* Officiell Tråd - Google Nexus One *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 15 januari 2010 - 20:29
Postad 16 januari 2010 - 17:22
Såg att en hel del hade fått damm inne i sina displayer, grymt irriterande och jag har råkat ut för samma sak med Nokior förut. Inte så skoj om man importerar en nu i början kanske och råkar ut för detta. Kanske går och skicka tillbaka m.m men det låter ju krabbigt. http://forum.xda-dev...d...3115&page=4
Verkar rikgit fin och lovande annars men jag tror det saknas en del saker innan man slår till. Lite bättre navigationsprogram m.m På sikt blir det nog en dräpare
Postad 17 januari 2010 - 12:04
Postad 17 januari 2010 - 12:43
Efter att lekt en vecka med Nexus så kan man ju bara konstatera att det finns ingen bättre mobil idag.
Synd bara att den tydligen saknar sync av kalender och tasks via en Exchange-server. Jag va sååååååååå nära på att beställa en, men det här satte lite käppar i beställningshjulet.
Postad 17 januari 2010 - 13:24
Synd bara att den tydligen saknar sync av kalender och tasks via en Exchange-server. Jag va sååååååååå nära på att beställa en, men det här satte lite käppar i beställningshjulet.
Även jag börjar bli lite tveksam på Nexus, efter den sista utförliga testen, iofs. kanske saker som kan rättas till.
T.ex. tuch skärmen funkar inte lika väl som HTC Hero och Galaxy Spica, säger man, inte bra, seg i grässnittet, kanske inte så stor betydelse, men ändå.
Har tagit ut N.O. och HTC Bravo som kandidator. Får se vidare hur Bravo presterar först.
Köpte en Galaxy Spica för att ha så länge tills dessa kommer in på Svenska marknaden ricktigt.
Postad 17 januari 2010 - 15:22
För mig som är lite okunnig, betyder det att om jag väljer att synka Nexus One med min Outlook på datorn via Exchange så kommer inte kalendern i Outlook att föras över till telefonen och vice versa?Synd bara att den tydligen saknar sync av kalender och tasks via en Exchange-server. Jag va sååååååååå nära på att beställa en, men det här satte lite käppar i beställningshjulet.
MVH
/Chuck
Redigerat av Chuck, 17 januari 2010 - 15:35.
Postad 17 januari 2010 - 15:45
Mobilköp är oftast personligt vilket du bör ha i Åtanke men den har ju ändå relativt trevliga specifikationer.Efter att lekt en vecka med Nexus så kan man ju bara konstatera att det finns ingen bättre mobil idag.
Postad 17 januari 2010 - 15:56
Naturligtvis. Men efter ha haft/testat : 3GS, N900 och HD2 så är Nexusen nr 1.Mobilköp är oftast personligt vilket du bör ha i Åtanke men den har ju ändå relativt trevliga specifikationer.
Finns ett litet program som synkar outlooks kalender mot gmail dito.För mig som är lite okunnig, betyder det att om jag väljer att synka Nexus One med min Outlook på datorn via Exchange så kommer inte kalendern i Outlook att föras över till telefonen och vice versa?
MVH
/Chuck
Funkar riktigt bra.
http://www.google.co...mp;answer=89955
Annars finns ju Roadsync:
http://www.dataviz.c...roid/index.html
Även jag börjar bli lite tveksam på Nexus, efter den sista utförliga testen, iofs. kanske saker som kan rättas till.
T.ex. tuch skärmen funkar inte lika väl som HTC Hero och Galaxy Spica, säger man, inte bra, seg i grässnittet, kanske inte så stor betydelse, men ändå.
Har tagit ut N.O. och HTC Bravo som kandidator. Får se vidare hur Bravo presterar först.
Köpte en Galaxy Spica för att ha så länge tills dessa kommer in på Svenska marknaden ricktigt.
Tochskämen på Nexus är bättre än på tex Hero.
Och var det ska finns nått segt o gränssnitt är för mig en gåta. Apptrayens animering är enda som går lite för långsamt. Men Launcer+ från market fixar det med.
Redigerat av NisseGurra, 17 januari 2010 - 16:09.
Postad 17 januari 2010 - 16:18
Postad 17 januari 2010 - 16:36
Postad 17 januari 2010 - 16:40
Finns bara en version med Nexus, 2.1En fråga, NisseGurra, Har du fått din med 2,1 uppdatering?
Postad 17 januari 2010 - 19:20
Laggning har jag inte sett en antydan till ens tycker den gör allt snabbt. Även kameran som fått kritik tycker jag är bra.
Postad 18 januari 2010 - 02:57
Hej!Även jag börjar bli lite tveksam på Nexus, efter den sista utförliga testen, iofs. kanske saker som kan rättas till.
Vill bara korrigera lite gällande touchscreenen. Skärmen i sig, och dess känslighet, är briljant. Det är bara de fyra touchknapparna nedanför skärmen som ibland kan krångla och inte reagera om man inte trycker tydligt och bestämt. Därtill kan touchknappar förstås reagera av misstag ibland tex om man byter grepp och råkar röra vid dem, men det är ju så de är tänkta att fungera så det är inte direkt en bugg utan en (enerverande) egenskap för oss som uppskattar fysiska, taktila knappar.
Redigerat av monodc, 18 januari 2010 - 02:58.
Postad 18 januari 2010 - 10:20
Lustigt att det inte står någonstans. Eller är det bara jag som är dålig på att leta?
Postad 18 januari 2010 - 13:39
Nu har jag letat överallt, men jag hittar ingenstans om när den kommer till Sverige. Visst kan man beställa den från utlandet, men det är firman jag jobbar som skall köpa den och då krävs det att den finns i deras leverantörs butik i Sverige.
Lustigt att det inte står någonstans. Eller är det bara jag som är dålig på att leta?
Google har inte gått ut med nått datum än.
Postad 18 januari 2010 - 17:30
Knapparna på skärmens nederkant funkar kanon. Man måste trycka lite hårdare, som med vanliga knappar.Hej!
Vill bara korrigera lite gällande touchscreenen. Skärmen i sig, och dess känslighet, är briljant. Det är bara de fyra touchknapparna nedanför skärmen som ibland kan krångla och inte reagera om man inte trycker tydligt och bestämt. Därtill kan touchknappar förstås reagera av misstag ibland tex om man byter grepp och råkar röra vid dem, men det är ju så de är tänkta att fungera så det är inte direkt en bugg utan en (enerverande) egenskap för oss som uppskattar fysiska, taktila knappar.
kräver dock ett par dars tillvänjning.
Postad 18 januari 2010 - 17:53
Knapparna på skärmens nederkant funkar kanon. Man måste trycka lite hårdare, som med vanliga knappar.
kräver dock ett par dars tillvänjning.
Fel. Det är dålig kalibrering och inget annat.
Jag har använt Nexus One i några dagar och har anmärkt på att skärmen inte är helt hundra vad det gäller touch. Jag har turen att få gratis telefoner och kan således vara ärlig med vad jag tycker utan att ha ett dåligt köp att försvara, ingen vill snacka skit om en produkt de lagt upp 5-6000 för.
Detta tas även upp här: http://www.engadget....-calibration-3/
Mina anmärkningar är följande:
1. Tung i toppen, vilket gör att den inte ligger så bra i handen som man kanske vill.
2. Skärmen är dåligt kalibrerad och ibland lite taskig respons.
3. Varför inte bara ta och skippa trackballen?
F ö är det en superb lur. AMOLED-skärmen är superbra och renderar knivskarp bild med bra tryck i färgerna.
Postad 18 januari 2010 - 18:02
Fel. Det är dålig kalibrering och inget annat.
Jag har använt Nexus One i några dagar och har anmärkt på att skärmen inte är helt hundra vad det gäller touch. Jag har turen att få gratis telefoner och kan således vara ärlig med vad jag tycker utan att ha ett dåligt köp att försvara, ingen vill snacka skit om en produkt de lagt upp 5-6000 för.
Detta tas även upp här: http://www.engadget....-calibration-3/
Mina anmärkningar är följande:
1. Tung i toppen, vilket gör att den inte ligger så bra i handen som man kanske vill.
2. Skärmen är dåligt kalibrerad och ibland lite taskig respons.
3. Varför inte bara ta och skippa trackballen?
F ö är det en superb lur. AMOLED-skärmen är superbra och renderar knivskarp bild med bra tryck i färgerna.
Häller ej med, mina touchknappar har väldigt bra kalibrering, spot on.
Och på XDA's forum så finns inte många som har problemet heller...
Trackballen är suverän vid textinmatning och surfning.
Redigerat av NisseGurra, 18 januari 2010 - 18:04.
Postad 18 januari 2010 - 18:09
Häller ej med, mina touchknappar har väldigt bra kalibrering, spot on.
Och på XDA's forum så finns inte många som har problemet heller...
Trackballen är suverän vid textinmatning och surfning.
Då har jag och de som skickat in klagomail fått måndagsex då, för min är verkligen långt ifrån spot on.
Nu är ju som bekant "smaken som baken", men varför i hela världen använder man trackballen vid surfning? Eller, HUR använder du den då? Jag bara petar på skärmen för att scrolla.

Postad 18 januari 2010 - 18:12
Då har jag och de som skickat in klagomail fått måndagsex då, för min är verkligen långt ifrån spot on.
Nu är ju som bekant "smaken som baken", men varför i hela världen använder man trackballen vid surfning? Eller, HUR använder du den då? Jag bara petar på skärmen för att scrolla.
Möjligen, för min är bra, skicka in den för utbyte.
Lättare att scrolla med kulan o se hela skärmen än att täcka upp stor del av läsytan med fingrar..?
Redigerat av NisseGurra, 18 januari 2010 - 18:13.
Postad 18 januari 2010 - 18:17
Möjligen, för min är bra, skicka in den för utbyte.
Lättare att scrolla med kulan o se hela skärmen än att täcka upp stor del av läsytan med fingrar..?
Du måste ha väldigt stora fingrar. Fungerar utmärkt att peta runt

Nej, jag bryr mig inte direkt. Kommer antagligen inte använda den så länge till ändå. Kommer alltid nya och roligare mobiler att leka med.

Samtalade med en kollega om det, och vi testade på en till - samma problem där. Touchen reagerar inte förrens man touchar nästan uppe på den svarta linjen, och inte direkt på ikonen.
Detta är självklart en kalibreringsfråga - ergo mjulvarulösning. Google kommer antagligen rulla ut en uppdatering för det. Tror absolut inte att det är något hårdvarufel. Skärmen är som sagt ruskigt bra annars.
Postad 18 januari 2010 - 18:19
Du måste ha väldigt stora fingrar. Fungerar utmärkt att peta runt
Nej, jag bryr mig inte direkt. Kommer antagligen inte använda den så länge till ändå. Kommer alltid nya och roligare mobiler att leka med.
Samtalade med en kollega om det, och vi testade på en till - samma problem där. Touchen reagerar inte förrens man touchar nästan uppe på den svarta linjen, och inte direkt på ikonen.
Detta är självklart en kalibreringsfråga - ergo mjulvarulösning. Google kommer antagligen rulla ut en uppdatering för det. Tror absolut inte att det är något hårdvarufel. Skärmen är som sagt ruskigt bra annars.
Som sagt, inte många som har samma bekymmer.
Postad 18 januari 2010 - 18:24
Som sagt, inte många som har samma bekymmer.
Nu vet jag inte vad du baserar den åsikten på. Mitt påstående baserar jag på att det publicerats en artikel på Engadget, vilket är en ruskigt stor sida, och därmed är problemet ganska spritt om det nått så långt som till dem.
Postad 18 januari 2010 - 18:30
Kolla in kommentarerna på Engadget, dom har försökt att köra ner Nexus sedan introduktion.Nu vet jag inte vad du baserar den åsikten på. Mitt påstående baserar jag på att det publicerats en artikel på Engadget, vilket är en ruskigt stor sida, och därmed är problemet ganska spritt om det nått så långt som till dem.
XDA visar snarare hur användarna ser på Nexus.
Redigerat av NisseGurra, 18 januari 2010 - 18:30.
Postad 18 januari 2010 - 18:43
Kolla in kommentarerna på Engadget, dom har försökt att köra ner Nexus sedan introduktion.
XDA visar snarare hur användarna ser på Nexus.
Ja, jag läste kommentarerna - du verkar ha hängt upp dig på _en_ kommentar där någon påstår att Engadget försöker sänka telefonen. Kan inte säga att jag håller med den personen efter att ha läst det här;
/http://www.engadget....xus-one-review/Industry politics aside, though, the Nexus One is at its core just another Android smartphone. It's a particularly good one, don't get us wrong -- certainly up there with the best of its breed -- but it's not in any way the Earth-shattering, paradigm-skewing device the media and community cheerleaders have built it up to be. It's a good Android phone, but not the last word -- in fact, if we had to choose between this phone or the Droid right now, we would lean towards the latter. Of course, if Google's goal is to spread Android more wide than deep, maybe this is precisely the right phone at the right time: class-leading processor, vibrant display, sexy shell, and just a sprinkling of geekiness that only Google could pull off this effortlessly.
Känner att jag är på samma nivå. Ger en objektiv åsikt och bedömning av en produkt.
Jag tycker verkligen att Nexus One är bland de bästa Android-mobiler just nu, dock sopar jag inte ett problem under mattan när jag stöter på det. Jag förstår mycket väl att man kanske inte vill hitta fel på något man nyss betalat 5-6000 kr för, men faktum kvarstår att många uppenbarligen har problem med t.ex. kalibrationen.
Å andra sidan, är du nöjd så är ju allt frid och fröjd - och jag är glad för din skull.

Postad 18 januari 2010 - 18:48
Du verkar ha hakat upp dig på pengarna. Är det så du tänker dig att din trovärdighet byggs upp?Ja, jag läste kommentarerna - du verkar ha hängt upp dig på _en_ kommentar där någon påstår att Engadget försöker sänka telefonen. Kan inte säga att jag håller med den personen efter att ha läst det här;
/http://www.engadget....xus-one-review/
Känner att jag är på samma nivå. Ger en objektiv åsikt och bedömning av en produkt.
Jag tycker verkligen att Nexus One är bland de bästa Android-mobiler just nu, dock sopar jag inte ett problem under mattan när jag stöter på det. Jag förstår mycket väl att man kanske inte vill hitta fel på något man nyss betalat 5-6000 kr för, men faktum kvarstår att många uppenbarligen har problem med t.ex. kalibrationen.
Å andra sidan, är du nöjd så är ju allt frid och fröjd - och jag är glad för din skull.
Och för att ge en motbild till Engadgets vinklade "test":
http://www.swedroid....read.php?t=4990
Redigerat av NisseGurra, 18 januari 2010 - 18:49.
Postad 18 januari 2010 - 18:50
Bara för att ett fåtal har problem betyder ju inte att resten blundar för det...
Så här är det alltid med nya telefoner..
Vad menar du med många ? 15?
Redigerat av moparman, 18 januari 2010 - 18:51.
Postad 18 januari 2010 - 18:59
Du verkar ha hakat upp dig på pengarna. Är det så du tänker dig att din trovärdighet byggs upp?
Och för att ge en motbild till Engadgets vinklade "test":
http://www.swedroid....read.php?t=4990
Läste du ens Engadgets test? De säger ju inte någonstans att det är en dålig telefon, snarare tvärtom. - de hetsar dock inte upp sig och behandlar den som guds gåva till människan.

Vad det gäller inköp av produkt. Ja, det spelar roll. Är absolut en relevant faktor att ta med i åskådning av någon som bedömer en produkt. Lite av en försvarsmeckanism hos en del personer. Man vill inte köpa en produkt för ett respektabelt belopp och sedan få höra hur dålig den är (även om jag nu påstår i stort sett motsatsen, att det är en bra produkt - dock med barnsjukdomar).
Nu är såklart inte alla så, och de med självinsikt nog kan göra skillnad på detta. Du är kanske en av dem? Vad vet jag.
Du verkar dock blunda för att många har problem med telefonen. Det är alltså inte till Engadget dessa problem rapporterats, utan till Googles Androidforum.
Postad 18 januari 2010 - 19:03
Läs ett par tester till innan du hyllar engadetgets "test"Läste du ens Engadgets test? De säger ju inte någonstans att det är en dålig telefon, snarare tvärtom. - de hetsar dock inte upp sig och behandlar den som guds gåva till människan.
Vad det gäller inköp av produkt. Ja, det spelar roll. Är absolut en relevant faktor att ta med i åskådning av någon som bedömer en produkt. Lite av en försvarsmeckanism hos en del personer. Man vill inte köpa en produkt för ett respektabelt belopp och sedan få höra hur dålig den är (även om jag nu påstår i stort sett motsatsen, att det är en bra produkt - dock med barnsjukdomar).
Nu är såklart inte alla så, och de med självinsikt nog kan göra skillnad på detta. Du är kanske en av dem? Vad vet jag.
Du verkar dock blunda för att många har problem med telefonen. Det är alltså inte till Engadget dessa problem rapporterats, utan till Googles Androidforum.
Och dina "psykologi" analyser står jag gärna över...
Postad 18 januari 2010 - 19:07
daviden
Bara för att ett fåtal har problem betyder ju inte att resten blundar för det...
Så här är det alltid med nya telefoner..
Vad menar du med många ? 15?
Precis det jag säger, det är barnsjukdomar och den här löses med en mjukvarukalibration. Kunde inte kunna hålla med dig mer.

Du vet lika bra som jag att det inte finns exakta siffror, men som sagt - når det Engadget är det fler än 15. Hänger man med lite på teknikbloggar osv. så vet man detta.
Läs ett par tester till innan du hyllar engadetgets "test"
Och dina "psykologi" analyser står jag gärna över...
Du och jag kommer inte längre i den där diskussionen. Det kan vi nog vara överrens om.
Som sagt, jag är glad för din skull att din mobil fungerar exakt så som du tycker att den ska - att du är en nöjd kund är det som spelar roll. Kan även gratulera till ett bra köp, för jag tycker verkligen att det här är en väldigt bra mobil.

Postad 18 januari 2010 - 19:08
"Final Thoughts
The Nexus One is the best smartphone on the market at this point for general use. Its speedy specifications, excellent hardware design, marketplace full of applications, and direct Google support ensures that there are no other phones currently out there that match it overall. While there are some devices for particular needs, such as more robust push email from Exchange, or having a hardware keyboard, or a more integrated overall experience, the Nexus One is the standard that other devices should be measured by. It brings best-of-breed hardware features to an evolving, multitasking operating system that improves with every point release. Where the Droid is 'just good enough', the Nexus One brings more polish, more power, and a better design.
The Droid might retain customers by offering a 'good enough' experience, but the Nexus One will draw them away from other platforms. Even if this particular phone doesn't suit you due to carrier or platform quibbles, techies should cheer it as it sets a very high bar for everyone else to catch up to. And we sure hope that the Pre Plus, the N900, the next iPhone incarnation, and the HD2 will not only match the Nexus One but beat it, because anything that raises the bar like the Nexus One does is good for all of us."
Säger det mesta

Postad 18 januari 2010 - 19:14
http://arstechnica.c...ne-review.ars/1
"Final Thoughts
The Nexus One is the best smartphone on the market at this point for general use. Its speedy specifications, excellent hardware design, marketplace full of applications, and direct Google support ensures that there are no other phones currently out there that match it overall. While there are some devices for particular needs, such as more robust push email from Exchange, or having a hardware keyboard, or a more integrated overall experience, the Nexus One is the standard that other devices should be measured by. It brings best-of-breed hardware features to an evolving, multitasking operating system that improves with every point release. Where the Droid is 'just good enough', the Nexus One brings more polish, more power, and a better design.
The Droid might retain customers by offering a 'good enough' experience, but the Nexus One will draw them away from other platforms. Even if this particular phone doesn't suit you due to carrier or platform quibbles, techies should cheer it as it sets a very high bar for everyone else to catch up to. And we sure hope that the Pre Plus, the N900, the next iPhone incarnation, and the HD2 will not only match the Nexus One but beat it, because anything that raises the bar like the Nexus One does is good for all of us."
Säger det mesta
Det mesta säger det ju inte, det säger vad Wayne Lau på Ars Technica säger.
Dock håller jag med honom, helst på den punkten som Engadget fått det om bakfoten - att Droid skulle vara bättre är bara löjligt att påstå. Jag orkade med Droid i ganska exakt 2 timmar. 2 timmar jag aldrig kommer få tillbaka, tyvärr.
Samtidigt är det fortfarande inte Engadget som vinklat något, utan problemen har rapporterats till Googles supportforum för Nexus One.
Postad 18 januari 2010 - 19:24
Om du jämför mot N1 ?
Mm..Läsa forum och bloggar kan fort ge en sned bild

Postad 18 januari 2010 - 19:33
Vad gillade du inte med Droid ?
Om du jämför mot N1 ?
Mm..Läsa forum och bloggar kan fort ge en sned bild
Första som jag la märke till var att den kändes som en tegelsten - på riktigt. Sedan vände jag på den och såg alla linjer. Detta är såklart rent estetiskt, men jag tycker ändå att ha runt 4 st "delar" på baksidan känns lite att ta i, helst när det är höjdskillnader och mellanrum på dessa med, så att de kan "haka i" fickor osv.
Det finns ingen "spring slide", d.v.s. att man inte får någon mekanisk hjälp när man slide:ar upp den. Jag hörde varenda knapp ta i slidern, som det inte var en skön känsla i alls.
Tangentbordet är uselt. Ta en bit plastgummi-legering, skär sedan lite skåror i denna och lägg över knapparna - där har du tangentbordet. Nuff said.
För att gå in lite på telefonen i jämförelse med Nexus One. Första som slog mig var hur slö den är. Den hackade när jag bytte desktop osv. (detta var en pure vanilla phone, hade inte ens hunnit lägga in apps eller så). Det krävs verkligen sina 1 Ghz för att dra runt Android 2.x.
Nexus One är rena drömmen vad det gäller byggkvalitet, snabbhet och utförande.
Känns som jag är väldigt off topic här, även om jag jämför med Nexus One, så det är bäst jag slutar. Skicka privat meddelande om du har några frågor.

Postad 18 januari 2010 - 19:40

Ok...Tycker N1 är riktigt intressant..
Men inget fysiskt tangentbord är nog njeeet för mig
Postad 18 januari 2010 - 19:46
Är det ingen som vet om det funkar att synka mot Outlook?Funkar det att synka Nexus One med Outlook(ej via Exchange) mot PC:n? Alltså alla Outlookobjekt så som mejl, kalender, anteckningar och uppgifter.
Postad 18 januari 2010 - 19:48
Lättast är att gå via Gmail, finns synk mellan outlook o gmail.Är det ingen som vet om det funkar att synka mot Outlook?
Postad 18 januari 2010 - 19:50
Är det ingen som vet om det funkar att synka mot Outlook?
Inget jag själv testat då jag kör OSX, du får kanske lite klarhet i den här tråden; http://www.google.co...r...f&hl=en#all
Postad 18 januari 2010 - 22:58
Vad tror ni priset kommer bli? (mer eller mindre än 5500:-?)
Postad 19 januari 2010 - 09:58
http://arstechnica.c...ne-review.ars/1
"Final Thoughts
Säger det mesta
Och ändå, avsaknaden av synkronisering av kalender mot en Exchange-server är en större miss än iPhones avsaknad av MMS-funktion vid releasen av dom två första generationerna.
Postad 19 januari 2010 - 10:14
Om ni gör en gissning; När kommer N1 till Sverige (dvs när kommer den stödja svenska i menysystemet och t.ex. talsyntesen)
Vad tror ni priset kommer bli? (mer eller mindre än 5500:-?)
Vad jag har läst så är googles officiella uttalande till våren någon gång, vilket inte säger mycket.
Har även läst lite på vodafone UK's forum, och där har en anställd skrivit att man inte ska vänta sig telefonen innan i slutet på februari, dvs att köpa genom Vodafone UK (google.com/phone -> köp via Vodafone, ej genom vodafones egna hemsida).
Och det innebär antagligen att det kommer att dröja ännu lite längre innan vi får den här i Sverige.
Men det här är ju inte annat än rykten.
Priset hamnar nog där nånstans ja

Postad 19 januari 2010 - 18:11
Finns flera sätt att göra det på. Googla lite.Och ändå, avsaknaden av synkronisering av kalender mot en Exchange-server är en större miss än iPhones avsaknad av MMS-funktion vid releasen av dom två första generationerna.
Postad 19 januari 2010 - 18:24
Finns flera sätt att göra det på. Googla lite.
Ja, synka Exchange-servern mot Gmail/Gcal och sedan till telefonen. Vilket är uteslutet.
Eller ladda hem en tredjepartsapp som synkar mot Exchange-servern. Vilket också är uteslutet då ingen av dessa appar använder sig av native-kalendern (eller kontaktboken osv). Sorry mister, köper inte någon av dessa s.k. lösningar.
Postad 19 januari 2010 - 19:09
Då får du vänta på uppdateringen, mister.Ja, synka Exchange-servern mot Gmail/Gcal och sedan till telefonen. Vilket är uteslutet.
Eller ladda hem en tredjepartsapp som synkar mot Exchange-servern. Vilket också är uteslutet då ingen av dessa appar använder sig av native-kalendern (eller kontaktboken osv). Sorry mister, köper inte någon av dessa s.k. lösningar.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar