För övrigt "desire" temat är väl 2.1 i princip minus launchern om jag uppfattat det rätt på länken du posta ?
* Officiell tråd - Motorola Milestone / Droid *
Motorola Milestone 256MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
3
|
(7)
|
Inga priser |
Postad 10 March 2010 - 22:10
För övrigt "desire" temat är väl 2.1 i princip minus launchern om jag uppfattat det rätt på länken du posta ?
Postad 12 March 2010 - 13:31
- Swedish Keyboard
- Scandinavian Keyboard
- SlideIT Lite Keyboard
Ni som lekt lite längre, vilka för- och nackdelar ser ni med de olika tangentborden?
A
Postad 12 March 2010 - 13:57
Okej finemang (: Verkar ju vara ganska så bra med utbud för att customiza den ändå
Blev lite orolig när jag kollade på alldroid.org efter att du svarat att det var som de va. Men har du lust att PMA lite sidor som man kan hålla koll på för milestone add-ons eller vad man ska säga teman osv ?
På alldroid så är det väl egentligen Nandroid backup's tråden som är intressant:
http://alldroid.org/...-Backups-wanted
Sen verkar det som att det mesta av arbetet med teman och lite tyngre customizations görs av folk på android-hilfe, där bl.a. Desire-temat kommer från:
http://www.android-h...rola-milestone/
Pulsar är en annan populär mod, som felaktigt kallas ROM:
http://www.android-h...custom-rom.html
GlassStone-temat är också rätt skönt:
http://www.android-h...er-2-0-1-a.html
Det första man bör läsa på och lära sig om INNAN man börjar leka runt är hur ADB fungerar och hur man gör nandroid-backups (första tråden). Det är ett ovärderligt verktyg!
De flesta av dessa innehåller många app från Android 2.1 men det är ju fortfarande 2.0 i grunden så optimeringarna 2.1 medför saknas förstås. Men, det är fortfarande sagt Q1 2010 för den officiell uppdatering så inte långt kvar nu förhoppningsvis
Postad 14 March 2010 - 22:06
Postad 15 March 2010 - 09:04
En fråga ang. rootning, det går ju att unroota telefonen som sagt. Men lämnar det några spår att man har rootat den innan eller så ? Ang garantin vill säga ?
Själva rootningen lämnar inga spår, du "un-rootar" genom att helt enkelt radera några filer.
Vad du däremot gör på din rootade mobil som kan lämna spår är ju en annan sak.
Alla sådana spår försvinner dock också om du gör en Wipe och flashar om stock-ROM.
Postad 15 March 2010 - 15:21
Postad 15 March 2010 - 17:05
Xperia X1 är ju en väldigt gammal telefon vid det här laget, och ska du satsa på Windows är det kanske snarare en HTC Touch HD2 som kommer att vara uppgraderingsbar till Windows Phone 7 du borde satsa på.Här verkar det finnas en hel del kunskap, så ska passa på att utnyttja det. Ska nu köpa ny telefon alltså. Har kikat på Xperia X1 och denna Milestone. Vad är största skillnaden förutom opperativsystemet? Vilken rekommenderar ni? Om man importerar den, står det Vodafone, är den då bunden till det? Vad jag ska göra med telefonen är att Surfa, använda word, excel, se mycket på film, musik, gps och andra användbara funktioner.
A
Postad 15 March 2010 - 17:08
Här verkar det finnas en hel del kunskap, så ska passa på att utnyttja det. Ska nu köpa ny telefon alltså. Har kikat på Xperia X1 och denna Milestone. Vad är största skillnaden förutom opperativsystemet? Vilken rekommenderar ni? Om man importerar den, står det Vodafone, är den då bunden till det? Vad jag ska göra med telefonen är att Surfa, använda word, excel, se mycket på film, musik, gps och andra användbara funktioner.
Jag har haft en SE X1 också, det var en trevlig apparat om man gillar att hänga på xda-devs och flasha custom ROMS. Dessvärre, eftersom det är en WinMo mobil, så ingår det dagliga hjärnblödningar när skräpet hänger sig, crashar eller blir segt som sirap. Jag hade den kanske ett åt (vilket är väldigt lång tid för mig) men insåg en dag att om jag skulle behöva slita av batteriluckan en gång till för att göra en reset så skulle jag mista förståndet.
Den största skillnaden förutom OS är att X1 ligger en generationer bakom Milestone rent hårdvarumässigt. CPUn är väldigt mycket svagare och det i kombination med WinMo är inget lyckat recept.
Skall du hålla på i Excel o Word mycket så är Milestone nog det bästa valet du kan göra - finns ju ingen annan Android med tgb. Bara att skaffa Documents To Go, som är en mycket kompetent Office-suite, och köra på.
Resten av det du vill göra klarar den galant också.
Postad 15 March 2010 - 21:15
Jag har haft en SE X1 också, det var en trevlig apparat om man gillar att hänga på xda-devs och flasha custom ROMS. Dessvärre, eftersom det är en WinMo mobil, så ingår det dagliga hjärnblödningar när skräpet hänger sig, crashar eller blir segt som sirap. Jag hade den kanske ett åt (vilket är väldigt lång tid för mig) men insåg en dag att om jag skulle behöva slita av batteriluckan en gång till för att göra en reset så skulle jag mista förståndet.
Den största skillnaden förutom OS är att X1 ligger en generationer bakom Milestone rent hårdvarumässigt. CPUn är väldigt mycket svagare och det i kombination med WinMo är inget lyckat recept.
Skall du hålla på i Excel o Word mycket så är Milestone nog det bästa valet du kan göra - finns ju ingen annan Android med tgb. Bara att skaffa Documents To Go, som är en mycket kompetent Office-suite, och köra på.
Resten av det du vill göra klarar den galant också.
Okej. Vad menar du med "xda-devs och flasha custom ROMS" ?
Jag har väl inte heller världens längsta stubin, så skulle nog också flippa ur på telefonen om den hängde sig ständigt.
Office är väl huvudsaken med telefonen för mig, så det var ju bra. Kan i alla fall konstatera att milestone är den vassare telefonen. Det skiljer inte mycket i pris heller (X1, demo ex på dustin, 2295 kr, milestone från Tyskland 3700 kr). Sen har Milestone en större skärm, som kan vara väldigt uppskattande i längden tror jag.
Tack för svaren Anaesthisia och Golgo_13!
Redigerat av Christofferr, 15 March 2010 - 21:16.
Postad 16 March 2010 - 09:46
Xperia X1 är ju en väldigt gammal telefon vid det här laget, och ska du satsa på Windows är det kanske snarare en HTC Touch HD2 som kommer att vara uppgraderingsbar till Windows Phone 7 du borde satsa på.
A
HD2 kommer inte få WP7:
http://www.engadget....-phone-7-serie/
@Christofferr:
xda-developers.com är ett support-community främst ämnat åt WinMo och HTC-mobiler där utvecklare bl.a. sätter ihop egna versioner, s.k. custom-ROMS, av OS och mjukvara som man sedan kan flasha till sin mobil.
Det är en ovärderlig resurs som kan hålla din mobil uppdaterad och aktuell en mycket längre tid än avsett.
Postad 16 March 2010 - 11:06
Postad 16 March 2010 - 12:20
Det v ar ju tråkigt, men den mobilen är nog ändå närmast WinPh7 hårdvarumässigt.HD2 kommer inte få WP7:
http://www.engadget....-phone-7-serie/
A
Postad 19 March 2010 - 14:14
Tack på förhand
Postad 19 March 2010 - 15:33
Har fått min milestone nu och den är alldeles underbar. Men jag har tre och får inte till några inställningar för varken data eller mms. Någon som kan bistå med sådanna ?
Tack på förhand
http://www.swedroid....
Mycket nöje!
Postad 20 March 2010 - 21:33
Postad 21 March 2010 - 20:01
Vad är skillnaden på denna och HTC Legend och Desire.....Man vill ju inte betala för mkt men ha det bästa
...Även ha en lur som inte alla andra har....Dessutom går ej beställa i Sverige om ngt händer :/...Vad sägs om mina frågor..
Skärm, Processor, RAM, Kamera, OS
Desire 3.7" AMOLED, 1GHz, 512,5mpx med ansiktsigenkänning, Android 2.1 SENSE
Milestone 3.7" TFT-LCD, 600MHz, 256, 5mpx, 2.0 OTA till 2.1
Legend 3.2" AMOLED, 600MHz, 512, 5mpx, 2.1 SENSE
Jag har en Milestone från handtec.co.uk för 4800kr. Utseendemässigt är den, enligt mig, överlägsen med sin svarta metall och fysiska tangentbord. I princip alla som ser den hajar till det e vekligen en mobil "ingen" har. Desire, business look, bättre prestanda än de andra. Legend, ungdomlig look, lite mindre skärm lite mindre pris... Blev du ngt klokare?
Postad 22 March 2010 - 21:19
Tänkte fråga er som har den några enkla frågor.
- Hur bra fungerar de fyra touch knapparna längst ner på telefonen. Är det bra respons i dom eller får man trycka flera gånger för att får den att fatta?
- Hur är det med ÅÄÖ. Kan man få fram dom tecknena på tangentbordet (både det fysiska och mjukvaru) utan att behöva roota den? Om man installerar Skandinavisk tangentbord kan man då gå in i någon typ av symbolbibliotek för att få fram Svenska tecken, eller hur fungerar det?
Postad 22 March 2010 - 23:46
Är sugen på en Milestone.
Tänkte fråga er som har den några enkla frågor.
- Hur bra fungerar de fyra touch knapparna längst ner på telefonen. Är det bra respons i dom eller får man trycka flera gånger för att får den att fatta?
- Hur är det med ÅÄÖ. Kan man få fram dom tecknena på tangentbordet (både det fysiska och mjukvaru) utan att behöva roota den? Om man installerar Skandinavisk tangentbord kan man då gå in i någon typ av symbolbibliotek för att få fram Svenska tecken, eller hur fungerar det?
De fyra touchknapparna funkar utmärkt inget att anmärka på. Ibland kommer man dock åt sökknappen längst till höger av misstag, jag gör det iaf. Kör scandinavian keyboard med svensk dictionary, fungerar utmärkt med åäö de får dedikerade platser. Dock en annan grej med det fysiska tangentbordet, kräver nog en root ja.
Postad 23 March 2010 - 07:18
Då måste jag nog tyvärr kolla efter någon annan lur. Är grymnt sugen på en Android lur och tyckte att Milston'en stack ut lite ifrån mängden. Men som sagt att det inte på något sätt går att får fram svenska tecken med hjälå av det fysiska tangentbordet så känns det väldigt överflödigt, tyvärr.
Postad 23 March 2010 - 09:40
Det var ju synd att dom svenska tecknen inte går att få fram via hårdvarutangentbordet utan att roota. Detta tycker jag gör att det tangentbordet har man inte mycket nytta av. Skriver man SMS/MMS & e-mail så blir det en hel del ÅÄÖ.
Då måste jag nog tyvärr kolla efter någon annan lur. Är grymnt sugen på en Android lur och tyckte att Milston'en stack ut lite ifrån mängden. Men som sagt att det inte på något sätt går att får fram svenska tecken med hjälå av det fysiska tangentbordet så känns det väldigt överflödigt, tyvärr.
Men... nu förstår jag faktiskt inte - vad är problemet?
Roota den så kan du mappa om tangenterna som du vill!
Rootning är en väldigt simpel procedur och om man nu skulle vilja un-roota den av någon anledning så är det nästan ännu simplare så... det finns inget att klaga på direkt
Postad 23 March 2010 - 09:45
Postad 23 March 2010 - 10:50
Postad 23 March 2010 - 10:57
På XDA http://forum.xda-dev...ad.php?t=504710 står det att man kan hålla nera o resp. a för att få fram svenska tecken. Stämmer detta? Gäller det isåfall både hårdvaru- och mjukvarutangentbordet?
Ja, det stämmer. Håller du ner o, a får du upp en meny med spec. chars däribland åäö.
Det börjar dock känns rätt drygt ganska fort - inget flöde i knappandet direkt.
Postad 23 March 2010 - 11:00
Stämmer.På XDA http://forum.xda-dev...ad.php?t=504710 står det att man kan hålla nera o resp. a för att få fram svenska tecken. Stämmer detta? Gäller det isåfall både hårdvaru- och mjukvarutangentbordet?
Håller du in A så får du fram en ruta med alternativa tecken på skärmen, där bland annat Å och Ä finns med.
Håller du in O så får du en ruta där bland anant Ö finns med.
Jag tröttnade dock på den lösningen, så jag köpte mig Smart Keyboard-appen till min Milestone.
Då får man rättstavning för hårdvarutangentbordet och kan i 9 fall av 10 skriva orden med a eller o istället för å och ä och få dem rättade i efterhand.
Varfor blir varför, lasa blir läsa osv.
Postad 23 March 2010 - 11:29
Den appen låter ju intresant. Var köpte du den? Android market, eller?Stämmer.
Håller du in A så får du fram en ruta med alternativa tecken på skärmen, där bland annat Å och Ä finns med.
Håller du in O så får du en ruta där bland anant Ö finns med.
Jag tröttnade dock på den lösningen, så jag köpte mig Smart Keyboard-appen till min Milestone.
Då får man rättstavning för hårdvarutangentbordet och kan i 9 fall av 10 skriva orden med a eller o istället för å och ä och få dem rättade i efterhand.
Varfor blir varför, lasa blir läsa osv.
Postad 23 March 2010 - 11:37
Jepp: http://www.androlib....rdpro-wnzt.aspxDen appen låter ju intresant. Var köpte du den? Android market, eller?
Om du inte har root så går det att trixa lite med emulatorn för att köpa apps den vägen.
Postad 25 March 2010 - 11:07
Vilken emulator, och hur går man till väga?Jepp: http://www.androlib....rdpro-wnzt.aspx
Om du inte har root så går det att trixa lite med emulatorn för att köpa apps den vägen.
A
Postad 25 March 2010 - 12:25
Vilken emulator, och hur går man till väga?
A
Emulatorn som ingår i Android SDKn som du kopplar till din utvecklingsmiljö, typ Eclipse eller Netbeans.
Har man inte använt sig av programmeringsverktyg innan så är det en ganska omständig väg att gå för att fixa betal-apps.
Postad 25 March 2010 - 12:29
Det finns ingen proxy eller liknande som man kan lura Google med?Emulatorn som ingår i Android SDKn som du kopplar till din utvecklingsmiljö, typ Eclipse eller Netbeans.
Har man inte använt sig av programmeringsverktyg innan så är det en ganska omständig väg att gå för att fixa betal-apps.
A
Postad 25 March 2010 - 12:47
Det finns ingen proxy eller liknande som man kan lura Google med?
A
Njao, det du kan göra är ju att använda appet MarketEnabler för att spoofa mobilens APN-inställningar så Market tror att du är på t.ex. T-mobile i USA, men det kräver som sagt root.
Postad 25 March 2010 - 12:48
Har Google sagt något om att tillåta betal-apps i Sverige?Njao, det du kan göra är ju att använda appet MarketEnabler för att spoofa mobilens APN-inställningar så Market tror att du är på t.ex. T-mobile i USA, men det kräver som sagt root.
A
Postad 26 March 2010 - 15:27
Har använt mig av APN inställningarna på Swedroid, wiki. Men får det inta att fungera. Är det någon som har något tips.
Postad 26 March 2010 - 15:31
Det är inte våldsamt omständigt. Du behöver inte sätta upp någon utvecklingsmiljö för det.Emulatorn som ingår i Android SDKn som du kopplar till din utvecklingsmiljö, typ Eclipse eller Netbeans.
Läs snabbguide här: http://blogg.tthe.se/?page_id=106
Postad 26 March 2010 - 16:40
Det är inte våldsamt omständigt. Du behöver inte sätta upp någon utvecklingsmiljö för det.
Läs snabbguide här: http://blogg.tthe.se/?page_id=106
Ja ok, då blir det ju lite mindre jobb helt klart.
Tänkte väl att det skulle gå att köra emulatorn utan att behöva starta den från Eclipse men undersökte det aldrig närmare.
Postad 27 March 2010 - 08:57
Det fixade sig. En omstart av telefonen efter att APN isntällningarna var "inknackade" löste problemet. Så nu fungerar MMS. Är en så länge mycket imponerad av denna lur.Nu har jag fått min Milestone. Allt verkar fungera bra. Det ända jag har problem med är att få MMS att fungera.
Har använt mig av APN inställningarna på Swedroid, wiki. Men får det inta att fungera. Är det någon som har något tips.
Postad 29 March 2010 - 18:14
A
Redigerat av Anaesthisia, 29 March 2010 - 18:27.
Postad 29 March 2010 - 18:53
Uppdateringen är en så länge bara tillgänglig i Frankrike men kommer snart även i Tyskland, Italien och England.Enligt vissa ska uppdateringen till 2.1 vara ute nu, även via OTA, men efter att en stund ha haft problem att kontakta servern får jag nu "Your system is currently up to date".
A
Detta enl. Motorolas Facebook.
Redigerat av TomasL, 30 March 2010 - 14:13.
Postad 30 March 2010 - 10:53
Är det varifrån man är uppkopplad som avgör, eller var telefonen med ett visst IMEI är såld?Uppdateringen äe en så länge bara tillgänglig i Frankrike men kommer snart även i Tyskland, Italien och England.
Detta enl. Motorolas Facebook.
Nåja, om man har en tysk Vodafone-Milestone får man väl hoppas att uppdateringen dyker upp nästa vecka...
A
Redigerat av Anaesthisia, 30 March 2010 - 11:02.
Postad 30 March 2010 - 10:56
IMEIÄr det varifrån man är uppkopplad som avgör, eller var telefonen med ett visst IMEI är såld?
A
Min Milestone tycker sig vara italiensk, även om den är köpt från Expansys.
Förra uppdateringen fick jag samtidigt som italienarna, långt före England. Ni kan ta en titt i filen /system/build.prop,
där går det att hitta telefonens ursprung.
Redigerat av mr.keyser, 30 March 2010 - 14:24.
Postad 30 March 2010 - 15:25
Har man en Vodafone-förpackad Milestone med QWERTZ-tangentbord borde det ju vara Tyskland.IMEI
Min Milestone tycker sig vara italiensk, även om den är köpt från Expansys.
Förra uppdateringen fick jag samtidigt som italienarna, långt före England. Ni kan ta en titt i filen /system/build.prop,
där går det att hitta telefonens ursprung.
Ja, det blev en sådan till slut eftersom det skilde en tusenlapp just då om man jämförde med en "engelsk" från Expansys.
A
Postad 30 March 2010 - 20:08
Motorola Europe Great news – the Milestone 2.1 upgrade begins its roll out in Germany today! Up to 9 home screens, live wallpapers and added security for exchange server users are just some of the enhancements you can expect. Watch this space for further upgrade news!
Postad 06 April 2010 - 13:17
Redigerat av mogge44, 06 April 2010 - 13:33.
Postad 06 April 2010 - 16:43
Det kan dock inte vara långt borta. Skulle tro denna eller nästa vecka. Håller tummarna.
Postad 07 April 2010 - 17:47
Fick följande svar:
Dear Tomas,
Thank you for contacting Motorola.
With regards your recent query, this should now become available at any moment, please be on the lookout on a daily basis.
For any further assistance or information please do not hesitate to contact us again, quoting your Customer Reference number.
Thank you for allowing us to be of service to you.
Kind regards,
Motorola Mobile Devices Contact
www.motorola.com
Så det verkar som den kommer när som helst.
Uppdateringen av den "Italienska varianten" började idag.
Redigerat av TomasL, 07 April 2010 - 17:49.
Postad 09 April 2010 - 10:06
UK verkar vara sist ut som vanligt :-(
Edit:
Detta gällde visst bara telefoner med O2 brandad programvara.
Obrandade tyska telefoner har ju redan fått uppdateringen.
Redigerat av TomasL, 09 April 2010 - 13:17.
Postad 09 April 2010 - 20:34
Varför kan de inte släppa uppdateringen för Vodafone-brandade tyska Milestones? *suck*Nu finns 2.1 updateringen tillgänglig för Tyska varianten!
UK verkar vara sist ut som vanligt :-(
Edit:
Detta gällde visst bara telefoner med O2 brandad programvara.
Obrandade tyska telefoner har ju redan fått uppdateringen.
A
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3
20 bilder
22 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?