http://www.youtube.c...h?v=DFeWYBKH5bE
Redigerat av ROCA, 11 December 2013 - 13:37.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
1 relaterade trådar
Postad 11 December 2013 - 13:36
Gran Turismo 6 New Suspension Comparison Video
http://www.youtube.c...h?v=DFeWYBKH5bE Redigerat av ROCA, 11 December 2013 - 13:37. Postad 12 December 2013 - 07:01
Har löst problemet med F40, och som det verkar flera andra bilar då det verkar finnas ett mittmotorbilsproblem.
Ha sämre däck fram än bak! Sports medium fram och racing hard bak Då är bilen grym att ratta! Förmodligen är det bildäcksbredd som är problemet. Att dom helt enkelt inte räknar med bredare däck bak = mer grepp. Att man inte ens kan köpa bredare däck till bilarna hintar ju om att dom inte anser det viktigt. Som i gt5, gick inte att uppgradera bromsarna! Helt sjukt i ett racingspel, men men. Detta är min gissning i varje fall, att dom glömt säga till spelet att visa bilar har breda däck bak. Redigerat av Beagle five, 13 December 2013 - 15:45. Postad 12 December 2013 - 20:15 Det är nog även så att det är fler än jag som avstår GT6 för att man börjar överge PS3 och istället inväntar första Gran Turismo till PS4. Postad 13 December 2013 - 11:12
Garanterat det också Postad 13 December 2013 - 15:02
ja, gt6 kom verkligen fel i tiden måste man säga. det hade behövt komma ett halvår tidigare, som det ser ut nu så kommer det bli en semiflopp tror jag.
Postad 13 December 2013 - 15:47
Har löst problemet med F40, och som det verkar flera andra bilar då det verkar finnas ett mittmotorbilsproblem.
Ha sämre däck fram än bak! Sports medium fram och racing hard bak Då är bilen grym att ratta! Förmodligen är det bildäcksbredd som är problemet. Att dom helt enkelt inte räknar med bredare däck bak = mer grepp. Att man inte ens kan köpa bredare däck till bilarna hintar ju om att dom inte anser det viktigt. Som i gt5, gick inte att uppgradera bromsarna! Helt sjukt i ett racingspel, men men. Detta är min gissning i varje fall, att dom glömt säga till spelet att visa bilar har breda däck bak. Ojs, råkade skriva in detta där gamla inlägget om f40 var o råkade ta bort det... Men i varje fall så går f40 å några andra bilar till knappt att köra, men nu är det löst! Postad 13 December 2013 - 19:10
Du kan väl börja ställa in deffspärrar, tractioncontrol och spoilers innan du försämrar däcken fram? Man ska ju inte behöva försämra något för att bilen ska bli bra
Ja, det här är allt jag har tills mitt exemplar kommer hem Postad 13 December 2013 - 19:33
Pillat med massa o någon inställning jag fick till trubbade av det dåliga lite men inget fick bort det, förrän däcken byttes. Beroende på vilka man kombinerar går det att få den att bete sig lite hur man vill, men detta är nog bäst kompromiss. Jag kör mina jämförelser o testkörningar på brands hatch o i dess upp o nedgångar så släppte f40n väldigt aggressivt o svårhåmtat så med ratt var man tvungen att köra i 200 graders läget o fullständigt rycka skiten av ratten för att häva sladdar o ta sig runt banan. Häftigt men går inte att köra så mer än på skoj. Med sports hard fram o sports soft bak blev bilen tam som en liten.... Ööh tam grej. Dock tappade den typ all turn in men gick ju nu istället att köra skiten ur utan att vara rädd för att baken skulle tvärsläppa. Nu kunde man köra powerslides ut ur kurvorna istället o verkligen leka med den. Men snäppet fetare däck bak o fram gör den snabbare o lite mer turn in o riktigt grym! Vann nyss en elise räserbil, rackarns vad den greppar! Älskar den!!! Postad 13 December 2013 - 19:36
Släppte baken så är det la bara öka spoilern
På tal om lotus, espriten är den jag kört mest av i alla gt-lir någonsin. I trean var den oslagbar förutom att lådan inte kunde bytas. När den kom så var det den bil som kunde generera mest g-kraft i svängar innan den släppte. Goa tider Postad 13 December 2013 - 19:48
Tror att F40 har väldigt stor skillnad på bredd mellan bak- och framdäck, så ditt resonemang låter ju inte osannolikt.
I Forza-spelen kan man byta däcksbredd, men det verkar som om man i GT-spelen har fler däcksval, å andra sidan? Vad kör du med för ratt? Postad 13 December 2013 - 20:13
Driving force pro. Väldigt svårt, för att inte säga omöjligt, att hämta hem sladdar med Men kört med kontrollen bara idag. Den funkar bra den med, framförallt om det ska hävas sladdar. Lambo miuran med smala små däck lider inte alls av problemen som F40 har, trots att den just är känd för lynnigt högfartsbeteende, så vore kul om någon hos sony kollade upp sin data lite o ser ifall det kanske kan vara lite fel där någonstans. Postad 13 December 2013 - 20:19
Är ju precis som om någon monterat bort vingen, så är precis det jag velat göra, men går inte att justera på f40n. Tror inte det går att köpa annan vinge heller. Ska nog ta o köpa någon av espriterna, dom e ju grymma. Om det finns en bugg med mittmotorbilar med feta bakdäck så lär dom ju också vara påverkade. Postad 18 December 2013 - 15:26
Uppdaterat idag med red bull x challenge, som jag håller på med just nu o rackarns vad härligt x2014 junior bilarna låter haha!
Dessutom får man nu inloggningsbonusar så logga in 5 dagar i rad så tjänar man 200% på prispengarna! Sen har dom patchat buggen som fick folk att fuska till sig pengar. Men det kommer massa special event nu strax där det går att med denna inloggningsbonus tjäna sammanlagt 12 miljoner! Så känns riktigt bra! Och måste säga ännu en gång: älskar detta spel!!! Postad 18 December 2013 - 20:40
Nu har det upptäckts att vissa bilar man köper nya fälgar till så ändras bredden på däcken till samma fram som bak! Alla blir smala!
Detta förklarar mina problem med F40 då jag haft andra fälgar på den hela tiden och skillnaden är stor! Den är körbar med vanliga fälgar om än med väldigt rattande, med andra fälgar är den som om den har såpa på bakdäcken! Postad 18 December 2013 - 21:37
Fick hem GT 6 idag. Testade först med F1 ratten och fick inte till någon bra känsla alls. Sedan krängde jag på 320 mm ratten på min T500RS och då blev det riktigt skoj och skön känsla. Lite jobbigt att min Fanatec Clubsport shifter inte fungerar med PS 4 rätt tråkigt köra paddlar. Rädda sladdar har jag inga problem med alls med T500RSn men vet inte hur mycket energi Polyphony lagt ner på logitech rattarna. De ska få nya drivrutiner vet inte om de släppts? Fanatec rattarna snor Logitechs drivrutiner så är bra beroende av dem också.
Gammalt är det ju men flyter okey i 720p så länge jag inte kör cockpit. Ska testa 1080p igen och se hur det går. Postad 19 December 2013 - 18:04
Hmm senaste patchen gillades inte av min ps3. Låste sig får vi se om jag kommer in igen. Burken måste fixa gt6 sedan kan den dö bäst den vill.
Postad 19 December 2013 - 18:21
Fick hem mitt i lådan idag, får bli till att testa någon dag under ledigheten nu
Postad 19 December 2013 - 21:57
Månlandar racen är ju så geniala. Det bästa med hela spelet att det inte gjorts tidigare
Postad 20 December 2013 - 08:22
Testade GT6 igår, är lite blandade känslor kring spelet faktiskt.
Är man helt ärlig så är ju körkänslan EXAKT likadan som GT5 förutom att bilen är pyttelite mjukare i dämpningen. Så känslan när jag väl kör, oavsett bil, är att jag fortfarande spelar samma spel som GT5 med en aning snyggare grafik och ljussättning. Sen kommer allt annat, och där är det faktiskt riktigt bra! Finns nåt så överjävligt många bilar i spelet, har inte googlat fram nånting men antar att det klår GT5 med rätt mycket! Sen finns det ju ett par nya banor som också var trevligt Ska jag sammafatta allt så tycker jag att det fortfarande har samma stela körkänsla som GT5, men antalet bilar och banor räddar nog spelet en aning. Såklart har det putsats lite på grafiken och repriserna är som vanligt det absolut snyggaste i spelet. Betyg 6,8/10 Postad 20 December 2013 - 16:09
Tycker den är förfinad men jo spelet känns ju fortfarande gammalt precis som GT 5 när det släpptes. Gillar man racing så känns det som givet köp ändå om man gillar att meka med bilen i alla fall. Just den förbättrade fjädringen hjälper absolut en del mot den stela GT känslan speciellt med de äldre vintage bilarna
Sedan kan man tycka vad man vill om leverantörernas girighet. Men både Turn 10 och Polyphony verkar krypa till korset och göra det lättare att tjäna in CR. Helt fascinerande att de vill ha 40 euro för 7.000.000 CR och tar bort möjligheter att sälja bilar, Inte för att jag har några planer men jag börjar undra hur mycket grinding som krävs för att kunna köpa alla koncept bilar ex. Vilka lopp kan man köra om för att få ihop CR hyfsat tidseffektivt och fortfarande ge någonting för det hela? De får ösa på med nya special events vad det verkar för att det ska kunna gå relativt smidigt att dra ihop stora pengar. Vet inte om det är någon vidare utveckling att man inte kan sälja av bilar vad jag kan se eller köpa begat längre. Sedan hur fungerar det här demandet av bilar? Om jag ex köper demo visningen av Mercedes koncept bilen kan jag sedan köra den i ett race eller en inloggning tills jag stupar? Eller kan jag bara köra den i practise utan att betala för den? Verkar som jag bara kan köra mina egna bilar i arkadläget som ännu ett steg att pusha DLC. Postad 22 December 2013 - 17:53
Vem dissade F40n? Det är ju den klart skönaste bilen jag testat hittills. Få ner farten lagom sedan lägga upp en perfekt fyrhjulsdrift balansera med gasen och när du når apex iväg som en raket och känn dig som en gud hur kan man ogilla denna bil? Har du trimmat den sönder och samman Beagle
Fixat 15 stjärnor i international A och kört alla missions där. Alla special missions utförda jag har tillgång till. Ska nog ta mig igenom karriären utan att köpa uppgraderingar eller bilar fram till Super i alla fall förhoppningsvis. Vision GTn fick jag tydligen gratis hoppas det gäller med resterande vision bilar också. 6,8 känns som ett vettigt betyg. Men gillar man bilar och racing så är underhållningsvärdet bra mycket högre än så och repriserna är banne mig referens. Vet inte hur många timmar jag plöjt ner vid det här laget fortfarande hungrig. Postad 23 December 2013 - 22:50
Nähä balansen på F40n blir ju totalt förstörd när man trimmar den? Lite märkligt då jag inte ändrar något i fjädringen alls eller om det är något med race broms paketet som gör den tokdryg. Men det är inte att den vänder runt vid minsta bromspåslag utan den vill helt enkelt göra 360s så fort man styr in lite som om den har absolut noll vikt bak.
Får göra ett till försök i morgon hoppas man inte ska behöva lägga till ballast för att balansera upp den igen. Då kan man lika gärna ta bort turbo paketet... Postad 24 December 2013 - 00:48
Hehe ja efter att jag hade problem med den så har det blivit den bil jag har kört längst med i hela spelet. Just för att jag försökt klura ut den. Sedan körde jag den med ratt som inte går att häva sladd med tilläckligt fort = omöjligt att köra den. Med kontroll och på rätt bana är den kul att köra och går att kontrollera. Även om jag inte tror den beter sig så på riktigt. MEN!!! Byter du fälgar på den blir den TOTALT okörbar! Och det är vad jag körde runt med hela tiden! Låter som om det är just vad du gjort när du trimmade den, har du bytt fälgar också? Bakdäcken blir nämligen lika smala som framdäcken då! Detta gäller ett antal bilar! Vissa blir dock bättre av att byta fälgar! Exempelvis lilla lotus elan. Postad 24 December 2013 - 09:11
Nej inte bytt några fälgar. Jag tror väl nog den ska va väl så körbar med ratt Du måste ju va toksmidig med rattrörelserna och kunna hålla bilen som du vill så jag kommer smälla på min 350 mm ratt i stället för min F1 ratt. Första svängen jag körde F40 var med min 320 mm ratt och då var man ju gud.
Men absolut det går ju fortare gå från lock till lock med gamepad eller f1 ratt jag har väl oftast problemet att jag parerar för mycket och åker på retursladden istället. Postad 24 December 2013 - 13:43
Jag visste att Gran Turismo 6 skulle komma snart, men hur har jag missat releasen?!
Måste beställa nu. Och före jag ens testat spelet så kan jag säga direkt att, eftersom GT5 är det bästa bilspelet jag haft och har, så kommer GT6 med STOR sannolikhet vara snäppet bättre om ens det --> Fortfarande det bästa bilspelet jag kommer att ha. Så det är ett givet köp. Synd bara att de inte har något Collector's Edition eller Signature Edition denna gång (det enda som finns är anniversary, inte så märkvärdigt om du frågar mig). Postad 25 December 2013 - 14:00
Fick spelet igår och har börjat spela lite smått! Verkar trevligt med mkt innehåll ! Jag älskar de nya "cleana" menyerna!
Postad 25 December 2013 - 20:54
Spelat en stund nu och ja det känns verkligen som gt5,trevligt med nya bilar och känns som kopplingen funkar bättre än i gt5 också..
Postad 26 December 2013 - 01:01
Tog och jämförde lite med GT5 idag. Mestadels G37n på nordslingan. Skulle va intressant med ett blindtest här kör man dag och inget oväder så lär det va svårt se skillnad. GT5n flyter lite bättre även om jag vant mig vid GT6 bildflyt vid det här laget. Lite mer roligt i GT6 hade jag ändå men tror jag körde en nordslinga med lite mindre grepp så lite mindre av GT tuff tuff känslan.
Oavsett så är det inga revolutionerande grejer nej och det är smått fascinerande hur man tenderar att totalt förstöra bilar när man uppgraderar dem. En stor sak är race bromsarna som är sjukt överdimensionerade. I regel kan man inte gå över 60 % broms utan att låsa på de flesta bilar även om du bromsar ner från 300 km/h. Nu vet jag inte riktigt om det fungerar så men försöker ställa ner trycket till 0 och vill ofta fortfarande ha mindre bromsverkan så man verkligen får använda pedalerna mer än att dutta med. Tyvärr så behövs de ändå då standardbromsarna allt som oftast inte orkar med längre när man får upp toppfarten. Sedan vet jag inte om fjädringen ställs om bara man köper den fullt justerbara dylika. Hade ju vart skönt veta vad standard inställningarna var i sådana fall då spar man lite tid gällande trial and error i försök att få bilen körbar igen. Nu i Super så blir det en del race att bita i förhoppningsvis. Postad 26 December 2013 - 03:48
Du har hittat en bugg som dök upp nu med senaste patchen. Racebromsarna blir överkänsliga. Ha kvar original tills dom patchat det. Postad 26 December 2013 - 13:10
Men man blir klart långsammare med original även om det blir mer lättkört. Ska försöka testa något 24 min nordschleife race med regn där kanske det blir klockrent med standardbromsar. Valet och kvalet om man ska gå för full wets intermediates eller hårda racing däck. Verkar som man ska behöva gå i depå för däckbyte med de allra flesta bilar på just de här racen då de skruvat upp däckslitaget etc
Postad 27 December 2013 - 08:49
Jag har alltid +1 på ABS bromsar, resten är helt utan assist. Tycker att bromsarna var för känsliga i GT5 också, och där kunde man ju konstigt nog inte ändra typ av bromsar heller.
Postad 27 December 2013 - 13:54
Hur ser man skillnad på premium och standard bilar i gt6? Gick ju i gt5!
Postad 27 December 2013 - 22:42
Ok.. Så gallery view finns inte på standard bilarna? Postad 28 December 2013 - 00:52
En del säger att det går att se på hur klara fönstrena är också men vet inte hur fail proof det är. Helt sjukt att det fortfarande finns premium och non premium bilar måste jag säga.
Postad 28 December 2013 - 09:56
Håller med.... Samtidigt är det helt sjukt med 1200 bilar i ett spel!! Postad 28 December 2013 - 16:05
Nja inte om de håller den här kvaliten. Det är väl fortfarande bara runt 300 bilar som kan sägas hålla fullgod kvalitet om vi räknar bort dubletter och annat. Men de är fortfarande bra kassa med verkligheten som förlaga. Fast jag gissar jag gör fel och håller på med racing däck och grejer. Får väl göra som proffsen bara snurra runt på comfort däcken Objektivt så känns det som att betyget måste ner under 5 men det är ändå kul Postad 30 December 2013 - 17:28
Såg Level gav det 5/10 och håller med det mesta som skrivs där. Karriärläget är sjukt trasigt.
Dock går ändå ha riktigt kul utanför karriären hotlappandes med de bilar som faktiskt känns rätt bra. Men här uppstår ett smått enormt dilemma. Polyphony har minskat ner antalet bilar du vinner i karriären kraftigt Dina bilar som visade sig vara totala grodor och trasiga utan cockpits etc säljs för en spottstyver av vad du köpte dem för. Det finns inget sätt att provköra de flesta bilar. Enbart vissa som används för licens tester eller några courtesy cars i single player. För svårt att tjäna pengar i karriären. Gör jag det jag vill göra nu så får jag inga CR alls... Har man gjort alla event så är det Red bulls eventen som drar in mest. Tar fortfarande åtskilliga timmar med 200 % login bonus att kamma hem 4.000.000 CR ex med meningslös grinding. Polyphony är snälla nog erbjuda en service där man kan köpa 7.000.000 CR för 449 spänn. Det finns 7 bilar cirkus så som kostar 20 000 000 CR... Lite nyfiken på om Turn 10 är än värre med FM 5 med den här ful taktiken? Postad 30 December 2013 - 17:34 Pengar tjänar man på att köra bra på Seasonal Events. Likadant med GT5 där man kunde kamma hem flera miljoner per kväll. Men håller med dig, halvtrist när man måste börja från botten och det tar vääääldigt lång tid innan man får bättre bilar. Postad 30 December 2013 - 18:10
Som sagt när du gjort de special events som finns till handa är det Red bull Junior som drar in mest. Det är månne tidseffektivare att vänta några veckor till nästa special event som om du har tur också erbjuder dig en bil men det blir ju lång väntetid istället för lång grinding tid.
Och som du säger en hel kväll för 4.000.000 CR naeh tycker de är skyldiga att erbjuda det innehåll jag betalt för när jag köpt liret i någon form. Det ska va tillgängligt utanför karriären det är ett så enkelt sätt att lösa det hela på då en del kan finna mer nöja med att arbeta sig upp långsamt. Den biten var det enda som gjorde att jag hade någon behållning av karriärläget alls man måste ju välja undermåliga bilar för att få någon rejsing alls om man har koll på sin kontroller. Apropå bilar visst Fiten får en inte att gå varm direkt men jo det finns många standardbilar av sportstuk som jag kan ha riktigt kul med. Problemet för min del är att karriärläget inte erbjuder någon racing alls bara köra i kapp och samla bilar och skratta åt extrem gummibandseffekt. AIn är verkligen bara till för att se snygg ut i replay läget. Och det lyckas de med Postad 30 December 2013 - 18:24 I princip, ja. Ska ha kommit en uppdatering nu, där de dragit ner priserna på bilarna och skruvat upp det man tjänar. Har inte kört sedan den kom, dock. Postad 30 December 2013 - 19:27
Lite tips gå in på session race på start menyn och dra in lätt en miljon krediter på 5min.. Annars så grymmt roligt spel kommer ihåg hur roligt jag hade med 5:an i början! och dock så roligt här med
Postad 30 December 2013 - 21:13
Jämfört med fm5 så är karriären av oscarkaraktär! Grindingen är dessutom mycket roligare och ger mycket mer än forza 5, framförallt nu med 200% och redbull bilarna. Körde online på forza igår för första gången och visst var det hyfsat trevligt, men som vanligt är det ingen som anpassar sig till dom andra på banan, detta gäller ju självklart gt6 också. Men man kunde ju komma tvåa men i resultat tavlan stod det dnf, hände hela tiden, vart brstulen på min första vinst pga denna bug. Blanda f5 o gt6 med kampanjen från pgr2 så har vi det perfekta bilspelet! Fast drivatar bilarna är ju utan tvekan bästa AI motstånd någonsin! Gäller bara att välja rätt svårighetsgrad för lagom motstånd. Kör på näst svåraste nu, men kan man verkligen banan o bilen så är det svåraste som gäller. Annars blir det som på gt6, bara nöta av det. Redigerat av Beagle five, 30 December 2013 - 21:22. Postad 30 December 2013 - 21:34
Köpte just en Ferrari 458 känns som en riktigt fin kärra, har den klassiska mrbils känslan
Postad 30 December 2013 - 22:03
mrbilskänsla?
Ska det stå något annat där eller är det bara jag som inte förstår. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |