Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Beyond: Two Souls

197 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Beyond: Two Souls (PS3) (PlayStation 3-spel) 3 8.124998 (7) 144:-
Beyond: Two Souls - Special Edition (PS3) (PlayStation 3-spel) 2 7.5 (1) Inga priser

Postad 12 October 2013 - 17:35

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Det går inte.

Postad 13 October 2013 - 12:00

Freddusen
  • Freddusen
  • Lärjunge

• 274 inlägg
  • 0
Och där var det avklarat och som sagt:

Gillade man Heavy Rain så måste det här inhandlas snarast! Gör en minirecension utan så mycket story:

Beyond är väl kanske inte ett spel för alla smaker då det på många sätt är mer en film än ett spel men David Cage visar än en gång att det är möjligt att göra den här typen av spel. Efter ungefär en timmas spelande hade jag redan bestämt mig, det här spelet skulle få mer än en genomspelning. Jag hade redan då tagit något beslut som jag direkt ångrade. Visst, jag tror knappast att det beslutet skulle ha speciellt stort inflytande på hur storyn löpte på efteråt men det är fortfarande ett val jag vill se hur det påverkar för stunden även om inte slutet skulle se annorlunda ut av det. Det är även just det här som får både Beyond och Heavy Rain att särskilja sig från såväl filmer som de flesta andra spelen. Att själv kunna påverka hur delar av historien ska berättas finner jag själv väldigt intressant och lockande.

Med Ellen Page och William Dafoe i rolluppsättningen fanns risken att storyn skulle få stå i bakgrunden och dessa fantastiska skådespelare i centrum men det har Quantic Dream lyckats hålla på en bra nivå. Visst gör deras skådespelarinsatser att kvalitén går upp en nivå men de byggs även upp av en i grunden väldigt gripande berättelse. Exempelvis kan jag nämna en gång under spelets gång där jag valde ett ”fegt” beslut för att jag inte vågade vara modig i den sekvensen. Hade det varit en mindre gripande berättelse så hade jag automatiskt valt det lite modigare valet - men nu känner man samhörighet med karaktärerna. Hur det hade artat sig om jag varit modig? Jag skulle verkligen inte bli överraskad om det var uppbyggt så att det oavsett val hade blivit samma fortsättning men tjusningen med att ändå kunna välja är något jag värderar högt för jag kan ju nämligen inte vara helt säker på hur (lite) mitt val påverkade före jag spelar om spelet eller det specifika kapitlet.

När så eftertexterna började rulla var jag på gränsen till lyriskt och tänkte att ”det här är helt fantastiskt ” och ” bästa jag spelat” men tänker jag efter så är det inte riktigt sanningen. Fantastiskt är det kanske men om jag ska vara ärlig så blev jag kanske mer imponerad av Heavy Rain när det kom, det kändes som att det var ett spel som verkligen hörde till toppen kvalitetsmässigt när det kom för några år sedan men jag ser inte riktigt Beyond på samma sätt idag. Mycket jämförelser drar jag till The Last of Us som jag anser är bättre på många punkter, men det är två fantastiska spel som bägge bör spelas men där The Last of US överlag är det något bättre.

Musiken, skådespelarinsatserna och berättelsen är verkligen fantastiska delar av Beyond och det är verkligen synd att det inte verkar nå ut till den stora massan då jag tror att väldigt många hade uppskattat det här lite annorlunda upplägget.

Betyget är lite svårplacerat. Jag anser att slutet drar upp betyget till 9/10 men överlag är det kanske mer 8/10.

Postad 13 October 2013 - 12:36

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Musiken, skådespelarinsatserna och berättelsen är verkligen fantastiska delar av Beyond och det är verkligen synd att det inte verkar nå ut till den stora massan då jag tror att väldigt många hade uppskattat det här lite annorlunda upplägget.

Ja det är tråkigt. För att inte tala om att vi kanske inte får spela en eventuell uppföljare om folk lyssnar på kritikerna =/.

Nu håller iofs Cage redan på med nästa projekt som antagligen inte är Beyond men kanske hade kommit något i framtiden om det sålde riktigt bra. Därmed tror jag inte att försäljningen kommer att vara helt dålig i slutändan (fast kanske initialt), Heavy Rain sålde 3 miljoner (hade dock mycket bättre betyg) och word of mouth är grymt på detta.

Edit: Metacriticbetyget är uppe på 8.0 nu (började på 7.3 typ). Kommer nog bara fortsätta att stiga.

Redigerat av Zoiler, 14 October 2013 - 11:11.

Postad 14 October 2013 - 12:01

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

• 1111 inlägg
  • 0
fortfarande 7.3 på Metacritic. Sjukt stor span av betyg på det spelet dock, Cage berör. 8.0 i userbetyg dock, som kan jämföras med 8.0 i userbetyg för GTA5 som har 90+ på alla förutom 3 reviews på metacritic.

Men som sagt, sjukt stort span, nått annat spel som haft så spridda betyg?

Postad 14 October 2013 - 12:18

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

fortfarande 7.3 på Metacritic.

Jo jag menade användarbetyget :)

Spannet beror på att fel folk recenserat det. Gillar man den här typen av spel så är det skitbra med kvalitet rakt igenom. Det är så irriterande med såna som sätter 4/10 eller ännu värre 2,5/10 (!!) med motivationen att de inte hittar något "spel att spela" eller för att de har en personlig agenda mot David Cage som många faktiskt har. De recenserar spelet som att det vore en helt annan genre. Du ser inte mig recensera flygsimulatorer för att jag hatar det, av samma anledning skulle dessa personer inte gått i närheten av Beyond.

Men om man jämför trådaktiviteten mot The Last of Us så blev den enorm efter att alla tior rasslade in så det verkar som att många fortfarande går efter metacritic tyvärr.

Edit: Jag kan ju säga att jag följer tråden på Neogaf om Beyond och visst, det finns ett fåtal som inte gillar spelet, men den överväldigande majoriteten är väldigt positiva och förstår inte recensionerna. Många anser det vara deras GOTY. Och här i tråden är det ju ingen som ogillat det (ännu).

Några kommentarer från användarbetygen på MC:

Absolutely amazing game I'm shocked by some of the review scores. I honestly feel like it was penalised for not fitting the CoD mold.

After reading all the bad reviews I did not know what to expect. I even created an account on here just so I can give it a user review as this game deserves a hell of a lot more than what reviewers are giving it. It is such a good game.

Guys let's be fair to the game. Don't review the game as an action rpg or 3rd person shooter. The game is a GRAPHIC NOVEL.

Jag har aldrig varit så irriterad över recensenterna som med detta spelet. De lurar ju folk och gör att jag inte får någon uppföljare.

Redigerat av Zoiler, 14 October 2013 - 12:25.

Postad 15 October 2013 - 18:52

Mr. A
  • Mr. A
  • Lärjunge

• 272 inlägg
  • 0
Jag fick hem mitt ex av special edition från zavvi idag. Jag är jättesugen på att börja spela, men jag har alldeles för många andra spel påbörjade som jag måste spela färdigt innan jag tillåter mig själv att börja med detta också.

Postad 15 October 2013 - 21:44

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Varför inte bara köra igång om du är jättesugen dock? Man ska alltid spela det man är mest sugen på, inte se det som ett jobb att man måste klara av andra först =P.

Postad 15 October 2013 - 22:50

Mr. A
  • Mr. A
  • Lärjunge

• 272 inlägg
  • 0
Jag kanske kan börja om någon dag ändå. Har undvikit att läsa så mycket om spelet, men jag antar att det inte är så jättelångt och att man kan bli klar med det på ett par kvällar? I så fall börjar jag nog spela imorron i alla fall. :P

Kan ju va bra att bli klar med ett såpass storytungt spel snart också innan någon spoilar det för en.

Postad 15 October 2013 - 23:28

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Kan ju va bra att bli klar med ett såpass storytungt spel snart också innan någon spoilar det för en.

Precis, sånt där är farligt :)

Jag blev klar på 3-4 kvällar, det är runt 10-12 timmar.

Min se skickas tidigast imorgon från Amazon

Har det kommit ännu?

Postad 16 October 2013 - 08:22

Cragganmorax
  • Cragganmorax
  • Forumräv

• 754 inlägg
  • 0
Spelade igenom första rundan av Beyond igår kväll och hade hela tiden under de sista scenariona känsla av att jag inte ville spelet skulle ta slut. Beyonds sätt att berätta historien var lite förvirrande i början men man vande sig snabbt. För att vara ett relativt kort spel kändes det ändå som man var med om en lång resa tillsammans med Jodie. Känslor av sorg, ilska, vanmakt, glädje och värme blandades om vart annat och byggde upp en historia som jag gärna tar del av och upplever en gång till.

Postad 16 October 2013 - 09:05

andersos
  • andersos
  • Mästare

• 3199 inlägg
  • 0

Har det kommit ännu?

Nej.

Postad 17 October 2013 - 22:21

Mr. A
  • Mr. A
  • Lärjunge

• 272 inlägg
  • 0
Nu är jag färdig och jag tyckte det var riktigt bra. Jag gillade nog detta mer än Heavy Rain och det får bli en till genomspelning senare när spelet inte är så färskt i minnet längre. Har inte mycket att klaga på mer än att jag tyckte kontrollen var lite jobbig/slö ibland när man skulle gå/springa fritt (och att
Spoiler
).

Absolut inget man bör missa om man inte är trångsynt i sin uppfattning om vad ett spel ska vara.

Postad 17 October 2013 - 22:24

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Färdig redan!? Det gick ju skitsnabbt :)

Postad 17 October 2013 - 22:30

Mr. A
  • Mr. A
  • Lärjunge

• 272 inlägg
  • 0
Började vid ca 18.00 igår och spelade till nästan 02.00 (det var inte riktigt meningen :D), sen spelade jag färdigt ikväll. Får passa på när man har några lediga dagar. :)

Postad 17 October 2013 - 22:41

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Ah, ja det är svårt att sluta spela, 8 timmar flyger så lätt förbi =P. Du valde ju rätt gubbe, han känns mest canon i vilket fall :P

Postad 17 October 2013 - 22:45

Mr. A
  • Mr. A
  • Lärjunge

• 272 inlägg
  • 0
Spoiler

Postad 17 October 2013 - 22:51

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Spoiler

Men jösses vad bra spoilerkoden fungerar.

Redigerat av Zoiler, 17 October 2013 - 22:52.

Postad 17 October 2013 - 23:04

Mr. A
  • Mr. A
  • Lärjunge

• 272 inlägg
  • 0
Spoiler

Postad 17 October 2013 - 23:30

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Spoiler

Postad 18 October 2013 - 09:00

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

• 1111 inlägg
  • 0
Började spela i ungefär en timma igår efter att spelat klart GTA5. Roligare än GTA än så länge.

Postad 18 October 2013 - 10:38

Mr. A
  • Mr. A
  • Lärjunge

• 272 inlägg
  • 0
Spoiler

Postad 18 October 2013 - 11:28

andersos
  • andersos
  • Mästare

• 3199 inlägg
  • 0
Fick mitt se idag lagom till helgen :)

Postad 18 October 2013 - 11:44

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Spoiler

Postad 18 October 2013 - 11:59

Mr. A
  • Mr. A
  • Lärjunge

• 272 inlägg
  • 0
Spoiler

Postad 18 October 2013 - 12:01

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Inte jag heller första genomspelningen, men spelade om några kapitel och just det stod ut.

Postad 18 October 2013 - 12:28

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

• 1111 inlägg
  • 0
Man blir rejält nyfiken på diskussionerna här alltså, får nog bli att köra igenom hela under helgen.

Postad 18 October 2013 - 20:50

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

• 1111 inlägg
  • 0
Verkar inte finnas nån kontrastinställning i spelet, på tok för mörkt i vissa delar, Jodie försvinner helt i skuggorna och man ser inte vilket håll man ska hoppa. Försökt höja kontrast och ljusstyrka på projjen men då blir dom ljusa scenerna på tok för ljusa.
Projjen är fullt kalibrerad och har inte haft problem i andra spel... tråkigt :(

Postad 18 October 2013 - 21:15

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Hade aldrig problem med det, är det skogen eller?

Postad 18 October 2013 - 21:30

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

• 1111 inlägg
  • 0

Hade aldrig problem med det, är det skogen eller?

Japp, i skogen, såg ingenting, fick helt enkelt gissa heh.

Postad 18 October 2013 - 23:17

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Det är som mörkast där, sedan blir det ljusare. Även sett till spelkvaliteten ;)

Postad 19 October 2013 - 17:50

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10548 inlägg
  • 0

Verkar inte finnas nån kontrastinställning i spelet, på tok för mörkt i vissa delar, Jodie försvinner helt i skuggorna och man ser inte vilket håll man ska hoppa. Försökt höja kontrast och ljusstyrka på projjen men då blir dom ljusa scenerna på tok för ljusa.
Projjen är fullt kalibrerad och har inte haft problem i andra spel... tråkigt :(

testa justera gamma i stället

Postad 19 October 2013 - 18:26

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Brukar finnas gamma inställning i alla spel. Finns det inte i detta?

Postad 19 October 2013 - 21:49

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

• 1111 inlägg
  • 0

testa justera gamma i stället

Gjort, men hjälper inte

Brukar finnas gamma inställning i alla spel. Finns det inte i detta?

Nixx, inget som jag hittar i alla fall. Kommit till ett par andra delar där det blir på riktigt mörkt och jag inte ser ett skit av Jodi. Jaja, inget hinder egentligen.

Postad 20 October 2013 - 00:24

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

• 1111 inlägg
  • 0
då var man klar, helt ok spel, solid 8 out of 10 på denna med. Kändes dock som att man var mycket hårdare styrd i storyn än i t.ex. Heavy Rain.

Postad 20 October 2013 - 00:28

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Weeeell, vi säger 9/10, du drog säkert av en poäng för att du inte såg något :P

Postad 20 October 2013 - 10:04

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10548 inlägg
  • 0
6/10 för dålig grafik då :)

Blir nog att låna det här om det dyker upp på bibblan. Knappast interaktiv film har jag svårt med enda lyckade exemplet jag testat är The Walking Dead Season One. Blir det någon PC version tro så man får njuta av det i HD?

Postad 20 October 2013 - 11:29

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

• 1111 inlägg
  • 0

Weeeell, vi säger 9/10, du drog säkert av en poäng för att du inte såg något :P

Haha, jo kan mycket väl vara så :)

Kan ju också ha med att story var så styrd i vissa delar, t.ex.
Spoiler

Sen tyckte jag pacingen i dom olika kapitlena var väldigt ojämnt. Dom flesta låg på mellan 15-30 minuter, och så helt plötsligt var det en som tog mig 2 timmar att spela klart. Men det är en nitpick.

Men du har helt rätt, hade nog vart en 9/10 om jag kunde ha sett mer ;).
Märk väl här också att 8/10 är väldigt bra i min bok, jag kör inte viktad skala där 7/10 är ett mediokert spel, som gamingmedia gör.

Vi säger 85/100 som kompromiss.

Postad 20 October 2013 - 15:00

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Vi säger 85/100 som kompromiss.

Hehe, skojade bara med dig, men gammaproblemen kan ju inte ha hjälpt iaf :)

Spoiler

Edit: Bort, man ska inte mata, lätt att glömma ibland.

Redigerat av Zoiler, 20 October 2013 - 17:07.

Postad 21 October 2013 - 04:50

andersos
  • andersos
  • Mästare

• 3199 inlägg
  • 0
Har kommit en bit nu. Tycker att grafiken är över förväntan faktiskt. För att vara PS3. Bara ibland som något inte ser så bra ut. Bla. händerna ser primitiva ut i närbild. Hade inga problem i skogen. Tvärtom såg det avsnittet mycket bra ut också. Finns inga inställningar i spelet så man måste ha skärmen/projektorn bra inställd. Spelmässigt tycker jag det är mer nerdummat jämfört med Heavy Rain. Inte lika dramatiskt vid valen man gör. Kom i varje fall på att man borde spela om HR nu. Är ju några år sedan sist, och körde bara en gång. Man blev ju inte mindre förväntansfull på Cage's nästa projekt iom. Beyond. Quantic Dream + next gen, can't wait.

Postad 21 October 2013 - 08:07

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

• 1111 inlägg
  • 0

Hehe, skojade bara med dig, men gammaproblemen kan ju inte ha hjälpt iaf :)

Spoiler

Edit: Bort, man ska inte mata, lätt att glömma ibland.

Ja, du har säkert rätt :D, men problemet med att man inte hade nått direkt val kvarstår tycker jag. :)

Postad 21 October 2013 - 08:10

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

6/10 för dålig grafik då :)

Blir nog att låna det här om det dyker upp på bibblan. Knappast interaktiv film har jag svårt med enda lyckade exemplet jag testat är The Walking Dead Season One. Blir det någon PC version tro så man får njuta av det i HD?

PC? Nej Sony släpper inte spel till PC. Det är ungefär lika stor chans som att Nintendo släpper Zelda till PC ;)

Redigerat av Unregistereddc471864, 21 October 2013 - 08:11.

Postad 21 October 2013 - 08:55

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

• 1111 inlägg
  • 0
Planetside (1 och 2), Everquest (1 och 2), Vanguard: SoH, etc. Visst släpper dom spel till PC:)

Men förstår vad du menar :), Beyond kommer inte komma till PC.

Postad 26 October 2013 - 20:04

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

• 1111 inlägg
  • 0
Remember me har gamma inställning.

Just saying.

Postad 08 November 2013 - 22:01

-WR-
  • -WR-
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Planetside (1 och 2), Everquest (1 och 2), Vanguard: SoH, etc. Visst släpper dom spel till PC:)

Men förstår vad du menar :), Beyond kommer inte komma till PC.

Nej, precis som hen säger så släpper Sony släpper inga spel till PC. Du tänker på Quantic Dream.

Postad 08 November 2013 - 22:06

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

• 1111 inlägg
  • 0
Va? Vad har Quantic Dream med Planetside, Everquest, och Vanguard att göra? Alla tre spelen är Sony spel... Sony Online Entertainment, är en subdivision av Sony Computer Entertainment. SCE = Playstation... mer eller mindre.

Postad 09 November 2013 - 10:47

-WR-
  • -WR-
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Va? Vad har Quantic Dream med Planetside, Everquest, och Vanguard att göra? Alla tre spelen är Sony spel... Sony Online Entertainment, är en subdivision av Sony Computer Entertainment. SCE = Playstation... mer eller mindre.

Hmm, du har rätt.

Postad 09 November 2013 - 12:53

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

• 1111 inlägg
  • 1

Remember me har gamma inställning.

Just saying.

Eh, kan ju nämna också att jag är helt dum i huvvet, PS3:an var satt på RGB Full, och varken TV:n eller Projjen var satta på PC-signal på HDMI:n... Ändrat till RGB Limited nu (För att slippa skifta mellan PC och standardsignal på HDMI), och färgerna är mycket bättre.
Beyond: Two Souls. Redeemed! 9 out of 10!

Postad 09 November 2013 - 12:59

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Heh, nåja, tur att spelet har omspelsvärde =P

Postad 27 December 2013 - 17:05

Goyt
  • Goyt
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0
Har alla slutat spela detta underbara spel redan? Spelet har legat ett tag hemma pga PS4 och annat men nu under julledigheten så var det tänkt att detta spel ska testas. Och jag säger bara WOW...helt fantastiskt enligt mig. Fastnade med en gång. Dock så drar det igång fläkten ibland så ini**** på min gamla tjock PS3..men det är det värt :)

Postad 27 December 2013 - 17:13

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Har alla slutat spela detta underbara spel redan?

Det var nog tyvärr inte så många som spelade det till att börja med, vilket är synd för de missar något.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.