Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Otrevlig stämning här i många trådar .

156 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 04 February 2011 - 09:14

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0
Varför är jag inte förvånad över att den här tråden skulle spåra ur...samma personer som vanligt som är inblandade.
Lite självinsikt skulle inte skada.
PERSONLIGA diskussioner använder vi PM till, tack!

EDIT: Det är väldigt faschinerande hur ofta det är samma personer som skickar anmälan som samtidigt gör bort sig så att dom själva får anmälningar mot sig.

Skärpning nu!

Redigerat av BrittBastard, 04 February 2011 - 09:16.

Postad 04 February 2011 - 09:59

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

• 5090 inlägg
  • 0
Jag kör en dubbelpost. Skrev detta i tråden om välljud också.

Det skulle bli ett väldigt dåligt forum om det blev som vissa önskar, att personer med avvikande åsikter ska lämna forumet eller i alla fall inte delta i trådar som behandlar högst subjektiva sanningar.

Utan motvikter blir det ju bara ännu ett annat Selleri eller faktiskt.se; inser inte alla det?

Jag hoppas verkligen inte att forumet blir en enkelriktad väg att köra på, då sticker då jag. Försök diskutera sakfrågor istället. Även om det är samma återkommande frågor hela tiden. Det kommer ju nya användare hela tiden, så det är väl inte så konstigt. Tror det eller ej, men hela tiden är det nytt folk som halkar in på det här intresset och försöker hitta information.

Postad 04 February 2011 - 10:01

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Det skulle bli ett väldigt dåligt forum om det blev som vissa önskar, att personer med avvikande åsikter ska lämna forumet eller i alla fall inte delta i trådar som behandlar högst subjektiva sanningar.

Utan motvikter blir det ju bara ännu ett annat Selleri eller faktiskt.se; inser inte alla det?

Jag hoppas verkligen inte att forumet blir en enkelriktad väg att köra på, då sticker då jag. Försök diskutera sakfrågor istället. Även om det är samma återkommande frågor hela tiden. Det kommer ju nya användare hela tiden, så det är väl inte så konstigt. Tror det eller ej, men hela tiden är det nytt folk som halkar in på det här intresset och försöker hitta information.

Helt rätt, alla tycker inte lika och tur är väl det. Dock handlar det ju mycket om HUR man framför sina åsikter och hur man bemöter andras åsikter. Just detta verkar vissa ha väldigt svårt för.

EDIT:
MEN, jag tycker, återigen, att det generellt sett är en väldigt god stämning här i forumet.
Det är vissa trådar och vissa personer som är otrevliga ibland.

Redigerat av BrittBastard, 04 February 2011 - 10:06.

Postad 04 February 2011 - 10:07

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

• 2573 inlägg
  • 0

Mycket bra inlägg på flera plan! Om alla var sakliga utan att kritisera person så hade allt varit mycket bättre.

Postad 04 February 2011 - 10:21

Bongo_Mongo
  • Bongo_Mongo
  • Veteran

• 1813 inlägg
  • 0
En reflektion från läktarplats i tuppfäktnings-arenan; Ger man sig in i leken får
man leken tåla. Jag tycker det är frapperande att ofta är det dom som är
hårdast i tonen som samtidigt är mest ömfotade.

Och personangrepp och idiotförklaraingar tar lika hårt, om inte
hårdare, när de är inlindade i fina formuleringar, uppsatser och
en drös med smileygubbar.

(Jag tålde inte leken och drog mig därför ur den för ett par år sen.)

Redigerat av Bongo_Mongo, 04 February 2011 - 10:24.

Postad 04 February 2011 - 12:03

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3271 inlägg
  • 0
Man kanske skulle starta "Anger Management by Internet". :)

Postad 04 February 2011 - 12:16

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
Äh, det behövs hänglås oftare, peace :)

Postad 04 February 2011 - 12:27

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

• 3967 inlägg
  • 0
Anledningen till att det upplevs som att en del kommer undan med en massa påhopp tror jag personligen beror på att forumet numera är såpass stort så att vi som modererar helt enkelt inte kan hålla koll på att inlägg som görs.
Vi läser så mycket som det bara går men får förlita oss på att ni medlemmar använder "anmäl knappen" när ni ser något som bryter mot våra regler.
Släng inte mer ved på elden genom att posta egna inlägg om hur fel medlemmen betedde sig utan låt oss sköta tillsägelserna så kommer det att bli bättre stämning.

Om man tvekar angående sitt egna inlägg så är det säkerligen över gränsen och då ska det inte postas alls.
Tänk efter både en och två gånger innan ni klickar på posta knappen så minimerar vi antalet inlägg som upplevs som arga och kränkande.

Edit: Dolt inlägg som bara skapade oro och irritation

Redigerat av Berggren, 04 February 2011 - 12:28.

Postad 04 February 2011 - 12:32

BGPv4
  • BGPv4
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0

Anledningen till att det upplevs som att en del kommer undan med en massa påhopp tror jag personligen beror på att forumet numera är såpass stort så att vi som modererar helt enkelt inte kan hålla koll på att inlägg som görs.

Behöver ni fler moderatorer är jag intresserad helt klart, du kan kontakta mig per PM i sådana fall. :)

Postad 04 February 2011 - 12:41

Bongo_Mongo
  • Bongo_Mongo
  • Veteran

• 1813 inlägg
  • 0

Man kanske skulle starta "Anger Management by Internet". :)

Hehe, inte så dumt. Jag kom på mig själv att jag satt och blev förbannad
och kunde gå och muttra irriterat flera timmar. Då tog jag en timeout och kom
fram till följande:

1. Att bråka om skitsaker som hifi var em onödig energitjuv.
2. Man ska inte ta ämnet och sig själv på för stort allvar.
3. Inte ta åt sig personligt.

Tycker personligen att detta forum håller lagom högt i tak. :)

Postad 04 February 2011 - 13:19

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Hehe, inte så dumt. Jag kom på mig själv att jag satt och blev förbannad
och kunde gå och muttra irriterat flera timmar. Då tog jag en timeout och kom
fram till följande:

1. Att bråka om skitsaker som hifi var em onödig energitjuv.
2. Man ska inte ta ämnet och sig själv på för stort allvar.
3. Inte ta åt sig personligt.

Tycker personligen att detta forum håller lagom högt i tak. :)

+1!

Tycker jag att vi alla ska ta åt oss av! Ja, inklusive jag själv.

Postad 04 February 2011 - 14:01

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3271 inlägg
  • 0
+1

Bättre att lägga energin på nått roligare än att gå o va sur. Ja ok då, jag också.

Postad 04 February 2011 - 21:17

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

Du har vist rätt.

Om det här var med flit är det hysteriskt roligt.

Postad 04 February 2011 - 21:21

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

Behöver ni fler moderatorer är jag intresserad helt klart, du kan kontakta mig per PM i sådana fall. :D

Kul sagt.

Postad 04 February 2011 - 21:47

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

• 1276 inlägg
  • 0

Om det här var med flit är det hysteriskt roligt.

Sorry, men jag hänger inte med. :D Vad menar du?

Postad 04 February 2011 - 21:57

Unregistered1939
  • Unregistered1939
  • Beroende

• 1045 inlägg
  • 0

+1!
Tycker jag att vi alla ska ta åt oss av! Ja, inklusive jag själv.

+1
Bättre att lägga energin på nått roligare än att gå o va sur. Ja ok då, jag också.

Det är ju helt riktigt, precis om det som skrivs i inlägget som ni besvarade

Men preoblematiken i "LJUD" forumet ligger mycket djupt rotat och har sitt ursprung långt innan
de flesta av er blev medlemmar här.

En ganska bra beskrivning av "läget" finner ni om ni läser ALLA AVR4000's inlägg i denna tråden
https://www.minhembi...s...t&p=3190008
Med början på inlägg #185
Det är precis så som "den sidan" jag står på upplever det ..

Maveric

Postad 04 February 2011 - 21:59

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

• 5090 inlägg
  • 0
Problemet verkar vara att det finns en skara som identifierar andra användare som vi och dem.

Postad 04 February 2011 - 22:10

Unregistered1939
  • Unregistered1939
  • Beroende

• 1045 inlägg
  • 0

Problemet verkar vara att det finns en skara som identifierar andra användare som vi och dem.

Citerar mig själv från den andra tråden och som var ett svar på att alla måste vara välkommna på forumet

Så klart skall alla vara välkommna här ..

Men det utesluter inte att man respekterar andras vilja att diskutera ett ämne utan att samma personer
varje gång en ny tråd startats .. rusar in och tjatar om blindtester och allt det som AVR4000 listat ovan.

Startar jag en tråd som heter. Skillnaden mellan 2 kanalare och Flerkanalare
och även om jag utryckligen skriver i underrubriken att det är var och ens subjektiva upplevelse
som skall diskuteras .. Så respekteras inte detta ..

Faktiskt gänget kommer trots detta in och startar sitt krig eller mission .. (kalla det vad du vill)

Men om någon startar en tråd att Blindtester är svaret på allt och vi tror inte att det finns någon skillnad

Då har man redan talat om för mig, att det inte är någon tråd för mig.. Jag har varken lust eller tid att sitta
och älta i deras trådar. Men jag vill ha min tid och bevara min lust till att diskutera i de trådar jag har intresse
av, utan att den en timme senare skall utmynna i ett krig mot tex En person ... som denna tråden är ett
gott/ont exempel på.. Det räckte så att säga att det kom in en katt bland hermelinerna som matade inlägg
mot alla de andra som var här och sedan var tråden FÖRSTÖRD

Respektera att man INTE vill prata om blindtester !!!

Maveric

Postad 05 February 2011 - 00:01

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

• 2573 inlägg
  • 0

Det har även jag uppmärksammat. Det har som värst tagit sig uttryck i mobbningsfasoner där avsikten är att förhindra vissa medlemmar att uttrycka sig i forumet. När någon börjar prata illa om någon i tredje person, som ett led i en slags "utrensningskampanj", anser jag att det är mycket illa.

Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 05 February 2011 - 00:04.

Postad 05 February 2011 - 00:56

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3782 inlägg
  • 0
Angående vi och dem:

Tyvärr finns det två grupper användare i vissa delar av forumet. Nämligen:

1. Motbevisarna.
2. Icke motbevisare.

Problemet här är att kategori 1 för en tämligen inkompatibel linje som dessutom har en tendens att marknadsföras genom trådinbrytningar vilket leder till irritation hos kategori 2.

Det vore bra om kategori 1 funderade över VARFÖR reaktionerna från kategori 2 blir som de blir.

Mitt enkla tips är att motbevisningsläran helt enkelt krockar med den samlade HiFi-erfarenheten och går emot traditionella, erfarenhetsbaserade, synsätt och värderingar.

Postad 05 February 2011 - 01:04

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

• 1866 inlägg
  • 0
Varför återser man alltid MaVeRiC i denna sortens trådar?

Postad 05 February 2011 - 03:15

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

Sorry, men jag hänger inte med. :D Vad menar du?

Du skrev:

Du har vist rätt.

Ordet "vist" är en form av ordet "vis", vilket betyder erfaren, klok, mycket lärd (enligt min Bonniers Svenska Ordbok), dvs en helt annan sak än "visst". Men om du hade använt det medvetet så tycker jag det hade varit kul med ordleken mellan "vist" och "visst". Men jag har en lite udda form av humor när det gäller ordlekar.

Postad 05 February 2011 - 08:18

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

• 2573 inlägg
  • 0

Tyvärr finns det två grupper användare i vissa delar av forumet. Nämligen:

1. Motbevisarna.
2. Icke motbevisare.

Anser att du gör det alldeles för enkelt för dig när du placerar in folk i kategorier på det sättet. Det är knappast heller orsaken till topic "Otrevlig stämning i många trådar...". Det handlar imo om enstakas problem att moget och sakligt diskutera under vettiga former. Det är inte svårare än så.

Postad 05 February 2011 - 10:44

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
Personligen anser jag att inga ämnen är omöjliga att diskutera på ett moget och insiktsfullt sätt, utan begränsningarna ligger snarare i diskussiondeltagarnas förmåga att hantera ett motargument. :D

Postad 05 February 2011 - 10:55

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0
Känns som om ni behöver gaskas upp lite vänner så här kommer lite TICKLES!!!

Fortsätt klaga på varann sen.

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  8Bnzu.jpg   58.97K   0 Antal nerladdningar

Postad 05 February 2011 - 10:55

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

• 1276 inlägg
  • 0

Du skrev:

Ordet "vist" är en form av ordet "vis", vilket betyder erfaren, klok, mycket lärd (enligt min Bonniers Svenska Ordbok), dvs en helt annan sak än "visst". Men om du hade använt det medvetet så tycker jag det hade varit kul med ordleken mellan "vist" och "visst". Men jag har en lite udda form av humor när det gäller ordlekar.

Då är jag med. :D Men tyvärr stavade jag fel bara. Chromes stavningskontroll gjorde mig en björn tjänst. Jag var helt säker på att det skulle vara dubbelt s men Chrome tyckte inte så. :wacko:

Postad 05 February 2011 - 10:58

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0

Personligen anser jag att inga ämnen är omöjliga att diskutera på ett moget och insiktsfullt sätt, utan begränsningarna ligger snarare i diskussiondeltagarnas förmåga att hantera ett motargument. :D

+1 på det :wacko:

Postad 05 February 2011 - 13:31

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

• 2573 inlägg
  • 0
MK74: Jag håller med dig om mycket av det du skriver men jag tror att du skulle tjäna på att framföra dina synpunkter på ett något sas lite mjukare sätt. ;) Det diskuterades på liknande sätt för något år sedan och efter det så har jag blivit mer mån om hur jag formulerar det jag skriver. Tycker det har fungerat mycket bra.

Postad 05 February 2011 - 15:48

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0
Möjligt, men det jag mest undrar över är varför moderators inte gör något åt anmälningar som klart bryter mot forumets regler? Om dom nu vill att det inte ska spåra ur, varför inte stoppa det innan det spårar ur? Jag har gjort åtskilliga anmälningar på inlägg som klart och tydligt är emot reglerna, men inget händer (har sett moderators efter anmälningen i tråden med).
Så antingen så vill dom inte göra något åt problemet eller så får vissa göra lite som dom vill.

Jag själv har inte varit guds bästa barn men jag försöker så gott det går nu att inte gå till personangrepp och dyl utan hålla mig till rena argument. Men det är ju svårt om man får en massa personangrepp mot sig som inte modereras. Det känns lite som vissa kan allt få lite skit, för dom har "fel uppfattning".

Postad 05 February 2011 - 16:06

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3271 inlägg
  • 0
Jag är inte heller guds bästa, men när jag får falska anklagelser mot mig och en massa oförskämdheter spydda över mig blir jag förbannad OCH anmäler! De senaste påhoppen jag reagerade emot var helt onödiga och helt utan grund och när man förösker påpeka detta INNAN man anmäler så kommer det bara mer skit. Det är förbannat omoget och ett bevis på att man har väldigt svårt att inse när man själv har gått över gränsen.

Men jag har lärt en sak, att jag ska använda Ignorera knappen oftare och helt enkelt skita i det.

Redigerat av Melmac, 05 February 2011 - 16:07.

Postad 06 February 2011 - 21:08

Professor_Kalkyl
  • Professor_Kalkyl
  • Guru

• 4342 inlägg
  • 0

Varför ska man alltid behöva vara trevlig?

Varför då skapa tråden om otrevlig stämmning?

Postad 06 February 2011 - 23:23

BGPv4
  • BGPv4
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0

Varför då skapa tråden om otrevlig stämmning?

WORD!

Postad 06 February 2011 - 23:28

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0
Det får ni fråga Rexa om.

Postad 07 February 2011 - 00:19

Professor_Kalkyl
  • Professor_Kalkyl
  • Guru

• 4342 inlägg
  • 0

Det får ni fråga Rexa om.

Är det du eller Rexa som skapade den här tråden?

Postad 07 February 2011 - 09:04

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
Dolde inlägg som återspeglade delar av pm-konversation som inte hade med trådens topic att göra men ändå pekade på just den problematiken som vekar finnas. "Alla andra skall vara trevliga och snälla men jag får bete mig i princip hur jag vill"

Postad 07 February 2011 - 10:06

Unregisteredcc128e50
  • Unregisteredcc128e50
  • Veteran

• 1671 inlägg
  • 0
Hur är det med att publicera innehåll från PM, har för mig att det inte är ok va?

Postad 17 February 2011 - 22:54

Unregistered24ff7f2e
  • Unregistered24ff7f2e
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0

Hur är det med att publicera innehåll från PM, har för mig att det inte är ok va?

Det är klart olämpligt att göra på det viset oavsett vilket forum man än befinner sig på. På hårdare forums är det insta-ban på sån dynga.

Postad 17 February 2011 - 23:16

-Q-
  • -Q-
  • Forumräv

• 670 inlägg
  • 0
Det som jag tycker är tråkigt (för egen del, det är givetvis tråkigt för de som drabbas av "påhopp" och dylikt) är att "persondiskussionerna" gör det svårt att lära sig nya saker då trådar ganska ofta spårar ur. I alla fall jag tröttnar när tråden efter ett tag bara handlar om "du tycker fel, waaah" istället för att man ska kunna finna saker av värde - både subjektiva SÅVÄL som objektiva.

Att sedan försöka diktera innehållet i en tråd tycker jag innebär att den tappar värde, lite som att alla nyhetskanaler skulle vara i FOX regi. I sådana fall är det bättre att be och få en skyddad tråd där man bara bjuder in dem som man vill ska skriva i den

Postad 18 February 2011 - 02:15

Unregisteredcc128e50
  • Unregisteredcc128e50
  • Veteran

• 1671 inlägg
  • 0
Ett forum är till för att diskutera och när man för en diskussion på ett vuxet och moget sätt har man respekt för andras åsikter och försöker inte pracka på dem ens egna (står tom i reglerna tror jag!).

Postad 18 February 2011 - 02:47

Xicaxo
  • Xicaxo
  • Beroende

• 1057 inlägg
  • 0
sen finns det vissa här på forumet som ska försöka motbevisa eller ifråga sätta allt och alla hela tiden har jag märkt.

utan att ens ha någon grund för att ifrågasätta en förklaring på respektive tråd.

jag personligen har inte lust att förklara eller försöka motbevisa någon som kommer med ett sådant inlägg när han/hon inte har något annat att tillföra tråden.. vad hjälper det TS att man ifrågasätter något som man försökt hjälpa vederbörande med !?

har man inget att tillföra som är on topic.. kan man likaväl vara tyst enligt min mening.. medhåll är okey, men inte ifrågasätta varför... om man inte har ett motargument varför man tycker si eller så då är det helt okey att ifrågasätta... men annars är det inte okey tycker jag.. för då kommer man till sist inte vilja hjälpa någon då man blir påhoppas för sin åsikt hela tiden..

jag är inte en person som alltid måste ha rätt, även jag kan ha fel.. men även om jag har fel så har jag rätt.. bara så ni vet ;)

vi lever olika och tycker olika.. men bara för att någon tycker på ett vis och du på ett annat.. behöver inte betyda att någon av er har fel.. eller rätt för den sakens skull..

ibland utvecklas disputer mellan olika partr.. fast att båda menar samma sak.. de har bara olika sätt att se på det och förklarar sig på olika vis.. har själv varit i sånna situationer här.. menar samma men får inte ut det i klar text.

shit happens.. livet går vidare.. inget man kan gå o sura för.. jag är aldrig sen att erkänna om jag har fel.. vilket händer till och från... antingen för att man tänker fel eller för att man tror fel.. ingen kan allt!

det är mänskligt att fela.. huvudsaken är bara att vi står för våra fel och inte alltid måste ha rätt.

usch.. tröttnar på mig själv i skrivandets stund och tycker att jag är tråkig... hade jag varit dig hade jag slutat läsa redan efter första punkten.. har du läst hela vägen hit.. så får jag be om ursäkt.. var inte meningen att bli långdragen.

gäääääsp

Postad 18 February 2011 - 07:04

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3057 inlägg
  • 0
din ursäkt är godtagen, tur att jag har lugnt på jobbet ;)

Postad 18 February 2011 - 08:49

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Ett forum är till för att diskutera och när man för en diskussion på ett vuxet och moget sätt har man respekt för andras åsikter och försöker inte pracka på dem ens egna (står tom i reglerna tror jag!).

Väl talat!

Ja:

3.7 Att utmana, argumentera & ge motiverad kritik är okej, men inte att älta eller pracka på

Kritik mot de åsikter som presenteras i en tråd eller mot de produkter som diskuteras får självklart framföras så länge inläggen följer trådens ämne. Kritiken ska dock vara konstruktiv och välmotiverad för att därigenom inspirera till diskussioner i stället för pajkastning. Att kort förklara ett visst ställningstagande eller en åsikt som ifrågasätts är normalt tillåtet men att ge sig in i en, för tråden, meningslös diskussion där man ensam eller i sällskap av andra medlemmar ältar något i inlägg efter inlägg är inte tillåtet. Inte heller är det tillåtet att försöka pracka på någon annan sina åsikter för sakens egen skull. Att genom väl motiverad argumentation försöka övertyga om sådant som är av intresse för övriga medlemmar och inom trådens ämne är naturligtvis tillåtet.

Postad 18 February 2011 - 13:14

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0

Håller helt med och framförallt så bör man inte håna folk som man inte håller med. Personligen så tycker jag moderators är väldigt dåliga på att ta hand om dessa ständiga kommentarer.

Postad 18 February 2011 - 13:21

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

• 1086 inlägg
  • 0

3.7 Att utmana, argumentera & ge motiverad kritik är okej, men inte att älta eller pracka på

Postad 18 February 2011 - 13:50

Xicaxo
  • Xicaxo
  • Beroende

• 1057 inlägg
  • 0

Kritik mot de åsikter som presenteras i en tråd eller mot de produkter som diskuteras får självklart framföras så länge inläggen följer trådens ämne. Kritiken ska dock vara konstruktiv och välmotiverad för att därigenom inspirera till diskussioner i stället för pajkastning. Att kort förklara ett visst ställningstagande eller en åsikt som ifrågasätts är normalt tillåtet men att ge sig in i en, för tråden, meningslös diskussion där man ensam eller i sällskap av andra medlemmar ältar något i inlägg efter inlägg är inte tillåtet. Inte heller är det tillåtet att försöka pracka på någon annan sina åsikter för sakens egen skull. Att genom väl motiverad argumentation försöka övertyga om sådant som är av intresse för övriga medlemmar och inom trådens ämne är naturligtvis tillåtet.

en mycket bra regel

Postad 18 February 2011 - 18:51

Unregistered1939
  • Unregistered1939
  • Beroende

• 1045 inlägg
  • 0
Allt beror på att vi har slappa moddar som hellre låter personer som förstör 2 trådar om dagen i 8 år
vara kvar för att de inte orkar ta upp kampen

Därför avreggar sig de andra

Maveric

Varför återser man alltid MaVeRiC i denna sortens trådar?

Däför att jag bekämpar faktiskt.se maffian och slappa moddar och admins som bara snackar om hårdare tag och nolltollerans men aldrig gör något åt det

Redigerat av Unregistered1939, 18 February 2011 - 18:52.

Postad 18 February 2011 - 19:55

Pinnen
  • Pinnen
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Däför att jag bekämpar faktiskt.se maffian och slappa moddar och admins som bara snackar om hårdare tag och nolltollerans men aldrig gör något åt det

Tyvärr skapar din "kamp" rätt mycket av den otrevliga stämningen i många trådar. Är min åsikt iaf. Släcka eld med bensin är sällan nån bra idé....

Postad 18 February 2011 - 20:23

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Tyvärr skapar din "kamp" rätt mycket av den otrevliga stämningen i många trådar. Är min åsikt iaf. Släcka eld med bensin är sällan nån bra idé....

Väl talat. Man ska inte kasta igelkottar när man sitter i en gummibåt. Kom igen nu Maveric.
Du säger att vi ska vara hårdare och så får du en varning och då blir du tokig.
Jag får det inte riktigt att gå ihop.

Du är välkommen att lämna forumet när du vill om du nu tycker att vi är så slappa och du är nån slags superhjälte som bekämpar nån form av faktisktmaffia som vi mods/admins inte klarar av.

Redigerat av BrittBastard, 18 February 2011 - 20:23.

Postad 21 February 2011 - 11:41

sisa123
  • sisa123
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
https://www.minhembi...showuser=234346

Hmmm... "nejjagärintetillbaka", "Medlem sedan: Igår, 01:28".

Postad 21 February 2011 - 11:43

BGPv4
  • BGPv4
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0
Maveric vill vara mod, låt honom pröva i 2 veckor.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.