Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Acer Liquid *

163 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Acer Liquid 256MB RAM (Mobiltelefoner) 2 9.033332 (29) Inga priser

Postad 24 January 2010 - 11:43

Unregisteredeabe2599
  • Unregisteredeabe2599
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hur det att skriva sms, finns å,ä,ö tillgängligt snabbt?

Postad 24 January 2010 - 12:06

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

• 1266 inlägg
  • 0

Hur det att skriva sms, finns å,ä,ö tillgängligt snabbt?

Installera Scandinavian Keyboard från Market och du har ett fullt Qwerty med ÅÄÖ.

Redigerat av mr.keyser, 24 January 2010 - 12:08.

Postad 26 January 2010 - 14:10

calle_d
  • calle_d
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Installera Scandinavian Keyboard från Market och du har ett fullt Qwerty med ÅÄÖ.

Scandinavian keyboard är guld värt! Dessutom kan man ställa in så att man får vibrationsfeedback när man skriver på qwerty-tangentbordet!

Postad 26 January 2010 - 15:22

Unregistered477ec290
  • Unregistered477ec290
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Kan ni dela med er av erfarenheter av Expansys? Funderar på att beställa därifrån, men har läst både bra och dåliga saker om dom.
Har någon av er den röda mobilen? Lurar mellan den svarta och den röda, men kan inte bestämma mig :)

Postad 28 January 2010 - 19:11

Magnus909
  • Magnus909
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Har haft lite otur med liquiden.
Den första fungerade en laddning, ville dra ur batteriet helt (som man ska göra första gången. Ska ju vara 2-3 totala upp/urladdningar), men när den skulle laddas igen så hade den låst sig. Den låste sig då den stängde ned sig själv pga låg batterinivå.
Inget verkade fungera, ej heller uppladdning, så jag tog ur batteriet och satte i det igen. När jag satte den på laddning så började den bara att vibrera och blinka. Den var alltså väck!
Returnerade denna och sitter nu med en ny Liquid.
När jag skulle ladda denna så är det någon form av glapp i själva strömadaptern. Jag märker det då jag vickar lite på sladden. Försöker jag hålla den i samma läge så glappar den ändå ur sig.
Detta vid första laddningen.
Dock så går den att ladda via USB från datorn.
Hoppas nu bara detta inte förstört den initiala 8-timmars laddningen som man ska göra då jag tog i och drog ur adaptern flera gånger med några småladdningar som avbröts som följd?

Nu returnerar jag ju inte telefonen och allt en gång till för en sån här sak (förutsatt att den fungerar som den ska och att batteriet har full kapacitet). Kan ju ädnå ladda via datorer och har oftast en netbook med mig som jag kan ladda via. Har jag inte den med mig så skulle jag nog ändå inte behövt komma åt något strömuttag.
Men lite surt är det. Och det får mig också att ställa mig undrande till kvaliteten på den här acer-produkten. Acer är väl inte direkt förknippat med bra kvalitet har jag förstått..

Ska det föresten behövas laddas 8 timmar första gången? Manualen säger så, men sist så var den klar betydligt tidigare. Ska den då bara stå och "dra" i flera timmar?
Dessutom: Kan det här med att jag fick dra i och ur strömadaptern flera gånger(väldigt kort tid dock) ha dragit ned mitt batteris potential så att jag inte får full kapacitet pga en ej fulltständig oavbrutten förstagångsuppladdning?
Någon som vet?

Redigerat av Magnus909, 28 January 2010 - 19:11.

Postad 29 January 2010 - 20:11

rson39
  • rson39
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0
Vet någon om det finns en affär som har de inne i Linköping?

Postad 30 January 2010 - 13:18

monodc
  • monodc
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0

Vet någon om det finns en affär som har de inne i Linköping?

Vet ej, men Media Markt i grannstaden Norrköping skall enligt uppgift ha Liquid på lager.

Postad 30 January 2010 - 14:31

rson39
  • rson39
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0
Kanske kan vara värt att ta sig dit då. Tack för tipset!

Postad 31 January 2010 - 02:10

Magnus909
  • Magnus909
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Har lekt lite med min ANDRA liqud nu. Den första fick jag returnera pga den var kass.
Och med den här så fick jag som jag skrev i mitt förra inlägg en glappig laddare. De spelade ingen roll då det går att ladda via datorn.
Dock så är det en mängd problem även med denna mobil!

Har ni problem med att den av någon oförklarlig anledning går in i låsläge (så att man måste läsa upp den igen), mitt under då man gör någonting?
Otroligt irriterande.
Sen är det en mängd andra irriterande saker som kanske är buggar. Tangenbordet poppar upp ibland, ocskå utan anledning. Ibland så tappar det möjligheten till att man ser vad man skriver (det registreras dock) och ibland så hänger det kvar en vit ruta i porträttläge (på högkant), så att man ser bara en bråkdel av grafiken.
Sen får jag ibland försöka flera gånger med att låsa upp skärmen då den varit låst. Men trycken på menuknappen tar liksom inte första gången.

Och rätt så ofta så fungerar inte touchskärmen. Man får trycka flera gånger, mestadels i hörnen, men ibland också mitt på skärmfan.

Intrycket den ger mig är, ärligt talat, att det är ren skitkvalitet på den! Får hoppas att det enbart är någon form av mjukvarubuggar. Men iofs finns det inget som säger att dom då skulle vara fixade vid en uppdatering om så är fallet...

Om det här är välkända buggar hos den så kan jag inte för mitt liv begripa att ni nästan alla ger den så stormande bra betyg.
Känns lite som ni mer är fascinerade av androidfenomenet än att ni gör en rättvis jämförelse iså fall...

Redigerat av Magnus909, 31 January 2010 - 02:16.

Postad 01 February 2010 - 12:19

calle_d
  • calle_d
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Har ni problem med att den av någon oförklarlig anledning går in i låsläge (så att man måste läsa upp den igen), mitt under då man gör någonting?

> Detta problem har jag inte.

Sen är det en mängd andra irriterande saker som kanske är buggar. Tangenbordet poppar upp ibland, ocskå utan anledning.

> Inget jag varit med om.

Ibland så tappar det möjligheten till att man ser vad man skriver (det registreras dock).

> Det här jag jag märkt någon gång men jag tror att det försvann när jag flashade den senaste romen.

Ibland så hänger det kvar en vit ruta i porträttläge (på högkant), så att man ser bara en bråkdel av grafiken.

> Detta är en bugg i Scandinavian Keyboard. Håll nere tangentbordsknappen så kommer tangentbordet upp. Håll nere den igen för att stänga tangentbordet så ser du hela skärmen igen.

Sen får jag ibland försöka flera gånger med att låsa upp skärmen då den varit låst. Men trycken på menuknappen tar liksom inte första gången.

> Inget jag märkt av

Och rätt så ofta så fungerar inte touchskärmen. Man får trycka flera gånger, mestadels i hörnen, men ibland också mitt på skärmfan.

> Inte haft detta problem

Mitt tips till dig är nog, flasha 2.000.05 med Acer Download Tool och testa om du får samma problem. Hör av dig igen i så fall.

Postad 01 February 2010 - 21:59

Magnus909
  • Magnus909
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

> Detta problem har jag inte.

Sen är det en mängd andra irriterande saker som kanske är buggar. Tangenbordet poppar upp ibland, ocskå utan anledning.

> Inget jag varit med om.

Ibland så tappar det möjligheten till att man ser vad man skriver (det registreras dock).

> Det här jag jag märkt någon gång men jag tror att det försvann när jag flashade den senaste romen.

Ibland så hänger det kvar en vit ruta i porträttläge (på högkant), så att man ser bara en bråkdel av grafiken.

> Detta är en bugg i Scandinavian Keyboard. Håll nere tangentbordsknappen så kommer tangentbordet upp. Håll nere den igen för att stänga tangentbordet så ser du hela skärmen igen.

> Inget jag märkt av

> Inte haft detta problem

Mitt tips till dig är nog, flasha 2.000.05 med Acer Download Tool och testa om du får samma problem. Hör av dig igen i så fall.

NÄr du säger "Inget jag märkt eller haft problem av" har du då testat den i grundutförande, eller flashade du den direkt?
Vet inte om det är så klokt att flasha om den om man eventuellt ska returnera den.
Iofs går det väl att återställa och jag tror inte att dom kollar det så noggrant om man gjort en omflashning, eller ens om dom kollar alls. Tror inte den förra kollades, en ny skickades så fort den gamla registrerats som inkommen i princip...
Nu har jag ju i alla fall ett giltigt problem med strömadaptern/laddaren och dom måste byta ut allt om bara en del är trasig (den är inte så viktig för mig då jag ändå kan ladda via usb och dator) så i det fallet kanske jag tom har tur, då såna här problem kan vara svåra för dom att se om dom bara snabbkontrollerar den. Den krånglar bara ibland (vilket kan få mig att tro att det ändå är något mjukvarufel, någon konflikt eller så)...

Postad 02 February 2010 - 09:27

calle_d
  • calle_d
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

NÄr du säger "Inget jag märkt eller haft problem av" har du då testat den i grundutförande, eller flashade du den direkt?
Vet inte om det är så klokt att flasha om den om man eventuellt ska returnera den.
Iofs går det väl att återställa och jag tror inte att dom kollar det så noggrant om man gjort en omflashning, eller ens om dom kollar alls. Tror inte den förra kollades, en ny skickades så fort den gamla registrerats som inkommen i princip...
Nu har jag ju i alla fall ett giltigt problem med strömadaptern/laddaren och dom måste byta ut allt om bara en del är trasig (den är inte så viktig för mig då jag ändå kan ladda via usb och dator) så i det fallet kanske jag tom har tur, då såna här problem kan vara svåra för dom att se om dom bara snabbkontrollerar den. Den krånglar bara ibland (vilket kan få mig att tro att det ändå är något mjukvarufel, någon konflikt eller så)...

Jag körde ett par veckor i grundutförande, så jag borde ha stött på dina problem om min lur var likadan. Men jag har ju inte suttit och forcerat fram problemen men jag tycker ändå att de borde ha dykt upp.

Du behöver inte vara rädd för att flasha telefonen. Den går inte sönder. Det är ju inte så skoj att lämna iväg sin fina Liquid i första taget. Om du inte flashat innan så hjälper jag dig gärna.

Postad 02 February 2010 - 13:42

Magnus909
  • Magnus909
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Jag körde ett par veckor i grundutförande, så jag borde ha stött på dina problem om min lur var likadan. Men jag har ju inte suttit och forcerat fram problemen men jag tycker ändå att de borde ha dykt upp.

Du behöver inte vara rädd för att flasha telefonen. Den går inte sönder. Det är ju inte så skoj att lämna iväg sin fina Liquid i första taget. Om du inte flashat innan så hjälper jag dig gärna.

Tack för erbjudandet!
Du har verkar ju redan ha gjort ett inlägg i swedroid:

När jag har flashat min telefon har jag:

1. Installerat Acer Drivrutinerna på datorn.
2. Tankat ned & installerat Acer Download Tool.
3. Laddat ned den senaste rom-filen.
4. Kopplat in telefonen med USB-sladd (telefonen ska vara igång).
5. Laddat in bin-filen i Download Tool
6. Tuta & kör!

RÖR INTE MOBILTELEFONEN UNDER UPPDATERINGEN!!!

Det finns ju länkar till Acer download tool och senaste rom-filen i någon annan tråd där.
Tycker det känns som att det inte behöver vara något att undra över, eller finns det något att tillägga?

Fast förmodligen så kommer jag för eller senare också att roota den. Vissa saker känns jävligt begränsande i en orootad mobil, även med en sån uppdatering. Gillar inte att inte ha full kontroll över en pryl heller...
Fast då blir det till och lära sig en del då jag är helt ny på det här med smartphones och förstås då android.
Blir väl till att dyka in i linux/unix shell-kommandon...

EDIT:

Nu har jag flashat telefonen(igår kväll). Var inga som helst problem eller konstigheter. Precis som vanligt när man flashar hårdvara att man har ett verktyg som man drar in en Rom-bios i och låter prylen som man flashar stå på (förstås).
Tog en stund och i vissa lägen (vid telefonens omstart) så trodde jag att det hade låst sig, men det var bara segt.
Inte mycket som var nytt (ser identiskt ut förutom den där idiotiska google sök remsan längst upp. Den åkte i papperskorgen omgående. Vad var den bra för? Man har ju redan en sökknapp som tar en direkt till samma sak.
Remsan tog ju bara upp onödig plats.
Och det välkända problemet med att den inte går att köra i landskapläge då man ska söka från "homescreen" och använda tangentbordet är förstås en besvikelse.

Har inte hunnit testa så mycket. Tycker dock, tyvärr, att det fortfarande är problematiskt med touchscreenen i ytterkanter i vissa lägen. Det verkar alltså inte att hjälpa med mjukvaruuppdateringar. Efter att ha läst runt lite på nätet så verkar det som att inte alla har detta problem. Kan ju vara så att kvaliteten på hårdvaran är ojämn (den är ju trots allt snorbillig om man ser till ren prestanda) så att vissa, som jag, får otur med en mindre bra fungerande touchscreen.
Däremot har jag inte än stött på skärmsläcks/låsningsproblemet, men jag har som sagt inte kört tillräckligt länge ännu. Det uppkom ju bara ibland tidigare, lite sporadiskt.

Med tanke på att jag fick returnera förra liquiden pga att den var kass och att laddaren till den här var glapp plus dessa problem jag har nu (som kanske kan vara hårdvarubaserade) så kan jag inte säga annat än att kvaliteten på den här telefonen är allt annat än bra.
Undrar hur det ser ut om ett halvår, typ, med folk som har olika problem med Liquiden. Känns som att jag ångrar mitt inköp av den.
Problemet är att prismässigt fanns det inte så många andra val. HTC gör alldeles för dyra telefoner (långsammare än Liquiden också). Nexus One är snordyr. Samsung var eventuellt ett alternativ, men den hade också lite sämre saker jfrt med Liquiden (minns inte exakt vad dock).
Skulle kanske ändå ha satsat på en samsung...

Redigerat av Magnus909, 03 February 2010 - 11:51.

Postad 05 February 2010 - 17:51

sir88alex
  • sir88alex
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Finns det någon browser som gör det möjligt att zooma genom att använda två fingrar?

Har ni några tips på någon rolig app man måste ha?

Postad 05 February 2010 - 19:10

monodc
  • monodc
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0

Finns det någon browser som gör det möjligt att zooma genom att använda två fingrar?

Har ni några tips på någon rolig app man måste ha?

Dolphin Browser.

Postad 05 February 2010 - 20:50

sir88alex
  • sir88alex
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Någon särskild inställning man måste ha? Får det inte att funka..

Postad 06 February 2010 - 08:52

Unregistered7b0eba3a
  • Unregistered7b0eba3a
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Nej. Det finns inte svenska menyer i telefonen och det finns idag inget smidigt sätt att lösa det på heller. Men efter en eller två veckor har du vant dig och saknar inte alls svenskan. Jag tänker inte på det längre. Det finns ju i alla fall svenskt tangentbord att ladda ned från market.

Jag tror nog det skulle vara lite märkligt om det hade funnits svenska menyer då de flesta apps är skrivna på engelska. Då skulle vissa saker vara på svenska och vissa på engelska.

När inmatningen är på svenska är då även rättstavningen på svenska?

Dum fråga kanske men frågar man inget så får man inget veta. =)

Postad 08 February 2010 - 19:22

calle_d
  • calle_d
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Någon särskild inställning man måste ha? Får det inte att funka..

Android 1.6 har inte stöd för multi-touch, således finns det inte någon browser till Liquiden som du kan zooma med två fingrar. Däremot håller du inne ett finger så dyker en zoom-meny upp. Fullt tillräckligt enligt min mening.

När inmatningen är på svenska är då även rättstavningen på svenska?

Dum fråga kanske men frågar man inget så får man inget veta. =)

Du kan ladda ned Scandinavian dictonary från market och ställa den till svenska så får du rättstavning på svenska!

Postad 10 February 2010 - 10:40

Unregistered477ec290
  • Unregistered477ec290
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Har nu äntligen skickat iväg en beställning på Pixmania trots all dålig kritik dom fått. Tycker ändå att priset spelar så pass stor roll att jag helt enkelt inte ville betala nästan 500kr mer för att få den från Expansys. Får väl se om jag ångrar det beslutet :)
En svart blev det. Får hoppas att den dyker upp nästa vecka.

Postad 10 February 2010 - 16:25

calle_d
  • calle_d
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Har nu äntligen skickat iväg en beställning på Pixmania trots all dålig kritik dom fått. Tycker ändå att priset spelar så pass stor roll att jag helt enkelt inte ville betala nästan 500kr mer för att få den från Expansys. Får väl se om jag ångrar det beslutet :)
En svart blev det. Får hoppas att den dyker upp nästa vecka.

Spännande! Du får höra av dig om du behöver hjälp med något på telefonen!

Postad 10 February 2010 - 20:13

Unregistered477ec290
  • Unregistered477ec290
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Spännande! Du får höra av dig om du behöver hjälp med något på telefonen!

Kan nog behöva all hjälp jag kan få haha :D Så jag lär nog bomba dig med frågor och råd. Nej, det ska nog ordna sig, men skönt att veta att jag har någon jag kan fråga om hjälp :P

Postad 10 February 2010 - 23:11

calle_d
  • calle_d
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Nybörjarguide: Hur man flashar romen på mobilen!

Du behöver:

1. Drivrutiner till telefonen
2. Acer Download Tool
3. Valfri rom

Försvinner allt sparat på telefonen?

Ja, telefonen blir återställt i fabriksskick. Dvs dina sms, inställningar, nedladdade applikationer, genvägar på skrivbordet och sånt kommer att försvinna. Däremot det du har sparat på SD-kortet kommer att förbli orört.

------------------------------------------------------------------------

På denna länk hittar du drivrutiner:

ftp://ftp.support.acer-euro.com/smartphon..._USB_driver.zip

Här finns Acer Download Tool:

http://download751.m...00_20091027.rar

Och här är några läckta "romar":

2.000.03 AAP GEN2
http://htcpedia.com/...ld-release.html

2.000.05 AAP GEN2
http://benocharm.len...673cd56bf50.bin

2.000.13 AAP GEN2
http://download.htcp...13_AAP_GEN2.bin

2.000.16 EMEA GEN1
http://download.htcp...6_EMEA_GEN1.bin

-----------------------------------------------------------------------

Hur gör jag nu då?

- Installera drivrutinerna, packa upp Acer Download Tool och lägg din rom-fil någonstans på hårddisken.

- Koppla in telefonen med USB-sladden. Låt den vara i OS-läge (dvs igång). Starta Acer Download Tool (filen "ACER Download Tool [Single].exe").

- Tryck på "browse" och bläddra fram till den rom-fil du vill flasha. Acer Download Tool bör se ut så här:

Postad bild

- Tryck nu på "Start" och RÖR INTE TELEFONEN förrän Acer Download Tool säger att processen är klar och att du kan ta ut USB-sladden.

Sådär! Din telefon är flashad till den nya mjukvaran. Detta kan du nu se om du går in i Settings > About Phone, under rubriken Build number.

# Edit: Nu har jag rättat till länkarna!

Redigerat av calle_d, 17 February 2010 - 11:44.

Postad 11 February 2010 - 10:00

Unregistered477ec290
  • Unregistered477ec290
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Du behöver:

2. Acer Download Tool
3. Valfri rom

Ja, telefonen blir återställt i fabriksskick. Dvs dina sms, inställningar, nedladdade applikationer, genvägar på skrivbordet och sånt kommer att försvinna. Däremot det du har sparat på SD-kortet kommer att förbli orört.

ftp://ftp.support.acer-euro.com/smar...USB_driver.zip

http://download751.m....0_20091027.rar

2.000.03 AAP GEN2

2.000.05 AAP GEN2
http://benocharm.len....73cd56bf50.bin

2.000.13 AAP GEN2
http://download.htcp....3_AAP_GEN2.bin

2.000.16 EMEA GEN1
http://download.htcp...._EMEA_GEN1.bin

Hur gör jag nu då?

- Installera drivrutinerna, packa upp Acer Download Tool och lägg din rom-fil någonstans på hårddisken.

- Koppla in telefonen med USB-sladden. Låt den vara i OS-läge (dvs igång). Starta Acer Download Tool (filen "ACER Download Tool [Single].exe").

- Tryck på "browse" och bläddra fram till den rom-fil du vill flasha. Acer Download Tool bör se ut så här:

Postad bild

- Tryck nu på "Start" och RÖR INTE TELEFONEN förrän Acer Download Tool säger att processen är klar och att du kan ta ut USB-sladden.

Sådär! Din telefon är flashad till den nya mjukvaran. Detta kan du nu se om du går in i Settings > About Phone, under rubriken Build number.

Hmm alla länkar utom en funkar inte :S

Postad 11 February 2010 - 10:06

Unregistered477ec290
  • Unregistered477ec290
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Hmm alla länkar utom en funkar inte :S

Va, inget. Google is you best friend huh :P Såg att du även gjort ett inlägg på Swedriod och därifrån funkar länkarna! :P
Har nu laddat ner allt och sparat på datorn så det bara är att köra igång när den dyker upp :D

Postad 15 February 2010 - 09:20

Unregistered477ec290
  • Unregistered477ec290
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Nu är det nära. Den dyker upp idag eller imorgon! :D Längtar som ett litet barn på julafton.
Funderade förresten på ROM:arna. Vad gör dom för något? Jag känner mig totalt IQ-befriad. Förlåt :(

Edit: Nu jäklar är den här! Eller ja, snart iaf. Ska hämta ut den på posten efter kl 16, så om lite mer än en timma sitter jag med den i handen. Så sjukt härligt! :D

Edit#2: Första intrycket när jag plocka ur den ur lådan var verkligen: WOW va snygg den är! Haha.
Nu har jag lekt lite med den ett par timmar. Och som andra sagt förut, det är verkligen svårt att hålla fingrarna borta från den ;) Finns ju så oändligt mycket att pilla med. Är supernöjd!

Redigerat av Unregistered477ec290, 15 February 2010 - 19:36.

Postad 15 February 2010 - 22:53

trig338
  • trig338
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Estimated delivery Feb 17, 2010by 6:00 PM
Service type Priority Pak
Shipment information sent to FedEx
Fan, en dag längre väntan än planerat. Får spela Snake på min Nokia så länge.

Postad 17 February 2010 - 11:46

calle_d
  • calle_d
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Länkarna strulade till sig när jag skulle kopiera över dem från swedroid och hit. Nu har jag fixat till det. Lycka till med uppgraderingen av era romar!

Postad 17 February 2010 - 12:47

Unregistered477ec290
  • Unregistered477ec290
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Länkarna strulade till sig när jag skulle kopiera över dem från swedroid och hit. Nu har jag fixat till det. Lycka till med uppgraderingen av era romar!

Hmm, måste fråga igen då. Varför uppdaterar man romar? Eller alltså vad gör dom? Är lite efter känner jag.

Edit: Antar att den uppdaterar telefonen haha. Ibland är det bra om man läser lite innan man frågar. Förlåt.

Redigerat av Unregistered477ec290, 17 February 2010 - 12:59.

Postad 17 February 2010 - 14:21

Jochen84
  • Jochen84
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Liquid E med Android 2.1

Borde inte "gamla" Liquid me få 2.1 eller ska de ha 2 "likadana" mobiler med olika versioner av Android? :rolleyes: Eller har jag missat något i texten kanske att gamla me ska få 2.1...

Postad 17 February 2010 - 14:50

Unregistered477ec290
  • Unregistered477ec290
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Liquid E med Android 2.1

Borde inte "gamla" Liquid me få 2.1 eller ska de ha 2 "likadana" mobiler med olika versioner av Android? :rolleyes: Eller har jag missat något i texten kanske att gamla me ska få 2.1...

2.1 kommer att släppas på Acers hemsida i april, kort efter Liquid E har släppts.
Största frågetecknet för mig är ju då varför man släpper en likadan telefon om nu den "gamla" Liquid ändå får 2.1. Fanns väl vissa storleksändringar med, men ändå.

Edit:
Ett klipp från Mobile World Congress där dom visar upp den nya Liquid E
http://www.swedroid....-2-1#more-13387

Redigerat av Unregistered477ec290, 17 February 2010 - 15:09.

Postad 17 February 2010 - 20:20

Jochen84
  • Jochen84
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

2.1 kommer att släppas på Acers hemsida i april, kort efter Liquid E har släppts.
Största frågetecknet för mig är ju då varför man släpper en likadan telefon om nu den "gamla" Liquid ändå får 2.1. Fanns väl vissa storleksändringar med, men ändå.

Edit:

Va tycker du om din nya mobil da? Har den lite dålig byggkvalite som många säger?
Väntar på min..men hoppas inte jag gjorde ett dumt val då jag inte är superförsiktig me mina mobiler..vill ju att de ska kunna användas utan att ramla sönder :)

Redigerat av Jochen84, 17 February 2010 - 20:21.

Postad 17 February 2010 - 20:33

Unregistered477ec290
  • Unregistered477ec290
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Va tycker du om din nya mobil da? Har den lite dålig byggkvalite som många säger?
Väntar på min..men hoppas inte jag gjorde ett dumt val då jag inte är superförsiktig me mina mobiler..vill ju att de ska kunna användas utan att ramla sönder :P

Jag kunde nog inte varit mer nöjd! :) Gillar att man kan göra den personlig genom olika applikationer osv.
Det största "problemet" jag hade/har fortfarande är när man skriver, men antar att det är en vanesak. Går bättre för varje gång man gör det :)
Den känns faktiskt inte alls så plastig som jag trodde att den skulle vara från att ha sett bilder på den. Den knakar lite i ena hörnet vid usb-kontakten, men det märks knappt. Min Nokia n78 jag hade innan knakade betydligt mer och då överallt!

Har alltid haft höga förväntningar när jag köpt nya telefoner innan och då nästan alltid blivit besviken på ett eller annat sätt. Jag hade sjukt höga förväntningar på denna telefonen och jag ångrar inte att jag köpte den för en sekund! :D
Tror inte att du kommer bli besviken!

Redigerat av Unregistered477ec290, 17 February 2010 - 20:34.

Postad 24 February 2010 - 16:11

Jochen84
  • Jochen84
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
E de bara jag som inte kan eller funkar inte touchen när man satt dit skyddsplasten som kommer med mobilen? :)

O sen provade ja att lägga in en film jag konverterat med Format Factory..men de funkade inte så bra..fick bara en liten ynklig ruta i mitten som visade filmen..vad ska jag välja för upplösning för att de ska bli bra?

Postad 24 February 2010 - 17:44

Niklas1232
  • Niklas1232
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Tjenare! ny ägare här av acer liquid (älskar telefonen). Men jag har en fråga, vart hittar man antal datatrafik man har förbrukat i telefonen?

Postad 24 February 2010 - 21:08

MisterEq
  • MisterEq
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

E de bara jag som inte kan eller funkar inte touchen när man satt dit skyddsplasten som kommer med mobilen? :)

O sen provade ja att lägga in en film jag konverterat med Format Factory..men de funkade inte så bra..fick bara en liten ynklig ruta i mitten som visade filmen..vad ska jag välja för upplösning för att de ska bli bra?

Har inte fått min Liquid än kommer förhoppningsvis imorgon. Men av tidigare erfarenheter av touchscreen mobilen så finns det en del skärmskydd som inte funkar med touchen...

Ditt problem kan ju bero på detta. De kan tex vara för tjockt.

Postad 24 February 2010 - 22:10

Jochen84
  • Jochen84
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Har inte fått min Liquid än kommer förhoppningsvis imorgon. Men av tidigare erfarenheter av touchscreen mobilen så finns det en del skärmskydd som inte funkar med touchen...

Ditt problem kan ju bero på detta. De kan tex vara för tjockt.

Jovisst..men tycker ju det borde funka med medföljande skydd :)

Postad 25 February 2010 - 10:20

Jochen84
  • Jochen84
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Men ingen som har någon ide om vad jag ska använda för upplösning när jag ska konvertera en film..? :unsure:

Postad 25 February 2010 - 10:51

Unregistered477ec290
  • Unregistered477ec290
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

E de bara jag som inte kan eller funkar inte touchen när man satt dit skyddsplasten som kommer med mobilen? :unsure:

Mitt funkar klockrent. Sitter just nu bara och funderar på vart man kan köpa nya. Man lär ju behöva byta nån gång :D
Film har jag inte testat än så vet tyvärr inte.

Postad 25 February 2010 - 12:08

calle_d
  • calle_d
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Tjenare! ny ägare här av acer liquid (älskar telefonen). Men jag har en fråga, vart hittar man antal datatrafik man har förbrukat i telefonen?

Ladda ned appen "NetCounter" från Android Market. Där har du vad du behöver!

Postad 25 February 2010 - 12:22

TommyW
  • TommyW
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Vet någon om det går att påverka signalerna.

Problemet, går det att få en MP3 som signal för medelande? Går det att få vibratorn att gå för inkommet medelande?
Kan man få en MP3 som alarm signal, och går det även att ändra ljudstyrkan på alarmsignalen?

Tycker detta verkar mycket konstigt om dessa saker inte ska gå.

Tacksam för svar.

Postad 25 February 2010 - 12:30

calle_d
  • calle_d
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Edit:

LiquidE:s rom har redan läckt och det finns 3st moddade romar att testa;

Liquid Community Rom 1.1.1 http://android.modac...-wipe-23-02-10/

eViL Eclair v1.6 http://android.modac...id-e-2-24-2010/

ACR LiquidE V1.8 http://android.modac...uide-v1-8-2-21/

Postad 25 February 2010 - 12:45

Unregistered477ec290
  • Unregistered477ec290
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Vet någon om det går att påverka signalerna.

Problemet, går det att få en MP3 som signal för medelande? Går det att få vibratorn att gå för inkommet medelande?
Kan man få en MP3 som alarm signal, och går det även att ändra ljudstyrkan på alarmsignalen?

Tycker detta verkar mycket konstigt om dessa saker inte ska gå.

Tacksam för svar.

Antingen lägger du låtar i mappar på minneskortet. Döper mapparna till Alarm, Notification osv. Eller så gör du det enkelt och laddar ner Ringdriod från market där du kan klippa till en slinga av en låt och sen spara den som alarm, sms osv.
När du ställer alarmet så kan du höja och sänka signalen via volymknappen.

För att få vibrator för sms så går du in på Messaging -> settings. Sen scrollar du ner till notification settings. Bocka i vibrate.

Redigerat av Unregistered477ec290, 25 February 2010 - 12:48.

Postad 25 February 2010 - 16:15

calle_d
  • calle_d
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Antingen lägger du låtar i mappar på minneskortet. Döper mapparna till Alarm, Notification osv. Eller så gör du det enkelt och laddar ner Ringdriod från market där du kan klippa till en slinga av en låt och sen spara den som alarm, sms osv.
När du ställer alarmet så kan du höja och sänka signalen via volymknappen.

För att få vibrator för sms så går du in på Messaging -> settings. Sen scrollar du ner till notification settings. Bocka i vibrate.

Jag tycker att det första alternativet är det bästa. Jag har lagt in mappar som heter "Alarms", "Notifications" & "Ringtones" under SD Kort/Media/Audio

För att ändra volym på olika funktioner kan jag varmt rekommendera någon av apparna "Volume Control" eller "Audiomanager" som finns att hämta på Android Market. Audiomanager har en widget som du kan ställa in på två olika storlekar och Volume Control har en widget på gång i en kommande uppdatering.

Postad 25 February 2010 - 23:13

Jochen84
  • Jochen84
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Mitt funkar klockrent. Sitter just nu bara och funderar på vart man kan köpa nya. Man lär ju behöva byta nån gång :)
Film har jag inte testat än så vet tyvärr inte.

Nu funkar mitt me...vettitusan hur jag grejade till det sist..men då funkade de inte alls iaf..problemet e nu att jag inte får väck skiten som fastnat på skyddet efter första försöket att få dit de..:) Men får väl köpa mig ett nytt.

Nån som vet vart man kan köpa nya skärmskydd som är bra?

Postad 26 February 2010 - 15:45

calle_d
  • calle_d
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Nu funkar mitt me...vettitusan hur jag grejade till det sist..men då funkade de inte alls iaf..problemet e nu att jag inte får väck skiten som fastnat på skyddet efter första försöket att få dit de..:) Men får väl köpa mig ett nytt.

Nån som vet vart man kan köpa nya skärmskydd som är bra?

http://www.swedroid....read.php?t=4100

Postad 26 February 2010 - 21:08

TommyW
  • TommyW
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Ladda ned appen "NetCounter" från Android Market. Där har du vad du behöver!

Hojj,, någon som har haft problem med att denna inte registrerar någon data, vad är åtgärden i så fall??
Verkar vara sjukt bra prog annars.

Och..... vad är meningen med att uppgradera lurens rom??

Danke! =)

Postad 01 March 2010 - 07:46

calle_d
  • calle_d
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Hojj,, någon som har haft problem med att denna inte registrerar någon data, vad är åtgärden i så fall??
Verkar vara sjukt bra prog annars.

Och..... vad är meningen med att uppgradera lurens rom??

Danke! =)

Har inte provat programmet eftersom jag har obegränsad surf i mitt abbonemang.

Romen uppgraderar man för att få bort buggar, så att batteriet ska räcka längre, fler funktioner osv.

Postad 01 March 2010 - 09:13

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0
Tjenare Liquid-lovers :P

Tänkte bara fråga om någon av er kör den alternativa hemsidan Home++ ?
Kollade lite filmer på youtube, den verkar rätt trevlig o lite roligare än standard...

Postad 07 March 2010 - 00:26

TommyW
  • TommyW
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Du behöver:

2. Acer Download Tool
3. Valfri rom

ftp://ftp.support.acer-euro.com/smartphon..._USB_driver.zip

http://download751.m...00_20091027.rar

2.000.03 AAP GEN2

2.000.05 AAP GEN2
http://benocharm.len...673cd56bf50.bin

2.000.13 AAP GEN2
http://download.htcp...13_AAP_GEN2.bin

2.000.16 EMEA GEN1
http://download.htcp...6_EMEA_GEN1.bin

Hur gör jag nu då?

Postad bild

# Edit: Nu har jag rättat till länkarna!

Är det någon som haft problem med att få igång Acer DL tool, går inte för mig och jag kör windows 7. Nån som vet nått? Mvh Tommy

Postad 07 March 2010 - 09:40

MisterEq
  • MisterEq
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Är det någon som haft problem med att få igång Acer DL tool, går inte för mig och jag kör windows 7. Nån som vet nått? Mvh Tommy

Högerklicka på ikonen och kör programmet som administratör. Då kommer de nog funka

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.