Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Samsung Galaxy S *

1995 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 27 May 2010 - 23:16

Unregisteredd7a46a96
  • Unregisteredd7a46a96
  • Veteran

• 1612 inlägg
  • 0
http://tech376.blogs...g-galaxy-s.html

Postad 28 May 2010 - 08:48

putte86
  • putte86
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

http://tech376.blogs...g-galaxy-s.html

Gillade vad de (hon) berättade... FÖRUTOM! Plastig känsla på telefonen... Det är väl typiskt att de ska snåla med det hårda materialet när de verkar skapa så bra teknologi!

Postad 29 May 2010 - 05:37

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0
Efter att sett filmen undrar jag varför man ska satsa på en Desire, som aldrig verkar komma ut i butik, när denna nu snart kommer. Fast Samsung kanske blir lika sega på att ta fram telefoner de med. Men eftersom HTC inte fick fram telefoner lutar det åt denna Samsung som verkar snäppet bättre.

Men skulle faktiskt vilja ha en X10 istället men Androidversionen skrämmer. Synd att man inte kan förvandla dessa Androidtelefoner till original Androider och få snabba uppdateringar. Version 2.2 har mycket nytt som jag eftersträvar.

Postad 29 May 2010 - 12:43

Sunbringer
  • Sunbringer
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0
Alla butiker verkar enbart sälja 8Gb-versionen. Kommer den inte att finnas med 16Gb eller?

Postad 29 May 2010 - 15:49

Danne736
  • Danne736
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0

Alla butiker verkar enbart sälja 8Gb-versionen. Kommer den inte att finnas med 16Gb eller?

Har hört att 16 gb modellen bara kommer vara för försäljning hos mobiloperatörerna.

Postad 29 May 2010 - 20:26

Unregistereda34e3e24
  • Unregistereda34e3e24
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0
8 lr 16 gb.....om man går till Iphone så verkar den med 32 gb dra betydligt mycket mer batteri än den med mindre minne...så det kan ju vara en fördel med 8 gb.....bara en tanke

Cyberphoto verkar få in den 17:de juni

Postad 31 May 2010 - 10:06

Unregistereda34e3e24
  • Unregistereda34e3e24
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0
Galaxy s får frojo

http://www.mobil.se/...o-1.360739.html

Postad 31 May 2010 - 15:18

mackzen
  • mackzen
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Det går också ryckten på XDA-forumet att tefonen ska ha en LED-lampa.
Jag är inte så insatt men är det någon som vet om det stämmer.

Postad 31 May 2010 - 20:49

Danne736
  • Danne736
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0

Det går också ryckten på XDA-forumet att tefonen ska ha en LED-lampa.
Jag är inte så insatt men är det någon som vet om det stämmer.

Det är nog bara Samsung som vet det :) , men det som de tror är att dem ska ändra på den slutgiltiga versionen (dem som gsm arena osv fått var prototyper). Sen var det en butik i England som säger att den ska ha det också. Men den 6:e kommer den ut i Singapore så då borde vi få reda på det. :)

Postad 01 June 2010 - 21:20

newberg
  • newberg
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
Jag blir bara mer och mer sugen på den här desto mer jag läser om den.
Sedan jag skaffade min Iphone så trodde jag inte att jag skulle hitta en ersättare på ett bra tag. Men nu kanske det är dags:-)
Hoppas Tre får in den...

Någon som vet om det finns andra intressanta telefoner som är på G, som möjligen kan matcha denna?
Har sett Dells kommande, men en 5" skärm är ju bara FÖR stort!

Postad 02 June 2010 - 12:46

kleinis
  • kleinis
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0
Har ni säkert sett... men Tele2.se har så att man kan boka denna telefon nu. Står inte exakt när de får den, men först av alla enligt dem själva...

Dock inte riktigt bra erbjudanden enligt mig. Endast med snackis 19 (är väl ok iofs) och Kompis... och 200 kr/mån avbetalning på telefonen i 24 månader. + att de har en massa engångsavgifter när man startar avbetalningar och abonnemang.

200 kr + 39 kr (snackis 19) + 129 kr (snabbaste surf, 10 Mbit/s och 5 GB tak)
= 368 kr/månad + det man ringer för.

Postad 02 June 2010 - 15:08

Danne736
  • Danne736
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0

Har ni säkert sett... men Tele2.se har så att man kan boka denna telefon nu. Står inte exakt när de får den, men först av alla enligt dem själva...

Dock inte riktigt bra erbjudanden enligt mig. Endast med snackis 19 (är väl ok iofs) och Kompis... och 200 kr/mån avbetalning på telefonen i 24 månader. + att de har en massa engångsavgifter när man startar avbetalningar och abonnemang.

Kollade på det nu och det står att dem får den först av alla i JULI ;) . Den skulle ju komma runt den 17 juni, antagligen så har dem skjutit upp det eller så är det 16 gb modellen som dem får då som ryktats bara ska komma till mobil operatörerna.

Postad 02 June 2010 - 15:23

kleinis
  • kleinis
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0

Kollade på det nu och det står att dem får den först av alla i JULI ;) . Den skulle ju komma runt den 17 juni, antagligen så har dem skjutit upp det eller så är det 16 gb modellen som dem får då som ryktats bara ska komma till mobil operatörerna.

Min erfarnhet är att det alltid finns en hund begraven när det gäller dessa tele-försäljare... som du säger kan det ju vara 16GB-versionen de kommer sälja. (fast den borde vara dyrare än knappt 5600 kr ??). Tror nog den kommer i mitten av juni, de flesta stora nätbutiker skriver ju det. Men men... efter att ha väntat åtskilliga veckor på en Desire (som nu är avbokad) så ska man aldrig hoppas för mkt.

Redigerat av kleinis, 02 June 2010 - 15:23.

Postad 02 June 2010 - 21:09

mackzen
  • mackzen
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Den officiella hemsidan är nu uppe
http://galaxys.samsu...ex.html?index=1

+Manualen
http://downloadcente....1.2_100525.pdf

Postad 02 June 2010 - 23:25

Fredag
  • Fredag
  • Forumräv

• 954 inlägg
  • 0

Tack! (Hade inte sett det)
Då var den beställd! (Snackis 19/24mån)

Jämförde med de andra nätsäljarna och kom fram till att detta var billigast, då jag fick den för en krona. De andra var nästan 600:- och uppåt, och då tillkommer ju i alla fall engångsavgifterna på det, så det kändes värt att ta den direkt från Tele2. Var ju ändå dem jag skulle ha, Telenors täckning här är kass i bästa fall...

Nu ska jag leva med denna i två år, men det jag sökte var en lätt och tunn nalle med stor fin skärm och flash-surf så jag antar att "Super AMOLED" är en bra start om man nu ska binda sig så länge...

Det pendlade mellan denna och Desire(ville ha en mobil NU), men färgerna och svärtan på 4" vann. Skönt att äntligen ha bestämt sig, nu blir väntan på paketet mitt "enda" bekymmer...
:D

Postad 02 June 2010 - 23:33

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0
Trevligt med manualen, trist att den bekräftar att det inte finns LED/blixt på telefonen bara.

Cnet har testat telefonen o jämfört med Nexus o Desire, finns även en vilm som visar 3d-prestandan.

http://asia.cnet.com...62200389,00.htm

Bara jag som tycker det är väldigt konstigt att Galaxyn blir klar ca 10sek tidigare, borde den då inte ha ännu högre FPS om den gått i samma takt som de andra eller tänker jag fel?

Lite pesonliga åsikter...

++++++++++++++

* Skärmen, verkar grymt bra, bäst i klassen. Mer ljus, mindre ström och hela (enligt samsung) 80% mindre reflektioner.
* Äkta multi touch, detta är den första Android-telefonen på vår marknad som har det. (Desire, Nexus mm har enbart dual touch)
* CPU-prestandan. Hummingbird verkar grymt bra, och 3Dprestandan är fantastisk. Ja, jag gillar spel.
* Inbyggt minne på 8GB (även 512 ROM och 2GB RAM). Skulle vara intressant att få specat hur snabbt detta är, men troligen minst lika snabbt som de snabbaste SD-korten. (???)
* Bluetooth 3.0
* codec: DivX (upp till 720P) XviD, MPEG4, H.263, H.264, WMV, VC-1
* Tunn och lätt, runda hörn gör att den passar bättre i fickan än tex X10.
* Filma i 720p, dock så ser det ännu så länge ut att hacka på de filmer jag sett men samsung kanske löser detta (lyckades inte på sin Omnia dock).

Nackdelar

* Ful (väldigt personligt, men jag tycker inte om hur den ser ut, tycker iofs att Desire också är ful... X10 är mer min smak) tom ikoner ser ut som de kommer från en Iphone.
* Kameran verkar inte vara speciellt bra, tyvärr.
* Plastig, hal... önskar de hade valt ett annat material till luckan. Hoppas på att någon tillverkar ett i mer greppvänligt material och säljer på ebay
* Ingen blixt eller LED-lampa för foto/film.

Tveksamheter

* Touchwiz, S har version 3.0 som ju faktiskt ser ganska trevligt ut. Men kan man stänga av det om man vill?

Postad 03 June 2010 - 01:50

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Tveksamhet: Samsung har direkt USEL historia av mjukvaruuppgraderingar, både Nexus o Desire får Froyo snart vilket boostar prestanda rejält och kompenserar för samsungens gpu...

Postad 03 June 2010 - 07:50

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0

Tveksamhet: Samsung har direkt USEL historia av mjukvaruuppgraderingar, både Nexus o Desire får Froyo snart vilket boostar prestanda rejält och kompenserar för samsungens gpu...

Så usel är den väl egentligen inte? Samsung har två Android-telefoner ute just nu, i5700 och i7500.
Spican (i5700) har "redan" fått sin uppdatering till 2.1, dvs långt tidigare än vad HTC har låtit sina användare få sin uppdatering till tex Hero. (som ännu inte kommit ut).

I7500 kommer dock inte få någon uppdatering, detta pga enligt vad jag förstått ett misstag som Samsung gjort med hårdvaran den har helt enkelt någon hårdvarubegränsning som gör att Google inte låter Samsung uppdatera till 2.1. Tror det var för lite RAM, 192MB...
Då Samsung lovade en uppdatering till telefonen när den släpptes och ingen har kommit (fortfarande 1.5 i sverige 1.6 i några andra länder) så har de sagt att de ska ge besvikna i7500-ägare ett erbjudande på Samsung Galaxy S. Dock måste man anmäla sig före den 4:e juni för att ta del av erbjudandet, (ring in till deras support om du har i7500, läser detta och är intresserad)

Oj det blev ett långt inlägg, men jag vill bara poängtera att de inte har en usel uppdateringshistoria om än lite "klantig". De har dessutom lovat uppdatering för S till 2.2, och kanske kommer den redan i sommar (skulle jag tro).

Postad 03 June 2010 - 08:19

easycure1974
  • easycure1974
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0

Lugn lugn :D Vi har inte sett någon uppdatering till Desire än. Med tanke på alla stackars Hero ägare är jag inte alltför optimistisk att de uppdaterar Desire till 2.2 så snabbt. De har bara bekräftat att Desire ska uppdateras - de lovade inget om vilket år :D Ryktena om 23:e juni är jag väldigt väldigt skeptisk mot

Redigerat av easycure1974, 03 June 2010 - 08:19.

Postad 03 June 2010 - 09:34

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Så usel är den väl egentligen inte? Samsung har två Android-telefoner ute just nu, i5700 och i7500.
Spican (i5700) har "redan" fått sin uppdatering till 2.1, dvs långt tidigare än vad HTC har låtit sina användare få sin uppdatering till tex Hero. (som ännu inte kommit ut).

I7500 kommer dock inte få någon uppdatering, detta pga enligt vad jag förstått ett misstag som Samsung gjort med hårdvaran den har helt enkelt någon hårdvarubegränsning som gör att Google inte låter Samsung uppdatera till 2.1. Tror det var för lite RAM, 192MB...
Då Samsung lovade en uppdatering till telefonen när den släpptes och ingen har kommit (fortfarande 1.5 i sverige 1.6 i några andra länder) så har de sagt att de ska ge besvikna i7500-ägare ett erbjudande på Samsung Galaxy S. Dock måste man anmäla sig före den 4:e juni för att ta del av erbjudandet, (ring in till deras support om du har i7500, läser detta och är intresserad)

Oj det blev ett långt inlägg, men jag vill bara poängtera att de inte har en usel uppdateringshistoria om än lite "klantig". De har dessutom lovat uppdatering för S till 2.2, och kanske kommer den redan i sommar (skulle jag tro).

Gå in på i7500 forum på swedroid o ta en titt, telefonen är ju gravt felaktig och inte ens direkt mjukvarufel uppdateras, än mindre än uppgraderingar till nyare androidos. Så klart är att Samsungs uppdateringar (eller snarare brist på uppdateringar) suger rejält.

Postad 03 June 2010 - 10:06

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0

Gå in på i7500 forum på swedroid o ta en titt, telefonen är ju gravt felaktig och inte ens direkt mjukvarufel uppdateras, än mindre än uppgraderingar till nyare androidos. Så klart är att Samsungs uppdateringar (eller snarare brist på uppdateringar) suger rejält.

Du har en poäng i det där, helt klart... jag kör själv med i7500 så jag vet precis vad du menar... (samsung har dock uppdaterat den med 1.6 men inte i Sverige av någon konstig anledning) tycker dock att Samsung visat med Spican att de faktiskt går och rätt håll o som sagt så är den redan uppdaterad, innan någon (??) annan telefon i sverige från 1.6 till 2.1

Postad 03 June 2010 - 12:23

Evil Peter
  • Evil Peter
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Det där är tvådelat. Samsung har varit sämre på filmware-uppgraderingar osv men bättre än resten vad gäller uppgradering till Android 2.1 (eftersom Galaxy inte möter Googles krav kan de inte göra något åt det i efterhand). Med den bakgrunden finns det egentligen inte någon anledning att tro att Samsung kommer vara långt efter med FroYo utan den oron bör hållas till andra uppgraderingar om man ska se till erfarenheten.

Nexus One kommer dock mycket troligen få FroYo officiellt klart före alla andra telefoner, vilket alla såklart väntade sig eftersom de andra tillverkarna lägger på sina egna GUI:s.

Redigerat av Evil Peter, 03 June 2010 - 12:29.

Postad 03 June 2010 - 18:11

Unregistered3dd10574
  • Unregistered3dd10574
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Känns som att vi kanske kan få telefonen lite tidigare än den 9-17 juni som vissa affärer satt som rel datum. Flera sidor på internet säger att telefonen har blivit skickad till återförsäljare nu och att den släpptes i tyskland idag. Andra sidor skriver att den ska ha rel samtidigt i 110 länder och att mer än 1 miljon enheter är utsända.

http://www.mobilecru...ld-comes-later/

Vågar man räkna med att man har den ihanden i nästa vecka?

så jäkla glad att desiren blev försenad. avbröt min beställning på den som gjordes 23 mars och la den på Galax S istället :D

Postad 03 June 2010 - 19:01

Xet
  • Xet
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Känns som att vi kanske kan få telefonen lite tidigare än den 9-17 juni som vissa affärer satt som rel datum. Flera sidor på internet säger att telefonen har blivit skickad till återförsäljare nu och att den släpptes i tyskland idag. Andra sidor skriver att den ska ha rel samtidigt i 110 länder och att mer än 1 miljon enheter är utsända.

http://www.mobilecru...ld-comes-later/

Vågar man räkna med att man har den ihanden i nästa vecka?

så jäkla glad att desiren blev försenad. avbröt min beställning på den som gjordes 23 mars och la den på Galax S istället :D

Fast å andra sidan så säger Samsungs representant att den släpps i början av Juli

http://feber.se/andr...msung_galaxy_s/

Postad 03 June 2010 - 19:12

Xet
  • Xet
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
En kul grej att kunna när vi har fått våran Galaxy S :D

http://www.youtube.c...h?v=o9BGXXw4Gjw

Postad 03 June 2010 - 20:37

Unregistered3dd10574
  • Unregistered3dd10574
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Vi kanske inte räknas in i dessa 110 länder som får den först? väldigt många mobilsidor och bloggar har nyheten om att den ska komma denna månaden. sen priset 6500 verkar skumt då jag beställde från butik på nätet som skulle ha 5500 men ja tog den på förlängning av mitt befintliga abonnemang. jag teckna det redan i mars på en desire men den har aldrig dykt upp men ändå har ja redan fått betala alla avgifter och två månadsavgifter^^ . Hur som helst så blir det 24 comviq kompis med 200 i förhöjd månadsavgift och telefonen för 1kr Fri surf fram tills augusti och utan månadsavgift fram tills årsskiftet. annars är månadsavgiften 49 och sen 100 för surfpaketet. men om man bara räknar de förhöjda månadsavgifterna så kostar telefonen 4801kr och det är helt ok för min del.

När ja insåg att desiren skulle bli ännu mer sen så stod valet mellan Galaxy S och Wave, bestämde mej dock för att vänta lite innan jag skaffar en telefon med bada os då det är väldigt nytt och oprövat.

http://www.gsmarena....s-news-1708.php
Redan på väg till affärerna ^^ då borde jag ha den i handen någon gång nästa vecka.

Redigerat av Unregistered3dd10574, 03 June 2010 - 21:16.

Postad 03 June 2010 - 21:57

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0

När ja insåg att desiren skulle bli ännu mer sen så stod valet mellan Galaxy S och Wave, bestämde mej dock för att vänta lite innan jag skaffar en telefon med bada os då det är väldigt nytt och oprövat.

http://www.gsmarena....s-news-1708.php
Redan på väg till affärerna ^^ då borde jag ha den i handen någon gång nästa vecka.

Känner mig också lite nöjd med att jag inte köpte Desire eller X10 för någon månad sedan. Kanske lite tidigt att glädjas men Galaxy S verkar helt klart grymt bra o äkta multitouch och grym 3d är någon jag längtat efter.

Bada har jag inte riktigt fattat, varför bryr sig Samsung om att skapa nytt OS när Android finns, var har bada som Android saknar?

Står också följande i länken... "The final good news is Amazon has dropped its pre-order price from 650 euro down to 500 euro for the 8GB version, so we guess the retail price should be closer to that number at launch."

Trevligt, då kanske priset kryper ned under 5000kr innan telefonen släpps här.

Postad 04 June 2010 - 10:42

Danne736
  • Danne736
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0
Det verkar vara väldigt olika uppgifter på när den här släpps, mailade till samsungs support och dem säger att den ska komma någon gång under sommaren :D .

Postad 04 June 2010 - 10:55

Unregistereda34e3e24
  • Unregistereda34e3e24
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0

Det verkar vara väldigt olika uppgifter på när den här släpps, mailade till samsungs support och dem säger att den ska komma någon gång under sommaren :D .

Har bokat på Cyberphoto och prel lev: 100618

Postad 04 June 2010 - 12:34

tartkennet
  • tartkennet
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Har länge gått och tittat på en telefon och så gott som bestämt mig för en X10 nu när jag ska börja arbeta den 14 juni. Så ploppar denna mobil upp som jag tycker verkar vara väldit intressant! Nu står jag i valet och kvalet om hur jag ska göra och har verkligen ingen aning. Beror ju lite på när den kommer i butikerna oxå.

Någon skrev förut att kameran inte är särskilt bra. Hur dålig är "inte särskilt bra"? Jag har nog tänkt att kanske försöka ta lite bilder med mobilen ändå men hur mycket sämre är den än t.ex. kameran i X10? Finns det någon jämförelse på detta? Och hur blir det med blixt eller led-lampa på Samsungen?

Postad 04 June 2010 - 13:21

Unregistered3dd10574
  • Unregistered3dd10574
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Kameran är det väl egentligen inget fel på men den saknar blixt/led så att fotografera eller filma på festen eller nattklubben är där väl ingen mening med.

Postad 04 June 2010 - 13:34

tartkennet
  • tartkennet
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Kameran är det väl egentligen inget fel på men den saknar blixt/led så att fotografera eller filma på festen eller nattklubben är där väl ingen mening med.

Använda den i det avseendet hade jag nog ändå inte tänkt. Mar vardagliga bilder hemma och ute så att säga.

Postad 04 June 2010 - 21:28

kleinis
  • kleinis
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0
Mailade med Telenor.se, de sa att de skulle få in Galaxy S inom de "närmaste veckorna".

Postad 05 June 2010 - 14:47

mackzen
  • mackzen
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Iphone och Ipad?
http://www.3dnews.ru...-planshet-s-3G/

Postad 05 June 2010 - 19:03

kleinis
  • kleinis
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0
Stämmer den bilden från inlägget ovan så känns det ju som att Samsung missuppfattat uttrycket Iphone-killer... behöver ju inte se ut som Iphone...

Men men, jag har förbokat mig en galaxy s nu. På katshing kan man få den med telenor-surfa-abonnemang, om man som jag söker efter det.

Redigerat av kleinis, 05 June 2010 - 20:52.

Postad 06 June 2010 - 11:07

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0
Om ni tittar i tidningsstället så finns Galaxy S på et av magasinen (tror det var M3) med titeln GLÖDHET.
Vad som jag tyckte var intressant är att de hade tagit bort Samsung-loggan på framsidan.
Är det Photoshop som jobbat eller finns det olika versioner av telefonen? (de flesta jag har sett har den kvar)
Jag gissar att den är manipulerad (men varför? visst är det snyggare med en ren telefon utan varunamn, men ändå...)

hittade en video där en person har filmat på natten, och jag tycker den klarar sig med godkännt kvalitet på bilden, dock är den som filmar vrålförkyld och mycket jobbig att lyssna på)

http://www.youtube.c...u/6/_OD_EUE95LU

och inte förglömma riktig multitouch
http://www.youtube.c...h?v=hVlsRCMltDg
(nästan så att man gråter av lycka) :) hoppas nästa Nexus kommer få samma.

Postad 06 June 2010 - 11:41

Sarvik
  • Sarvik
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Om ni tittar i tidningsstället så finns Galaxy S på et av magasinen (tror det var M3) med titeln GLÖDHET.
Vad som jag tyckte var intressant är att de hade tagit bort Samsung-loggan på framsidan.
Är det Photoshop som jobbat eller finns det olika versioner av telefonen? (de flesta jag har sett har den kvar)
Jag gissar att den är manipulerad (men varför? visst är det snyggare med en ren telefon utan varunamn, men ändå...)

hittade en video där en person har filmat på natten, och jag tycker den klarar sig med godkännt kvalitet på bilden, dock är den som filmar vrålförkyld och mycket jobbig att lyssna på)

http://www.youtube.c...u/6/_OD_EUE95LU

och inte förglömma riktig multitouch
http://www.youtube.c...h?v=hVlsRCMltDg
(nästan så att man gråter av lycka) :) hoppas nästa Nexus kommer få samma.

Det är ett förhandsex dom har, kanske därför. På baksidan skymtar man google-loggan, men inget om samsung.

Det dom har att säga om den är:
(+) förståss att skärmen är grym, stort programutbud,
(-)Plastig känsla och ingen blixt till kameran

Postad 06 June 2010 - 19:19

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0
Verkar inte som vi länkat till cnets recension, och någon nyfiken har kanske missat den?

http://asia.cnet.com...5229322p,00.htm

Postad 06 June 2010 - 19:22

Unregistered06ba5753
  • Unregistered06ba5753
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

...

Köpte M3 bara för det. Var en besvikelse i närheten med kvällstidningarna lurendrejerilöpsedlar. Dom hade fått prova ett förhandsexemplar ett par timmar. Allt som stod där var det vanliga som man sett överallt på youtube eller förhandsreviews.

Postad 06 June 2010 - 19:38

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0
det är därför man [inte] läser artikeln i tidningsstället, så man [inte] vet om artikeln redan finns ute på nätet.
blev själv besviken då jag [inte] tjuvläste "recensionen".

*[] är PK-rättningen.

Det borde vara straffbart när man släpper en "test" som bara mest består i att man lekt med den. Blir lika irriterad på "tester" på nätet där det är UPPENBART att de bara sammanställt information från olika källor.
Vad man vill ha är subjektiva åsikter "kändes bra i handen" inte objektiva sammanställningar som "vägde 118 g".
Det finns bara ett test som enligt mig kan kallas för recension och den är från gsmarena.
Hoppas de kommer fler snart så man kan bilda sig en uppfattning.
om inte nya iphone blåser alla ur vattnet så blir nog Galaxy S min nästa telefon.

Den sålde visst slut första dagen den släpptes i Asien läste jag, fast det kan bero på att något popband sände konsert exclusivt för telefonen. http://www.eurodroid...ready-sold-out/

Postad 06 June 2010 - 22:34

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0
Megaman... jaså vi "möts" i den här tråden nu, hoppas vi hittar vad vi söker denna gången :P

Förresten, jag är väldigt glad över att Galaxy S verkar kunna visa tv-ut (även om det bara är komposit-signal), hade ingen aning om att den hade denna funktionen.... great! :blink:

http://www.youtube.c...h?v=xMnOvAvCTiA

Postad 07 June 2010 - 19:10

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0
Ny seriös recension uppe...

http://www.hardwarez...83/review/43433

Dags att läsa själv nu, samtidigt som man läser om Iphone 4 :)

Tack till "klonka" :)

EDIT: Inte speciellt imponerad av recensionen :)

Redigerat av zippiz, 07 June 2010 - 19:26.

Postad 07 June 2010 - 19:55

kleinis
  • kleinis
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0

...EDIT: Inte speciellt imponerad av recensionen :)

Nej, var inte den bästa recension jag läst... men den fick ju bra betyg iaf. Det enda minus de påpekade var ju egentligen att de medföljande appsen var ganska kassa om man jämför med de som finns att ladda ner. Och det kan jag väl köpa, man kommer ju ändå lägga några dagar till att ladda ner apps och forma telefonen som man vill ha den.

Postad 07 June 2010 - 20:14

mackzen
  • mackzen
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Shit vad sugen jag blev på Iphonen nu:) Apple verkar ha gjort ett bra jobb de den här gången.

Undrar nu vad är skilnnaden på Gyroskop (som Iphone skulle ha) och vanlig tiltsensor. Galaxyn har väll den vanliga?
Och har Galaxyn dubbla mikrofoner?

Postad 07 June 2010 - 20:53

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0
ja, jag jämför också med nya iphonen som släpps ung samtidigt. utan att veta pris; är det någon som vill göra en jämförande analys?

vikt: 137 g (tung) vs 118 g(lätt)
skärm:retina (högreupplösning) mot superamoled och 3.5 vs 4 tum dvs högre upplösning men mindre.
camera: 5mp MED LED blix vs utan (går inte att säga något om skillnader i optik ännu) båda har frontkamera(upplösning okänd) men LED är en fördel.
minne:16,32 vs 8.16g (mindre, men det går att använda minneskort)
sensorer: mest lika men gyron var ny (främst för spel, men problemet med när man vickar telefonen är att man inte ser skärmen) acceleratoerna känner av om telefonen lutas, men gyron gör den kanskle mer exakt.
standby:300h vs 750 h (2g) antingen så räknar de väldigt olika...
processor: A4 vs Hummingbird (A4 sägs vara 30% snabbare än snapdragon, Hummingbird 3 ggr så snabb som snapdragon) tror dock att de är likvärdiga. kan ej säga något om grafikprestanda, men tror att båda kommer bli bra benchmarkad.

sedan kommer vi på frågan om kontinuerliga uppdateringar och där så vet vi endast om froyo (därefter är det ett frågetecken)

vilke som är bättre totalt sett får någon annan analysera.

Postad 07 June 2010 - 21:11

mackzen
  • mackzen
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

ja, jag jämför också med nya iphonen som släpps ung samtidigt. utan att veta pris; är det någon som vill göra en jämförande analys?

vikt: 137 g (tung) vs 118 g(lätt)
skärm:retina (högreupplösning) mot superamoled och 3.5 vs 4 tum dvs högre upplösning men mindre.
camera: 5mp MED LED blix vs utan (går inte att säga något om skillnader i optik ännu) båda har frontkamera(upplösning okänd) men LED är en fördel.
minne:16,32 vs 8.16g (mindre, men det går att använda minneskort)
sensorer: mest lika men gyron var ny (främst för spel, men problemet med när man vickar telefonen är att man inte ser skärmen) acceleratoerna känner av om telefonen lutas, men gyron gör den kanskle mer exakt.
standby:300h vs 750 h (2g) antingen så räknar de väldigt olika...
processor: A4 vs Hummingbird (A4 sägs vara 30% snabbare än snapdragon, Hummingbird 3 ggr så snabb som snapdragon) tror dock att de är likvärdiga. kan ej säga något om grafikprestanda, men tror att båda kommer bli bra benchmarkad.

Tack för bra info

Angånde blixt så vidarebefordrar jag två känkar från XDA-forumet.
http://www.quirky.com/products/18
http://www.touchmyap...teryflash-case/

Detta är dock till Ipgone 3g(s) men det borde väll komma ngt liknade till Galaxy s
sedan kommer vi på frågan om kontinuerliga uppdateringar och där så vet vi endast om froyo (därefter är det ett frågetecken)

vilke som är bättre totalt sett får någon annan analysera.

Redigerat av mackzen, 07 June 2010 - 21:12.

Postad 07 June 2010 - 21:18

Unregistered3dd10574
  • Unregistered3dd10574
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
blir ingen iphone för min del, tycker den ser bra ut och kommer säkert har grym hårdvara men galaxy s känns på något konstigt sätt mer lockande.
Det har skrivits i andra trådar om att när 2.2 uppdateringarna rullar ut blir prestandad 30%? bättre tänk er då hur pass grym galaxy s kommer bli!
Sen efter froyo är framtiden för galaxy s osäker men sitter säkert hemkokare och gör fina rom´s av ginerbread och framtida uppdateringar åt oss.

Postad 07 June 2010 - 21:24

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0

blir ingen iphone för min del, tycker den ser bra ut och kommer säkert har grym hårdvara men galaxy s känns på något konstigt sätt mer lockande.
Det har skrivits i andra trådar om att när 2.2 uppdateringarna rullar ut blir prestandad 30%? bättre tänk er då hur pass grym galaxy s kommer bli!
Sen efter froyo är framtiden för galaxy s osäker men sitter säkert hemkokare och gör fina rom´s av ginerbread och framtida uppdateringar åt oss.

tydligen så har samsung släppt källkoden och drivarna till telefonen redan nu, så det är nog möjligt att det kommer hemmakokade versioner också... (om man vågar installera sådana)

Postad 07 June 2010 - 22:21

snubben123
  • snubben123
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Håller med er andra att intresset för Iphone 4G är väldigt svalt, från mitt håll i alla fall. Tycker verkligen inte att den luren är någon direkt nyhet. En skärm med väldigt hög dpi är väl egentligen allt som imponerar. Tar dock Samsungs super amoled vilken dag som helst istället. Annars är det samma tråkiga låsta system som vanligt känns det som. Iphone är i mitt tycke alldeles för användarvänlig vilket gör att avancerade användare får ta smällen med dålig möjlighet till att customizea luren för sina egna behov.

Idag så ska 3Sverige ha tagit beslut om att ta in galaxy s i sitt sortiment eller ej.(enligt uppgift från kundtjänst på 3Sveriges facebook-plank)

Hoppas på en fin deal som med desiren så man slipper betala för luren.

Postad 07 June 2010 - 22:35

tartkennet
  • tartkennet
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Sitter och velar fram och tillbaka mellan två telefoner. Hade så gott som bestämt mig för en X10 då denna dök upp. Någon som har en lite jämförelse dessa två emellan? För och nackdelar?

Jag kommer att använda telefonen som jobbtelefon men självklart för privat bruk oxå. Sitter just nu och trycker på en SE K850i och har aldrig haft någon Smartphone innan.

Tycker väl kanske att utseendet på X10 är något snyggare än denna Samsung men det är ingen delabreaker.

Någon som kan motivera eller jämföra varför jag ska välja denna fram för en X10? Vore väldigt tacksam för hjälp=)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.