Officiell tråd - Tizzbird F10/F30
125 svar till detta ämne
Postad 05 juli 2012 - 10:34
TizzBird Sverige
-
TizzBird Sverige
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
Tack för ditt svar! Är funktioner som tex streama från Dropbox knutet till GUI2 och ICS eller kan man göra det med F11 åxo i det här skedet?
När det gäller film så brukar jag hyra via Headweb. Då de inte har någon app för Android har ni testat om det funkar att hyra och spela film från Headweb via webläsaren?
Dropbox fungerar rakt av, F20, F11, N1 och förmodligen F10 och F30, men har inte testat dessa. Det verkar finnas en bandbreddsgräns för media streaming från Dropbox. Har testat med mkv-filer, funkar ej. Däremot går mp4-filmer bra. En 720p, 2 timmars film är bara 700MB stor, trots superbra kvalitet och fungerar kanonbra. Jag tror Headweb (och många andra VoD tjänster) kräver Silverlight i webbläsaren och det fungerar inte i Android-världen. Det bästa är Android Appar som skräddarsytts för tjänsten, tex iMediaShare, YouTube, TED, mfl fungerar utmärkt att köra.
Redigerat av TizzBird Sverige, 05 juli 2012 - 10:35.
Postad 19 juli 2012 - 08:07
redneck
-
redneck
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Angående skillnad mellan F11 och N1. Har inte N1 högre hdmi-nivå? En annan fråga: finns det emulatorer (snes, amiga etc) som funkar på Android?
Postad 19 juli 2012 - 09:15
redneck
-
redneck
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Svar på min egen fråga: finns massa emulatorer... Följdfråga: hur koppla in någon gamepad? Hittade app som kopplade in wii-kontroll via bt. Men hur få bt i Tizzbird?
Redigerat av redneck, 19 juli 2012 - 09:16.
Postad 09 oktober 2012 - 10:01
Unregistered164ff80f
-
Unregistered164ff80f
-
Rookie
-
1 inlägg
Kan man spela upp rarade filmer i F10/20/30?
Postad 10 oktober 2012 - 08:23
Unregistered9c123d52
-
Unregistered9c123d52
-
Amatör
-
-
60 inlägg
....... Nya F32 beräknas komma efter sommaren. ........
Hej! Nu är det efter sommaren  , vet ni någon nytt om när F32 kan tänkas komma, spec och pris etc? Är väldigt sugen på att skaffa mediaspelare och valet står mellan Boxee Box och Tizzbird FXX, frågan är hur lång väntan det kan bli. Sen har jag några andra frågor: 1. Kan F2X och F3X fungera som NAS? 2. Kan man tänka sig att A:HBO B:Netflix, C:Spotify, D:Viaplay kommer finnas som appar? Tacksam för svar!
Redigerat av Unregistered9c123d52, 10 oktober 2012 - 08:32.
Postad 10 oktober 2012 - 10:20
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2 520 inlägg
Sen har jag några andra frågor: 2. Kan man tänka sig att A:HBO B:Netflix, C:Spotify, D:Viaplay kommer finnas som appar?
Tizzbirden kör ju apparna som finns på Google Play så det finns redan stöd för Spotify och Viaplay. HBO och Netflix har säkert också appar på Play, finns de så ska de väl fungera på Tizzen. Antar jag, har ingen Tizzbird själv.
Postad 10 oktober 2012 - 11:50
TizzBird Sverige
-
TizzBird Sverige
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
F32 kan komma i vår, den skall ha dubbelkärnig processor enligt planerna, med 4x prestanda jfrt med F20, men chippet och referensbord för utveckling kommer inte förrän i december. Precis som för alla andra TizzBird modeller kommer de flesta Appar från Google Play att fungera direkt i spelaren. Och fördelen med Android-plattformen, är att den är så stor (över 1 Miljon nya enheter per dag aktiveras), så bolag som levererar tjänster och innehåll, har ett eget intresse att erbjuda tjänsterna för plattformen.
Postad 10 november 2012 - 20:18
t0ltec
-
t0ltec
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej TizzBird Sverige!
Jag har en F10 som jag kört hårt sen jag införskaffade den för ett bra tag sedan. Är för det mesta helnöjd med den men det finns speciellt en funktion som jag använder dagligen som kan förbättras, nämligen Resume List.
Fantastisk funktion, speciellt om man som hos mig är flera personer som följer olika serier, med avsnitt som man inte ser klart varje gång, och oftast har påbörjat en eller flera filmer som man vid senare tillfälle ska se klart.
Vad jag tycker saknas i funktionen är möjlighet att ta bort poster i listan, den blir snabbt överfull med avsnitt och filmer som man redan sett klart. De försvinner automatiskt om man låter filen spela klart till slutet, men det är sällan man vill läsa eftertexterna utan man hoppar vidare till nästa avsnitt eller stänger av filmen för att välja en annan, och då ligger filmen kvar i listan.
Även filmer och avsnitt som man inte längre har kvar, eller har flyttat på av nån anledning, ligger kvar i listan. Fattar ju att det tar tid för maskinen att vid varje öppnande av listan kolla om filerna ligger kvar, men om man själv kunde välja att köra en koll och rensa ur inaktuella filer hade vart bra.
En sak till som jag skulle ha nytta av när det gäller Resume Listan är möjlighet att utesluta att filer ur vissa kataloger hamnar i listan. Har t ex en massiv samling gamla musikvideos som vi rotar runt i ibland, och oftast ser man nån minut på en musikvideo och sedan hoppar man vidare. Efter en stund så är Resume Listan överfull med musikvideos som gör att man måste bläddra förbi 2-3 sidor innan man hittar till sina oavslutade serier och filmer. Här hade det vart perfekt om man kunde lägga t ex en tom textfil med namnet ".noresume" i musikvideokatalogen, så att de helt enkelt inte hamnade i resumelistan.
Har sökt runt lite på nätet i olika forum och plöjt pdf-manualer och kommit fram till att dessa funktioner helt enkelt inte verkar finnas, så nu kommer jag med en liten feature request. Det måste vara fler än jag stört sig lite på nån av punkterna jag tagit upp, och jag vet att jag själv skulle gotta mig oerhört mycket om funktionerna kunde läggas till i nån framtida uppdatering.
Postad 28 november 2012 - 21:27
bente
-
bente
-
Användare
-
-
184 inlägg
Tjabba! För ett tag sen sålde jag min HTPC som jag så fint byggt ihop, men nu börjar jag leta efter nya leksaker att ställa i tv-bänken och halkade in på Tizzbird, visst, jag läser både för och nackdelar, som med alla mediaspelare, men hela konceptet kan jag köpa, dock kanske jag inte är en riktig android-vän, men skulle absolut kunna tänka mig att ge det en chans och då är ju frågan, varför ska jag välja F20:n framför N1:an? tänkte mig även, om det blir F20, skaffa mig ett tangentbord och då kollar jag på Logitech K400, vet du om detta skulle fungera? Eller borde jag satsa på en F30 och iså fall varför? Ha det king!
Postad 28 november 2012 - 22:02
TizzBird Sverige
-
TizzBird Sverige
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
N1 är bättre på Play-kanaler tack vare Android 4.0 och snabbare grafikprocessor, F20/F11 har högre kapacitet att spela upp och strömma mediafiler lokalt (från PC/NAS) och de har trådat nätverk, till skillnad mot N1 som bara har trådlös nätverksanslutning. F11/F20 har mer konceptet av traditionell mediaspelare med plats för hårddisk (F20) och USB-diskar och N1 är bekränsad pga av sin fysiska storlek och anslutningsmöjligheter.
Postad 04 december 2012 - 16:20
DMuzik
-
DMuzik
-
Användare
-
-
174 inlägg
Klarar F11/F20 PGS-subtitles inbakade i MKV? Jag är ute efter en mediaspelare som fixar att spela mina blu-ray backup:er gjorda med MakeMKV.
Postad 07 december 2012 - 13:33
TizzBird Sverige
-
TizzBird Sverige
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
PGS finns inte i specifikationerna för vilka subtitle format TizzBird klarar. Jag kan testa om du kan förse mig med en testfil.
Postad 14 december 2012 - 09:44
Idara
-
Idara
-
Rookie
-
1 inlägg
Hei
Har en F11 som jeg har brukt noen dager. Når jeg trykke på rød tast og velger Database skal den scanne alle "Movie files", Det gjør den ikke.
Movie Scraping fungerer heller ikke. Jeg har en Netgear RedyNas Duo som F11 er tilknyttet via NFS.
Postad 14 januari 2013 - 10:10
loffeciv
-
loffeciv
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Hej TizzBird Sverige!
Några nyheter kring F32. Har du några uppgifter kring när den släpps? Har ni fått referensborden? Har du några spännande nyheter kring denna spelare medan vi väntar.
Mvh
Loffeciv
Postad 21 januari 2013 - 13:57
loffeciv
-
loffeciv
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
F32 kan komma i vår, den skall ha dubbelkärnig processor enligt planerna, med 4x prestanda jfrt med F20, men chippet och referensbord för utveckling kommer inte förrän i december. Precis som för alla andra TizzBird modeller kommer de flesta Appar från Google Play att fungera direkt i spelaren. Och fördelen med Android-plattformen, är att den är så stor (över 1 Miljon nya enheter per dag aktiveras), så bolag som levererar tjänster och innehåll, har ett eget intresse att erbjuda tjänsterna för plattformen.
Något nytt om F32?
Postad 21 januari 2013 - 17:03
TizzBird Sverige
-
TizzBird Sverige
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
Vet inte om det fortfarande finns planer att lansera ny spelare med 3.5" formfaktor, men definitivt kan ni förvänta er att få se en F22 på Cebit i början av mars. Den har dubbelkärnig cpu.
Postad 19 juli 2013 - 14:15
goldenglenn
-
goldenglenn
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej,
jag har en tizzbird F10 med firmware TizzBird_F10_update_GMS_V2_10_12110317 och har just lyckats ställa in "repeat" samt ta bort filinformationsrutan som alltid dök upp längst ner i bild vid varje ny fil som startades/repeterades.
Problemet är den inringade playsymbolen (>) som alltid dyker upp högst upp till vänster i bild vid varje ny fil som startas/repeteras, och ALDRIG försvinner (om repeatfunktonen är på).
Den vill jag helst kunna inaktivera helt - det kanske redan går, var i så fall?
Eller åtminstone att den försvinner efter några sekunder som den gör när man inte kör repeat.
Vänliga hälsningar,
Golden Glenn
Postad 26 juli 2013 - 20:41
Micheie
-
Micheie
-
Rookie
-
3 inlägg
Jag har precis skaffat mig en andra Tizzbird till gammel-TVn (har en N1 sen tidigare) för att kunna spela upp filmer från datorn (kostade bara 299:- på Webbhallen vilket borde göra den väldigt prisvärd om jag får den att fungera), men jag har tyvärr några problem. - Den vägrar ansluta till nätverket, jag har provat tre olika nätverkskablar och kör helst med fast IP-adress (har provat både med och utan), har även provat med en WiFi-plugg (TP-Link TL-WN725N) men det gör ingen skillnad. Någon som har förslag på hur jag felsöker?
- Jag hittar ingen officiell firmwareuppgradering från Tizzbird (däremot har jag hittat http://peejseej.nl/tizzbird-f10/ som borde vara ok enligt de kommentarer jag hittat). Har Tizzbird slutat med supporten för F10?
Tacksam för snabbt svar (hade hoppats att kunna använda den redan i morgon)
Postad 05 november 2013 - 12:57
hellfire666
-
hellfire666
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Hej. Jag ser att det skall gå att installera xbmc på F30 men se det gick inte, det är alltså kört?
Jag körde sw uppdatering och helt plötsligt slutade saker att funka. Trött.
Redigerat av hellfire666, 05 november 2013 - 12:57.
Postad 06 november 2013 - 09:32
hellfire666
-
hellfire666
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Då får den åka till androidhimmeln.
Postad 07 november 2013 - 16:51
JohnnyMann
-
JohnnyMann
-
Forumräv
-
-
829 inlägg
Synd att de in tråden inte får någon hjälp då.S edan pratar ni om f22 och F32 i den tråden, dessa skulle presenteras i mars i år, vad hände med dem?
Postad 07 november 2013 - 17:13
TizzBird Sverige
-
TizzBird Sverige
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
F10/F30 har inte stöd för XBMC plug-in. Programmet med anpassad firmware finns för F11, F20, N1, F13 och nya S20T.
Det pågår alltid planering och omplanering av produktportföljen. Marknaden påverkar vilka projekt/modeller som blir verklighet och vilka som läggs ner. Generellt är det mindre efterfrågan på modeller med inbyggd hårddiskplats. Antar att det hänger ihop med att nätverksprestanda blir bättre och bättre och att mer och mer strömmas direkt från Internet.
Postad 08 november 2013 - 16:26
hellfire666
-
hellfire666
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Det är ju en billig apparat jag köpte för att ha på jobbet men när jag packat upp den tog jag hem den för att jag tänkte att den skulle få byta plats med wdtv'n.
Tills jag kopplade in den.
Den hittar inte ens mitt helöppna nätverk men det är ok bara att köra trådat. Sen körde jag smartscraping och det skulle jag inte ha gjort, den lägger in info på filmer jag inte ens sett i mappar där den inte hör hemma.
Nu står den på jobbet med intern hdd, jag gillar den men den har alldeles för mycket begränsningar som nätverksspelare, starttiden på <5 sek är dessutom snarare >50 sek.
Jag kommer förmodligen att testa en nyare modell senare i vilket fall. Hur står sig den senaste modellen mot wdtv gen3 nån?
Postad 08 november 2013 - 16:37
TizzBird Sverige
-
TizzBird Sverige
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
Starttiden några sekunder gäller från stand-by, men jag har inga praktiska erfarenheter av F10 eller F30 hur de fungerar eller inte fungerar. Det är ett litet antal F10 och F30 som hittat till den svenska marknaden och jag tror att de flesta har sålts till rabatterade priser.
För dagens pris 299:- respektive 499:- är de nog ändå prisvärda, trots sina begränsningar
Postad 08 november 2013 - 17:00
hellfire666
-
hellfire666
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Ja den är trevlig på nåt vis ändå, som hdd spelare t.o.m väldigt trevlig. Standby? Det verkar vara av eller på tycker jag?
Postad 30 november 2013 - 18:50
ivdal
-
ivdal
-
Rookie
-
5 inlägg
Hej Tizzbird-gänget Jag har precis köpt en F30 och kopplat in den, hunnit se en film och gjort lite inställningar. Sugen på WIFI kopplade jag in dongeln från min Xtreamer som genast hittades och jag loggade in på mitt hemnätverk. Sen gick jag in i menyn för att tanka ner appar, jag hamnade på "sök" och började skriva. Dessvärre syntes inte hela skärmen på min tv utan en ram runt blev osynlig vilket ledde till att jag inte såg vilken knapp som var markerad, systemet hängde sig och jag blev tvungen att starta om spelaren. Vid omstart hänger sig nu maskinen på vit skärm med "Tizzbird"-loggan och jag kommer inte vidare. Jag har försökt följa denna instruktion http://tizzbird.se/d...ide_Annex C.pdfutan framsteg, jag kommer inte in i menyn trots att jag trycker på röd knapp två gånger precis som det står. Vad blir nästa steg?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|