* Officiell Tråd - Sony Ericsson Vivaz *
708 svar till detta ämne
Postad 16 mars 2010 - 10:47
sman
-
sman
-
Användare
-
-
127 inlägg
Tjena har en fråga om vilket format det blir på inspelade videor i telefonen, nån som har telefonen kanske kan svara på det
.MP4
Postad 16 mars 2010 - 10:54
what17ever
-
what17ever
-
Veteran
-
-
2 416 inlägg
Ingen som testat stoppa in ett 32GB microSD kort? Har någon testat videoutgången, ser det ok ut?
Hmmm, 32 GByte microSD finns väl inte att köpa ännu ? Sedan tror jag att det kommer att funka helt ok, har tillverkaren testa med 16GByte SDHC kort så kommer det med 99% säkerhet att funka med större SDHC kort som 32GByte oxså...
Postad 16 mars 2010 - 16:55
Largo-Sama
-
Largo-Sama
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Har nu haft min Vivaz i en dag. Det var lite segt att den sorterar alla mp3-låtar efter taggarna och att det inte går att bläddra i mappar, så jag fick sitta och ändra taggarna i några hundra mp3-filer.
Något som stör mig är att det inte verkar finnas någon STOR klocka man kan ha som bakgrund, som man kan se även när tangentlåset är på. Det finns en flashbakgrund med ett akvarium och en liten större klocka på, men den fyller inte mina behov. Vet någon var man kan ladda ner fler sådana flash-bakgrunder?
Det följde med ett häfte där det stod att jag får ett presentkort för 400kr att köpa tre appar för, men jag tror att det har blivit något fel, för på lappen där min kod ska stå står det bara "Din Kod: [Voucher code]". wtf? Har någon annan fått sitt "presentkort" att fungera? (Jag har testat skriva in [Voucher code] och några andra varianter men det fungerar inte.)
Postad 17 mars 2010 - 07:50
what17ever
-
what17ever
-
Veteran
-
-
2 416 inlägg
Nu kan man uppdatera Vivaz musik spelare (och Satio) med Equalizer.
Gå till Playnow arena via mobilen och sök på application och ordet equalizer.
Postad 17 mars 2010 - 13:58
stroszek
-
stroszek
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Fick min cosmic black från Tyskland igår och har hunnit leka med den lite. Känns som att jag gjort ett helt rätt val så långt. Den är mycket mindre och smidigare än iPhone trots att den har en kamera av en annan värld, samt mycket bättre bildkvalitet på displayen i form av kontrast, svärta och färger. Det som man stör sig på är att Symbian kan bli lite segt ibland. För det mesta flyter det dock på utmärkt, bra mycket snabbare än min förra 5800XM. Det är även ett måste att installera Opera Mobile 10 då den totalt utklassar webbläsaren som medföljer. Jag blev mest överraskad över hur bra videoinspelningen är. I bra ljus ser det rent ut sagt fantastiskt bra ut, har aldrig sett något liknande på en mobil eller någon annan mindre mediapryl. Ljudkvaliteten i videon när man kopplar in headsettets mick är även den otroligt bra. Låter ungefär som en 128kbs MP3-musikfil gör. Kommer absolut att filma konserter och dylikt med den från och med nu. Largo-Sama: Nej, det ser inte ut att vara möjligt att visa en klocka när den står i standby tyvärr. Vore trevligt att ha en sådan, men med lite Flash-kunskaper är det enkelt att skräddarsy en egen klocka på hemskärmen i alla fall. I morse satt jag i en kvart och gjorde en hemmagjord klocka som har tydligare siffror och finare bakgrund än akvariet (tycker jag  ). Här är .swf filen om du vill testa: Transmet Clock .SWFÄr en fördel om du gillar serietidningen Transmetropolitan, men bifogar även .FLA filen om du vill flytta på klockan och ändra bakgrund: Transmet Clock .FLAMitt presentkort var även det ganska kryptiskt.. det står endast "Voucher Code: " Skumt.
Redigerat av stroszek, 17 mars 2010 - 14:02.
Postad 17 mars 2010 - 15:33
waspman
-
waspman
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Hur tusan kopplar man in micken? Jag pluggar in headsetet, men inte får jag något bättre ljud vid videoinspelning.
Postad 17 mars 2010 - 18:01
Largo-Sama
-
Largo-Sama
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
stroszek: wow, snygg bakgrund du har gjort! Tyvärr döljs klockan av meddelandet "tryck på lås upp"  . Har nästan ingen erfarenhet av flash alls, men med din fil kanske jag kan fixa till det ändå. Vilket program använder du? Försöker öppna den i Adobe Flash CS3, men den säger "Unexpected File Format".
Står just nu och lagar kvällsmat, och upptäcker att det inte finns någon timer-funktion så jag kan använda mobilen som "äggklocka". Finns säkert någon app för det, men jag har haft det på alla tidigare SE-mobiler, så man tycker det är lite märkligt att de plockar bort användbara funktioner.
Postad 17 mars 2010 - 18:07
stroszek
-
stroszek
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Hur tusan kopplar man in micken? Jag pluggar in headsetet, men inte får jag något bättre ljud vid videoinspelning.
Du pluggar bara in den och startar videoinspelningen. Ljudkvaliteten i den inbyggda micken är redan bra, men det är ändå en hörbar skillnad mest beroende på att headsetets mick kan riktas direkt mot ljudkällan medan mobilens mick pekar åt sidan när du filmar. Om man vill ha ännu bättre ljudkvalitet går det även att koppla in en proffsmick
Postad 17 mars 2010 - 18:42
stroszek
-
stroszek
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
stroszek: wow, snygg bakgrund du har gjort! Tyvärr döljs klockan av meddelandet "tryck på lås upp" . Har nästan ingen erfarenhet av flash alls, men med din fil kanske jag kan fixa till det ändå. Vilket program använder du? Försöker öppna den i Adobe Flash CS3, men den säger "Unexpected File Format".
Tack! Attans, haha såg det nu  Flyttade upp klockan och gjorde även en ny med svart bakgrund. Jag använder mig av Adobe Flash CS4, är nog därför den klagar. Gjorde en CS3 .fla fil för den svarta, det är bara att öppna den i CS3 och klicka&dra en valfri bild till "background" layern. Krävs ingen erfarenhet av flash för att göra sådana ändringar, du kommer säkert att förstå. CS3 clock template .FLASvart .SWF Transmet .SWF
Postad 17 mars 2010 - 19:24
waspman
-
waspman
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Du pluggar bara in den och startar videoinspelningen. Ljudkvaliteten i den inbyggda micken är redan bra, men det är ändå en hörbar skillnad mest beroende på att headsetets mick kan riktas direkt mot ljudkällan medan mobilens mick pekar åt sidan när du filmar. Om man vill ha ännu bättre ljudkvalitet går det även att koppla in en proffsmick 
Japp så gör jag,bara pluggar in den...men med den inkopplad får jag inget ljud alls...fattar inget alls...tar jag däremot bort den så får jag ljud inspelat via den vanliga micken i telefonen.
Postad 17 mars 2010 - 19:54
zippiz
-
zippiz
-
Beroende
-
-
1 289 inlägg
Tack! Attans, haha såg det nu Flyttade upp klockan och gjorde även en ny med svart bakgrund. Jag använder mig av Adobe Flash CS4, är nog därför den klagar. Gjorde en CS3 .fla fil för den svarta, det är bara att öppna den i CS3 och klicka&dra en valfri bild till "background" layern. Krävs ingen erfarenhet av flash för att göra sådana ändringar, du kommer säkert att förstå.
CS3 clock template .FLA
Svart .SWF

Transmet .SWF

Trevligt... vet inte om du delar med dig i andra forum också, föreslår att du gör det annars... kanske här tex? http://forum.dailymo...board,52.0.html
Postad 17 mars 2010 - 20:48
Largo-Sama
-
Largo-Sama
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
stroszek, Du är en klippa! Ja, jag löser det nog med bakgrunden. Brukar vara händig av mig när det gäller sånt  Vilken font är det du använder till klockan? Jag saknar den visst.
Postad 18 mars 2010 - 18:59
stroszek
-
stroszek
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
zippiz: Yep, bör nog göra det då det fortfarande är väldigt dött på Vivaz-fronten när det gäller teman, bakgrunder, apps etc. Många av de apps som finns på dailymobile fungerar tråkigt nog inte på Vivaz även om 5800XM har samma upplösning.
Largo-sama: Inga problem! Postar här om jag skapar något nytt. Använder mig av typsnittet "Aldo the Apache" som jag har inbäddat i .swf filen. Om du ska ändra på .fla filen kan det dock krävas att du laddar ned det.
Postad 19 mars 2010 - 00:01
sman
-
sman
-
Användare
-
-
127 inlägg
Är det något speciellt med Telia-versionen av Vivaz?
Den är inte låst vad jag förstår????
Är den brandad med speciell programvara eller något annat otyg?
Postad 19 mars 2010 - 16:23
Unregistered3dd10574
-
Unregistered3dd10574
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Det finns riktigt bra sidor med program (gratis s.a.s) men forumreglerna förhindrar mig.*host* *host*
Du kan inte hosta iväg ett pm om vilken sida det är ? Har haft min telefon ett dyngn nu och är rätt så nöjd, hade velat ha en facebook ruta istället för twitter men det kanske går att ändra på? har även försökt uppdatera telefonen men inte fått det att funka. läste att folk som uppdaterat fått en smidigare telefon. någon som vet något gratis pogram som boostar upp mp3-spelaren? tycker volym kontrollen är aningen låg. har laddat ner EQ men skulle behöva något som höjer volymen lite till
Postad 19 mars 2010 - 16:54
zippiz
-
zippiz
-
Beroende
-
-
1 289 inlägg
zippiz: Yep, bör nog göra det då det fortfarande är väldigt dött på Vivaz-fronten när det gäller teman, bakgrunder, apps etc. Många av de apps som finns på dailymobile fungerar tråkigt nog inte på Vivaz även om 5800XM har samma upplösning.
Largo-sama: Inga problem! Postar här om jag skapar något nytt. Använder mig av typsnittet "Aldo the Apache" som jag har inbäddat i .swf filen. Om du ska ändra på .fla filen kan det dock krävas att du laddar ned det.
Ok, tråkigt att höra. Jag kör själv 5800 o det finns ju en hel del, men mycket av det bästa är väl kanske utvecklat av Nokia o fungerar bara på deras telefoner.
Postad 19 mars 2010 - 18:59
Unregistered3dd10574
-
Unregistered3dd10574
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Fuck fick mitt första samtal för en stund sedan, skorra som bara den, så det blir väl till att packa ner den och skicka in den på lagning  så ###### uselt när man inte haft telefonen 24h äns.
Postad 19 mars 2010 - 19:25
stroszek
-
stroszek
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Fuck fick mitt första samtal för en stund sedan, skorra som bara den, så det blir väl till att packa ner den och skicka in den på lagning så ###### uselt när man inte haft telefonen 24h äns.
Riktigt trist.. på mitt ex är ljudkvaliteten i luren väldigt tydlig. Hoppas att SE inte kommer ha några större kvalitetsproblem med Vivaz som de haft med många tidigare modeller. Har du testat att få den uppringd av flera andra telefoner? Mycket möjligt att det är temporärt eller ligger hos just dem du talade med.
Postad 19 mars 2010 - 20:30
kspswede
-
kspswede
-
Rookie
-
7 inlägg
[quote name='stroszek' date='Mar 17 2010, 18:42 ' post='2830176'] Tack! Attans, haha såg det nu  Flyttade upp klockan och gjorde även en ny med svart bakgrund. Jag använder mig av Adobe Flash CS4, är nog därför den klagar. Gjorde en CS3 .fla fil för den svarta, det är bara att öppna den i CS3 och klicka&dra en valfri bild till "background" layern. Krävs ingen erfarenhet av flash för att göra sådana ändringar, du kommer säkert att förstå. CS3 clock template .FLASvart .SWFstroszek: Kan man på något sätt få din klockan att stanna kvar på skrivbordet?
Redigerat av kspswede, 19 mars 2010 - 20:30.
Postad 19 mars 2010 - 21:28
Unregistered3dd10574
-
Unregistered3dd10574
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Riktigt trist.. på mitt ex är ljudkvaliteten i luren väldigt tydlig. Hoppas att SE inte kommer ha några större kvalitetsproblem med Vivaz som de haft med många tidigare modeller. Har du testat att få den uppringd av flera andra telefoner? Mycket möjligt att det är temporärt eller ligger hos just dem du talade med.
har testat några samtal nu och problemet kvarstår, skorrar på ett obehagligt sett tyvärr. ska försöka göra en uppdatering av telefonen (har inte lyckats med den än) och en omstart ligger problemet kvar så blir det till att skicka iväg den för reperation
Postad 19 mars 2010 - 22:05
Yobo1987
-
Yobo1987
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
Nu har jag varit och kollat in mobilen. Fick "klämma o känna" på den och är efter det helt såld på denna lur. Har läst lite review´s om den också. Tog 2 bilder i dag. Samt en film som jag försöker lägga upp. Review M3 http://m3.idg.se/2.1...rrig-videomobilTelekom Idag http://www.telekomid...bil.php?id=1257Mobil http://www.mobil.se/...z-1.335479.htmlPC För Alla http://pcforalla.idg...-virrigt-systemLet´s Go Digital http://alatest.se/ap...1...88807230,8/GSM Arena http://www.gsmarena....-review-447.php
Redigerat av Yobo1987, 19 mars 2010 - 22:07.
Postad 20 mars 2010 - 10:39
thurner
-
thurner
-
Lärjunge
-
-
293 inlägg
Fast bilden är på en Satio.
Postad 20 mars 2010 - 11:39
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2 184 inlägg
Fast bilden är på en Satio.
Fast tagen av en Vivaz.
Postad 20 mars 2010 - 14:37
Micke_wth
-
Micke_wth
-
Amatör
-
-
88 inlägg
Har försökt lägga in Garmin Mobile XT men får det inte att funka? Om nån annan fått det6 att fungera, vilken version isåfall och var fick ni den från? På min nokia 5800 fungerade det utan problem.
Postad 20 mars 2010 - 15:58
Yobo1987
-
Yobo1987
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
Fast tagen av en Vivaz.
Absolut. Jag tog en närbild och en vanlig bild med en Vivaz men jag kunde inte ta bild på Vivazen då det bara fanns en. Tog en film också men jag fick inte upp den på webben...
Postad 20 mars 2010 - 17:50
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
Jag kände på en Vivaz någon minut idag. Imponerande format och framförallt är den lätt, den kändes ö.h.t inte (är van vid tyngd).
Det är helt klart så att suget efter en Vivaz växte sig starkare - det blir affär om ett tag. Den saken är helt klar.
Postad 23 mars 2010 - 21:36
Unregistered4f69794e
-
Unregistered4f69794e
-
Användare
-
-
206 inlägg
Sådärja. Då har man lagt en beställning på en Vivaz Galaxy Blue, på webhallen.  Får vi se när den finns att hämta ut. Längtar.
Postad 23 mars 2010 - 23:00
Yobo1987
-
Yobo1987
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
Jag ska själv köpa vivaz, förmodligen under nästa månad. Så nu blir det att sälja den gammla trotjänande 5800.
Redigerat av Yobo1987, 23 mars 2010 - 23:00.
Postad 24 mars 2010 - 09:19
Boxerforce
-
Boxerforce
-
Amatör
-
-
67 inlägg
Hej, någon som vet om en filmspelare som tar divX och/eller avi till den telefonen? Skulle vilja slippa omvandla filmerna om man lägger över några.
Tack på förhand, Boxerforce
Postad 24 mars 2010 - 12:12
Unregistered4f69794e
-
Unregistered4f69794e
-
Användare
-
-
206 inlägg
Hittade denna. Borde funka tycker jag.. VLC for Symbian
Postad 24 mars 2010 - 18:35
Unregistered5bec39e7
-
Unregistered5bec39e7
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
verkar en intressant telefon =).. men lite frågor är det qwerty tangetbord på eller vanliga upplägget som vanliga knappar för sms osv? hur upplevs ljudet i musikspelaren ? har haft walkmans förrut med väldigt bra jljud enligt min mening.. och slutligen stör man sig på att 3.5:an sitter på sian av telefonen tänkte mest på byxfickor ?
Postad 24 mars 2010 - 20:12
Pelas
-
Pelas
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Är det qwerty tangetbord på eller vanliga upplägget som vanliga knappar för sms osv?
Både och, du kan välja + att du kan skriva/rita bokstäverna också...
Postad 24 mars 2010 - 21:18
Largo-Sama
-
Largo-Sama
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
och slutligen stör man sig på att 3.5:an sitter på sian av telefonen tänkte mest på byxfickor ?
Ja det gör man, men det är inte så farligt om man har hörlurar med "krökt" kontakt.
Postad 25 mars 2010 - 14:58
macgnus
-
macgnus
-
Rookie
-
3 inlägg
@ Largo-sama och stroszek: Min Voucher innehöll heller ingen kod, bara ett tomt vitt ark. Men ring Sony Ericsson, de fixar fram en ny kod på direkten åt er. 013244500.
@ CaptainC: Jag har samma problem.
Någon som vet hur man ändrar bakgrundsprogrammen, de fem som finns längst upp på skärmen? Jag vill inte ha twitter och fotoalbumet...
Redigerat av macgnus, 25 mars 2010 - 15:35.
Postad 25 mars 2010 - 19:30
Unregistered3dd10574
-
Unregistered3dd10574
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Min vivaz kommer bli utbytt med DOA (dead on arrival) garantin. skicka den igår är framme hos ANOVO i morgon som skickar vidare den till SE . jag kommer dock att utnyttja min distanslags ångerätt och ta någon annan mobil (troligen Desire) den här med att sony ericsson ska ha övergett sin egen typ av kontakt stämmer inte riktigt, det är fortfarande en egen special kontakt, man kan inte ta vilken mini-usbkabel som helst (typ den till din kamera eller liknande) då den här är rundare. kan varit jag som läst fel eller något men jag trodde man skulle kunna köra vilken mini-usb nu. annars en toppen telefon snabb och allt.
Ljudet i telefonens mediaplayer är på tok för lågt , de har släppt en EQ som app men i min telefon blev volymen ännu lägre  en anledning till att jag förmodligen kommer gå över till Desire och android är att det säkert finns mängder med apps som fixar till sådana problem. medans SE och symbian pogrammerare lär ta evigheter på sej  .
slängde iväg ett mail tidigare i dag om att få lov att ångra mitt köp och de va inga problem då jag får tillbaka en orörd telefon . så istället för Comviq kompis x200 i 18 månader med vivaz blir det kompis 24mån x200 med desire istället.
Redigerat av Unregistered3dd10574, 25 mars 2010 - 20:15.
Postad 25 mars 2010 - 19:44
Unregistered42894348
-
Unregistered42894348
-
Amatör
-
-
54 inlägg
Har nu haft min Vivaz i 2dagar och måste säga att jag är riktigt nöjd, har installerat GarminmobileXT, Opera , Handysafe till alla koder och passwords.
Tycker att det mesta flyter på bra jag gillar den nya hemmaskärmen.
Bra batteritid m.m men framför allt ett GRYMT format dom har hittat helt rätt med storleken på en mobil.
Kan bara rekomendera KÖP.
Postad 25 mars 2010 - 19:57
Micke_wth
-
Micke_wth
-
Amatör
-
-
88 inlägg
Att bläddra bland bilder och låtar är som iphone, listan "rullar" utan hack och flyter som en dröm, men telefonboken är ju fortfarande lika äcklig som på nokia 5800 trots att denna telefonen är så mycket snabbare. Kan man ladda ner nån app eller så med en ny telefonbok som flyter bättre? Fattar inte hur dom kan släppa en mobil med en så dålig kontaktlista.
Postad 25 mars 2010 - 20:11
Largo-Sama
-
Largo-Sama
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Någon som vet hur man ändrar bakgrundsprogrammen, de fem som finns längst upp på skärmen? Jag vill inte ha twitter och fotoalbumet...
inställningar > personligt > teman > Bakgrund
Postad 25 mars 2010 - 21:33
macgnus
-
macgnus
-
Rookie
-
3 inlägg
@ Largo-sama: Tack men jag vet. Har hittat vägen dit, men jag kan fortfarande bara välja mellan 9 st förinställda val. Twitter, kontakter, Flow, bild, Adobe Flash, genvägar och några till. Men sen går det inte att välja något mer. Enormt störande på en övrigt bra telefon! Dock har den idag, fick den igår, hängt sig två ggr. Ena gången kunde jag stänga av och starta om. Andra gången behövde jag ta ur batteriet. Bådar inte gott... Har nu haft min Vivaz i 2dagar och måste säga att jag är riktigt nöjd, har installerat GarminmobileXT, Opera , Handysafe till alla koder och passwords.
Hur och var fick du tag i Garmin-programmet? Lite av en noob när det kommer till apps till mobiltelefoner... Samma gäller väl Opera
Postad 26 mars 2010 - 12:48
Pelas
-
Pelas
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Garmin-programmet? http://www.dustinhom...5010124813.aspxSamma gäller väl Opera http://www.opera.com/mobile/
Redigerat av Pelas, 26 mars 2010 - 15:19.
Postad 26 mars 2010 - 15:16
Kocke
-
Kocke
-
Användare
-
-
124 inlägg
Postad 28 mars 2010 - 10:38
cribbe8
-
cribbe8
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Har haft denna i 2 dagar nu och är nöjd , men inte jättenöjd. Det känns som SE har krånglat till och försämrat vissa saker. Exempel. när du ska titta på foto i fotoalbum så kommer de bilder du tog först överst, så du får scrolla dig igenom alla bilder tills du kommer till den du tog senast. lite irriterande när man har 4 års bilder. Om det är någon som kommit på att man kan ändra på det så säg gärna till.
Sen när man ska fota och filma så finns det inget auto läge på fotolampan, man måste in i menyn och sätta på den manuellt.
Annars är det en bra och smidig lur.
Redigerat av cribbe8, 28 mars 2010 - 16:04.
Postad 28 mars 2010 - 16:51
BempaS
-
BempaS
-
Forumräv
-
-
611 inlägg
Först kan jag väl berätta att det här är min första "smartphone", kommer från W890 och C905. Det där med fotona, du kan ju välja från mediaikonen (på förstasidan)->Foto->Fotoalbum så kommer bilderna upp och visas som tumnaglar månadsvis. Min uppfattning om nallen hittills är att jag tycker det är en väldigt omständig nalle. Jag la tex in foton i samma mapp igår och vissa foton visas genom Fotoabum och andra genom Bilder..(?) När man tex öppnar nåt program så är inte Stäng och Avsluta samma sak, de borde ha ett Minimera-val istället. Ljudet i är inte heller nån höjdare, jag kör Spotify. När jag kör med headsetet så är ljudet volymmässigt lågt, det går inte att döna på något och är inte speciellt klart, inget sting liksom. Har tagit hem equalizer och den gör ingen större skillnad, bäst låter det om man kör på jazzinställning eller helt enkelt ha den avstängd. Högtalaren i själva luren låter lite knorrig, vet inte om jag ska lämna in den för att kolla upp det än. Som högtalartelefon så är ljudet sämre än både mina gamla W890 och C0905, låter burkigt. Smsa är också knasigt. Om man väljer från genvägen från framsidan så väljer man Nytt meddelande så kommer frågan Till. Om jag då går till kontakterna så kommer bara namnet upp på de jag vill skicka till. Jag vill se vilka nummer som finns i under den personen eftersom folk idag kan ju ha mer än ett mobilnummer. Det går att ta en annan omständigare väg så man kan se det men då faller väl det här med "genvägar". Det finns en hel del man skulle kunna förbättra i menyerna men som det är just nu så köp ingen sånhär till era föräldrar.. Finns nogh en hel del till saker, tror inte det bara beror på skit bakom spakarna men snygg är den..
Postad 28 mars 2010 - 17:33
cribbe8
-
cribbe8
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Ang. fotona. även i månadsvy så kommer de äldsta bilderna först, t.ex october 2004. inte som på c905 där kom mars 2010 först.
Postad 28 mars 2010 - 17:50
BempaS
-
BempaS
-
Forumräv
-
-
611 inlägg
Ang. fotona. även i månadsvy så kommer de äldsta bilderna först, t.ex october 2004. inte som på c905 där kom mars 2010 först.
Ah just..! Man borde ju kunna fått göra nåt val om hur de ska visas..
Postad 28 mars 2010 - 18:05
Largo-Sama
-
Largo-Sama
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Någon som vet om man kan ta bort pipet när man börjar filma, utan att först byta profil till "Tyst"? Har letat bland profilinställningarna och kamerainställningarna, men har inte hittat något. Om jag får för mig att smygfilma någon så får det ju helst inte märkas
Postad 28 mars 2010 - 18:32
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
Någon som vet om man kan ta bort pipet när man börjar filma, utan att först byta profil till "Tyst"? Har letat bland profilinställningarna och kamerainställningarna, men har inte hittat något. Om jag får för mig att smygfilma någon så får det ju helst inte märkas 
Normalt brukar det gå att få tyst på kameraljudet genom att skapa en profil där "systemljud" är avstängda (eller varningsljud). Då detta är en S60 lär samma inställningar gälla som i andra modeller med samma plattform och då skall det gå.
Postad 28 mars 2010 - 19:19
Largo-Sama
-
Largo-Sama
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Normalt brukar det gå att få tyst på kameraljudet genom att skapa en profil där "systemljud" är avstängda (eller varningsljud). Då detta är en S60 lär samma inställningar gälla som i andra modeller med samma plattform och då skall det gå.
Hittar tyvärr ingen sådan inställning. Har försökt att skapa en ny profil och ändra inställningar i "Allmän" som redan finns där.
Postad 29 mars 2010 - 08:52
cribbe8
-
cribbe8
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Är det någon som vet vart röststyrningen tagit vägen, saknar denna funktion. Får hoppas på en uppdatering.
Postad 29 mars 2010 - 22:44
Smith
-
Smith
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Någon som vet något om färgen Galaxy blue och när den släpps? Ett gäng olika datum hos de olilka återförsäljarna. Är den exklusiv för någon operatör eller liknande?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|