Najksorn: Vart hittar du fordonsInfo appen?
Kollade på Swedroid.. vet alltså inte om den funkar, men det var 2st som rekomenderade den..
vore ju kanon om det funkar nu när sms-frågan lagt ner helt och hållet..

* Officiell tråd - HTC Desire *
Startad av
Squeezemaster
, apr 13 2010 18:49
3018 svar till detta ämne
6 relaterade trådar
Postad 14 april 2010 - 08:37
Kollade på Swedroid.. vet alltså inte om den funkar, men det var 2st som rekomenderade den.. vore ju kanon om det funkar nu när sms-frågan lagt ner helt och hållet.. ![]() Postad 14 april 2010 - 08:48 ![]() Postad 14 april 2010 - 08:48
Satt och tittade på denna film som jämför surf på iphone och desire. Ser att när han går in på htc hemsida så blir bilden lite rosa(inget nytt men tråkigt). De konstiga i det hela är att denna rosa ton sitter kvar på allt efteråt också(även gränssnittet). Ser jag fel?
Postad 14 april 2010 - 09:00
Trodde alla hade ett ![]() Gör de innan så slipper du fibbla med det då. Postad 14 april 2010 - 09:00
Tror inte att man måste ha ett Googlekonto men eftersom telefonen har mycket funktionalitet just för Google så kan det väl underlätta. Vad gäller mail m.m. så går det vad jag har förstått precis lika bra med annan mail (t.ex. Hotmail). Postad 14 april 2010 - 09:02
Svårt att säga.. hm.. kanske lite.. men kan mycket väl bero på nåt annat med, eller? Postad 14 april 2010 - 09:37
Nja både ja och nej... ![]() Köpte min igår förmiddag på teknikmagasinet och har hunnit leka med den en hel del. Riktigt underbar på alla sätt och vis och hlt klart att föredra före min iphone enligt mig själv. Batteritiden är juh som sagt lite tidig att avgöra då batteriet inte har hunnits laddas mer än en gång, men den kunde ha varit lite bättre om jag ska vara ärlig. Visserligen så leker man extra mycket i början också. Vill bara flika in att jag älskar spotify appen till android, multitaskingen, webläsaren, telefonljudet vid samtal, samt streetview i gps:en imponerar på många. ![]() Postad 14 april 2010 - 09:45 --------- Följt Desire-trådarna med glädje, mycket information för en som inte kan nåt som mig! Telefonen verkar ju absurt bra, kommer med all sannolikhet att köpa. Men, några otroligt enkla (antar jag) frågor jag gärna skulle vilja ha svar på... hur pass smidigt är det att kolla på ex. YouTube-klipp? Jag har aldrig haft en SmartPhone så har typ noll koll. Sen en fråga som iofs går in väldigt mycket i den ovan, vad bör man ha för surfgrejs från sin mobiloperatör? Jag har tre, och frågan är om man klarar sig på deras baspaket med topphastighet på 0,384 Mbit/s. Hur snabbt/slött är det egentligen? Har bara wappat tidigare (ganska mycket), hur är det jämfört med det? 1GB data, hur länge räcker det? Är det idiotiskt att inte köpa nåt slags skydd till? smile.gif Otroligt tacksam för svar!!! MVH /Vilsen Postad 14 april 2010 - 09:48
Ok... men tror jag kör på den jag har(Yahoo), använder inte mail så mycket annars, mest när man måste regga sig osv... onödigt att ha flera mail då... Postad 14 april 2010 - 10:19 (I syfte att lära sig sina surf-vanor och kunna anpassa sitt surfande efter detta) Postad 14 april 2010 - 10:30
Kör själv med ( NetCounter ) som fyller sin funktion. Finns även andra. Postad 14 april 2010 - 10:35
Finns ett flertal sådana apps, här är en av dem: http://www.androidzo...tchdog_ecn.html Postad 14 april 2010 - 10:40 Kör Netcounter och tycker den verkar funka bra. Postad 14 april 2010 - 10:59 ************ Hej, Som många andra är jag sugen på en Desire. Några frågor har jag till den samlade kunskapen på forumet: 1) Jag har sett olika uppgifter om fps vid videoinspelning. Kan någon klargöra vad som gäller? Vilken fps får man vid resp. upplösning? 2) Jag är van vid OVI maps (gratis från nokia) som ger möjlighet att ha kartor "offline" på minneskort och få turn-by-turn navigering. Finns motsvarande app till Android? Vad heter den? 3) Vilken är bästa gratis turn-by-turn navigerings app till Android? (online eller offline kartor) 4) Jag vill kunna synka kalender, kontakter, anteckningar, att-göra o.s.v. med min jobbdator där jag använder Outlook2003. Funkar bra med nuvarande Nokia-mobil. Hur funkar detta med Android (Desire)? Special app som installeras, eller kan man göra detta "out-of-the-box"? Kommer förmodligen på fler frågar snart :-) /Marlun Redigerat av marlun, 14 april 2010 - 15:55. Postad 14 april 2010 - 11:17
Alla skriver olika!!! Det är väl MINI-usb på Desire och INTE MICRO-usb väl? Svara bara om ni är 110% säkra e ni snälla! Postad 14 april 2010 - 11:19 Jag låter HTC svara... http://www.htc.com/e...cification.html Connectors * 3.5 mm stereo audio jack * Standard micro-USB (5-pin micro-USB 2.0) Postad 14 april 2010 - 11:57 Jag undrar om man måste koppla upp HTCn till internet när man får den? Jag hoppas jag ska få den på fredag men ska resa bort denna dag och kommer vara utan internet! Postad 14 april 2010 - 12:09
För att kunna använda den som telefon menar du? Det kan jag aldrig tänka mig. Du behöver inte ha nån internetkoppling till den överhuvudtaget om du inte vill (men då är det ju helt klart onödigt med en smartphone ![]() Förslagsvis så har/skaffar du ett mobilabonnemang med "datapaket" och då har du internet den vägen när du är på resande fot. Postad 14 april 2010 - 12:15
I skrivande stund är det bara telenor som har "utan begränsning" på sina datapaket (mobilsurf) annars erbjuder ju telia, tele2, m.fl.. paket om du nyttjar 1 - 20gb/mån (sedan får du betala mer..) Postad 14 april 2010 - 12:18
Ja jag har köpt den på tre med 3g abonemang ![]() Postad 14 april 2010 - 12:27
Mycket möjligt att du måste få några inställningar skickade till dig via sms men krångligare än så bör det inte vara. Postad 14 april 2010 - 12:34 Men på Telias hemsida finns det inga inställningar för denna modellen... Någon annan som har problem med MMS och Datatrafik (Telia)? Postad 14 april 2010 - 13:10 Skulle verkligen uppskatta om någon kunde prova om AVRCP (alltså paus/play, skip etc.) på Bluetooth headset fungerar med andra apps än bara HTC media player, som t.ex. Google Listen, Spotify, DroidLive och andra app som stödjer den funktionaliteten. Ett av mina stora klagomål på Heron var just att media playern alltid tog över AVRCP så inget annat kunde styras. Postad 14 april 2010 - 13:39 ![]() Postad 14 april 2010 - 13:49 Du är tvungen att ha ett gmail-konto, annars kommer du inte in i butiken och kan hämta alla program som finns.... Suttit en stund nu med telefonen, en sak jag såg är att nu kan man redigera sin ordlista. Dvs dom orden man själv lagt in. Sen så är den otroligt mycket fortare än Heron ![]() Postad 14 april 2010 - 13:53
Ok, då ska jag fixa det idag ![]() Postad 14 april 2010 - 13:54
Aha... det var bra feedback! Har inte sett info om det tidigare nånstans. Postad 14 april 2010 - 14:07
Oj, ja det var inte kul... Fler som haft några problem med detta? Ska inte uppkopplingen funka "out of the box"? Postad 14 april 2010 - 14:13
Det fungerar väl aldrig out of the box? Man måste ju alltid göra inställningar för att få MMS och GRPS/3G/wap att fungera. Ringer man bara teleoperatöreren ska dem nog kunna skicka inställningarna via sms direkt Postad 14 april 2010 - 14:14 Detta är nog snarare en abonnemangsfråga och borde alltså inte tas upp i denna tråden men, har du provat detta? http://www.telia.se/...ingar-komigang/ Postad 14 april 2010 - 14:24
Med tre har jag aldrig behövt göra några inställningar hitintills. Aja, som sagt kanske detta är en abonnemangsfråga, så det ska vi kanske inte spinna vidare på här... ![]() Postad 14 april 2010 - 14:25 Postad 14 april 2010 - 14:37 Ja, du måste ha ett gmail-konto, annars kommer du inte in i butiken. Använder inte själva mailet från gmail utan jag synckar kontakter och kalendern från datorn till gmail, därifrån så syncas det vidare till telefonen. Jag stoppade bara in sim-kortet(telia) och sen startades telefonen upp. Fyllde i uppgifterna som kom, som facebook, twitter, mail osv. Sen fungerade allt, sms, mms, kontakterna och kalendern synkades direkt till telefon... Första gången jag gick in i butiken så slog jag av wlan:et och använde 3G. På heron så var man tvungen att använda 3G första gången annars kom man inte in där alls. När jag hade godkänt användarvillkoren så slog jag på wlanet igen. Postad 14 april 2010 - 14:47 Fan vad jobbigt, är det en annan repository som används för android market sweden? kan inte hitta min egen applikation som är släppt på android market (gratis app) Postad 14 april 2010 - 15:02
Nja, ett halvt abonnemangsproblem var det nog. Helt plötsligt kunde jag inte skicka sms heller. Telia hade varit inne och rotat i våra företagsabonnemang/tjänster tydligen under förmiddagen, och efter en omstart fungerar nu allting som det ska... Så, normalt ska nog telefonen fungera "out-of-the-box". [EDIT:] Personligen tycker jag nog det var en teknisk fråga mer än en fråga om abonnemang... (fast det var ju Telia som strulade med tekniken) Redigerat av pege_amp, 14 april 2010 - 15:04. Postad 14 april 2010 - 15:02 Postad 14 april 2010 - 15:09 Postad 14 april 2010 - 15:09 Om skärmen är låst drar fingret ned nedåt precis som när du låser upp. Vill du ge upptagetton drar du fingret uppåt. Är skämen upplåst har du en Svara och en Avisa-knapp. Redigerat av ktd, 14 april 2010 - 15:10. Postad 14 april 2010 - 15:16
Var ser du någon missnöjd med Desiren, alla jublar ju. Var läser du? Postad 14 april 2010 - 15:16
Vem e missnöjd? Postad 14 april 2010 - 15:17
Källa? Applefanboy? ![]() Har läst och läst hela dagen efter intryck från alla som fått sin desire. Har faktiskt inte hört en ända som sagt något dåligt om denna telefon. Eller ju där var en som fick en DOA. Redigerat av FirebladeX, 14 april 2010 - 15:19. Postad 14 april 2010 - 15:28
DOA? Postad 14 april 2010 - 15:30
Jag tror du missuppfattat vårat något förvirrade lyckorus som negativt... Inget kunde vara mer fel... det är bara mycket nytt att ta in! Appar, funktioner och inställningar skall göras innan man är komfortabel! Men, det är en helt FANTASTISK telefon, på riktigt! Och även ni som verkligen skulle råka tycka att iPhone fortfarande owns vet vi Desire-innehavare att det är lögn! =) iPhone är snygg, snabb och trevlig, men NEJ! (det är fortfarande sekten Apple som ligger bakom den...) Redigerat av pege_amp, 14 april 2010 - 15:31. Postad 14 april 2010 - 15:31
Dead on Arrival http://en.wikipedia....Dead_on_arrival Redigerat av FirebladeX, 14 april 2010 - 15:37. Postad 14 april 2010 - 15:31 ![]() Dock ingen låtvisning men det kvittar. Här ska lekas! Postad 14 april 2010 - 15:32
+1 Postad 14 april 2010 - 15:43
Vet inte om ni har gått igenom det tidigare, men hur får man åäö på tangetbordet??? 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |