns för PS3 i US ser riktigt bra ut (både prismässigt och utbudsmässigt), men för 360 kommer det I HÖST...

Till 360 har det kommit sen länge, de var för Sony. Men som Sonys är det också bara spärrat till en del länder. De kör både Live Marketplace filmer och Netflix. Hade varit trevligt om sånt kom till Sverige.

Postad 02 June 2009 - 14:55

Unregistered6116c5cb
  • Unregistered6116c5cb
  • Forumräv

• 531 inlägg
  • 0
Alltså vad håller Bioware på med? Trailerna till Dragon Age är fruktansvärt dåliga. Vem tyckte att marilyn manson var ett lämpligt musikval kan man undra, dessutom tråkig dialog och standard tråkstory. Hoppas det blir bra men de lär inte få fler fans med trailers som den här.

Postad 02 June 2009 - 14:57

hence776
  • hence776
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0

Till 360 har det kommit sen länge, de var för Sony. Men som Sonys är det också bara spärrat till en del länder. De kör både Live Marketplace filmer och Netflix. Hade varit trevligt om sånt kom till Sverige.

Som inbiten PS3-ägare hade jag inte koll på 360, men åtminstone pratade dom (MS) om 1080P-streaming i bl a Sverige till hösten. Min poäng är att jag skulle vilja ha det till PS3 inom överskådlig framtid, annars är jag starkt lockad av en 360. Antar att vi säger samma sak... :D

Postad 02 June 2009 - 15:12

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

. Vem tyckte att marilyn manson var ett lämpligt musikval kan man undra, dessutom tråkig dialog och standard tråkstory.

Haha, såg den trailern nyss. Kändes lite fel. :D

Postad 02 June 2009 - 16:08

Scrapanatchi
  • Scrapanatchi
  • Beroende

• 1061 inlägg
  • 0
Såg ubisoft (Nintendo 2s) imponerande visning imorse/natt, Deras kamera och "Your Shape" verkar också vekligen intressant, uderbart med ett nytt fitness spel som kan ge riktig feedback! :D

Finns annars endel liknande demovideor för eyetoy/pseye som är i princip natal saker...

Också ska 1080p streaming funka med en uppkoppling på över 8mb/s, man påstår man har nytt codec... kanske blir 720p filmer i 1080p skal, så egentligen blir det inge vinst över 720p, men vi får se

Redigerat av Scrapanatchi, 02 June 2009 - 16:15.

Postad 02 June 2009 - 16:17

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0
jag trodde faktiskt att deras fitnessgrejs var till 360, och skulle fungera med natal. men tji fick jag =)

Postad 02 June 2009 - 16:19

rayko
  • rayko
  • Mästare

• 3653 inlägg
  • 0
verkar som att xbox 360 kommer hänga kvar ett bra tag framöver, med tanke på att natal ska släppas och nya HALO spelet kommer till 360.

Postad 02 June 2009 - 16:46

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0

Alltså vad håller Bioware på med? Trailerna till Dragon Age är fruktansvärt dåliga. Vem tyckte att marilyn manson var ett lämpligt musikval kan man undra, dessutom tråkig dialog och standard tråkstory. Hoppas det blir bra men de lär inte få fler fans med trailers som den här.

Tänkte precis samma sak när jag såg den, inte för att jag inte gillar musiken som sådan men den passar då inte i ett spel som Dragon Age. Läste en artikel om Dragon Age i senaste Super Play och där använde skribenten ordet sekundärskam och det innebär att man skäms åt någon annan eftersom denne inte själv har vett att göra det. Kan bara hålla med denne, för det var precis så jag kände när jag såg deras presentation av spelet.

Jag har varit ett STORT fan av Bioware men den trailern fick mig inte direkt att sukta efter spelet. Och vad hände med att Dragon Age skulle vara exklusivt för pc? De riskerar att förlora sina fans när de bryter ett löfte som de lovat aldrig skulle inträffa. Dragon Age kommer iaf inte att bli ett spel jag köper utan att ta reda på vad andra tycker om det först samt se videos från själva spelet. Blev väldigt besviken då jag väntat mig att se mer från själva spelet och inte en video från en mellansekvens som jag tyckte var väldigt intetsägande.

Redigerat av Jack of all trades, 02 June 2009 - 17:02.

Postad 02 June 2009 - 16:51

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3024 inlägg
  • 0
Hade du väntat dig något annat? MS är här för att stanna, och kommer knappast ge upp sin konsol lika lätt som förra xbox. Vilket ändå bara var ett test på marknaden för dom.

Med deras feta prylar/spel och plånbok så är det större chans att Sony slänger in den vita handduken först.

Spoiler

Postad 02 June 2009 - 16:55

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0

Med deras feta prylar/spel och plånbok så är det större chans att Sony slänger in den vita handduken först.

Det kommer ske lika lite som att MS slänger in den :D .

Postad 02 June 2009 - 16:58

bazookajoe_83
  • bazookajoe_83
  • Beroende

• 1130 inlägg
  • 0
Börjar bli lite konsol krig här, ska vi inte chilla och njuta av det kommer bra saker på alla fronter :D

Postad 02 June 2009 - 17:03

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Det är ganska gött att folk börjar nämna konsolkrig så fort lite meningsskillnader uppstår. Bra bevis på hur lugnt vi har det på forumet normalt sett :D

Ni skulle sett hur det såg ut för 3-4 år sedan.

Nintendos konferens börjar nu.

Postad 02 June 2009 - 17:05

rayko
  • rayko
  • Mästare

• 3653 inlägg
  • 0

Hade du väntat dig något annat? MS är här för att stanna, och kommer knappast ge upp sin konsol lika lätt som förra xbox. Vilket ändå bara var ett test på marknaden för dom.

Spoiler

Tror nog mer på att dem inte riktigt vågar punga ut en ny konsol i dessa dåliga tider.
På tal om spel så är det bara Alan Wake som jag vill ha till 360n, sen blir det troligtvis red ring of death :D.

Börjar inte Nintendos show kl 18:00 svensk tid?

Postad 02 June 2009 - 17:10

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0
Den har redan börjat ja, tack för upplysningen=).

Postad 02 June 2009 - 17:13

rayko
  • rayko
  • Mästare

• 3653 inlägg
  • 0
yay, ett nytt mario spel till wii i 2D, great!!

Nu kommer en halvtimmes snack om wii fit och hur bra den är :D.

Redigerat av rayko, 02 June 2009 - 17:15.

Postad 02 June 2009 - 17:24

rayko
  • rayko
  • Mästare

• 3653 inlägg
  • 0
Verkar som alla som jobbar på Nintendo fått order om att inte skratta o vara så glada som på förra årets E3.

Postad 02 June 2009 - 17:45

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Golden Sun såg bra ut, trevlig surprise.

Postad 02 June 2009 - 17:48

rayko
  • rayko
  • Mästare

• 3653 inlägg
  • 0
nu börjar det bli riktigt tröttsamt med DSi prat.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.