Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

XTZ 95.XX-tråden

605 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 20 december 2012 - 08:24

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

• 1 403 inlägg
  • 0
Har inte hört DF8. Men dom som köpt dessa är nöjda, de är vad man läst på omdömet i alla fall. XTZ har bättre komponenter och jag gillar framför allt ljudet efter provlyssning. Jag ville först ha 99 serien men efter 3 tillfällen i butiken då man lyssnat föll valet för 95:orna eftersom ljudet tilltalade mig mer. Jag tycker att dom känns mer öppna och varma i ljudet. Precis som att dom kramar om mig och känns behagliga. Basen räcker till fint och jag lyssnar på DubStep, HardStyle och givetvis vanlig musik också. Men jag har också 2st 12.18 ICE för att få djupet till film. Finns inga högtalare på marknaden som kan sköta det jobbet som en (helst 2st eller fler) subwoofer gör. I så fall får du hosta ut en heeel del pengar om du hittar frontar som gör det :)
Om musiken är i fokus så rekommenderar jag 99 serien men dom är också lite dyrare. (vad lyssnar du på)

Men oavsett vilket så är en lyssning nästa nödvändigt. Ljud är så himla individuellt och vi uppfattar den så olika. Fördelen är att om du inte tycker om XTZ så kan du returnera dom och få pengarna tillbaka. Det är en smidig lösning för den som inte har möjligheten ta sig till butiken. Dom flesta behåller XTZ :) dom är väldigt prisvärda för det dom presterar.

Ska försöka ta några bilder idag, fruga har beordrat städning idag så det blir kanske lite prydliga bilder får vi hoppas ;)

Redigerat av RobNB, 20 december 2012 - 08:27.

Postad 20 december 2012 - 09:11

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

• 1 403 inlägg
  • 0

Postad bild
_MG_8501 by n_sandstrom, on Flickr

Denna hittade jag som jag redan uppladdad på Internet som låg och skräpade. Kan ta en titt hemma senare om jag har några fler. har även 95.24 ståendes bakom soffan.

Jag hade egentligen tänkt ha högtalarskydden på, men dom är grymt snygga utan, så tja, skydden står i ett hörn och skäms :P

Vilka skönheter :)
Glömmer av ibland hur fina dom är i mitt stökiga rum haha.
Mycket fin bild. Dax och uppdatera albumet n_sandstorm.

Postad 20 december 2012 - 16:32

UseJimmy
  • UseJimmy
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

Har inte hört DF8. Men dom som köpt dessa är nöjda, de är vad man läst på omdömet i alla fall. XTZ har bättre komponenter och jag gillar framför allt ljudet efter provlyssning. Jag ville först ha 99 serien men efter 3 tillfällen i butiken då man lyssnat föll valet för 95:orna eftersom ljudet tilltalade mig mer. Jag tycker att dom känns mer öppna och varma i ljudet. Precis som att dom kramar om mig och känns behagliga. Basen räcker till fint och jag lyssnar på DubStep, HardStyle och givetvis vanlig musik också. Men jag har också 2st 12.18 ICE för att få djupet till film. Finns inga högtalare på marknaden som kan sköta det jobbet som en (helst 2st eller fler) subwoofer gör. I så fall får du hosta ut en heeel del pengar om du hittar frontar som gör det :)
Om musiken är i fokus så rekommenderar jag 99 serien men dom är också lite dyrare. (vad lyssnar du på)

Men oavsett vilket så är en lyssning nästa nödvändigt. Ljud är så himla individuellt och vi uppfattar den så olika. Fördelen är att om du inte tycker om XTZ så kan du returnera dom och få pengarna tillbaka. Det är en smidig lösning för den som inte har möjligheten ta sig till butiken. Dom flesta behåller XTZ :) dom är väldigt prisvärda för det dom presterar.

Ska försöka ta några bilder idag, fruga har beordrat städning idag så det blir kanske lite prydliga bilder får vi hoppas ;)

Den bilden har jag som favorit just för tillfället, men hade gärna set några flera. Kanske några på stativhögtalarna som n_sandstrom nämnde.
Jag lyssnar på så mycket olika stilar, men mest blir det la Trance, samt akustisk musik. Just nu använder jag mig av ett AddOn A-510 som är köpt på netonnet för 1000:- samt ett ASUS Xonar D2X. Det är helt ok att lyssna på men det blir ansträngande för öronen så for jag drar upp lite, det kan man la också förstå för det priset :). Så jag tänkte spela all min musik fram över på 95.44. Jag har ett 4x4 rum + 2m till taket. Att jag tänkte köpa ett sådant bra system är la mest för framtiden och att jag helst vill köpa något ordentligt ljudmessigt :).

Redigerat av UseJimmy, 20 december 2012 - 16:41.

Postad 20 december 2012 - 16:43

UseJimmy
  • UseJimmy
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

Postad bild

Denna hittade jag som jag redan uppladdad på Internet som låg och skräpade. Kan ta en titt hemma senare om jag har några fler. har även 95.24 ståendes bakom soffan.

Jag hade egentligen tänkt ha högtalarskydden på, men dom är grymt snygga utan, så tja, skydden står i ett hörn och skäms :P

Det förstår jag att du gjort, dem är ju väldigt fina just i högtalarelement erna :).
Vad driver du allting med, samt vilka högtalarkablar.

Redigerat av UseJimmy, 21 december 2012 - 15:56.

Postad 21 december 2012 - 07:29

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

• 1 403 inlägg
  • 0

Den bilden har jag som favorit just för tillfället, men hade gärna set några flera. Kanske några på stativhögtalarna som n_sandstrom nämnde.
Jag lyssnar på så mycket olika stilar, men mest blir det la Trance, samt akustisk musik. Just nu använder jag mig av ett AddOn A-510 som är köpt på netonnet för 1000:- samt ett ASUS Xonar D2X. Det är helt ok att lyssna på men det blir ansträngande för öronen så for jag drar upp lite, det kan man la också förstå för det priset :). Så jag tänkte spela all min musik fram över på 95.44. Jag har ett 4x4 rum + 2m till taket. Att jag tänkte köpa ett sådant bra system är la mest för framtiden och att jag helst vill köpa något ordentligt ljudmessigt :).

Jag kan lova dig att det blir mycket bättre med 95.44 mot det du kör med Idag. Rummet räcker till fint och för den musik du lyssnar på bör högtalarna prestera fint. Men ännu en gång så är det en smaksak ;)
Vad har du tänkt åka driv dom med och vad är dina behov/krav/önskemål.

Redigerat av RobNB, 21 december 2012 - 07:44.

Postad 21 december 2012 - 07:54

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

• 1 403 inlägg
  • 0
Såg nu att det var Yamaha RX-A820.
Den kommer mat högtalarna tillräckligt fint för att dom ska blomma ut :)

Postad 22 december 2012 - 15:55

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

• 1 403 inlägg
  • 0
Nu har Fyndbörsen.se Jul REA!!!
Fynda XTZ 95.44 för skämmigt billiga 4290kr

http://www.fyndborsen.se/julrea/95.44-matt-svart

Postad 22 december 2012 - 16:27

Unregisteredb30b4e19
  • Unregisteredb30b4e19
  • Användare

• 248 inlägg
  • 0

Nu har Fyndbörsen.se Jul REA!!!
Fynda XTZ 95.44 för skämmigt billiga 4290kr

http://www.fyndborsen.se/julrea/95.44-matt-svart

Inte bra!
Har ju till slut bestämt mig för att vänta och vara nöjd med det jag har, så kommer det här priset upp.
Lätt ska det inte vara..

Postad 22 december 2012 - 17:29

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

• 1 403 inlägg
  • 0
De e ju klar att du ska passa på nu :P
Bättre pris blir nog svårt att få till ;)

Postad 22 december 2012 - 18:11

Unregisteredb30b4e19
  • Unregisteredb30b4e19
  • Användare

• 248 inlägg
  • 0

De e ju klar att du ska passa på nu :P
Bättre pris blir nog svårt att få till ;)

Ja jag är verkligen sugen på dessa högtalare. Har läst, sökt och lyssnat mkt efter uppgradering, dock inte på just xtz då jag har ca 35-40 mil till falkenberg. Men av det jag har förstått är de väldigt bra..
Är ju problematiskt för känns som att jag måste köpa centern i samma serie med och då blir det ju ett par tusen dyrare :/
Kan ju iof vänta med den och se om det känns väldigt fel med min nuvarande.
Får väl fundera på detta under julen och bestämma mig sen..

Postad 22 december 2012 - 19:28

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

• 1 403 inlägg
  • 0
Nej det är inte lätt att nappa även om priset är trevligt om man först vill helst lyssna på dom :) Håller med dig. Center kan alltid komma vid senaste tillfälle beroende hur känslig du är ;) Men glöm inte att om du inte är nöjd så kan man skicka tillbaka dom (tvekar att du gör det) LyCka Till

Postad 22 december 2012 - 22:24

Daniel Assor
  • Daniel Assor
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
Tänkte skaffa mig ett 2.0-system snart och är intresserad av ett par XTZ 95.44, är dessa ett bra högtalarpar för en såkallad icke-entusiast som jag är? jag vill ha ett ljud som är bra helt enkelt och täcker ett behöv för filmtittning, tvtittning samt musiklyssning.

Och vilken reciever rekommenderar ni till dessa högtalare? Helst en surroundreciever så jag kan bygga ut systemet för framtida behov ;) Budget, runt 3000-3500kr

Postad 22 december 2012 - 22:37

Unregisteredb30b4e19
  • Unregisteredb30b4e19
  • Användare

• 248 inlägg
  • 0
Bra och prisvärd
http://www.fyndborse...x/rx-v771-svart

Postad 22 december 2012 - 22:54

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

• 1 403 inlägg
  • 0
http://www.fyndborse...5.44-matt-svart
http://www.fyndborse...x/rx-v771-svart
7290kr för båda ihop.
Kör personligen med Onkyo men Yamaha är väldigt bra + att Fyndbörsen har ett mycket lockande pris på den just nu och den räcker till fint :)

95,44 Gillas starkt utav mig i alla fall. Den är bra till både film och musik men ja brukar alltid tillägga att en provlysning vore bra eftersom ljud är väldigt individuellt.
Man får en hel del välljud för pengarna från XTZ om man jämför med konkurrenterna ;)

Postad 23 december 2012 - 05:19

UseJimmy
  • UseJimmy
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Det priset ser lovande ut på 95.44, men jag fick precis köpt en Yamaha RX-A2010 i dag så jag får vänta tills nästa månad innan jag slår till på det pris som då är :)

Redigerat av UseJimmy, 23 december 2012 - 05:20.

Postad 24 december 2012 - 10:21

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

• 1 403 inlägg
  • 0
God Jul!

Postad 24 december 2012 - 17:27

UseJimmy
  • UseJimmy
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
God Jul! på er alla :)

Postad 27 december 2012 - 10:05

martymaar
  • martymaar
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej !

Det här blir nog min första post om jag inte har fel… :)

Jag är på jakt efter nya stativhögtalare (och i framtiden även en ny center) och har hängt en del i denna tråden och 99.xx –tråden. Jag hade bestämt mig för att gå på 99.26 (mk I eller mk II) men kan inte riktigt släppa 95.24…

Ni som har hört både 99.26 och 95.24, kan ni beskriva skillnaden mellan dessa när det gäller förmågan att fylla ett hyffsat stort rum (öppen planlösning)? Jag är också ute efter bättre klipp i de övre basregistren som jag saknar i det sub-satellit system jag har just nu så om där finns en stor skillnad så hade det varit fint att veta. Golvare hade varit fint men det finns inte på kartan just nu. :)

Grejen är att det inte är ofta jag sitter och spisar musik på en optimal lyssningsposition, de gånger jag sitter i sweet spot är det oftast för att se på film så jag kanske inte är i behov av den högre upplösningen som 99-an levererar. Jag lyssnar mycket på musik men då är det oftast i rörelse medan jag gör andra saker. Jag kommer att driva högtalarna med en Onkyo TX-NR717 och har en Velodyne SPL-1000 att fylla upp underifrån med.

Jag vet att jag kan köra buy and try men vill gärna gissa rätt första gången.
Mycket tacksam för hjälp.

mvh - Martin

Postad 28 december 2012 - 16:48

UseJimmy
  • UseJimmy
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Vad fan RobNB! har du inte fått in några nya bilder i galleriet än :D

Redigerat av UseJimmy, 28 december 2012 - 16:49.

Postad 28 december 2012 - 17:07

UseJimmy
  • UseJimmy
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

Postad bild

Skulle du kunna ta ett kort rakt framifrån, och ett på dem bakre stativarna :)

Postad 30 december 2012 - 23:15

Unregisteredb30b4e19
  • Unregisteredb30b4e19
  • Användare

• 248 inlägg
  • 0
Xtz 95.44 tillsammans med supra classic beställd!
Slog till nu medans priset är lågt :)
Tog även med supra kablar, påverkar troligtvis inte men skönt att veta att man har någorlunda bra kablar iaf :)

Postad 31 december 2012 - 02:47

UseJimmy
  • UseJimmy
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

Tog även med supra kablar, påverkar troligtvis inte men skönt att veta att man har någorlunda bra kablar iaf :)

Vad kul att höra! :D
Kan du ta några bilder på det, & kanske säga vad du tycker när du spelat in dem lite :D. Vad driver du det med?

Redigerat av UseJimmy, 31 december 2012 - 02:48.

Postad 31 december 2012 - 08:59

Unregisteredb30b4e19
  • Unregisteredb30b4e19
  • Användare

• 248 inlägg
  • 0

Vad kul att höra! :D
Kan du ta några bilder på det, & kanske säga vad du tycker när du spelat in dem lite :D. Vad driver du det med?

Visst kan jag det :)
Kommer inte hinna spela så mycket nu i början för är hemma under jul/nyår (student) men när de väl spelar kommer jag skriva så gott jag kan.
Har en yamaha 771 som jag passade på att köpa när den var billig med, gäller att passa på när priserna är sänkta :)
Hoppas den kommer kunna ge högtalarna rättvisa.

Postad 01 januari 2013 - 15:36

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

• 1 403 inlägg
  • 0

haha jag vet, nu skäms jag :P Har haft fullt upp med media väggen. Ska måla om nu men ska göra mitt bästa idag eller imorgon. LOVAR :)

Grattis :) Bara + med bra kabel (bara de inte är överdrivet dYrt) Hör av dig med intryck ;)

Postad 01 januari 2013 - 16:19

UseJimmy
  • UseJimmy
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

haha jag vet, nu skäms jag :P Har haft fullt upp med media väggen. Ska måla om nu men ska göra mitt bästa idag eller imorgon. LOVAR :)

Det ser verkligen bra ut :)

Postad 01 januari 2013 - 16:30

UseJimmy
  • UseJimmy
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

Visst kan jag det :)
Kommer inte hinna spela så mycket nu i början för är hemma under jul/nyår (student) men när de väl spelar kommer jag skriva så gott jag kan.
Har en yamaha 771 som jag passade på att köpa när den var billig med, gäller att passa på när priserna är sänkta :)
Hoppas den kommer kunna ge högtalarna rättvisa.

Det kommer den säkert göra :) och supra kablen kommer absolut göra skillnad gentemot en noname kabel!

Postad 01 januari 2013 - 17:22

UseJimmy
  • UseJimmy
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Är det föresten någon som märker någon direkt förbättring på bildkvaliten via Tv / Hemmabioreceiver

Redigerat av UseJimmy, 01 januari 2013 - 17:23.

Postad 01 januari 2013 - 18:59

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

• 1 403 inlägg
  • 0

Är det föresten någon som märker någon direkt förbättring på bildkvaliten via Tv / Hemmabioreceiver

Vågar inte stucka ut med att det sker någon revolution men jag vet inte. Är nöjd i alla fall. Kör NAS till Boxee till Reciver Onkyo 818 till Projektor...

Postad 02 januari 2013 - 18:33

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

• 1 403 inlägg
  • 0
Lite bilder som jag lovade :P
Allt är nu lerplockat inför målning :ph34r:

Bifogad fil(er)

Postad 02 januari 2013 - 18:36

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

• 1 403 inlägg
  • 0

Dom utlovade bilderna ;)
Har jag bommat något önskemål, har fler bilder ;)

Postad 02 januari 2013 - 18:50

Unregisteredb30b4e19
  • Unregisteredb30b4e19
  • Användare

• 248 inlägg
  • 0
Snyggt :)
Har du tänkt ha dina front high såpass lågt i fortsättningen med, borde de inte sitta uppe vid taket?
Tänkt skaffa en mediabänk? ;)

Postad 02 januari 2013 - 19:00

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

• 1 403 inlägg
  • 0
Bygger en media vägg ;)
Ska göra om rummet och tanken är att front high ska sitta uppe i var sitt hörn. Men just nu så fungerar det ok känner jag.
Bild på mediaväggen (inte klar ännu) hyllorna ska kläs om och glasskiva köpas in...

Bifogad fil(er)

Postad 02 januari 2013 - 19:33

UseJimmy
  • UseJimmy
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

Dom utlovade bilderna ;)
Har jag bommat något önskemål, har fler bilder ;)

Nice! precis vad jag letade efter :)
Men har du fler så lägg gärna upp dem, önskar sj jag hade ett så fint bio rum :)

Postad 02 januari 2013 - 21:22

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

• 1 403 inlägg
  • 0

Nice! precis vad jag letade efter :)
Men har du fler så lägg gärna upp dem, önskar sj jag hade ett så fint bio rum :)

Tack ^_^
För ett par år sen kunde jag inte ens drömma om ett BioRum men nu är den på G ;)
Så man vet ju aldrig vad som väntar B)

Postad 03 januari 2013 - 14:20

n_sandstrom
  • n_sandstrom
  • Lärjunge

• 398 inlägg
  • 1
Så, nu har jag fått arslet ur och uppdaterat galleriet lite. Skräpprojekt att fota svarta saker när solen inte synts på en månad :P

Postad 03 januari 2013 - 16:43

UseJimmy
  • UseJimmy
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

Så, nu har jag fått arslet ur och uppdaterat galleriet lite. Skräpprojekt att fota svarta saker när solen inte synts på en månad :P

Riktigt nice! Tack ska du ha ^^ :)

Redigerat av UseJimmy, 03 januari 2013 - 16:45.

Postad 03 januari 2013 - 19:25

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

• 1 403 inlägg
  • 0

+1
Väldigt fint ;)

Postad 03 januari 2013 - 22:09

megagurka
  • megagurka
  • Beroende

• 1 237 inlägg
  • 0
95.xx serien gör sig onekligen bra på bild :) Tack för ögongodiset!

Postad 03 januari 2013 - 22:43

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

• 1 403 inlägg
  • 0

95.xx serien gör sig onekligen bra på bild :) Tack för ögongodiset!

haha den gör sig bra med ljud med ;) Varsågod :)

Postad 04 januari 2013 - 03:52

rytterstedt
  • rytterstedt
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Har gått i uppgraderingstankarna ett bra tag men aldrig kommit till skott, det är väl mest bekvämligheten det sitter i då det är lättare att ha kvar uppsättningen man har nu istället för att skaffa sig nytt. Men har i alla fall blivit sugen på hela "95-paketet" så att säga (.44, .33, .24). Har dock hört att de ska vara lite tungdrivna, men tror ni det kommer fungera med en Onkyo TX-SR508 eller bör jag uppgradera även förstärkaren om jag bestämmer mig för att byta ut mina högtalare?

Postad 04 januari 2013 - 12:03

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

• 1 403 inlägg
  • 0

Har gått i uppgraderingstankarna ett bra tag men aldrig kommit till skott, det är väl mest bekvämligheten det sitter i då det är lättare att ha kvar uppsättningen man har nu istället för att skaffa sig nytt. Men har i alla fall blivit sugen på hela "95-paketet" så att säga (.44, .33, .24). Har dock hört att de ska vara lite tungdrivna, men tror ni det kommer fungera med en Onkyo TX-SR508 eller bör jag uppgradera även förstärkaren om jag bestämmer mig för att byta ut mina högtalare?

Det är inte sant att dom är tungdrivna! När jag köpte 95 serien så drev jag dom med Onkyo TX-SR307. Det räcker gott och väl med en vanlig reciver, om mann känner för mer krut så kan man uppgradera senare när man har möjlighet till det men det är inget måste. För mig var uppgradering ett faktum eftersom jag ville ut sådant som finns i dom dyrare apparaterna. Högtalarna kommer till sin rätta med en lite kraftfullare reciver men din kommer oxå sköta jobbet bra ska du se.

Du gick miste om fina kampanjer på fyndbörsen :(
Nu kostar vit och svart 10000kr medan valnöt ligger på 7500kr.
Be om offert eller venta till påsk om du orkar, kanske blir nån ny kampanj ;)

Postad 04 januari 2013 - 14:28

Unregisteredb30b4e19
  • Unregisteredb30b4e19
  • Användare

• 248 inlägg
  • 0
Suck mina högtalare kom till utlämningsstället igår men kommer inte kunna hämta ut de förrän på måndag:(
Är lite nervös för hoppas att skillnaden kommer vara märkbar mot mina gamla, blir besviken om jag inte gillar dessa :(

Postad 04 januari 2013 - 15:25

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

• 1 403 inlägg
  • 0

Suck mina högtalare kom till utlämningsstället igår men kommer inte kunna hämta ut de förrän på måndag:(
Är lite nervös för hoppas att skillnaden kommer vara märkbar mot mina gamla, blir besviken om jag inte gillar dessa :(

Antar att utlämningsstället är stängt. Vad var det du har nu för högtalare?

Postad 04 januari 2013 - 16:30

Unregisteredb30b4e19
  • Unregisteredb30b4e19
  • Användare

• 248 inlägg
  • 0

Antar att utlämningsstället är stängt. Vad var det du har nu för högtalare?

Nej det är öppet men har varit hemma hos föräldrarna och kommer inte hem förrän på söndag.. Men för hoppas på snabb leverans på måndag :)
Dynavoice magic f6 ex.
Tyckte de var bra men sen lyssnade jag på en kompis df 6 och sedan dess har jag märkt att mina högtalare inte riktigt klarar av allt, tycker inte det låter lika bra helt enkelt :s kan inte riktigt förklara men känns inte lika bra längre.
Så då var det lika bra att slå till oc spara 700kr när erbjudandet fanns kvar:)

Postad 04 januari 2013 - 17:58

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

• 1 403 inlägg
  • 0

Nej det är öppet men har varit hemma hos föräldrarna och kommer inte hem förrän på söndag.. Men för hoppas på snabb leverans på måndag :)
Dynavoice magic f6 ex.
Tyckte de var bra men sen lyssnade jag på en kompis df 6 och sedan dess har jag märkt att mina högtalare inte riktigt klarar av allt, tycker inte det låter lika bra helt enkelt :s kan inte riktigt förklara men känns inte lika bra längre.
Så då var det lika bra att slå till oc spara 700kr när erbjudandet fanns kvar:)

Hoppas att du hör skillnad då :) Det bör du oxå göra. Vad har du för reciver, bara nyfiken. Sen för att uppnå bra tryck så krävs det kraftig förstärkare/reciver för att den ska orke ge det lilla eXtra. De är kanske det som var skillnaden hemma hos kompisen, annan sak är ju rummet som kan påvärka ljudet. Många faktirer och ta hänsyn till ;)

Jag var väldigt nöjd med min klena reciver men efter att jag uppgraderat så blev det ett REJÄL lyft.
Sen har ju jag en 12.18 ICE subb som även den ger eXtra djup och för att jag gillar tryck så köpte jag en till :)

Blir kul å höra vad du tycker sen när du lyssnat lite.

Postad 04 januari 2013 - 18:38

Unregisteredb30b4e19
  • Unregisteredb30b4e19
  • Användare

• 248 inlägg
  • 0

Hoppas att du hör skillnad då :) Det bör du oxå göra. Vad har du för reciver, bara nyfiken. Sen för att uppnå bra tryck så krävs det kraftig förstärkare/reciver för att den ska orke ge det lilla eXtra. De är kanske det som var skillnaden hemma hos kompisen, annan sak är ju rummet som kan påvärka ljudet. Många faktirer och ta hänsyn till ;)

Jag var väldigt nöjd med min klena reciver men efter att jag uppgraderat så blev det ett REJÄL lyft.
Sen har ju jag en 12.18 ICE subb som även den ger eXtra djup och för att jag gillar tryck så köpte jag en till :)

Blir kul å höra vad du tycker sen när du lyssnat lite.

Har en Yamaha v771.
Ja jag bor ju i en lägenhet med betong och gips väggar och han bor i ett hus så det blir ju skillnad, men samma förstärkare.
Jag längtar iaf tills på måndag :)
Sen när jag spelat några hundra timmar ska jag testa och se om jag här skillnad på supra och biltema kablar, bara för att :)

Postad 04 januari 2013 - 20:09

rytterstedt
  • rytterstedt
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Det är inte sant att dom är tungdrivna! När jag köpte 95 serien så drev jag dom med Onkyo TX-SR307. Det räcker gott och väl med en vanlig reciver, om mann känner för mer krut så kan man uppgradera senare när man har möjlighet till det men det är inget måste. För mig var uppgradering ett faktum eftersom jag ville ut sådant som finns i dom dyrare apparaterna. Högtalarna kommer till sin rätta med en lite kraftfullare reciver men din kommer oxå sköta jobbet bra ska du se.

Du gick miste om fina kampanjer på fyndbörsen :(
Nu kostar vit och svart 10000kr medan valnöt ligger på 7500kr.
Be om offert eller venta till påsk om du orkar, kanske blir nån ny kampanj ;)

Kan erkänna att det var jag som läste fel. Det stod "de är inte lika lättdrivna som X" och det fick jag till "de är tungdrivna" även fast meningen fortsätter med "men ändå inte tungdrivna". Får skylla på att jag spenderat lite mindre än 3 dygn på resande fot. ;)

Känns ju bra att jag inte behöver oroa mig för att min reciever inte klarar av att driva högtalarna, då är det en ganska så stor utgift som inte längre är nödvändig.

Funderar lite på om det skulle bli snyggt med valnötsfärgade högtalare och sen en svartbrun tv-bänk. Men måste nog ändå byta tv-bänk då jag kör med en Lack från IKEA och får i nuläget inte plats med min receiver och den är bara 151mm hög, XTZ 95.33 är 218mm hög och skulle isf blockera underkanten på min TV.

Lite synd att man missade någon sorts kampanj, men 7500 kr för ett valnötsfärgat högtalarpaket kan jag ju leva med. Men jag måste ju övertala mig själv om att jag verkligen behöver uppgradera mitt system (och det behöver jag egentligen då jag bara har ett Proson Event 6-system i nuläget...)

Postad 04 januari 2013 - 23:38

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

• 1 403 inlägg
  • 0

Kan erkänna att det var jag som läste fel. Det stod "de är inte lika lättdrivna som X" och det fick jag till "de är tungdrivna" även fast meningen fortsätter med "men ändå inte tungdrivna". Får skylla på att jag spenderat lite mindre än 3 dygn på resande fot. ;)

Känns ju bra att jag inte behöver oroa mig för att min reciever inte klarar av att driva högtalarna, då är det en ganska så stor utgift som inte längre är nödvändig.

Funderar lite på om det skulle bli snyggt med valnötsfärgade högtalare och sen en svartbrun tv-bänk. Men måste nog ändå byta tv-bänk då jag kör med en Lack från IKEA och får i nuläget inte plats med min receiver och den är bara 151mm hög, XTZ 95.33 är 218mm hög och skulle isf blockera underkanten på min TV.

Lite synd att man missade någon sorts kampanj, men 7500 kr för ett valnötsfärgat högtalarpaket kan jag ju leva med. Men jag måste ju övertala mig själv om att jag verkligen behöver uppgradera mitt system (och det behöver jag egentligen då jag bara har ett Proson Event 6-system i nuläget...)

Valnöt är helt ok, i värsta fall så kan man antigen måla om dom eller foliera ;) Gällande byte så rekommenderar jag alltid en lyssning om möjligheten finns. Tycker du att det känns bra med dina nuvarande så är det ju ingen mening att byta häller. Men annars så är det trevliga högtalare för en billig slant :)

Valnöt är helt ok, i värsta fall så kan man antigen måla om dom eller foliera ;) Gällande byte så rekommenderar jag alltid en lyssning om möjligheten finns. Tycker du att det känns bra med dina nuvarande så är det ju ingen mening att byta häller. Men annars så är det trevliga högtalare för en billig slant :)

Postad 05 januari 2013 - 19:00

rytterstedt
  • rytterstedt
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Med mina nuvarande känns det väl mest som att jag köpte dem för att jag var nybörjare och bara ville ha ett billigt hemmabiosystem. Nu när man haft högtalarna i över två år så börjar man se sig om efter något nytt och bättre eftersom man inser att upplevelsen när man kollar på film kan bli bättre. :)

Får väl ta mig en funderare, högtalarbytet behöver ju inte ske just precis nu i detta ögonblick fast än att jag har gått i bytestankar i ungefär ett år.

Postad 06 januari 2013 - 12:01

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

• 1 403 inlägg
  • 0

Med mina nuvarande känns det väl mest som att jag köpte dem för att jag var nybörjare och bara ville ha ett billigt hemmabiosystem. Nu när man haft högtalarna i över två år så börjar man se sig om efter något nytt och bättre eftersom man inser att upplevelsen när man kollar på film kan bli bättre. :)

Får väl ta mig en funderare, högtalarbytet behöver ju inte ske just precis nu i detta ögonblick fast än att jag har gått i bytestankar i ungefär ett år.

95 serien lämpar sig väldigt bra till just film. Är man ute efter finlir i musiken så är 99 serien mer lämpad där. Klart at 95 serien spelarbra musik oxå och vill man uppnå högre höjder så får man ALLTID köpa till en subb (hälst 2st, alltit i par så som 2, 4, 6 osv ;)) Just subben kommer att ge dig ett mervärde i film och även musik. Tror du bör börja i den änden, kika på subbar och börja där, kan lova dig att din anläggning redan då kommer lyfta till andra höjder. Kika in här http://www.fyndborse.../xtz/subwoofers vill du ha djupet i filmen så ska du gå på en 12" ;)

Redigerat av RobNB, 06 januari 2013 - 12:01.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.