Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - HTC Hero *

2430 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC Hero 512MB RAM (Mobiltelefoner) 6 9.107784 (166) Inga priser
3 relaterade trådar

Postad 16 July 2009 - 18:21

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
http://androidcommun...rview-20090716/

Postad 16 July 2009 - 19:14

tedin
  • tedin
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0
Förstod nästan att de var så att folk har väldigt höga krav, inget illa med det dock. Det ska man ha på en telefon i den prisklassen. Men för mig går det bra att de tar nån halvsekund ibland att byta skärm. För överlag verkar det ju rulla på väldigt mjukt. Tack för alla vänliga svar dock.

En fråga till? Är de någon som vet ifall man kan stänga av Sensegränssnittet och köra andriod? Om ni förstår vad jag menar?

Jag har lagt en förhandsbokning på denna lur hur som helst, hade tänkt köpa magic, men tar gärna, bättre kamera, "snabbare processor" (Ej, nedklockad) och lite mer lull lull för en hundring extra. Enligt katshings priser.

Någon som har något att säga om det eller verkar de vara ett klokt val? Ps, designfrågan är bara en smaksak.

Postad 16 July 2009 - 19:39

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0
Testade också en Hero idag, full med applikationer inlagda! Var nära att slänga telefonen i marken då det klassiska "SE-problemet" uppstod gång på gång!

Tog tyvärr bort min förhandsbokning efter denna upplevelse!

Postad 16 July 2009 - 20:06

tedin
  • tedin
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0
"Klassiska SE-problemet?" Kan du ta det lite mer ingående för oss idioter som inte kan det? Vad de innebär osv?

Postad 16 July 2009 - 21:38

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0
Det var mer bildligt menat, att segheten kan jämföras med den som Sony Ericssons mobiler oftast lider av.
Du vet att kalendern ligger på en viss plats, du trycker på menyknappen, ner, ner, vänster, OK. Detta skall ju gå fort, men då och då händer det att telefonen fryser precis när man trycker på menyknappen, därefter sker allting väldigt fort innan en andra upprepad frysning sker.

Exakt samma sak upplevde jag med Heron!

Postad 16 July 2009 - 21:42

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Går inte att säga nått om snabbheten innan slutliga Heron släpps. Och senaste videon visar upp en rätt rapp Hero vilket gör att alla svenska varianter torde vara tidiga testex

Postad 16 July 2009 - 21:59

Zenil
  • Zenil
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Testade också en Hero idag, full med applikationer inlagda! Var nära att slänga telefonen i marken då det klassiska "SE-problemet" uppstod gång på gång!

Tog tyvärr bort min förhandsbokning efter denna upplevelse!

Det är 12:e gången du totalsågar luren nu va? Inse det, du har bestämt dig för Galaxyn. Lev med det. Gå vidare. Du kommer bli mer än nöjd :)
Men det mest troliga är att du behöver en laptop med telefonfunktion...

Redigerat av Zenil, 17 July 2009 - 07:30.

Postad 16 July 2009 - 22:59

monodc
  • monodc
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0

En fråga till? Är de någon som vet ifall man kan stänga av Sensegränssnittet och köra andriod? Om ni förstår vad jag menar?

Ja, som jag förstår det så kan man stänga av Sense (eller TouchFLO tror jag visst det kallades) i settings. Då får du en betydligt mer vaniljliknande miljö vilken bör vara betydligt snabbare, men saknar lite av specialgodiset som följer med Sense.

Postad 17 July 2009 - 11:54

Pace4ever
  • Pace4ever
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Hej!

Jag är sugen på en Hero efter att ha tröttnat totalt på min Iphone. Var och lekte med en Magic häromdagen och gillade både form och gränssnitt.

Sedan känns det oxå bättre att köpa en HTC-lur, de har iallafall släppt ett par varianter av pekskärmsmobiler till skillnad från sina konkurrenter.

Postad 17 July 2009 - 13:09

tedin
  • tedin
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0

Ja, som jag förstår det så kan man stänga av Sense (eller TouchFLO tror jag visst det kallades) i settings. Då får du en betydligt mer vaniljliknande miljö vilken bör vara betydligt snabbare, men saknar lite av specialgodiset som följer med Sense.

Ja, men då är ju valet gjort, Då tänker jag vänta på denna istället för att köpa Magic. Grymt skön lur enligt mig! Å då har vi som sagt inte sett den "skarpa" svenska versionen.

Postad 18 July 2009 - 12:07

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
http://www.engadget....d-in-our-hands/
"Let's just say this -- it's pretty much the sexiest Android device ever created. We're not going to go into too much detail right now, as we're planning on delivering a full review next week, but we do want to say that this thing has our eyes glazed over like Scrooge McDuck checking out a pile of gold... if you know what we mean.
HTC has truly outdone themselves here, not only with build quality (the thing kind of feels like a luxurious rock in your hand -- it's a good thing), but so far the software seems truly outstanding as well"

http://jonmulholland...n-an-htc-hero-d
"I just got to have a 10 minute play with an HTC Hero, and I'm impressed.

First impressions - it feels great in the hand. It's a very angular shape but is very comfortable to hold.

The material is a soft plastic. It seems to resist finger prints and feels much nicer to hold than my iPhone - it doesn't get slipery or greasy like the back of the plastic iPhone's can. It also feels quite small to hold - it's not as big as the pictures I've seen suggest."

Redigerat av NisseGurra, 18 July 2009 - 12:11.

Postad 18 July 2009 - 15:42

jokrsolutions
  • jokrsolutions
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Lite kul "lull-lull"
http://www.swedroid....htc-hero-magic/

Postad 19 July 2009 - 14:09

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0
Man blir ju bra sugen på Heron efter dessa utlåtanden!

Jag tänkte kika lite på hur det är med spel?

Det har helt passerat mig att iphone blivit en egen utvecklingsplattform vad gäller spel! Då jag reser mycket behöver jag ofta något att fördriva tiden med, där kommer spelen bra in i bilden!

Men hur ser det ut med RIKTIGA spel till Android? Inga fattiga flashspel som man laddar från internet tack.

Postad 19 July 2009 - 15:29

Zenil
  • Zenil
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Man blir ju bra sugen på Heron efter dessa utlåtanden!

Jag tänkte kika lite på hur det är med spel?

Det har helt passerat mig att iphone blivit en egen utvecklingsplattform vad gäller spel! Då jag reser mycket behöver jag ofta något att fördriva tiden med, där kommer spelen bra in i bilden!

Men hur ser det ut med RIKTIGA spel till Android? Inga fattiga flashspel som man laddar från internet tack.

Ge upp snälla. Du bör inte vara i denna tråd. Denna telefon är inget för dig, kameran suger, den är slö etc, etc.
Leta efter Galaxyn, eller stanna hos Iphone...
Låt oss vanligare användare njuta av luren :P

Postad 19 July 2009 - 16:35

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0
OK

Postad 19 July 2009 - 18:56

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Ett par nya videos:
http://www.youtube.c...h?v=HFPZjwp2fG0
http://www.youtube.c...h?v=YJW2rBiEJgQ
http://www.youtube.c...h?v=SwnENwh-vdA

Redigerat av NisseGurra, 19 July 2009 - 20:08.

Postad 19 July 2009 - 22:52

Phrenzy
  • Phrenzy
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Någon som vet vilka leverantörer som kommer kränga denna? Har snackat med Telia och Tre (säger att de har ett stort Magic lager som de vill sälja slut :P och där ser det dåligt ut, på Telenor säger man att man kommer att få in den i augusti (de hade inte mer specific uppgifter) men de har ju så fantastiskt dålig täckning att de vill man inte ha (frugan bytade till dem från Telia och herregud)

Funderar start på en Hero istället för en iPhone men tänker inte cache den på direkten och vill verkligen inte ha Telenor =/

Postad 20 July 2009 - 10:44

r0bber
  • r0bber
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0

Ge upp snälla. Du bör inte vara i denna tråd. Denna telefon är inget för dig, kameran suger, den är slö etc, etc.
Leta efter Galaxyn, eller stanna hos Iphone...
Låt oss vanligare användare njuta av luren :P

Varför denna attityd? Det är uppenbart att du stör dig på daniel.l, men jag undrar vad han har gjort dig, för iaf bland de senaste meddelandena som du har rackat ner på honom så ser jag inget uppenbart dumt från hans sida.

Sen vad gäller spel och android så förstår jag inte hur du kan förpassa honom till en galaxy istället. Nu har inte jag stenkoll på vad det är för hårdvara i galaxyn, men min uppfattning är att heron ska vara snabbare, iaf rent hårdvaruspecifikt, så att rekommendera att titta på galaxyn istället för denna kan jag inte riktigt förstå hur du resonerar.

I övrigt så bör det väl vara ungefär samma utbud av spel vad gäller Hero och Galaxy (för att inte gölmma de andra androidlurarna). Det börjar väl dessutom att dyka upp lite fräscha spel på market, inte alls i samma utsträckning som iPhone just nu, men exempelvis är det väl nyss släppt en nes-emulator som ska funka rätt hyffsat.

Postad 20 July 2009 - 11:07

Zenil
  • Zenil
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Varför denna attityd? Det är uppenbart att du stör dig på daniel.l, men jag undrar vad han har gjort dig, för iaf bland de senaste meddelandena som du har rackat ner på honom så ser jag inget uppenbart dumt från hans sida.

Sen vad gäller spel och android så förstår jag inte hur du kan förpassa honom till en galaxy istället. Nu har inte jag stenkoll på vad det är för hårdvara i galaxyn, men min uppfattning är att heron ska vara snabbare, iaf rent hårdvaruspecifikt, så att rekommendera att titta på galaxyn istället för denna kan jag inte riktigt förstå hur du resonerar.

I övrigt så bör det väl vara ungefär samma utbud av spel vad gäller Hero och Galaxy (för att inte gölmma de andra androidlurarna). Det börjar väl dessutom att dyka upp lite fräscha spel på market, inte alls i samma utsträckning som iPhone just nu, men exempelvis är det väl nyss släppt en nes-emulator som ska funka rätt hyffsat.

Hej,
Ber om ursäkt, men efter att ha tittat efter så är det endast i 2 inlägg (de två senaste). Orsaken är enkel, då han inte tillför något alls, utan bara rackar ner, klagar, och berättar om & om igen att han ska köpa en Galaxy då han inte alls är nöjd med Hero, det är orsaken att jag nämnde Galaxyn. Det var orsaken till att jag ville att han skulle sluta, så vi som ser fram emot luren får göra det.
Inte alls meningen att låta sur/elak/nedlåtande, då dessa inlägg inte heller tillför något. Ber återigen om ursäkt för den attityden.

Ett par nya videos:
http://www.youtube.c...h?v=HFPZjwp2fG0
http://www.youtube.c...h?v=YJW2rBiEJgQ
http://www.youtube.c...h?v=SwnENwh-vdA

Tack för länkarna, gillar genomgångarna han gör & ser fram emot mer.
Men kan detta vara en promolur fortfarande, eller kan det vara en som är såld över disk? HTC har nu lagt munkavle på verkar det som, när dom får frågot på FB gruppen om varför releasdatumet skjuts upp.

Redigerat av Zenil, 20 July 2009 - 11:06.

Postad 20 July 2009 - 16:26

tedin
  • tedin
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0
Någon som vet hur det kommer bli med uppdateringar osv? De är väl HTC som bestämmer när de ska komma ut och i vilken form? Inte google? Hur blir det med Android 2.0 är det något man kommer kunna uppdatera till när de kommer eller måste man köpa ny lur då?

Postad 20 July 2009 - 17:49

Unregisteredd6eef38a
  • Unregisteredd6eef38a
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Hej
Är grymt sugen på denna telefon men tycker det är lite märkligt att dem skippat IR port, hade ju annars varit klockrent att köra som multi-fjärr hemma till anläggningen. Finns det något alternativ till detta, typ att köpa en konverterare som tar emot bluetooth/WiFi signal och skickar ut IR-signal till TV/receiver/DVD/blu-ray etc?

//Jocke

Postad 20 July 2009 - 19:55

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2741 inlägg
  • 0
Ärligt talat, är det inte EXTREMT korkat att göra en telefon som helt utan anledning (iaf vad jag vet) är böjd längst ner, vilket automatistk gör den mycket besvärligare att hantera i en byx- eller kavajficka? Har inte känt på den själv men min spontana tanke är "aldrig en HTC Hero" pga detta....eller har jag fel?

Postad 20 July 2009 - 20:06

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Ärligt talat, är det inte EXTREMT korkat att göra en telefon som helt utan anledning (iaf vad jag vet) är böjd längst ner, vilket automatistk gör den mycket besvärligare att hantera i en byx- eller kavajficka? Har inte känt på den själv men min spontana tanke är "aldrig en HTC Hero" pga detta....eller har jag fel?

Alla som kommenterat formen har inte störts av den så troligen inget bekymmer

Postad 20 July 2009 - 20:15

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Fler videos:
HTC Hero Scene Demo
http://www.youtube.c...h?v=0G2YibmW3DQ

Hero hands-on
http://www.youtube.c...h?v=fvUIKA_7gsY

Postad 20 July 2009 - 20:16

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2741 inlägg
  • 0

Alla som kommenterat formen har inte störts av den så troligen inget bekymmer

Kan du utveckla detta lite, "alla som kommenterat formen har inte störts av den"? Menar du att alla som kommenterat formen sagt att det inte är ett problem? Eller menar du att av de som kommenterat formen så har alla inte stört sig på den? Jag kan fortfarande inte se någon som helst fördel med detta jämfört med den okomplicerade lösningen att inte böja nederdelen, vilket jag ändå hävdar gör den både fulare och mer opraktisk. Men jag har gärna fel :ph34r:

Postad 20 July 2009 - 20:17

fredde_
  • fredde_
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Har fått för mig att böjen skyddar rullkulan. Vet inte om jag läst eller inbillat mig :ph34r:

Postad 20 July 2009 - 20:25

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Ett nytt test:
http://www.techradar...o...ss&attr=all

Ett till
http://www.mobilecru...eview-htc-hero/

Redigerat av NisseGurra, 20 July 2009 - 20:53.

Postad 20 July 2009 - 21:30

monodc
  • monodc
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0

Ett nytt test:
http://www.techradar...o...ss&attr=all

Ett till
http://www.mobilecru...eview-htc-hero/

Saxat från MobileCrunch:

Now for the bad news: the Hero widget engine is very slow. It runs a 528MHz Qualcomm MSM7200A chip with 256MB RAM compared to a 600MHz with 256MB RAM for the iPhone 3GS. There is no reason, then, that this device should be so slow to update the widgets. Sliding from page to page is fast enough, but once you’re there you’ll notice a definite lag. For example, when you slide to the email page, it’ll take about 5 seconds to see the latest email. Then when you go back to the default clock page you’ll notice the clock is stuck at a previous time - say ten minutes before - and updates a few seconds later. It’s frustrating to see this lag front and center on the device. Once you dig deeper, however, you find all the rest of the apps are more or less speedy enough. It’s only this one sticking point and could frustrate potential users.

Tyvärr känns det som att mina (och många andras) farhågor om lagg i Hero har besannats. Deras ex är inte ett demoex heller, utan är retailversionen (enligt artikelförfattaren).

Lagget stör nog för all del långt ifrån alla, det är väl mest vi som lider av IT-stress som drabbas hårdast, men det är ändå viktigt att folk är medvetna om att det går betydligt långsammare än vanliga Android i vissa fall (främst vad gäller flashiga widgets).

Saxat från MobileCrunch recension av Hero:

The phone also has the G1’s “chin.” This is a small protuberance under the screen that is bent out at a 30 degree angle. HTC explained that this was more a design choice than a functional choice. The chin defines HTC’s android line in the same way the home button defines the iPhone: it’s a deliberate grace note to a minimalist design. I don’t think this design gets in the way of portability or usability and you don’t notice it in your pocket.

Det verkar som att de allra flesta är överens om att böjen inte är ett problem. Har faktiskt inte sett någon seriös review som säger att det är ett problem att ha telefonen i fickan.

Postad 20 July 2009 - 21:38

tedin
  • tedin
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0
Seg och seg, ni har alldeles för bråttom! Jag säger då det, att klockan inte redan står på aktuell tid när man "switchar" till den delen av sin homescreen är väl inte direkt seghet utan mer än dum animation som gör att de tar 0,1 sekund extra att se vad klockan är.

Jag tror inte att detta kommer bli något problem för de flesta, problemet ligger i att folk förväntar sig snabbheten hos en "vanillia-android" och denna är inte riktigt där. Men fortfarande snabb nog för allas behov.

Bara en synpunkt från min sida.
Ska man förresten mäta CPUs så ska man ju välja en Samsung Jet som har 800mhz.

Postad 20 July 2009 - 21:57

monodc
  • monodc
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0

Seg och seg, ni har alldeles för bråttom! Jag säger då det, att klockan inte redan står på aktuell tid när man "switchar" till den delen av sin homescreen är väl inte direkt seghet utan mer än dum animation som gör att de tar 0,1 sekund extra att se vad klockan är.

Jag tror inte att detta kommer bli något problem för de flesta, problemet ligger i att folk förväntar sig snabbheten hos en "vanillia-android" och denna är inte riktigt där. Men fortfarande snabb nog för allas behov.

Bara en synpunkt från min sida.
Ska man förresten mäta CPUs så ska man ju välja en Samsung Jet som har 800mhz.

Det handlar tyvärr inte om endast 0.1 sekund utan flera sekunder. Animationen i sig tar för all del bara några tiodelar av en sekund, men animationen kommer i många fall inte igång förrän efter ett par sekunder. Det är stor skillnad på 0.1 sek och på 2 sek för väldigt många, andra bryr sig inte. Det är i vilket fall som helst väldigt viktigt att konsumenterna görs medvetna om sådant, så att de kan göra ett så bra val som möjligt - utifrån deras behov.

Samsung Jet är för övrigt slö den också, trots en processor som är snabbare än det mesta på telefonmarknaden idag.

Redigerat av monodc, 20 July 2009 - 22:01.

Postad 20 July 2009 - 22:14

tedin
  • tedin
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0
Självklart är det viktigt. Men nu menade jag just klockan som på allas videos jag sett "snurrar sig" till rätt tid omgående. Sen att de tar ett tag att ladda upp den senaste mailet gör de väl på de flesta telefoner, Då får man dock upp en tråkig skylt med ordet "vänta" istället. Här tar de 2 sek så kommer rätt mail upp, kan även tänka mig att grabbarna som testat telefonen inte har så några mail i inkorgen och får ganska många nya hela tiden. Om man kollar på "A week with the HTC Hero" på youtube kan man se att den tar ca 2-3 sekunder på sig att ladda upp galleriet men då ser man också att han har 2000 bilder på sitt minneskort. Vilket är snabbt nog, även för folk med höga förväntningar.

Jag vet att Jet seg, just därför jag tog upp den och menade att man inte bara skulle stirra sig blind på vad som finns under huven så att säga.

Postad 20 July 2009 - 22:23

monodc
  • monodc
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0

Självklart är det viktigt. Men nu menade jag just klockan som på allas videos jag sett "snurrar sig" till rätt tid omgående. Sen att de tar ett tag att ladda upp den senaste mailet gör de väl på de flesta telefoner, Då får man dock upp en tråkig skylt med ordet "vänta" istället. Här tar de 2 sek så kommer rätt mail upp, kan även tänka mig att grabbarna som testat telefonen inte har så några mail i inkorgen och får ganska många nya hela tiden. Om man kollar på "A week with the HTC Hero" på youtube kan man se att den tar ca 2-3 sekunder på sig att ladda upp galleriet men då ser man också att han har 2000 bilder på sitt minneskort. Vilket är snabbt nog, även för folk med höga förväntningar.

Jag vet att Jet seg, just därför jag tog upp den och menade att man inte bara skulle stirra sig blind på vad som finns under huven så att säga.

Ja, vi kan nog enas om att det i slutändan förstås handlar om individuella behov och förväntningar.

Jag tror du har rätt i att Hero sannolikt är snabb nog för de flesta - särskilt om man jämför med WinMo-telefoner - men den är inte ens nästan lika snabb som "vanliga" Android på exempelvis en Magic (trots att den bara rullar i 384 MHz). Snabb, men definitivt inte snabbast, men på köpet får man ju något som till skillnad från vanliga Android faktiskt är designat av någon som har en känsla för estetik och inte bara arbetar med industridesign och fyrkantig funktionalitet :ph34r:

Redigerat av monodc, 20 July 2009 - 22:24.

Postad 20 July 2009 - 22:28

Ironghost
  • Ironghost
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Faen, man verkar ju bli helt galen då man äger en HTC Hero! :ph34r:

Video "on-the-head":
http://www.youtube.c...h?v=5oNpzipIhVI
Anhörig filmare:
http://www.youtube.c...h?v=5kfPMIRoXIc

Det lustiga är att reklamskylten på bussen är för HTC Hero, haha!

Redigerat av Ironghost, 20 July 2009 - 22:45.

Postad 20 July 2009 - 22:31

tedin
  • tedin
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0

Ja, vi kan nog enas om att det i slutändan förstås handlar om individuella behov och förväntningar.

Jag tror du har rätt i att Hero sannolikt är snabb nog för de flesta - särskilt om man jämför med WinMo-telefoner - men den är inte ens nästan lika snabb som "vanliga" Android på exempelvis en Magic (trots att den bara rullar i 384 MHz). Snabb, men definitivt inte snabbast, men på köpet får man ju något som till skillnad från vanliga Android faktiskt är designat av någon som har en känsla för estetik och inte bara arbetar med industridesign och fyrkantig funktionalitet :ph34r:

Ja, de har vi alldeles rätt i. Alla har sina behov och förväntningar.
De var lite de jag ville trycka på, att man kan inte bara skriva att den är seg utan att ange en referensmodell, många här på forumet kanske sitter på just WM-mobiler och blir helt förskräckta. Men som sagt, de gäller att bilda sin egen uppfattning.

Nej, tyvärr är den ju inte så snabb, vilket enligt mig hade varit en fröjd! Men "Sense" gör att de kliar i mina köpfingrar och jag tror personligen också att de gör så att telefonen når ut till en bredare marknad. Men de är bara personliga tankar som inte alls behöver stämma. FÖrhoppningsvis kanske HTC satsar hårt på "Sense" vilket resulterar i många FW-uppdateringar och snabbare OS.

Postad 20 July 2009 - 22:34

tedin
  • tedin
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0

Vireo "on-the-head":
Anhörig filmare:

De där borde de nästan ha som reklamfilm för luren! Haha, jävligt coolt!

Postad 20 July 2009 - 22:36

monodc
  • monodc
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0

Vireo "on-the-head":
Anhörig filmare:

Kul! :rolleyes:

Lite Mirror's Edge över det. Kul viralvideo.

Postad 21 July 2009 - 07:33

Zenil
  • Zenil
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Faen, man verkar ju bli helt galen då man äger en HTC Hero! :rolleyes:

Video "on-the-head":
Anhörig filmare:

Kanske är ett steg i Hero lanseringen :rolleyes: Inte mycket som stämmer mellan de två tagningarna dock.... Men kul :ph34r:

Postad 21 July 2009 - 08:35

sefors
  • sefors
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

Det är ju så klart en smaksak men:
Är ditt ben/ansikte spikrakt eller böjer det sig lite? En telefon som även den böjer sig lite kommer troligtvis ligga "bättre" mot kroppen och ta mindre plats.
En annan liten bonus är att böjningen skyddar skärmen mot att repas om man lägger den mot en plan yta.

Postad 21 July 2009 - 12:44

Unregisteredc6f44378
  • Unregisteredc6f44378
  • Beroende

• 1229 inlägg
  • 0
Yotube-klippet ÄR reklam för Hero. Det är en s.k. "viral".

Postad 21 July 2009 - 13:20

Unregistered1c5ba0d1
  • Unregistered1c5ba0d1
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0
Ni som har klämt på den, var har ni gjort det? Finns det ett demoex i affär i stockholm?

Postad 21 July 2009 - 16:00

tedin
  • tedin
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0
Ja, på sitt sätt blir det ju reklam. Men jag menade som sänds på tv inte sådant sorts reklam som cirkulerar ute på internet.

Postad 21 July 2009 - 16:05

Unregisteredc6f44378
  • Unregisteredc6f44378
  • Beroende

• 1229 inlägg
  • 0

Ja, på sitt sätt blir det ju reklam. Men jag menade som sänds på tv inte sådant sorts reklam som cirkulerar ute på internet.

"Sitt sätt"? Det är gjort av en reklambyrå. Ganska vanlig metod att göra reklam på. Lyckas man göra en bra viral (vilket är svårt) så är det mycket bättre än TV-reklam. Och sjukt mycket billigare.

Postad 21 July 2009 - 16:43

tedin
  • tedin
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0
Jaha! Den är alltså gjord av en rekalmbyrå? Trodde den bara var spontan och nu skickas runt internet och HTC sitter och gnider händerna för all gratis reklam. Trodde de var en sk "viral" så fel man kan ha. Tur att de finns folk som kan lite mer än en själv. Hade blivit svårt annat.

Postad 21 July 2009 - 17:59

Zenil
  • Zenil
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
Ännu en test som går igenom Heros stora svaghet, vad det verkar visa sig, segheten :)
kan man inte bara få testa en snart, så man kan få se om det går över ens egna gränser...

http://gizmodo.com/5...agically-flawed

Postad 21 July 2009 - 18:09

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Ännu en test som går igenom Heros stora svaghet, vad det verkar visa sig, segheten :)
kan man inte bara få testa en snart, så man kan få se om det går över ens egna gränser...

Verkar hänga ihop med vissa widgets som ska uppdatera: twitter, väder etc. Sånt som man ändå stängt av.
Ska bli intressant o se när tweakade ROM's börjar dyka upp på XDA. Lär inte dröja länge :)

Postad 21 July 2009 - 19:58

monodc
  • monodc
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0

Jag hade hoppats att HTC skulle ha lyckats optimera bort det värsta lagget lagom till att de släppte den slutgiltiga retailversionen.. men tydligen inte. Tråkigt. Får hoppas att de löpande uppdaterar Sense så att det blir lite mer smooth. Det är ju trots allt bara v1.0 vi ser nu, så det bör finnas utrymme för optimeringar.

Redigerat av monodc, 21 July 2009 - 19:58.

Postad 21 July 2009 - 20:14

tedin
  • tedin
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0
Mm, vi får hoppas att HTC väljer att gå vidare med "Sense" även på kommande lurar. Så de ständigt ligger i utveckling. Jag hoppas och är nästan säker på att V1.0 inte är den sista versionen vi får se. Hoppas de kan snabba på den lite, även då den, som jag skrivit i föregående inlägg, är snabb nog för mig. Men snabbt är aldrig ett minus.

Postad 21 July 2009 - 20:15

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
http://www.pocket-li...ne-review.phtml

Ett till
http://www.slashgear...review-2149880/

"In fact, our general impression of the Hero’s performance has been very good, with the Sense modifications doing little to slow the smartphone down."

"Plugging the Hero into a PC brings up the options to either treat it as a mass storage device or to launch HTC Sync. This latter app, available as a free download though only for Windows PCs, allows you to synchronize your Outlook or Windows Address Book (i.e. Outlook Express contacts) with the Hero, rather than using a wired ActiveSync connection."

Redigerat av NisseGurra, 21 July 2009 - 20:48.

Postad 21 July 2009 - 20:43

tedin
  • tedin
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0

http://www.pocket-li...ne-review.phtml

Ett till
http://www.slashgear...review-2149880/

De där verkade vara en väldigt positiv review, Man blir ju faktiskt lite orolig att den ska vara seg, eftersom alla klankar ner på just detta. Snart ska man få prova! Kommer bli en lyckans dag!

Postad 21 July 2009 - 21:02

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

"

"I wouldn't worry about it too much, Gizmodo writers are very biased, especially towards the iPhone. Particularly the Matt Buchanan who wrote the article (look at his history, nothing but doom and gloom for anything not iPhone, with a special hate for Nokia for some reason). That's one of the very few articles I've seen make mention of any sluggishness."

androidcommunity.com/forums/f58/gizmodo-hero-review-is-up-21561/index2.html

Redigerat av NisseGurra, 21 July 2009 - 21:10.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.