* Officiell Tråd - Sony Ericsson Aino *
Sony Ericsson Aino
(Mobiltelefoner)
|
5
|
(65)
|
Inga priser |
Sony Ericsson AINO (83 inlägg)
|
16 år sedan |
Postad 18 October 2009 - 14:55
Postad 18 October 2009 - 15:33
Bra storlek, skön känsla i sliden, RIKTGT läcker skärm.
Postad 18 October 2009 - 15:58
Varför skriva det i Ainotråden överhuvudtaget?La in ett par bilder tagna med Satio i mitt galleri!! Nu är jag nöjd med fotona tagna i absolut mörker inomhus! Lite OT, men men
Postad 18 October 2009 - 16:23
Klämde lite på en Aino hos MM idag och den kändes riktigt bra.
Bra storlek, skön känsla i sliden, RIKTGT läcker skärm.
Jag var också på MM idag, tyckte att den var lite seg i menyerna..
Ser ni det troligt att man gör så att man kan använda touch:en alltid och inte bara till media ?
Postad 18 October 2009 - 16:41
Varför skriva det i Ainotråden överhuvudtaget?
Ja, det var dumt, ska inte upprepas!!
Postad 18 October 2009 - 18:43
Men tycker den har bra touch... men skall testa sation igen... det blir satio eller aino.. aino gillar jag pga den e mycket snyggare och att man får med mycket snygga hörlurar.
men frågar åter igen hur bra är ljudet i lurarna? och hur länge kan du lyssna på musik i mobilen utan att batteriet dör? är det 20 timmar eller 10 timmar osv?
Postad 18 October 2009 - 19:08
Postad 18 October 2009 - 20:01
Hej. Skulle vilja ha lite hjälp med några navigeringsfrågor. Om jag förstått det hela rätt så för att få snabbare lokalisering använder telefonen sig av nätet och laddar då ned några kb, så det blir en liten kostnad. I telefonen går det att klicka ur den här funktionen och då tog det betydligt längre tid innan den hittade på var den befann sig, men samtidigt förlorade jag rösten som säger till när man ska svänga osv, eller berodde det på att jag hade ljudlöst läge just då? (märkte jag senare) Det är väl inte så att rösthjälpen ligger och kostar något? Och i övrigt så kostar väl inte navigeringen något över huvud taget (jag blir lite nojig när jag ser den där jordgloben och tror att jag ligger ute och wappar på något vänster...)
ett tips ändra APN adressen så den inte kan komma ut på internet. typ . internet. telesnfjsjg.se
Postad 18 October 2009 - 20:10
Postad 18 October 2009 - 20:35
Hej. Skulle vilja ha lite hjälp med några navigeringsfrågor. Om jag förstått det hela rätt så för att få snabbare lokalisering använder telefonen sig av nätet och laddar då ned några kb, så det blir en liten kostnad. I telefonen går det att klicka ur den här funktionen och då tog det betydligt längre tid innan den hittade på var den befann sig, men samtidigt förlorade jag rösten som säger till när man ska svänga osv, eller berodde det på att jag hade ljudlöst läge just då? (märkte jag senare) Det är väl inte så att rösthjälpen ligger och kostar något? Och i övrigt så kostar väl inte navigeringen något över huvud taget (jag blir lite nojig när jag ser den där jordgloben och tror att jag ligger ute och wappar på något vänster...)
Kan inte svära på att det är så här på Aino´n, men på äldre SE lurar så betyder jordgloben att man är ansluten till internet.
Är det Wayfinder eller Wisepilot som är intsallerat på Aino?
Vad gäller Wayfinder så måste man ha en aktiv internetuppkoppling för att kunna navigera, även om du har sparat ner kartorna på minneskortet. Ruttberäkning sker på en server och skickas sedan tillbaka till mobilen.
Vet inte hur Wisepilot fungerar, men säkert något liknande.
Har inte hittat någon GPS app för Java lurar som är en helt "onboard" navigering hittills.
Att rösten försvann berodde nog på att du hade ljudlöst läge på, beror inte på att du avaktiverade A (assisted) GPS funktionen.
Postad 18 October 2009 - 20:38
Postad 18 October 2009 - 20:50
Postad 18 October 2009 - 21:23
Har inte hiitat någon bra app till Java (Aino) som fixar det.
Vet inte hur Wisepilot funkar med förinstallerade kartor(om man kan det) men ska man tanka kartor så kommer det bli en hel del datatrafik.
Det närmaste jag kom en komplett onboard lösning för Java är Wayfinder där du kan lagra kartorna på minneskortet men fortfarande behöher en internet uppkoppling för ruttberäkning. Enligt Wayfinder så går det åt 30-60 Kb data per timme man navigerar (har inte kollat själv) med förinstallerade kartor.
Redigerat av AndyRebel, 18 October 2009 - 21:44.
Postad 18 October 2009 - 21:29
Postad 18 October 2009 - 21:40
aha, vad surt då. Kan man kolla någonstans hur mycket datatrafik man använt? Tack för svar också!
Vet inte hur Aino ser ut menyerna, men i C905 är det : Meny-> Inställningar-> Samtal-> Tid och Kostnad-> Dataräknare.
Postad 18 October 2009 - 21:48
Usch sånt borde man ju kunna...
Postad 19 October 2009 - 00:31
Undrar även vad det är för OS på den, jag ahr en P1i där man kan installera en j*vla massa program. Kan man göra det på Aino också? tänkte mest på tomtom navi program eller liknande...
Postad 19 October 2009 - 00:33
530 000 byte = 530kb = 0,5mb.Tack, precis så var det ja
Jag har lattjat lite med navigeringen några gånger och enligt räknaren har det gått åt ca 530 000 byte - är det ca 0,5 MB, eller är det ca 5MB? Det är ju lite skillnad på 7,50 kr eller 75 kr...
Usch sånt borde man ju kunna...
Postad 19 October 2009 - 09:47
Kan någon med en Aino återskapa följande:
Skicka iväg ett sms med leveransrapport påslaget. DIREKT när du har tryckt "Skicka" så stänger du bara ihop telefonen utan att trycka på någon knapp överhuvudtaget. Efter några sekunder hörs leveransrapportssignalen "blupp" "blupp". Få den ni skickar till att svara på sms:et och kolla ifall ni då får någon meddelandesignal.
I detta skede får jag nämligen ingen meddelandesignal utan telefonen är helt stendöd, den vibrerar inte ens. Kollar jag telefonen när jag "vet" att det är mottaget så har jag mycket riktigt ett nytt meddelande. När jag kollar telefonen när sms:et är mottaget så ser jag "Skickar meddelande" snabbt försvinna, tar någon sekund eller två och "Nya händelser" poppar upp....
Det är lite bråttom också eftersom jag har DOA tills i morgon!
Postad 19 October 2009 - 15:02
Postad 19 October 2009 - 15:14
Kan tyvärr inte lista några för och nackdelar men har man väl en gång använt sig av en iPhone är det svårt att gå över till något annat eftersom menysystemet är så följsamt och logiskt. Visst, hårdvaran såsom skärmupplösning och kamera kanske itne imponerar men det får man ha överseende med tycker jag.
Postad 19 October 2009 - 15:17
Postad 19 October 2009 - 15:31
Funderar på ny mobil... väljer mellan Aino och iphone. Vill veta för och nackdelar... vilken rekomenderar ni?
hela nätet är fullt av funderingar.
MEN, hur kan man välja mellan två så totalt olika mobiler? Vad ska du göra egentligen?
Postad 19 October 2009 - 15:47
just för att dom är olika...
ja men det är ju totalt omöjligt att rekommendera en mobil om man inte vet vad du ska ha den till.
Vi kan inte rabbla upp för och nackdelar med alla 100-tals funktioner i båda mobilerna.
Så ska du ha en kompetent musikmobil, men kameramobil, något att impa på brudarna med eller för all del surfa massor?
Postad 19 October 2009 - 16:24
Postad 19 October 2009 - 18:28
Samma megapixel 8,1. Men är optiken likvärdig?
Postad 20 October 2009 - 13:25
* Hur funkar den ihop med PS3? Streamar man videos från PS3:ans hårddisk? Vad kommer detta att kosta om man t.ex. sitter i sommarstugan och vill se ett filmklipp?
*testar*
Jag har nu testat genom PS3:an som jag kör streamad ifrån datorn med PS3 Media Server. Klarar galant av 720p klipp med ytterst liiiiite fördröjning av ljudet. Bildkvaliten är förvånansvärt bra även om jag själv aldrig kommer att använda det på hemmaplan iaf. Ska testa via 3G också...
Funkar touchskärmen som styrning när den är länkad till PS3:an? Sen hur är bilden när man är i menyerna, funkar den bra som bildvisare om man tex vill styra ps3:an och spela låtar ifrån den (istället för att behöva ha projektorn på i onödan som man annars kör som bildvisare).
Redigerat av HenkeEdge, 20 October 2009 - 13:27.
Postad 20 October 2009 - 13:41
Denna test är ju inte så jätterolig läsning. Kommentera gärna ni som har telefonen!
Postad 20 October 2009 - 14:03
Angående en snabbkoll på recensionen: Håller med om det mesta, såsom batteritid och dålig täckning. Likaså registrering av tryckningar på touchskärmen när man kör kameran är långt ifrån bra, likaså tiden det tar för en bild att sparas. Överhuvudtaget precis som jag själv sagt tidigare så är det största problemet touchskärmen tyvärr som inte har något där att göra. Programvaran är som sagt var seeeeeg att använda...
Postad 20 October 2009 - 14:26
Postad 20 October 2009 - 15:19
Postad 20 October 2009 - 16:16
Ni som har denna telefonen, hur är batteri tiden är den dålig eller normal ?
Tacksam för ett snabbt svar
Johan
Postad 20 October 2009 - 18:31
Postad 20 October 2009 - 20:56
Postad 20 October 2009 - 22:50
Snabb och kort fråga till er som har mobilen, fungerar alarm funktionen trots att mobilen är avstängd? Med andra ord, går alarmet igång när den är avstängd? Går den igång när den är satt på ljudlös?
Undrar även vad det är för OS på den, jag har en P1i där man kan installera en j*vla massa program. Kan man göra det på Aino också? tänkte mest på tomtom navi program eller liknande...
Postad 21 October 2009 - 00:22
Jodå,jag talade m Tre igår och de håller på att lägga in sin egna programvara i Aino och ska släppa den v47 (hoppas de kan fixa till några av småbuggarna då)enligt en TRE-butik idag så tar dom ej in Aino eller Hero
Postad 21 October 2009 - 05:57
Finns det någon som kan kolla detta snabbt? så vore jag tacksam!
Snabb och kort fråga till er som har mobilen, fungerar alarm funktionen trots att mobilen är avstängd? Med andra ord, går alarmet igång när den är avstängd? Går den igång när den är satt på ljudlös?
Undrar även vad det är för OS på den, jag har en P1i där man kan installera en j*vla massa program. Kan man göra det på Aino också? tänkte mest på tomtom navi program eller liknande...
Alarmet ifrån avstängt läge - inga problem.
Du kan välja i ett meny-läge om du vill ha alarmfunktionen i tystläge eller inte.
Postad 21 October 2009 - 07:30
Postad 21 October 2009 - 07:39
Postad 21 October 2009 - 08:33
Nu var ju detta kanske inte världens snabbaste svar men efter en vecka med samma batteri där jag kör 3G och har skickat runt 500 sms sammanlagt kan jag väl säga att batteritiden inte är något att hurra över precis. Liten telefonen i kombination med den stora skärmen gör nog sitt tyvärr. Har ljusstyrkan sänkt 3 steg som alltid på SE telefoner...
Använt BT och W-lan något under den tiden?
Postad 21 October 2009 - 09:16
Jodå,jag talade m Tre igår och de håller på att lägga in sin egna programvara i Aino och ska släppa den v47 (hoppas de kan fixa till några av småbuggarna då)
Okej. Jag frågade i en butik samma dag jag skrev inlägget
Postad 21 October 2009 - 09:16
Alarmet ifrån avstängt läge - inga problem.
Du kan välja i ett meny-läge om du vill ha alarmfunktionen i tystläge eller inte.
tennisberg: Nej det är inte en symbiantelefone, alltså fungerar inget av dessa program som du pratar om till den här telefonen. Det enda som funkar är Javaprogram speciellt skrivna för det här operativsystemet som är SE's egna variant....
Tack för infon... Synd att det inte fungerar med att installera extra gps program, såsom tomtom. Tom tom har fungerat helt perfekt på min p1i... Men skönt att alarmet funkar iallafall =)
Postad 21 October 2009 - 09:31
Använt BT och W-lan något under den tiden?
Ja det har jag väl gjort...men inte i någon större utsträckning sådär. Svårt att egentligen avgöra batteritiden mer exakt eftersom jag änsålänge bara lekt med telefonen...
Postad 21 October 2009 - 12:31
Postad 21 October 2009 - 12:37
Postad 21 October 2009 - 13:01
Postad 21 October 2009 - 13:03
Tennisberg: Jag skulle kunna ta lite bilder men jag har ingenstans att lägga upp dom eftersom jag itne kommer att vara hemma förän i morgonkväll...
äsch, nu får du ge dig
skaffa en FB-konto, du har väl uppladdning av bilder i en klient i din Aino? *psst, ta det lite skämtsamt*
Postad 21 October 2009 - 15:31
Till min glädje såg jag dock att Opera Mini fungerar med Touch och att det även finns ett virtuellt qwerty-tangentbord som kan användas när man vill mata in url mm. Se slutet på denna video där det syns osv.
Mao så kanske det kommer uppdateringar/tilläggsprogram så att man till slut kan skriva sms och annat med virtuellt tangentbord osv, vad tror ni?
Postad 21 October 2009 - 15:44
3 Sverige på Facebook har fått en fråga om de kommer ta in Aino och svaret blev: "Nej! Vi tar inte in Aino."Jodå,jag talade m Tre igår och de håller på att lägga in sin egna programvara i Aino och ska släppa den v47 (hoppas de kan fixa till några av småbuggarna då)
Har för mig att det bl.a är Erik Hörnfeldt som är pressansvarig som håller till en hel del på 3:s Facebook sida och svarar på frågorna.
Redigerat av crest, 21 October 2009 - 15:56.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
5
Sony Ericsson AINO
15 bilder
172 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?