Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - TViX 6600 *

925 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 oktober 2009 - 21:23

Pukin_Dog
  • Pukin_Dog
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0

Ja om jag nu visste hur det skall gå till. Jag tycker mig själv ha testat det mesta. Får ta den till jobbet där vi har PC burkar så får jag testa att formatera den. Får se om jag kanske får till det på så vis. Men jag är riktigt tacksam om någon kan ge mig ett riktigt bra svar på vad det är jag kan göra.

Kolla inlägg #96 och gör en NTFS partion och se till att det blir i MBR.
Sedan partionerar Tvixen den med lite snabbt.

Postad 24 oktober 2009 - 11:39

Unregisteredf95967ac
  • Unregisteredf95967ac
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Har precis skaffat mig en 6600N. Kör via UPnP mot en QNAP TS-209 Pro II Nas, (audio) Toslink till Yamaha RX-V750 och (video) HDMI till Projje Mitsubishi HC5500. Har inte hunnit testa så mkt än men lite allmänna reflektioner sofar ...

• Video upscaling funkar faktiskt riktigt bra! Bättre än jag förväntat mig (Video output 1080p/60)
  • Har tyvärr inte en trådlös n-router, mao bara 54, så större filer hackar via trådlöst, dock inget problem för mig som kör trådat ...
  • Har som alla andra inte fått Youtube att funka = botar om ...
  • Tycker den "känns" snabb

Några andra issues dock:

• Har problem med ljudet till ett fåtal filer = inget alls. Antar att det "bara är jag som inte konf. den rätt än" dvs dialogt/analogt inställningarna, har heller ej kollat än vilket format som inspelningarna har ... så jag återkommer när jag prova lite :D
  • Sen får jag inte Tvixie att funka ! Trodde först det var att jag ställt in 6600 till 1080 dvs 1920x1080, medans folder img som Tvixie skapar är 1280x720 - men så enkelt var det tyvärr inte ... Saknar mitt fina gränssnitt ska gräva djupare ! :)

Kommer säkert dyka upp mer när jag lagt lite tid på den ...

Postad 24 oktober 2009 - 11:58

Unregisteredf95967ac
  • Unregisteredf95967ac
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Hitta delvis svar på min egen fråga i Aussi-forumet:

3. My "Tvixie" folders dont display album art any more but I have read in the various forums that that will be fixed in a new firmware that is due soon - is this right?
Cheers and keep up the good support work you do despite the constant stream of whinging that never seems to end (funny how most of the time it is an ID10T error that is the real fault) - there are not many products anywhere that offer the comprehensive capability of these cheap little boxes so I for one am very happy with my purchase(s) - My 6500 was great and worked well 99% of the time and so far I think the new 6600 is dynamite!!

Och svaret:
3. Possible, but I am not sure - new firmware should be out this week.

Daterat Oct 21 2009, 09:24 AM = Borde dyka upp ny Firmware när som helst :)

Så får jag hoppas dom tagit med "album art" ...

Postad 26 oktober 2009 - 08:48

Unregisteredf94fc478
  • Unregisteredf94fc478
  • Lärjunge

• 410 inlägg
  • 0

Jag går och funderar över om jag ska ha en 6600 eller en popcorn c200
läst lite oroväckande forumtrådar om att bildkvaliten ska vara sämre på tvixen just för att den har ett realtekkort
Har läst att föregångaren 6500 har bättre bild och även en popcorn

några synpunkter på detta?

Jag har aldrig ägt en Popcorn Hour, och ej heller sett något material som körts på denna. Ett antagande från min sida, är ändå att det du beskriver mer handlar om en mätbar skillnad än något du verkligen ser. MEN, jag kan ha fel =)

Postad 26 oktober 2009 - 11:00

DolbyLab
  • DolbyLab
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Är det någon som har samma problem som jag att den tappar bildupplösningsinställningarna varje gång jag slår av/på. Den går tillbaka till NTSC som standard :)
Har det släppts någon beta mjukvara?

Postad 26 oktober 2009 - 17:31

mugen
  • mugen
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
:)
Undrar om det är någon som har problem med textremsor jag måste sätta den på off och sen sätta på den igen och det visar ingen ikon med svensk text bara en röd prick.
Youtube funkar inte alls
Försökte att köra med TVIX Net Share ikonerna kommer upp på TVIXEN men sen skiter det sig kommer igång efter efter en stund men sen stannar den helt kasst med andra ord.
Råkar man stoppa mitt i filmen så börjar den från början helt kass gäller både Iso filer och Vob filer.
Hoppas att det kommer en ny Firmwire snart som fixar detta,
känns som att dom bara skickat ut den snabbt utan att testa hur den funkar för många buggar

Redigerat av mugen, 26 oktober 2009 - 17:32.

Postad 26 oktober 2009 - 23:07

Pukin_Dog
  • Pukin_Dog
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Det problemet har jag inte varit med om men däremot så läser den inte sub filer utan bara srt. Vilket är lite surt. Den ska läsa sub enligt spec. Har någon annan märkt problem här?

Postad 28 oktober 2009 - 10:12

Unregistered0c1c1deb
  • Unregistered0c1c1deb
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Hur funkar det att navigera med enbart displayen? Man vill ju inte behöva dra igång projen för att spela musik.
Det måste funka att navigera hjälpligt bland mappar, låtar och spellistor med enbart display.
Detta ser jag som den absolut främsta anledningen till att använda en mediaspelare ist.f. en htpc.

Finns det någon funktion för att "hoppa" ett par sekunder framåt eller bakåt i en film (heter Jump i VLC)?

Kan 6600:n styras av Harmony-fjärrarna?

Redigerat av Unregistered0c1c1deb, 28 oktober 2009 - 10:14.

Postad 28 oktober 2009 - 11:12

DolbyLab
  • DolbyLab
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Hur funkar det att navigera med enbart displayen? Man vill ju inte behöva dra igång projen för att spela musik.
Det måste funka att navigera hjälpligt bland mappar, låtar och spellistor med enbart display.
Detta ser jag som den absolut främsta anledningen till att använda en mediaspelare ist.f. en htpc.

Finns det någon funktion för att "hoppa" ett par sekunder framåt eller bakåt i en film (heter Jump i VLC)?

Kan 6600:n styras av Harmony-fjärrarna?

Det finns en GOTO funktion där du kan hoppa till den exakta punkten i filmen, riktigt bra.

Jag kör med min Harmony 525 och 895 till Tvixen och det fungerar klockrent.

/Dolby

Postad 28 oktober 2009 - 12:09

Unregistered0c1c1deb
  • Unregistered0c1c1deb
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
@DolbyLab: tack för svaret ang. Harmony - verkar lovande.

Ang. GOTO, är det nog inte exakt vad jag menade.
Det jag söker är VLC:s Jump-funktion som gör att man med ett tryck backar filmen x sekunder.

Jag har t.ex. konfigurerat vänsterpil till att hoppa tillbaka fem sekunder (bra när man missar en replik) och högerpil till att hoppa 30 sekunder framåt (bra för att slippa vinjetten till de flesta tv-serier).

Postad 28 oktober 2009 - 14:35

Pukin_Dog
  • Pukin_Dog
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Trycker man upp eller ned pil så hoppar man 15 sekunder per tryck framåt eller bakåt.

För övrigt funkar det att använda displayen för att navigera sig fram till en låt. Det är inte helt lätt när man bara ser en låt åt gången men det fungerar.

Postad 28 oktober 2009 - 18:43

Unregistered0c1c1deb
  • Unregistered0c1c1deb
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

(...)
För övrigt funkar det att använda displayen för att navigera sig fram till en låt. Det är inte helt lätt när man bara ser en låt åt gången men det fungerar.

Aj då, där försvann nog mitt intresse helt. Detta var imho den viktigaste anledningen att gå från htpc till mediaspelare.
:)

Postad 28 oktober 2009 - 19:01

yabbah
  • yabbah
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0
Någon som kan bekräfta om det är sämre bild på 6600an jämfört med 6500 ?

Jag köpte en 6500 i söndags men fick direkt problem med att bilden kom och gick när den varit igång en stund. Mest troligt värmeproblem då det fungerar om jag tar loss den och kyler ner den vid ett fönster.

Så nu har jag beställt en 6600a från dustin, men vill ju inte direkt nedgradera. :)

//yabbah

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0
Tvix för film, Squeezebox för musik. Sen har man ultimat =)

chrillebn
  • chrillebn
  • Forumräv

• 697 inlägg
  • 0
Kan man få surround-ljud med tunern till denna, jag får bara 2 kanal? Är det nån iställning jag gjort galet?

Postad 29 oktober 2009 - 09:24

Unregistered30146
  • Unregistered30146
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Efter lite funderande köpte jag en 6600 igår.
Installerade XBMC mediaserver i burken där jag har Win 7 som operativ.

De flesta mkv-filer gick bra att spela upp.
Vissa fick Tvixen att reboota efter några sekunders uppspelning.

Det konstigaste är dock att jag får "unsupported format" när jag försöker
spela upp mina iso-filer. Har inte sett att det varit problem för någon annan.

Bör jag kanske köra NFS under Netshare istället?

Postad 29 oktober 2009 - 09:25

Goeran
  • Goeran
  • Forumräv

• 601 inlägg
  • 0

Kan man få surround-ljud med tunern till denna, jag får bara 2 kanal? Är det nån iställning jag gjort galet?

Ren chansning från min sida (jag har bara 6500 med tuner): Prova att trycka AUDIO-knappen.

Postad 29 oktober 2009 - 10:01

Unregisteredf94fc478
  • Unregisteredf94fc478
  • Lärjunge

• 410 inlägg
  • 0

Någon som kan bekräfta om det är sämre bild på 6600an jämfört med 6500 ?

Jag köpte en 6500 i söndags men fick direkt problem med att bilden kom och gick när den varit igång en stund. Mest troligt värmeproblem då det fungerar om jag tar loss den och kyler ner den vid ett fönster.

Så nu har jag beställt en 6600a från dustin, men vill ju inte direkt nedgradera.

Jag skulle påstå att bilden varken är sämre eller bättre hos 6600, jämfört med 6500. Mätbart säkert, men absolut inget jag ser. Jag ägde förut en 6500, men den var ju i princip värdelös p.g.a. sina värmeproblem. Men bildmässigt, då den väl körde på, var den minst lika bra som 6600 är nu.

Nergraderat har åtmintone inte jag gjort, tvärtom eftersom jag ju slipper värmeproblemen! =D

//M

Postad 29 oktober 2009 - 10:27

yabbah
  • yabbah
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0

Jag skulle påstå att bilden varken är sämre eller bättre hos 6600, jämfört med 6500. Mätbart säkert, men absolut inget jag ser. Jag ägde förut en 6500, men den var ju i princip värdelös p.g.a. sina värmeproblem. Men bildmässigt, då den väl körde på, var den minst lika bra som 6600 är nu.

Nergraderat har åtmintone inte jag gjort, tvärtom eftersom jag ju slipper värmeproblemen! =D

//M

Skönt, jag ser fram emot leveransen av 6600n imorgon. :)

Någon som vet om TViXiE fungerar för 6600n ?

//yabbah

Postad 29 oktober 2009 - 16:39

chrillebn
  • chrillebn
  • Forumräv

• 697 inlägg
  • 0

Ren chansning från min sida (jag har bara 6500 med tuner): Prova att trycka AUDIO-knappen.

Tack för hjälpen, det funkade.

Postad 29 oktober 2009 - 18:55

DiZZ82
  • DiZZ82
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
En liten fråga, går det att på något sätt streama spotify från dator till tvix trådlöst?

Postad 30 oktober 2009 - 15:59

metalheart
  • metalheart
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Nu finns en ny beta firmware till M6600, jag har inte testat den själv.

----Saxat från Mpcclub----

Release Notes for Rev 1.9.1 since Rev 1.8.7 (last sample release).

[Changes]
[ Multimedia Player/ System]
1.

Supports universal jukebox
- Supports HDMV and ISO file format.
- You can pop-up the native menu by pressing ¡°MENU¡± button.
- Supports playback of universal jukebox thru network (NFS/ SAMBA) including ISO format
- Supports external subtitles on universal jukebox. (HDMV/ ISO)
- Supports resume/bookmark functions on universal jukebox
2.

Supports NETWORK LIVE FIRMWARE UPDATE
- From Rev 1.9.1
- Please make sure that M6600 is connected to Internet, then go to SETUP - SYSTEM - AUTOMATIC FW UPDATE.
- It only shows official firmware list, but you can list beta firmware as well if you press 2-3-8-2 (¡®b¡¯-¡®e¡¯-¡®t¡¯-¡®a¡¯) then FUNC button at SETUP.
3.

Improves file browsing/ setup/ GOTO/ INFO user interface
- Improves the browsing/ scrolling speed a lot.
- Fixes the problem of hidden part of upper and lower items of highlighted item at file browser.
- SETUP icons/ some colors of UI are changed
- New INFO window by pressing ¡°INFO¡± button - more neat & simple
- More intuitive GOTO window by pressing ¡°GOTO¡± button
4.

Supports new BOOKMARK function.
- Previous bookmark function is changed to ¡°RESUME¡±
- TO ADD BOOKMARK : Press ¡°BOOKMARK¡± button when file playback
- TO JUMP BOOKMARK position at file browser : Press ¡°BOOKMARK¡± button at file browser and select ¡°BOOKMARK¡± tab.
- TO JUMP BOOKMARK position when playback : Press ¡°GOTO¡± button and move to ¡°BOOKMARK¡± item by right arrow key.
5.

Improves ZOOM function
- You can adjust zooming/ scrolling by magnitude or percentage.
- VOLUME +/- buttons will change zoom magnitude by 1x~9x
- CH +/- buttons will change zoom percentage by 0%~180% progressively
- Arrows buttons - scrolling the zoom screen
- This function only applies on video. New ZOOM function is not supported yet on PHOTOs.
6.

Adds new ASPECT RATIOs (by pressing ASPECT(16:9/4:3) button)
- ZOOM1 : stretching 21:9 aspect ratio to 16:9
- ZOOM2 : retaining 4:3 aspect ratio on 16:9 TV
7.

Improves text subtitle
- Adds shadow effect on text subtitle to improve the readability.
- Adds smart line-breaking when wraparound happens
8.

Adds the VIDEO/MENU SCREEN POSITION ADJUSTMENT
- You can setup the VIDEO SCREEN POSITION (left/ right/ up/ down) as well as UI MENU position
- In the SETUP - SYSTEM - SET SCREEN POSITION
9.

Adds the SCREEN-SAVER ENABLE TIME
- In the SETUP - MISC. You can adjust it by 1min~60min
10.

Fixes YOU-TUBE rebooting problem
-

Fixes just the rebooting problem. YOU-TUBE is not supported yet, we¡¯ll support it shortly
11.

Fixes stopping problem of transport stream playback when you select audio changes by ¡°AUDIO¡± button

[PVR PART]
10.

Supports BACKGROUND EPG UPDATE by dual tuner
- Always gathers EPG information when second tuner is idling.
- Shows EPG of all channels always, even though you did not actually zap that channel.
11.

Adds SKIP - CHANNEL- SCANNING function
- You can skip several channels scanning by pressing ¡°NEXT¡± button
- This will reduce channel scanning time.
12.

Adds EIT (DVB-T) / ETT (ATSC) information on EPG
13. Adds CABLE/ AIR selection pop-up when no channel scanning done before in ATSC
14. Fixes rebooting problem of channel switching when dual recording.
15. Fixes 15 seconds skipping problem at time-shifting.

[ Network/ UPnP]
16.

Enables SAMBA/ NFS server browsing function.
- Go to SETUP - NETWORK - SETUP NETWORK DISK, then new browsing window will pop-up.
- NFS: Can browse all NAS/ NETSHARE servers/ folders, don¡¯t have to input the IP or share-folder-names.
- NFS: Should use NETSHARE 2.12 or later for this NFS browsing capabilities in the PC.
- SAMBA: Can browse all shared folders if GUEST account is available on that server.

[Known Issues]
[Limitations & Known issues of current firmware Rev 1.8.5]
[Player part]
- You cannot hear the sound or pass-thru of DOLBY TRUE-HD audio embedded transport stream yet.
- MKV chapter function is not stable on some MKV files. (This problem will be fixed soon)
- If you playback video after trying to playback the unsupported audio (APE/ WMA lossless), you may experience rebooting.
- Some jukebox title contains VC1 codec may cause problem during MENU and TITLE switching. (This will be fixed shortly)
- Preview mode playback of jukebox ISO files may cause problem. (This will be disabled shortly)
- Skip duration selection is not implemented yet (This will be fixed shortly)

[PVR part]
- French HD channels may be stopped sometimes during live playback.
- Switching channels may cause problem on some New Zealand channels.
- Dual recording will stop on ATSC if recording time is more than 2 hours each. (DVB-T is O.K.)

[Network part]
- If you have problem to get the I.P. address of wireless AP, please use WEP 64bit mode or WPA mode.
- YOU-TUBE is not supported at this moment. It will be fixed shortly.

/Johan

Postad 31 oktober 2009 - 01:31

Wixner
  • Wixner
  • Lärjunge

• 308 inlägg
  • 0
Har precis fått hem min Tvix 6600 och är inte sådär jättenöjd ännu. Spelaren startar om sig och hänger sig lite hur den vill, sedan är jag riktigt besviken på ljudkvalitén vid uppspelninng.

Jag upplever att ljudvolmen ökar och minskar i ett pulserande vågmönster, men också att spelaren tycker det är för hög volym och klipper de högsta frekvenserna. Samma album låter fantastiskt när jag spelar det på ps3'an. Har testat vanlig strömning och transcodning via ps3mediaserver, men upplever fortfarande att tvixen gör ett mycket sämre jobb på ljuduppselningen.

Edit:
Första spåret (Ouverture) på Within Temptations Black Symphony låter katastrofalt.

Redigerat av Wixner, 31 oktober 2009 - 01:35.

Postad 31 oktober 2009 - 09:36

chrillebn
  • chrillebn
  • Forumräv

• 697 inlägg
  • 0

Har precis fått hem min Tvix 6600 och är inte sådär jättenöjd ännu. Spelaren startar om sig och hänger sig lite hur den vill, sedan är jag riktigt besviken på ljudkvalitén vid uppspelninng.

Jag upplever att ljudvolmen ökar och minskar i ett pulserande vågmönster, men också att spelaren tycker det är för hög volym och klipper de högsta frekvenserna. Samma album låter fantastiskt när jag spelar det på ps3'an. Har testat vanlig strömning och transcodning via ps3mediaserver, men upplever fortfarande att tvixen gör ett mycket sämre jobb på ljuduppselningen.

Edit:
Första spåret (Ouverture) på Within Temptations Black Symphony låter katastrofalt.

Låter som det är nåt fel på din enhet,hårddisk eller nätverk, jag hör ingen skillnad mellan ps3 och denna maskin med samma musik. Min har aldrig hängt eller startat om sig. Testa installera den nya betan för att se om det blir bättre.

Postad 31 oktober 2009 - 09:47

Wixner
  • Wixner
  • Lärjunge

• 308 inlägg
  • 0

Låter som det är nåt fel på din enhet,hårddisk eller nätverk, jag hör ingen skillnad mellan ps3 och denna maskin med samma musik. Min har aldrig hängt eller startat om sig. Testa installera den nya betan för att se om det blir bättre.

Beta-firmware'n gjorde den mycket stabilare, men jag har fortfarande samma pulserande volymändring (Det är alltså inga stora skillnader, men tillräckligt för att det ska märkas) och klippning av ljudet. Har dock inte testat att spela musik direkt från den interna hårddisken ännu, men allt anna går bra att strömma från nätet så jag förstår inte riktigt varför musik inte skulle.

Postad 31 oktober 2009 - 11:42

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

• 952 inlägg
  • 0

Beta-firmware'n gjorde den mycket stabilare, men jag har fortfarande samma pulserande volymändring (Det är alltså inga stora skillnader, men tillräckligt för att det ska märkas) och klippning av ljudet. Har dock inte testat att spela musik direkt från den interna hårddisken ännu, men allt anna går bra att strömma från nätet så jag förstår inte riktigt varför musik inte skulle.

Har du prövat att ändra i den automatiska ljudjusteringen, utifall att det är den som spökar ?

Postad 31 oktober 2009 - 11:51

Unregisteredb67ce1ee
  • Unregisteredb67ce1ee
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0
Har all mina filmer på en disk som är kopplad till min Apple Airport Extreme. Vet någon om det går att strömma dessa till denna tvixen?

Postad 31 oktober 2009 - 13:08

Unregistereded1101a3
  • Unregistereded1101a3
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Tänkte som har höra om det är någon har samma problem som jag med M6600N

Problemet jag har är att när jag ska titta på en MKV, AVI fil och ska lägga till en undertext.
När jag trycker på TITLE-knappen händer ingenting
Har testat beta versionen som finns ute men det funkar iaf inte
Men tittar jag på en ISO fil med inbyggd undertext då får jag fram undertexten
Så det verkar som att det går att se undertext på tvixen

Någon som har en anning vad som kan vara felet?
Eller har man bara fått ett måndags ex?

Har skickat ett mail till Canman men där har man inte fått något svar ifrån

Henrik

Postad 31 oktober 2009 - 15:54

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

• 952 inlägg
  • 0

Tänkte som har höra om det är någon har samma problem som jag med M6600N

Problemet jag har är att när jag ska titta på en MKV, AVI fil och ska lägga till en undertext.
När jag trycker på TITLE-knappen händer ingenting

Hej. Undertexter fungerar, men än så länge bara i .srt format. Senare FW kommer med .sub.
.srt texter med cyrillisk text fungerar ej ännu, (i.e. det kommer konstiga tecken istället)

Om de texter du försöker är i .srt format, se till att filnamnet är samma som filnamnet för filmen.

B.t.w. Du skriver att du trycker på TITLE knappen. Pröva SUBTITLE knappen istället... :P Två knappar rakt upp.

Redigerat av Unregistered04df7d78, 31 oktober 2009 - 15:57.

Postad 01 november 2009 - 12:28

Wixner
  • Wixner
  • Lärjunge

• 308 inlägg
  • 0

Har du prövat att ändra i den automatiska ljudjusteringen, utifall att det är den som spökar ?

Hittade precis problemet.

Av någon anledning var "Dynamic Range Control" under "Audio & Video" satt till "On"
Nu är jag nykär i min lilla tvix :P

Postad 01 november 2009 - 19:44

larsa_76
  • larsa_76
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Någon som har problem med att ansluta en extern USB hårddisk till M-6600:an ?
Jag kan inte få det att fungera och har inte en aning om vad det kan bero på, stoppar jag i ett vanligt USB minne så hittar Tvix:en det på en gång och materialet går bra att spela upp.
Men som sagt , en extern USB disk funkar inte alls. Nån som känner igen fenomenet och har en lösning ?

( Jag har provat med 2 olika hårddiskar för att utesluta fel på disken... )

Postad 02 november 2009 - 17:01

mikko
  • mikko
  • Lärjunge

• 359 inlägg
  • 0
Klarar spelaren att visa img. filer?

Postad 02 november 2009 - 18:59

chrillebn
  • chrillebn
  • Forumräv

• 697 inlägg
  • 0

Klarar spelaren att visa img. filer?

Nej, du måste endast döpa om filen till iso så funkar det.

Postad 02 november 2009 - 19:17

yabbah
  • yabbah
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0
Kommer dock troligen klara .img-filer i senare fw. Precis som 6500an gjorde.

//yabbah

Postad 04 november 2009 - 20:28

Pascoe
  • Pascoe
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
Så nu e min 6500 reklamerad för signal problemet (black screen). Och en 6600 inköpt :)

Upplever volymen som betydligt lägre än 6500, man får skruva upp mer men funkar ju. nån annan som håller med?

Postad 05 november 2009 - 08:32

Wixner
  • Wixner
  • Lärjunge

• 308 inlägg
  • 0

Så nu e min 6500 reklamerad för signal problemet (black screen). Och en 6600 inköpt :)

Upplever volymen som betydligt lägre än 6500, man får skruva upp mer men funkar ju. nån annan som håller med?

Nu vet jag inte volymen på 6500'an men jag fick höja volymen på min 6600'a till max (30-31) för att den ska ha samma ljudvolym som alla andra inkopplande enheter (Ps3'an. Wii'n)

Postad 05 november 2009 - 08:36

yabbah
  • yabbah
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0

Kommer dock troligen klara .img-filer i senare fw. Precis som 6500an gjorde.

//yabbah

I nya firmwaren 1.9.1 beta5 klarar den .img-filer. Så ni vet. :)

Postad 05 november 2009 - 09:37

Pascoe
  • Pascoe
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

Nu vet jag inte volymen på 6500'an men jag fick höja volymen på min 6600'a till max (30-31) för att den ska ha samma ljudvolym som alla andra inkopplande enheter (Ps3'an. Wii'n)

Hej, Tack för svaret. Då verkar det inte vara nåt fel på min iaf.

Hur har ni ställt in videoinställningarna på 6600an, brightnes, contrast mm.....?

Pratas ju mycket om att videokvaliteten är sämre än 6500an men enligt inlägg på mpcclub ska det bli betydligt bättre med rätt inställningar här...

Postad 06 november 2009 - 00:53

Aeroslok
  • Aeroslok
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

I nya firmwaren 1.9.1 beta5 klarar den .img-filer. Så ni vet. :)

Japp det funka bra! :lol:

Postad 06 november 2009 - 09:50

marlon69
  • marlon69
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Håller med, 6500 är snyggare ! ja är lite 80-tal över denna :)

Riktigt ful faktiskt. Håller med om att det känns som en burk från 80-talet. Har själv 6500A. Hur måna har problem med den med bildstabilitet? Jag har det inte men jag har läst om att vissa har det problemet.

Postad 06 november 2009 - 10:09

yabbah
  • yabbah
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0
Jag tycker 6600an är mycket snyggare än 6500an.

6600an har HK-design .. me like :)

//yabbah

Postad 06 november 2009 - 10:32

Pascoe
  • Pascoe
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

Riktigt ful faktiskt. Håller med om att det känns som en burk från 80-talet. Har själv 6500A. Hur måna har problem med den med bildstabilitet? Jag har det inte men jag har läst om att vissa har det problemet.

Tycker också 6600 är snyggare, lite mer kvalitet. Och gillar ju 80-talet med :).

Jag hade problem med signalen på 6500, försvann lite då & då. Annars hade jag behållt den, funka perfekt annars. Tråkigt men drygt när bilden helt plötsligt försvann...

Postad 06 november 2009 - 22:15

lundstrom.emil
  • lundstrom.emil
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Någon som har testat FTP-tjänsten?

Jag kommer enbart in på /ROOT via en ftp-client. Skulle vilja föra över filer till den interna HDD, men vet inte hur.

Via samba-tjänsten fungerar det dock.

Postad 07 november 2009 - 00:34

Pukin_Dog
  • Pukin_Dog
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Jag har testat FTP och SAMBA samt USB. FTP var jättekrångligt med lösenord varje gång och ganska segt.
Det märkliga är att jag körde Vista under dessa tester. Sedan installerade jag Windows 7. Då kommer det upp en enhet i nätverket som heter VENUS utan at jag gjort något. det visar sig vara tvixen och det är bara att använda den som vilken nätverksansluten enhet som helst. Vet inte vilket sätt den komunicerar men det duger åt mig för att föra över filer.
Jag testade även i windows "lägga till och ta bort program" att lägga till NTS tillägget och använda det istället för det där lilla programmet som man installerar. Mins inte namnet nu. Kan ju säga att det verkade som en mindre vetenskap att få det att fungera. Mycket enklare att bara lägga till programmet "netshare" som det kanske hette och låta det göra sitt.

Postad 07 november 2009 - 09:08

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

• 952 inlägg
  • 0
Blueray fungerar "utmärkt" nu med nya FW 1.9.1.
Ingen meny, men den startar automatiskt och man kan välja subtitles och ljudspår via knapparna på fjärrkontrollen.

Har ej haft möjlighet att testa blueray .iso ännu. Har bara testat när blueray kopian ligger på hårddisk i katalogstruktur.

Postad 07 november 2009 - 11:02

yabbah
  • yabbah
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0

Blueray fungerar "utmärkt" nu med nya FW 1.9.1.
Ingen meny, men den startar automatiskt och man kan välja subtitles och ljudspår via knapparna på fjärrkontrollen.

Har ej haft möjlighet att testa blueray .iso ännu. Har bara testat när blueray kopian ligger på hårddisk i katalogstruktur.

Förklara gärna vad du menar med att bluray fungerar. Är det typ om man har bluray i datorn och rippar skivan till din hårddisk ?

Postad 07 november 2009 - 12:42

Merlotto
  • Merlotto
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Har haft funderingar nu ett tag på att skaffa mig nått liknande. Denna är minst sagt en het kandidat.

Hade först tänkt mig som så att jag skulle placera denna i vardagsrummet med en intern HDD, för att sedan föra över filer trådlöst från min stationära dator. Såg nu precis att denna har stöd för UPnP. "Det innebär att du kommer åt centralt lagrad media på valfri UPnP-server utan att några avancerade inställningar behövs." Hämtat från dustins hemsida.

Vilket alternativ är att föredra och vilket är smidigast att genomföra?

1. Intern HDD i denna för att sedan flytta över filer trådlöst. Hur genomförs detta?
2. Ingen intern HDD och användning av en UPnP-server. Hur genomförs detta?

Kan tillägga att den kommer att användas för MKV och FLAC (en del mp3). Ledsen om frågorna redan tagits upp.

Tack på förhand.

Postad 07 november 2009 - 15:01

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

• 952 inlägg
  • 0

Förklara gärna vad du menar med att bluray fungerar. Är det typ om man har bluray i datorn och rippar skivan till din hårddisk ?

Exakt.
Om du rippar din blueray skiva till hårddisken. (Nedladdning är illegalt som vi alla vet...)
När du med TVIX stegar fram till mappen där rippen ligger, så startar filmen automatiskt när du klickar på mappen och du väljer subtitles och ljudspår med respektive knappar på fjärrkontrollen. (Ingen meny kommer upp när Blueray startas.)

I första FW så var man tvungen att stega sig fram till filmfilen och klicka för att starta filmen, och du kunde inte välja subtitles.

Postad 07 november 2009 - 15:05

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

• 952 inlägg
  • 0

Har haft funderingar nu ett tag på att skaffa mig nått liknande. Denna är minst sagt en het kandidat.

Hade först tänkt mig som så att jag skulle placera denna i vardagsrummet med en intern HDD, för att sedan föra över filer trådlöst från min stationära dator. Såg nu precis att denna har stöd för UPnP. "Det innebär att du kommer åt centralt lagrad media på valfri UPnP-server utan att några avancerade inställningar behövs." Hämtat från dustins hemsida.

Vilket alternativ är att föredra och vilket är smidigast att genomföra?

1. Intern HDD i denna för att sedan flytta över filer trådlöst. Hur genomförs detta?
2. Ingen intern HDD och användning av en UPnP-server. Hur genomförs detta?

Kan tillägga att den kommer att användas för MKV och FLAC (en del mp3). Ledsen om frågorna redan tagits upp.

Tack på förhand.

Om du saknar ethernet, och inte heller vill gå via nätverkspluggar i el-nätet så skulle jag gå för ett 3:e alternativ.

3, Intern HDD och flytta över .MKV filern via USB. Strömma musikfilerna via trådlöst.

Att flytta .MKV filer via trådlöst till intern HDD kräver en hel del tålamod, även med N standard.

Postad 07 november 2009 - 17:23

heke
  • heke
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Exakt.
Om du rippar din blueray skiva till hårddisken. (Nedladdning är illegalt som vi alla vet...)
När du med TVIX stegar fram till mappen där rippen ligger, så startar filmen automatiskt när du klickar på mappen och du väljer subtitles och ljudspår med respektive knappar på fjärrkontrollen. (Ingen meny kommer upp när Blueray startas.)

I första FW så var man tvungen att stega sig fram till filmfilen och klicka för att starta filmen, och du kunde inte välja subtitles.

BD funkar utmärkt att kopiera (DVDFAb) men det rycker för mig vid panoreringar, någon fler som har det problemet?
Tvixen är inställd på 1080p ut + 1080p/24 auto inställt.
Om jag gör en MKV fil så försvinner rycken men då uppstår rörelse skuggbilder och så vill man inte ha det.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.