Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

iPhone 3GS vs. HTC Hero

189 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vilken är bättre/hetast? (98 medlem(mar) har röstat)

Vilken är bättre/hetast?

1. iPhone 3GS (36 röster [36.73%])

Procent av omröstning: 36.73%

2. HTC Hero (ROM 2.73.405.5) (62 röster [63.27%])

Procent av omröstning: 63.27%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 03 October 2009 - 12:16

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2741 inlägg
  • 0

För de som tycker det här spelar roll så är nog slutsatsen typ:
1) iPhone har inte multitasking för tredjepartsprogram, men de har ett notificationsystem.
2) Notificationsystemet är inte alls så bra som det KAN vara, och är på _några få_ andra mobil-OS.
3) Bryr man sig inte om multitasking och heller inte vara väldigt "uppkopplad" på sin mobil, spelar detta nog ingen roll. iPhone är en grym telefon.

Jag brukar ganska ofta rekommendera iPhone till vänner. Det är bara lite jobbigt att förklara varför jag själv inte vill ha en :)

Ett av de vettigaste inläggen på länge tycker jag, sakliga argument och enligt mig korrekta slutsatser utav dem.

Det intressant är vad Apple eg sysslat med på iPhone sidan senaste åren, för iPhone 3GS känns ju mer som en uppgradering än resultatet flera års hårt arbete av erkänt duktiga personer. Påstår absoult inte att den är dålig, men nog måste det väl varit fler än jag som känt att den hade kunnat vara mer, och jag har lite svårt att se att dom som har en iPhone 3G sen tidigare känner ett jättebehov av att uppgradera, om man inte är väldigt "intresserad" eller gör det av statusskäl....

Postad 03 October 2009 - 12:45

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0
Hittade ganska intressant jämförelse test mellan iPhone 3GS och HTC Hero. Postad bild

Del 1
Del 2
Del 3

Postad 03 October 2009 - 14:26

Unregisteredc6f44378
  • Unregisteredc6f44378
  • Beroende

• 1229 inlägg
  • 0

Hittade ganska intressant jämförelse test mellan iPhone 3GS och HTC Hero. Postad bild

Del 1
Del 2
Del 3

Rätt så bra genomgång faktiskt. Hans största problem med Heron är ju dock prestandan i Sense, som man faktiskt får se som åtgärdad nu. Det och att iPhone har mycket mer bra spel (vilket är viktigt överlag). Vill man ha bra spel på sin mobil är iPhone ett myyyyycket bättre val än en Hero. Vill man ha telefon som är väldigt "online" och integrerar väl mellan olika tjänster, ger en snabb tillgång till den info man vill ha osv, så är Hero ett myyyyyycket bättre val än iPhone.

Postad 03 October 2009 - 22:33

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Som företagare själv måste jag nog säga att det verkar vara du, för vinst är alltid viktigare än volym, åtminstone så länge det inte handlar planderade prisdumpningar för att ta marknadsandelar. Sen är det självklart så att större volym brukar leda till större vinst, men det i sig förändrar inte det grundfaktum att företag är till för att tjäna pengar. T.ex. Sony Ericsson lär väl sälja många fler telefoner än Apple, samtidigt som dom år efter år presenterar storförluster, och kanske inte finns kvar om 1-2 år, samma sak med Motorola som känns som dom verkligen står med en fot i graven.

Sen är statistik vid ett nuläge alltid ganska missvisande, det intressanta är ofta trenden över tid. T.ex. Nokia är väl i särklass störst, men tittar man över en period på ett par år så gissar jag att deras marknadsandel har krympt, och även deras vinster, och det tror jag den kommer fortsätta göra. Inte för att de gör dåliga telefoner, utan för att så många andra tillverkare också har telefoner som är lika bra och att hela branschen stöps om från "telefoni" till "multienheter".

Jo, köpte en Iphone förra året: känner mig lurad. Men Hero gör mig glad igen :)

Postad 04 October 2009 - 00:32

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2741 inlägg
  • 0

Jo, köpte en Iphone förra året: känner mig lurad. Men Hero gör mig glad igen :)

Har lite svårt att se kopplingen till det jag skrev, men hur som helst är det kul att du gillar din Hero, det är ju trots allt det viktigaste!

Postad 04 October 2009 - 01:12

Unregistered29af8ed6
  • Unregistered29af8ed6
  • Beroende

• 1073 inlägg
  • 0
Kul tråd. Själv så ler jag när jag grejar med min hero och tycker sonens 3gs är tråkig. Att sen hans är bättre på vissa punkter var en annan sak, ack så tråkig... Vet faktiskt inte vad min hero är bättre på, ja bortsett från multitaskingen då förstås, men bryr mig faktiskt inte utan har bara kul :)

Postad 04 October 2009 - 08:18

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0
[attachment=78414:admob_s.jpg]

Iphone och mobiler med Android står för den största ökningen av mobilsurfande, enligt en internationell annonsleverantör.

Om man tittar på antalet visningar av annonser i mobila webbläsare står Iphone och telefoner med Googles operativsystem Android för den de största ökningarna under det senaste halvåret. Det visar statistik från annonsleverantören AdMob som uppger att över 9000 webbplatser och 3000 applikationer i olika delar av världen ingår i deras nätverk.

Från februari till augusti i år har andelen annonsvisningar i Iphone ökat från 33 till 40 procent och för mobiler med Android är motsvarande ökning 5 procentenheter, från 2 till 7 procent. Värt att notera är också att Palm Pre, med det nya systemet WebOS, under perioden gått från noll till 4 procent. Föga överraskande är Palm OS på väg att försvinna helt och har sjunkit från 3 till 1 procent under samma period.

Även Symbian, Windows Mobile och Blackberry har siffror som pekar nedåt. Symbian går från 43 till 34 procent men är, med knapp marginal, fortfarande vanligast förekommande i AdMobs nätverk.

Källa

Postad 04 October 2009 - 09:00

anarkisträven
  • anarkisträven
  • Lärjunge

• 337 inlägg
  • 0
Den här tråden är ju humor rakt igenom. Alltid kul att stå vid ringkanten och se på när fanboys sliter varandra i stycken. :)

Postad 04 October 2009 - 09:01

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

[attachment=78414:admob_s.jpg]

Källa

Och?, visar ju bara på att Iboys tycker om att klicka på annonser :)

Postad 04 October 2009 - 10:54

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2741 inlägg
  • 0
En liten undran som jag slänger in här eftersom den handlar om jämförelse mellan olika telefoner, hur mycket av WOW faktorn med Hero har egentligen att göra med Android, och hur mycket har att göra med HTCs Sense-gränssnitt? På t.ex. HTCs windowsmobiler så känns det som om det är Touch Flo 3D som egentligen gör hela skillnaden, dvs utan det skulle jag knappast ha en Windowstelefon, och det jämnar dessutom ut skillnaderna mellan de underliggande operativsystemen. Och hur stor är egentligen skillnaden mellan HTC Heros gränssnitt och det på t.ex. HTP Touch Pro 2egentligen? Utan att ha läst på föreställer jag mig att skillnaderna mellan vad Android och Windows Mobile klarar av är relativt små när det gäller möjligheten att supporta skalprogram, och med tanke på att HTC gjort båda skalen så borde det finnas många likheter mellan dem, och bli ännu fler med tiden. Den underliggande frågan är så klart....bortsett från användare med "speciella behov" (typ någon väldigt specifik applikation eller dylikt), är det egentligen så stor skillnad?

Jämförelsen med webben är ofrånkomlig, i takt med att fler och fler applikationer flytter ut på nätet och blir webbapplikationer så minskar betydelsen av om man kör Firefox på en Mac eller Internet Explorer på en PC....

Redigerat av Unregistered1413, 04 October 2009 - 10:58.

Postad 04 October 2009 - 12:07

Unregistered962b578c
  • Unregistered962b578c
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Hero verkar jäkligt intressant men när jag såg Nokias nya "iphonekiller" N900 på youtube så vetefan om den inte blir kungen av smartphones.

Postad 04 October 2009 - 12:22

lirsa
  • lirsa
  • Beroende

• 1022 inlägg
  • 0

iPhone 3GS är slut hos alla tillverkare i hela landet och tusentals människor står i kö för att köpa en 3GS, jag beställde från Australien för 7000kr. Jag tror inte att folk lägger så mycket pengar för en kass mobiltelefon.

Nja, jag beställde en hos 3 förra lördagen och hade den i tisdags. Så där finns vad jag vet i alla fall.

Postad 04 October 2009 - 12:41

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0

Nja, jag beställde en hos 3 förra lördagen och hade den i tisdags. Så där finns vad jag vet i alla fall.

TRE räknas inte som en operatör :D
Men det är slut hos Telia, Telenor och Halebop. Väntetid mellan 3-4 veckor enligt deras kundtjänst men jag känner folk som har väntat på 3GS 32GB i månader.

Postad 04 October 2009 - 12:47

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

HTCs windowsmobiler så känns det som om det är Touch Flo 3D som egentligen gör hela skillnaden, dvs utan det skulle jag knappast ha en Windowstelefon, och det jämnar dessutom ut skillnaderna mellan de underliggande operativsystemen

Jag har haft windowsmobil i flera år nu och Touch Flo har jag aldrig gillat eller använt särskilt mycket, men det är det som även är en stor fördel mot tex iphone och de flesta andra touchmobiler, i windows kan du byta ut hela skalet utan problem mot ett som passar dig. Jag använder tex spb mobile shell som funkar utmärkt, använder även spbs skärmtangentbord och diverse andra program som gör att jag inte tagit fram pennan på länge, och jag ser aldrig själva windows längre.

Postad 04 October 2009 - 13:41

anarkisträven
  • anarkisträven
  • Lärjunge

• 337 inlägg
  • 0

TRE räknas inte som en operatör :D
Men det är slut hos Telia, Telenor och Halebop. Väntetid mellan 3-4 veckor enligt deras kundtjänst men jag känner folk som har väntat på 3GS 32GB i månader.

Kan du utveckla det där? Varför räknas inte 3 som har ett eget nät, när Halebop som inte har ett eget nät räknas?

Redigerat av anarkisträven, 04 October 2009 - 13:42.

Postad 04 October 2009 - 13:45

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0

Kan du utveckla det där? Varför räknas inte 3 som har ett eget nät, när Halebop som inte har ett eget nät räknas?

Halebop är dotterbolag till Telia.
För 2 år sedan hade Jag TRE som operatör i ca en månad, fungerade perfekt i sthlm men sämst mottagning i andra små och stora städer.
Betalade slutfaktura efter en månad och gick tillbaka till Telenor.

Postad 04 October 2009 - 13:52

anarkisträven
  • anarkisträven
  • Lärjunge

• 337 inlägg
  • 0

Halebop är dotterbolag till Telia.
För 2 år sedan hade Jag TRE som operatör i ca en månad, fungerade perfekt i sthlm men sämst mottagning i andra små och stora städer.
Betalade slutfaktura efter en månad och gick tillbaka till Telenor.

Halebop ingår i TeliaSonera-koncernen, men är inte ett dotterbolag utan ett eget varumärke och har ett eget tjänsteutbud. Det är fortfarande inte en operatör i samma benämning som Telia, Telenor eller 3 eftersom de inte driftar ett eget nät.
Att du har haft dålig erfarenhet av 3 gör det inte möjligt att ta ifrån företaget benämningen operatör.

Redigerat av anarkisträven, 04 October 2009 - 13:53.

Postad 04 October 2009 - 13:58

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0

Halebop ingår i TeliaSonera-koncernen, men är inte ett dotterbolag utan ett eget varumärke och har ett eget tjänsteutbud. Det är fortfarande inte en operatör i samma benämning som Telia, Telenor eller 3 eftersom de inte driftar ett eget nät.
Att du har haft dålig erfarenhet av 3 gör det inte möjligt att ta ifrån företaget benämningen operatör.

Visste inte att du skulle ta det så personligt.

TRE är Sveriges bästa operatör "telefonjack, NEJ TACK!"

Hoppas att du är gladare nu..

Postad 04 October 2009 - 14:24

Unregisterede99abc9e
  • Unregisterede99abc9e
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
Vilken fight vem vinner om man får fråga ?
Alltså jag tror faktiskt utan att ha äget en hero har just nu en 3gs.
Bägge telefonerna är nog väldigt bra iphonen är bättre på vissa saker och vise versa
Det jag skulle vilja veta är för att jag är grymt klantig av mig är vilken tel håller bäst om man skulle råka tappa sin
Så har vi nån där ute som har tappat sin 3gs eller hero ?

Postad 04 October 2009 - 14:46

Unregistered29af8ed6
  • Unregistered29af8ed6
  • Beroende

• 1073 inlägg
  • 0
Rent generellt så är dessa mobiler med sina stora skärmar inga höjdare att tappa i golvet, klar risk att skärmen spricker. Läste t.o.m. att nåt försäkringsbolag vägrade ersätta iPhone då det är så många skadeanmälningar på dem.

Vilken som tål mest vet jag dock inte...

Postad 04 October 2009 - 14:56

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0

Rent generellt så är dessa mobiler med sina stora skärmar inga höjdare att tappa i golvet, klar risk att skärmen spricker. Läste t.o.m. att nåt försäkringsbolag vägrade ersätta iPhone då det är så många skadeanmälningar på dem.

Det var IF :D
Vanliga hemförsäkringar täcker inga mobiltelefoner man måste ha tilläggsförsäkring allriskförsäkring som det heter hos IF och otursförsäkring hos Folksam.

Postad 04 October 2009 - 15:09

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Det var IF :D
Vanliga hemförsäkringar täcker inga mobiltelefoner man måste ha tilläggsförsäkring allriskförsäkring som det heter hos IF och otursförsäkring hos Folksam.

Var väl att iphone är helt dominerande när det gäller defekta lurar hos IF. ... Bra kvalitet?... nja

Postad 04 October 2009 - 15:15

Unregisterede99abc9e
  • Unregisterede99abc9e
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
Jo men det har jag med hört men enn allrisk kostar ju 20 spänn extra i månaden så det är ju inte så farligt.
Men anledningen att dom är så skade drabbade tror jag är för att om du får en spricka i en tel för 3000 kr så ids du inte få skadan reglerad men om du har en iphone för nästan 7000 så vill man nog anmäla minsta lilla spricka.

Postad 04 October 2009 - 15:32

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0

Var väl att iphone är helt dominerande när det gäller defekta lurar hos IF. ... Bra kvalitet?... nja

Statistiken kan tolkas på många sätt ...
Vidare är jag övertygad om att iPhones överrepresentering hos försäkringsbolagen inte beror på att den skulle gå sönder överdrivet mycket lättare än andra telefoner. Det beror snarare på följande:
- Andra tillverkare har 1000 olika modeller som tillsammans blir fler än antalet iPhone, men jämför man alla enstaka modeller med varandra är Apples enda modell "iPhone 3G" (och snart iPhone 3GS också då kraftigt överrepresenterad i försäljning och därmed såklart även i serviceärenden.
- iPhone är egentligen den enda smartphonen (=stor, tung och skör enhet) som den stora massan äger i stor utsträckning.
- En vanlig "Nokia UltraExperienceTouchFlowSuper" eller en "Sony Ericsson CyborgPlasma" är inget man tjafsar om. Den byter man ut någon gång per år/vartannat år i alla fall. När den går sönder köper man en godtycklig ny modell. Men en iPhone (eller någon annan ikonisk smartphone för den delen så klart) är värd att tjafsa för och försöka få utbytt som försäkringsärende.

Postad 04 October 2009 - 16:21

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2741 inlägg
  • 0

Ett försäkringsbolag som försöker sälja på en försäkringar, vilken chock! :D

Har du några belägg för att det skulle vara sämre kvalité på iPhone eller är det mer din egen åsikt? Betvivlar inte att dom är mer ömtåliga än många andra mobiler, men det säger ju egentligen ingenting om kvalitén i sig utan mer hur de är tänkt att användas. Att en Ferrari inte mår så bra av att användas som skogsmaskin behöver ju inte betyda att det är en dålig bil. Detsamma gäller säkert även Heron och andra liknande telefoner med stora skärmar etc.

Har sett en del rapporter om värmekänslighet osv men aldrig fått någon klar bild om det helt enkelt är ett resultat av mängden kunder och att det brukar vara dom som har problem som hörs?

Statistiken kan tolkas på många sätt ...
Vidare är jag övertygad om att iPhones överrepresentering hos försäkringsbolagen inte beror på att den skulle gå sönder överdrivet mycket lättare än andra telefoner. Det beror snarare på följande:
- Andra tillverkare har 1000 olika modeller som tillsammans blir fler än antalet iPhone, men jämför man alla enstaka modeller med varandra är Apples enda modell "iPhone 3G" (och snart iPhone 3GS också då kraftigt överrepresenterad i försäljning och därmed såklart även i serviceärenden.
- iPhone är egentligen den enda smartphonen (=stor, tung och skör enhet) som den stora massan äger i stor utsträckning.
- En vanlig "Nokia UltraExperienceTouchFlowSuper" eller en "Sony Ericsson CyborgPlasma" är inget man tjafsar om. Den byter man ut någon gång per år/vartannat år i alla fall. När den går sönder köper man en godtycklig ny modell. Men en iPhone (eller någon annan ikonisk smartphone för den delen så klart) är värd att tjafsa för och försöka få utbytt som försäkringsärende.

Utan att själv sitta på några fakta är jag beredd att hålla med dig. Utan något tyngre statistikunderlag är meningslöst att försöka dra några slutsatser av detta, annat än att försäkringsbolagen gärna vill sälja extra försäkringar och att iPhone kunder säkert är mer lättövertygade än någon som köpt en telefon för 1000 kr.

Redigerat av Unregistered1413, 04 October 2009 - 16:18.

Postad 04 October 2009 - 16:23

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1292 inlägg
  • 0
Kul tråd att följa, med påhopp från båda håll!! Har man köpt Iphone för överpris, vilket den har, tycker man allt annat är skit och tvärt om.
Precis samma fenomen gäller PS3 och XBOX360!!!

Redigerat av Z-man75, 04 October 2009 - 16:24.

Postad 04 October 2009 - 16:32

johane77
  • johane77
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0
Använder en HTC Touch pro i arbetet och har även haft Iphone, kan bara slå ner på Htc:s support och tycker personligen att den är hemsk att använda som telefon men fungerar bra som handdator. Iphone rules, förutom att jag tycker priset nu är ett skämt. Tacka vet jag iphonen jag köpte för 2400:- i usa.

Postad 04 October 2009 - 16:45

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
If gick själva ut med att Iphone är dominerande i skadeärenden när det gäller mobiler. För mig låter som solklart fall av bristande kvalité.
http://www.webfinans...mobiler-hos-if/

Redigerat av NisseGurra, 04 October 2009 - 16:48.

Postad 04 October 2009 - 17:28

Unregisterede99abc9e
  • Unregisterede99abc9e
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0

If gick själva ut med att Iphone är dominerande i skadeärenden när det gäller mobiler. För mig låter som solklart fall av bristande kvalité.
http://www.webfinans...mobiler-hos-if/

Nu är du faktiskt full av dynga måste jag säga att en telefon går sönder om man nu skulle råka tappa den är inte bristande kvalite det är helt enkalt inte meningen att man ska tappa den i golvet.
Om en människa faller från tredje våningen och dör är det bristande kvalite på han/hon då ?
Men som jag sa att det är nog priset som är avgörande på telefonen

Redigerat av Unregisterede99abc9e, 04 October 2009 - 17:36.

Postad 04 October 2009 - 17:45

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Nu är du faktiskt full av dynga måste jag säga att en telefon går sönder om man nu skulle råka tappa den är inte bristande kvalite det är helt enkalt inte meningen att man ska tappa den i golvet.
Om en människa faller från tredje våningen och dör är det bristande kvalite på han/hon då ?
Men som jag sa att det är nog priset som är avgörande på telefonen

Det snarare du som snackar skit. Jag skrev vad jag ser i IF rapport. Passar det inte så skit i det.
http://blogg.tkj.se/iphone-trasig-if/

Redigerat av NisseGurra, 04 October 2009 - 17:48.

Postad 04 October 2009 - 17:58

anarkisträven
  • anarkisträven
  • Lärjunge

• 337 inlägg
  • 0

Visste inte att du skulle ta det så personligt.

Hoppas att du är gladare nu..

Personligt? Förklarade bara detaljerna.
FYI så har jag aldrig haft ett 3-abbo. Kör Telenor för tillfället.

Postad 04 October 2009 - 18:06

Unregisteredc6f44378
  • Unregisteredc6f44378
  • Beroende

• 1229 inlägg
  • 0
Seriöst, iPhone är ömtålig för att skärmen är gjord av glas. De går sönder _väldigt_ lätt jämfört med andra mobiler. Dock är det jävligt cleant, och repfritt, med glas. Det har sina för och nackdelar. Sen skulle jag inte kalla det för en kvalitetsfråga dock, det är ett materialval. Vi skulle kunna köra med plexiglas i vår fönster också, men det vore tråkigt att ha så repiga rutor...

Postad 04 October 2009 - 18:09

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Seriöst, iPhone är ömtålig för att skärmen är gjord av glas. De går sönder _väldigt_ lätt jämfört med andra mobiler. Dock är det jävligt cleant, och repfritt, med glas. Det har sina för och nackdelar. Sen skulle jag inte kalla det för en kvalitetsfråga dock, det är ett materialval. Vi skulle kunna köra med plexiglas i vår fönster också, men det vore tråkigt att ha så repiga rutor...

Skulle tro att hala designen står för flesta försäkringsärenderna, tappat min 3g ett antal ggr. Apple i ett nötskal: design före funktion.

Postad 04 October 2009 - 18:14

Unregisteredc6f44378
  • Unregisteredc6f44378
  • Beroende

• 1229 inlägg
  • 0

Skulle tro att hala designen står för flesta försäkringsärenderna, tappat min 3g ett antal ggr. Apple i ett nötskal: design före funktion.

Äh, jag har tappat min förra telefon (N95) asmånga ggr och en gång flög den i luften typ 6m innan den landade på stenläggning. Den höll. Hade den haft glasskärm hade den nog gått sönder :D

Redigerat av Unregisteredc6f44378, 04 October 2009 - 18:14.

Postad 04 October 2009 - 18:44

murklor
  • murklor
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

Ja! :D

Angående IF artikeln så spelar det ingen roll vad den säger, bara man fattar budskapet: skaffa oturs tillägg.

Jag funderade på Tre's försäkring när jag skaffade iPhone... Men va fan, den kostar lika mycket som telefonen vid två år/399. Sen kom jag på att det täcks av hemförsäkringen med tilläggen. Kanske lite högre självrisk, men jag kommer ändå ta hand om min iPhone som ett litet barn och ha den i ett SGP folder pouch hela tiden bara för att vara på den säkra sidan. Har haft min Diamond i ett lädercase i över ett år och den är i nyskick... Förutom repor på skärmskyddet orsakat av mitt pillande med naglarna bara för att trycka på knappar.

Postad 04 October 2009 - 18:56

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1292 inlägg
  • 0
Kul att ständigt ha en massa skydd på sina mobiler. Är ju som att ha plast på soffan för att den inte ska bli fläckig!!!

Postad 04 October 2009 - 18:59

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2741 inlägg
  • 0

Det snarare du som snackar skit. Jag skrev vad jag ser i IF rapport. Passar det inte så skit i det.
http://blogg.tkj.se/iphone-trasig-if/

Om du skulle tappa ett vinglas i golvet och det går sönder, anser du då att det också är av dålig kvalite? Om du tappar en tegelsten på ditt parkettgolv och får en repa, är golvet då av dålig kvalite? Kvalite är ett relativt begrepp, och ska väl främst ses utifrån vad en produkt är designad för, och såld och marknadsförd som. Hade Apple marknadsfört iPhonen hammare hade kvaliten nog kunnat anses som rejält dålig. Sen kan det så klart finnas andra grejer som gör att kvaliten är dålig, som att ett stort antal slutade fungera osv osv, men att de går sönder om man tapper dem i golvet känns mer som "sånt som händer".

Här tror jag däremot att du har helt rätt, i båda påståendena.

En nyfiken fråga dock, om nu iPhonen är av så dålig kvalité som du säger så antar jag att du köpt flera stycken iom att du fortfarande har en som fungerar? :D

Redigerat av Unregistered1413, 04 October 2009 - 19:03.

Postad 04 October 2009 - 19:16

fredde_
  • fredde_
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0
Dessutom kan man inte skicka en iphone till Anovo för reparation, utan det blir utbytesenhet för några lax. Ta smällen på självrisk á 1500 känns ju mycket mer lockande då. Alla andra modeller blir ju reparerade för 1000-2000, och då orkar man väl inte ta det på försäkringen...
Men ja. Som enskild modell så ser jag mer spruckna skärmar på iphone. Glasskärmens förtjänst.

Postad 04 October 2009 - 19:18

murklor
  • murklor
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

Kul att ständigt ha en massa skydd på sina mobiler. Är ju som att ha plast på soffan för att den inte ska bli fläckig!!!

Om du hade behövt släpa med dig soffan överallt du gick så hade den nog blivit rätt så smutsig.

Dessutom så är det inte en "massa" skydd, beroende på vad man väljer. Sök up och titta på skillnaderna mellan tex Krusell och SGP läder case för Iphone... Krusell är ju en fyrkantig fet blaffa i jämförelse med smäckra SGP.

Postad 04 October 2009 - 19:29

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0

Om du hade behövt släpa med dig soffan överallt du gick så hade den nog blivit rätt så smutsig.

hahahaha, grej of the day :D

Postad 04 October 2009 - 19:31

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1292 inlägg
  • 0

Dessutom så är det inte en "massa" skydd, beroende på vad man väljer. Sök up och titta på skillnaderna mellan tex Krusell och SGP läder case för Iphone... Krusell är ju en fyrkantig fet blaffa i jämförelse med smäckra SGP.

Kan hålla med om att SGP var jävligt grym!! :D

Postad 05 October 2009 - 10:01

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0
Ett tips till er som inte har läst så mycket av vad NisseGurra har skrivit så tänk på att ni bör ta det med en nypa salt. Han älskar att spy galla på Apple :blink:

Enligt If är ett av de största problemen att Apple har använt vanligt glas istället för plast till skärmen. Den här glasskivan går lätt sönder om man exempelvis tappar mobilen. Som If själva skriver är en annan förklaring till varför iPhones ofta dyker upp hos försäkringsbolagen, att konsumenter oftare lämnar in sin iPhone än en annan mobiltelefon, då iPhonen är så dyr. En ny iPhone kan ligga på 6000-12000 kronor.

Här står det klar och tydligt två anledningar till att många anmäler sin skadade iPhone till försäkringsbolaget - Glas utanpå skärmen samt att man vill täcka skadan då produkten är så dyr. Klart som korvspad.

Vad det gäller om det är lätt att skada sin iPhone så skulle jag inte hålla med om att det är så lätt. Jag har haft en iPhone 3G i över ett år och numera en 3Gs och jag har aldrig lyckats skada någon av dessa. Det är iaf inte lättare att göra det än någon annan telefon.

Sedan, det finns en definition av vad kvalité är. Hög kvalité är när en produkt/tjänst/etc lever upp till eller överstiger kundens förväntningar. Jag kan ha en åsikt gällande kvalitén på en produkt medans en annan person kan ha en helt annan, det är inget generellt begrepp.

Postad 05 October 2009 - 11:09

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0
I det du nu talar om, serviceärenden för iPhone, så länkar du till en sida som själv bevisar varför försäkringsbolagen har så många ärenden av denna karaktären. Detta klarar du inte av att läsa och ta till dig, av någon anledning och det brukar vara så när det gäller dig. Dock framstår det som direkt komiskt i detta fallet då du försöker hävda en viss punkt genom att hänvisa till en viss sida och denna sida bevisar motsatsen till det du försöker hävda :blink:

Du påstår sedan att du skulle ha en iPhone 3G, detta ställer jag mig tvekande till med tanke på hur du alltid uttalar dig om Apple i allmänhet och iPhone i synnerhet ;)

Ge fassen i att slänga din telefon omkring dig så ska du nog se att den håller :P

Redigerat av Lurvas, 06 October 2009 - 06:56.

Postad 05 October 2009 - 11:13

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

bla bla

Iphone är ju felbyggd, så enkelt är det. Visas ju av tex IF.

Postad 05 October 2009 - 12:46

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Iphone är ju felbyggd, så enkelt är det. Visas ju av tex IF.

Utveckla.

På vilket sätt anser du att den är felbyggd? Hur menar du att IF anser att den är felbyggd?

Postad 05 October 2009 - 13:24

Unregisteredc6f44378
  • Unregisteredc6f44378
  • Beroende

• 1229 inlägg
  • 0

Ge fassen i att slänga din telefon omkring dig så ska du nog se att den håller :blink:

Fast andra telefoner tål att tappas mycket bättre. Eller att man råkar sätta sig på dem. Osv.

Jag anser dock inte att det är en brist i iPhones kvalitet. Glas har sina fördelar. Andra telefoner blir mycket lättare repiga, t.ex.

Postad 05 October 2009 - 23:22

Labonte
  • Labonte
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
även om jag precis bytt ifrån IPhone till Hero så måste jag säga att iPhonen inte alls är speciellt ömtålig, tappade min så många gånger i golvet, ramlade ur fickan ner i asfalt osv osv och den höll.. visst repor på skalet fick den.. men den höll för mig med nycklar och annat skojsigt i fickan tillsammans med iPhonen, nu har jag dessväre svårt för användardiktatur och diktarurer i övrigt.. så när min iPhone råkade bada i svärfars pool så såg jag ingen anledning att köpa en iPhone, utan en Android baserad telefon för att de är idag den mest användbara och användarmöjliga telefon, som då blev en HTC Hero, och jag har inte ångrat det en endast milimeter :)

Postad 06 October 2009 - 08:29

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2741 inlägg
  • 0

så när min iPhone råkade bada i svärfars pool så såg jag ingen anledning att köpa en iPhone

Nu väntar vi bara på kritiken att iPhonen är av usel kvalité eftersom den inte fungerar under vatten :)

Redigerat av Unregistered1413, 06 October 2009 - 08:30.

Postad 06 October 2009 - 09:22

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Nu väntar vi bara på kritiken att iPhonen är av usel kvalité eftersom den inte fungerar under vatten :rolleyes:

Word :)

Men var lugn, NisseGurra vaknar säkert snart och spyr ut galla på det också...

Postad 06 October 2009 - 09:28

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Word :)

Men var lugn, NisseGurra vaknar säkert snart och spyr ut galla på det också...

Har inte du lungat dig än?, eller kan det vara att du måste försvara alla fel Ifåne har?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.