Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HEGEL HD11

103 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 07 January 2012 - 23:55

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4510 inlägg
  • 0
Tja, om det vore så väl. Men jag gillade ditt inlägg.

Jag har landat i diskussioner där folk inte utvärderat skillnader mellan dac:ar, utan istället varit ovissa om det förekommer skillnader överhuvudtaget.
Men tycker att det var bra att du härledde till: status, märken, hypes osv. Konsumtionen begränsar sig inte bara till en verbal retorik vid försäljning, utan vi shoppar även med ögonen. En del dac:ar kanske har en mer tilltalande design?

Postad 08 January 2012 - 00:32

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0

Den ironiska twisten ligger i hur folk åberopar blindtester för att argumentera för sin sak. Om man är redo att lägga 5000:- på en produkt torde skillnaderna vara uppenbara, därför blir det bara humoristiskt hur folk hänvisar till blindtester för att bli säkra.

Den enda twisten är att ena stunden så har folk inte råd med en dyrare högtalare eller annat, för att i nästa vara stolt över inköpet av pryl som man starkt kan ifrågasätta om de verkligen hör en skillnad på.
För min del spelar det ingen roll. Folk går gärna bränna pengar och få ut så lite som möjligt av de pengarna man satsat. Jag kommer dock ifrågasätta dem när de rekommenderar till andra samma sak. För jag tror inte alla vill bränna pengar på overksamma tweaks.

Postad 08 January 2012 - 11:38

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

• 4217 inlägg
  • 0

Men tycker att det var bra att du härledde till: status, märken, hypes osv. Konsumtionen begränsar sig inte bara till en verbal retorik vid försäljning, utan vi shoppar även med ögonen. En del dac:ar kanske har en mer tilltalande design?

Absolut! Precis som bilar, klockor, kläder o.s.v. Jag "lider" väl lite av det där, jag skulle ex. ha svårt att köpa en anläggning jag tycker är ful, även om jag visste att den lät bra. Utseendet är ju en del av upplevelsen för mig. Däremot skulle jag inte ex. rekommendera de snygga högtalarna över de fula till någon annan om jag visste att de fula lät bättre. Men det är ju å andra sidan inte säkert att jag vet, även om jag har jämfört dem. ;)

Postad 09 January 2012 - 16:43

laddie15
  • laddie15
  • Guru

• 4190 inlägg
  • 1

Tja, om det vore så väl. Men jag gillade ditt inlägg.

Jag har landat i diskussioner där folk inte utvärderat skillnader mellan dac:ar, utan istället varit ovissa om det förekommer skillnader överhuvudtaget.

Klart som tusan vi shoppar med ögonen. Det är ju första intrycket. Men har man sedan tur så behöver ju inte det ena utesluta det andra. Ibland går ju form och funktion hand i hand. Utan vidare jämförelser så är det ju lite som när man träffar sin blivande, inte är det väl endast praktiska företräden som styr heller.. :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.