Men vist ..Ett fåtal kanske kör nått eget tvättprogram via htpc men de lär inte vara många iaf
Panasonic Viera TX-P46S20E
(TV)
|
3
|
(5)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 320GB 2010
(Spelkonsoler)
|
9
|
(140)
|
Inga priser |
Postad 25 November 2010 - 19:48
Men vist ..Ett fåtal kanske kör nått eget tvättprogram via htpc men de lär inte vara många iaf
Postad 25 November 2010 - 20:11
Panasonic har väl inte ens tvättprogram så du kan nog utesluta den misstanken..
![]()
Jag har inte sett någon som helst IR på min V20, har aldrig kört någon som helst form av tvätt och somnar ofta med kontrastrika menyer uppe, spelar TV-spel i flera timmar etc.
Har kalibrerat TV:n efter bästa förmåga, inställningarna är ganska nära THX-läget, inga extra snälla inställningar eller så.
Postad 25 November 2010 - 21:21
Nej man ställer ju bara in en bild som är snäll mot ens ögon, den bilden är snäll mot skärmen också (elförbrukning & slitage av panel).
That's it.
Postad 25 November 2010 - 22:00
Postad 26 November 2010 - 00:15
Menade snarare att de som är i riskzonen och ser tendenser till problem (t ex pga överdriven skärpa) men inte gör något åt det förmodligen också är de som råkar ut för större och mer permanenta problem, oavsett märke på burken.Panasonic har väl inte ens tvättprogram så du kan nog utesluta den misstanken..
![]()
Det verkar betydligt mer sannolikt att problemen har med användaren att göra än att enstaka exemplar skulle vara oerhört mycket känsligare än andra.
Panasonic har väl ganska användbara/snälla presets jämfört med många andra, och det kan ju också vara en bidragande orsak till att relativt få upplever problem, åtminstone bland de som frekventerar forumet.
Postad 26 November 2010 - 00:42
Menade snarare att de som är i riskzonen och ser tendenser till problem (t ex pga överdriven skärpa) men inte gör något åt det förmodligen också är de som råkar ut för större och mer permanenta problem, oavsett märke på burken.
Det verkar betydligt mer sannolikt att problemen har med användaren att göra än att enstaka exemplar skulle vara oerhört mycket känsligare än andra.
Panasonic har väl ganska användbara/snälla presets jämfört med många andra, och det kan ju också vara en bidragande orsak till att relativt få upplever problem, åtminstone bland de som frekventerar forumet.
Jag skulle inte kalla pannans dynamiska läge för snäll,iaf inte på min V20,vart nästan blind när jag ändrade från TXH läget. Tycker alla lägen är för ljusa förutom THX läget och Normal läget. När ni pratar om vittvätt låter det som att ni diskuterar tvättmaskiner haha
Postad 26 November 2010 - 10:17
Menade snarare att de som är i riskzonen och ser tendenser till problem (t ex pga överdriven skärpa) men inte gör något åt det förmodligen också är de som råkar ut för större och mer permanenta problem, oavsett märke på burken.
Vad är det du säger? Att alla plasmaskärmar har samma benägenhet till IR? Varför skulle det inte kunna skilja mellan olika tillverkar, när det skiljer mellan olika årsmodeller från samma tillverkare?
Min V20 har som sagt inga som helst spår av IR, medan min två år gamla LG hade helt enorma problem, det var IR utsmetat hela tiden i princip. Och jag har liknande inställningar på nya TV:n som jag hade på den gamla, då jag vill att bilden ska se så naturlig ut som möjligt.
Postad 26 November 2010 - 11:58
Det är inte alls vad jag säger, utan helt enkelt att det är osannolikt att enstaka exemplar skulle vara mycket känsligare än andra. Olika generationer och tillverkare kan det givetvis skilja mycket på.Vad är det du säger? Att alla plasmaskärmar har samma benägenhet till IR? Varför skulle det inte kunna skilja mellan olika tillverkar, när det skiljer mellan olika årsmodeller från samma tillverkare?
Postad 26 November 2010 - 13:42
Ja, risken att jag har min plasma på, med stillbild, i en vecka är ju rent otroligt stor. Får nog bli en LED nästa gång, så jag kan ha den på med samma bild i en vecka i sträck.Sen kan jag söka på google och hittat en miljon bilder och trådar och artiklar om detta. Max testet de körde va 24 timmar , tänk om du har på den mer , dagar , en vecka? Vad händer då? I think i know
//Eric
Eller inte.
Postad 26 November 2010 - 17:18
"Hej jag tittar på samma bild 1 vecka i sträck, vilken modell ska man ha då?"
Bry er om hur bilden ser ut i realtid i stället. Där skiljer det en hel del mellan olika skärmar och mellan omogen teknik och lämplig teknik.
FullHD-hype, LED-hype, 3D-hype... Skärmarna brottas med att kunna visa vanlig simpel 2D SD med - håll i er nu - RÖRLIGA bilder - på ett bra sätt. Spelar ingen roll hur många häftiga reklamklistermärken man sätter på ramen.
Postad 26 November 2010 - 17:32
Redigerat av Unregistered1272, 26 November 2010 - 17:33.
Postad 26 November 2010 - 20:09
Nu spelar jag inte så mycket FPS..
Spelat Gears of war 1och 2.
Wipeout HD
Känner inte av lagg där iaf.Inget som stör mig iaf.
Nu ligger ju inte LG i topp när det gäller inputlag.
Då skulle du ha satsat på en Panasonic G20 eller liknande
Postad 26 November 2010 - 20:39
//Eric
Postad 26 November 2010 - 20:54
ordered this tv shame the input lag is kinda high 50 ms that means 2 frames extra delay in 30 fps games and 4 in 60 fps games. Other question is does connect a 360 with vga reduces lag compared to hdmi im kinda new to this stuff. I wanted to get the lg37lh3000 but here in holland they arent available anymore..
Däremot verkar den bra om man kör via VGA
VGA connection should have no more than 23ms lag compared to a CRT, in the worst case.
http://www.avforums....lcd-thread.html
Postad 26 November 2010 - 22:20
Eric, jag tror alla fattat att du rekommenderar LED-LCD nu.
Postad 26 November 2010 - 23:44
Varför skulle FPS spel vara sämre på plasma?
Eric, jag tror alla fattat att du rekommenderar LED-LCD nu.
Ok med den logiken så tror alla att du rekomenderar plasma, eller? Va inte nedsättande då de inte är speciellt kul.
Skriv något som bidrar istället för skriva något helt orelevant.
Sen kommer de massa nya människor till detta forum och frågar , varför ska jag då förutsätta att de alla vet att just jag rekomenderar lcd. Seriöst sjukt oseriöst av dig!//Eric
Postad 27 November 2010 - 04:01
Vad tycket du problemet var med att spela på din plasma?Har försökt spela fps på plasma och det har slutat med att jag inte spelar några spel alls längre. Jag gick från projektor till lcd och nu till plasma. Jag trodde inte det skulle vara så stor skillnad men för mig blir fps-spel på plasma ospelbara, tyvärr. Har en 60" LG PK550 btw.
Postad 27 November 2010 - 15:54
Det är inte alls vad jag säger, utan helt enkelt att det är osannolikt att enstaka exemplar skulle vara mycket känsligare än andra. Olika generationer och tillverkare kan det givetvis skilja mycket på.
Då förstår jag vad du menar. Men det kan ju även vara så att en tillverkare köper in en viss komponent från olika tillverkare beroende på tillgång och pris, jag menar alltså att två TV-apparater av samma modell inte nödvändigtvis har exakt samma innehåll...
Postad 27 November 2010 - 21:27
Det har du alldeles säkert rätt i, men då gäller det sannolikt inte de mest centrala och kritiska komponenterna som själva panelen e likn, utan mer generiska som tuner, nätdel, högtalare, minnen, kontakter, kablage osv.Då förstår jag vad du menar. Men det kan ju även vara så att en tillverkare köper in en viss komponent från olika tillverkare beroende på tillgång och pris, jag menar alltså att två TV-apparater av samma modell inte nödvändigtvis har exakt samma innehåll...
Postad 28 November 2010 - 10:28
Det har du alldeles säkert rätt i, men då gäller det sannolikt inte de mest centrala och kritiska komponenterna som själva panelen e likn, utan mer generiska som tuner, nätdel, högtalare, minnen, kontakter, kablage osv.
Jo visst, men panelen i sin tur består väl av en massa beståndsdelar som kan komma från olika tillverkare. Kondensatorer, halvledare etc. Väldigt svårt att säga om det är något som kan spela så pass stor roll, men kanske...
Postad 30 November 2010 - 08:42
Vad tycket du problemet var med att spela på din plasma?
Jag är inte säker och kan inte beskriva det riktigt heller. Den känns bara inte riktigt "med". När jag kör på min brors Samsung lcd så reagerar jag alltid "innan" motståndarna men på denna så är jag död innan jag fattat vad som hänt och jag är en mycket dålig förlorare, då jag brukade alltid ligga på topp i listorna och därmed har jag lagt ner tv-spelandet för tillfället.
Saknar min projektor över allt annat
Redigerat av Unregistered1272, 30 November 2010 - 08:42.
Postad 30 November 2010 - 23:31
Ibland kan man sänka input lag genom att ställa TVn i Game Mode, testat det?
Postad 30 November 2010 - 23:39
Låter som ett typiskt fall av input lag och har inget att göra med vilken teknik TVn har. Det finns plasma som har låg input lag och lcd som har låg input lag.
Det kan också vara att han hade överdrivet hög brightness på den gamla apparaten, då kan man ha möjlighet att se vissa detaljer tydligare. Bilden som helhet blir ju sämre (mindre naturlig) men det kan vara en fördel ibland om man vill optimera sitt spelande.
Postad 01 December 2010 - 11:16
Jag är inte säker och kan inte beskriva det riktigt heller. Den känns bara inte riktigt "med". När jag kör på min brors Samsung lcd så reagerar jag alltid "innan" motståndarna men på denna så är jag död innan jag fattat vad som hänt och jag är en mycket dålig förlorare, då jag brukade alltid ligga på topp i listorna och därmed har jag lagt ner tv-spelandet för tillfället.
Saknar min projektor över allt annatmen att sälja plasman nu går ju knappt.
Sådär känner jag när jag spelar Cod och bf på in LG PK350... får alltid ruggig dålig K:D, och det känns som om det är lite av sirap när jag styr gubben... men på projjen hänger det med mycket bättre, och mycket bättre K:D, och det känns som om styrningen på gubben lyder bättre...
Redigerat av Garrett, 01 December 2010 - 11:17.
Postad 01 December 2010 - 11:20
Kan då inte känna minsta lagg eller seghet..
Men de kanske är för att jag är van..Kanske skulle märka skillnad om ja testade på en annan tv i samma rum
Postad 01 December 2010 - 11:26
körde Bad Company 2 inatt..
Men de kanske är för att jag är van..Kanske skulle märka skillnad om ja testade på en annan tv i samma rum
Ja, det är väl det... men blir dock riktgt bra bild på TVn!
Postad 01 December 2010 - 11:32
körde Bad Company 2 inatt..
BC/BC2 har juh inbyggt inputlag så att säga ;D Tror det är värre i twitchigare shooters som COD.
Postad 01 December 2010 - 11:38
BC/BC2 har juh inbyggt inputlag så att säga ;D Tror det är värre i twitchigare shooters som COD.
Sant... gubben e lite trögstyrd som han e i BFBC2 på konsoll.. på PC lyder de direkt!
Postad 01 December 2010 - 12:57
Min nästa teve ska kunna köra ps3 och 360 spel, förutom att vara kopplad till en mediacenterPC..
Vore ju lite tråkigt om man kommer hem med sin sprillans nya teve och grabben inte kan glänsa i CoD liksom
Har läst igenom hela tråden så jag tänker inte fråga om plasma eller lcd är bäst, jag väljer det jag gillar den dagen jag köper teven. Dock ska den definitivt klara fps-spel eftersom det kommer vara en stor del av den varan på skärmen..
Postad 01 December 2010 - 17:38
Man måste läsa recensioner där de testat inputlagg eller i trådar på www.avsforum.com
Finns en tråd för lcd å en för plasma
Postad 01 December 2010 - 19:37
Ursäkta en nybörjarfråga, men kan man se på förhand vilka modeller som inte har så hög input-lag?
Min nästa teve ska kunna köra ps3 och 360 spel, förutom att vara kopplad till en mediacenterPC..
Vore ju lite tråkigt om man kommer hem med sin sprillans nya teve och grabben inte kan glänsa i CoD liksomDå lär jag ju få höra det i evigheter..
Har läst igenom hela tråden så jag tänker inte fråga om plasma eller lcd är bäst, jag väljer det jag gillar den dagen jag köper teven. Dock ska den definitivt klara fps-spel eftersom det kommer vara en stor del av den varan på skärmen..
när det kommer till lcd kan vilken typ av panel som används också påverka inputlag.
LG/Philips Samsung/Sony har tex inte samma paneler i sina skärmar.
och där ska rent teoretiskt LG och philips ha mindre lagg.
sen kan man även i regel räkna med att ju fler "fancy" bildförbättringstekniker tvn skryter med ju högre är input laggen.
något som dock brukar fixas med ett game mode.
men finns inget riktigt facit
Postad 03 December 2010 - 09:14
Låter som ett typiskt fall av input lag och har inget att göra med vilken teknik TVn har. Det finns plasma som har låg input lag och lcd som har låg input lag.
Jo, jag har kört i Game Mode och tyvärr hjälper det inte alls.
Sådär känner jag när jag spelar Cod och bf på in LG PK350... får alltid ruggig dålig K:D, och det känns som om det är lite av sirap när jag styr gubben... men på projjen hänger det med mycket bättre, och mycket bättre K:D, och det känns som om styrningen på gubben lyder bättre...
Precis. Vi har exakt samma problem och Moparman verkar ju inte ens känna av det. Jag vet inte om vi har mer referenser eller att vi spelar på så olika sätt men jag kan inte rekommendera PK550N som en GamerTv. Aldrig, och det var det tråden handlade om senast jag kollade, att hitta en Gamer-Tv:-)
Men om man inte kört på andra apparater eller har andra referenser så kommer det förmodligen inte vara några problem men måste avråda som Gamer-Tv eftersom det var det som trådskaparen frågat efter.
Den absolut skönaste tv;n jag spelat på är : C6005
Sedan är det clouding och alla möjliga problem med den tv;n men den riktigt underbar att spela Modern Warfare 2 på:-)
Redigerat av Unregistered1272, 03 December 2010 - 09:17.
Postad 10 December 2010 - 10:24
...med medlemsrabatt på Siba fick jag den för 6300:-
Skall bli spännande att se hur den är...
Mvh
/Gelmax
Postad 10 December 2010 - 20:31
Så - nu har jag köpt gamer-tvn till barnen... en sådan här blev det:
...med medlemsrabatt på Siba fick jag den för 6300:-
Skall bli spännande att se hur den är...
Mvh
/Gelmax
Ska vara en av de snabbaste panelerna på marknaden 2010. Duger den inte blir det svårt att hitta något annat.
Postad 11 December 2010 - 14:06
Ska vara en av de snabbaste panelerna på marknaden 2010. Duger den inte blir det svårt att hitta något annat.
Jepp - det var kombinationen av den snabba panerlen, Panaonics tålighet mot IR och det mycket attraktiva priset som gjorde att jag valde den (nu räknar jag med att få ha min Kuro ifred även efter jul!). Den skall levereras i nästa vecka - återkommer när den är testad...
Mvh
/Gelmax
Redigerat av Gelmax, 11 December 2010 - 14:08.
Postad 11 December 2010 - 16:35
Postad 11 December 2010 - 17:08
Hur blir det med lag när man kör genom VGA? Jag har en känsla av att den fortfarande är bäst på bildvisning.
VGA borde ha mindre lag ja. Långt ifrån alla tv som stödjer 1920x1080p genom VGA dock.
Postad 21 December 2010 - 14:56
1) Svärtan: Svärtan är inte i närheten av min Kuro (tacka f-n för det eftersom man får 4 sådana apparater för 1 Kuro) men den är samtidigt mycket bättre än många andra (dyrare) apparater jag testat. Den får "Klart godkänt" avseende svärtan!
2) Buzzing: Shit vad tyst den är!!! Låter i det närmaste ingenting... jag måste nästan lägga örat mot den för att höra den. Mycket tystare än Kuron (som ändå är så tyst att det absolut inte stör!!!). Den får "Överträffar förväntningarna" avseende buzzing
Jag återkommer när den testats mer (med lite spel...)
(... och angående VGA: S20 har inte VGA-ingång så här är det hdmi som gäller (komponent för Wii)
Mvh
/Gelmax
Postad 21 December 2010 - 17:54
Jag är lite smått intresserad av hur mycket input lag som SAMSUNG LE-40C535 har eftersom den har ett bra pris just nu. Enligt HDTVtest har varken LE32C530, LE40C580 någon input lag, medan LE40C650 och LE40C750 har bedrövligt mycket.
Postad 27 December 2010 - 23:18
- Otroligt bra bild "out of the box" - efter att ha gjort lite manuella justeringar är den mycket bra och jag är väldigt nöjd med den
- Input Lag: märkbart låg... i min egen (högst icke-vetenskapliga test) input-lagmätning via Guitar Hero (där man kan mäta input lag genom att manuellt trycka lär en bild träffar målet) hamnade min Kuro 5090H (som INTE var i "Spel"-läge") på 54 ms... 46S20 hamnade (i Spel-läge) på 2 ms !!!
- Svärtan: bra och väl i klass med avsevärt dyrare apparater jag fått testa (den har dock inte en chans (naturligtvis) att mäta sig med Kuron avseende denna parameter)
- Inställningsmöjligheterna är inte fantastiska men räcker för normal användare
- Bildytan: något reflekterande men om man som jag har den i ett relativt mörkt rum (eller möjlighet att mörklägga) så är det verkligen inget man kommer att störa sig på
- IR: ...har jag inte sett något av trots att användningsområdet senaste dagarna varit Wii-spel för jämnan. Riktigt bra (och över förväntan)
- Ljudet: inte alls dumt men inget man blir direkt lyrisk över.. basen är (naturligtvis) tämligen klen
- Designen: tja, det är en Panasonic... hur roligt kan det bli?
- Buzzing: I mitt tidigare inlägg skrev jag att den knappt var hörbart... då var TVn dock helt kall (i ett 15-graders garage)... Det ÄR hörbart men inte mer än just så. Om allt annat är avstängt och TVn är "mute"ad så hör man den och den är fortfarande tystare än Kuron.
- Priset: OTROLIGT bra... jag gav 6300:- på Siba (med 10% rabat) även för 7000:- är den väldigt prisvärd och en (i mitt tycke ) STRÅLANDE spel-TV!
Mvh
/Gelmax
Redigerat av Gelmax, 27 December 2010 - 23:19.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3
Köptips med allt vad det innebär, tex prat om butiker.
235 filmer
15 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?