Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Samsung Jet *

208 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Samsung Jet GT-S8000 128MB RAM (Mobiltelefoner) 4 6,62 (38) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 27 juli 2009 - 23:43

Anita
  • Anita
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Var in på Telenor för att testa denna idag.

"Nej den där har vi aldrig igång."

WTF.

Hehe, vilken service :)

Postad 28 juli 2009 - 08:09

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

• 1 342 inlägg
  • 0
Har fått olika besked, inkorgen för SMS, är det Iphone-style?

Hoppas ni fattar. Vet inte vad det heter egentligen, nån som har koll på det med kanske?

EDIT

Browserstrul

Redigerat av Outrage, 28 juli 2009 - 08:10.

Postad 28 juli 2009 - 23:10

[ZooGiN]
  • [ZooGiN]
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Två-tre frågor...

Ingår Route66 eller vad kostar det att få? Har fått för mig att det kostar extra?

Finns det ngn app i SamsungOS för att använda telefonen som 3G-modem mot tex en bärbär dator?

Postad 29 juli 2009 - 00:26

Anita
  • Anita
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Två-tre frågor...

Ingår Route66 eller vad kostar det att få? Har fått för mig att det kostar extra?

Finns det ngn app i SamsungOS för att använda telefonen som 3G-modem mot tex en bärbär dator?

Route66 ingår inte, det är googlemaps som ingår som "navigering". Route66 kostar från 80kr/mån eller 600kr/år beroende på hur många funktioner man vill ha.

Tror man kan använda den som modem via bluetooth, kan dock inte svära på det eftersom jag inte provat. Kanske någon annan kan fylla i?

Redigerat av Anita, 29 juli 2009 - 00:27.

Postad 02 augusti 2009 - 22:29

pokerman
  • pokerman
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Här är lite bilder som är tagna med kameran på mobilen. Det finns ju kort som inte blev så bra, men jag tycker det är lätt att få bra kort, en kul grej är ju den där leende-detektorn, som inte tar kort förrän nån ler :-)

Postad bild
Postad bild
Postad bild

Jag har också lite problem, det gäller bl.a. de widgets som finns. Det är ju inte så många vettiga widgets att välja på än, men det går bara att ladda ner en eller två, sedan får det inte plats fler och det känns ju lite konstigt...

En annan sak är att det kan vara svårt att ansluta till Wi-Fi, även om man har kod till nätverket m.m. Någon som har samma problem?

Jag fattar inte hur man får igång den här "skaka-vrid-luta" funktionen som startar program och funktioner. Jag har ju aktiverat funktionen, men inget händer när jag gör som det står att man ska göra. Jag vet att sensorerna fungerar, men ändå fungerar inte funktionen...

Jag har haft telefonen i en vecka, och är nöjd, den är riktigt kul. Men som sagt, det finns lite saker som jag tycker de kunde göra bättre.

Postad 03 augusti 2009 - 23:43

gluutheen
  • gluutheen
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
är jävligt nöjd, bästa mobilen runt 5000 kr och under

Postad 04 augusti 2009 - 15:57

gluutheen
  • gluutheen
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Jag har en Imac, kan jag inte ens få upp telefonen som en extern disk i datorn?

Postad 04 augusti 2009 - 19:59

lasse-p
  • lasse-p
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Tack för bilderna Pokerman.
Du filma inte nått på U2 konserten?
Eller nån annan som filmat med S8000? Blir det bra?

Postad 04 augusti 2009 - 21:40

pokerman
  • pokerman
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Tack för bilderna Pokerman.
Du filma inte nått på U2 konserten?
Eller nån annan som filmat med S8000? Blir det bra?

Ja, filmerna blir helt okej, så länge man inte fladdrar för mycket med mobilen. Men det är ju en mobiltelefon med kamera, ingen riktigt kamera, så man får ju ha överseende med kvaliten, tycker jag i alla fall. För en mobiltelefonkamera tycker jag att filmerna blir riktigt bra.

Postad bild

Postad 04 augusti 2009 - 22:21

lasse-p
  • lasse-p
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Tack för filmen!
Är detta verkligen filmat på full upplösning?
Jag har sett filmer på Youtube som är filmat med LG Arena som har ungefär samma data på filmkvaliten (D1, 720x480) och det såg betydligt bättre ut med bättre skärpa bl.a.
Hade hoppats att det skulle se ungefär lika bra ut med denna.

Postad 05 augusti 2009 - 18:49

pokerman
  • pokerman
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Ja, det är standardinställningen, och som jag vet den bästa inställningen. Den är inte filmar med WDR (en funktion som ska göra det enklare att filma i motljus som jag precis hittade)

Till kamerans försvar kan man väl säga att miljön som filmen är inspelad i är "grötig" mycket detaljer och så, ska se om jag kommer ut nån dag och filmar lite andra motiv :-)

Postad 06 augusti 2009 - 10:20

ObeliiX
  • ObeliiX
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Tjo, har haft telefonen en dag nu och måste säga att jag är riktigt nöjd. Men det finns ett småfel som jag stör mig lite på; Kan man göra så att sms-signalen hörs genom hörlurarna? t ex om man har in-ear hör man inte signalen från mobil-högtalaren.

Postad 06 augusti 2009 - 17:36

Joltarn
  • Joltarn
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Jag hämtade ut min Samsung Jet idag, men det finns inte Svenskt språk :s Jag kan inte ändra språket i mobilen till Svenska, det finns typ polska,engelska,spanska m.m men fan inte svenska. Manualen jag fick med va på typ franska :s Nån som vet hur jag kan få Svenska på mobilen?
Mvh [email protected] (svara gärna till mailen)

Postad 06 augusti 2009 - 22:57

pokerman
  • pokerman
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Här är ytterligare en film... Spelade in den bara för att lägga upp den på Youtube, så kan du ju se lite hur det ser ut på det forumet. Den är inspelad med samma kvalitet som den föregående filmen.

http://www.youtube.c...h?v=ESN-1M3xOn0

Jag tar la bort filmen nån dag så, den är ju enbart till för att ni ska kunna se kvaliten, så den är ju rätt meningslös så sett.

Postad 07 augusti 2009 - 23:06

lasse-p
  • lasse-p
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Tack Pokerman igen, det var intressant att se mer, denna vart bättre men det var ju bättre ljus oxå...

Postad 08 augusti 2009 - 17:50

Nerd
  • Nerd
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0
"Otillräckliga resurser. Stäng några program och försök igen senare." säger min telefon. Problemet är att den gör det så fort jag öppnar ett program...

Någon mer som fått detta?

Postad 09 augusti 2009 - 10:49

ObeliiX
  • ObeliiX
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

"Otillräckliga resurser. Stäng några program och försök igen senare." säger min telefon. Problemet är att den gör det så fort jag öppnar ett program...

Någon mer som fått detta?

Ja.. jag brukar få det ibland på vissa sidor med webbläsaren, och då har jag inte ens igång andra program. Dock har jag aldrig fått med andra program. Brukar starta om telefonen och då funkar det oftast.

Postad 10 augusti 2009 - 09:59

Nerd
  • Nerd
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0

Ja.. jag brukar få det ibland på vissa sidor med webbläsaren, och då har jag inte ens igång andra program. Dock har jag aldrig fått med andra program. Brukar starta om telefonen och då funkar det oftast.

Funkade efter omstart igen. Tack.

Postad 10 augusti 2009 - 14:55

Unregistered192fdbd3
  • Unregistered192fdbd3
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Står i valet och kvalet mellan den här och Omnia II. Det som talar för Jet är smidigare storlek samt priset men är lite orolig för hur det kommer bli med apps till den? Enligt vissa källor hade Samsung 2 miljoner förbokningar på Jet vilket borde tyda på ett visst intresse men det kanske hänger på om Samsung släpper verktygen som krävs för att utveckla apps? Och fler telefoner med deras eget "OS" borde ju öka chansen för fler apps i framtiden?

Postad 10 augusti 2009 - 15:39

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0

Står i valet och kvalet mellan den här och Omnia II. Det som talar för Jet är smidigare storlek samt priset men är lite orolig för hur det kommer bli med apps till den? Enligt vissa källor hade Samsung 2 miljoner förbokningar på Jet vilket borde tyda på ett visst intresse men det kanske hänger på om Samsung släpper verktygen som krävs för att utveckla apps? Och fler telefoner med deras eget "OS" borde ju öka chansen för fler apps i framtiden?

Har inte sett att Samsung har några ambitioner att etablera en egen plattform med modeller som Jet. Vill du ha en öppen plattform, d.v.s möjligheten att installera andra program än Java - då blir det till att skaffa Omnia II. Eller WM/Symbian/iPhone OS/Android-baserade produkter.

Postad 10 augusti 2009 - 21:54

isso
  • isso
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Finns det något större engelskt forum för Jet-användare?

Postad 13 augusti 2009 - 10:42

Unregistered192fdbd3
  • Unregistered192fdbd3
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Någon som har någon erfarenhet från att beställa från tyskland och vilka språk telefonerna brukar komma med?

Hittat den här för 3347 kr utan frakt vilket är ca 1000 kr billigare än det billigaste jag hittat någonstans i Sverige. (Sekvencia och Digiswe borträknat)
Är det samma telefon som säljs i Tyskland och Sverige med skillnad att det är tyska valt som språk eller skiljer mjuk- och hårdvara?

Postad 13 augusti 2009 - 13:07

Unregisteredaa85384d
  • Unregisteredaa85384d
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0
Mors!
Funderar lite på denna telefon men har några frågor om tveksamheter jag läst om:

1. Någon som har fått synkning mot Google Calendar att funka?
2. Är det gräns på 200 kalenderinlägg och 500 sms?
2. Vilken version av firmware har den som säljs här (läste om någon utländsk användare som hade version S8000XEIG1) och är det lätt att uppgradera den?
3. Hur ofta laddar ni den (min X1 laddar jag ungefär varannan dag vilket jag tycker är hyfsat för en sån telefon)?

I övrigt verkar ju alla ganska nöjda och glada, eller hur?

Tackar!
/J

Postad 13 augusti 2009 - 14:38

Unregistered192fdbd3
  • Unregistered192fdbd3
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Mors!
Funderar lite på denna telefon men har några frågor om tveksamheter jag läst om:

1. Någon som har fått synkning mot Google Calendar att funka?
2. Är det gräns på 200 kalenderinlägg och 500 sms?
2. Vilken version av firmware har den som säljs här (läste om någon utländsk användare som hade version S8000XEIG1) och är det lätt att uppgradera den?
3. Hur ofta laddar ni den (min X1 laddar jag ungefär varannan dag vilket jag tycker är hyfsat för en sån telefon)?

I övrigt verkar ju alla ganska nöjda och glada, eller hur?

Tackar!
/J

Minne kalenderposter (Exchange ActiveSync®) - Möte:200st / Årsdag:100st
Minne E-post (Exchange ActiveSync®) - 150 st alternativt 500 MB

Enligt Samsungs egen hemsida som svar på fråga två, vet ej vad gäller för sms men brukar det inte vara 500 på Samsungs telefoner? Och vem har 500 sms sparade förresten, kanske dags att rensa lite gamla? :)

Postad 16 augusti 2009 - 09:11

Unregisteredaa85384d
  • Unregisteredaa85384d
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0

Minne kalenderposter (Exchange ActiveSync®) - Möte:200st / Årsdag:100st
Minne E-post (Exchange ActiveSync®) - 150 st alternativt 500 MB

Enligt Samsungs egen hemsida som svar på fråga två, vet ej vad gäller för sms men brukar det inte vara 500 på Samsungs telefoner? Och vem har 500 sms sparade förresten, kanske dags att rensa lite gamla? ;)

Tack för svaren! Jo, det räcker nog med 500 :)

Får väl dra mig iväg till någon butik och kolla på den., verkar intressant.

Postad 18 augusti 2009 - 17:45

Kåmbak
  • Kåmbak
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Upplever ni att ljudet i högtalarna nästan är för dåliga för ringsignal?
Det är extremt skränigt och betydligt värre än föregångaren touchwiz och den hade inte ens bra ljud den.

Postad 18 augusti 2009 - 23:36

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2 247 inlägg
  • 0

Och vem har 500 sms sparade förresten, kanske dags att rensa lite gamla? :)

JAG!!! - blir helt tokig på samsung som har denna helt galna och onödiga begränsning. Ibland är det kul att kika på gamla dialoger man haft med polare och flickvänner. Ingen samsung igen för min del så länge detta inte fixas. Någon som vet om det är samma på deras smartphones? Är sugen på en I8000...

Postad 19 augusti 2009 - 06:21

Unregistered192fdbd3
  • Unregistered192fdbd3
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Upplever ni att ljudet i högtalarna nästan är för dåliga för ringsignal?
Det är extremt skränigt och betydligt värre än föregångaren touchwiz och den hade inte ens bra ljud den.

Detta ska tydligen bli bättre genom att flasha telefonen med en uppdaterad mjukvara. Problemet är att jag inte hittat någon uppdaterad för den nordiska marknaden.

Annars kanske du kan prova det här? OBS!!! Du bör vara medveten om riskerna i detta innan du börjar. Jag tar inget som helst ansvar för vad som händer med din eller någon annans telefon på grund av tips jag postar här.

Redigerat av Unregistered192fdbd3, 19 augusti 2009 - 09:36.

Postad 19 augusti 2009 - 09:26

Unregistered192fdbd3
  • Unregistered192fdbd3
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Finns det något större engelskt forum för Jet-användare?

http://darkforestgro...forum/index.php

Det största och hittills bästa forum jag hittat. Antagligen en av de bättre oavsett Samsung modell.

Redigerat av Unregistered192fdbd3, 19 augusti 2009 - 11:05.

Postad 19 augusti 2009 - 20:33

isso
  • isso
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

http://darkforestgro...forum/index.php

Det största och hittills bästa forum jag hittat. Antagligen en av de bättre oavsett Samsung modell.

Ah tack!

Precis vad jag var ute efter!

Postad 21 augusti 2009 - 07:21

Unregistered192fdbd3
  • Unregistered192fdbd3
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Underbara nyheter, tror det är dags att klicka på "beställ" knappen:
http://www.gsmarena....y-news-1045.php
och
http://innovator.sam...messageId=39718

Börjar åtminstone närma sig en smartphone. Hoppas bara att folk kommer börja utveckla apps nu. B)

Postad 21 augusti 2009 - 08:38

isso
  • isso
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Någon som vet ifall det är någon idé att försöka flasha telefonen?

Vad blir skillnaden? Kan man råka förstöra telefonen?

Postad 21 augusti 2009 - 09:06

Unregistered192fdbd3
  • Unregistered192fdbd3
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Någon som vet ifall det är någon idé att försöka flasha telefonen?

Vad blir skillnaden? Kan man råka förstöra telefonen?

Lusläs forumet i länken tre poster upp.

Generellt sett är ju frågan om du har problem med någonting? Om inte låt den vara...
Om du har problem kanske en uppdaterad firmware löser det men kom samtidigt ihåg att om du flashar med en firmware från en annan region tappar du svenskt menyspråk, svenska bokstäver samt svenkt T9 etc.

En sak kan jag säga dock, har du köpt en låst telefon och flashar den är det kört.

Redigerat av Unregistered192fdbd3, 21 augusti 2009 - 09:16.

Postad 21 augusti 2009 - 09:38

isso
  • isso
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Lusläs forumet i länken tre poster upp.

Generellt sett är ju frågan om du har problem med någonting? Om inte låt den vara...
Om du har problem kanske en uppdaterad firmware löser det men kom samtidigt ihåg att om du flashar med en firmware från en annan region tappar du svenskt menyspråk, svenska bokstäver samt svenkt T9 etc.

En sak kan jag säga dock, har du köpt en låst telefon och flashar den är det kört.

Tack för ditt svar. Jag har inte problem med telefonen vad jag märkt hittills. Jag tänkte mest om det var något spännande som ändrades. Men då tar jag och låter bli att flasha den.

För övrigt, någon som har problem med repor och dylikt? Installerade en invisible shield igår och det blev inte vackert så frågan är om det behövs?

Postad 21 augusti 2009 - 10:36

Nerd
  • Nerd
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0

För övrigt, någon som har problem med repor och dylikt? Installerade en invisible shield igår och det blev inte vackert så frågan är om det behövs?

Jag brukar vara försiktig men har fått en liten repa. Har ej använt penna utan bara fingertoppar. Måste ha suttit något sandkorn på scrollfingret...

Postad 21 augusti 2009 - 14:19

Unregisteredaa85384d
  • Unregisteredaa85384d
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0
Ok, Samsung Jet inköpt...

Nu hoppas jag bara att de fixar synkningsmöjligheterna med Google Calendar samt löser övergången mellan WiFi och 3G så att den kan ske automagiskt istället för manuellt via profilerna...

Uppdatering:
Ganska nöjd än så länge:
+ skärmen är super, dock inte klockren i solljus.
+ Bra fingerstyrning och GUI känns bra
+ Snabb utom om man tankar mail samtidigt som man gör något annat.
+ Batteritid över förväntan
- Verkar ha lite problem med flashstödet eller kopplingen när man kör WiFi i alla fall det jag provat med WPA2.
- Måste välja mellan WiFi eller 3G, dessutom på ett ganska omständligt sätt genom profilbyte.
- Går ej att synka mot Google Calendar, man kan ju köra mot mobila versionen men det vore MYCKET bättre att kunna synka.
- Mailklienten är lite begränsad med bara 500 mail och inga val att t.ex. hämta de senaste 30 dagarna.
- Webläsaren kunde varit lite bättre utan att jag kan sätta fingret på hur.

Just nu är jag mäkta nöjd dock trots bgränsningarna och hoppas på en skandinavisk version av nyaste firmwaren G2.

/J

Edit: Jo, den kan visa både officedokument och pdf:er-

Redigerat av Unregisteredaa85384d, 24 augusti 2009 - 14:07.

Postad 24 augusti 2009 - 08:43

Unregistered192fdbd3
  • Unregistered192fdbd3
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Rätta mig om jag har fel men om du ställer in WiFi som default och den inte hittar ett WiFi nät slår den automatiskt om till 3G?
Kör du med nordiska firmwaren? Om inte vet du om det går på något sätt att skriva ÅÄÖ?

Postad 24 augusti 2009 - 08:57

Unregisteredaa85384d
  • Unregisteredaa85384d
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0

Rätta mig om jag har fel men om du ställer in WiFi som default och den inte hittar ett WiFi nät slår den automatiskt om till 3G?
Kör du med nordiska firmwaren? Om inte vet du om det går på något sätt att skriva ÅÄÖ?

Hm, nja, man sätter ju i webläsarprofier vilken väg man ska gå. Där provade jag precis att sätta min hemmarouter som accesspunkt (som jag inte når just nu). När jag sen försöker öppna t.ex. Facebook-länken så klagar den på att den inte hittar min hemmarouter och sen vill den inte fortsätta.

Nope, jag använder skandinavisk FW (F5) och den har ju ÅÄÖ.

Postad 02 september 2009 - 18:33

auditor2
  • auditor2
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej,

Har problem att få internet att fungera pga Telia inte har inställningar tillgängliga på hemsidan. Skulle någon som har Telia kunna hjälpa med detta genom att lägga upp rad för rad (baserad på mobilen) vad skall stå i inställningar?

Tack

Postad 03 september 2009 - 17:25

Anita
  • Anita
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Kan någon förklara vad Roaming betyder? Ibland uppkommer det en röd symbol ® i mobilen. Det enda som står i manualen är: "Roaming (utanför hemnätets täckningsområde)". Säger mig ingenting. Menar den mitt LAN? För den lyser även jag är hemma ibland och har kontakt med nätverket. Hoppas någon kan reda ut vad det är..

Postad 03 september 2009 - 20:23

Nerd
  • Nerd
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0

Kan någon förklara vad Roaming betyder? Ibland uppkommer det en röd symbol ® i mobilen. Det enda som står i manualen är: "Roaming (utanför hemnätets täckningsområde)". Säger mig ingenting. Menar den mitt LAN? För den lyser även jag är hemma ibland och har kontakt med nätverket. Hoppas någon kan reda ut vad det är..

Första träffen på sökmotorn Google

Postad 04 september 2009 - 00:51

Anita
  • Anita
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Första träffen på sökmotorn Google

Såg det, men måste erkänna att jag inte förstår riktigt. Betyder det att jag inte har någon kontakt med min operatör (comviq) och att jag tex använder telias nät istället? Betyder det att jag betalar en annan taxa än i vanliga fall?

Finns det någon inställning i telefonen som styr det?

Postad 10 september 2009 - 19:41

KarateMuffins
  • KarateMuffins
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Tjena. Läste om någon i tråden som fått en Jet utan svenska, vilket jag också har. Självklart var man väl dum som inte läste i det finstilta, men vad gör man inte när man är mobilkåt :). Att menyerna är på engelska gör mig ingenting, men är det någon som vet ifall det går att lägga in en svensk t9? Isåfall är jag väldigt tacksam om någon kan hjälpa, så jag vet om jag vill ha kvar den eller övertyga dom att ta tillbaka den.

Postad 11 september 2009 - 06:03

Unregistered917a2e56
  • Unregistered917a2e56
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Såg det, men måste erkänna att jag inte förstår riktigt. Betyder det att jag inte har någon kontakt med min operatör (comviq) och att jag tex använder telias nät istället? Betyder det att jag betalar en annan taxa än i vanliga fall?

Finns det någon inställning i telefonen som styr det?

Jag vet inte vad det gäller i den telefonen, men generellt så kan man säga att för samtals- och datatrafik i svenska nät så kan du aldrig koppla upp dig mot något annat än ditt hemnät (i ditt fall Comviq/Tele2/Sweden 3G). Svenska Telenor, Tre och Telia tar helt enkelt inte emot ditt simkort i sina nät, vilket ju gör att samtalspriserna inte kan skifta så länge du är uppkopplad mot svenskt nät. Kort sagt behöver du inte vara orolig för att, när du är i Sverige utom räckhåll för icke-svenska nät, helt plötsligt koppla upp dig mot Telias master och få räkning från Telia med deras priser.

Tele2 har dock roamingavtal med utländska och satellit-operatörer. Om du befinner dig nära en gräns eller (om du har otur) nära en färja med egna master, så kan det hända att de masterna för tillfället är starkare vilket gör att din telefon kopplar upp sig mot det utländska nätet istället. Det kan alltså vara värt att kolla en extra gång på displayen när man är i en hamnstad, om man av misstag kopplar upp sig mot en satellitmast kan det innebära minutkostnader på 75+ kr/minut

Postad 29 september 2009 - 15:49

Goxx
  • Goxx
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Hur lång tid tar det för era telefoner att få kontakt med satelliter vid GPS-navigering? För mig tog det nu senast 20 minuter och då låg den i framrutan i bilen med klar sikt uppåt. Jag har valt "Hämta nedladdning - På". Med min förra telefon, Nokia 6220, tog det aldrig mer än max ett par minuter. Med Jet:n tar det alltid minst 5 min.

Är det fel på min telefon eller har jag missat några inställningar?

Postad 10 oktober 2009 - 14:51

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

• 2 585 inlägg
  • 0
Köpte denna i går och undrar om man kan få MSN till denna .
Helt jäkla underbar tel förövrigt .
Lekt lite i dag med denna snabb i menyer och så är den med hästlängder snabbare än HTC toutch diamond jag hade innan .

Postad 10 oktober 2009 - 17:13

MacCoyote
  • MacCoyote
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Telefonen stöder java och det går att ladda hem många bra javaprogram från www.getjar.com bl a ett flertal olika messenger-varianter.

Sen kan man ju också nå messenger via telefonens internetbrowser på mobile.live.com.

Redigerat av MacCoyote, 10 oktober 2009 - 17:21.

Postad 10 oktober 2009 - 18:00

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

• 2 585 inlägg
  • 0
Fan det tänkte jag ju inte på skall se vad jag hittar tack för tipset .

Postad 10 oktober 2009 - 21:10

Kåmbak
  • Kåmbak
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Ebuddy Tycker jag är ett bra msnProgram, bara ett tips.
Man kan t.e.x ta kort med kameran och använda det som visningsbild eller skicka den till någon kontakt.
Funkar fint.

Postad 11 oktober 2009 - 18:32

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

• 2 585 inlägg
  • 0
Håller på med att ställa in e-posten och det står att E-postprofil måste defineras .
Vad menas med det hur gör jag det ??

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.