Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Tomrummet som lämnades, någon mer?

113 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 24 May 2013 - 21:35

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0
Prisjakt is da shit för oss som bor på landet. ;)

Postad 24 May 2013 - 21:35

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

• 1111 inlägg
  • 0
haha, Zoiler, börjat med starkspriten nu? :)

OT: men +1 knappen är dumt placerad... du läser en post, och måste skrolla upp för att plussa? site-design fail! :)

Prisjakt is da shit för oss som bor på landet. ;)

Prisjakt is da shit överallt :) Används flitigt, även, för att inte säga speciellt när man är ute och browsar på mediamarkt eller liknande.

Redigerat av Paganmoon, 24 May 2013 - 21:36.

Postad 24 May 2013 - 21:36

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0
Finns inte ens på mobilversionen....

Postad 24 May 2013 - 21:42

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Prisjakt användes senast för några timmar sen. Dock så tiggde du om +1 så du fick ingen. :P

Postad 24 May 2013 - 21:59

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

Finns inte ens på mobilversionen....

? Prisjakt har en egen app, åtminstone till iOS.

Postad 24 May 2013 - 22:02

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Tror han syftade på +1 funktionaliteten.

Postad 24 May 2013 - 22:02

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0
Jag menade +1 till ett inlägg. Knappen uppe till höger i full version....

Postad 24 May 2013 - 22:03

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0
Tror Burken menade +1 knappen :)

Prisjakt is everywhere ;)

Postad 24 May 2013 - 22:10

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10548 inlägg
  • 0

Men ffs, jag gav ju dig chansen att säga om du skämtade eller inte när jag frågade dig om du var ironisk och så svarar du med mer ironi eller skämt eller whatever? Inga smilies eller nåt heller, helt omöjligt att se. Du är kass på det där. Använd smilies eller gör det mer uppenbart annars blir man bara osäker.

Nej men vad är det vi diskuterar? Få se, ursprungsfrågan var:

Menar han vad konsolspel kostar idag nypris i butik eller vad det kostar om man ska köpa det begagnat i butik eller hur menar han?

Om han menar vad de kostar nypris idag så fattar jag inte varför du pratar om 6-700 på Game där du bor när du för det första ändå lånar och för det andra kan köpa billigare online. Om han menar begagnat så går det att få tag på bra mycket billigare än 6-700 på Tradera.

Edit: Sen ska det sägas att jag verkar vara helt ensam om att använda Prisjakt här så det kanske stämmer som du säger.

Jaja skulle sagt jag var ironisk men du kunde sagt prisagenter också :)

Kan få en plus 1 för prisjakt här också m fl.

Det enda som går att jämföra är butikspriser då som nu så jag tycker nog min jämförelse är bra relevant. Kollar jag på launchpriser på webhallen ex så ser jag ingen större skillnad där heller.

Postad 24 May 2013 - 22:46

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Menar han vad konsolspel kostar idag nypris i butik eller vad det kostar om man ska köpa det begagnat i butik eller hur menar han?

Om han menar vad de kostar nypris idag så fattar jag inte varför du pratar om 6-700 på Game där du bor när du för det första ändå lånar och för det andra kan köpa billigare online. Om han menar begagnat så går det att få tag på bra mycket billigare än 6-700 på Tradera.

Jag tänkte på helhet. Hur ser det ut idag med priser på spel jämfört med tidigare generationer? Idag har du billiga spel via internet, både via svenska och utländska sajter. Du har priser som skiftar dramatiskt övertid en kort tid, på ett par månader har priser sjunkit (oftast med hälften). Om jag tittar på dessa faktorer har jag svårt att se varför folk skulle vara sura att andra hands marknaden begränsas.

Om det däremot var som förr, du köpte de flesta spel i en fysisk butik där priset inte sjönk över tid och begagnat faktiskt var ett alternativ att få tag i spelen billigare, då hade mer förstått tomgångarna.

Postad 24 May 2013 - 23:23

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

Prisjakt är rätt stenhårt länkat till minhembio.
Och nej de senaste 10 konsolliren jag spelat har jag lånat på bibblan. Halo 4 senast.

det kommer vara omöjligt med Xbox One

Postad 25 May 2013 - 00:22

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

haha, Zoiler, börjat med starkspriten nu? :)

Verkligen inte ;) . Men va fan, om man frågar om han är ironisk så får han ju säga det med en gång annars tror jag han menar allvar (givetvis) och då hade det varit en fet anklagelse.

Dock så tiggde du om +1 så du fick ingen.

Bastard. Inte ens för en nobel sak, dåligt!

Om jag tittar på dessa faktorer har jag svårt att se varför folk skulle vara sura att andra hands marknaden begränsas.

Du kan ju framförallt inte sälja och inte lika lätt låna ut som förr. Eller ja, vi får se vad de säger i slutändan men om vi utgår från det vi vet nu.

Plus att det fortfarande är klart billigare att köpa begagnat än nytt även idag. Priserna sjunker mycket snabbare på begagnatmarknaden än i butik. Jag har full förståelse för att folk blir pissed off för detta.

Postad 25 May 2013 - 11:38

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

Jag menade +1 till ett inlägg. Knappen uppe till höger i full version....

Aha! Ber om ursäkt för missförståndet.

det kommer vara omöjligt med Xbox One

Haha! Nu är du där, igen! Spekulationer som jag tror kommer att visa sig vara helt fel, åtminstone enligt de senaste ryktena.

Postad 25 May 2013 - 16:03

Unregistered8cb13de7
  • Unregistered8cb13de7
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0

Bered dig på ett fiasko. Sverige är aldrig ngnsin prioriterat när det gäller nya features. Räkna med minst ett par år om det ens kommer stöd för tv-delen här överhuvudtaget.

Jo man är ju ganska rädd för detta, har googlat lite mera nu och flera rapporter säger ju att tv-delarna är US-only i början, och om man se till historien lär det betyda att det kanske kommer något halvdant till Sverige om några år. Och en xbox kan ju inte entusiasterna modda lika lätt som man kan göra med en HTPC med Windows Media Center. Det var tack vare mindre entusiastföretag (tystpc.nu) som vi fick CAM-stöd för DVB-T t.ex. Inte tack vare Microsoft.

Det enda jag inte kan förstå, om det nu blir som olyckskorparna kraxar, är varför MS kallar sin xbox för ONE? Gamla xbox 360 fungerar ju inget vidare för tv och streamat innehåll, och gör man då en ny konsol en massa år senare och döper den till ONE, men ändrar inget av sitt gamla tankesätt att prioritera andra marknader än US. Det var det jag gillade med Media Center, där ansträngde de sig för att få tuners att fungera för andra marknader, t.ex. Japan, Europa och UK även om mycket även på den plattformen var US only, som Netflix t.ex. som inte fungerar i Sverige även om vi nu har tillgång till tjänsten.

Ja MS, förbered er på upplopp om ni inte illa kvickt efter lansering gör tv tillgängligt för Europa ...

/S

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.