Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Assassin's Creed 2

223 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Assassin's Creed II (56 medlem(mar) har röstat)

Ditt betyg på spelet:

1. 5 (30 röster [53.57%])

Procent av omröstning: 53.57%

2. 4 (19 röster [33.93%])

Procent av omröstning: 33.93%

3. 3 (6 röster [10.71%])

Procent av omröstning: 10.71%

4. 2 (1 röster [1.79%])

Procent av omröstning: 1.79%

5. 1 (0 röster [0.00%])

Procent av omröstning: 0.00%

Rösta Gäster kan inte rösta
Assassin's Creed II (PS3) (PlayStation 3-spel) 2 8.566666 (29) 99:-
Assassin's Creed II - Black Edition (PS3) (PlayStation 3-spel) 1 7.5 (1) Inga priser
Assassin's Creed II - White Edition (PS3) (PlayStation 3-spel) 0 7.5 (1) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 28 November 2009 - 12:12

Unregistered87ded29e
  • Unregistered87ded29e
  • Forumräv

• 958 inlägg
  • 0
någon som får spelet i 1080p ?
min kommer bara upp i 720p
de andra filmer och spel så blir dom 1080p men inte detta
någon som har samma problem ?

Postad 28 November 2009 - 14:58

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Få spel är i 1080p. du kan forca det genom att stänga av stödet för alla andra upplösningar än 1080, men då skalas det bara upp och du ser ingen skillnad.

Postad 01 December 2009 - 22:24

Leftt Behind
  • Leftt Behind
  • Forumräv

• 509 inlägg
  • 0
Spelet avklarat, 30 timmar, alla minnen upplåsta, alla trophies,,, VILL HA MER!!!!!

Cant fuckin' wait for Assassins Creed III !!!!

Postad 02 December 2009 - 04:10

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Hoppas trean utspelar sig i modern tid, tänk er att smyga omkring i plain clothes, ljud-dämpad pistol och krav maga ner folk som Jason Bourne, för att sedan smälta in i folkmassan. ;)

Redigerat av simulacra, 02 December 2009 - 04:10.

Postad 02 December 2009 - 10:09

Leftt Behind
  • Leftt Behind
  • Forumräv

• 509 inlägg
  • 0

Hoppas trean utspelar sig i modern tid, tänk er att smyga omkring i plain clothes, ljud-dämpad pistol och krav maga ner folk som Jason Bourne, för att sedan smälta in i folkmassan. ;)

Skulle vara fantastiskt kul :) Det är det enda negativa med tvåan, att det bara teasades
Spoiler

Postad 02 December 2009 - 10:15

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

• 1676 inlägg
  • 0

Hitman, Splinter Cell... :)

AC2 är sjukt kul tills man klarat det!

/Christian

Postad 02 December 2009 - 22:01

jls_
  • jls_
  • Lärjunge

• 488 inlägg
  • 0
Riktigt bra story tyckte jag, synd bara de är så jäävla svårt att hitta alla fjädrar. Hittar ju fan inte alla skattkistor fast man har kartan ;) haha

Postad 02 December 2009 - 23:39

Leftt Behind
  • Leftt Behind
  • Forumräv

• 509 inlägg
  • 0

Riktigt bra story tyckte jag, synd bara de är så jäävla svårt att hitta alla fjädrar. Hittar ju fan inte alla skattkistor fast man har kartan ;) haha

Du kan se vilka distrikt som du saknar/har fjädrar i för varje stad. Sök som en dåre så hittar du alla till slut ;)

Postad 03 December 2009 - 03:32

Filip_M
  • Filip_M
  • Forumräv

• 619 inlägg
  • 0
Nej, hoppas man har fler historiska upplevelser på lager. Protestantiska rörelsen/Trettioåriga kriget hade varit sanslöst roligt att lira. Om de kunde hitta på något konspiratoriskt då förstås. Eller varför inte Spanien under inkvisitiontiderna? Finns många tvetydiga platser och tidsperioder då kristendomen har visat sig från sin lite mörkare sida.

Nutiden känns INTE fräsch, kanske om man skulle fördjupa sig i lönnmördarsällskapet ytterligare. För övrigt
Spoiler

Redigerat av Filip_M, 03 December 2009 - 03:32.

Postad 03 December 2009 - 08:33

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0

Hitman, Splinter Cell... ;)

AC2 är sjukt kul tills man klarat det!

/Christian

Nja, hitman är för stel i sättet och han är för orörlig, splinter cell är inget lönnmördarspel.

Redigerat av simulacra, 03 December 2009 - 15:32.

Postad 03 December 2009 - 17:22

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

• 1676 inlägg
  • 0

Nej, hoppas man har fler historiska upplevelser på lager. Protestantiska rörelsen/Trettioåriga kriget hade varit sanslöst roligt att lira. Om de kunde hitta på något konspiratoriskt då förstås. Eller varför inte Spanien under inkvisitiontiderna? Finns många tvetydiga platser och tidsperioder då kristendomen har visat sig från sin lite mörkare sida.

Nutiden känns INTE fräsch, kanske om man skulle fördjupa sig i lönnmördarsällskapet ytterligare. För övrigt

Spoiler

Tänk dig Paris under revolutionstiden.. tänk dig att klättra i Eifeltornet och slänga sig ner till en hövagn... :)

Nja, hitman är för stel i sättet och han är för orörlig, splinter cell är inget lönnmördarspel.

Det beror helt vem som spelar :rolleyes:

Postad 03 December 2009 - 17:31

Filip_M
  • Filip_M
  • Forumräv

• 619 inlägg
  • 0
Revolutionära Frankrike låter onekligen intressant, men jag ser inte hur det skulle kopplas samman med det religiösa/konspiratoriska temat som Ubisoft ändå spelar på. Kanske att nationalisterna uppviglade en stämning med hjälp av Edens äpple, som sedan Napoleon rodde i hamn? Skulle kunna vara ett scenario! :rolleyes:
Amerikanska revolutionskriget hade inte varit konstigt heller, eller varför inte imperialismen?

Jag gottar mig egentligen i vilket historiskt skådespel som än iscensätts, då jag som sagt älskar historia och efterlyser mer spel som lyfter fram historiska händelser.

Postad 04 December 2009 - 03:34

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Problemet är ju att de måste hoppa fram ganska många år för att kunna passa in storyn med det som händer utanför animusen, att tex trean utspelar sig under 1700-talet och sedan är det totalt tyst under 300 tills dess att den nuvarnade konflikten tar vid känns lite hattigt, specielt eftersom 1900-talet är fyllt av spännande historia som skulle funka, varför inte europa under 1950-60talet?

Postad 04 December 2009 - 17:09

sistabossen090
  • sistabossen090
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0
Ah kan inte vänta tills man får veta vart nästa spel kommer utspela sig. Hoppas verkligen inte på nutid eller framtid. det ska vara lite gammalt och grått. Paris under revolutionen lät riktigt intressant!

Är det bara jag som får förlorad bild från ps3an till tvn ibland när det spelas? Och 3 gånger har det hängt sig under "resorna" mellan de olika städerna?

Riktigt kul spel en klar 9a!

Postad 04 December 2009 - 18:29

skarlath
  • skarlath
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Ah kan inte vänta tills man får veta vart nästa spel kommer utspela sig. Hoppas verkligen inte på nutid eller framtid. det ska vara lite gammalt och grått. Paris under revolutionen lät riktigt intressant!

Är det bara jag som får förlorad bild från ps3an till tvn ibland när det spelas? Och 3 gånger har det hängt sig under "resorna" mellan de olika städerna?

Riktigt kul spel en klar 9a!

hmm, inte hängt sig under resor, vad jag kan påminna mig om, däremot när ma ndödar de 4 vakterna som vaktar ingången till vissa hus. tror det har hänt 3 gånger där för mig. bilden fryser men musiken fortsätter spela som vanligt..

Utöver det är jag riktigt nöjd, tror det blir svårt att göra det här bättre

Postad 06 December 2009 - 15:08

jls_
  • jls_
  • Lärjunge

• 488 inlägg
  • 0

Och 3 gånger har det hängt sig under "resorna" mellan de olika städerna?

Jag har råkat ut för samma sak, lite irriterande men har bara hänt två gånger. Har hänt mig när den sparat mellan uppdrag också, blir sparat men måste boota om maskinen.

Redigerat av jls_, 06 December 2009 - 15:08.

Postad 06 December 2009 - 17:17

MazteR
  • MazteR
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
Hej! Vilket underbart spel, det var riktigt roligt!
Har klarat hela berättelsen och nu så håller jag på med alla "sanningen" har sista kvar och när jag hittade den så råkade jag trycka på avbryt och kan inte komma in i den "glypth" igen, hur ska man göra? har den flyttats till ett random ställe eller? orkar inte springa runt i varje stad och leta igen:)

tack på förhand.

Postad 07 December 2009 - 10:56

pechas
  • pechas
  • Lärjunge

• 387 inlägg
  • 0
Samma ställe. gå fram till den och tryck select (gjorde samma misstag)
Jag är färdig med sanningen.
I slutet av själva historien, sen ska jag på fjäderjakt ifall jag orkar (hittat endast 25)

//Pechas

Postad 07 December 2009 - 15:47

garremannen
  • garremannen
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Såg att Cdon säljer ut spelet idag för 399 kr vilket kanonpris... =)

Postad 07 December 2009 - 18:33

sistabossen090
  • sistabossen090
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0

Hej! Vilket underbart spel, det var riktigt roligt!
Har klarat hela berättelsen och nu så håller jag på med alla "sanningen" har sista kvar och när jag hittade den så råkade jag trycka på avbryt och kan inte komma in i den "glypth" igen, hur ska man göra? har den flyttats till ett random ställe eller? orkar inte springa runt i varje stad och leta igen:)

tack på förhand.

Den finns i menyn om du trycker på start. Databas -> senaste posterna. finns 10 senaste händelserna.
Hoppas den finns kvar bara

Postad 07 December 2009 - 18:38

sistabossen090
  • sistabossen090
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0
Upplever bara fler och fler buggar efter jag klarat av storyn.
Nu orkar jag nästan inte rida. Händer ofta att när jag ska hoppa av hästen så ställer sig Ezio bara upp.
Någon fler som varit med om det?

http://twitpic.com/sjwzn

Postad 08 December 2009 - 07:01

pechas
  • pechas
  • Lärjunge

• 387 inlägg
  • 0
Det har inte hänt mig men den hängde sig 2 ggr under hela spelet. Lite irriterande just då men nu i efterhand en välbehövlig paus :D
Ja då är det bara att gå på fjäderjakt, lite jobbigt att jag hittade endast 38 st under själva spelet...

Får se ifall jag ha ork, gör jag det ska jag fan ta de sista trofeerna med.

Ser fram emot nr 3 nu ;)

//Pechas

Postad 13 December 2009 - 12:55

efterfest
  • efterfest
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0
Har funderat på att införskaffa AC2, men har hört en hel delade åsikter. Många säger att de är väldigt överskattat.
Själv tyckte ja att 1an va rätt enformigt.
Är 2an bättre ? värt ett köp ?

Postad 13 December 2009 - 13:00

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0

Har funderat på att införskaffa AC2, men har hört en hel delade åsikter. Många säger att de är väldigt överskattat.
Själv tyckte ja att 1an va rätt enformigt.
Är 2an bättre ? värt ett köp ?

2:an är MYCKET bättre än ettan, rekomenderas starkt! :)

Postad 13 December 2009 - 17:00

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Många säger att de är väldigt överskattat.

Det har jag inte hört, men däremot har jag hört många som hyllar det. Och tvåan är bättre.

Postad 14 December 2009 - 11:17

odditee
  • odditee
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
Ettan spelade jag inte ens hälften av innan jag tröttnade för att det var så upprepande. Tvåan däremot har jag spelat en vecka i sträck nu och det är riktigt riktigt bra, skulle vilja säga att det har samma underhållningsvärde som Uncharted 2 av dom stora spelen som kommit i år. Helt klart värt ett köp!

Postad 14 December 2009 - 11:31

CBR
  • CBR
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0
AC2 är absolut uppe och snuddar vid UC2. Att det sedan är betydligt längre gör heller inte saken sämre.

Postad 20 December 2009 - 13:35

jls_
  • jls_
  • Lärjunge

• 488 inlägg
  • 0
När man spelat klart, kan man då få tag på Flying machine igen, eller blir man utan två trophies och kan lägga ner redan nu?

Postad 20 December 2009 - 15:17

Unregistereda6376499
  • Unregistereda6376499
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

När man spelat klart, kan man då få tag på Flying machine igen, eller blir man utan två trophies och kan lägga ner redan nu?

Man kan spela om uppdrag osv, i "DNA" delen i menyn...

Postad 20 December 2009 - 17:41

jls_
  • jls_
  • Lärjunge

• 488 inlägg
  • 0

Man kan spela om uppdrag osv, i "DNA" delen i menyn...

Hur då, kollar där nu men hittar inget sätt att spela om den sekvensen.

Postad 21 December 2009 - 08:31

Unregisteredd1e47e2b
  • Unregisteredd1e47e2b
  • Forumräv

• 853 inlägg
  • 0
"The Truth" var minst sagt... intressant.

Kungspel!

Postad 21 December 2009 - 10:45

jls_
  • jls_
  • Lärjunge

• 488 inlägg
  • 0
Riktigt bra spel, man jag tror jag ger mig nu vid 96%, kan ju inte få en trophy verkar de som om jag inte spelar om, sen hittar jag bara 90 fjädrar och börjar ge upp på de andra. hehe

Postad 21 December 2009 - 13:23

odditee
  • odditee
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

Det kommer ju DLC i januari och då ska man kunna använda flygmaskinen hur mycket man vill vad jag förstått.

Riktigt bra spel, man jag tror jag ger mig nu vid 96%, kan ju inte få en trophy verkar de som om jag inte spelar om, sen hittar jag bara 90 fjädrar och börjar ge upp på de andra. hehe

Lite hjälp på vägen? Tänk på att du också kan se i vilka distrikt du har kvar fjädrar så det behöver inte bli så jobbigt. http://www.gamesrada...118131317820094

Postad 21 December 2009 - 14:20

jls_
  • jls_
  • Lärjunge

• 488 inlägg
  • 0

Lite hjälp på vägen? Tänk på att du också kan se i vilka distrikt du har kvar fjädrar så det behöver inte bli så jobbigt. http://www.gamesrada...118131317820094

Får kolla på de när jag kommer hem, tror jag har en kvar i Florence och sen resten kvar på slutet, typ 1-2 i varje del :) Har sprungit runt som en galning för att försöka hitta de sista men utan lycka.

Postad 27 December 2009 - 13:00

Unregistered27bc6270
  • Unregistered27bc6270
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Fick ACII i julklapp och har nu kommit upp till om det är 95% klarat. Tror faktiskt jag nöjer mig med det :unsure:

Har inge större behov av att få en sista liten kappa :o. Som iofs leder till en trophy... men orkar bara inte :D

I alla fall så tycker jag detta var ett grymt roligt spel! Mycket finurliga och roliga sätt att döda människor på. Samtidigt som den fria parkour stilen av takhoppandet imponerande något enormt på mig (gillar att klättra upp i högsta tornet i staden jag är i för att titta lite på utsikten och sen hoppa ner :D ).

9/10 för mig, det enda som "fattas" för min del skulle vara ett lite utbud på saker man kan köpa. Skulle vilja ha lite av leonardos målningar och sånt till min villa :P

Postad 06 January 2010 - 15:17

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
har en liten fråga här, eftersom jag är i början (antar jag) av spelet så orkar jag inte spoila
jag har kommit till Monteriggioni och skulle leta efter 4st kodexark, det är fixat, sen har jag kommit till rummet där altairs dräkt hänger inlåst och kollat på statyer i rummet där det står att något saknas (hittar inget som saknas) har även hittat en vägg där kodexarken hänger (7st av 30)

så min fråga är om det är något mer jag kan göra just nu i den stan? ska jag hitta alla kodexark innan jag får dräkten?

på kartan finns det liksom inget mer att göra, förutom att det blinkar ett utropstecken. fast trycker jag på select så är utropstecknet i florens.. ska jag dit?.. HJÄLP! :)

Redigerat av andreassofus, 06 January 2010 - 15:20.

Postad 06 January 2010 - 15:40

Smith
  • Smith
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

har en liten fråga här, eftersom jag är i början (antar jag) av spelet så orkar jag inte spoila
jag har kommit till Monteriggioni och skulle leta efter 4st kodexark, det är fixat, sen har jag kommit till rummet där altairs dräkt hänger inlåst och kollat på statyer i rummet där det står att något saknas (hittar inget som saknas) har även hittat en vägg där kodexarken hänger (7st av 30)

så min fråga är om det är något mer jag kan göra just nu i den stan? ska jag hitta alla kodexark innan jag får dräkten?

på kartan finns det liksom inget mer att göra, förutom att det blinkar ett utropstecken. fast trycker jag på select så är utropstecknet i florens.. ska jag dit?.. HJÄLP! :)

Statyerna vid Altairs dräkt läser du upp genom att klara av sex olika lönmördargravar, dom finns markerade på din karta och är utspridda över städerna.

Kodexark samlar du genom spelet och även dom är markerade på din karta, ett tips är att plocka så många som möjligt längs vägen då du genom storyn kommer till ett ställe där du måste ha alla 30.

Vet inte exakt vart du ska i storyn efter att du kommit till Villan men är utropstecknet i Florens så är det dit du ska! Iväg med dig ;)

Postad 06 January 2010 - 16:13

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
tackar för det smith, då hoppar jag upp på min häst igen och ger mig iväg :)

förövrigt är spelet grymt bra än så länge, älskade första spelet och det här är mycket bättre redan även om jag inte har spelat så mycket. grafiken är grym, storyn är spännande och man vill bara fortsätta för att se vad som händer.

enda jag reagerade lite på är att alla ser typ likadana ut. samma ansikte och samma frisyr, men dom kanske såg ut så på den tiden,, inget som drar ner spelet i alla fall.

spelar bara nån timme om dagen för jag vill inte att det ska ta slut så fort ;)

Postad 16 January 2010 - 13:44

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
nu har jag stora problem och jag har aldrig varit så arg som jag är nu och igår.. jag är inne i en lönnmördargrav och i två dagar har jag försökt att klara det men lyckas inte. finns det inte något sätt att ta sig ut därifrån utan att "klara" den? det här förstörde spelet helt för mig nu.

ska aldrig mer gå in i en lönnmördargrav i spelet i alla fall om jag nu någonsin tar mig ur härifrån.

vet inte hur jag ska förklara men jag är nere i nån källare med massa vatten, och i början ska jag dra i nån spak så massa pinnar flyttar sig och då måste jag hoppa omkring på tid innan pinnanrna drider tillbaka sig igen,, till att börja med är det nästan omöjligt att hoppa upp på väggen för att sen trycka på X knappen och i den riktingen man vill hoppa, idiotgubben hoppar ALDRIG åt det hållet man vill,, och för det andra får man inte göra ETT enda misstag på hela "banan" för då måste man börja om från början.

sen när jag väl har klarat första etappen och hinner över innan pinnarna vrider tillbaka sig så finns det ju ingenstans att ta vägen,, man går ju bara omkring i cirklar där uppe runt den stora statyn

någon som har nåt förslag hur jag ska göra?

Postad 16 January 2010 - 14:55

Unregistered1689
  • Unregistered1689
  • Lärjunge

• 365 inlägg
  • 0

nu har jag stora problem och jag har aldrig varit så arg som jag är nu och igår.. jag är inne i en lönnmördargrav och i två dagar har jag försökt att klara det men lyckas inte. finns det inte något sätt att ta sig ut därifrån utan att "klara" den? det här förstörde spelet helt för mig nu.

ska aldrig mer gå in i en lönnmördargrav i spelet i alla fall om jag nu någonsin tar mig ur härifrån.

vet inte hur jag ska förklara men jag är nere i nån källare med massa vatten, och i början ska jag dra i nån spak så massa pinnar flyttar sig och då måste jag hoppa omkring på tid innan pinnanrna drider tillbaka sig igen,, till att börja med är det nästan omöjligt att hoppa upp på väggen för att sen trycka på X knappen och i den riktingen man vill hoppa, idiotgubben hoppar ALDRIG åt det hållet man vill,, och för det andra får man inte göra ETT enda misstag på hela "banan" för då måste man börja om från början.

sen när jag väl har klarat första etappen och hinner över innan pinnarna vrider tillbaka sig så finns det ju ingenstans att ta vägen,, man går ju bara omkring i cirklar där uppe runt den stora statyn

någon som har nåt förslag hur jag ska göra?

Jag har för mig att sista "pinnen" finns på andra sidan på pelaren man hoppar på, alltså man måste klättra runt på den. Tar man den så kommer en trappa upp ur vattnet, tror jag. Har ett svagt minne av att det var så det var, kanske är helt ute och cyklar(?)

Redigerat av Unregistered1689, 16 January 2010 - 14:55.

Postad 16 January 2010 - 15:13

MiWa
  • MiWa
  • Lärjunge

• 399 inlägg
  • 0
:)

Jag har för mig att sista "pinnen" finns på andra sidan på pelaren man hoppar på, alltså man måste klättra runt på den. Tar man den så kommer en trappa upp ur vattnet, tror jag. Har ett svagt minne av att det var så det var, kanske är helt ute och cyklar(?)

Känner igen det där, blev rätt förbannad själv när jag höll på :P . Men för mig funkade alla dem där bäst genom att först vara observant på filmsekvensen som visar vägen för att sedan försöka undersöka (titta, klättra, hoppa) så mycket som möjligt, innan man drar i "tidsspaken". Men visst, det var ju mer än en gång som gubbf-n hoppade helt åt helskotta utan att man riktigt förstod varför. Just styrningen av gubben under tidspress då det skulle gå fort var det svåraste och sämsta med spelet tycker jag... Men av alla lönnmördargravar var det bara en som ställde till med snart-åker-handkontrollen-och-hela-skiten-ut-genom-fönstret-känslan :D

Postad 16 January 2010 - 15:24

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

jag är inte riktigt säker på vilken pelare du menar? menar du att man hänger på en pelare? du menar inte dom där små pelarna precis i början? ja kommer ju typ så jag står precis brevid den stora statyn, sen kommer jag inte längre, verkar ju bara gå i cirklar där uppe

Postad 16 January 2010 - 15:33

New Player
  • New Player
  • Veteran

• 1586 inlägg
  • 0

Här har du svaret på hur du ska göra 4 min in i filmen.

Postad 16 January 2010 - 15:49

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Här har du svaret på hur du ska göra 4 min in i filmen.

tack som fan för det,, det kommer hjälpa massor,, letade själv lite på youtube men visste inte vad jag skulle söka på riktigt :D

Postad 17 January 2010 - 02:18

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
har nu kommit förbi eländet efter att jag kollade på videon :) men nu till ett annat problem. jag fick besked om att åka tillbaka till de stället där systern håller till MEN då kom jag inte in i rummet för att jag inte hade alla 30 kodexark, gick då runt från stad till stad och från by till by och till bergen och samlade på mig en del, men nu har jag varit överallt (tror jag) och ändå fattas det 5 ark, har även klättrat upp på alla utsiktsplatser för att se om det dök upp fler ark på kartan men ikke då :)

är det som dom säger att verkligen alla ark syns på kartan och att jag har missat eller ligger det något finurligt bakom detta?

dom senaste 2 timmarna har jag bara åkt omkring och letat och klättrat upp i torn och det verkar inte finnas några fler ju :P

Postad 17 January 2010 - 02:45

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0
Japp alla ska vara markerade så vitt jag vet.
Säker på att du har varit överallt?

Postad 17 January 2010 - 08:23

kerren
  • kerren
  • Mästare

• 2776 inlägg
  • 0

har nu kommit förbi eländet efter att jag kollade på videon :) men nu till ett annat problem. jag fick besked om att åka tillbaka till de stället där systern håller till MEN då kom jag inte in i rummet för att jag inte hade alla 30 kodexark, gick då runt från stad till stad och från by till by och till bergen och samlade på mig en del, men nu har jag varit överallt (tror jag) och ändå fattas det 5 ark, har även klättrat upp på alla utsiktsplatser för att se om det dök upp fler ark på kartan men ikke då :)

är det som dom säger att verkligen alla ark syns på kartan och att jag har missat eller ligger det något finurligt bakom detta?

dom senaste 2 timmarna har jag bara åkt omkring och letat och klättrat upp i torn och det verkar inte finnas några fler ju :P

säker på att du klättrat upp i alla 66 tornen vet att där var några som man inte riktigt såg på kartan. hade bara 1 codex att hämta när jag kom så långt så vet inte riktigt hur det är om man saknas många. du har åkt tillbaka och låtit leoardo översätta codexarna det är inte så att du springer runt med 5st i väskan :P

Postad 17 January 2010 - 10:13

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
nu när jag tänker efter så tror jag att jag missade att åka tillbaka till venedig, hoppas att dom sista 5 är där då. jepp har varit uppe i alla 66 tornen om jag minns rätt.

antar att det inte är jättelångt kvar av spelet?

vad krävs för platinum i detta spel? måste man hitta alla skattkistor och alla fjädrar?
skattkistorna är ju inte något problem men fjädrarna är ju värre med,, tror jag har 13st eller nåt :)

Postad 17 January 2010 - 10:25

kerren
  • kerren
  • Mästare

• 2776 inlägg
  • 0

nu när jag tänker efter så tror jag att jag missade att åka tillbaka till venedig, hoppas att dom sista 5 är där då. jepp har varit uppe i alla 66 tornen om jag minns rätt.

antar att det inte är jättelångt kvar av spelet?

vad krävs för platinum i detta spel? måste man hitta alla skattkistor och alla fjädrar?
skattkistorna är ju inte något problem men fjädrarna är ju värre med,, tror jag har 13st eller nåt :)

fjädrarna behövs ja men skattkistorna behöver man inte sen är där lite roliga saker man måste göra typ fälla 5 fienden med en svepning med ett spjut och kasta sand i ögonen på 4 fiender på en å samma gång
men som sagt 100 fjädrar är det drygaste

Postad 17 January 2010 - 10:37

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
ok har inte ens ett spjut, och visste ine ens att man kubbde kasta sand :) då blir det nog ingen platinum för att samla 100 fjädrar verkar ju omöjligt

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.