Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Samsung PS50B551

613 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

Postad 12 September 2009 - 15:06

r-type
  • r-type
  • Wannabe

• 39 inlĂ€gg
  • 0
Enligt bruksanvisningen sÄ har inte B550 optisk ut. :P

Och om nÄgon vet om man kan bestÀlla hem den dÀr B555 frÄn media markt, berÀtta gÀrna! :)

Redigerat av r-type, 12 September 2009 - 15:07.

Postad 12 September 2009 - 15:46

Unregistered785bea3f
  • Unregistered785bea3f
  • Wannabe

• 34 inlĂ€gg
  • 0
Jag har sjÀlv PS50B550 köpt pÄ webhallen.
Den HAR optisk utgÄng har sjÀlv anvÀnt den vid digital-tv tittande Ä kört ljudet till surround stÀrkaren.
Den klarar bÄde analoga kabelnÀtet i mitt hus och det fria marksÀnda digital nÀtet, inga problem.

Den klarar pixelmapping frÄn dator 1920x1080 utan problem.
Enda som skiljer mellan 550/551 Àr fÀrgen. Den Àr lite röd, inte alls sÄ mycket som andra röda samsung jag sett. NÀstan lite besviken pÄ det, den ser nÀstan svart ut hemma hos mig.

Postad 12 September 2009 - 15:49

TheWan
  • TheWan
  • Wannabe

• 16 inlĂ€gg
  • 0
En liten frÄga. Har i princip bestÀmt mig för att köpa B551 frÄn Komplett men eftersom jag just nu sitter pÄ jobbet
och tittar ut genom fönstret och kan se Kompletts hÀmtbutik hÀr i Gbg sÄ tycker jag det kÀnns lite onödigt att betala frakt nÀr man kan hÀmta den sjÀlv sÄ nu undrar jag, hur Àr det dÀr med att man mÄste frakta TVn stÄende, gÄr det att frakta den liggande eller det ska absolut undvikas? Anledningen till att jag frÄgar Àr att det kan bli lite problem med att fÄ in den stÄnde i bilen :)

Postad 12 September 2009 - 16:09

r-type
  • r-type
  • Wannabe

• 39 inlĂ€gg
  • 0

Jag har sjÀlv PS50B550 köpt pÄ webhallen.
Den HAR optisk utgÄng har sjÀlv anvÀnt den vid digital-tv tittande Ä kört ljudet till surround stÀrkaren.
Den klarar bÄde analoga kabelnÀtet i mitt hus och det fria marksÀnda digital nÀtet, inga problem.

Den klarar pixelmapping frÄn dator 1920x1080 utan problem.
Enda som skiljer mellan 550/551 Àr fÀrgen. Den Àr lite röd, inte alls sÄ mycket som andra röda samsung jag sett. NÀstan lite besviken pÄ det, den ser nÀstan svart ut hemma hos mig.

Äntligen nĂ„gon som har köpt och kan faktiskt bekfrĂ€fta att B550 har optisk ut, jag tackar djupt min vĂ€n :P

Men jag tror att det skiljer sig lite mellan funktioner i bild och ljud mellan B550 och B551, jag ska ta reda pÄ detta snart! :)

Kolla med komplett hur du kan göra med frakten, maila dem eller ring :huh:

Postad 12 September 2009 - 16:09

Unregistered785bea3f
  • Unregistered785bea3f
  • Wannabe

• 34 inlĂ€gg
  • 0
Ärligt talat vet jag inte om man kan frakta den liggandes eller inte. Min spontana tanke Ă€r att den inte ska lĂ€ggas ner för att man dĂ„ kan riskera att knĂ€cka panelen vid direkt tryck eller om den liksom bĂ„gnar.
Eftersom den Àr vÀl förpackad med frigolit-klossar i hörnen typ 20cm tjocka sÄ borde det inte vara sÄ farligt. dÀremot Àr ju inte kartongen fylld överallt med frigolit t.ex. över panelen.
Det kan kanske finnas andra skÀl till att inte lÀgga den ner, det vet jag inte.

Postad 12 September 2009 - 16:10

lasse47
  • lasse47
  • Wannabe

• 16 inlĂ€gg
  • 0

Hej!

Har lÀst igenom trÄden och tycket det Àr lite motsÀgande uppgifter kring vad som ingÄr i 550/551.
Saxar detta frÄn DustinHome ang. 550:

Förkortat Lasse47

Den har alltsÄ USB, stöd för 24p och "1 x digital ljudutgÄng (optisk) ( TOSLINK ) - bak" iaf. enl. Komplett.
samt CA-modul.

SÄ verkar vara samma spec (drog en ytlig överblick efter USB, optiskt ljud och 24p samt CA-modul bara) sÄ enda som skiljer Àr ramen?

Enligt bruksanvisningen sÄ har inte B550 optisk ut. :P

Och om nÄgon vet om man kan bestÀlla hem den dÀr B555 frÄn media markt, berÀtta gÀrna! :)

Jag Àr ganska övertygad om att skillnaderna ligger i vartifrÄn den importerats eller hur man lÀser specifikationerna, enligt Samsung Storbritanien Àr det ingen skillnad pÄ deras 550 och 551. Den manualen det hÀnvisats till ang optisk ut hÀr i trÄden tidigare har den varit indisk vilket skulle kunna göra skillnad. Kolla mitt tidigare inlÀgg pÄ sidan 3 dÀr finns en lÀnk till jÀmförelse mellan de tvÄ och en lÀnk till snabbguiden för 550 som bÄda visat optisk ut, usb och 4 hdmi.

Redigerat av lasse47, 12 September 2009 - 16:12.

Postad 12 September 2009 - 16:11

Baily
  • Baily
  • ForumrĂ€v

• 504 inlĂ€gg
  • 0
En Plasma ska ALLTID fraktas stÄende. SÄ det lÀr bli att hyra slÀp dÄ :)

Postad 12 September 2009 - 16:16

Unregistered785bea3f
  • Unregistered785bea3f
  • Wannabe

• 34 inlĂ€gg
  • 0

En Plasma ska ALLTID fraktas stÄende. SÄ det lÀr bli att hyra slÀp dÄ

Ja det har jag med hört.
Jag Ă€r lite nyfiken pĂ„ varför egentligen. Har aldrig fĂ„tt det förklarat. Är det för att det finns en sĂ€rskild teknisk anledning till det?
Eller Àr det praxis bara för att humle & dumle inte ska knÀcka paneler pÄ löpande band?

Postad 12 September 2009 - 16:22

r-type
  • r-type
  • Wannabe

• 39 inlĂ€gg
  • 0

Jag Àr ganska övertygad om att skillnaderna ligger i vartifrÄn den importerats eller hur man lÀser specifikationerna, enligt Samsung Storbritanien Àr det ingen skillnad pÄ deras 550 och 551. Den manualen det hÀnvisats till ang optisk ut hÀr i trÄden tidigare har den varit indisk vilket skulle kunna göra skillnad. Kolla mitt tidigare inlÀgg pÄ sidan 3 dÀr finns en lÀnk till jÀmförelse mellan de tvÄ och en lÀnk till snabbguiden för 550 som bÄda visat optisk ut, usb och 4 hdmi.

Indisk? jaha haha dĂ„ vet jag det nu :) Well hur som helst Ă€r jag VÄLDIGT glad att nĂ„gon bekrĂ€ftade att B550 har optiskt ut, det var den jag ville ha frĂ„n början, och jag hade slagit till pĂ„ den för 14 dagar sen nĂ€r den kostade 8999kr tror jag. Men aja fĂ„r se nu, just nu lockar LG 50PS3000 för 10k och LG 50PS7000 för strax över 11K (kostade under 11k för nĂ„gon dag sen)

Jag tyckte alltid att det var nĂ„got konstigt att B550 inte skulle ha optisk ut...."HALLÅ DET ÄR 2009 varför skulle den inte har det i den hĂ€r klassen och priset??" tĂ€nkte jag för mig sjĂ€lv hela tiden :P

Kanske slÄr till pÄ nÄgra tusenlappar för B650, men vad jag vet sÄ Àr mÀrkbara skillnaden mellan att den har en inbyggd media spelare, dock stödjer den inte sÄ mÄnga filformat, tror inte den stödjer mkv, vilket PS7000 gör, via usb, sÄ kallad divx-hd som den sÀger.

hur som helst sÄ stÄr det mellan samsungs 50" modeller och LG 50" för mig :huh:

och angÄende leveransen av plasma tv, jag personligen rekommenderar inte att du har den liggande, Àven om den Àr i sin kartong med frigolit etc. Mitt rÄd och jag hade ocksÄ gjort sÄ hÀr: betala de extra hundra lapparna och be de leverera det stÄende. Trust me it's worth it :P

Postad 12 September 2009 - 16:23

lasse47
  • lasse47
  • Wannabe

• 16 inlĂ€gg
  • 0

Ja det har jag med hört.
Jag Ă€r lite nyfiken pĂ„ varför egentligen. Har aldrig fĂ„tt det förklarat. Är det för att det finns en sĂ€rskild teknisk anledning till det?
Eller Àr det praxis bara för att humle & dumle inte ska knÀcka paneler pÄ löpande band?

Humle och dumle jobbar defitivt pÄ posten!

Postad 12 September 2009 - 16:26

r-type
  • r-type
  • Wannabe

• 39 inlĂ€gg
  • 0

Har lÀst i forum, tror det nÀmdes i den hÀr trÄden ocksÄ. Panelen Àr vÀldigt kÀnslig, alltsÄ glasskivan, den rör sig lÀtt om den Àr i "transport", sÄ det rekommenderas inte att du levererar den liggande. DÀremot sÄ sÀgs det att om den sitter helt still liggande, för att du ska montera dit stativ eller nÄt, sÄ Àr det helt okej, (om den ligger helt still tillfÀlligt det vill sÀga) :)

Postad 12 September 2009 - 16:28

Unregistered785bea3f
  • Unregistered785bea3f
  • Wannabe

• 34 inlĂ€gg
  • 0

HAHA word :)

TheSwede86;
AngÄende skillnaderna mellan 550 & 551:
550 har usb 4xhdmi optisk ut osv. Efter att kollat de specarna sÄ tror jag verkligen inte det skiljer funktionsmÀssigt mellan dem.
DÀremot vet jag att min Àr röd och andra sÀger att 551:an Àr svart.

I det som var saxat frÄn dustin stÄr det att det följer med vÀggfÀste?
SÄ var inte fallet med min. Bara vridbara bordsstÀllet.

Redigerat av Unregistered785bea3f, 12 September 2009 - 16:40.

Postad 12 September 2009 - 16:31

r-type
  • r-type
  • Wannabe

• 39 inlĂ€gg
  • 0
slarre har du spelat tv-spel pÄ din B550? Kan du isÄfall berÀtta om den har input lagg eller screntearing eller nÄt?

Postad 12 September 2009 - 16:37

Unregistered785bea3f
  • Unregistered785bea3f
  • Wannabe

• 34 inlĂ€gg
  • 0

Har lÀst i forum, tror det nÀmdes i den hÀr trÄden ocksÄ. Panelen Àr vÀldigt kÀnslig, alltsÄ glasskivan, den rör sig lÀtt om den Àr i "transport", sÄ det rekommenderas inte att du levererar den liggande. DÀremot sÄ sÀgs det att om den sitter helt still liggande, för att du ska montera dit stativ eller nÄt, sÄ Àr det helt okej, (om den ligger helt still tillfÀlligt det vill sÀga) :)

okok tack!

slarre har du spelat tv-spel pÄ din B550? Kan du isÄfall berÀtta om den har input lagg eller screntearing eller nÄt?

Nope inte spelat nÄgonting. Det finns ett game mode dÀr viss postprocessing kopplas ur för att minska lagget. Av det jag lÀst pÄ avsforum.com tycker en del att det rÀcker medan andra fortfarande tycker det Àr för hög fördröjning. NÄn snubbe hade t.o.m gjort seriösa mÀtningar i labb för att se hur mÄnga ms det var pÄ olika modeller :P

Postad 12 September 2009 - 16:51

TheSwede86
  • TheSwede86
  • LĂ€rjunge

• 443 inlĂ€gg
  • 0

HAHA word :)

TheSwede86;
AngÄende skillnaderna mellan 550 & 551:
550 har usb 4xhdmi optisk ut osv. Efter att kollat de specarna sÄ tror jag verkligen inte det skiljer funktionsmÀssigt mellan dem.
DÀremot vet jag att min Àr röd och andra sÀger att 551:an Àr svart.

I det som var saxat frÄn dustin stÄr det att det följer med vÀggfÀste?
SÄ var inte fallet med min. Bara vridbara bordsstÀllet.

Du skrev "550 har usb 4xhdmi optisk ut osv." menade du dÄ att 551 inte har det?
Iom. att jag postade spec:arna i ett tidigare inlÀgg sÄ ska bÄda ha, 4xHDMI, 24p, CA-moduls uttag, optisk-ut, USB etc.
BÄda ska dÄ ha exact samma spec förutom ramen. Kanske missförstÄr dig, dÄ du skriver "sÄ tror jag verkligen inte det skiljer funktionsmÀssigt mellan dem" men iom. att du tidigare skrev om 550 sÄ kanske du ville pÄvisa skillnader?

AppropÄ vÀggfÀste sÄ stÄr det att den stödjer ett vÀggfÀste med VESA-standard 400x400 och inte att det medföljer.

Kan vi konstatera att 550 Àr svart?
Fungerar 550:an med Boxer's betalkanaler? Ex. Boxer Mix och Boxer Canal+?

Edit:

Ang frakta den liggande eller stÄende:

"The plasma panel consists of 2 large sheets of glass bonded to a metal frame. Problem is that a lot of other parts of the tv are fitted to the other side of this frame and when transported horizontally, these parts put a big strain on the frame and therefore the plasma panel itself. Advice is to transport screen up if absolutely necessary and take it very carefully avoiding potholes etc."

Hittad det pÄ ett forum, verkar vettigt att glasskivan Àr mer benÀgen att gÄ sönder om den fraktas liggande av tyngden av sjÀlva TV:n. Vet dock inte om det stÀmmer.

NÀr vi sÄlde TV-apparater (plasma) snackades det om att gasen i TV inte gillade att ligga ner, jag efterforskade aldrig mer kring det men alla plasma tv-apparater sa vi att de bara fick fraktas stÄende för att minimera missöden.

Redigerat av TheSwede86, 12 September 2009 - 16:59.

Postad 12 September 2009 - 16:55

r-type
  • r-type
  • Wannabe

• 39 inlĂ€gg
  • 0

Iom. att jag postade spec:arna i ett tidigare inlÀgg sÄ ska bÄda ha, 4xHDMI, 24p, CA-moduls uttag, optisk-ut, USB etc.
BÄda ska dÄ ha exact samma spec förutom ramen. Kanske missförstÄr dig, dÄ du skriver "sÄ tror jag verkligen inte det skiljer funktionsmÀssigt mellan dem" men iom. att du tidigare skrev om 550 sÄ kanske du ville pÄvisa skillnader?

AppropÄ vÀggfÀste sÄ stÄr det att den stödjer ett vÀggfÀste med VESA-standard 400x400 och inte att det medföljer.

Enligt alla bilder pÄ 550 sÄ Àr den svart&röd, den har lite rött lÀngs kanten, inte sÄ synbart, eller hur slarre?

551 dÀremot Àr endast svart.

Slarre kan du berÀtta positiva och negativa saker som du upplevt av att anvÀnda din 550?

Postad 12 September 2009 - 17:02

Unregisteredfec72d49
  • Unregisteredfec72d49
  • LĂ€rjunge

• 384 inlĂ€gg
  • 0
alla plasma har en tunn glasskiva i fronten som kommer i svÀngning ocj spricker om den fraktas liggande.
ang pallfrakt frÄn komplett frÄgade jag efter det och det gÄr att fÄ, men dÄ fÄr man betala ca 1000 lappen för frakten istÀllet för ca 300 kr, och eftersom det Àr komplett som tar risken vid frakten Àr det vÀl ingen mening att betala extra för pallfrakt. jag fick min utan pall och det var inga problem med den.

Postad 12 September 2009 - 17:26

lasse47
  • lasse47
  • Wannabe

• 16 inlĂ€gg
  • 0

551 har ocksĂ„ de funktionerna. Jag vet att dustin tidigare haft som kampanj att man fĂ„r med ett vĂ€ggfĂ€ste. 551 Ă€r inte svart i stĂ€llet för röd. Den röda kanten pĂ„ 550 motsvaras av en klar/genomskinlig kant Det Ă€r sĂ„ att frontramen den man ser framifrĂ„n runt bilden sticker ut lite utanför det bakre chassit. det ljusa partiet en bit in i ramen Ă€r inget som syns om man fotar utan blixt. Bifogad fil  IMGP7668.JPG   1.84MB   1 Antal nerladdningar Bifogad fil  IMGP7669.JPG   2MB   3 Antal nerladdningar

Kan tillÀgga att Wii ser riktigt bara ut med den medföljande rca-kabeln, har inte hunnit skaffa komponent Àn. Har sett bilder hÀr pÄ forumet och i verkligheten dÀr tex linjerna ser ut att vandra nÀstan som rinnande vatten i linjen men inget sÄnt syns vad jag har upptÀckt.

Redigerat av lasse47, 12 September 2009 - 17:34.

Postad 12 September 2009 - 17:56

TheSwede86
  • TheSwede86
  • LĂ€rjunge

• 443 inlĂ€gg
  • 0
Bara en frÄga, har ni alla bestÀllt hem den med hempaket, varför har ingen valt "hÀmta i butik"?
Beror det pÄ att ni inte har utrymme i bilen eller liknande?
TÀnkte ev, bestÀlla den frÄn Komplett men dÄ vÀlja "HÀmta i butik" för 39kr (farsan har en "snickarbil" med stort utrymme dÀr bak sÄ den kan stÄ upp dÀr).

Kan ni se nÄgra fördelar/nackdelar?
Större risk att de lÀgger den ner om den ska skickas till Komplett's egna butik?

Vad Àr skillnaden pÄ leverans pÄ pall jmfr. med hempaket?
Givetvis stÄr den pÄ pall dÄ men - ja vaddÄ, den blir stabilare och man behöver inte chansa om de lÀgger den ner eller inte?

Medans i hempaket verkar det vara chansning om det lagt den ner eller inte?

Edit:

Tack Lasse47 & r-type förresten.

Redigerat av TheSwede86, 12 September 2009 - 17:58.

Postad 12 September 2009 - 18:22

TheWan
  • TheWan
  • Wannabe

• 16 inlĂ€gg
  • 0
En frÄga till er som valt att köpa frÄn Komplett och fÄtt den fraktad. Vilken tid pÄ dygnet kommer dom och levererar eller ringer dom först och frÄgar sÄ man Àr hemma?

Postad 12 September 2009 - 18:24

lasse47
  • lasse47
  • Wannabe

• 16 inlĂ€gg
  • 0

Bara en frÄga, har ni alla bestÀllt hem den med hempaket, varför har ingen valt "hÀmta i butik"?
TÀnkte ev, bestÀlla den frÄn Komplett men dÄ vÀlja "HÀmta i butik" för 39kr (farsan har en "snickarbil" med stort utrymme dÀr bak sÄ den kan stÄ upp dÀr).

Större risk att de lÀgger den ner om den ska skickas till Komplett's egna butik?

Givetvis stÄr den pÄ pall dÄ men - ja vaddÄ, den blir stabilare och man behöver inte chansa om de lÀgger den ner eller inte?

Edit:

Min andra (den hela) fraktades med postens PALL.ETT och dom har inte kvÀllsutkörning. Jag har frugan hemma med tvÄ stycken ett och ett halvt Äringar sÄ för oss var det inga problem med att ta emot den pÄ dagen. Vi valde dock hempaket för att fÄ den Ànda tll dörren till err ganska ok pris.

Killen som körde ut första som kom med hempaket var inte den typen som jag skulle tÀnka mig kör försiktigt men det kan ju variera. Hempaketet kom dessutom i en MB Sprinter medans pallen kom med lastbil dÀr jag antar att det finns bÀttre möligheter att spÀnna fast paketet.

Med nÄgonform av hemfrakt via posten Àr ju paketet dessutom postens ansvar medans ansvaret för frakten Àr din sÄ fort du lÀmnar butiken.

För övrigt tycker jag att tvn presterar otroligt bra Àven med med min snart 8 Är gamla dvd via rgb-scart Àven Teletubbies som sÄg riktigt illa ut pÄ den gamla 32tums tjockisen ser helt ok ut, jag trodde att den dÄliga kvaliten skulle mÀrkas mer med den ökade bildytan.

Ska försöka fÄ upp lite bilder nÀr det blir tillfÀlle.

Postad 12 September 2009 - 18:29

lasse47
  • lasse47
  • Wannabe

• 16 inlĂ€gg
  • 0

En frÄga till er som valt att köpa frÄn Komplett och fÄtt den fraktad. Vilken tid pÄ dygnet kommer dom och levererar eller ringer dom först och frÄgar sÄ man Àr hemma?

Till mig ringde dom dagen innan och kollade om jag skulle vara hemma. Hempaket ska leveras nÄgon gÄng mellan 17 & 21. Du kanske kan höra med dom om dom vet om kommer tidigt eller sent till just dig för nÄgon för av rutt borde dom lÀgga upp för utkörningen.

Redigerat av lasse47, 12 September 2009 - 19:07.

Postad 12 September 2009 - 19:34

TheSwede86
  • TheSwede86
  • LĂ€rjunge

• 443 inlĂ€gg
  • 0

Min andra (den hela) fraktades med postens PALL.ETT och dom har inte kvÀllsutkörning. Jag har frugan hemma med tvÄ stycken ett och ett halvt Äringar sÄ för oss var det inga problem med att ta emot den pÄ dagen. Vi valde dock hempaket för att fÄ den Ànda tll dörren till err ganska ok pris.

Killen som körde ut första som kom med hempaket var inte den typen som jag skulle tÀnka mig kör försiktigt men det kan ju variera. Hempaketet kom dessutom i en MB Sprinter medans pallen kom med lastbil dÀr jag antar att det finns bÀttre möligheter att spÀnna fast paketet.

Med nÄgonform av hemfrakt via posten Àr ju paketet dessutom postens ansvar medans ansvaret för frakten Àr din sÄ fort du lÀmnar butiken.

För övrigt tycker jag att tvn presterar otroligt bra Àven med med min snart 8 Är gamla dvd via rgb-scart Àven Teletubbies som sÄg riktigt illa ut pÄ den gamla 32tums tjockisen ser helt ok ut, jag trodde att den dÄliga kvaliten skulle mÀrkas mer med den ökade bildytan.

Ska försöka fÄ upp lite bilder nÀr det blir tillfÀlle.

Grymt tack för svaret.

Bara trist att nÀr man vÀl fÄtt den att behöva skicka tillbaka grejerna, tidsödande och jobbigt.
Sen om farsan ska hjÀlpa mig med att hÀmta paketet frÄn deras hÀmtbutik sÄ Àr han inte sÄ glad att behöva göra det flera ggr. Han uppskattar inte min rotation pÄ elektronikvaror speciellt inte TV-apparater :)

Har nÄgon hittat firmware till 551?
MÄste man ha en firmware just för XXC modellen som komplett sÀljer eller funkar firmware bara det Àr rÀtt modell oavsett landskod?

Edit:

Verkar finnas hÀr:
http://www.samsung.c...p;menu=download

Edit igen:

TÀnkte pÄ en grej som nÄgon tror jag skrev ocksÄ, tror det var du lasse47:
Om jag hÀmtar TV:n frÄn hÀmtlagret och kör hem den och SEN upptÀcker nÀr jag packar upp den att den Àr trasig (alltsÄ ex. knÀckt ruta) dÄ borde jag ha svÄrigheter att pÄvisa att detta skedde genom leveransen frÄn lagret till deras hÀmtbutik dÄ jag sjÀlv fraktade hem den?

Vad Àr bÀst dÄ, att öppna hela aset i deras hÀmtbutik och se att den inte Àr knÀckt?
Undra om de gÄr med pÄ en skriftlig accept pÄ att jag kan felanmÀla den samma dag eller dagen efter om den Àr knÀckt sÄfort jag tittat pÄ den nÀr jag kommer hem.........Hmmmm.......

Redigerat av TheSwede86, 13 September 2009 - 00:58.

Postad 13 September 2009 - 10:01

Unregistered785bea3f
  • Unregistered785bea3f
  • Wannabe

• 34 inlĂ€gg
  • 0

Aha blev lite fel kanske. NÀ jag menar det att det inte skiljer nÄgonting förutom fÀrgen. 550 Àr rödaktig, 551 Àr svart.

Enligt alla bilder pÄ 550 sÄ Àr den svart&röd, den har lite rött lÀngs kanten, inte sÄ synbart, eller hur slarre?

551 dÀremot Àr endast svart.

Slarre kan du berÀtta positiva och negativa saker som du upplevt av att anvÀnda din 550?

Ja precis, den Àr liksom röd djupt inne i ramen. PÄ kanten blir den tunnare för att sen lÀngst ut vara helt genomskinlig utan fÀrg. Den fÄr liksom en djup röd lyster bara nÀr det faller ljus direkt pÄ den. EDIT: Den ser lite rödare ut pÄ kanten beroende pÄ hur ljuset faller. Jag tog en bild snabbt igÄr pÄ min och lade till i galleriet. Med persiennerna nere ser inte jag att den Àr röd, men i direkt dagsljus mÀrker man det.

AllmÀnt kan jag sÀga att jag Àr vÀldigt nöjd med bildkvaliteten. Bra fÀrger, bra svÀrta. I motsats till vad vissa recensioner pÄ nÀtet sagt om att den inte skulle vara sÄ ljusstark sÄ tycker jag det Àr mer Àn tillrÀckligt. NÀr man har nerslÀckt i rummet fÄr jag sÀnka ljusstyrkan för att inte fÄ ont i huvudet.

Jag hade lite problem med judder nÀr man kollar 24p filmer. Trixade lite i service menyn pÄ min sÄ blev det bra sen.

Att dessutom tv-mottagaren fungerar i Sverige (har inte provat med modul för boxer dock) och menyerna gÄr att stÀlla pÄ svenska sÄ kÀnns allt klockrent till det priset.

Redigerat av Unregistered785bea3f, 13 September 2009 - 12:09.

Postad 13 September 2009 - 11:20

r-type
  • r-type
  • Wannabe

• 39 inlĂ€gg
  • 0

Grymt tack för svaret.

Bara trist att nÀr man vÀl fÄtt den att behöva skicka tillbaka grejerna, tidsödande och jobbigt.
Sen om farsan ska hjÀlpa mig med att hÀmta paketet frÄn deras hÀmtbutik sÄ Àr han inte sÄ glad att behöva göra det flera ggr. Han uppskattar inte min rotation pÄ elektronikvaror speciellt inte TV-apparater :)

Har nÄgon hittat firmware till 551?
MÄste man ha en firmware just för XXC modellen som komplett sÀljer eller funkar firmware bara det Àr rÀtt modell oavsett landskod?

Edit:

Verkar finnas hÀr:
http://www.samsung.c...p;menu=download

Edit igen:

TÀnkte pÄ en grej som nÄgon tror jag skrev ocksÄ, tror det var du lasse47:
Om jag hÀmtar TV:n frÄn hÀmtlagret och kör hem den och SEN upptÀcker nÀr jag packar upp den att den Àr trasig (alltsÄ ex. knÀckt ruta) dÄ borde jag ha svÄrigheter att pÄvisa att detta skedde genom leveransen frÄn lagret till deras hÀmtbutik dÄ jag sjÀlv fraktade hem den?

Vad Àr bÀst dÄ, att öppna hela aset i deras hÀmtbutik och se att den inte Àr knÀckt?
Undra om de gÄr med pÄ en skriftlig accept pÄ att jag kan felanmÀla den samma dag eller dagen efter om den Àr knÀckt sÄfort jag tittat pÄ den nÀr jag kommer hem.........Hmmmm.......

Om jag ska vara helt Àrlig, om du vill slippa med allt det hÀr besvÀret av att fÄ en skriftlig accept och sen en del snack om att du ska övertyga dem att det inte var ditt fel och att det var deras fel etc etc. Betala för hemleverans pÄ pall, jag lovar att det Àr vÀrt de extra pengarna, du kommer betala över 10 000kr, sÄ varför inte lÀgga nÄgra extra hundra lappar för att fÄ hem den pÄ ett sÀkert sÀtt sÄ att den inte skadas. :)

Du kan ju t.o.m. öppna kartongen och kolla om den tvn Ă€r skadad SÅ FORT killen som leverar det har slĂ€ppt av den hos dig, det vill sĂ€ga att du öppnar och kollar om tvn Ă€r skadad inför honom. PĂ„ sĂ„ sĂ€tt sĂ„ har du ett ögonvittne det vill sĂ€ga bevis, för att inte tala om att det Ă€r deras anvsar att leverera den oskadad. Med andra ord, det blir lĂ€ttare att reklamera den som DOA (dead on arrival, alla butiker har minst 7 dagars doa) det vill sĂ€ga att man fĂ„r en helt ny tv, och inte att den ska in pĂ„ nĂ„gon reparation. :)

Och jag tror inte det spelar nÄgon roll om du vÀljer att den ska vara hemlevererad pÄ pall eller inte, för att det Àr ju deras ANSVAR att leverera det pÄ ett sÀkert sÀtt, men visst, vill man vara pÄ den extra sÀkra sidan sÄ kan man ju betala mer för att de ska leverera det pÄ en pall. :blush:

Aha blev lite fel kanske. NÀ jag menar det att det inte skiljer nÄgonting förutom fÀrgen. 550 Àr rödaktig, 551 Àr svart.

Ja precis, den Àr liksom röd djupt inne i ramen. PÄ kanten blir den tunnare för att sen lÀngst ut vara helt genomskinlig utan fÀrg. Den fÄr liksom en djup röd lyster bara nÀr det faller ljus direkt pÄ den. Den Àr inte rödare nere vid kanten som det ser ut pÄ annonsbilderna. Jag tog en bild snabbt igÄr pÄ min och lade till i galleriet. Med persiennerna nere ser inte jag att den Àr röd, men i direkt dagsljus mÀrker man det.

AllmÀnt kan jag sÀga att jag Àr vÀldigt nöjd med bildkvaliteten. Bra fÀrger, bra svÀrta. I motsats till vad vissa recensioner pÄ nÀtet sagt om att den inte skulle vara sÄ ljusstark sÄ tycker jag det Àr mer Àn tillrÀckligt. NÀr man har nerslÀckt i rummet fÄr jag sÀnka ljusstyrkan för att inte fÄ ont i huvudet.

Jag hade lite problem med judder nÀr man kollar 24p filmer. Trixade lite i service menyn pÄ min sÄ blev det bra sen.

Att dessutom tv-mottagaren fungerar i Sverige (har inte provat med modul för boxer dock) och menyerna gÄr att stÀlla pÄ svenska sÄ kÀnns allt klockrent till det priset.

Jag förstÄr inte vad "judder" Àr? Menar du screentearing eller? AlltsÄ t.ex. nÀr man spelar tv-spel och det bilden "hackas", nu menar jag inte input lagg, utan vad jag menar Àr att man ser vÀldigt snabbt, typ 1 sekund att bilden "bryts" eller hackas mitt i bilden t.ex. FörstÄr du vad jag menar? ;)

Postad 13 September 2009 - 12:07

Unregistered785bea3f
  • Unregistered785bea3f
  • Wannabe

• 34 inlĂ€gg
  • 0

Jag förstÄr inte vad "judder" Àr? Menar du screentearing eller? AlltsÄ t.ex. nÀr man spelar tv-spel och det bilden "hackas", nu menar jag inte input lagg, utan vad jag menar Àr att man ser vÀldigt snabbt, typ 1 sekund att bilden "bryts" eller hackas mitt i bilden t.ex. FörstÄr du vad jag menar? :)

Jag har sjÀlv inte provat att spela pÄ den sÄ jag vet inte om den hÄller mÄttet för det.
Det jag menade var att nÀr man kollar pÄ film i 24p blir det inte lika bra flyt i bilden som pÄ vissa andra modeller med motion plus etc. Tearing har jag inte sett av vid filmtittande.

kolla trÄden: https://www.minhembi...s...240440&st=0

Postad 13 September 2009 - 13:34

TheSwede86
  • TheSwede86
  • LĂ€rjunge

• 443 inlĂ€gg
  • 0
NÄgon som kan bekrÀfta att den funkar med Boxer?
Dvs. med ex. CA-modul och Boxer Mix/Boxer Canal +?

Enda som gör att jag inte trycker pÄ köpknappen och idag Àr sista dagen för Komplett's pris pÄ 10 490kr (de har specialpris pÄ den TV:n b.la. som rÀcker "denna vecka eller sÄ lÄngt laget rÀcker" och vill inte chansa)

r-type:

Jag förstÄr din idé och ser logiken i det men jag Àr pÄ en tajt studentbudget, jag borde egentligen inte skaffa en ny TV men jag "klarar" inte av att sitta pÄ min gamla 32" HD-Ready (sÄlde min 46" Full-HD för att köpa en bÀttre TV) utan vill ha en större och Full-HD dÄ jag tittar mycket pÄ högupplöst.

Egentligen Àr de 10 490kr för mycket, skulle kunna tÀnka mig 9 999kr max. men 500kr mer Àr acceptabelt i de summorna men dÄ vill jag inte betala 1 000kr utöver de 10 490kr utan 10 529kr (39kr i frakt till hÀmtbutik) lÄter bÀttre.

Redigerat av TheSwede86, 13 September 2009 - 13:39.

Postad 13 September 2009 - 16:16

Unregisteredfec72d49
  • Unregisteredfec72d49
  • LĂ€rjunge

• 384 inlĂ€gg
  • 0

NÄgon som kan bekrÀfta att den funkar med Boxer?
Dvs. med ex. CA-modul och Boxer Mix/Boxer Canal +?

Enda som gör att jag inte trycker pÄ köpknappen och idag Àr sista dagen för Komplett's pris pÄ 10 490kr (de har specialpris pÄ den TV:n b.la. som rÀcker "denna vecka eller sÄ lÄngt laget rÀcker" och vill inte chansa)

r-type:

Jag förstÄr din idé och ser logiken i det men jag Àr pÄ en tajt studentbudget, jag borde egentligen inte skaffa en ny TV men jag "klarar" inte av att sitta pÄ min gamla 32" HD-Ready (sÄlde min 46" Full-HD för att köpa en bÀttre TV) utan vill ha en större och Full-HD dÄ jag tittar mycket pÄ högupplöst.

Egentligen Àr de 10 490kr för mycket, skulle kunna tÀnka mig 9 999kr max. men 500kr mer Àr acceptabelt i de summorna men dÄ vill jag inte betala 1 000kr utöver de 10 490kr utan 10 529kr (39kr i frakt till hÀmtbutik) lÄter bÀttre.

om det Àr 551 du undrar över sÄ funkar den klockrent med boxer ca modul.

Postad 13 September 2009 - 16:20

TheSwede86
  • TheSwede86
  • LĂ€rjunge

• 443 inlĂ€gg
  • 0

om det Àr 551 du undrar över sÄ funkar den klockrent med boxer ca modul.

551 som jag menade ja, tackar :)

Postad 13 September 2009 - 17:26

TheWan
  • TheWan
  • Wannabe

• 16 inlĂ€gg
  • 0
Jahap dÄ var det gjort, mailade Webhallen och hÀvde mitt köp pÄ B550 och bestÀllde en B551 frÄn Komplett och valde Hemleverans =)
Men lite tur fÄr man den kanske pÄ tisdag men förmodligen onsdag.

Postad 13 September 2009 - 21:27

TheSwede86
  • TheSwede86
  • LĂ€rjunge

• 443 inlĂ€gg
  • 0
Samma hÀr, en bestÀlld frÄn Komplett, hÀmtar i Sthlm sÄ 10 529kr :)
Ska flasha den med nyaste firmware sÄ fort jag fÄr den och Äterkommer.

Ang. "inkörning" behöver jag köra in den pÄ nÄgot speciellt sÀtt eller kan jag anvÀnda den som vanligt direkt?

Med min gamla Panasonic PX-7 tror jag att det var sÄ strÀckte jag ut bilden sÄ ingen logga syntes, drog ner kontrast pÄ minimum och sen körde jag MTV 24/7 i ca. 100h innan jag ens började anvÀnda den pÄ riktigt.

KrÀvs det hÀr med?

Redigerat av TheSwede86, 13 September 2009 - 21:28.

Postad 13 September 2009 - 22:39

r-type
  • r-type
  • Wannabe

• 39 inlĂ€gg
  • 0
Enligt prisjakt kostar B551 inklusive frakt: 10 869kr just nu :)

ohh...vet inte om jag ska slÄ till pÄ den hÀr eller LG 50PS7000 för 11 128kr inklusive frakt.

Det enda som hindrar mig frÄn att köpa LG:n Àr att jag vet inte om den hörlursutgÄng för mina analoga 4.1 högtalare. Vore riktigt trÄkigt och inte kunna anvÀnda dessa nÀr jag spelar xbox. Sen hade de varit nice och veta om den hade ljud-ut, dÄ kan jag iaf anvÀnda det om inte det finns hörlursutgÄng. LG nordic hemsidan sÀger inget om dessa utgÄngar och jag har försökt hitta manualen dÀr men den finns ju inte? (om nÄgon lyckas hitta den berÀtta det för mig gÀrna) sen sÄ tittar jag pÄ LG:s UK hemsida, och dÀr stÄr det tydligt vilka ingÄngar den har men tyvÀrr sÄ stÄr det inte om den har hörlursutgÄng eller ljud-ut utgÄng. (sÄ jag antar att den INTE har dessa utÄngar, för annars sÄ hade det ju stÄtt nÄgot om det.)

Grejen Àr att vissa hemsidor sÀger att den har hörlursutgÄng, andra sÀger att den inte har det...sÄ ska man chansa eller?

Personligen sÄ tycker jag att LG:n Àr vÀldigt snygg, panelen Àr platt med glasskivan sÄ den ser riktig "stilig" ut. :)

Vad tycker ni jag ska göra? :)

Kommer komplett höja priset pÄ B551 nu imorgon pÄ mÄndag?

Redigerat av r-type, 13 September 2009 - 22:45.

Postad 14 September 2009 - 00:57

MrJiM78
  • MrJiM78
  • Wannabe

• 27 inlĂ€gg
  • 0
jag fÄr inte firmware uppdateringen och funka.. gör precis som manualen fast tvn sÀger att det inte finns uppdateringsfiler?

Postad 14 September 2009 - 09:41

lasse47
  • lasse47
  • Wannabe

• 16 inlĂ€gg
  • 0

Enligt prisjakt kostar B551 inklusive frakt: 10 869kr just nu :D

ohh...vet inte om jag ska slÄ till pÄ den hÀr eller LG 50PS7000 för 11 128kr inklusive frakt.

Det enda som hindrar mig frÄn att köpa LG:n Àr att jag vet inte om den hörlursutgÄng för mina analoga 4.1 högtalare. Vore riktigt trÄkigt och inte kunna anvÀnda dessa nÀr jag spelar xbox. Sen hade de varit nice och veta om den hade ljud-ut, dÄ kan jag iaf anvÀnda det om inte det finns hörlursutgÄng. LG nordic hemsidan sÀger inget om dessa utgÄngar och jag har försökt hitta manualen dÀr men den finns ju inte? (om nÄgon lyckas hitta den berÀtta det för mig gÀrna) sen sÄ tittar jag pÄ LG:s UK hemsida, och dÀr stÄr det tydligt vilka ingÄngar den har men tyvÀrr sÄ stÄr det inte om den har hörlursutgÄng eller ljud-ut utgÄng. (sÄ jag antar att den INTE har dessa utÄngar, för annars sÄ hade det ju stÄtt nÄgot om det.)

Grejen Àr att vissa hemsidor sÀger att den har hörlursutgÄng, andra sÀger att den inte har det...sÄ ska man chansa eller?

Personligen sÄ tycker jag att LG:n Àr vÀldigt snygg, panelen Àr platt med glasskivan sÄ den ser riktig "stilig" ut. :D

Vad tycker ni jag ska göra? ;)

Kommer komplett höja priset pÄ B551 nu imorgon pÄ mÄndag?

Komplett har mycke riktigt höjt priset 551an.
LGn har ju en del funktioner som inte 551an har. NÄgot som inte syns pÄ produktbilderna för LGs 6-8000 apparater och som jag sett döljas med skyltar och klisterlappar pÄ Media Markt och OnOff Àr mottagaren för fjÀrren som dom gjort ett ovalt hÄl för i den annars helt slÀta glasskivan och sedan satt en genomskinlig plastbit i som sitter och glappar lite. Lite synd pÄ en annars fantastiskt snygg tv.

Postad 14 September 2009 - 11:52

r-type
  • r-type
  • Wannabe

• 39 inlĂ€gg
  • 0

Komplett har mycke riktigt höjt priset 551an.
LGn har ju en del funktioner som inte 551an har. NÄgot som inte syns pÄ produktbilderna för LGs 6-8000 apparater och som jag sett döljas med skyltar och klisterlappar pÄ Media Markt och OnOff Àr mottagaren för fjÀrren som dom gjort ett ovalt hÄl för i den annars helt slÀta glasskivan och sedan satt en genomskinlig plastbit i som sitter och glappar lite. Lite synd pÄ en annars fantastiskt snygg tv.

Har du möjligtvis tid och gÄ dit och se om den har ljud-ut (dÄ menar jag inte komposit eller komponentens ljudingÄngar, utan en egen sepearat som jag Àr rÀtt sÀker pÄ att t.e.x B551 har) eller hörlursutgÄng?

skulle verkligen uppskatta det! ;)

Postad 14 September 2009 - 14:52

TheSwede86
  • TheSwede86
  • LĂ€rjunge

• 443 inlĂ€gg
  • 0

jag fÄr inte firmware uppdateringen och funka.. gör precis som manualen fast tvn sÀger att det inte finns uppdateringsfiler?

Du kopierar .exe filen pÄ minnet och sen sÄ kör du filen sÄ du har en mapp pÄ USB-minnet och i den mappen ligger massor av filer?

Filerna ska inte ligga i "roten" pÄ USB-minnet utan i den mappen den gör.

Har du nÄgra andra filer pÄ USB-minnet?
Vad har du formaterat USB-minnet i för filformat?

Testa att formatera USB-minnet och sen kopiera över .exe filen, kör den och sen om .exe filen finns kvar att du raderar den sÄ det enbart finns en mapp och i den mappen alla nödvÀndig filer.

Postad 14 September 2009 - 15:09

r-type
  • r-type
  • Wannabe

• 39 inlĂ€gg
  • 0
Tror att jag slÄr till pÄ B550 för 8 576 Kr hos Digiswe http://www.digiswe.s...g-ps50b550.html

stÄr att de har den i lager, men jag har precis nu skickat ett mail och frÄgat de om detta stÀmmer.

Med lite tur sÄ finns den i lager och sÄ kanske priset slutar pÄ ca 9000kr inklusive frakten, vilket Àr ett kap tycker jag ;)

Postad 14 September 2009 - 15:15

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlĂ€gg
  • 0
LÄter som en bra ide men jag skulle kika i den hÀr trÄden först https://www.minhembi...p;#entry2566163

Postad 14 September 2009 - 16:35

TheSwede86
  • TheSwede86
  • LĂ€rjunge

• 443 inlĂ€gg
  • 0

Tror att jag slÄr till pÄ B550 för 8 576 Kr hos Digiswe http://www.digiswe.s...g-ps50b550.html

stÄr att de har den i lager, men jag har precis nu skickat ett mail och frÄgat de om detta stÀmmer.

Med lite tur sÄ finns den i lager och sÄ kanske priset slutar pÄ ca 9000kr inklusive frakten, vilket Àr ett kap tycker jag ;)

N/A.

Var inget sorry.

Redigerat av TheSwede86, 14 September 2009 - 16:38.

Postad 15 September 2009 - 09:18

Unregistered8ea1b504
  • Unregistered8ea1b504
  • Rookie

• 7 inlĂ€gg
  • 0

Edit:

Jag köpte 2 st PS50B551:or som jag plockade ut direkt ur hÀmtbutiken i Stockholm.
BestÀllde dom vid lunchtid och dom fanns pÄ plats dagen efter vid 09:30, fantastiskt snabbt.
SjÀlvklart öppnade jag kartongerna och kontrollerade att glaset var helt innan jag lastade upp dom i bilen.
Transporterades stÄende fastsurrade med en spÀnnrem och en trÀplanka för att jÀmna ut trycket pÄ kartongerna.
Skulle ha apparaterna till olika adresser sÄ detta blev ett betydligt billigare (och förmodligen snabbare) sÀtt Àn att bestÀlla hemtransport.

/ Gronken

Postad 15 September 2009 - 14:29

TheSwede86
  • TheSwede86
  • LĂ€rjunge

• 443 inlĂ€gg
  • 0
FÄtt hem den nu!
Den Àr grym!

Lite surr men nÀr jag har igÄng en kanal pÄ normal ljudnivÄ hörs den inte, inte heller nÀr den Àr tyst skulle jag tro (jag stod bakom TV:n och meckade kablar medans den var igÄng och dÄ hörde jag ett surr)

Den har indeed digital out.

DÀremot en frÄga:
Jag kopplar datorn via VGA och 3.5mm ljudsladd, funkar perfekt i 1920x1080, ingen bild gÄr förlorad men sen undrar jag om jag "vinner" nÄgot pÄ att köra HDMI och om den klarar att köra PC:n med HDMI och ocksÄ fÄ ljud via HDMI?

Anledningen varför jag frÄgar Àr att de har ett jack (HDMI 2 tror jag) som Àr avsedd om man har DVI-HDMI sladd.
Sedan finns det dÄ en "DVI-Sound" eller liknande som paras till "HDMI 2" för att fÄ ljud dÄ DVI inte för ljud.

Kan jag dÄ köra HDMI-HDMI direkt in pÄ HDMI 2 och fÄr ocksÄ dÄ ljud?
Dessutom sÄ blir det nÄgon "bÀttre" dvs. skarpare bild med HDMI Àn VGA?
(Ja, HDMI frÄn datorn skickar ljud ocksÄ)

Postad 15 September 2009 - 14:33

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlĂ€gg
  • 0
Jag skulle absolut köra med HDMI frÄn dator för bilden blir betydligt bÀttre. Vad gÀller ljudet borde det fungera och om inte sÄ kopplar du en extra kabel

Postad 15 September 2009 - 14:41

TheSwede86
  • TheSwede86
  • LĂ€rjunge

• 443 inlĂ€gg
  • 0

Jag skulle absolut köra med HDMI frÄn dator för bilden blir betydligt bÀttre. Vad gÀller ljudet borde det fungera och om inte sÄ kopplar du en extra kabel

Tack, blir att köpa en Mini-displayport till HDMI med USB-uttag för att fÄ ljud med nÀr de slÀpps av Kanex senare.

Edit:

NÄgon som lyckats med firmwareuppdateringen?
Har en Mac sÄ kan inte köra .exe filer.

Redigerat av TheSwede86, 15 September 2009 - 15:31.

Postad 16 September 2009 - 00:10

MrJiM78
  • MrJiM78
  • Wannabe

• 27 inlĂ€gg
  • 0

Du kopierar .exe filen pÄ minnet och sen sÄ kör du filen sÄ du har en mapp pÄ USB-minnet och i den mappen ligger massor av filer?

Filerna ska inte ligga i "roten" pÄ USB-minnet utan i den mappen den gör.

Har du nÄgra andra filer pÄ USB-minnet?
Vad har du formaterat USB-minnet i för filformat?

Testa att formatera USB-minnet och sen kopiera över .exe filen, kör den och sen om .exe filen finns kvar att du raderar den sÄ det enbart finns en mapp och i den mappen alla nödvÀndig filer.

jag tog usb minet man fick med i kartongen. den med manualen pÄ.. sen gjorde det man skulle. men tvn vill inte kÀnna av nÄn uppdateringsfil. :/

Postad 16 September 2009 - 11:25

TheSwede86
  • TheSwede86
  • LĂ€rjunge

• 443 inlĂ€gg
  • 0

jag tog usb minet man fick med i kartongen. den med manualen pÄ.. sen gjorde det man skulle. men tvn vill inte kÀnna av nÄn uppdateringsfil. :/

Testa ett annat USB-minne.
Vilken formatering har du pÄ USB-minnet?

Postad 16 September 2009 - 12:47

TheWan
  • TheWan
  • Wannabe

• 16 inlĂ€gg
  • 0

Fick hem TVn frÄn Komplett precis, hel och fin sÄ det kÀnns skönt och Àn sÄ lÀnge sÄ Àr jag helnöjd =)

Har ocksÄ testat att uppdatera genom att anvÀnda EXAKT dom intruktionerna i uppdaterings manualen
men jag fÄr meddelandet att den inte kan hitta nÄgra uppdateringar.
Kan det vara sÄ att TVn som skickas frÄn komplett redan kommer med de senaste och det Àr dÀrför den inte hittar nÄgra? I min TV meny stÄr det version 090717, vad stÄr det pÄ era?

Om nÄgon lyckats uppdatera sin 551a sÄ berÀtta gÀrna hur ni gjorde

NÄn som hittat nÄn schyst guide om hur man konfigurerar bilden för bÀsta resultat pÄ B551?

Redigerat av TheWan, 16 September 2009 - 14:13.

Postad 16 September 2009 - 15:06

TheSwede86
  • TheSwede86
  • LĂ€rjunge

• 443 inlĂ€gg
  • 0

Fick hem TVn frÄn Komplett precis, hel och fin sÄ det kÀnns skönt och Àn sÄ lÀnge sÄ Àr jag helnöjd =)

Har ocksÄ testat att uppdatera genom att anvÀnda EXAKT dom intruktionerna i uppdaterings manualen
men jag fÄr meddelandet att den inte kan hitta nÄgra uppdateringar.
Kan det vara sÄ att TVn som skickas frÄn komplett redan kommer med de senaste och det Àr dÀrför den inte hittar nÄgra? I min TV meny stÄr det version 090717, vad stÄr det pÄ era?

Om nÄgon lyckats uppdatera sin 551a sÄ berÀtta gÀrna hur ni gjorde

NÄn som hittat nÄn schyst guide om hur man konfigurerar bilden för bÀsta resultat pÄ B551?

Testa denna fil istÀllet:
http://www.samsung.c...mp;menu2=detail

Edit:
StÄr 2009/07/17_001005
Filen ovan heter 2009/08/13 sÄ den borde vara en senare.

Hur hittade du det namnet i din TV?
Hittar bara datum och sedan ett par siffror som jag skrev ovan.

Redigerat av TheSwede86, 16 September 2009 - 15:08.

Postad 16 September 2009 - 15:17

TheWan
  • TheWan
  • Wannabe

• 16 inlĂ€gg
  • 0

Testa denna fil istÀllet:
http://www.samsung.c...mp;menu2=detail

Edit:
StÄr 2009/07/17_001005
Filen ovan heter 2009/08/13 sÄ den borde vara en senare.

Hur hittade du det namnet i din TV?
Hittar bara datum och sedan ett par siffror som jag skrev ovan.

Det Àr samma fil som jag redan har testat. Men om du gÄr in pÄ USB minnet dÀr du packat upp filen och lÀser "version_info.txt" sÄ stÄr det "090717" dÀr trots att det stÄr "2009-08-13" nÀr man laddar hem filen

I uppdaterings menyn nÀr man har USB stickan i hittade jag det fast i samma format som du skrev

Redigerat av TheWan, 16 September 2009 - 15:21.

Postad 16 September 2009 - 22:37

TheSwede86
  • TheSwede86
  • LĂ€rjunge

• 443 inlĂ€gg
  • 0

Det Àr samma fil som jag redan har testat. Men om du gÄr in pÄ USB minnet dÀr du packat upp filen och lÀser "version_info.txt" sÄ stÄr det "090717" dÀr trots att det stÄr "2009-08-13" nÀr man laddar hem filen

I uppdaterings menyn nÀr man har USB stickan i hittade jag det fast i samma format som du skrev

Jag fick ocksÄ upp att den inte hittade uppdateringsfilen nÀr jag försökte uppdatera TV:n.
Hmmmmm.........

Postad 17 September 2009 - 13:49

Unregistered5e6a6d49
  • Unregistered5e6a6d49
  • Wannabe

• 10 inlĂ€gg
  • 0
Fick hem denna TV igÄr frÄn komplett, herrejÀklar vad grym den Àr!

Har lirat lite xbox360 pÄ den, bland annat Mirrors Edge och Gears of War 2 och det ser helt fantastiskt bra ut.

FÄr dÀremot inte heller uppdateringen att fungera, tror ocksÄ det kan vara att firmwaren redan Àr den senaste.

Köpte idag en HDMI-DVI sladd för att koppla ihop datorn till TVn. Det fungerar utan problem men jag har ÀndÄ lite funderingar pÄ hur man bÀst visar datorn pÄ Tvn, har inte sÄ bra koll och vill inte förstöra nÄt:)
-Just nu har jag bara valt "utöka skrivbordet" i bildskÀrmsinstÀllningarna, samt stÀllt in upplösningen pÄ 1920x1080, det borde vÀl vara bra?
-Är lite orolig för fastbrĂ€nning nĂ€r man anvĂ€nder nĂ€r man har Tvn som datorskĂ€rm, Ă€r det fortfarande ett problem med plasma-TV och isĂ„fall hur kan jag motverka det?
-Vilken fÀrginstÀllning bör jag vÀlja, 16 eller 32bit?
-Man kan Àven stÀlla in hz pÄ bildskÀrmen i bildskÀrmsinstÀllningarna, Àr det 60hz som gÀller dÀr?

0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.