Hårt kritiserad av recensenterna, men inte av användarna och den har sålt jättebra (förstås). Går man in med förväntningarna att detta inte är den vanliga Stålmannen så tycker man nog den är ännu bättre.
Superman: The Man of Steel och dess uppföljare
Man of Steel (DVD)
(Filmer)
|
2
|
(2)
|
79:- | |
Man of Steel (Blu-ray)
(Filmer)
|
3
|
(20)
|
79:- | |
Man of Steel (3D) (Blu-ray)
(Filmer)
|
2
|
(11)
|
198:- | |
Man of Steel (2-Disc) (DVD)
(Filmer)
|
2
|
(0)
|
Inga priser |
Postad 26 June 2013 - 21:42
Hårt kritiserad av recensenterna, men inte av användarna och den har sålt jättebra (förstås). Går man in med förväntningarna att detta inte är den vanliga Stålmannen så tycker man nog den är ännu bättre.
Postad 26 June 2013 - 23:23
Postad 27 June 2013 - 06:33
Fy fan vilken besvikelse. 6/10
Costner gjorde filmen.
Vad gjorde den "dålig"? story, karaktärer, töntighet, seghet etc ?
Postad 27 June 2013 - 13:25
Jag gillade den väldigt mycket! Gillar att han gick mer åt sci-fi hållet med filmen.
Ljud effekterna var ju helt fantastiska, älskade ljudet som var när Zods soldater var i bild
Får en 8/10
Postad 27 June 2013 - 15:38
Costner gjorde filmen.
Hade han bara haft lite mer screentime hade han fanimej kunnat vara en kandidat som bästa manliga biroll i nästa års Oscarsgala. Han var riktigt bra som Jonathan Kent.
Postad 27 June 2013 - 21:06
Hade förväntat mig så mycket mer av denna film. Men blev årets besvikelse för mig!! Vissa scener är rätt bra och man kommer in i filmen, för att sedan tyvärr slitas ut ur den med ryckig handling. Visst vissa effekter är bra och älskar filmer med mycket dunder och bra ljud, mycket specialeffekter men ibland blir det bara för mycket, ungefär som Transformers filmerna och då är specialeffekterna inte så framstående längre utan det blir bara för mycket!!
Sedan tröttar man snabbt på Russell Crowe i denna film. Herregud mannen han spelar är död men ändå syns och hörs han mest....
Postad 28 June 2013 - 20:10
Tyckte storyn var riktigt tunn. Den får 5 av 10 i betyg.
EDIT: det är dock ändå den bästa superman filmen hittills. De får gärna göra fler
Redigerat av Unregistereddc471864, 30 June 2013 - 17:26.
Postad 29 June 2013 - 21:45
Tyckte den var helt ok. Alltid som i såna här filmer så är det svårt att göra en "Begins" med mycket action samtidigt, här har dom just mycket action, lite väl mycket, på slutet började man gäspa lite pga all action som började gå över styr ala transformers och avengers.
Överlag var det en seriös film om stålmannen utan en massa töntiga oneliners och "coola"-kommentarer ala Tony Stark/Sherlock Holmes eller är det Tony Stark som spelar Sherlock Holmes eller vise versa... i alla fall så försökte dom hålla en realism i denna film vilket uppskattas samt att valet av skurk var bra för att ge stålmannen ett motstånd och bygga på hans hantering om sitt förflutna.
Henry var riktigt bra tyckte jag, ställer säkert upp med en uppföljare, var det nån mer än jag som såg Lexcorp?
Det dåliga var skakig och rörigt foto samt korkade karaktärer. Den utdragna slutfighten var också ganska tjatig utan nån form av variation, flyga slå, flyga slå om och om igen.
Spoiler
Det du skrev var inte mycket att spoiler-skydda, lång och hjärndöd slutfight säljer tydligen mycket med tanke på Transformers-serien och Avengers, denna film kan ju inte ha mindre action för då kommer den inte att gillas av dom mellan 5-25år.
Tidslinjen var helt ok, det var lite ryckig men för att slippa visa för mycket om hans barndom och istället fokusera mer på nuet så fyllde den en bra funktion.
Mer en Batman Begins än TDK och ja inget nytt vilket inte är så konstigt nu för tiden speciellt med redan 5 inspelade filmer om stålmannen fast denna kändes lite lik Thor fast sju tusen gånger bättre, tycker nog den slår alla Marvel-filmerna.
Sista 2 minuterna var klyschiga men ett måste likaså hånglet fast det var inget måste bara klyschigt.
Postad 30 June 2013 - 12:46
Spoiler
Fick hålla för öronen sista timmen för det var otroligt högt ljud. Nästa gång tar jag med öronproppar till bion.
Postad 30 June 2013 - 16:58
Finns äldre än så som gillar action så länge den är välgjord, jag t.ex.denna film kan ju inte ha mindre action för då kommer den inte att gillas av dom mellan 5-25år.
Kan tänka mig att det blir mindre i tvåan dock med tanke på att den lär fokusera mer på hans alter ego och andra relationer.
Även Wayne Industries. De lägger upp för Justice League-filmen.Henry var riktigt bra tyckte jag, ställer säkert upp med en uppföljare, var det nån mer än jag som såg Lexcorp?
Postad 30 June 2013 - 21:01
denna film kan ju inte ha mindre action för då kommer den inte att gillas av dom mellan 5-25år.
Finns äldre än så som gillar action så länge den är välgjord, jag t.ex.
Välgjord action är det nog ingen som ogillar men action ala Transformers dvs så-mycket-skit-på-duken-som-möjligt brukar ha en övre åldersgräns.
Tyvärr hade inte MoS någon schysst koreografi vilket sänkte betyget en aning men som sagt så var ändå filmen som film betydligt bättre än någon Marvel hittils, x-men 1 är nog kanske bättre ändå.
Postad 01 July 2013 - 07:46
Välgjord action är det nog ingen som ogillar men action ala Transformers dvs så-mycket-skit-på-duken-som-möjligt brukar ha en övre åldersgräns.
Tyvärr hade inte MoS någon schysst koreografi vilket sänkte betyget en aning men som sagt så var ändå filmen som film betydligt bättre än någon Marvel hittils, x-men 1 är nog kanske bättre ändå.
I princip alla Marvel är bättre än den här filmen. Sista timmen var en enda lång actionscen. Värdelöst. Första timmen räddade filmen från att vara en total katastrof.
Postad 01 July 2013 - 08:33
Redigerat av altair4, 01 July 2013 - 08:34.
Postad 01 July 2013 - 23:35
Såg den i 2D då jag misstänkte att den skulle bli för jobbig i 3D...
Nu väntar vi på en DC som fleshar ut lite mer om de yngre åren
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 01 July 2013 - 23:44.
Postad 02 July 2013 - 13:08
Oh yeah, Elektra, gogo!I princip alla Marvel är bättre än den här filmen.
Postad 02 July 2013 - 15:38
----
När Cavill fick på sig glasögon och gav ett smile var han sjuk likt smallville-stålis IMO.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 02 July 2013 - 15:40.
Postad 02 July 2013 - 16:42
Oh yeah, Elektra, gogo!
haha ok det finns 3-4 stycken som är sämre. De senaste åren har dock Disney gjort bra Marvel filmer
Postad 03 July 2013 - 09:06
Jag gillade den och den får 7/10.
Det enda som jag har att anmärka på är...
Jag såg den på Bergakungen sal 1 och som någon skrev var ljudet väldigt högt! Brukar vara den som vill be dom att höja för i sådana här filmer ska det inte sparas på krutet men det var nästa för högt denna gången
Postad 07 July 2013 - 15:42
Tycker du!? Neee.När Cavill fick på sig glasögon och gav ett smile var han sjuk likt smallville-stålis IMO.
Postad 19 July 2013 - 15:02
Mycket bra skrivet - håller med till punkt och pricka. Robert Downssyndrom Jr. är hopplös på det viset.Överlag var det en seriös film om stålmannen utan en massa töntiga oneliners och "coola"-kommentarer ala Tony Stark/Sherlock Holmes eller är det Tony Stark som spelar Sherlock Holmes eller vise versa... i alla fall så försökte dom hålla en realism i denna film vilket uppskattas samt att valet av skurk var bra för att ge stålmannen ett motstånd och bygga på hans hantering om sitt förflutna.
Lite överraskande att det inte var en enda ultraslowmotion-scen i filmen som Snyder missbrukat i tidigare verk, men istället lagt sig till med Ridley Scotts och J.J. Abrams lens flare och övermycket partiklar i luften. Alltid ska det något
Smått förvånad över storyn - har inte läst Stålis så värst mycket, men det här var något nytt. Övermycket sci-fi och ingen Lex Luthor, som jag lite smått hade hoppats på.
Helt klart, men det var nog i mesta taget.Snacka
Spoiler
Betyg: 7 av 10 villiga nycklar
EDIT:
Redigerat av DevilGod, 19 July 2013 - 15:13.
Postad 19 July 2013 - 16:54
Oh yeah, Elektra, gogo!
Men den kan man beskylla 20th Century Fox för (samt Daredevil, Fantastic 4 x 2 och X-Men 3)
Redigerat av Tomanista, 19 July 2013 - 16:54.
Postad 30 September 2013 - 07:19
Denna går inte ens på bio sedan månader tillbaka medan andra titlar kan man både gå se på biografen eller köpa för att se hemma.
Postad 22 October 2013 - 10:12
Postad 23 October 2013 - 19:28
Spinner igång filmen på fredag kväll. B-)
Postad 23 October 2013 - 19:32
I mitt tycke riktigt riktigt skön bild och ljud.
Redigerat av partajare, 23 October 2013 - 19:33.
Postad 23 October 2013 - 19:43
Inte för att hålla mig men jag har en oöppnad Laserdisc från 1996.
Klart man är sugen på stålisen, men man har liksom en dejt på fredag, så man måste helt enkelt härda ut.
Postad 23 October 2013 - 19:48
Filmen däremot var högst medioker. Zack Snyders sämsta. Får ändå godkänt men inte så mycket mer. Inget fel på bilden och ljudet utan främst själva filmen och regin som lämnar mycket att önska. 2/5 hade inte fixat det utan två pauser.
Postad 24 October 2013 - 02:08
Slutade titta efter halva filmen och surfade samtidigt så det var inget för mig.
Och då älskar jag annars superhjälte filmer.
Postad 24 October 2013 - 05:36
Så jag håller nog med Turtle, gäsp...
Postad 24 October 2013 - 07:03
Postad 24 October 2013 - 14:25
Med det i bakhuvudet ska jag som sagt lasra in filmen imorgon.
Postad 24 October 2013 - 17:03
Postad 24 October 2013 - 17:16
SÅ KOMMER MICHAEL BAY ACTION I BILDEN!? Det blir närmast en kamp mot klockan sista halvtimmen. Efter filmen så är man nästan förbannad att de har slösat bort en sådan enligt mig, bra början, med en usel andra halva. Låt Christopher Nolan regissera nästa Superman film så kanske man slipper bli förbannad när man har tittat klart.
Postad 24 October 2013 - 18:28
Jag var mest häpen över ljud och bild samt effekterna som jag tyckte var riktigt riktigt bra. Får försöka se den i 3D någon dag oxå men för mig är 3D mest en gimmick men kan tyvärr ändå inte låta bli att köpa 3D versioner av viss typ av filmer. Denna kostade iofs "bara" 199:- på giganten för 3D.
Redigerat av partajare, 24 October 2013 - 18:28.
Postad 26 October 2013 - 19:42
Hade gärna sett lite mer av stålis när han växte upp.
Bilden var tyvärr inte så där kristallklar,utan lite grain fanns tyvärr (min smak).
Jag tycker ändå filmen var ganska bra.
Mitt betyg:
Filmen 7,5
Bild:8
Ljud:9
Redigerat av Unregistered95ac8a8d, 26 October 2013 - 20:43.
Postad 26 October 2013 - 20:05
Nu så här efteråt har man glömt vilka skådisar som kunde ha haft roller i filmen.
När man lägger upp nyheter medan de sker är det inte relevant att ha dem i tråden och ska man i framtiden klippa bort dessa i trådarna?
Med det sagt, "untitled superman sequel" släpps Juli 2015
Postad 10 November 2013 - 10:02
Wow vilka skådespelare filmen måste ha kostat skjortan! Men vilken dålig reklam om denna film har inte sett några trailers på tv
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
400 filmer
23 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?