Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

E3 2012

172 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 05 June 2012 - 14:00

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10548 inlägg
  • 0

Ryktas om 4000. Jag gissar på att det landar på 4000 ink ett spel till jul.

Det är ju inte samma sak. Du har ju riktiga knappar/spakar på nintendos handkontroll. Sen kan du aldrig spela nintendos spel på 360 hur du än gör ;)

Samma sak är det inte men jag tror inte det ger så himla mycket mer värde att ha en extra skärm som visar stats... Iof hade det vart skönt för psyket få bort huden från plasman ;)

Postad 05 June 2012 - 14:15

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Tror inte det finns en chans att wiiiiiiiuuuiii går för mer än 3000kr
Ett sneak-paket utan plattan men med någon crappy handkontroll för 2200-2400
Vad kommer en handkontrollsplatta kosta löst tro?
1200?

Postad 05 June 2012 - 14:21

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

tror inte en utvecklare sitter å säger negativa saker om en konsol dom utvecklar spel till det hade vart ett idiotdrag...

Då tror du fel och då är det många som är idioter eftersom det är flera utvecklare som har suttit och sagt negativa saker, även de som utvecklar spel till den ;) .

Det var Gearbox som sa det dessutom, inte vilka som helst.

Utvecklarna har ingen anledning att bara ösa beröm över en plattform de jobbar på. Snarare kan de vara negativa för att på så sätt visa att det inte är deras fel om spelet ser dåligt ut eller liknande. De är inte tvingade att säga bra saker, de är inte förstaparty.

vi får väl se men se att stortitlarna inte dyker upp ger mer indikation på det en att en utvecklare säger hur kraftfull å bra den kommer bli

Då ska vi se:
  • Brothers in Arms: Furious 4 Det är nog ingen som vet vad som händer med detta utom utvecklarna själva i nuläget.
  • Far Cry 3 Släpps innan Wii U kommer ut.
  • I Am Alive Redan släppt för länge sedan.
  • Ghost Recon: Future Soldier Redan släppt förra månaden, bra spel, köp.
  • Splinter Cell: Retribution Retribution? Blacklist heter det. Källan verkar vara ganska gammal, det ryktas om en Wii U-version av vad jag kan Googla. Mycket kan hända med detta.

Både AC3, Darksiders 2 och Project CARS kommer däremot till Wii U. Det och Rayman 2 borde väl säga dig att den är stark nog att driva de spelen du tar upp och att det beror på andra anledningar att de inte kommer, om de inte kommer.

Amerikanska marknaden är en helt annan än den svenska. Det kan nog översättas till lite drygt 4000 då. 5000 var något förbokningspris jag kollade på.

Man har alltid översatt på det sättet jag beskriver under alla konsolgenerationer så jag satsar på det.

Postad 05 June 2012 - 15:48

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

Då tror du fel och då är det många som är idioter eftersom det är flera utvecklare som har suttit och sagt negativa saker, även de som utvecklar spel till den ;) .

Det var Gearbox som sa det dessutom, inte vilka som helst.

Utvecklarna har ingen anledning att bara ösa beröm över en plattform de jobbar på. Snarare kan de vara negativa för att på så sätt visa att det inte är deras fel om spelet ser dåligt ut eller liknande. De är inte tvingade att säga bra saker, de är inte förstaparty.

Då ska vi se:

• Brothers in Arms: Furious 4 Det är nog ingen som vet vad som händer med detta utom utvecklarna själva i nuläget.
  • Far Cry 3 Släpps innan Wii U kommer ut.
  • I Am Alive Redan släppt för länge sedan.
  • Ghost Recon: Future Soldier Redan släppt förra månaden, bra spel, köp.
  • Splinter Cell: Retribution Retribution? Blacklist heter det. Källan verkar vara ganska gammal, det ryktas om en Wii U-version av vad jag kan Googla. Mycket kan hända med detta.
Både AC3, Darksiders 2 och Project CARS kommer däremot till Wii U. Det och Rayman 2 borde väl säga dig att den är stark nog att driva de spelen du tar upp och att det beror på andra anledningar att de inte kommer, om de inte kommer.

Man har alltid översatt på det sättet jag beskriver under alla konsolgenerationer så jag satsar på det.

ja vissa stortitlar har även kommit till wii men hur har dom sett ut? som nintendo 8 bits typ...

ja det kommer visa sej men tror att många kommer bli missnöjda

Redigerat av Rumpnisse, 05 June 2012 - 15:49.

Postad 05 June 2012 - 15:53

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

ja vissa stortitlar har även kommit till wii men hur har dom sett ut? som nintendo 8 bits typ...

Men vad har det med något att göra? Wii ligger en generation efter 360/PS3, det vet vi redan. Ska de släppa en maskin med samma specs?

Såg Rayman 2 ut som en Wii-port eller?

Det är möjligt att Wii U kommer ligga en generation efter uppföljarna till 360 och PS3, eller fungera som någon sorts mellanstadie, a la Dreamcast, men den kommer inte vara så svag att den inte kan driva Ghost Recon Future Soldier eller I Am Alive, det är 100 % säkert.

Edit: Jag täcker mig, det är 99 % säkert :P

Redigerat av Zoiler, 05 June 2012 - 15:55.

Postad 05 June 2012 - 16:31

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

Men vad har det med något att göra? Wii ligger en generation efter 360/PS3, det vet vi redan. Ska de släppa en maskin med samma specs?

Såg Rayman 2 ut som en Wii-port eller?

Det är möjligt att Wii U kommer ligga en generation efter uppföljarna till 360 och PS3, eller fungera som någon sorts mellanstadie, a la Dreamcast, men den kommer inte vara så svag att den inte kan driva Ghost Recon Future Soldier eller I Am Alive, det är 100 % säkert.

Edit: Jag täcker mig, det är 99 % säkert :P

har väl allt med det att göra att den bara får några få stortitlar som då är totalt omarbetade för att wii ska klara dom över huvud taget med mycket sämre grafik...

och många stortitlar som dom inte brytt sej om att göra om alls för det är ingen ide för wii är för klent...

och verkar som samma historia nu kan upprepa sig med wii u

Postad 05 June 2012 - 16:40

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Hur verkar den?

Det verkar som Sony, till skillnad från Microsoft, inte lyckats få ut devkits till tredjepartsutvecklare.

Jag tycker det är en indikation på hur pass mogna MS och Sony är i sina nextgen plattformar, men där får man tolka det som man vill.

Postad 05 June 2012 - 16:56

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

har väl allt med det att göra att den bara får några få stortitlar som då är totalt omarbetade för att wii ska klara dom över huvud taget med mycket sämre grafik...

Nej det har inget att göra med det, 360/PS3/Wii är i samma generation. Du säger att Wii U ska ha sämre grafik än en generation som är äldre och du baserar det på att 4-5 spel som redan släppts innan Wii U ens kommer ut inte ska finnas på plattformen enligt nån sida. Men du väljer att ignorera verkligheten där Rayman 2 kördes på Wii U så sent som igår och ser lika bra ut som det kommer att göra på 360/PS3, eller att grafiktunga spel som AC3 eller Project CARS kommer ut till Wii U.

Så du tror på fullt allvar att verkligheten nu framöver kommer att fungera som så att spel kommer att fortsätta komma till 360 och PS3, men de kommer inte att kunna portas till Wii U för att den är för klen. Är det vad du allvarligt tror på?

Postad 05 June 2012 - 17:04

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

Nej det har inget att göra med det, 360/PS3/Wii är i samma generation. Du säger att Wii U ska ha sämre grafik än en generation som är äldre och du baserar det på att 4-5 spel som redan släppts innan Wii U ens kommer ut inte ska finnas på plattformen enligt nån sida. Men du väljer att ignorera verkligheten där Rayman 2 kördes på Wii U så sent som igår och ser lika bra ut som det kommer att göra på 360/PS3, eller att grafiktunga spel som AC3 eller Project CARS kommer ut till Wii U.

Så du tror på fullt allvar att verkligheten nu framöver kommer att fungera som så att spel kommer att fortsätta komma till 360 och PS3, men de kommer inte att kunna portas till Wii U för att den är för klen. Är det vad du allvarligt tror på?

flera har inte släppts före och rayman 2 va inte så grafiskt imponerande och AC3 eller Project CARS kan vara omarbetade med sämre grafik så dom inte är grafiktunga längre...

och det är ubsofts egna sida så det är inte bara nån random sida kan kolla upp fler utvecklare å se om det är samma mönster...

säger inte att den kommer vara sämre men tecknen finns där och då blir man orolig...

dessutom vill inte nintendo prata hårdvara och prestanda och nintendo har aldrig vart nå fartmonster tidigare så kommer det verkligen bli det nu?

Redigerat av Rumpnisse, 05 June 2012 - 17:05.

Postad 05 June 2012 - 17:18

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
pikmin 3 :D

Postad 05 June 2012 - 17:19

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0
kul med 2 kontrollers... och den ser ganska genomtänkt ut

Postad 05 June 2012 - 17:35

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0
som sagt inget spel som imponerar grafiskt en så länge inge next gen alls typ som ps3 eller xbox360 eller knappt det....

Redigerat av Rumpnisse, 05 June 2012 - 17:37.

Postad 05 June 2012 - 17:38

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Svårt att avgöra det när streamen är lågupplöst. Är det inte bättre än 360/PS3 så blir det inget köp för min del förän de släpper ngt måste ha spel typ Zelda, Metroid. Multiplatformspel kör jag på PC.

Redigerat av Unregistereddc471864, 05 June 2012 - 17:40.

Postad 05 June 2012 - 17:41

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Hur många "Super Mario"-spel har Nintendo släppt tills dags datum? :huh:

Postad 05 June 2012 - 17:43

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
124335465 st

Postad 05 June 2012 - 17:49

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

• 1556 inlägg
  • 0
Lego city bästa på E3 hittils.

Postad 05 June 2012 - 17:57

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2517 inlägg
  • 0
Kassaste E3 på länge, ingen imponerar. Lugnet förre nextgen 2013. :)

Postad 05 June 2012 - 17:59

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

som sagt inget spel som imponerar grafiskt en så länge inge next gen alls typ som ps3 eller xbox360 eller knappt det....

De första 360 spelen som kom var i och för sig inte mycket mer än HD upplösning med lite bättre texturer.

Känns som det ligger i on pair med ps3 o 360 i de spel som är cross plattform.

Postad 05 June 2012 - 18:07

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
det bådar inte gott om man säger så. Blir mer och mer skeptisk ju mer jag ser av wii-u. Nåväl det kommer väl lite gameplay i HD närmaste dagarna så man kan avgöra om det är ngt att ha

Postad 05 June 2012 - 18:08

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2517 inlägg
  • 0
Nintendo fortsätter med sin familjeinriktning verkar det som, å andra sidan inte förvånande. Vorre dumt att riskera den marknaden.

Postad 05 June 2012 - 18:14

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Nintendo fortsätter med sin familjeinriktning verkar det som, å andra sidan inte förvånande. Vorre dumt att riskera den marknaden.

Ja det är en sjukt stor marknad så de kan inte överge den. Det vore bara dumt. En del grejjer som såg kul ut men man får inte grepp om vad den orkar med än. Frustrerande

Postad 05 June 2012 - 18:14

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0
meh...

nintendo hade öppet mål att ta hem E3 men missa totalt... jössess vilken besvikelse...

men men man får se vad som dyker upp framöver till den... men just nu så tappa man intresset helt för ett köp

Postad 05 June 2012 - 18:18

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

meh...

nintendo hade öppet mål att ta hem E3 men missa totalt... jössess vilken besvikelse...

men men man får se vad som dyker upp framöver till den... men just nu så tappa man intresset helt för ett köp

Håller med. Har inte sett ngt än som kommer få mig att rusa ut och köpa den till jul iaf

Postad 05 June 2012 - 18:20

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

• 1556 inlägg
  • 0
Nej detta gav ju ingenting. Får väl starta en ny gubbe på Skyrim eller nått :)
Årets E3 var verkligen ingen hit. Skål.

Postad 05 June 2012 - 18:44

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
oroväckande när Ubisoft inte nämner watch dogs för wii-u. Verkar som den alltså är klenare än 360/ps3 :(( Total besvikelse isf.

Postad 05 June 2012 - 19:19

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0

oroväckande när Ubisoft inte nämner watch dogs för wii-u. Verkar som den alltså är klenare än 360/ps3 :(( Total besvikelse isf.

Yves Guillemot från Ubi sa bara att Watch Dogs är bekräftat till PC/Xbox/PS3 "och kanske ngra fler". Så min förhoppning om att Watch Dogs är en releasetitel för PS4 och/eller nextbox lever vidare.

Redigerat av simulacra, 05 June 2012 - 19:22.

Postad 05 June 2012 - 19:26

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Ja jo han kan inte gärna nämna konsoller som inte finns än men Wii-U borde varit med på listan tycker jag.

Ubisoft snubben vägrade dessutom kommentera kraften i Wii-U utan sa att pga handkontrollen så anser de att Wii-U är en next gen konsoll. Totalt dravel ;)

Hoppas jag har fel men det verkar som de gör samma sak som de gjorde med Wii. Billig konsoll, casha in på casual gaming och pissa på oss som är trötta på att spela uppskalade spel.
Mycket möjligt det kan funka för de stora massorna. Av principskäl så köper jag inte gammal teknik en gång till. Wii var ngt helt nytt så det var en annan sak. Nu är det mer av samma fast med en extra skärm. Nej tack isf.

Hoppas verkligen jag har jättefel och att jag får äta upp allt jag skrivit här för jag vill verkligen gilla Wii-U.

Redigerat av Unregistereddc471864, 05 June 2012 - 19:39.

Postad 05 June 2012 - 19:36

wictor
  • wictor
  • Beroende

• 1453 inlägg
  • 0
Inget F-Zero.. :( Nä det här var lamt. Jag blev lite ledsen i ögat men har hoppet uppe fortfarande.

Postad 05 June 2012 - 20:57

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Inga nextgen-spel håller jag med om. Däremot hade jag rätt, den är lika kraftfull som 360/PS3 eller snarare kraftfullare.

http://www.youtube.c...gs&feature=plcp

 Improved console graphics only available on the Wii U

I vilket fall så kan du ju inte fortfarande tro att den är så klen att de inte kan porta spel från 360/PS3. Inte om den fixar Trine 2 och gör det snyggare än övriga konsoler.

Man ska nog inte heller dra för stora växlar av det som visades. Visst, det var underwhelming, men som Palminio säger så var de första spelen som kom till 360, eller de flesta av dem iaf, inte jätteimponerande. Det var Kameo i stort sett som såg "nextgen" ut.

Men jag blir dock orolig för Nintendo. Jag hade på känn att det skulle bli någon form av Dreamcast, rent prestandamässigt. De har gjort en konsol som säkert är aningen vassare än de aktuella konsolerna eller lite mer. Det vet man inte riktigt, det känns som att de som utvecklat spelen inte haft devkits länge nog för att göra någonting grafiskt jätteimponerande. De kör på gamla vanliga motorer, ingen optimerad motor. Men det säger ju sig självt iofs.

Sedan kommer andravågen säkert att se mycket bättre ut, men antagligen inte tillräckligt mycket bättre. För den som satsar på grafik nu vinner mycket på det. Slutet av 2013 lär övriga två släppa sina konsoler och om det då ser ut som UE4 så kommer det bli som det är med Wii i dagsläget, inga multiplattformsspel eller sämre portar där de får förlita sig på förstaparty. Jag tror inte konsumenterna går på viftgrejen en gång till.

Jag hade som sagt hoppas på en mer definitiv uppvisning - de visade inte mycket.

Postad 05 June 2012 - 21:05

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Ok det där lugnade mig lite iaf. Jaja vi får se vad som händer i vinter.

Postad 05 June 2012 - 21:09

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Inget HD-Zelda?
WiiU kommer att bli en flopp är jag rädd...
Rätt åt dem iofs när de snålar så.

Postad 05 June 2012 - 21:11

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Man gör inte ett zelda på ett år. Det kommer säkert dröja minst 2 år till innan det dyker upp ngt nytt Zelda.

Postad 05 June 2012 - 21:14

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0
Tror inte Nintendo skulle visa en tech demo på Zelda om de inte planerar att visa spelet eller kanske till och med släppa det kort efter lanseringen. Kanske tänker de vänta med detta tills konsolen börjar närma sig butikerna för att få till den där "måste ha effekten" som är så viktig vid en konsollansering.

Redigerat av Jack of all trades, 05 June 2012 - 21:17.

Postad 05 June 2012 - 21:23

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2517 inlägg
  • 0
Förmodligen är Wii U lite kraftfullare än dagens konsoller, dock är inte Trine 2 någon försäkring om det eftersom de kan skriva så och bara snygga till lite texturer.

Dessutom räcker det inte att vara lite bättre om konkurrenterna kommer ett år senare och du har releasetitlar som inte kan tävla med deras gammla konsoller.

Så det är upp till den där tablet tjofräsen, dock kan konkurrenterna göra samma sak med tablets eller telefoner så jag ser inte riktigt det unika i den.

Postad 05 June 2012 - 21:31

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0
Vad Nintendo verkar vara ute efter är att skapa spel som kommer tilltala både de som spelar på daglig basis och de som inte gör det. Det är här Wii U gamepaden kommer in, då det ser ut som denna är tänkt för den mer vana spelaren. Återstår att se om Nintendo kommer lyckas där så många redan har misslyckats.

Redigerat av Jack of all trades, 05 June 2012 - 21:32.

Postad 05 June 2012 - 21:32

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10548 inlägg
  • 0
Måste fasen gå tillbaks och kolla på Xbox 360 och PS3 demovisningarna. Inte det fejkade Killzone demot givetvis.

Finns inga bevis för att den är lika kraftfull som PS3 än mindre Xbox 360 ännu. Zoiler du griper ju efter varje halmstrå du kan hitta för att bevisa din tes :P

Oavsett det verkar helt osannolikt att inte scenariot kommer bli detsamma som Wii när PS4 och nästa Xbox släpps. Att kontrollerna är mer eller mindre detsamma lär göra portningar betydligt mer smärtfria visserligen.

Postad 05 June 2012 - 21:40

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2517 inlägg
  • 0
Just nu har ju Microsoft en kampanj där du skriver upp dig på några månader live och får Xbox360 för 99 dollar. Självklart ett jävligt attraktivt erbjudande för många, inte helt olikt hur teleoperatörer får folk att ta steget till ett köp.

Kan detta vara något de testar inför nästa Xbox, om nya konsoller kommer kosta 4000-5000 och den ena tillverkaren erbjuder en avbetalningsplan som inkluderar en onlinetjänst. Oavsett om det är Playstation + eller Xbox Live Gold bör denna tillverkare kunna få ett rejält försprång, du betalar 2999 och skriver upp dig på 2 års Xbox Live Gold istället för att betala 3999 direkt. Kanske kan de lägga på 50kr per månad och dra ner priset till 1999. Tror att det kan locka kunder som fan.

Postad 05 June 2012 - 21:45

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Definitivt. Jämför med alla som köper dyra telefoner på avbetalning tex. Telefoner de aldrig skulle ha råd med kontant.

Känns som vi är tillbaka 2006 och kör samma tjafs igen. "Nintendo är chanslösa. Dålig hårdvara, gimmick som ingen vill använda, det kommer faila totalt". Sen vet vi hur det gick. Man ska nog inte underskatta Nintendo.
Frustrerande dock att de vägrar släppa specar eller pris. ARGH! ;)

Ett pokemon till Wii-U kanske sen säljer konsollen som smör till alla barnfamiljer.

Redigerat av Unregistereddc471864, 05 June 2012 - 21:46.

Postad 05 June 2012 - 22:11

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0
rykten om att detta är wii u specen men ta med en stooooooor nypa salt

Main Application Processor

PowerPC architecture.
Three cores (fully coherent).
3MB aggregate L2 Cache size.
core 0: 512 KB
core 1: 2048 KB
core 2: 512 KB
Write gatherer per core.
Locked (L1d) cache DMA per core.
Main Memory

Up to 3GB of main memory (CAT-DEVs only). Note: retail machine will have half devkit memory
Please note that the quantity of memory available from the Cafe SDK and Operating System may vary.
Graphics and Video

Modern unified shader architecture.
32MB high-bandwidth eDRAM, supports 720p 4x MSAA or 1080p rendering in a single pass.
HDMI and component video outputs.
Features

Unified shader architecture executes vertex, geometry, and pixel shaders
Multi-sample anti-aliasing (2, 4, or 8 samples per pixel)
Read from multi-sample surfaces in the shader
128-bit floating point HDR texture filtering
High resolution texture support (up to 8192 x 8192)
Indexed cube map arrays

8 render targets
Independent blend modes per render target
Pixel coverage sample masking
Hierarchical Z/stencil buffer
Early Z test and Fast Z Clear
Lossless Z & stencil compression
2x/4x/8x/16x high quality adaptive anisotropic filtering modes
sRGB filtering (gamma/degamma)
Tessellation unit
Stream out support
Compute shader support
GX2 is a 3D graphics API for the Nintendo Wii U system (also known as Cafe). The API is designed to be as efficient as GX(1) from the Nintendo GameCube and Wii systems. Current features are modeled after OpenGL and the AMD r7xx series of graphics processors. Wii U’s graphics processor is referred to as GPU7.

Sound and Audio

Dedicated 120MHz audio DSP.
Support for 6 channel discrete uncompressed audio (via HDMI).
2 channel audio for the Cafe DRC controller.
Monaural audio for the Cafe Remote controller.

Networking

802.11 b/g/n Wifi.
Peripherals

Link
2 x USB 2.0 host controllers x 2 ports each.
SDCard Slot.
Built-in Storage

512MB SLC NAND for System.
8GB MLC NAND for Applications.
Host PC Bridge

Dedicated Cafe-to-host PC bridge hardware.
Allows File System emulation by host PC.
Provides interface for debugger and logging to host PC.

Redigerat av Rumpnisse, 05 June 2012 - 22:11.

Postad 05 June 2012 - 22:29

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0
dosan ska tydligen ta 2½ timme å ladda och ger 3-5 speltimmar de låter inte bra hoppas inte det stämmer...

och den väger tydligen ½ kilo

Postad 05 June 2012 - 22:59

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0

Just nu har ju Microsoft en kampanj där du skriver upp dig på några månader live och får Xbox360 för 99 dollar. Självklart ett jävligt attraktivt erbjudande för många, inte helt olikt hur teleoperatörer får folk att ta steget till ett köp.

Kan detta vara något de testar inför nästa Xbox, om nya konsoller kommer kosta 4000-5000 och den ena tillverkaren erbjuder en avbetalningsplan som inkluderar en onlinetjänst. Oavsett om det är Playstation + eller Xbox Live Gold bör denna tillverkare kunna få ett rejält försprång, du betalar 2999 och skriver upp dig på 2 års Xbox Live Gold istället för att betala 3999 direkt. Kanske kan de lägga på 50kr per månad och dra ner priset till 1999. Tror att det kan locka kunder som fan.

Absolut, kan förklara varför de numera verkar skita helt i deras core spelare och visst om de erbjuder dessa en billigare konsol lär de inte längre vara beroende av dessa och således behöver de inte längre lägga ut stora summor pengar på spel som tilltalar dom. Tror även på ett annat scenario, att nästa konsol kanske inte ens kommmer vara själva enheten som man spelar på, alltså att de kommer använda sig av ett system liknande OnLive (återigen behöver de inte bry sig om sina core spelare).

Om detta inte är vad de tänkt sig tror jag deras senaste satsning på Kinect och casual kommer kunna kosta dom en hel del nästa generation. Visst causal kanske är det som säljer men är dessa beredda att betala flera tusen kronor för en konsol dag ett, tvivlar starkt på det.

Redigerat av Jack of all trades, 05 June 2012 - 23:00.

Postad 06 June 2012 - 00:08

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

• 1306 inlägg
  • 0

dosan ska tydligen ta 2½ timme å ladda och ger 3-5 speltimmar de låter inte bra hoppas inte det stämmer...

och den väger tydligen ½ kilo

Patetiskt. Förvånar mig inte alls om det stämmer. Ingen gamer vill ha trådlöst, bara de som spelar 2 timmar i veckan och inte behöver bry sig om att ladda/byta batterier. Men ja, det verkar som Nintendo fortsätter på samma marknad förutom att denna gången kommer ingen att bry sig om en bärbar DS. Det är redan flera år gammalt.

Postad 06 June 2012 - 02:04

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Assassin's Creed III was being shown, and hey--it looked like Assassin's Creed III. The map is on the tablet screen, and you manage weapons there, as well. One of the developers on-hand told me the Wii U hardware appears to be "better in some areas" compared to Xbox 360 and PlayStation 3. The developer did not expect the final version to be much different, and silencing any discussion about the game having a faster frame rate on Wii U.

http://www.giantbomb...n-sharing/4200/

Postad 06 June 2012 - 02:44

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Finns inga bevis för att den är lika kraftfull som PS3 än mindre Xbox 360 ännu. Zoiler du griper ju efter varje halmstrå du kan hitta för att bevisa din tes :P

Den andres tes om att den är så svag att I Am Alive inte ska kunna renderas är mer godtycklig :rolleyes: ?

Det finns inga bevis nej. Men använd ditt sunda förnuft för sjutton. Den kan göra spel som Trine 2 och AC3, tydligen med bättre grafik t o m. Detta är alltså spel som produceras i slutet av de andra konsolernas livstid och Wii U (ny hårdvara) kan rendera dem utan problem eller större utvecklingstid - som launchspel.

Vad mer behöver du för att bli övertygad?

Men ja, det verkar som Nintendo fortsätter på samma marknad förutom att denna gången kommer ingen att bry sig om en bärbar DS

Den vanliga NDS, var den stationär eller :D ?

Redigerat av Zoiler, 06 June 2012 - 02:45.

Postad 06 June 2012 - 07:56

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0

Patetiskt. Förvånar mig inte alls om det stämmer. Ingen gamer vill ha trådlöst, bara de som spelar 2 timmar i veckan och inte behöver bry sig om att ladda/byta batterier. Men ja, det verkar som Nintendo fortsätter på samma marknad förutom att denna gången kommer ingen att bry sig om en bärbar DS. Det är redan flera år gammalt.

"Ingen gamer vill ha trådlöst". Alla vill för fan ha trådlöst. Vill du inte ha det är det bara att köra in en laddkabel så får du exakt samma upplevelse som en trådad kontroll. Sådan kommer även finns för Wii U med största sannolikhet.

Redigerat av maximm, 06 June 2012 - 07:57.

Postad 06 June 2012 - 08:29

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10548 inlägg
  • 0
Sunt förnuft är ju att välja sina källor. Gearbox representant som släpper ACM till Wii U är inte en opartisk källa och att någon 2D plattformstillverkare hävdar att de ska göra en speciell version till wii U säger inte någonting alls av samma anledning.

Däremot så skulle jag väl absolut förmoda att Wii Un kommer ha liknande prestanda och möjligen lite till men jag kan lika gärna tro på en anonym forumit som de där källorna :P

Antar att de ville hålla ner vikten på handkontrollen. 3-5h är inte så illa. Ska man sitta och köra maratonsessioner så kan man lika gärna köra trådat ändå.

Redigerat av oqvist, 06 June 2012 - 08:31.

Postad 06 June 2012 - 09:21

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
Squares vision om next-gen va grymmast hittils...

Famitsu's tiny report says SE is developing this in conjunction with their CG studio Visual Works, target hardware is next gen and they're hoping in the near future games can be played in real time with such quality of graphics. The project is called "Philosophy", and what was shown is a small part for everyone to see its potential.

http://www.youtube.com/watch?v=UVX0OUO9ptU&HD=1
http://www.agnisphil...m/en/index.html

the demo was running on a very high-end PC with off-the-shelf commercial hardware

Postad bild
http://www.gamasutra...tgen_engine.php

Redigerat av pacman, 06 June 2012 - 09:47.

Postad 06 June 2012 - 10:44

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10548 inlägg
  • 0
Absolut. Tyvärr så lär det inte se ut så på PS4 och Xbox 720 men trevlig dröm :)

Postad 06 June 2012 - 11:19

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
SE kanske skulle koncentrera sig på att skriva bra historier istället. Länge sedan de släppte ett spel som är ngt att ha.

Postad 06 June 2012 - 11:55

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10548 inlägg
  • 0
Hmm japanerna är bara för usla gällande story berättning. MGS är det enda det går att ha behållning av och det har massvis av västerländska influenser :). Nintendo är absolut sämst de försöker inte ens.

Redigerat av oqvist, 06 June 2012 - 11:57.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.