MN 7.6 är det POI-Warner från navigating.de du menar?
Nej, det är en uppdatering av Navigon's eget program.
/Franz
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
1 relaterade trådar
Postad 08 July 2010 - 19:54
Nej, det är en uppdatering av Navigon's eget program. /Franz Postad 08 July 2010 - 20:06
För närvarande finns inga uppgifter beträffande 8410. Det är de nya 40- och 70-modellerna som kör med version MN 7.6.3. /Franz Postad 12 July 2010 - 11:52
I alla fall enligt manualen, börja läsa på sid. 67: http://www.navigon.c...nska_manual.pdf /Franz Postad 13 July 2010 - 22:19
Länk funkar tyväär inte!? Postad 14 July 2010 - 14:23
installera Adobe reader så funkar länken. Redigerat av Torino gt, 14 July 2010 - 14:23. Postad 14 July 2010 - 16:53
hej är det fler som inte kommer fram till navigon.? Har försökt att nå dom på deras telefonummer de dom uppger på hemsidan i 2 veckor nu men varje gång jag ringer så säger dom att dom har pråblem med sin service linje och ber att man ska försöka senare. tycker det är dåligt av ett så stort företag att dom inte kan fixa problemet fortare. sen så mailade jag dom i går kväll men har inte fått nått svar än. mycket dåligt tycker jag.
Mvh/Patrik Postad 14 July 2010 - 18:27
Sorry, men du kan också gå till huvudsidan och själv välja manualer där: http://www.navigon.c...;topicId_1=8548 /Franz Redigerat av Kuenring, 14 July 2010 - 18:29. Postad 16 July 2010 - 06:37
Hej igen allihopa.
Har nu kört en hel del med 8410 och hittar inget speciellt att anmärka på ännu. Känns väldigt bra. Är så här långt helnöjd med denna GPS Efter litet övervägande har jag igår köpt Poi-Warner från poiwarner.de. Sedan krävdes registering hos dem samt hos navigating.de för att kunna utnyttja alla funktioner. Har nyss installerat allt jag ville och skall nu iväg till tennisen i Båstad och titta lite så vi får se hur denna nya funktion fungerar... Hoppas det är värt pengarna. En sak jag funderar på är hur man kan "pilla" i denna POI-Warner på GPsen, vet ni det? Den kom bara igång första gången jag satte igång apparaten i början av uppstarten och då stod det om man ville starta eller stoppa POI-warner. Givetvis startade jag den, men nu varje gång jag startar GPSen så ser jag inget utan det verkar ju som den ligger i bakgrunden, men man måste ju kunna komma åt själva programmet på nåt sätt, hittar inget hur jag än letar, typ under inställningar m.m. Vet ni något om detta? Sedan såg jag att på navigating.de så har vissa länders Speed cams en * framför sig vid nedladdning och det innebär att man måste köpa denna tjänst, gäller Tyskland, Österrike bla. Jag åker ju en hel del i Tyskland så kanske man ska köpa denna tjänst också, eller räcker det med den fartkamera varning som redan finns i GPSen? Vart i ligger skillnaden mellan det fartkamera programmet jag köpt via navigon fresh och denna nya Poi-Warner? Tänker då på detta med fartkameror, inte allt extra som finns i POI-Warner såsom väder .m., utan enbart skillnaden när det gäller fartkameror. För mig känns det som kaka på kaka, men köpgalen som man är och efter man hört av andra så köpte jag allt.. Hoppas ni kan hjälpa mig med mina frågor och funderingar..... Redigerat av Unregistered8bbb5578, 16 July 2010 - 07:37. Postad 22 July 2010 - 12:58
Några intryck efter min första semesterresa med min nya 8410.
Jag väljer att kommentera navigeringen och ignorerar alla andra meningslösa funktioner som denna GPS är utrustad med t.ex. Blutooth, mediaspelare, etc. De som är positivt är: + Skärmen som är stor o tydlig. + Kartvisning. Helt outstanding! Fantastiskt på vilket sätt navigeringen presenteras med topografi längs vägarna och 3-d mijöer(i Göteborg)!!! + Välfylld med POIs. + Överlag lätt att använda. + Myroutes. Många gånger bra olika alternativ, + Körning genom tunnlar, helt klockrent! + Snabb på att hitta satelliter! + Grafikprocessorn! Går väldigt fint att scrolla på kartan utan eftersläpningar. Det som är negativt är: - Batteritiden, den riktigt suger!! Största anledningen till detta är att GPS saknar ON/OFF knapp!!! Helt otroligt!! Du kan bara sätta den i liten sömn eller stor sömn. - Röststyrning. Knepig o feltolkningar hela tiden, rådet blir STÄNG AV. - Seg. När du t.ex. väljer navigering i huvudmenyn händer först inget i 3 sekunder, så i början undrar du om du tryckt rätt, sen dyker där upp en liten pil som snurrar i några sekunder till innan navigeringsmenyn laddas. - Navigons support!! Helt omöjligt att nå per telefon. Mitt första mail har försvunnit, mitt andra mail fick jag svar på efter 3 VECKOR!!! Och då svarar dom på engelska (vilket jag i.o.f. kan hantera, men det kan ju inte alla...). Rent allmänt så är kartmaterialet hyfsat uppdaterat, men likväl behäftat med en hel del missar, framförallt då med nybyggda områden. Får en känsla av att det tar Navteq minst ett år innan t.ex. en ny rondell har blivit registrerad, men då är Navteq fortfarande klart bättre än Teleatlas!! Sen tycker jag att det är lite skralt med övriga tillägg såsom röster, pekare,, egna POIs, fartkamera etc. Antigen finns det inte att ladda ner eller så kostar det pengar, trist... MEN det som den är gjord för dvs. GPS navigering gör den med bravur! Rekommenderas varmt! Postad 27 July 2010 - 09:16 Har samma problem med min 2510-modell. Navigon Fresh programvaran importerar snällt csv-filen utan att klaga, men sedan syns inget nytt i GPS.en.. inga ikoner, ingen MyPOIs kategori.. Har ställt frågan till Navigon men ingen respons på snart två veckor. Om någon får till detta på ena eller andra modellen så är jag tacksam för info hur... Postad 01 August 2010 - 12:40
hej ag hr en liten fråga om dom 3 res alternativen man får: oragne , blå , grön. vad är skilnaderna på dom olika färgerna.?
/Patrik Postad 01 August 2010 - 14:49
Du menar "MyRoutes" och då används färgmarkeringen för att du lättare kan se de olika förslagen. Fördelarna med MyRoutes märker du bäst när du har avverkat några mil, så att navigatorn har lärt sig hur du kör, precis som i alla MN7 produkter som inte hade funktionen MyRoutes. Route 1 är ett resvägsförslag som baseras på din valda resvägsprofil, alltså typ standard. Route 2 och 3 är alternativa förslag som inte baseras på din valda resvägsprofil utan vägen beräknas på lagrade värden och programmet tar hänsyn till vissa faktorer som dagtid och trafiktdensitet osv för dessa alternativa resvägar. Om du t ex gör en ruttberäkning mellan kl. 07 - 09 och senare på kvällen planerar du samma rutt så får du kanske t o m samma förslag, men körtiderna varierar. /Franz Postad 24 April 2011 - 16:58
Hej igen har en liten fråga om när man ska ladda ner nya kartor till 8410. när man har kopplat gps,n till navigon frech och startat den måste man först då göra en säker borttagning av programvaran för att fgå in den nya eller försvinner den gammla verisionen automatiskt när man laddar in den nya i gps,n.?
Mvh/Patrik Postad 24 April 2011 - 19:46
Jag gör inte det alls. Jag brukar välja alla kartor och väljer att installera direkt. Kartorna brukar ligga på 2,4 GB för hela Europa (42 länder). Sen brukar jag dra hem även Citykartorna. De gamla verkar ersättas av de nya. Det jag tycker dock är tråkigt att jag inte kan se redan i Fresh, vilka kartor jag har och om jag behöver uppdatera eller inte. Jag lyckades en gång dra hem det jag redan hade...jag tror att det vara Q4 2010, eller nåt. Redigerat av Unregistereda360a43b, 25 April 2011 - 17:33. Postad 26 April 2011 - 21:04
Hej ok men vad menar du med city kartorna.? måste man ladda hem separata kartor för städerna i sverige och dorden.? och hur är det med hastighetskamrorna måste man köpa dom separat ochså.? när jag köppte gps,n så köpte jag den klar för start hoss elgiganten så det är första gången jag laddar ner själv. men du menar att man behöver inte radera dom gammla kartorna innan man laddar ner dom nya. mvh/Patrik Postad 27 April 2011 - 18:34
City kartorna i 3D finns att hämta på en hel del städer. Mycket häftigt, anser jag. Kartorna väljs i programmet Fresh, på samma sätt som när du väljer vilka länder, där väljer man också vilka städer som man vill ladda hem. När jag köpte min så ingick 2 års fria uppdateringar så jag hämtar allt som ingår Min gps varnar för hastighetskameror och jag tror att det ingår i paket, dock om man vill uppdatera så brukar det kostar runt 199 kr. Jag gör inte det. Dina gamla kartor behöver du inte ha kvar eftersom de uppdateras hela tiden, eller snarare varje kvartal och därmed även Q1 2011 och så vidare. Bifogad fil(er)Redigerat av Unregistereda360a43b, 27 April 2011 - 18:42. Postad 27 April 2011 - 21:45
Hej ok då vet jag. de jag har tänkt att ladda hem är detta: http://www.navigon.c...grade-8410.html Och är ingåe även Q1 2011 plus lite nya funktioner men enligt dej så ska alltså hastighetskamror vara med på köpet.? mvh/Patrik Postad 28 April 2011 - 08:54
Det stämmer ang. City View. Ladda hem de. Nu finns det olika erbjudanden och olika paket med olika innehåll. Jag köpte min på mediamarkt för ett år sedan och då fick jag 2 års fria uppdateringar på ganska mycket faktiskt. Så min gps visar och varnar mig för hastighetskameror när jag är ute och kör. Jag får alltid info om att kamera finns framför mig, om några hundra meter eller nåt liknande... Jag vet inte om du kommer att använda din dagligen och hur du kör, men bäst är det att testa. Kör ut nånstans där kameror finns och se om den varnar dig eller inte. Kolla gärna inställningar på GPS först så att du inte stängt av några funktioner. Jag har min inställt på att varna även när jag överskrider hastighetsbegränsningen med 5 km. Postad 28 April 2011 - 18:51
Hej igen. så du tycker jag ska sattsa på den där uppdateringen. men sen har jag ju också kurvvarnare och tmc i den i dag måste jag ladda hem de också extra.? i sånt fall så blir det ju snart lika dyrt som att köpa en ny gps varje gång om man även måste köpa dom funktionerna också tmc-premium har jag i dag. /Patrik Postad 28 April 2011 - 19:40
Vad ingick i ditt paket? Jag vet att i en del kampanjer kan man inom 30 dagar köpa ett 2-årsabonnemang för 199 kr (ord.pris 995 kr) och detta enbart inom 30 dagar från inköp alltså. Så vill man ha "fria" kartuppdateringar så får man betala 199 kr. När jag köpte min så ingick ganska mycket under 2 år från början. Så när jag kopplade upp min Navigon mot datorn, körde igång Fresh och registrerade mig så fick jag direkt info om att jag kan uppdatera min i två år. Sen finns det många andra tjänster som kostar, men jag har inte köpt några överhuvudtaget då jag inte anser att jag behöver de alls. De flesta gps har en 30 dagar senaste kartgaranti. Detta innebär att när du köper en gps kan du inom 30 dagar ladda hem se senaste kartorna. Efter 30 dagar börjar de kosta, såvida man inte har någon annan kampanj (som jag på 2 år). TMC ingår och är gratis, så du behöver inte köpa den. Se till bara så att den är aktiv och det kan du ändra under inställningar. Så vad TMC premium är, har jag ingen aning om. Sen vet jag faktiskt inte vad är skillnad mellan Navigon kursvarnare ( 99 kr) mot den vanliga kursvarnaren som redan ingår i paketet. Jag har fått varningar på displayen innan en kritisk kurvor, så jag vet inte hur eller vad den inköpa kursvarnaren gör mer än att varna. Min högst personliga åsikt och erfarenhet är att de allra flesta gps, ink. Navigon 8410 är mycket kompletta redan vid inköp. Sen finns det alltid lite extra tjänster som man kan sälja som jag uppfattar att många inte behöver kanske, såvida man verkligen inte använder gps dagligen och kör mycket. Redigerat av Unregistereda360a43b, 28 April 2011 - 19:51. Postad 29 April 2011 - 19:34
Hej igen har en liten fråga till. hur blir det med röstguiden den som läser upp gatunamnen på svenska. är det också nått jag nu måste köpa till extra tror du.? eller följer det med i den nya kartan.? /Patrik Postad 29 April 2011 - 22:32
Jag kommer inte faktiskt ihåg, men jag tror att det finns två svenska röster att välja och jag vet att rösten säger när man kommer till mål och typ pratar med dig under resan. Jag har för mig att du kan köpa flera röster, alltså kändisröster och annat, men inte fler funktioner. Det är ett antal månader sen jag använde min sist och jag brukar skruva ner rösten ganska mycket. Postad 12 August 2011 - 23:31
Lite tips som jag använder till min 8410.
Tv-Module: För att koppla in extern antenn "Antennadapter IEC till MCX" , finns på Kjell & Company.
98389.jpg 7.88K
3 Antal nerladdningarAntenn DVB-T: Funkar utmärkt hos mig men detta var den enklaste och billigaste. http://www.netonnet....20/150966.4278/ Batteri: Sämsta inbyggda skit jag varit med om. Hittade denna på Ebay, men har ej fått och testat! Kan ju inte vara sämre än det inbyggda, samt att man använder 4 AA batterier som man kan köpa överallt: "AA Battery Backup Charger 4 Navigon GPS 70 40 2510 8410"
_BztjMzw_Wk___KGrHqR__g4Ew5FYulS_BM_P_hzNIw___3.jpg 14.56K
3 Antal nerladdningarMer tips och råd är välkommet! /MArtin Postad 04 September 2011 - 14:08
Tack för tipset. Jag äger en 8410 men har inte TV-modul. Tycker att den kostar lite väl mycket för att vara tillbehör som används då och då. Köper en TV-modul när de kommer ner i pris :-) Ang. batteriet så håller jag med. Jag upptäckte det redan första veckan efter att jag köpte min Navigon. Ringde och kollade dessutom med supporten men inget att göra åt. Helt otroligt att en så pass dyr GPS har så dålig batteri. Postad 12 February 2012 - 21:19
Någon som vet följande saker:
- Kan inte uppdatera mjukvaran som gör 8410:an till 8450? Får ett felmeddelande om att jag måste sätt in ett minnskort. - Försöker att återställa till fabrikationsläge men det fungerar inte? Får också ett meddelande om att jag måste sätta in ett minneskort. Det konstiga är att GPS har 4GB inbyggt och jag har ett minneskort som är 16 GB i den. En del kartor finns på det interna minnet och en del på det externa minnen. När jag använder Navigon Fresh och väljer att se min enhet så kan jag välja - Det interna minnet - Det externa minnet men jag vill egentligen att "MinEnhet" ska visa det totala minnet och inte separat. På något sätt så blir det som att man får välja det ena eller det andra. Oavsett vilket jag väljer så kan jag inte utföra varken uppdatering eller återställningen. Några tips 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |