Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Göra om forumet inför nya konsoler? Vad tycker ni?

159 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 25 May 2013 - 21:13

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 1
PC-spel bör ju vara på samma ställe som övriga spelforum är annars blir det lätt förvirrat.

Postad 25 May 2013 - 21:19

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

PC-spel bör ju vara på samma ställe som övriga spelforum är annars blir det lätt förvirrat.

Själv skulle jag uppskatta om det vore så separerat som möjligt från konsollforumet med tanke på hur det brukar se ut i trådarna.

Postad 25 May 2013 - 21:40

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 2850 inlägg
  • 0

Och hur skall man göra med spel som kommer på flera maskiner? En tråd för varje konsol och en för PC?

Ja varför inte? Konsolerna på sitt håll och PCn på sitt håll.

Exakt var PC-spel ska placeras är dock, tydligen, inte en helt lätt nöt att knäcka.

Postad 25 May 2013 - 21:58

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Själv skulle jag uppskatta om det vore så separerat som möjligt från konsollforumet med tanke på hur det brukar se ut i trådarna.

Jo jag med, men inte så långt borta?

Postad 25 May 2013 - 22:00

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 2850 inlägg
  • 0

Jo jag med, men inte så långt borta?

Spelar väl ingen roll hur långt bort vi flyttar det, det ligger ju ändå inom ett par musklick bort. :P

Postad 25 May 2013 - 22:04

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Det spelar roll om det blir svårt att hitta. Hur hör spel till HTPC?

Postad 25 May 2013 - 22:07

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 1

Spelar väl ingen roll hur långt bort vi flyttar det, det ligger ju ändå inom ett par musklick bort. :P

Tänker på att alla ska hitta dit, vi har ju haft det här hela tiden.

Förslag:

Vi tar bort forumet ur "Bild" och lägger det under "Spelkonsoler och PC-spel". Sedan kör vi med följande huvudforum.

PC

Playstation

Xbox

Nintendo

Multiplattformsspel och övrigt

Dvs, vi behöver inte alls skilja på PS4 och PS3-forumet t.ex. Till slut kommer PS3-trådarna och diskussionerna ändå att försvinna ju äldre maskinen blir. Vi särskiljer genom [PS3] eller [PS4] efter namnet på ämnet, tills det inte längre behövs. Vi klistrar PS4-trådar vid behov (gamertags eller whatever).

I Multiplattformsspel diskuterar vi alla spel som inte behöver flera trådar och andra trådar som t.ex. skitspelstråden eller konsolförsäljning. Dvs, det blir dagens "spelkonsoler och PC-spel".

Verkar bra? Dåligt?

Redigerat av Zoiler, 25 May 2013 - 22:18.

Postad 25 May 2013 - 22:32

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Skit i multiplat-kategorin. Kommet ändå skapas separata x, pc och ps-trådar. Annars verkar det bra.:)

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 25 May 2013 - 22:33.

Postad 25 May 2013 - 22:47

Unregistered5299859a
  • Unregistered5299859a
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Kanske läge att passa på att klämma in "Mac" bredvid "PC" också!

Det är grymt många nu som har gått över till Mac - både för mediabiten men som även prövar att spela på dom! :)

Postad 25 May 2013 - 22:58

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Skit i multiplat-kategorin. Kommet ändå skapas separata x, pc och ps-trådar. Annars verkar det bra. :)

Men vi måste ändå ha ett forum där vi diskuterar trådar som t.ex. spelförsäljning. Tanken med multiplattform är ju att det ska fungera som idag där vi har en tråd för t.ex. Tomb Raider.

Vill vi fortsätta med det eller vill vi ha tre trådar för Tomb Raider som vi hade förut? Vad är bäst?

Postad 26 May 2013 - 00:24

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 2

Kanske läge att passa på att klämma in "Mac" bredvid "PC" också!

Det är grymt många nu som har gått över till Mac - både för mediabiten men som även prövar att spela på dom! :)

Hell no!

Mac är också en PC.

Postad 26 May 2013 - 02:11

Unregistered4bb67943
  • Unregistered4bb67943
  • Forumräv

• 649 inlägg
  • 0
Kanske hade varit kul med en separat retro spels tråd också. :)

Postad 26 May 2013 - 08:30

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 2850 inlägg
  • 1

Det spelar roll om det blir svårt att hitta. Hur hör spel till HTPC?

HTPC är ett rätt stort område. :) Går ju t.ex alldeles utmärkt att spela på en "HTPC".

Men jag skrev också att vi kanske skulle byta namn på "HTPC" till endast PC.

Tänker på att alla ska hitta dit, vi har ju haft det här hela tiden.

Givetvis, det var lite skämtsamt, det jag skrev om långt bort och musklick...

Förslag för Spelkonsoler & PC-spel

PC
-- Ska vi bara diskutera spel här så behövs inga fler subforum, jag personligen hade inte mått dåligt om vi flyttade in "Allmänna datorfrågor" hit också.

PC
-- Spel
-- Allmänna datorfrågor(hårdvara/ övrig mjukvara etc)

Microsoft
-- Xbox One
-- Xbox 360

Behövs övrigt under Microsoft?

Sony
-- Playstation 4
-- Playstation 3
-- Övriga (vintage/äldre, samt bärbara)

Nintendo
-- Wii U
-- Wii
-- Övriga (vintage/äldre, samt bärbara)

Redigerat av Falcy, 26 May 2013 - 08:32.

Postad 26 May 2013 - 08:32

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Där har vi det! Det perfekta spelforumet! :)
... möjligen ett övrigtforum där ex segakonsoler ect kan diskuteras, tillsammans med övriga speldiskussioner av intressant semi-ot natur, typ snyggaste röven i spelhistorien eller något :D

Redigerat av Zartok, 26 May 2013 - 08:35.

Postad 26 May 2013 - 09:39

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0

Behövs övrigt under Microsoft?

Tycker nog inte det, smartglass hamnar väl under xbone och Windows phone hamnar ju i mobilkategorin och xbox den första kan ju ligga i 360 delen. Det pratas ju inte direkt om den ändå

Postad 26 May 2013 - 13:25

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Tycker ni verkligen att vi behöver dela in forumen i olika konsoler? Vi behöver faktiskt inte exempelvis ett 360-forum, se själva hur mycket som diskuterats där sedan vi flyttade Xbox One till separat forum, det har inte skrivits någonting sedan den 22:a maj. Samma med Wii. Det är ingen som diskuterar gamla konsoler på det här forumet. Det är mycket bättre att bara ha alla i samma, tagga trådarna och låta dem sjunka naturligt. Det blir mindre administrativt jobb och renare. Vill man kolla gamla trådar som Heavy Rain eller whatever så är det bara att söka.

Ett problem med förslaget är dessutom att 1) vi måste ha ett ställe där generella trådar kan diskuteras som det gör i "spelkonsoler & PC-spel idag" och 2) om vi ska diskutera allt i underforum, vad ska då diskuteras i t.ex. huvudforumet Xbox? Det kommer bara bli ett onödigt extraforum. Sedan tycker jag vi ska fortsätta med det vi gör nu, multiplattformsspel som inte har populär multiplayer har en tråd, inte tre. Möjligtvis två trådar (en för konsolerna och en för PC).

Edit: Från Falycs förslag skulle jag dock sno detta:

PC
-- Spel

Redigerat av Zoiler, 26 May 2013 - 13:27.

Postad 26 May 2013 - 15:09

Unregistered4bb67943
  • Unregistered4bb67943
  • Forumräv

• 649 inlägg
  • 0

Tycker ni verkligen att vi behöver dela in forumen i olika konsoler? Vi behöver faktiskt inte exempelvis ett 360-forum, se själva hur mycket som diskuterats där sedan vi flyttade Xbox One till separat forum, det har inte skrivits någonting sedan den 22:a maj. Samma med Wii. Det är ingen som diskuterar gamla konsoler på det här forumet. Det är mycket bättre att bara ha alla i samma, tagga trådarna och låta dem sjunka naturligt. Det blir mindre administrativt jobb och renare. Vill man kolla gamla trådar som Heavy Rain eller whatever så är det bara att söka.

Ett problem med förslaget är dessutom att 1) vi måste ha ett ställe där generella trådar kan diskuteras som det gör i "spelkonsoler & PC-spel idag" och 2) om vi ska diskutera allt i underforum, vad ska då diskuteras i t.ex. huvudforumet Xbox? Det kommer bara bli ett onödigt extraforum. Sedan tycker jag vi ska fortsätta med det vi gör nu, multiplattformsspel som inte har populär multiplayer har en tråd, inte tre. Möjligtvis två trådar (en för konsolerna och en för PC).

Edit: Från Falycs förslag skulle jag dock sno detta:

PC
-- Spel

Håller med, bättre med ett renare och lätthanterligare forum. Blir det för många underforum tröttnar man rätt fort på att kolla igenom alla.

Postad 26 May 2013 - 15:52

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 2850 inlägg
  • 3

Tycker ni verkligen att vi behöver dela in forumen i olika konsoler?

Kan ju gå under övrigt då? Mig kvittar det, det enda jag vill se är att PC-spel får något "eget".

PC
-- Spel
-- Allmänna datorfrågor(hårdvara/övrig mjukvara/kringutrustning etc)

Microsoft
-- Xbox One
-- Övrigt(Xbox, Xbox 360)

Sony
-- Playstation 4
-- Övrigt(PS1-3 samt bärbara)

Nintendo
-- Wii U
-- Övrigt(NES-Wii samt bärbara)

Postad 26 May 2013 - 15:55

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0
Blir snyggt och rent. Varför krångla till det? Röst på den.

Redigerat av Zerox_no1, 26 May 2013 - 15:56.

Postad 26 May 2013 - 16:11

Unregistered4bb67943
  • Unregistered4bb67943
  • Forumräv

• 649 inlägg
  • 0

Kan ju gå under övrigt då? Mig kvittar det, det enda jag vill se är att PC-spel får något "eget".

PC
-- Spel

Microsoft
-- Xbox One

Sony
-- Playstation 4

Nintendo
-- Wii U

Kommer huvudforumet att bestå av prat om spel i övrigt som det är nu då eller ?

Isåfall röstar jag också på detta. :)

Redigerat av Unregistered4bb67943, 26 May 2013 - 16:15.

Postad 26 May 2013 - 16:40

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Jo men mitt och ditt förslag för PC är precis likadant. Om vi försöker hitta brister i bådas våra förslag så ser jag följande i ditt:

1) Inget allmänt forum för generella frågor. Det måste vi ha.

2) Inga diskussioner kommer ske i de fyra huvudforumen så de tar egentligen bara plats och det kan vara förvirrande.

3) Flera subforum kommer att vara underutnyttjade och bara finnas där, mer så ju längre tiden går. Vi ser redan nu att varken 360 eller Wii diskuteras längre.

4) Framtidssäkringen. Säg att PS5 kommer om 5 år. Då måste vi lägga till ytterligare ett underforum, alternativt flytta alla trådar i PS4 till övrigt (vet inte ens om det går automatiskt, manuellt är det ju skitjobbigt). I mitt förslag slipper vi ju allt det.

Kan någon hitta brister jag missat i mitt förslag? Enda jag ser just nu är att det inte blir lika avskiljt och organiserat, men jag tror som sagt det löses hyfsat lätt genom att sätta ett prefix på trådarna. Man kommer ju fatta liksom. Mitt förslag har alltså 7 forum och Falcys 12.

Eller 5 forum på mitt om man blandar allmänna datorfrågor och spel, inte säker på att vi behöver skilja på dem.

Postad 26 May 2013 - 16:49

Unregistered4bb67943
  • Unregistered4bb67943
  • Forumräv

• 649 inlägg
  • 0
Ett allmänt spelforum måste vi ha som det är nu, annars blir det jobbigt att läsa flera trådar om samma spel.

Postad 26 May 2013 - 16:51

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Kommer huvudforumet att bestå av prat om spel i övrigt som det är nu då eller ?

Isåfall röstar jag också på detta. :)

Det finns 4 huvudforum i det förslaget, men inget allmänt huvudforum.

Edit: Jag tror folk har svårt att visualisera hur de båda förslagen kommer att se ut i praktiken.

Redigerat av Zoiler, 26 May 2013 - 16:53.

Postad 26 May 2013 - 17:51

Unregisteredb92a947c
  • Unregisteredb92a947c
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0

PC
-- Spel

Microsoft
-- Xbox One

Sony
-- Playstation 4

Nintendo
-- Wii U

Mobil och Övrigt
-- [Android]Trådtitel [IOS]Trådtitel [WP]Trådtitel [*-Tab]

Röstar på den, blir bra. Trevligt med en egen PC del.

La till Mobil och Övrigt som kan taggas med [Android]Trådtitel [IOS]Trådtitel [WP]Trådtitel och med [*-Tab] som tillägg om det bara gäller tablet för det blir väl inte mycket där till att börja med - om det nu läggs till.
Smartphones är väl ett bättre namn istället för mobil men lite trist att inte ha ett lite svenskare klang.

Jag tycker forumet fungerar bra i mobila enheter så det vore kul att hitta och diskutera mobila spel här också. Kan ju kanske dra in en del nya användare för det verkar inte finnas så många bra forum för detta (har ifs inte sökt så mycket).

Postad 26 May 2013 - 19:26

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Röstar på den, blir bra..

Vad ska vi göra när nya konsoler kommer? Vart ska vi diskutera generella frågor?

Vad är det som händer? Alla bara säger, kul med egen PC-del, det är ju precis samma i båda förslagen.

Postad 26 May 2013 - 20:04

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 3
Spelkonsoler och PC-spel (huvudforum som nu)
--Playstation
--Xbox
--Nintendo
--PC
--Övriga platformar (ouya, android etc)

Nå?
Kommer kännas som mer aktivitet och det kommer diskuteras mer här om inte allt låses bort i en miljard underkategorier

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 26 May 2013 - 20:05.

Postad 26 May 2013 - 22:30

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Nå?

Ännu bättre :) . Helt klart, modererar (och öppnar för den delen) hellre 5 forum än 10+.

Postad 26 May 2013 - 22:32

Unregisteredb92a947c
  • Unregisteredb92a947c
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0
Ja men, det är ju kul med en egen pc del :D.
Ramlar inte gamla konsoler då in i övrigt då nya kommer och i övergången ha två då ett kort tag?

Att direkt under Spelkonsoler & PC-spel ha:
Generella frågor gällande alla plattformar
Vilka är läskigaste spelen ni spelat
Kan man lita på recensenter
Nyheter om spelutvecklare
Vilken är bäst
Spelmotorer, Rendering, SSAA etc
Bästa spelet någonsin
Jag minns min gamla hund

Sen direkt under PC, Microsoft, Sony och Nintendo hamnar väl generella diskussioner för varje plattform samt att det som nu är klistrat i toppen kan vara där så det inte tar upp plats i det mer roliga speldelen man slutligen hamnar i.

Generella frågor i huvudkategorierna tyckte jag var bra för där kan intressant frågor och svar bromsas upp och inte bli dränkt i ett spelflöde från CoD12345, MW12345, BF12345.

Fast ni kanske bara skulle ha det markerat med -- som länkat och företaget bara som huvudrubrik? Det skulle väl bli en kompromiss mellan vad jag trodde det skulle vara och morlock enkla variant.

Jag tyckte det var kristallklart och nu blev jag förvirrad :wacko:.

Vill man göra det enkelt kan man väl göra som morlock tycker (och få en hel topsida med klistrat antar jag) men jag tycker det är ett problem att läsa sida upp och ner med blandat innehåll, och då mest om man läser från något bärbart. Det skulle ha funnits sortera i kategori i så fall. Visst man kan ju söka och försöka sortera resultaten men då missar man kanske något intressant istället om man ofta gör det. Det blir väl fart igen på forumet då nya konsoler och spel släpps om aktiviteten nu känns låg.

Postad 26 May 2013 - 22:42

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Jag tycker Morlocks senaste förslag ser bra ut, det blir rent och fint och vi behöver inte ändra om särskilt mycket alls. Att det är blandat innehåll kommer knappt märkas av, garanterat. Ju längre tiden går desto mer försvinner de gamla trådarna.

Postad 26 May 2013 - 22:51

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
@_TOTTE_ med -- menar jag underforum, eller missuppfattar jag din förvirring?

Vidare tycker jag att ni ska släppa på alla nuvarande klistrade trådar, majoriteten av dem läses och skrivs typ aldrig i.

Sen göra en tråd i varje underforum som heter "klistrade" och i dess första inlägg bara länka till "viktiga/klistringsbara" trådar.

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 26 May 2013 - 22:55.

Postad 26 May 2013 - 22:58

Pip
  • Pip
  • Veteran

• 1792 inlägg
  • 0
Morlocks föörslag verkar vettigt kör på det så vi får bygga upp vår PC-tråd :D

Postad 26 May 2013 - 23:06

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Vidare tycker jag att ni ska släppa på alla nuvarande klistrade trådar, majoriteten av dem läses och skrivs typ aldrig i.

Vissa kan man ju lossa men I PS3-forumet har det skrivits inlägg i 4 av 5 klistrade trådar sen April. Nja, tycker vi kan ha kvar klistrade trådar och lossa på de som det inte skrivs i bara.

Postad 26 May 2013 - 23:20

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Tänkte att många av de klistrade är konsolspecifika (PS3/360), om det sen ska klistras trådar för next gen blir det mycket att scrolla förbi hela tiden. Vidare är jag (kanske ensam) om att mest läsa det som flyter upp till toppen och klistrade är alltid där så de läser jag aldrig. Hade t.ex en problem-tråd helt plötsligt legat överst hade jag nog läst den.. :)

Postad 26 May 2013 - 23:23

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Tänkte att många av de klistrade är konsolspecifika (PS3/360), om det sen ska klistras trådar för next gen blir det mycket att scrolla förbi hela tiden. Vidare är jag (kanske ensam) om att mest läsa det som flyter upp till toppen och klistrade är alltid där så de läser jag aldrig. Hade t.ex en problem-tråd helt plötsligt legat överst hade jag nog läst den.. :)

Vi får modifiera de trådar som är klistrade nu osv så vi inte får för många klistrade trådar. Bara ta det nödvändigaste. Kanske en klistrad samlingstråd för de äldre grejerna om det behövs.

Postad 26 May 2013 - 23:27

Unregisteredb92a947c
  • Unregisteredb92a947c
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0
"--" och länkar var för Falcy's förslag.

Jag antar att under "Spelkonsoler och PC-spel" i ditt förslag kommer det att vara generella frågor och kategorierna i toppen. Som idag i princip med PC och Övriga platformar som tillägg.

Sen göra en tråd i varje underforum som heter "klistrade" och i dess första inlägg bara länka till "viktiga/klistringsbara" trådar.

Det var ju en bra lösning.

Postad 26 May 2013 - 23:30

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 2850 inlägg
  • 0

Spelkonsoler och PC-spel (huvudforum som nu)
--Playstation
--Xbox
--Nintendo
--PC
--Övriga platformar (ouya, android etc)

Det blir kanske bra. Jag tror dock att viss förvirring kommer uppstå, ska t.ex allt med Nintendo/Playstation/Microsoft få ett enda subforum och allt om Nintendo etc ska hittas där? När jag ritar upp det scenariot i min hjärna nu, så ser jag en enda stor röra, iofs är klockan en bit efter midnatt också. :P

Problemet blir ju om någon startar en tråd och glömmer nämna vilken plattform det är.
Inlägg nummer två i varje tråd kommer bestå av frågan "vilken plattform?"

Kan inte se varför det inte skulle kunna vara helt tomt under Spelkonsoler & PC-spel och dela in allt under sub-forum.

Zoiler kanske tänker lite längre mig, jag vet inte? Jag tänker inte riktigt så långt iaf, jag ser hellre att forumet ser snyggt och organiserat ut.
Att blanda Xbox360 med Xbox One eller PS3 med PS4 känns inte riktigt 100.

Men oavsett vad vi väljer så blir det bättre än nu.

Postad 26 May 2013 - 23:51

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Det blir kanske bra. Jag tror dock att viss förvirring kommer uppstå, ska t.ex allt med Nintendo/Playstation/Microsoft få ett enda subforum och allt om Nintendo etc ska hittas där?

Det låter värre än det kommer att vara. Det skrivs inget om Wii längre. 1 tråd varannan månad typ. Så det kommer vara extremt tydligt. I nuläget består Nintendo-forumet av en Wii U-tråd och ett par 3DS-trådar som är aktiva.

Det enda "gamla" forumet som har någorlunda aktivitet är PS3-forumet, men det kommer ordna sig. Folk lär sig snabbt, de ser ju hur alla andra gör. Lätt för oss att lägga till ett prefix också om någon skulle missa.

Postad 27 May 2013 - 00:03

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 2850 inlägg
  • 0

Det låter värre än det kommer att vara. Det skrivs inget om Wii längre. 1 tråd varannan månad typ. Så det kommer vara extremt tydligt. I nuläget består Nintendo-forumet av en Wii U-tråd och ett par 3DS-trådar som är aktiva.

Det enda "gamla" forumet som har någorlunda aktivitet är PS3-forumet, men det kommer ordna sig. Folk lär sig snabbt, de ser ju hur alla andra gör. Lätt för oss att lägga till ett prefix också om någon skulle missa.

Yes, som jag skrev i en annan del av forumet. Jag är med er. Är det ingen aktivitet så finns det ingen anledning att ha massa sub-forums.

Postad 27 May 2013 - 01:48

Unregisteredb92a947c
  • Unregisteredb92a947c
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0
Läste igen och tydligen ska "Spelkonsoler & PC-spel" bli ett huvudforum, förändrar ju lite.
Jag gillar struktur och ording så jag gillar fortfarande Falcy's förslag som jag uppfattar som nedan.

Då i Spelkonsoler & PC-spel

-PC
|-- Allmänna datorfrågor(hårdvara/övrig mjukvara/kringutrustning etc

-Microsoft
|-- Xbox One | Övrigt(Xbox, Xbox 360)

-Sony
|-- Playstation 4 | Vita | Övrigt(PS1-3, PSP)

-Nintendo
|-- Wii U | 3DS | Övrigt(NES-Wii samt bärbara)

-Övriga platformar (ouya, android, ios etc)

-Allmänt om Spelkonsoler & PC-spel

Där då nedan exempel på trådar hamnar?

Klistrat
Generella frågor gällande alla plattformar
Next Gen War Vilka vinner?
Kommer väl inte att hända mycket här
Skitspel!
Konsol vs PC
ETC

Och som träd

Spelkonsoler & PC-spel

--PC (spel)
-- Allmänna datorfrågor(hårdvara/övrig mjukvara/kringutrustning etc

--Microsoft (Klistrat, Allmänt, TV, Live, bu MS, bra MS, gnäll)
-- Xbox One

--Sony (Klistrat, Allmänt, PSN+, varför, jaha, gnäll)
-- Playstation 5
-- Playstation 4
-- Vita

--Nintendo (Klistrat, Allmänt, hur gick det)
-- Wii U
-- 3DS

--Övriga platformar [Android]Trådtitel [IOS]Trådtitel [WP]Trådtitel [*-Tab]

--Allmänt om Spelkonsoler & PC-spel

Det löser ju övergångarna mellan generationer (Playstation 5 som exempel ovan) och nya prylar också även om det nu inte sker så ofta.

Jag förstår att Zoiler tycker det blir mer jobb och att Morlock tycker det blir för lite aktivitet i separerade kategorier men det blir lite prydligt. Gillar man spel för en viss konsol och inte vill läsa så mycket annat i trådlistan så slipper man till viss del. Det kan ju bli många trådar för ett multiplattformspel till en början men å andra sidan om spel släpps bara till PS3 och/eller Xbox 360 så slipper man undra.

Lite sent nu så jag kan ha rört till det ;)

Postad 27 May 2013 - 12:43

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Det löser ju övergångarna mellan generationer (Playstation 5 som exempel ovan) och nya prylar också även om det nu inte sker så ofta.

Det är ju inte en långsiktig lösning eftersom det kommer bildas nya trådar för varje konsol och det kommer ju inte funka i längden. Playstation 10, då har vi jättemånga subforum och det kommer inte vara någon aktivitet i 90 % av dem. Morlocks förslag, då har vi hela tiden samma mängd forum.

Jag förstår att Zoiler tycker det blir mer jobb och att Morlock tycker det blir för lite aktivitet i separerade kategorier men det blir lite prydligt.

Inte bara mer jobb, när jag läser forumet så öppnar jag de forum där jag ser att något nytt skrivits i nya flikar. Ditt förslag har ju 15 (!) forum, det blir jättemycket. Organisation och struktur i all ära men det är alldeles för mycket, jag tycker snarare det är mindre organiserat med så många forum. Det är också jäkligt onödigt, för vi pratar inte om hälften av de ämnena, vi gör faktiskt inte det.

Postad 27 May 2013 - 15:19

Unregisteredb92a947c
  • Unregisteredb92a947c
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0
Tanken var väl att bara ha den nyaste konsolen som underforum och att bara i övergångsperioden ha den näst nyaste där för att senare flytta över till övrigt.

Att det inte pratas om en del saker kan ju bero på att dom drunknar i annat.
Jag bygger högtalare ibland som hobby och brukar titta i "gör det sjäv" tråden men eftersom ämnet högtalare drunknar i allt annat så tröttnar man tyvärr till slut.

Det blir nog bra med det du vill ha också med ett nytt huvudforum och PC-del, jag får väl säga det igen.
Röstar på den, blir bra. Trevligt med en egen PC del :).

Postad 27 May 2013 - 15:58

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2258 inlägg
  • 0
Tar och dammar av mitt gamla förslag med uppdaterade namn.

Xbox ONE
- Tidigare Xbox (underforum till 'Xbox ONE' där 360, ursprungsxbox diskuteras)
Playstation 4
- Tidigare Playstation (underforum till 'Playstation 4' där PS1,PS2, PS3 diskuteras)
Nintendo U (osv)
- Tidigare Nintendo
PC

Multiplattform ligger kvar som idag. Om inte detta så föredrar jag Morlocks förslag då de andra ger för många klick.

Postad 27 May 2013 - 16:50

Unregisteredb92a947c
  • Unregisteredb92a947c
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0
För många klick? Det blir ju bara ett klick om det blir ett huvudforum. Huvudkategorin som länk och direkt under länkade subforum för varje kategori, bara att välja?

Postad 27 May 2013 - 18:53

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

• 2097 inlägg
  • 0
Tror ni inte det skulle funka med Spelkonsoler & PC spel, Playstation, Xbox, Nintendo bara? Det tror jag. Edit: och precis när jag skrev detta såg jag att det hade ändrats på detta sätt :D Blir bra tror jag.

Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 27 May 2013 - 18:55.

Postad 27 May 2013 - 19:13

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Vackert. ^_^

Postad 27 May 2013 - 20:06

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Vackert. ^_^

Postad bild

Postad 27 May 2013 - 20:09

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Nu blev det bra. Tackar!

Postad 27 May 2013 - 20:15

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Det blev kanon.

Postad 27 May 2013 - 20:21

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Jag har gjort något liknande i Xboxforumet om du tar en titt. Kanske Gamertag också ska läggas där men den används oftare så det kan bli ett onödigt extraklick. Får räcka så så länge? Tänkte göra något liknande för PS.

Nintendoforumet kunde jag lossa det mesta, de var helt utdaterade.

Bytestrådarna döper vi om sedan så att man kan byta både Xbox 360- och Xbox One-spel i samma tråd. För alla Xboxspel helt enkelt.

Redigerat av Zoiler, 27 May 2013 - 20:22.

Postad 27 May 2013 - 21:00

Unregistered4bb67943
  • Unregistered4bb67943
  • Forumräv

• 649 inlägg
  • 0
Det blev kanoners. :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.