Lag Munkedal joinar jag (eller väst)
Psn: Henkebenke
4 relaterade trådar
Postad 25 januari 2010 - 16:40 Lag Munkedal joinar jag (eller väst) Psn: Henkebenke Postad 25 januari 2010 - 16:48 Redigerat av BennySlyden, 25 januari 2010 - 16:48. Postad 25 januari 2010 - 16:55 Jag skulle verkligen vilja ha demolition som ett av spelsätten. SnD, demo och CTF kör dom bästa lagen på GB (enligt spellistan MLG variant) och det är dom spelsätten jag gillar bäst. Men för min del går det bra att byta CTF mot Sabo eller Dom också. Postad 25 januari 2010 - 17:01 ![]() bara ett förslag alltså Postad 25 januari 2010 - 17:23 Alla utom jag å britt?? å två till... Tycker vi bara skall spela objekt spelsätt.. så SD, demo å sabo röstar jag för... Bör också vara fasta kartor till de 3 spelsätten... så att det blir lika för alla... Folk mår bäst av att inte ha några valmöjligheter... Postad 25 januari 2010 - 18:32 Redigerat av threnode81, 25 januari 2010 - 21:47. Postad 25 januari 2010 - 18:41
Håller med om objekt. Dock så kan man variera det med domination iaf, så man inte bara kör bombspel. Och mellan demo och sabo så är väl det sistnämnda att föredra då man på demolition oftast vinner som försvarare. Och om det då blir övertidsrunda så blir det oftast det laget som försvarar som vinner. Postad 25 januari 2010 - 21:31 Om lagen är bestämda nu så tycker jag varje spelare kollar upp vilka som ska vara med vilka. Lägg till dina lagkamrater i PSN och invänta sedan matchtid. Bestäm en teamleader som kan skicka ut datum i ett PM via PSN. Är det kanske dags att dra en deadline för antalet anmälda spelare? Vi borde kunna gå vidare nu om Boråskillarna kan knata över? /ChristianSVERIGE Postad 25 januari 2010 - 22:02 Rolig ide de här med turnering men kan man inte lägga in en röstfunktion angående vilka spelsätt?? Så blir det ju dom 3 med flest röster. Demokratiskt och bra. Sen som nån sa så kanske de ska vara förutbestämda banor för respektive spelsätt så blir det så rättvist det kan bli...bara en tanke.. Postad 26 januari 2010 - 03:55 DEADLINE-DATUM: 2010-01-26 18:00 Glöm inte att lägga till dina lagkamrater i PSN!! /Christian Postad 26 januari 2010 - 08:23 Och vad är det för fel på den deadline som Britt har satt? Trots allt han som håller i detta;
Och att bara köra S&D låter inte så kul heller, men som ett av tre spelsätt funkar det alldeles utmärkt. Men håller nog med om, som sagts tidigare, att alla tre spelsätt och banor skall bestämmas i förväg och vara samma i alla matcher. Allt för att minska risken för förvirring ![]() Postad 26 januari 2010 - 08:23 Nej Nasty, det blir inte BARA S&D. Man blir ingen svensk mästare på MW2 genom att bara vinna S&D-matcher. Har läst igenom det folk har skrivit och tagit hänsyn till det. Jag tycker också det blir för mkt med 3 "bombspel" så därför bestämmer jag enväldigt att det blir: Spelsätt: 1. S&D 2. Domination 3. Demolition Ska spelas i just den ordningen också! Take it or leave it. Varför jag bestämmer själv ( utifrån det folk har skrivit ) är för att det tar alldeles för lång tid om man ska hålla på och rösta hit och dit. Folk verkar tycka att det är lite många anmälda, jag kan hålla med men samtidigt vill man ju ge alla en chans. Dock så har nog dom som är intresserade redan bestämt sig ( förutom nån som skulle bestämma sig på fredag=toffel? ). Så därför stänger vi anmälningen fr o m nu! Vi kommer behöva splitta vissa lag till 2 lag känns det som. Några lag behövs slås ihop också. Team Sthlm/Uppsala är ju ett lag som vi måste dela upp, jag, fraztheman och aber715 kommer ju från Uppsala och eftersom tanken var/är att det ska vara nån form av "geografisk samhörighet" så hamnar vi 3 iallafall i samma lag. Sen tycker jag att vi kan plocka med dom 2 som var anmälda i Västmanland. Så då består lag Uppland/Västmanland av: - Britt78 - fraztheman - aber715 - viro99 - aguhi Tycker ni det verkar ok? Lag Sthlm behöver delas upp i 2 så om alla tycker det är ok så lottar jag 2 lag av dessa personer: - högberg - Zdaarlight - primare - noseone ( reserv ) - sorken000 - what17ever - sorken003 - bure719 - Hado67 - agober - InZane - kajoh Lag väst behöver nog också delas upp i 2 lag så jag lottar 2 lag där också, består just nu av följande: - andreassofus - Erlander - eapea - Hippo6 - Tiva73 - jockeJ - Rangwald - Axxident - Johnsson1975 - ChristianSVERIGE - Petecrow77 Följande lag är 4 i varje lag, hur känner ni? Jag tycker 4 är 1 för lite, man bör vara 1 reserv också. Team Kalmar: - MrBandit76 - barkis69 - Evelon - turbotomi Team Trollhättan: - Jockesan - Smellymarq - Cederboy - Kamparkungen Team Östergötland: - patgu995 - ekaa - shaman958 - Tony_N Redigerat av BrittBastard, 26 januari 2010 - 08:26. Postad 26 januari 2010 - 08:49 Postad 26 januari 2010 - 08:55 ![]() Förslag på banor: S&D: Terminal eller Favela Domination: Skidrow Demolition: Highrise Viktigt att det inte blir för stora banor bara ![]() Postad 26 januari 2010 - 08:55
Håller med. Postad 26 januari 2010 - 09:03 ![]() Dessutom så kan ju lag Norrland behöva lite konkurrens...... ![]() Postad 26 januari 2010 - 09:04 Snurrar upp dig på läktaren endå ![]() ![]() Jag vill ha SD: Wasteland alt estate Domination på invasion (den med mitten flaggan i mitten husets övre korridor.. Demo: Sub base Redigerat av frass3, 26 januari 2010 - 09:05. Postad 26 januari 2010 - 09:06 Samma här! Knapptryckardags. Måste ha några dagar att låsa upp det nödvändigaste (ninja pro + coldblooded pro). Postad 26 januari 2010 - 09:12
Varför är det viktigt att det inte blir för stora banor ![]() För övrigt så är mitt förslag att vi styr upp vilka killstreaks som är tillåtna eller alternativt att vi kör helt utan killstreaks. Det känns inte helt ok att en match kan avgöras för att någon hade tur och fick en choppergunner i ett paket. Ska vi köra med streaks så föreslår jag att alla kör med UAV, predator eller turret samt kanske en harrier. Vad sista streaken ska vara kan ju diskuteras....man skulle ju kunna resonera som ett det bara ska få vara en instant killstreak....alltså exempelvis stealth bomber som inte pågår en längre tid. Postad 26 januari 2010 - 09:15 Haha ja det är mkt möjligt ![]() Är det inte Skidrow du menar på Domination? Där är väl mittenflaggan i korridoren på övervåningen? EDIT: Tänkte eftersom det ska va 4 mot 4, att det blir väldigt tomt. Men det kanske inte spelar så stor roll? Hmm du har nog rätt när det gäller Terminal, har kvar Favela som mitt förslag då. Redigerat av Unregisteredddb310e6, 26 januari 2010 - 09:19. Postad 26 januari 2010 - 09:19 Ang.. killstreak så tycker jag att allt är tillåtet utom slumplådorna... för jag skall nuka alla matcher hade jag tänkt... ![]() Redigerat av frass3, 26 januari 2010 - 09:20. Postad 26 januari 2010 - 09:21 Är det nån som campar till sig grejer är det upp till andra laget att plocka den snubben. MEN, JAG tycker inte att man ska få köra med care package? Nån som håller med? Det kan förstöra en hel match väldigt enkelt. Vi ska inte krångla till det för mkt med vad man får använda och vad man inte får använda. Tycker jag. På Domination ska vi kanske inte ta nån karta som är för stor och öppen, d v s Wasteland. Den går fetbort när man bara är 4 pers på Domination tycker jag. Postad 26 januari 2010 - 09:39 Domination: Skidrow eller Scrapyard Demolition: Highrise Edit: La till Invasion på listan. Redigerat av BennySlyden, 26 januari 2010 - 10:33. Postad 26 januari 2010 - 09:44 Postad 26 januari 2010 - 10:18 Jag fick inte vara med? (inlägg #98) Jag är som sagt gärna med, må så vara att övriga Team väst kanske säger emot då mina skills är nån division under er riktiga ess här, som jag märkte den hårda vägen igår när jag lirade med/mot MHB:are för första gången ![]() Så finns det fortfarande plats så placera mig med team Göteborg/väst hur det nu kommer se ut. /T Postad 26 januari 2010 - 10:28 S&D - Invasion Domination - Scrapyard Demolition - Highrise Jag håller med dig Britt om att man ska ha reglerna (bombtiderna, omgångstiderna m.m) som det är i public men när det gäller S&D tycker jag faktiskt att man måste välja att det är byte vid varje omgång. Annars är det något lag som får jättestor fördel då alla banor inte är 100% rättvisa och då det är enklare att försvara. Sedan tycker jag att inga care packages och inga emergency airdrops är tillåtna. Låt Frasse ha på Nuke om han vill, det betyder ju bara att han kommer att han en kill-streak som han inte använder när han möter Team Sthlm. ![]() Postad 26 januari 2010 - 10:38 Psn Anex81 spelar ingen roll med carepackages för mig . bara ammo i lådorna ändå =) Men vill ngn chansa borde det väl vara ok. Postad 26 januari 2010 - 10:49
Jo då, ska lägga till dig. Många inlägg i den här tråden, inte alltid jag hänger/hinner med. ![]() Men jag går igenom alla inlägg så att jag inte missat nån som redan anmält sig. Postad 26 januari 2010 - 10:52 NEJ! bara du och du har blivit portad att använda FALen på tuneringen!! ![]() din galna äckliga insane killin idiot! Postad 26 januari 2010 - 10:52
tycker me att Karachi ska vara nr 1 till s&d, det är väl den kartan som är mest fair uppdelad. Postad 26 januari 2010 - 10:57 AGREE 100% PÅ ALLT ÅVAN Redigerat av Unregistered70c626f4, 26 januari 2010 - 11:10. Postad 26 januari 2010 - 11:05 Låter så nu men när det låter "beep beep beep" sen när vi spelar blir det nog andra toner ![]() Bara jag som tycker wasteland på SD? det är ju hel jämt från båda hållen... finns ju lixom inget att gömma sig bakom.. Postad 26 januari 2010 - 11:09 Då blir det nog "Host ended game"! ![]() Postad 26 januari 2010 - 11:10
Jag har mittt toppscore på den banan faktiskt (1250 i SD) men jag vet inte om jag tycker den är nån höjdare.. känns som att det blir mycket Thermal snajping o inte mycket mer va? ![]() Postad 26 januari 2010 - 11:14 Wajstland! finns andra maps som ger ett jämnare balanserat spel imo. vafan fel! vart ett svar på frasses inlägg ![]() Redigerat av Unregistered70c626f4, 26 januari 2010 - 11:15. Postad 26 januari 2010 - 11:35
inget påhopp eller en sur åsikt utan en snäll och gullig reflektion på 4vs4
btw, missat totalt att det är 4vs4 varför kör vi inte standard med 5vs5 ? vet inte många teambaserade spel som spelas 4vs4 utan 5vs5 är ju en spelstandard idag tycker jag.
![]() vad är som som förespråkar 4vs4 istället för 5vs5 i MW2 ? Postad 26 januari 2010 - 11:41 Postad 26 januari 2010 - 11:46 Bara jag kommer i "rätt lag" så är det ok att dela hur som helst! ![]() Postad 26 januari 2010 - 11:57 Röstar på att de stora lagen lottas till två grupper. Blir ju roligare spel om fördelningen av duktigare spelare sprids ut i olika lag och matcherna bör då bli jämnare. Det är ju roligare att vinna om det är jämna matcher För min del får du skäll hur mycket du vill ![]() Man blir bara mer taggad att göra bra ifrån sig, sedan om det lyckas är ju en annan femma... PS: såg att de finns två sorken i Sthlm/Uppsala. Misstänker att de har blivit fel där. Jag lirar under sorken003 och tror inte det finns någon sorken000 på MHB Postad 26 januari 2010 - 12:11 ![]() Postad 26 januari 2010 - 12:28
Jag kommer lotta lagen. Jag tycker också att det är roligast att spela med dom man brukar men samtidigt gäller det att ge nya en chans att komma in i "järngänget". Dessutom blir det jämnare om man lottar lagen, det kan ju finnas några av dom nya som visar sig vara riktigt bra. Grundtanken är ju som sagt var att lagmedlemmarna ska ha nån koppling geografiskt. Sen kan man tycka att t ex Nasty rent geografiskt är betydligt närmare Uppsala än gubbarna i norr. Men nu är han i lag "Norrland" och då får han vara kvar där. Att lag Norrland på pappret kanske ser starkast ut är inte mkt att göra åt då dom rent geografiskt "hör ihop", med undantag för Nasty då. Skulle dom ha varit tillräckligt många för 2 lag hade vi lottat dom också. --- Vi får väl eventuellt ta nån 3vs3 turnering framöver där man får spela med vilka man vill. Den här turneringen spelas 4vs4 och dom lag som behöver splittas kommer att lottas av mig. Postad 26 januari 2010 - 12:31
Räcker ju att förbjuda lådorna då ju, både på 4 & 8 kills.. Tycker även att nuke skall förbjudas då den om något förstör spelet och framkallar tråkspel/kamparspel hos folk. Detta tycker jag även om det är mitt lag som nukar. Redigerat av Dr. Death, 26 januari 2010 - 12:40. Postad 26 januari 2010 - 12:40 - Care Package och Emergency Airdrop är INTE tillåtna ( oavsett spelsätt ) - På S&D skall lagen byta sida efter varje runda - Lagt till dom sista namnen i lagen EDIT: Vad gäller Nuke så tycker jag inte att den ska förbjudas, jag skulle bli mkt förvånad om nån lyckas få en...motståndet består ju trots allt av MHB:are... ![]() Som jag skrev förut, märker man att nån försöker campa till sig nån killstreak så är det faktiskt upp till det andra laget att se till så det inte sker. Redigerat av BrittBastard, 26 januari 2010 - 12:42. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |