Bara allmänt ,hur de är i sättet.
Löser de mycket hår?
Mycket pälsvård?
Har du den som innekatt?
Funkar de bra ?
Ja bor i hus men i ett villakvarter så jag skulle inte våga ha en som utekatt.
Ursäkta sent svar.. Missade helt att du hade svarat. 
De hårar en del, men håret blir som dammtussar, inte alls samma sträva hår som fastnar i möbler och kläder.. Detta hår kan du ta bort med handen hur lätt som helst, och det samlas i perfekta "gobitar" för dammsugarn på golvet.
Vi bortstar vår engång i veckan ungefär, trots de får han en del tovor vid pälsbyten..
Han går bara som innekatt, vi bor i lgh så i dagsläget har vi inget val. Men vi kikar på hus, och tanken är att han ska bli en utekatt som sover inne, får se hur det blir med det.... 
Han är mer som en hund än katt, kommer fram i hallen och hälsar när vi kommer hem, ropar vi på honom kommer han oftast direkt, vill vara med i samma rum och se vad vi gör.. Går att dressera till viss del, vår kan "sitt" om man mutar honom med godis.. "pratar" väldigt mycket.. Aldrig rivit eller bitit så blodvite uppstått, trotts ganska aggressiva lekstunder.
Vi köpte honom för att jag är pälsdjursallergiker.. Peppar peppar ta i trä, går det fortfarande två år senare bra. Pollensäsongen blev lite jobbigare, men alla andra säsonger är jag i princip symptonfri.