Numera är det inte så smart att dela på sitt apple-id då messages, email skickas till samtliga devices som har id't.
Apple iPhone 5 1GB RAM 16GB
(Mobiltelefoner)
Rapporterad
|
9
|
(136)
|
Inga priser |
Postad 31 October 2011 - 11:58
Numera är det inte så smart att dela på sitt apple-id då messages, email skickas till samtliga devices som har id't.
Postad 31 October 2011 - 13:01
Tacksam om du ville förklara vad du menar med detta!Det var nog innan de kopplade messages, email osv till apple-id.
Postad 31 October 2011 - 13:03
Samma sak om ngn skickar email till mitt iCloud konto.
Därför är det inte så bra att dela sitt apple-id med ngn annan då de kan läsa dina mail, imessage.
Postad 31 October 2011 - 14:38
Jag menar att om ngn skickar ett imessage till mig så får jag det till samtliga iphone, ipad, ipod som jag har mitt apple-id på.
Samma sak om ngn skickar email till mitt iCloud konto.
Därför är det inte så bra att dela sitt apple-id med ngn annan då de kan läsa dina mail, imessage.
Det måste väl gå att justera vilka man ska skicka till (trots att man delar på appleid) annars är det ju en tämligen begränsad funktion (eller så borde det ju gå att lösa på annat sätt).
Inom familjen vill man (behöver man inte) köpa alla apps flera ggr så dela på ett konto är ju att föredra.
Hittade nedan som (om det stämmer) löser detta antar jag.
The question has been answered. For families that currently share an Apple ID to purchase content (i.e., iTunes Store account). Will be able to share Apps, Music & Books from the Cloud.
When iCloud goes live, those with current MobileMe address will have them migrated. Those without will have to create an @me.com address.
These @me.com addresses will now become your individual iCloud ID completely separate from your main iTunes Apple ID.
**iTunes Store Purchases**
Within Settings App > Store: Each device will have to determine if they want to manually download all purchased content or not. This setting is defaulted to "OFF" It is currently working now, so you can test it out and see how you like it. For families with different tastes in Music/Apps/Books, you'll want this to be set to "OFF" What does this mean? It means you will have to manually update purchases among all devices (except the device you purchased it on...obviously). Since everyone wants to share Apps/Songs/Books in the family from time to time, everyone will have the ability to "see" this content under the "purchased" tab.
For families concerned about content getting on a child's iDevice. You can go into Settings App > Restrictions and turn off iTunes, etc. and manually manage the content for them. By Restricting iTunes, they will not even be able to see purchased content.
While it might be difficult manually downloading Apps/Songs/Books from the "purchased" tabs, it is no different than what you do now when managing all these devices against an iTunes Library. However, now you can do so without being at the actual computer, and you don't even need to be in the same geographic location.
My plans are to have the main Mac in our house download all content to have a central location for everything incase the data center ever crashes.
**iCloud Account**
Under Settings App > iCloud you'll be able to register your required @me.com address. This will be your unique syncing account. You'll use this account address for all your PERSONAL iDevices and computer! This address will cover calendars, email, contacts, photo stream, find my iPhone, documents in the cloud, etc.
In terms of syncing this content to a computer: As Steve Jobs said, the PC is being demoted to the same status as a device (so think of your computer as a device...not the central hub). Your family will have to determine who's going to sync their iCloud account to the computer. If everyone in your family is planning on using the Cloud, it doesn't really matter, because this is a Post PC world and you don't really need a computer anyway. Why, because all their data will be in the cloud. The computer is no longer necessary.
The main issue is with photos, because Apple will not hold all your photos for you! So, I suggest the person that takes the most photos sets the computer to their @me.com (iCloud account). When you want to migrate other photos into the same computer from a different device (another iPhone OR Cannon camera), you'll have to manually connect it and migrate those photos into iPhoto. Hopefully, Apple will eventually allow users to share photos via photo stream to another @me.com account.
Sorry for the lengthy response, but I promise families will have a solution of some kind. As a previous poster said, each situation may require some sacrifice. However, the sacrifices will not be any more challenging than what you do now.
**Final Thoughts**
iOS5 allows wireless syncing via WiFi to iTunes. Therefore, in a worse case scenario, nothing will change from what you have now except your devices will sync based upon your iTunes preferences just like they do now only without wires...while you sleep at night.
Steve Jobs mentioned in the Keynote, in regards to iCloud, the ability to do both!
Can't wait for the Fall!
Ett annat sätt och kanske det bästa är väl att skaffa Icloud IDs till alla men i Itunes om man vill köpa ngt (eller på telefonen) så loggar man in med det gemensamma applekontot (som har ett kopplat VISAkort) och köper/laddar ned det man vill ha.
Hittade även nedan ang imessage för att kringgå att meddelanden går till alla "anslutna" idevices.
Associate a New Email with iMessage on Your Device
Pretty simple, right? That took care of my problem (now my wife doesn’t get my iMessages), associates her iMessage with her email address and we can continue blissfully enjoying a shared iTunes account.
- Everything you need to do lives in the Messages tab of your iPhone, iPad or iPod Touch’s Settings app, so launch Settings and tap on Messages.
- By default, iMessage will receive messages via your Apple ID email address and, if you have an iPhone, your phone number. That’s why, for example, my wife was getting my iMessages. You can’t remove an email address until you’ve replaced it, so from the Messages setting, tap Receive At > Add Another Email.
- Type in the new email address you’d like to associate with that device.
- Once the email’s been entered, Apple will send a verification email to that address. When you receive it, just click the activation link and the new address will now be linked to that device.
- Finally, you can remove the original association by tapping the email address you want to remove and then tapping Remove This Email.
Change Your iMessage “Caller ID”
Last, you can adjust what shows up as your iMessage “address” in your recipient’s messages in the Caller ID section. Open Settings > Messages > Receive At > Caller ID. You have the option of setting your Caller ID to any email address you’ve associated with iMessage or, if you have an iPhone, your phone number.
Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 31 October 2011 - 14:51.
Postad 31 October 2011 - 15:33
Jag skulle iaf inte dela på mitt apple id.
Postad 31 October 2011 - 15:37
"Mycket just nu"
Postad 31 October 2011 - 15:46
I så fall måste hon väl in i min och lägga upp sin egen mailadress? Lägger hon upp min i sin iPhone så får jag väl hennes meddelanden?Jo men det hindrar väl inte "frun" i det här fallet att lägga till din email igen om hon nu vill spionera
Självklart delar man inte Apple-id med vem som helst! Orsaken till dessa disk. är väl att få ett så smidigt system som möjligt. Vill man ha allt för sig själv så är det ju bara att låta bli!
Postad 31 October 2011 - 15:47
Jo men det hindrar väl inte "frun" i det här fallet att lägga till din email igen om hon nu vill spionera
Jag personligen skulle iaf inte låta alla i familjen köpa tex angry birds 5ggr eller tomtom 2ggr(fiktiva exempel) när man inte behöver det.
Men separata icloudids och så byter man till "köpa kontot" vid behov är nog det bästa.
Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 31 October 2011 - 15:48.
Postad 31 October 2011 - 15:48
Ni gör som ni vill.
Postad 31 October 2011 - 16:00
Eftersom jag inte får detta med strömmade bilder att fungera vettigt så funderade jag på Dropbox. Har ju detta men bara 2gb. 50 gb kostar ca 700 per år. Då skulle man kunna spara bilder där i full storlek. Läste ngn stans att det inte går att ladda upp video. Vet ni hur det är med detta?
Postad 31 October 2011 - 16:16
Postad 31 October 2011 - 16:22
Något annat.
Eftersom jag inte får detta med strömmade bilder att fungera vettigt så funderade jag på Dropbox. Har ju detta men bara 2gb. 50 gb kostar ca 700 per år. Då skulle man kunna spara bilder där i full storlek. Läste ngn stans att det inte går att ladda upp video. Vet ni hur det är med detta?
Vad jag har läst så stöds inte videosynk i molnet.
Postad 31 October 2011 - 16:42
Redigerat av Unregistereddc471864, 31 October 2011 - 16:44.
Postad 31 October 2011 - 17:09
Nästa steg var tydligen 50 gb hade kanske räckt med 25. Har 4gb bilder på den ena och 5 på den andra + en hel del på datorn. 4S bilder är ju mycket större om jag vill lagra i full storlek. Tidigare videos går ju att spela direkt från Dropbox men på 4S skall det tydligen inte gå pga upplösningen?Box.net har 50GB gratis för IOS annars vet inte hur bra det funkar dock. 50GB bilder låter extremt mycket i mina öron men bilderna är kanske väldigt stora med 4, 4S?
Postad 31 October 2011 - 17:14
Har hört om Box.net men vet inte riktigt hur många "moln" man skall ha? Dropbox fungerar bra med mina dokument och annat. Vet inte om man kan skicka dokument direkt från mina olika appar till Box?Box.net har 50GB gratis för IOS annars vet inte hur bra det funkar dock. 50GB bilder låter extremt mycket i mina öron men bilderna är kanske väldigt stora med 4, 4S?
Postad 31 October 2011 - 17:37
Jag tänkte på icloud.Snackar ni inte om 2 olika saker nu? Går fint att ladda upp videos till dropbox från min ipad iaf
Postad 31 October 2011 - 18:24
Postad 31 October 2011 - 18:44
Postad 01 November 2011 - 11:05
Rejält kasst av Apple som haft WLAN problem sedan födelsen av iPhone. Dom har ju haft X-antal år på sig att åtgärda dessa stora problem. Inget har hänt dock ...
Postad 01 November 2011 - 17:58
har jag blivit knäpp eller finns inte iphone 4s tråden kvar?
Jag tänkte precis fråga samma sak...
Postad 01 November 2011 - 18:32
Redigerat av Unregistered1232, 01 November 2011 - 18:32.
Postad 01 November 2011 - 18:42
Hmm undrar sasmma sak... den verkar vara bortagen?
Korrekt. Det jag får upp när jag försöker komma åt den är följande: [#10340] Du har inte tillstånd att visa detta ämne.
Postad 01 November 2011 - 18:47
Korrekt. Det jag får upp när jag försöker komma åt den är följande: [#10340] Du har inte tillstånd att visa detta ämne.
samma här.
tur att det verkar ha blivit något fel så det inte bara var jag som hade blivit portad eller nåt
Postad 01 November 2011 - 21:43
Ska reklamera min laptop så då synkade jag in några viktiga bilder på telefon. Hur kopierar jag in dem på på datorn sen ?
Postad 01 November 2011 - 22:15
Postad 11 November 2011 - 10:33

Samma funktion har funnits i Android sedan tidigare, Apple har programmerat in den i iOS 5 men inte valt att "öppna" upp den ännu. Kanske för att det blir ännu en kopia av android eller något. Men själv tycker jag att det är en användbar funktion, mycket bättre än den nuvarande stavningskontrollen som ersätter automatiskt med fel ord.
För att sätta på detta:
1. Download iBackupBot
2. Backup your iPhone/iPod in iTunes
3. Open iBackupBot and find the backup, then load it.
4. Find Library/Preferences/com.apple.keyboard.plist and open the file. (if your software isn’t registered you’ll have to press cancel and then it will open)
5. Add in the following code: <key>KeyboardAutocorrectionLists</key><string>YES</string>
6. Save your modifications, and then restore from backup from within iBackupbot.
Instruktioner hämtad från 9to5mac.
Redigerat av Unregistered1232, 11 November 2011 - 10:34.
Postad 11 November 2011 - 12:55
Det verkar finnas en gömd funktion i iOS 5
Samma funktion har funnits i Android sedan tidigare, Apple har programmerat in den i iOS 5 men inte valt att "öppna" upp den ännu. Kanske för att det blir ännu en kopia av android eller något. Men själv tycker jag att det är en användbar funktion, mycket bättre än den nuvarande stavningskontrollen som ersätter automatiskt med fel ord.
För att sätta på detta:
Instruktioner hämtad från 9to5mac.
Och jag antar att för dom som jailbreakat sina lurar så kan man göra denna ändring direkt via SSH och bara respringa GUIT.
Postad 12 November 2011 - 10:43
Postad 12 November 2011 - 15:12
Postad 12 November 2011 - 18:22
Postad 13 November 2011 - 21:15
Måste kännas surt bara ha en modell när ni redan nu suktar efter en ny?
Eh...denna tråd handlar om IOS 5 - är väl knappast någon modell? Måste kännas surt att inte ha något annat att göra en lördagkväll än att sitta och trolla....
Postad 14 November 2011 - 09:47
http://www.idg.se/2....atteriproblemen
Postad 14 November 2011 - 14:04
http://iphoneguiden....utan-jailbreak/
Postad 14 November 2011 - 14:17
Faktiskt inte så dumt! Bra att kunna samla länkar till telefoninställningar på ett ställe. Använder "Touch Icon" istället för appen i artikeln. Bara att klistra in länkarna från artikeln i fältet för URL.
Samma sak men GRATIS:
http://iphoneza.co.za/IconSettings/
Postad 14 November 2011 - 20:08
Faktiskt inte så dumt! Bra att kunna samla länkar till telefoninställningar på ett ställe. Använder "Touch Icon" istället för appen i artikeln. Bara att klistra in länkarna från artikeln i fältet för URL. http://iphoneguiden....utan-jailbreak/
Tusen tack för tipset. Det blev ett köp direkt. Även fast det finns ett gratisalternativ så kan detta vara värt 7:-
Postad 14 November 2011 - 21:51
Gäller att hitta lite trevliga bilder till länkarna bara. Jag kör sök på Google bilder på ledordet så hittar man alltid något lämpligt.Tusen tack för tipset. Det blev ett köp direkt. Även fast det finns ett gratisalternativ så kan detta vara vÄrt 7:-
Postad 15 November 2011 - 12:59
Faktiskt inte så dumt! Bra att kunna samla länkar till telefoninställningar på ett ställe. Använder "Touch Icon" istället för appen i artikeln. Bara att klistra in länkarna från artikeln i fältet för URL.
Nice... Blir lätt ett köp!
Postad 15 November 2011 - 22:33
Postad 18 November 2011 - 14:23
Postad 18 November 2011 - 14:46
Åkte 6 timmar bort. 4:an ställde om tiden men inte 4S:en? Inställningar samma. Något med 5.0.1?
Du har inte stängt av "ställer in tidszon" under platstjänster -> Systemtjänster ?
Det är ju den de rekommenderat att stänga av för att spara batteri på 4S:en
Postad 19 November 2011 - 04:22
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
* Officiell tråd - Apps och spel till iPhone *
3 bilder
46 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler