* Officiell tråd - HP/Compaq Mini 311c *
254 svar till detta ämne
Postad 31 mars 2010 - 01:41
dawek
-
dawek
-
Rookie
-
1 inlägg
hejsan.. jag har också denna dator. köpet blev av efter jag läst denna tråd
tänkte även fråga här; det är så att jag har en minnesmodul över; Hynix 1GB RAM DDR3. om någon vill göra en billigare uppgradering (runt hundringen hade jag tänkt mig)
detta minnet fungerar utan problem har testat det, har ett likadant i
om någon är intresserad skicka ett medelande..
Postad 31 mars 2010 - 08:39
Jickelsen
-
Jickelsen
-
Rookie
-
8 inlägg
hejsan.. jag har också denna dator. köpet blev av efter jag läst denna tråd
tänkte även fråga här; det är så att jag har en minnesmodul över; Hynix 1GB RAM DDR3. om någon vill göra en billigare uppgradering (runt hundringen hade jag tänkt mig)
detta minnet fungerar utan problem har testat det, har ett likadant i 
om någon är intresserad skicka ett medelande..
Jag är intresserad, om inte annat för att ha ett till minne att testa med. Jag håller till i Stockholm, men åker ner till Jönköping imorgon. Är det post som gäller?
Postad 31 mars 2010 - 11:08
Krister2
-
Krister2
-
Användare
-
-
165 inlägg
Fick precis en skyddsväska som jag beställt från Dealextreme. Är till 10tums maskiner egentligen men passade precis (med lite vilja) till Mini 311c. Det är ingen väska att bära runt den i utan mer att ha som skydd när man har den i en större väska tillsammans med andra saker. http://www.dealextre...ls.dx/sku.18432 Kostade mig under 30:- inkl frakt.  Jag har precis fått den så jag kan inte säga så mycket mer än att den passar, om än väldigt precis.
Postad 31 mars 2010 - 16:24
DonRon
-
DonRon
-
Lärjunge
-
-
289 inlägg
Försöker installera Win 7 på min mini men det strejkar.
Efter att ha tagit bort min partition för att sedan att skapa en ny och installera win 7 så får jag bara ett medelande där det står "Setup was unable to create a new system partition or locate an existing system partition".
Har även försökt boota upp med Gparted men det fastnar vid "Setting up system devices..."
Någon som har stött på liknande problem eller som tror sig kunna leda mig till framgång med detta dilemma?
Postad 31 mars 2010 - 22:50
DonRon
-
DonRon
-
Lärjunge
-
-
289 inlägg
Försöker installera Win 7 på min mini men det strejkar. Efter att ha tagit bort min partition för att sedan att skapa en ny och installera win 7 så får jag bara ett medelande där det står "Setup was unable to create a new system partition or locate an existing system partition". Har även försökt boota upp med Gparted men det fastnar vid "Setting up system devices..."
Någon som har stött på liknande problem eller som tror sig kunna leda mig till framgång med detta dilemma?
Helt sjukt, har verkligen testat allt jag lyckat googlat fram. Blir till att skicka tillbaka den, man ska ju kunna byta OS utan krångel!
Postad 31 mars 2010 - 23:12
lovek
-
lovek
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Helt sjukt, har verkligen testat allt jag lyckat googlat fram. Blir till att skicka tillbaka den, man ska ju kunna byta OS utan krångel!
Lyckades du skapa en ny patition och formaterat i NTFS under installationen? Jag hade noll problem med min W7-installation, både på originaldisken och nuvarande SSD. Säkert på att du inte försökt installera på den systempartition på ca 100MB som skapas automatiskt om man låter W7 sköta partitionering/formatering? Jag tror det är fel på W7 mediat om ngt, men har du testat att boota andra vägar kanske det är ngt knas med hårdvaran i Mini'n. Hoppas du får ordning på det, vore synd om du inte ville ha kvar den. Det är en grymt potent netbook med W7 och lite OC. Mvh Love
Postad 31 mars 2010 - 23:22
DonRon
-
DonRon
-
Lärjunge
-
-
289 inlägg
Lyckades du skapa en ny patition och formaterat i NTFS under installationen? Jag hade noll problem med min W7-installation, både på originaldisken och nuvarande SSD. Säkert på att du inte försökt installera på den systempartition på ca 100MB som skapas automatiskt om man låter W7 sköta partitionering/formatering? Jag tror det är fel på W7 mediat om ngt, men har du testat att boota andra vägar kanske det är ngt knas med hårdvaran i Mini'n.
Hoppas du får ordning på det, vore synd om du inte ville ha kvar den. Det är en grymt potent netbook med W7 och lite OC.
Mvh Love
Gjorde precis ett sista försök med detta dilemma och lyckades. Jag lånade en portabel cd rom och då gick det! Suttit sen kl 14.00 idag med detta, och allt berodde på usb stickan som jag köpte innan idag! Tack för svaret iaf, nu ska jag sova!
Postad 01 april 2010 - 09:56
Unregistered7b682857
-
Unregistered7b682857
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Såg på Youtube att det fanns en vit variant av denna dator. Den var betydligt mer appealing för mig - finns den i Sverige?
Postad 01 april 2010 - 10:25
Samp0
-
Samp0
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Köpte just den sista som inet hade i deras webblager 
Tänkte beställa till Corsair 2GB DDR3 SO-DIMM 1333MHz men hört att folk har haft problem med dem.
Någon som har bra tips på minnen om man vill överklocka?
Postad 01 april 2010 - 10:50
DonRon
-
DonRon
-
Lärjunge
-
-
289 inlägg
Har precis konverterat om till ION och installerat senaste drivrutinerna ifrån nvidia (197.16_notebook_winvista_win7_32bit_international_whql).
Men när jag går in i system information och kikar under display så står det fortfaranded 256mb.
Under dxdiag står även att jag har 1392mb.
Det borde väl stå 512?
Redigerat av DonRon, 01 april 2010 - 10:55.
Postad 01 april 2010 - 12:09
lovek
-
lovek
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Köpte just den sista som inet hade i deras webblager  Tänkte beställa till Corsair 2GB DDR3 SO-DIMM 1333MHz men hört att folk har haft problem med dem.
Någon som har bra tips på minnen om man vill överklocka? 
Jag kör minnet ovan men klarar inte mer än ca 1000MHz med det, gissar dock att det inte är minnet utan chipet som inte pallar 2,2GHz på CPU å minnet mer än 1000MHz på min burk. Men skulle nog inte skada att leta upp ett bättre (dyrare) minne om man ska OC. Har precis konverterat om till ION och installerat senaste drivrutinerna ifrån nvidia (197.16_notebook_winvista_win7_32bit_international_whql). Men när jag går in i system information och kikar under display så står det fortfaranded 256mb. Under dxdiag står även att jag har 1392mb. Det borde väl stå 512?
Du ställer tilldelat grafikminne i BIOS, men för det måste Du hacka BIOS så du kommer åt de avancerade inställningarna. Hur du gör det finns i FAQ en bit ner på första sidan av denna tråd. Lycka till //Love
Postad 01 april 2010 - 12:38
lovek
-
lovek
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Just applicerat skärmskydd för iPhone på pekplattan. Tycker nog att den blev lite trevligare att jobba med. Bara ett tips. Köpte dessa och fäste en över plattan sen skar jag bort överflödet med en skalpell. Seg plast så det krävs en riktigt vass kniv. Bra med 12 pack för det tog 3 st innan jag va nöjd med passformen. Skyddet syns inte och ytan blev glattare och framförallt lättare att med fingret hitta kanten på plattan utan att titta. //Love
Postad 01 april 2010 - 16:29
DonRon
-
DonRon
-
Lärjunge
-
-
289 inlägg
Du ställer tilldelat grafikminne i BIOS, men för det måste Du hacka BIOS så du kommer åt de avancerade inställningarna. Hur du gör det finns i FAQ en bit ner på första sidan av denna tråd.
Lycka till //Love
Jaha ok, måste missat det totalt. Har blivigt mycket läsande och felsökande det senaste dygnet
Postad 01 april 2010 - 16:40
lovek
-
lovek
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Jaha ok, måste missat det totalt. Har blivigt mycket läsande och felsökande det senaste dygnet 
Tur det finns andra som redan gjort alla misstag och kan dela med sig av sina lösningar. Va gjorde folk innan internet?!?
Postad 01 april 2010 - 17:25
DonRon
-
DonRon
-
Lärjunge
-
-
289 inlägg
Tur det finns andra som redan gjort alla misstag och kan dela med sig av sina lösningar. Va gjorde folk innan internet?!?
Det är så sant som det är skrivet, i det här fallet. Vill sluta jobba nu och komma hem till min mini och hacka sig lite bios!
Postad 02 april 2010 - 16:19
DonRon
-
DonRon
-
Lärjunge
-
-
289 inlägg
Då har man hackat bios och ställt in gpu till 512mb, hittade ingen guide på just det så jag gick in i bios och pillade lite  Tog en skärmdump på systeminfo på hur det ser ut nu. Vad tror ni?
Postad 02 april 2010 - 19:16
powerop
-
powerop
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Hej hopp, köpte själv en 311c mini för ~1 månad sedan och är mkt nöjd med den bortsett från det trådlösa wlan kortet, speciellt när man tankar mkt news & övriga lagliga filer via torrent sajter  , märks skillnaden på 802.11g & draft-n.. .. På myhpmini.com finns det ett flertal som köpt diverse draft-n pci-express kort och stoppat in i det extra utrymmet som är til för WWAN (o då inte kunnat använda wwan) , eller ersatt den som följer med ett simpel draft-n kort (och då tappat bluetooth).. Jag har själv inte hittat någon half height mini express pci-kort .. med både bluetooth & draft-N, bortsett från den Broadcom själva tillverkar och deras BCM943224HMB eller BCM943225HMB modell, men dessa i sin tur har jag inte hittat hos någon återförsäljare eller på ebay. Jag mailade även ~1 vecka sedan till Brodcoms svenska säljkontor men har fortfarande inte fått något svar. Några tankar kring WLAN problematiken om man vill både kunna köra draft-n & bluetooth samtidigt, och inte använda sig WWAN kortplats för att uppnå detta... mvh. shabbe
Redigerat av powerop, 02 april 2010 - 19:17.
Postad 03 april 2010 - 19:08
Unregistered7b682857
-
Unregistered7b682857
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Kikade på MediaMarkt igår och de hade en ytterligare modell; 311C-10 20 eo. Tydligen hade den 3G modem installerat men var annars helt lik. I Norrköping på MM kostade den 3990 så jag kände väl inte riktigt att det var värt det.
Postad 03 april 2010 - 19:22
lovek
-
lovek
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Kikade på MediaMarkt igår och de hade en ytterligare modell; 311C-1020eo. Tydligen hade den 3G modem installerat men var annars helt lik.
I Norrköping på MM kostade den 3990 så jag kände väl inte riktigt att det var värt det.
Jag hade köpt den rakt av, med de jobb det är att beställa WWAN från eBay/Kina med veckors leveranstid sen att meka sig in i skärmen för att montera antenn så är det enligt min mening värt det. Iaf om man vill ha WWAN. Det var faktiskt en annons för Mini'n i MM reklamblad i Aftonbladet som gjorde att jag fick upp ögonen för Mini'n. Dock var/är det bara MM som säljer inkl WWAN i sverige vad jag vet. Vår närmaste MM hade dock inte den i sitt sortiment då jag ville handla så fick bli den jobbiga vägen via en hackad -1000SO. Men nu är jag grymt nöjd oavsett. //Love
Postad 03 april 2010 - 19:57
Unregistered7b682857
-
Unregistered7b682857
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Nog sant. Jag vet inte om jag *måste* ha WWAN men isf är det nog som du säger.
Var lite inställd på 2995 när jag åkte dit bara...
De har ju dessutom prisgaranti på MM, men det är väl mot fysisk butik och inte mot iNet/inWarehouse tyvärr...
Postad 03 april 2010 - 20:01
lovek
-
lovek
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Nog sant. Jag vet inte om jag *måste* ha WWAN men isf är det nog som du säger.
Var lite inställd på 2995 när jag åkte dit bara... 
De har ju dessutom prisgaranti på MM, men det är väl mot fysisk butik och inte mot iNet/inWarehouse tyvärr...
Jo och det måste ju vara exakt samma vara oxå, osäker på om WWAN-modellen finns ngn annan stans än på MM, men det var ett tag sedan jag kollade runt iof. //L
Postad 05 april 2010 - 10:22
Krister2
-
Krister2
-
Användare
-
-
165 inlägg
Jo och det måste ju vara exakt samma vara oxå, osäker på om WWAN-modellen finns ngn annan stans än på MM, men det var ett tag sedan jag kollade runt iof.
Jag tror att telia sålde just den varianten förpackad med något abonnemang för mobilt bredband. Vet inte om de fortfarande gör det dock. Den verkar dock ha exakt samma specifikationer som 1000SO förutom att den har WWAN kort: http://h10010.www1.h...45-4058569.html3990:- verkar väl rätt OK för man slipper ju en hel del besvär precis som du skriver och dessutom så skall man jo också betänka att om man mekar in sin egen antenn i skärmen så fimpar man ju garanterat garantin också. Den detaljen kan ju också vara värt några extra hundralappar.
Redigerat av Krister2, 05 april 2010 - 10:25.
Postad 06 april 2010 - 20:20
DonRon
-
DonRon
-
Lärjunge
-
-
289 inlägg
Någon som äger en iPhone och använder den som 3g modem till sin mini via bluetooth?
Jag får inte det att fungera, får inte ens på bluetoothen på min mini
Postad 06 april 2010 - 20:21
Jickelsen
-
Jickelsen
-
Rookie
-
8 inlägg
Någon som äger en iPhone och använder den som 3g modem till sin mini via bluetooth? Jag får inte det att fungera, får inte ens på bluetoothen på min mini 
Samma här, var på väg att fråga samma sak! Har en liten extern bluetoothenhet som jag inte testat med ännu dock. Jag hittar helt enkelt inte min iPhone i W7 med den inbyggda bluetoothenheten.
Postad 07 april 2010 - 07:46
Krister2
-
Krister2
-
Användare
-
-
165 inlägg
Bluetooth funkade inte för mig när jag hade installerat om min till Windows 7. Jag hade installerat alla av HP's drivers som jag ansåg vara relevanta. Till slut gick jag igenom och installerade alla drivers från HP's sida och plötsligt fungerade bluetooth. Tyvärr vet jag inte vad det var som gjorde att det plötsligt hoppade igång men det har fungerat sedan dess. Jag har dock ingen iPhone men jag har kört bluetooth både mot min Sony Ericsson telefon och min blåtands GPS. Jag har även kopplat upp mig mot internet via 3G i telefonen.
Postad 07 april 2010 - 10:18
JKJ
-
JKJ
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Har ni prövat BlueSoleil?
Redigerat av JKJ, 07 april 2010 - 10:33.
Postad 07 april 2010 - 15:12
Samp0
-
Samp0
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Jag ska pröva denna i kväll:
hur gick det med det minnet? går det bra att överklocka med det? funderar själv på att köpa.
Redigerat av Samp0, 07 april 2010 - 15:28.
Postad 12 april 2010 - 08:17
JKJ
-
JKJ
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
hur gick det med det minnet? går det bra att överklocka med det? funderar själv på att köpa.
Ledsen, men jag har inte kommit så långt ännu.  Någon som kör Ubuntu eller annan Linux-dist på sin 311c?
Postad 12 april 2010 - 11:22
Krister2
-
Krister2
-
Användare
-
-
165 inlägg
Någon som kör Ubuntu eller annan Linux-dist på sin 311c?
Jag har en Wubi installerad Ubuntu 9.10 som jag bootar upp ibland. Det var lite pyssel att få det att fungera. Fick svarlista några moduler vill jag minnas och sedan installera en icke-opensource driver för wifi:n. NVidias drivare för grafiken också såklart.
Postad 13 april 2010 - 12:04
robber
-
robber
-
Forumräv
-
-
521 inlägg
Fick precis en skyddsväska som jag beställt från Dealextreme. Är till 10tums maskiner egentligen men passade precis (med lite vilja) till Mini 311c. Det är ingen väska att bära runt den i utan mer att ha som skydd när man har den i en större väska tillsammans med andra saker.
http://www.dealextre...ls.dx/sku.18432 Kostade mig under 30:- inkl frakt.
 Jag har precis fått den så jag kan inte säga så mycket mer än att den passar, om än väldigt precis.
Köpte en på ebay för ca 30kr som passar 11,6". Den passar utomordentligt! Hittar den inte på ebay nu tyvärr. Kollade också DX men hittade inget vettigt. Köpte också skärmskydd som inte var glansigt men var ett **** att sätta på så det sket sig  EDIT: url till väskan jag köpte för 33kr inkl frakt> http://cgi.ebay.com/...#ht_1641wt_1165Skyddsplasten som jag klantade mig med och har beställt ett nytt ca 50sek för det inkl frakt. http://cgi.ebay.com/...#ht_1983wt_1165/R
Redigerat av robber, 13 april 2010 - 12:08.
Postad 13 april 2010 - 15:18
Krister2
-
Krister2
-
Användare
-
-
165 inlägg
Köpte en på ebay för ca 30kr som passar 11,6". Den passar utomordentligt! ... EDIT: url till väskan jag köpte för 33kr inkl frakt> http://cgi.ebay.com/...#ht_1641wt_1165
Ser ruskigt lik ut den som jag har men min är egentligen för 10 tums. Förmodligen samma tillverkare. Gissar att du kanske har någon centimeters marginal? Min passar men helt utan någon marginal. Bra tips, och i princip gratis.
Postad 13 april 2010 - 16:50
robber
-
robber
-
Forumräv
-
-
521 inlägg
Ser ruskigt lik ut den som jag har men min är egentligen för 10 tums. Förmodligen samma tillverkare. Gissar att du kanske har någon centimeters marginal? Min passar men helt utan någon marginal.
Bra tips, och i princip gratis.
Min passar tight men inte för tight, känns som den är "skräddarsydd" efter datorns former. 30 pix är nada. /R
Postad 14 april 2010 - 07:30
Electrix
-
Electrix
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Hej MHB!
Har nu köpt denna pärla och installerade direkt Windows 7. När jag sedan hade testat och hellre ville köra original XP som medföljde märkte jag att det inte medföljde några återställningsskivor, och jag formaterade hela datorn!
Kan man återställa utan skivor? Vissa har pratat om återställningspartition finns osv.
Annars kanske nån snäll själ har återställningsskivan tillgänglig? (Ber om ursäkt om detta är fel att fråga om men jag äger ju faktiskt produkten i fråga själv).
Postad 14 april 2010 - 08:00
robber
-
robber
-
Forumräv
-
-
521 inlägg
Hej MHB!
Har nu köpt denna pärla och installerade direkt Windows 7. När jag sedan hade testat och hellre ville köra original XP som medföljde märkte jag att det inte medföljde några återställningsskivor, och jag formaterade hela datorn!
Kan man återställa utan skivor? Vissa har pratat om återställningspartition finns osv.
Annars kanske nån snäll själ har återställningsskivan tillgänglig? (Ber om ursäkt om detta är fel att fråga om men jag äger ju faktiskt produkten i fråga själv).
Har du installerat W7 så har du troligen ingen återställnbingspartition kvar? Kör in en XP HOME skiva och tryck in koden som sitter på datorns baksida så funkar allt galant, har själv gjort så 3 gånger nu  /R
Postad 14 april 2010 - 10:36
Electrix
-
Electrix
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Har du installerat W7 så har du troligen ingen återställnbingspartition kvar?
/R
Det konstiga var att denna partitionen ej kom upp vid installering av Win7 faktiskt så jag formaterade den enda partitionen som existerade. Men om det inte finns tips eller lösning får jag väl helt enkelt lösa det med vanlig XP Home bara. :/
Postad 14 april 2010 - 15:05
Jickelsen
-
Jickelsen
-
Rookie
-
8 inlägg
Någon annan som har problem med att trackpaden får fnatt i flera minuter efter resume från sleep i W7? Zoomar och skrollar och har sig, och går inte att röra pekaren. Jag kör med de senaste drivrutinerna på den.
Hynix-minnet på 1 GB, 1066 MHz jag beställde från dawek klockar bättre än 2GB-stickan på 1333MHz från Kingston, men det kanske beror på minneskontrollern. Dock kan jag boota med motsvarande 170MHz FSB i Bios, vilket jag endast kunde nå med OC Tuner med Kingstonstickan. Kingstonstickan vägrade boota vid 160MHz i bios.
Fortfarande kan jag inte går förbi 180MHz i OC Tuner dock.
Postad 14 april 2010 - 17:22
lovek
-
lovek
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Någon annan som har problem med att trackpaden får fnatt i flera minuter efter resume från sleep i W7? Zoomar och skrollar och har sig, och går inte att röra pekaren. Jag kör med de senaste drivrutinerna på den.
Jag hade samma problem, testade en hel rad olika drivers och föll tillslut för v7.5.2021.101 de är inte fullmatade med lull lull men är iaf stabila. Kunde inte lägga till .rar så ni får leta dem själva på nätet. Tror dem kommer via Acer men det låter jag vara osagt. Tror det var dessa jag tog http://global-downlo...r...&SC=EMEA_27Glöm inte att avinstallera de gamla drivarna och starta om innan ni inst dessa. Det var absolut nödvändigt för mig iaf.
Redigerat av lovek, 14 april 2010 - 17:22.
Postad 15 april 2010 - 15:45
StockholmMattias
-
StockholmMattias
-
Rookie
-
2 inlägg
Jag har problem med att köra SVT play i fullskärm.
Kör man i litet fönster flyter det på bra men drar man på fullskärm så hackar det lite lätt (ej ljudet dock).
Provade att OC tuna den till 1.86Ghz men det hackade ändå.
Man märker att när man precis går in på svtplay.se och animeringen med programmen som åker emot spelas upp hackar det också. (är inte det en vanlig flash sida?)
Funkar det i fullskärm på svt play för er andra?
Min spec;
Flash 10.1 RC
Nvidia 197.16
XP home (ej ominstallerad)
Ej LE fixad
I övrigt precis som den kom i förpackningen (ej klockad)
Kan nämna att köra Youtube fullskärm är inga problem, hackar inte i 720p fullskärm heller.. märkligt.
Postad 15 april 2010 - 16:37
echotuva
-
echotuva
-
Lärjunge
-
-
287 inlägg
Skillnader mellan 1000so och 1120so:
1120so har större hårddisk (dessutom 7200-varvs), Windows 7 istället för XP, 2Gb istället för 1Gb i ramminne, lite sämre batteritid (pga hårddisken?) och n-draft som extra bonus. Har jag missat något eller är detta det hela?
Postad 16 april 2010 - 09:09
Krister2
-
Krister2
-
Användare
-
-
165 inlägg
Skillnader mellan 1000so och 1120so:
1120so har större hårddisk (dessutom 7200-varvs), Windows 7 istället för XP, 2Gb istället för 1Gb i ramminne, lite sämre batteritid (pga hårddisken?) och n-draft som extra bonus. Har jag missat något eller är detta det hela?
Jag är inte säker men jag tror 1020so saknar bluetooth.
Postad 18 april 2010 - 09:11
Unregistered85f19bda
-
Unregistered85f19bda
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Har ett litet udda problem med min.
kör W7
3Gb minne
...
..
När datorn går i "väntläge" eller vad det heter så måste jag starta 4 gånger innan den går igång!!
de tre första gångerna kommer Compaqs röda startbild upp sen blir det svart med en blinkande cursor uppe i vänstra hörnet.
Detta sker tre gånger varpå den fjärde startar datorn som vanligt (den resumar datorn).
Någon som har tips på vad detta kan bero på?
/Daniel
Postad 18 april 2010 - 09:34
Electrix
-
Electrix
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Det hände med min också, observera att man ej kan trycka ESC för att få upp POST-alternativ (boot osv) de tre första gångerna. Antagligen är detta att hårddisken tar tid att komma igång alt. en bugg i BIOS. Detta alternativet har jag ej hittat en lösning på, dock nu har jag sålt min Mini då jag fann mer och mer buggar och att den presterade inte direkt superbra. Men ang. boot-problemet så är detta inget som påverkar vilket OS man kör eller mängd ram-minne, detta problemet hade jag med original-Mini också. Har ett litet udda problem med min. kör W7 3Gb minne ... .. När datorn går i "väntläge" eller vad det heter så måste jag starta 4 gånger innan den går igång!! de tre första gångerna kommer Compaqs röda startbild upp sen blir det svart med en blinkande cursor uppe i vänstra hörnet. Detta sker tre gånger varpå den fjärde startar datorn som vanligt (den resumar datorn).
Någon som har tips på vad detta kan bero på?
/Daniel
Postad 18 april 2010 - 09:53
frollic
-
frollic
-
Über-Guru
-
-
14 158 inlägg
Jag stoppade i ett Patriot PSD32G13332S (2 GB 1333MHz) i förförra veckan i min 311, inga problem hittills.
Hade tidigare ett OCZ 2GB/1066 men det vägrade laptopen som oftast att detektera vid uppstarten.
Postad 20 april 2010 - 08:18
JKJ
-
JKJ
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Jag har problem med att köra SVT play i fullskärm. Kör man i litet fönster flyter det på bra men drar man på fullskärm så hackar det lite lätt (ej ljudet dock). Provade att OC tuna den till 1.86Ghz men det hackade ändå. Man märker att när man precis går in på svtplay.se och animeringen med programmen som åker emot spelas upp hackar det också. (är inte det en vanlig flash sida?)
Funkar det i fullskärm på svt play för er andra?
Min spec; Flash 10.1 RC Nvidia 197.16 XP home (ej ominstallerad) Ej LE fixad I övrigt precis som den kom i förpackningen (ej klockad)
Kan nämna att köra Youtube fullskärm är inga problem, hackar inte i 720p fullskärm heller.. märkligt.
Samma här, även med TV6 Play. CPU 1,81 Ghz med OC Tuner, Flash 10.1 RC1, NVIDIA 197.45, 7 Ult med ION. Jag har heller inga som helst problem med YouTube-klipp i 720p/1080p. RC2 av Flash 10.1 finns nu att ladda hem: http://labs.adobe.co...shplayer10.html
Postad 20 april 2010 - 20:26
F-Forward
-
F-Forward
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Tror att SVT Play använder on2 vp6, som inte accelereras till skillnad från h264 som youtube använder.
Postad 21 april 2010 - 10:16
lovek
-
lovek
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Ang SVTplay så är jag inte stammis där direkt men testade igår då flera verkar ha problem. Jag kunde köra alla de program jag testade hos dem utan några som helst problem, 20-40% CPU användning. Körde dess utom via Google Chrome som annars brukar vara lite problematiskt med flash. Kan Ni länka till ngt program som inte fungerar för Er så kan jag testa det med, kan ju haft tur med de program jag valde.
Setup:
W7
Flash 10.1 RC2
nVidia 197.16
Full ION
OC till 2,2GHz
3GB RAM
Postad 23 april 2010 - 09:40
Samp0
-
Samp0
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Har också problem med svt play i full screen.
Det funkar bättre när jag skippar flash och kör med windows media player.
Postad 27 april 2010 - 21:05
Johnnyboy
-
Johnnyboy
-
Användare
-
-
113 inlägg
Har också stora problem med SVT Play i Flash. Får ca 40% CPU-belastning i litet fönster, och ca 80% i fullskärm, plus att bilden då blir extremt hackig/ryckig. Upplever den dessutom som väldigt grynig/kornig. WMV-versionen gör ca 20% CPU-belastning i fullskärm och bildkvaliteten är betydligt bättre. lovek: Jag provade med senaste avsnittet av Kommissarie Winter: http://svtplay.se/t/...missarie_winterMin setup: Google Chrome Windows 7 Ultimate Flash 10.1 RC2 (10,1,53,21) nVidia 197.16 Full ION 3GB RAM (dvs. i princip samma som lovek, fast utan överklockning) För övrigt så ligger Youtube-video i 1080p i fullskärm på ca 50% CPU på min maskin.
Postad 28 april 2010 - 07:03
lovek
-
lovek
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Har också stora problem med SVT Play i Flash. Får ca 40% CPU-belastning i litet fönster, och ca 80% i fullskärm, plus att bilden då blir extremt hackig/ryckig. Upplever den dessutom som väldigt grynig/kornig. WMV-versionen gör ca 20% CPU-belastning i fullskärm och bildkvaliteten är betydligt bättre.
lovek: Jag provade med senaste avsnittet av Kommissarie Winter: http://svtplay.se/t/...missarie_winter
Jag testade avsnittet ovan och det flöt på fint. Men precis som Johnnyboy ovan så får jag ca 80% (max, medel runt 65-70%) belastning vid helfönster men det rycker inget och bildkvaliteten känns helt ok och jag är petig på den fronten.
Postad 29 april 2010 - 20:24
darkshippo
-
darkshippo
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Köpte en av de två sista HP 311C-1000SO från inet.se. Tyvärr så såg läste jag denna tråd alldeles försent. Jag köpte till 2GB-minne av Corsair. Precis den modell som lovek inte rekommenderar. Är det någon mening att packa upp minnet eller är det bättre att skicka tillbaks till inet och köpa ett A-data eller Kingston 1333Mhz?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Allmänna datorfrågor
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|