Sony Ericsson, ryktestråden
174 svar till detta ämne
Postad 17 november 2010 - 16:47
Kung av Sand
-
Kung av Sand
-
Rookie
-
3 inlägg
En aning OT, men hur får denna Eldar Murtazin tag i sina telefoner..?
Vet inte hur det är med just Eldar, men i vissa fall där personer läcker information så har SEMC en övenskommelse med dom som säger att dom inte får läcka någon information innan dom fått klartecken från SEMC. I gengäld så blir personen bland dom första att få testa deras prototyper.
Postad 17 november 2010 - 17:29
thorstenn
-
thorstenn
-
Användare
-
-
163 inlägg
Vet inte hur det är med just Eldar, men i vissa fall där personer läcker information så har SEMC en övenskommelse med dom som säger att dom inte får läcka någon information innan dom fått klartecken från SEMC. I gengäld så blir personen bland dom första att få testa deras prototyper.
Eldar är inte en särskilt bra testperson då eftersom han läckte allt  Eldar (och mobilereview) och SE har en skum hat-kärleksrelation. Han brukade favorisera SE men sen hände något som gjorde att det blev tvärtom. Man ska alltså inte tro på allt han säger om SE om det inte finns klara bevis
Postad 17 november 2010 - 17:39
Pjuklarven
-
Pjuklarven
-
Lärjunge
-
-
497 inlägg
X12 first (prototype) impressions: http://mobile-review...on-x12-en.shtml
Frågan är om man skall vara otrogen denna gången?
Än en gång är det en idiot som placerat usb-porten, den här gången på sidan och den nya hdmi-porten där uppe = ingen "docka" den här gången heller..
Postad 17 november 2010 - 18:04
Pjuklarven
-
Pjuklarven
-
Lärjunge
-
-
497 inlägg
avmaxfan påstår fortfarande att "Cliaro" ska komma och med de specar som han angivit och att den ska annonseras ut före jul. Men det märks att han ändå börjar hålla lite lägre profil. Jag har börjat ifrågasätta honom och han säger att "den kommer". Ja, självklart kommer SE komma med en telefon med dessa specar eller liknande men om den telefonen inte kommer förrän Q3-Q4 är det nog för sent. Tror jag.
EDIT: Ska nog posta det om X10:an i rätt tråd också. 
Skulle inte alls förvåna mig ifall han har rätt. Betänk detta, Eldar har på nåt sätt fått till ett kontrakt med SE, som det ryktas om i tråden på esato, som tvingar SE att leverera kommande mobiler exklusivt till honom först. Av någon oklar anledning blir han senare extremt anti-SE. Då kanske SE tänker ut en plan att bränna honom och sänka hans trovärdighet genom att leverera en väldigt tidig prototyp, som inte alls är aktuell, precis som avmaxfan antyder. Eldar totalt sågar denna prototyp och spyr allmän galla över den och alla tror på honom, han är ju "The almighty Eldar" Sen släpper SE den "äkta" Anzu när den är klar, och får eldar att se ut som en idiot med all hans "inside-info" Bara en tanke men jag tror inte man ska lita på så många rykten ute på nätet  Dessutom, varför skulle han fortsätta posta och stanna på esato när folk flamar honom och inte tror honom, om han inte vet att han har rätt och bara väntar på att säga "I told u so!"
Redigerat av Pjuklarven, 17 november 2010 - 18:10.
Postad 18 november 2010 - 09:59
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7 899 inlägg
Hmm, intressant teori Pjuklarven. avmaxfan hävdar iallafall att specen på den riktigt Anzun inte är desamma som den Eldar har. Men jag tror inte att SE ger honom en "falsk" Anzu, låter lite långsökt. De flesta telefoner presenteras väl för operatörer och annat folk lång innan dom officiellt annonseras ut? Rykten litar jag aldrig på men det är intressant läsning och om flera rykten säger samma sak så är dom enligt mig mer sannolika. Tror vi alla kan vara överens om detta: Anzu will NOT be the 2011 flagship. The 2011 flagship WILL do 1080p video recording and have a dual core processor.
Eller vad tror ni? Jag tror nog att SE kommer med ettt flaggskepp ( med dual core och 1080P video ) under/efter sommaren, kanske senare. Men som jag nämnde tidigare tror jag tyvärr att det är för sent då. För min del gör det inget då jag ändå kommer behålla X10:an fram tills dess, den lär hålla måttet! ---- En annan fundering; Jag tänkte be Mod döpa om denna tråd till "SE, rykten". Vad tror ni om det? Så slipper vi ha en ryktestråd för varje telefon. Så kan den som vill starta en telefontråd så fort respektive telefon övergår från rykte till officiellt bekräftad/annonserad. Vad tycker ni? Som det är nu stämmer den ju inte, X12/Anzun kommer ju inte ha de specar jag angivit.
Postad 18 november 2010 - 17:49
Pjuklarven
-
Pjuklarven
-
Lärjunge
-
-
497 inlägg
Hmm, intressant teori Pjuklarven.
avmaxfan hävdar iallafall att specen på den riktigt Anzun inte är desamma som den Eldar har. Men jag tror inte att SE ger honom en "falsk" Anzu, låter lite långsökt.
De flesta telefoner presenteras väl för operatörer och annat folk lång innan dom officiellt annonseras ut?
Rykten litar jag aldrig på men det är intressant läsning och om flera rykten säger samma sak så är dom enligt mig mer sannolika.
Tror vi alla kan vara överens om detta:
Eller vad tror ni? Jag tror nog att SE kommer med ettt flaggskepp ( med dual core och 1080P video ) under/efter sommaren, kanske senare. Men som jag nämnde tidigare tror jag tyvärr att det är för sent då. För min del gör det inget då jag ändå kommer behålla X10:an fram tills dess, den lär hålla måttet!
----
En annan fundering; Jag tänkte be Mod döpa om denna tråd till "SE, rykten". Vad tror ni om det? Så slipper vi ha en ryktestråd för varje telefon. Så kan den som vill starta en telefontråd så fort respektive telefon övergår från rykte till officiellt bekräftad/annonserad.
Vad tycker ni?
Som det är nu stämmer den ju inte, X12/Anzun kommer ju inte ha de specar jag angivit.
Haha jo men det är ju inte mkt mer än en teori heller, men det var ju nåt åt det hållet avmaxfan antydde. Hursomhelst hoppas jag verkligen att han vet vad han pratar om, är sugen att byta upp mig efter årsskiftet  Och nog måste man tycka det är lite underligt hur illa Berts uttalanden rimmar med den rätt mediokra hårdvaran i anzu? Måste finnas nåt mer som inte avtäckts än kan man tycka?
Postad 19 november 2010 - 12:14
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7 899 inlägg
Lollylost skriver på esato: The apps from SE that should be included on the final X12 look promising, especially Qriocity. If it has good enough support from Sony (good films) and if the prices are competitive then I see big future for it, especially with the improved X12 screen.
Ja, med HDMI ut så. Verkar också som att X12:an kommer ha Exmor R-sensor! Sony Ericsson Anzu features 4.2″ multi-touch X.LED 854×480 pixels capacitive display, 8.1 megapixel camera with autofocus and Exmor R technology, 3.5mm audio jack and HDMI-out. Källa
Postad 23 november 2010 - 10:01
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7 899 inlägg
Ännu ett SE-rykte: Q1 2011 SE will like to announce Xperia Tablet running on Gingerbread 2.3.
Rumored specs: 7 inch high res. S-LCD2(2nd generation S-LCD)(higher res. screen than Galaxy Tab and Ipad), 1GB of RAM, dual-core CPU @ 1.2-1.5GHZ, Gingerbread, 16GB-64GB internal memory + MicroSD card slot. HDMI output. -Thin metal enclosure body like ipad, much lighter than Ipad and Galaxy Tab.
2011 will be a year of joy i guess
Intressant men jag hade hellre sett en telefon med liknande specs ( förutom storleken på displayen då  ). EDIT: Dessutom känns en tablet mer som Sony än SE men vi får väl se.
Redigerat av BrittBastard, 23 november 2010 - 10:33.
Postad 23 november 2010 - 18:43
Unregistered1193
-
Unregistered1193
-
Forumräv
-
-
727 inlägg
Ännu ett SE-rykte:
Intressant men jag hade hellre sett en telefon med liknande specs ( förutom storleken på displayen då ).
EDIT: Dessutom känns en tablet mer som Sony än SE men vi får väl se.
Oj, det trodde jag inte PS. När du skickar in ett rykte länka gärna till originalet, så man kan förkovra sig lite till på egen hand
Postad 23 november 2010 - 19:10
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7 899 inlägg
Oj, det trodde jag inte
PS. När du skickar in ett rykte länka gärna till originalet, så man kan förkovra sig lite till på egen hand 
Jaha, men det där hittade jag ju på själv.  Skämt åsido, du har rätt men orkar inte leta upp inlägget men det var "Ronka" på mobile reviews som skrev det.
Postad 23 november 2010 - 20:12
Pjuklarven
-
Pjuklarven
-
Lärjunge
-
-
497 inlägg
Jaha, men det där hittade jag ju på själv. 
Skämt åsido, du har rätt men orkar inte leta upp inlägget men det var "Ronka" på mobile reviews som skrev det.
Avmaxfan på esato blev rätt hånad över att han ens nämnde det där ryktet, trots att han klargjorde det första han gjorde att det just bara är ett rykte.
Postad 24 november 2010 - 12:46
Unregistered38c95f32
-
Unregistered38c95f32
-
Användare
-
-
152 inlägg
Dessutom känns en tablet mer som Sony än SE men vi får väl se.
Nja. En tablet ligger ju mycket närmare en smartphone än en dator i dagens läge så det är ju inte orimligt att det är SE som släpper den. Allt teknologi och kunskap om android finns ju i SE nu så det vore ju vettigt att bygga på det. Nu vet jag inte riktigt hur det fungerar med ett joint venture, men det borde ju inte gå att plocka ut tekniken som utvecklats där hur som helst som delägare.
Postad 25 november 2010 - 15:05
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7 899 inlägg
Tog mig friheten att ändra trådnamn och trådinriktning då det var mer passande till innehållet. Hoppas ni tyckte det var ok. Läs gärna första raderna i första inlägget. --- Rykte angående PSP Phone: Sony Ericssons franska kontor kommer den 9:e december att hålla en presskonferens och på inbjudan framträder, utöver lovord om den mest efterlängtade presentationen på tio års tid, ett gäng bekanta symboler. För er som inte känner igen dem kommer de från Sonys spelenhet Playstation och i samband med Bert Nordbergs antydan om att en Playstation-telefon kan vara på väg och Engadgets bilder på vad som utges vara en prototyp av enheten, så råder det liten tvekan om vad företaget kommer att presentera nästa månad.
Sajten Crunchgear har samtidigt fått reda på information om enheten genom en källa man uppger vara pålitlig:
Here’s what they told us:
* Yes, it’s absolutely real. * The screen is “mind-blowing”, on-par (at least by the tipster’s eye) with the iPhone 4′s retina display. The person giving them the rundown on the display indicated that some of Sony’s Bravia technology has trickled in here, with Sony Ericsson considering leveraging the Bravia brand when highlighting the display. * It won’t ship in time for the holidays, with our tipster saying it was “no where near ready”. According to their Sony-Ericsson rep, the company is off-the-record-officially aiming for February. At this point, a launch scheduled around Mobile World Congress is nearly certain. * Sony Ericsson currently has the off-contract price floating somewhere around $500, with that purchase including 5 free games. * It’s unclear whether the “Playstation Phone” is capable of running actual (downloaded) PSP games — I’d wager that it’s not, given what I’ve heard and the amount of emulation work that would be required. We’re likely looking at a new, independent line-up of games built specifically for this platform, which might explain why Sony Ericsson is reportedly planning on pushing this handset with the XPERIA brand rather than the more recognizable Playstation brand. Sony Ericsson is heavily leveraging Sony’s licensing partnerships, though, with names like Tekken being thrown around. * Games will purportedly be priced like mobile games, not like PSP games. In other words, expect sub-$10, not sub-$40. * The tipster confirmed that the “Z-System” name so oft thrown around the rumor mill around is still in play, and that Sony-Ericsson reps used it to describe both the gaming platform and the distribution center. It’s still unclear (even to Sony-Ericsson, it sounds like) whether the game distribution will be done in a standalone application or through the Android Market, but our tipster was told that Google was working closely with Sony Ericsson to try and bring it all into a section of the Android market exclusive to these devices. It’d be highly beneficial for Sony Ericsson to have Google on their side, here, given that the latter has considerably more experience with payment processing (and relationships for things like carrier billing). Plockat från Swedroid
Redigerat av BrittBastard, 25 november 2010 - 15:06.
Postad 29 november 2010 - 07:56
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7 899 inlägg
Det här hör kanske snarare till PSP2 eftersom det är Sony ( SCEA ) och inte SE men postar det här så länge. Evidence Sony Prepping Touch Panel for PSP2Ganska coolt faktiskt.
Postad 02 december 2010 - 08:12
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7 899 inlägg
Postad 02 december 2010 - 19:16
Pjuklarven
-
Pjuklarven
-
Lärjunge
-
-
497 inlägg
PlayStation Phone espied in Greece, said to have Gingerbread and 4-inch screen (video)
Visst är det fantastiskt att alla filmer av den här sorten alltid ser ut att vara filmat med en usel mobilkamera? Han hade ju lika gärna kunnat hålla i en desire eller rent utav en iFån för det går nästan inte att se på den filmen
Postad 02 december 2010 - 20:18
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7 899 inlägg
Visst är det fantastiskt att alla filmer av den här sorten alltid ser ut att vara filmat med en usel mobilkamera? Han hade ju lika gärna kunnat hålla i en desire eller rent utav en iFån för det går nästan inte att se på den filmen 
Sant, men jag valde att posta den ändå då Engadgets poster OFTAST brukar visa sig vara sanna.
Postad 02 december 2010 - 20:26
Pjuklarven
-
Pjuklarven
-
Lärjunge
-
-
497 inlägg
Sant, men jag valde att posta den ändå då Engadgets poster OFTAST brukar visa sig vara sanna.
Jojo inget ont i det, jag bara reflekterade över varför alla såna filmer har så dålig kvalitet
Postad 02 december 2010 - 22:44
thorstenn
-
thorstenn
-
Användare
-
-
163 inlägg
Jojo inget ont i det, jag bara reflekterade över varför alla såna filmer har så dålig kvalitet 
Filmat med en desire HD ändå
Postad 03 december 2010 - 09:39
Pjuklarven
-
Pjuklarven
-
Lärjunge
-
-
497 inlägg
Filmat med en desire HD ändå
Det var konstigt, och ändå ser man knappt vad han håller i? Wierd.. man tycker att bilden borde ha varit bättre, eller?
Postad 04 december 2010 - 04:09
Pjuklarven
-
Pjuklarven
-
Lärjunge
-
-
497 inlägg
Två nya filmer på Psp-mobilen ute nu, finns på swedroid
Postad 09 december 2010 - 12:34
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7 899 inlägg
Inte helt inom trådämnet kanske men... Gällande OMAP4440: The company expects to sample these little speed demons to manufacturers in the first quarter of next year with volume shipment coming in the second half, itching to do battle with Samsung's Orion; in the meantime, we suppose your 4430 will have to do. Follow the break for the press release. KällaMer om OMAP 4430 och 4440
Postad 10 december 2010 - 20:14
Pjuklarven
-
Pjuklarven
-
Lärjunge
-
-
497 inlägg
Inte helt inom trådämnet kanske men...
Gällande OMAP4440:
Källa
Mer om OMAP 4430 och 4440
Var väl det där han avmaxfan surrade om när han höll på. Men nu verkar han ha lämnat forumet, vad nu det kan bero på? Antingen var det för att han ansågs "avslöjad" eller så blev han less på att bli allmänt hackad på. Oavsett orsak har esatoforumet tappat rätt mkt fart och det är inte speciellt mycket snack där längre
Postad 10 december 2010 - 20:34
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7 899 inlägg
Var väl det där han avmaxfan surrade om när han höll på. Men nu verkar han ha lämnat forumet, vad nu det kan bero på? Antingen var det för att han ansågs "avslöjad" eller så blev han less på att bli allmänt hackad på. Oavsett orsak har esatoforumet tappat rätt mkt fart och det är inte speciellt mycket snack där längre 
Ja, tråkigt angående att det inte händer så mycket på esato. Samma sak gäller ju Froyo 2.2.1 AOSP ROM-tråden på XDA, för X10:an alltså. Senaste uppdateringen var 24/11.
Postad 10 december 2010 - 21:10
Pjuklarven
-
Pjuklarven
-
Lärjunge
-
-
497 inlägg
Ja, tråkigt angående att det inte händer så mycket på esato. Samma sak gäller ju Froyo 2.2.1 AOSP ROM-tråden på XDA, för X10:an alltså. Senaste uppdateringen var 24/11. 
Jo verkligen..såg du i portfolio 2010 tråden? Ena veckan var det liv i den tråden sen så nästan bara över en natt så tvärdog den  Och nu i den nya 2011 tråden så är det inte heller nån fart.. Jo precis, jag håller med dig. Såg ju på swedroid att 2.1 har kommit till beta nu men 2.2 verkar det vara sämre med  Presonligen förstår jag inte varför nån kan tänkas vilja lägga ner tid på att fixa en custom 2.1 iom att det är en 2.2 som är mest gynnsamt att få att funka, menmen vi får väl en beta på den med nån gång  Är helt fantastiskt hur långt och vad dom ensamma har lyckats åstadkomma  Men sen verkar folk inte ha nån skam i kroppen och börjar klaga och kräva saker..
Postad 27 december 2010 - 09:48
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7 899 inlägg
Vad säger ni om denna då? Vad tror ni? Aure, kommentarer?  Källa
Postad 27 december 2010 - 19:58
Unregistered1193
-
Unregistered1193
-
Forumräv
-
-
727 inlägg
Vivaz uppföljare skulle jag tro!
Sen har min gode "vän" äntligen lagt handskarna på en Anzu och den rullade med följande:
* 4,3" m. multi-touch med 4 fingrar
* HDMI
* 8.1 MP kamera
* Riktigt tunn
* Gingerbread 2.3
* SE's eget UXP var med men omkodat i OpenGL ovanpå, dvs inte inkodat i android-kärnan så allt flöt på snabbt och smidigt, även Timescape/Mediascape.
Visste ej när launch var men trodde relle var MWC i feb. Han visste inget om ovanstående mobbe dock. Får se om jag får en glimt av den nästa gång vi ses. *hoppas*
Redigerat av Unregistered1193, 27 december 2010 - 19:58.
Postad 28 december 2010 - 07:23
Ricke77
-
Ricke77
-
Lärjunge
-
-
333 inlägg
Vivaz uppföljare skulle jag tro!
Sen har min gode "vän" äntligen lagt handskarna på en Anzu och den rullade med följande:
* 4,3" m. multi-touch med 4 fingrar * HDMI * 8.1 MP kamera * Riktigt tunn * Gingerbread 2.3 * SE's eget UXP var med men omkodat i OpenGL ovanpå, dvs inte inkodat i android-kärnan så allt flöt på snabbt och smidigt, även Timescape/Mediascape.
Visste ej när launch var men trodde relle var MWC i feb. Han visste inget om ovanstående mobbe dock. Får se om jag får en glimt av den nästa gång vi ses. *hoppas*
Detta låter ju kanon!! Jag har två frågor till din gode vän: Vet han om den har den omtalade Exmor R sensorn till kameran?? Hur är responsen i skärmen?? (X10-an hade den klassiska halvsekunds-fördöjningen...)
Postad 28 december 2010 - 10:54
Unregistered1193
-
Unregistered1193
-
Forumräv
-
-
727 inlägg
Detta låter ju kanon!! Jag har två frågor till din gode vän: Vet han om den har den omtalade Exmor R sensorn till kameran?? Hur är responsen i skärmen?? (X10-an hade den klassiska halvsekunds-fördöjningen...)
Han visste inte vilken sensor som satt i men att responsen var snabb och precis i skärmen och han tyckte nu att SE verkligen var ikapp på alla plan.
Postad 28 december 2010 - 14:55
Ricke77
-
Ricke77
-
Lärjunge
-
-
333 inlägg
Låter gott! Det får nog bli ett köp i vår då! Har någon sorts konstig hatkärlek till SE!
Köpte en Satio för 15 månader sen och den var ju både bra o dålig. Symbian S60 är ett grymt störande OS enligt mig och jag är duktigt trött på det. Längtar till de nu då släpper detta Androidmonster!
Redigerat av Ricke77, 28 december 2010 - 14:58.
Postad 29 december 2010 - 10:30
Unregistered1193
-
Unregistered1193
-
Forumräv
-
-
727 inlägg
Uppföljare till xperia mini-serien? Rullar med Gingerbread iaf (svart infobar). Sjyssta resultat i Neocore. Sägs ha 3" skärm med MT, 1GHz CPU med Adreno 205GPU http://se.it168.com/...838485-1-1.html 
Redigerat av Unregistered1193, 29 december 2010 - 10:32.
Postad 04 januari 2011 - 20:30
Station
-
Station
-
Forumräv
-
-
890 inlägg
Off-topic varning
Alla dessa smartphones i all ära, de flesta ser dessutom ut som alla andras tillverkares smartphones, förutom designen på knapparna och smådetaljer. Android är ju inte heller något nytt längre, 2.2 och 2.3 samt 3.0 börjar bli tradigt att höra om.
I höstas ville jag byta ut min T280i mot något fräschare men kunde inte välja mellan Hazel och Aspen. Så jag köpte båda, tyvärr efter som det inte går att byta SIM-kort eller minneskort mellan olika mobiler så lätt.
Nu vet jag bättre, skulle vilja ha en Aspen med samma programvara som i Hazel.
Finns det rykten om en Aspen(liknande modell) med konventionellt programvara eller Android?
(Det är kanske bara jag men jag tycker att WM6.5 gör Aspen oanvändbar)
Postad 06 januari 2011 - 09:52
Ricke77
-
Ricke77
-
Lärjunge
-
-
333 inlägg
Och där dök den upp! Sony Ericsson Arc (Anzu).
Den verkar grymt nice! HONOM SKA VI HA!!
BrittBastard: Dags för en officiell Arctråd??
Postad 06 januari 2011 - 10:54
Avicii
-
Avicii
-
Beroende
-
-
1 167 inlägg
BrittBastard: Dags för en officiell Arctråd??
Absolut! Det går redan att hämta USB drivers för Arc.
Postad 06 januari 2011 - 14:29
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7 899 inlägg
Absolut!
Det går redan att hämta USB drivers för Arc.
För dom som har telefonen ja.
Postad 06 januari 2011 - 15:28
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1 693 inlägg
Och där dök den upp! Sony Ericsson Arc (Anzu). Den verkar grymt nice! HONOM SKA VI HA!! BrittBastard: Dags för en officiell Arctråd??
Frågan är väl, är Anzu en Arc i prototypstadiet, eller är det en helt annan modell?  Imponerande att inga 'tjuvtagna' bilder på Arc dykt upp förrän mässan.
Postad 06 januari 2011 - 16:27
Pjuklarven
-
Pjuklarven
-
Lärjunge
-
-
497 inlägg
Frågan är väl, är Anzu en Arc i prototypstadiet, eller är det en helt annan modell?
 Imponerande att inga 'tjuvtagna' bilder på Arc dykt upp förrän mässan.
Fanns ju bilder på den ute i över en månad innan? Eldar hade ju ute bilder på den? Måste tyvärr meddela att det ryktas om att vi kommer inte få nån 2.2 till X10. Källa: http://www.xperiax10...royo-or-beyond/
Postad 06 januari 2011 - 22:55
Ricke77
-
Ricke77
-
Lärjunge
-
-
333 inlägg
Måste tyvärr meddela att det ryktas om att vi kommer inte få nån 2.2 till X10.
Källa: http://www.xperiax10...royo-or-beyond/
Det är som med Sation... Telefonen släpptes oktober och sista uppdateringen som kom var i mars-april...
Postad 07 januari 2011 - 10:54
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1 693 inlägg
Fanns ju bilder på den ute i över en månad innan? Eldar hade ju ute bilder på den?
Måste tyvärr meddela att det ryktas om att vi kommer inte få nån 2.2 till X10.
Källa: http://www.xperiax10...royo-or-beyond/
Oki, missade Eldars bilder, dock brukar de bilderna cirkulera väldigt och dyka upp här, Swedroid mm... Hade Arcen nåt namn då? <edit> Kollade igenom dec. månad 'news' på mobile-review men inget där? Inte heller i forumet vad jag kunde se? <edit2> Hittade  samma sekund som ovanstående skrevs... http://www.mobile-re...on-x12-en.shtml
Redigerat av mrNoodles, 07 januari 2011 - 11:08.
Postad 20 januari 2011 - 10:02
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7 899 inlägg
Dags för lite "nytt" i den här tråden. Preview av uppföljaren till Vivaz ( MT15i/Halon ) : Slutsats: This time Sony Ericsson came up with a phone that really has much potential to become a bestseller in its segment. Both design and feature wise MT15i has all bells and whistles expected from an Android device. The phone will hit the market during the period (April 2011) when rivals will have similar features, but MT15i will bet on its design, several color options and the reasonable price (€320-350). It has been a long time since I saw a mid-range solution from Sony Ericsson to successfully compete with rival solutions. While this will not be true for Arc in MT15i we have a balanced device that can fulfill everyone's needs almost without any compromise.
Some of the promotional decisions of Sony Ericsson may have a negative effect on its sales, however this time the promotion will be backed up by the device itself.
Verkar lite som att Herr SE-hatare Eldar börjar ändra sig lite. Källa och hela testetEngadgets text
Postad 09 februari 2011 - 12:22
Ferniss
-
Ferniss
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Hittade precis den här. Någon som vet eller hört något om den? Xperia™ PLAY http://www.youtube.c...player_embedded
Postad 09 februari 2011 - 13:18
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7 899 inlägg
Hittade precis den här. Någon som vet eller hört något om den?
Xperia™ PLAY http://www.youtube.c...player_embedded Hrmmm...
Postad 09 februari 2011 - 14:14
Ferniss
-
Ferniss
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Hrmmm... 
Ojj, missade den
Postad 10 februari 2011 - 12:06
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7 899 inlägg
Ojj, missade den 
Ingen fara, du postade ju iallfall här istället för att starta en ny tråd.
Postad 12 februari 2011 - 15:25
Unregistered4a0ef99c
-
Unregistered4a0ef99c
-
Användare
-
-
160 inlägg
excuse me
men när de gäller Sony Ericssons nya mobiler som ska avslöjas strax
undrar vän av ordning varför de endast lyckas åstakomma 50% sämre upplösning än iphone 4
nån som har jämfört att surfa på arcen och iphone 4 o jämfört hur upplösningen känns eller att kolla på svt play
hur mkt sämre blir det egentligen ?
Postad 12 februari 2011 - 18:17
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7 899 inlägg
excuse me
undrar vän av ordning varför de endast lyckas åstakomma 50% sämre upplösning än iphone 4
nån som har jämfört att surfa på arcen och iphone 4 o jämfört hur upplösningen känns eller att kolla på svt play
?!??! Vad pratar du om?!? Om du menar Arc vs iPhone 4 så har Arcen 480x854 och iPhonen 640x960. 50% sämre?!? Sen handlar det om så mycket mer än upplösning på så där små displayer enligt mig. Färgåtergivelse är en sak jag tycker är viktigare t ex. Men för att svara på din fråga "hur mkt sämre blir det egentligen?": Inte sämre alls, snarare tvärtom.
Postad 12 februari 2011 - 19:09
thorstenn
-
thorstenn
-
Användare
-
-
163 inlägg
Med tanke på att det är androids standardupplösning också
Postad 12 februari 2011 - 20:54
Unregistered1193
-
Unregistered1193
-
Forumräv
-
-
727 inlägg
excuse me
Xperia X10 med 4" 480x584 är en fröjd att surfa på, tror inte det blir sämre med arc.
Postad 12 februari 2011 - 23:19
zhogun
-
zhogun
-
Användare
-
-
177 inlägg
Tro mig... X10 är inte en fröjd att surfa på om du jämför iPhone 4, sitter med båda här nu framför mig. Tyckte X10 var häftig i mars ifjol när jag köpte den och jag tycker fortfarande android är bättre än iOS men det går bara inte sluta använda iPhone4. Startade X10an för första gången på 4mån nu omg vad slö den är. Xperia X10 med 4" 480x584 är en fröjd att surfa på, tror inte det blir sämre med arc.
Postad 12 februari 2011 - 23:24
zhogun
-
zhogun
-
Användare
-
-
177 inlägg
Antar att han slog 614400 pixlar (iPhone4) / 409920 pixlar (X10) = 1,4988 PPI-mässigt är det bara 12,5% (vertikalt) och 33,3% (horisontellt) Men tittar man på skärmarna samtidigt så är det så stor skillnad att man blir förvånad, så rackarns mkt skarpare på äpplet. X10 ser riktigt suddig ut. ?!??! Vad pratar du om?!? Om du menar Arc vs iPhone 4 så har Arcen 480x854 och iPhonen 640x960. 50% sämre?!? Sen handlar det om så mycket mer än upplösning på så där små displayer enligt mig. Färgåtergivelse är en sak jag tycker är viktigare t ex. Men för att svara på din fråga "hur mkt sämre blir det egentligen?": Inte sämre alls, snarare tvärtom.
Redigerat av zhogun, 12 februari 2011 - 23:28.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Baffelväggen
Globe
2025-04-28 19:31:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|