Fixar buggen med chase play som jag beskrivit tidigare (har dock inte testat!).
Började titta på ett program jag spelar in innan detta slutat och nog stannade uppspelningen efter en stund. Vill någon annan bekräfta att buggen är kvar?
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
1 relaterade trådar
Postad 08 April 2010 - 07:57
Började titta på ett program jag spelar in innan detta slutat och nog stannade uppspelningen efter en stund. Vill någon annan bekräfta att buggen är kvar? Postad 08 April 2010 - 08:59
Jag får meddelande om att ny uppdatering finns men när jag startar det så söker den en stund och hittar ingen uppdatering, någon som vad det kan bero på?
Postad 08 April 2010 - 09:31
Dålig mottagning? Först sökte den på USB-enheter efter ny firmware och sedan på ett av digital-TV-banden. Finns ingen uppdatering eller annan info att ladda ner på Dilogs hemsida när jag kollade häromdagen Postad 08 April 2010 - 12:29
Skickade fråga om uppdateringen till Dilog där jag frågade om vad som uppdaterats och när den utlovade uppdateringen för inspelning av 2 pgr skulle komma.
Svaret var att den nu utlaggda uppdateringen är ganska transparant för oss användare men var tvungen att göras först den uppdatering jag efterfrågade att kunna spela in ett program och samtidigt kunna timeshifta ett annat ska komma under maj. Postad 08 April 2010 - 13:36
Ni som har pratat med Dilog om uppdateringen. Har ni kollat om man kommer att kunna lägga till extra tid när man spelar in från EPG? På min Samsung DTB-P850V kan man tala om tex att inspelningen skall börja n minuter före utsatt tid och sluta n minuter efter.
Postad 08 April 2010 - 16:03
Flyttade antennen lite och då fungerade det.. MEN nu har den stannat i uppdateringen och inget har hänt på 15 min.. vet inte om jag vågar stänga av den.. men det är nog inte så myckdet annat att göra..
Postad 09 April 2010 - 21:03
Det var lugnt att stänga av boxen, den fortsatte att uppdatera och det funkade bättre andra gången...
Men det var ju ruskigt kul att få uppdateringen man väntat på länge och fortfarande inte kan spela in 2 program. De har ju funktionen i sina andra boxar, så lång tid skall det väl ändå inte ta att få in det i denna... Postad 10 April 2010 - 11:25 Nja, man har en begränsad funktion för detta i 550/555an. Den boxen har dock inte ett jota gemensamt med den nya, annan hårdvara, annan mjukvara, utvecklad av annat folk på en annan ort. Att dra några slutsatser baserat på egenskaper hos gamla produkter är inte lönt. Postad 10 April 2010 - 11:36
Visst har du rätt i att det är en helt annan box men vem eller var den är utvecklad av är av mindre betydelse. Grejen är att ska man släppa en ny produkt så är det meningslöst om den inte hänger med konkurenterna i sitt utförande, och har man satsat på en två tunerbox så ska den klara av åtminstonde det föregångaren 555 klarade altså spela in två program samtidigt och som förtydligande så kunde den det ett program genom vanlig inspelning och nästa som timeshift vilken gick att spara istället för att titta ikapp på.
Nu verkar alla nya boxar dras med olika problem läser man forumet så är det ingen box som rosas rakt av, och det kan kanske vara taktiskt riktigt av Dilog att inte släppa en dålig uppdatering som får igång skitsnacket utan istället ta den frustration vi som väntar har och sedan förhoppningsvis leverera något som fungerar ochmarknaden säger wow över vi kan bara hoppas och den uppdateringen med inspelning av två program är utlåvad under maj så vi får hoppas att den inte drar iväg i tid Redigerat av jekroth2, 10 April 2010 - 11:38. Postad 11 April 2010 - 08:46
Kopplade in boxen igår och testade vad den gick för. Lite reflektioner so far........ - Jag reagerade direkt på att hårddisken gick igång när jag kopplade in strömmen, ett durande oljud som blev lite bättre när jag lade skumplast under den men absolut inte tyst! - När jag byter mellan kanalerna så tar det ibland upp till ca 4sekunder innan ljudet hörs på vissa kanaler. - Jag spelade in en film och bild och ljud stannar upp eller hackar till i 5-10 minuters intervaller och då visas återstående tid av det inspelade materialet i vä hörn. - Ibland så hoppar bilden till när man kollar på direktsändning. - Det går inte att pausa ett program som man tittar på när man spelar in ett annat, men det har ju med den redan beskrivna mjukvaruuppdateringen att göra. Jämfört med min 3år (!) gamla Sagembox så saknar jag verkligen att man inte kan spola tillbaka det program som man kollar på. Det känns inte som att Dilog hänger med i utvecklingen, ska man släppa en ny box så måste i alla fall de mest basala funktionerna finnas där från början kan man tycka. Nej, nu ringer jag till Boxer och gnäller, nu blir det en Sagem igen....... Mvh/ Missnöjd Postad 11 April 2010 - 11:35
Jo hej du
Om din hårddisk låter så är det med all säkerhet något fel på den, för i Dilogen finns det inga fläcktar utan det enda ljud som kan höras är det lilla sus som en hårddisk själv kan åstakomma, min box går kontinuenligt 24 tim/dygnet och vore det inte för den gröna lampan viste jag inte om den var på eller av. Att uppspelningen kan stanna upp kan bero på svag signal, jag har själv blivit drabbad av samma sak men trodde då inte att det var p.g.a. signaleen då det aldrig uppstod när jag tittade live, men tydligen är det känsligare vid uppspelning av inspelat material då det är mycket som ska synkas ihop. Jag håller med dig om de baciala krav man kan ställa på en modern box det precis det jag skrev om i ett tidigare inlägg jag får önska dig lycka till med ny inköp av Sagem då de om man läser i forumet har jätte problem både med signalstyrkor och oljud det låter som om du tänker byta en viskning mot ett reaplan själv sitter jag lungt ner i båten och väntar på en uppdatering som är värd namnet den vi fick känns som vi blev lurade typ kjejsarens nya kläder Redigerat av jekroth2, 11 April 2010 - 11:38. Postad 11 April 2010 - 18:23
Hej! Hoppas bara att du inte väntar förgäves, hur svårt kan det vara att fixa en sådan uppdatering för Dilog egentligen? Dilog måste väl ha testat funktionen för att spela in 2 program samtidigt när de utvecklade boxen? Sen en annan grej, jag inte kan förstå varför hårddisken snurrar hela tiden om den ändå inte spelar in det man tittar på, vad är poängen? Dessutom så har jag aldrig haft problem med svag signalstyrka med mina tidigare boxar, har utvecklingen gått bakåt? Som jag nämnde tidigare så har jag haft en Sagembox med hårddisk tidigare och visst fläkten lät lite i början men den lugnade sig efter ett par dagar (inkörningsljud?), Dilogen som jag har nu får mig att tänka på en tandläkarborr Grejen är att Boxer bara har dessa två boxar att välja mellan så då är det narturligt att prova Sagemboxen denna gång som ju har alla funktioner redan från start som jag vill ha, jag valde mellan dessa två boxar när jag beställde och valet föll på just Dilogen för att jag läste om alla problem med Sagemboxen här på forumet men nu var Dilogen inte alls det jag hade tänkt mig rena stenåldersmaskinen enligt mig förutom HDMI och uppskalning plus att den durar och låter. Skulle det skita sig även med Sagemboxen så får jag väl skicka tillbaka den med och häva köpet hos Boxer och köpa ett annat märke hos en el-kedja iställen. Peace //Tony Redigerat av Unregistered9958a214, 12 April 2010 - 08:11. Postad 12 April 2010 - 07:42
hej alla
ett tips är att byta hårdisk till en ny det satt en WD blue i min Dilog (detta är WD billigaste disk) jag bytte till en ny 1TB WD GREEN och hör inget ljud alls och den blir inte ens jummen. bytet var mycket lätt även om den var formaterad som en NTFS så var det bara att skruva i och låta dilogen formatera på nytt och vipps så går det spela in ca 400 timmar.. Redigerat av HJ69, 12 April 2010 - 11:30. Postad 13 April 2010 - 13:14
Fick hem min box idag. Måste säga att den har en grymt dålig byggkvalitet med mycket hårdplast (transparenta sidor). Frontplasten är spräckt och hela skiten skramlar av lösa plastbitar inuti. Boxer hänvisar till Dilog vars support stänger 12:00. Vågar dock inte koppla in boxen om det skulle uppstå några problem med reklamationen.
Postad 15 April 2010 - 14:38
Fick mailsvar från Dilog idag: 2st nya mjukvaror kommer inom kort, ska bara godkännas av Viaccess och Teracom.
Däremot är det inte aktuellt med automatisk buffring, "Automatisk buffring har vi aldrig haft på våra boxar och vi har heller inga planer på det" Tråkigt tycker jag, saknar att kunna spola i direktsändning. Buggen med texttv skall däremot fixas. Postad 24 April 2010 - 08:49
imorse när jag satte på tvn möttes jag av meddelandet "videoläge stöds ej" och sen blev det svart. Jag slog av och på boxerna några gånger med samma resultat sen plötsligt hoppade den igång. Har någon varit med om ngt liknande och/eller vet någon varför det sker?
Postad 25 April 2010 - 20:17
Jag som tänkte köpa denna box, den verkar inte vara så bra ändå. På Siba kostar den 1kr om man tar 24mån MAX.
Vad ska man då ta istället? Kör nu med DT-555 men den är skit också. Man kanske skulle gå över till Canal Digital istället. Jocke Postad 26 April 2010 - 09:18
Har haft Dilog-boxen sen i Januari och jag tycker den gör ett bra jobb. Bra bildkvalitet, inga mottagningsproblem, alla inspelningar har fungerat och mycket tyst. Självklart är de uppdateringar som påstås komma i maj efterlängtade, då har jag alla funktioner som jag efterfrågar.
Visst finns det några små skönhetsmissar, fjärren är ganska riktningskänslig och jag hade gärna sett automatisk buffring av det pågående programmet. Visst kunde det ha funnits en liten display med kanalnummer och tid på boxen, men det går att leva utan. Har sett Sagem-boxen, men jag upplever denna som bättre, speciellt när det gäller ljudnivå. Postad 26 April 2010 - 18:47 Citerar mig själv nu. Kom på att jag inte uppdaterat med hur det gick med mitt problem. Dilog skickade dagen efter jag pratat med den nya plastdetaljer. De försäkrade mig om att det bara var de som var trasiga då det händer ibland i frakten. Man kan tycka att de borde ordna med bättre emballage alternativt mindre hårdplast. Postad 28 April 2010 - 13:40
Nu har jag fått bytt ut min Dilog mot en Sagembox som jag har haft i ca 2 veckor och jag är jättenöjd med den! Mina farhågor besannades INTE, jag trodde att fläkten skulle föra att j-vla liv men den surrar lite grand och det är inget som hörs när man kollar på tv med normal volym på stärkaren. Alltså inget mot Dilogens tandläkarborrljud Vidare så har jag inga problem med vare sig mottagningen eller med att ljudet kommer först efter 5-7 sekunder som det gjorde på Dilogen. Ytterligare en grej hände med min Dilog innan jag skickade tillbaka den; när jag skulle pausa eller spela in så sa den att det inte fanns någon hårddisk ansluten. Då kollade jag kontakterna, drog ur satte tillbaka dem, startade om men inget fick hårddisken att koppla ihop sig med boxen. Det hemska surrandet fortsatte dock Jag hoppas att alla ni som har köpt denna box får den utlovade uppdateringen, men för mig så var det inget alternativ att sitta och vänta på den och ändå inte få funktionerna som Sagemboxen har. //Tony Redigerat av Unregistered9958a214, 29 April 2010 - 11:15. Postad 04 May 2010 - 11:02
Hej, Jag har en Philips TV och får samma problem som du beskriver. Min lösning brukar vara att byta mellan enheterna på TV'n för att fixa det. Jonas Postad 06 May 2010 - 13:37
Release Notes mjukvara DILOG DT-655 v1.4
Justeringar sedan version v1.2 1. Text tv: textningssidor (e.g. SVT 199) ger svart ram som döljer bilden. - Justerat så att texten ligger frilagd utan ram. 2. Problem med att uppspelning stängs av i samband med att inspelning avslutas om man tittar på en pågående inspelning. - Justerat så att uppspelning ej avbryts då inspelning avslutas. 3. HDCP kommunikations problem med enskilda HDMI repeaters. - Justerat problem med att enskilda HDMI enheter har lång responstid. 4. Ändring av namnsättning I DVR listan. - Justerat så att serieinspelningar namnges i listan med episodnummer och säsongsangivelse. 5. Övriga justeringar som är konfidentiella och transparanta för användaren. 6. Ytterligare mjukvara planeras att släppas under Maj månad 2010. Postad 06 May 2010 - 18:51
Tack för info ang uppdateringen, hoppas fortfarande att det går att fixa automatisk buffring...
/Peter Postad 06 May 2010 - 19:00 Jag råkade ut för samma problem nyss. Har en PhilipsTv även jag. Hur menare du med byta mellan enheterna? Har provat att växla mellan olika källor och så men det fungerar inte. Även provat att riva isär alla kablar och koppla ihop det igen. Problemet uppstod vid uppdateringen. Postad 06 May 2010 - 19:46
Tack för infon DILOG_CREW!
Proffsigt och seriöst att skriva ner upptateringsinfon här =) Postad 08 May 2010 - 21:25
TACK Dilog för Changeloggen! Mycket bra kundorienterad attityd att ge användarna infon på t.ex. detta sätt. Vågar man hoppas på något liknande redan nu för det som komma skall senare i Maj? Det borde ju vara ganska klart vad releasen kommer att innehålla menar jag
Postad 12 May 2010 - 16:09
Så nu har jag köpt en Dilog Dt 655 också. Hoppas denna box funkar bättre än Dilog Dt555. Den förde en massa oväsen, raderade inspelningar, sket i att spela in ibland mm mm. Min nya är i alla fall knäpptyst. Lite irriterande att ljudet kommer lite senare än bilden men det får gå.
Jaja. Jag får testa boxen ett tag till och se vad som händer. Väntar på den nya uppdateringen så man kan spela in och samtidigt trycka in timeshift. Det kan behövas ibland med små barn jocke Redigerat av Unregisteredc8da590e, 12 May 2010 - 16:11. Postad 25 May 2010 - 19:26
Någon som vet om uppdateringen är på gång? Maj månad är ju snart slut.
Jocke Postad 27 May 2010 - 08:54
Min uppgraderade sig igår kväll vid 20.00 tiden.
Jag vet inte vad som var nytt? MVH Dunet Postad 27 May 2010 - 09:53 Nån mer som vet nått om detta?? Postad 01 June 2010 - 19:44
Min lille son hade precis sönder fjärren till vår DT-655. Så då tog jag chansen att köpa en harmony fjärr.
O fy ******** vilken skillnad, har trott att det var boxen som hade en dålig mottagare till fjärren. Men tro mig det är fjärrens fel att man måste sikta rakt på boxen. Nu kan jag rikta den åt andra hållet och det fungerar ändå. Så mitt råd är: Vänta inte tills fjärren går sönder byt NU!!! Postad 13 June 2010 - 21:27
Kan ni se säsong och episodnummer i DVR-listan?
Något nytt om Updateringen som skulle kommit? Postad 29 June 2010 - 06:21
Hej
detta svar fick jag när jag ställde frågan om uppdateringar till Dilog... "Hej, den kommer när ST micro levererar en uppdaterad buggfri drivrutin till chippet vi använder. Allt från vår sida är redan på plats. Något datum för detta kan jag inte ge dig." Postad 11 July 2010 - 21:31
ok... detta var ju kul.
efter uppdateringen har jag en hemsk distortion på ljudet samt att volymkontrollen inte fungerar, samma volym på alla lägen utan tom stapel. Har det kopplat via HDMI, skall testa scart. För övrigt så kan jag inte timeshifta samtidigt som en inspelning. ser inget nytt över huvudtaget. och när jag kollat i menyn så står det att det är version 1.4. så det verkar inte vara något nytt ändå.. någon annan som får upp uppdateringen? EDIT: distortionen och problemet med volymkotrollen försvann efter jag startat om box och tv så glöm det.. Redigerat av m1cke, 11 July 2010 - 21:44. Postad 19 July 2010 - 18:44
Snart har det gått 2 månader och ingen uppdatering verkar vara på gång. Bra jobbat!
Postad 09 August 2010 - 13:19
Skriv o klaga hos dom
Jag skrev och påpekade att dom inte skulle gömma sig bakom chip tillverkaren, det är trots allt Dilog som valt just det chippet Volvo kan inte förklara bort en brist på sina bilar med att en underleverantör har gjort fel, då får man helt enkelt byta ut leverantören som slutkund skiter vi vem var och hur dom sätter ihop sina boxar vi är bara interiserade av slutresultatet. Dilog menade i sitt svar att dom aldrig utlovat andra funktioner än de som finns. Ett ###### skitsnack på forum och individuell kontakt har dom faktiskt lovat ut datum för de nya funktionerna Så terra dom med mail Postad 10 August 2010 - 11:21
Är rätt trött på väntan också. Boxers säljare talade så väldigt gott om denna box, förberedd för HD sändningar och allt.
Nu sitter man och väntar på full funktionalitet och kan glömma kommande HD sändningar. Postad 11 August 2010 - 21:21
HD?
Sannolikheten är ju överhängande att vi kommer få byta box iaf. eftersom i princip alla Boxers HD-kanaler kommer gå över DVB-T2... Postad 13 August 2010 - 10:42
Nu har jag skickat ännu ett mail. Får se vad det blir för svar. Boxen i övrigt funkar bra men hade jag vetat om detta så hade jag nog tagit någon annan box eller gått över till Canal Digital. Jocke Postad 13 August 2010 - 13:24
Hej DILOG 655 ägare!
Vill gärna förtydliga ett par saker för er då vi dels får en del frågor på mail mail då och då och dels ser här på forumet att det uppmanas till fånigheter. Som de flesta av er säkert förstår så hjälper det inte "terra" ett företag med mail, ett normalt företag utvecklar saker i takt med de förutsättningar som finns för att hålla sina kunder nöjda. Vi är ett sådant företag. Vi har hela tiden haft och har fortfarande för avsikt att släppa ny mjukvara med nya funktioner till DT-655. Dilog DT655 har dock aldrig sålts och säljs inte nu heller med någon annan specifikation än den från början publicerade. De funktioner som utlovats finns redan i boxen som standard, utökade funktioner måste naturligtvis ses som ett plus. De som ringt till oss och efterfrågat funktioner har fått korrekta svar där vi sagt att vi har för avsikt att implementera den ena eller andra funktionen. Att vi nämnt datum i sammamhanget är däremot olyckligt eftersom hela biten av mjukvaran inte hänger på oss utan även på leverantören av chippet. Det stämmer som citerats tidigare i tråden att vi väntar på en uppdaterad drivrutin att köra in i den redan klara mjukvaran som vi för övrigt kört internt på DILOG i ett par månader. När detta blir är fortfarande en smula oklart. Mer info kommer när den finns tillgänglig. Fortsätt njut av sommaren hälsar DILOG CREW. Postad 13 August 2010 - 21:04
Hur ni än vrider och vänder och hävdar att era skriftliga spcifikationer är de som gäller så är det ni som gått ut med vikla funktioner vi kan förvänta oss av boxen och dessutom när.
655 boxen är ett steg bakåt i ert program och ligger ordentligt efter era konkurenter i funktioner. Det jag reagerar emot är en dålig bortförklaring "vi har gjort vårat jobb men det är chip tillverkaren som inte har inte gjort sitt jobb så felet är hanns" Då kommer ju nästa fråga vem har valt just den chip tillverkaren, konkurenterna har tydligen gjort ett bättre val då dom boxarna redan fungerar med de funktioner som vi också vill ha. Med facit i hand skulle jag ha valt 555 istället även om 220v delen var katastrof så hade den det som saknas på 655 och HD delen på 655 är inget värd då det inte finns några HD kanaler. Postad 15 August 2010 - 19:26
När jag köpte min 655:a så utgick jag ifrån att jag kunde spela in på två kanaler samtidigt då det var twintuner och för att min 555:a hade den funktionen, snacka om att man blev besviken på dilog när den nya är "sämre" än den gamla boxen
dock hade jag redan varit och lämnat tillbaka en samsung box på siba innan (efter en hel del tjafs) men sedan kommit överens med dom att om jag köpte dilogen så var det ok och lämna tillbaka utan att betala returaavgift så jag orkade inte bråka om dilogen också man blir ju lite mer kräsen på grejorna också när man betalar fullpris 2990:- mot att få den för några hundringar tex om man förlänger sitt boxer abbonemang 655:an är ju lite stabilare men det är sämre fjärr, sämre mottagning, sämre inspelningsmöjligheter chip-problem eller inte så är troligtvis dilog ett självlösande problem om dom fortsätter att göra sämre boxar för varje ny generation när de andra fabrikaten gör bättre boxar inga sålda boxar= inget dilog vilket jag i grund och botten tycker är synd då den är som jag förstår svensktillverkad Postad 19 August 2010 - 09:56
Ja det var precis det jag menade. Boxer säljare "sågade" Topfield boxen som jag ville ha då den inte hade MPEG4 som krävs för några extra kanaler och framtida HD kanaler. Nu kan man ju glömma HD med denna, hoppas Boxer ger en något bra erbjudande när HD kommer igång. Uppskattar verkligen att Dilog skriver i tråden, anledningen till att folk är sura är att vi antog (felaktigt) att Twintuner inebär att man kan spela in 2 program samtidigt.. Jag tog iallafall det för givet. och det är irriterande när en timeshiftning avbryts (och dumt nog inte sparas) när en inspelning startar Även om ni aldrig specifierat en sådan funktion. Vi får väl hoppas att chiptillverkaren får klart detta snart. Postad 19 August 2010 - 21:11
Jag är i stort sett nöjd med min box, stoppade in en 1Tb HDD & allt funkar OK & stabilt.
Har dock upptäckt 2 små egenheter som jag först ville kolla om fler har upplevt, innan jag besvärar Dilogs support: Enligt manualen ska det gå att först "tajma" en inspelning från EPG'n och sedan redigera den (OK-knappen) från listan. Det sista fungerar inte alls, jag kan endast redigera egenskapade poster, men inte de från EPG, alternativet "OK - Ändra" är borta. Sedan blir samtliga inspelningar från "HD"-kanaler (Discover T&L, Showtime mfl.) hackiga, med återkommande små hopp framåt, inkl. tidvisaren synlig. Även DTV-text försvinner långa stunder i samband med detta. Har kollat signalstyrka/kvalitet, där är allt OK). Men i övrigt är denna twin-box den bästa jag haft, det är helhetsintrycket, men så saknar jag heller inte dubbel-inspelningsfunktionen... mvh 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |