Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - TizzBird hybrid Smart TV Box S20T

896 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
TizzBird S20t 4GB (Mediaspelare) 1 5.5625 (15) Inga priser

Postad 28 October 2013 - 14:34

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1276 inlägg
  • 0

är den här släppt ännu? Verkar inte finnas i lager någonstans.
Jag frågar även här: Går det koppla stereo ljud separat ut? Exempel om jag vill köra netflix via hdmi till surroundförstärkaren men jag vill köra spotify till en stereoförstärkare. Skulle det funka eller kommer det krävas kabelutryckning och inställningar varje gång jag byter app.

leverans från fabrik beräknat till den 25/10 och leveransstart i Sverige 30/10.

Postad 28 October 2013 - 15:48

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Första produktionen har släppts idag för flyg till Sverige

Postad 28 October 2013 - 15:57

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Går det koppla stereo ljud separat ut? Exempel om jag vill köra netflix via hdmi till surroundförstärkaren men jag vill köra spotify till en stereoförstärkare. Skulle det funka eller kommer det krävas kabelutryckning och inställningar varje gång jag byter app.

Det går att ta ut stereo-ljud via Analog(RCA), men du kan bara ha ljudet aktiverat för en av de trea alternativa ljudutgångarna (HDMI, SPDIF, RCA). Du behöver inte flytta kablar, men ändra inställningar i menyn på TizzBird.

Postad bild

Postad 28 October 2013 - 16:02

jocke__r
  • jocke__r
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0

Det går att ta ut stereo-ljud via Analog(RCA), men du kan bara ha ljudet aktiverat för en av de trea alternativa ljudutgångarna (HDMI, SPDIF, RCA). Du behöver inte flytta kablar, men ändra inställningar i menyn på TizzBird.

Okej. Det låter bra!
Jag skulle även vilja spegla en datorskärm från nätverket ibland.. men det borde väl gå med någon app från googleplay?

Postad 28 October 2013 - 18:00

Unregisterede08ae2cf
  • Unregisterede08ae2cf
  • Forumräv

• 511 inlägg
  • 0

S20T har Android 4.2.2

DVB-T i Tizzbird är för fria marksända kanaler, de man ej behöver något Boxerkort för att ta emot. Du behöver bara ansluta till TV antenn och göra en sökning efter TV-kanaler.

Fria kanalerna: ganska värdelöst. Hade så på min gamla TVIX 6500 och tröttnade direkt.

Postad 28 October 2013 - 18:54

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Fokus för TizzBird är Mediacenter och OTT (Netflix, Viaplay, SVT Play, etc) DVB-T funktionen kommer med som en bonus och är inte huvudargument för produkten. De flesta har redan detta i sina TV.

Postad 28 October 2013 - 20:54

uberweiss
  • uberweiss
  • Lärjunge

• 388 inlägg
  • 0
Sprang på denna produkt och blev nyfiken.

Hur bra är den inbyggda mjukvaran? Förmodar att det även går att köra XBMC på den. Är det bättre/sämre? Lätt att installera?

Kör XBMC idag via Openelec vilket jag gillar nämligen.

Postad 28 October 2013 - 21:20

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1276 inlägg
  • 0

Hur bra är den inbyggda mjukvaran? Förmodar att det även går att köra XBMC på den. Är det bättre/sämre? Lätt att installera?

Ja du.. hur bra den inbyggda mjukvaran är får du nog vänta på svar tills gemene man har använt produkten.
Det känns lite fel att fråga ÅF om hur bra produkten fungerar (lite partiskt svar?)
Förhoppningsvis levereras denna produkt nästa vecka till kunderna.

XBMC är inte så svårt att installera, tidigare modeller hade för klen hårdvara för att köra XBMC tillfredställande.

Postad 29 October 2013 - 19:38

nydan
  • nydan
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0

Står väl inget om att det krävs programvara för den?,,,eller har jag fel? Har själv tittat på denna o trodde det bara var plug an play

Det ska inte behövas någon programvara :) bara att plugga in och sen dyker den upp som en hårddisk som vilken extern eller usbminne som helst.
Mattias

Postad 29 October 2013 - 19:59

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Om den uppträder som en vanlig USB-hårddisk borde det inte vara något problem.

På den här videon ser du lite hur gränssnittet ser ut och är uppbyggt i S20T:

http://youtu.be/3h4SQNsPKQU

Postad 30 October 2013 - 07:49

uberweiss
  • uberweiss
  • Lärjunge

• 388 inlägg
  • 0

Om den uppträder som en vanlig USB-hårddisk borde det inte vara något problem.

På den här videon ser du lite hur gränssnittet ser ut och är uppbyggt i S20T:

http://youtu.be/3h4SQNsPKQU

Snyggt, tycker det ser utmärkt ut.

En till fråga: kommer det gå att bläddra bland filmerna mer likt ett bibliotek? Som typ XBMC? Att den läser in en hel mapp som innehåller filmer och mappar upp detta snyggt och prydligt, utan att visa vilka mappar filmerna ligger i eller filändelser. Typ såhär:

Postad bild

Och även för serier givetvis. Om man nu inte vill behöva göra XBMC på den vilket jag förstår också går utmärkt.

Redigerat av uberweiss, 30 October 2013 - 07:51.

Postad 30 October 2013 - 09:08

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Jag skall trycka på för ytterligare förbättringar av detta, XBMC är betydligt mer avancerad, men på kostnad av prestanda. Det kostar på att indexera och bygga databaser. TizzBird gjorde ett försök med detta i F11/F20, men databasfunktionen blev ingen fullträff och man har därför avvaktat med detta.
Men TizzBirds GUI skall utvecklas successivt och alla synpunkter är välkomna och förs vidare till det "SmartSheet" system vi har att rapportera buggar och önskemål i.
Men som du påpekar så kan man få XBMC gränssnittet enligt ditt exempel i TizzBird och använda TizzBirds egen mediaspelare för h/w avkodning av filmer. Man får stöd för 24Hz och Full HD 3D och slipper hackande uppspelning av tunga full HD filmer, men missar uppspelning av rar-filer och sökning av undertexter (opensubtitle)

Postad 30 October 2013 - 14:12

Unregistered92394e6c
  • Unregistered92394e6c
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0

Jag skall trycka på för ytterligare förbättringar av detta, XBMC är betydligt mer avancerad, men på kostnad av prestanda. Det kostar på att indexera och bygga databaser. TizzBird gjorde ett försök med detta i F11/F20, men databasfunktionen blev ingen fullträff och man har därför avvaktat med detta.
Men TizzBirds GUI skall utvecklas successivt och alla synpunkter är välkomna och förs vidare till det "SmartSheet" system vi har att rapportera buggar och önskemål i.
Men som du påpekar så kan man få XBMC gränssnittet enligt ditt exempel i TizzBird och använda TizzBirds egen mediaspelare för h/w avkodning av filmer. Man får stöd för 24Hz och Full HD 3D och slipper hackande uppspelning av tunga full HD filmer, men missar uppspelning av rar-filer och sökning av undertexter (opensubtitle)

Har nu beställt denna produkt då den verkar passa mina önskemål perfekt - hoppas kunna köra XBMC i den.
När kan man förvänta sig att den levereras?!

MVH// En förväntansfull köpare

Postad 31 October 2013 - 09:45

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 1
Enligt flyginfo vi fått nu skall de landa i Sverige i början av nästa vecka, vi räknar med att börja distribution i mitten av nästa vecka.

Postad 31 October 2013 - 17:16

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1276 inlägg
  • 0

Enligt flyginfo vi fått nu skall de landa i Sverige i början av nästa vecka, vi räknar med att börja distribution i mitten av nästa vecka.

Är det någon form av kösystem per datum för förbokade ordrar?

Postad 31 October 2013 - 22:15

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Beställningar levereras i turordning.

Postad 31 October 2013 - 23:32

ironsten
  • ironsten
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0
Vet Tizzbird om förbokningarna har fyllt den första leveransen?

Redigerat av ironsten, 31 October 2013 - 23:36.

Postad 01 November 2013 - 08:55

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 2
Det kommer så att det täcker alla beställningar vi har idag från distributör, åf och slutkund och det finns fortfarande kapacitet kvar.

Postad 01 November 2013 - 09:39

uberweiss
  • uberweiss
  • Lärjunge

• 388 inlägg
  • 0
Beställde också en godbit nu, taggad!

Postad 01 November 2013 - 14:49

penke62
  • penke62
  • Lärjunge

• 334 inlägg
  • 0
Hur är tv-mottagaren i den här? Är det HD eller sd?

Redigerat av penke62, 01 November 2013 - 14:50.

Postad 02 November 2013 - 12:10

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1276 inlägg
  • 0

Beställningar levereras i turordning.

Känns bra gjorde beställning 28 sept. :)

Postad 02 November 2013 - 12:18

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0

Hur är tv-mottagaren i den här? Är det HD eller sd?

Den måste klara HD, det gjorde tv-mottagaren i min 6 år gamla Tvix 4100. Å andra sidan är det enda du kan titta på (i HD-upplösning) SVT1 HD och SVT2 HD...

Redigerat av distortion2, 02 November 2013 - 12:18.

Postad 03 November 2013 - 08:42

Mental_istid
  • Mental_istid
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Räcker ju egentligen. Mest skit avbrutet av reklam på resten. Viaplay och CSports för fotboll och så utorrents/xbmc för allt annat.

Den måste klara HD, det gjorde tv-mottagaren i min 6 år gamla Tvix 4100. Å andra sidan är det enda du kan titta på (i HD-upplösning) SVT1 HD och SVT2 HD...

Postad 03 November 2013 - 11:31

penke62
  • penke62
  • Lärjunge

• 334 inlägg
  • 0

Måste, kan man ju tycka, men gör den?

Postad 03 November 2013 - 12:05

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
TV-mottagaren klarar att ta emot och spela in i HD, men den har DVB-T standard, inte den senare som krävs i Sverige DVB-T2.

Postad 03 November 2013 - 12:31

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0

TV-mottagaren klarar att ta emot och spela in i HD, men den har DVB-T standard, inte den senare som krävs i Sverige DVB-T2.

Just ja. På den tiden då jag använde min Tvix 4100 med DVB-T mottagare fanns bara en SVT HD-kanal, och då användes nog DVB-T och MPEG2-kompression, numera är det DVB-T2 och MPEG4 som gäller, det hade nog inte min Tvix klarat heller misstänker jag.

Så ingen SVT1/2 HD på varken Tvixen eller Tizzbird S20T :(

Postad 04 November 2013 - 08:24

CorpseEater
  • CorpseEater
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Jag vill lyfta fram en av de första frågorna som ställdes i den här tråden men som aldrig blev besvarad.

Fungerar HBO Nordic på Tizzbirden?

Postad 04 November 2013 - 08:47

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
HBO fungerar ej. Vi har ej tillstånd att implementera DRM-skyddet (Widevine) som krävs i TizzBird

Postad 04 November 2013 - 17:08

Drappe
  • Drappe
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Har den bara 4GB minne? Går det att utöka? med minneskort eller usb hdd? Streamar man videoklipp från datorn till tizzbird eller hur fungerar den?

Inbyggt wifi?

Postad 04 November 2013 - 18:03

JohnnyMann
  • JohnnyMann
  • Forumräv

• 843 inlägg
  • 1

Har den bara 4GB minne? Går det att utöka? med minneskort eller usb hdd? Streamar man videoklipp från datorn till tizzbird eller hur fungerar den?

Inbyggt wifi?

Snacka om lat, kolla första sidan i denna tråd så har du svar på allt!

Postad 04 November 2013 - 19:20

Unregistered92394e6c
  • Unregistered92394e6c
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0

Snacka om lat, kolla första sidan i denna tråd så har du svar på allt!

Word! (då var vi två som tänkte samma sak)

Postad 05 November 2013 - 08:18

CorpseEater
  • CorpseEater
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

HBO fungerar ej. Vi har ej tillstånd att implementera DRM-skyddet (Widevine) som krävs i TizzBird

Går det att streama HBO från en dator till boxen eller finns det något annat sätt att komma förbi det?

Postad 05 November 2013 - 09:08

Mental_istid
  • Mental_istid
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Går det att streama HBO från en dator till boxen eller finns det något annat sätt att komma förbi det?

Är det en mac och/eller iPad du har borde det väl funka att streama med Airtight. Ingen optimal lösning men jag kör CSports så på min Ouya och det fungerar men är väl inte sådär jättenjutbart.

Postad 05 November 2013 - 12:01

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Tror inte man kommer runt DRM-skyddet. Har testat HBO i min iPod Touch, men där finns ingen AirPlay-knapp där. Har även Testat HBO i PC med Chrome webbläsare, men hittar ingen Chromcast-möjlighet heller.
Det är en djungel nu med DRM-skydd kors och tvärs, Netflix är det lysande undantaget som verkar överleva utan alla krångliga DRM-system och begränsningar.

Men HBO stretar fortfarande emot, de har nyligen accepterat abonnemang utan bindningstid för 79:-, kanske de snart gör så att tjänsten fungerar bredare på fler plattformar.

(Att kolla på HBO i iPod Touch var ingen höjdare, undertexterna ligger mitt i bilden och skymmer i princip hela bilden)

Postad 05 November 2013 - 12:47

Mental_istid
  • Mental_istid
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 1
Trist, nu när teknologin potentiellt är jäkligt billig och klarar allt så fortsätter tjänsterna att krångla med sina egna kunder.

Postad 06 November 2013 - 10:34

CorpseEater
  • CorpseEater
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Hur går det med leveranserna? Har de landat i Sverige än? :)

Postad 06 November 2013 - 16:06

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1276 inlägg
  • 0
Fick SMS nu: :) 2013-11-06 15:41 Posten Nyköping Försändelsen är inlämnad

Postad 06 November 2013 - 16:47

JohnnyMann
  • JohnnyMann
  • Forumräv

• 843 inlägg
  • 0
Denna produkt är sjukt intressant, synd bara att Tizzbird har ett rykte om sig att helt plötsligt skit i att uppdatera sina produkter efter ett år. Pallar inte med att köpa en ny burk varje år bara för att kineserna ska tjäna pengar!

Postad 06 November 2013 - 16:59

mrWolfman
  • mrWolfman
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Ligger nu hos posten ska bli intressant att få en egen första känsla. Har stora förhoppningar... låt mig inte bli besviken

Postad 06 November 2013 - 18:11

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Denna produkt är sjukt intressant, synd bara att Tizzbird har ett rykte om sig att helt plötsligt skit i att uppdatera sina produkter efter ett år. Pallar inte med att köpa en ny burk varje år bara för att kineserna ska tjäna pengar!

Undrar hur ett sånt rykte har uppstått?

F20 lanserades i mars 2012, senaste uppgradering 2013-07-27. När produkten varit på marknaden ett tag, minskar behovet av "bugg"uppgraderingar. Den senaste för denna modell gjordes med anledning av lansering av TizzRemote 2.0, och innan det var det för att anpassa för TizzBirds XBMC plugin.

Postad 06 November 2013 - 19:21

Taggis
  • Taggis
  • Forumräv

• 752 inlägg
  • 0

Undrar hur ett sånt rykte har uppstått?

F20 lanserades i mars 2012, senaste uppgradering 2013-07-27. När produkten varit på marknaden ett tag, minskar behovet av "bugg"uppgraderingar. Den senaste för denna modell gjordes med anledning av lansering av TizzRemote 2.0, och innan det var det för att anpassa för TizzBirds XBMC plugin.

Tyvärr var det så med f11, när ni inte uppdaterade versionerna. Så gick inte vissa appar att installera.

Postad 06 November 2013 - 19:49

JohnnyMann
  • JohnnyMann
  • Forumräv

• 843 inlägg
  • 0
https://www.minhembi...c=293621&st=100 Här kan de ju inte ens installera XMBC tex

Postad 06 November 2013 - 22:44

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Tyvärr var det så med f11, när ni inte uppdaterade versionerna. Så gick inte vissa appar att installera.

F11 och F20 uppdateras samtidigt

Postad 06 November 2013 - 23:23

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
TizzBird består av 2 delar, mediaextender och OTT-box. OTT (Over-the-top) för att utnyttja streamade tjänster från Internet, tex Viaplay, Netflix, SVT Play, mm. Basen för det är Android OS som gör att man kan installera appar. Den andra delen är den klassiska mediaextender, för att strömma och spela media i användarens lokala nätverk.

Det TizzBird själv kan utveckla och styra över är den senare delen. Android levereras av chiptillverkaren (Telechips) och om det skall bli en uppgradering måste den komma därifrån till att börja med. Vi hoppas att vi i framtiden får se bättre support för detta.

Titta man på vad som fanns innan 2012, så var det huvudsakligen mediaextender baserade på Realtek eller Sigma processorer. Ingen av dessa plattformar har ännu en lösning för Android, vilket är det enda alternativet om man vill ha ett bra utbud av appar. Xtreamer säljer fortfarande modeller som man tog fram 2010 (utan fungerande OTT), kanske inte för att de är så bra, utan snarare för att man fortfarande har dem på lager. Boxee Box har varit väldigt populär trots begränsade möjligheter att använda appar och den är numera nedlagd, ingen utveckling.

F10 och F30 var inte lämpliga för Svenska marknaden och vi beklagar att dessa togs in, men det var utanför vår inblandning. Dock är det ett försvinnande litet antal som levererats i Sverige. Dessa produkter är ändå bättre än motsvarande Realtek och Sigma produkter på att erbjuda mediaextender + OTT, även om de har begränsningar.

Idag finns ett antal Android-baserade alternativ, men tror inte det är någon förutom TizzBird som erbjuder det man förväntar sig av en mediaextender: 24Hz, Dolby, DTS, Scraping, NFS/Samba protokoll, mm. De kan fungera bra med OTT tjänster för stunden, men hur ser utvecklingen ut för dessa i framtiden. Och i många fall r de ren katastrof för den som vill spela och strömma video lokalt.

Postad 07 November 2013 - 09:43

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

https://www.minhembi...c=293621&st=100 Här kan de ju inte ens installera XMBC tex

F20 lanserades 2011, det finns en lösning för att köra XBMC på den som TizzBird tagit fram. Finns det några andra Android-boxar från 2011 som du idag kan köra XBMC för Android på?. Det är svårt att idag säga vad som kommer om 2-3 år och samtidigt ge garantier för att det då skall fungera på S20T.

Postad 07 November 2013 - 18:04

uberweiss
  • uberweiss
  • Lärjunge

• 388 inlägg
  • 0
Kommer det att släppas någon remote app för oss som inte kör Androidtelefoner?

Postad 07 November 2013 - 18:19

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1276 inlägg
  • 0
Fått min idag och testat några timmar nu.

Ett problem är med filer med 1440*1080@50i de visas inte i 16:9 formatet utan i 4:3.... hmm.

Att spela upp BD med vissa typer av menyer kräver att man måste välja "popup" i TB's meny som kommer upp i nedre delen av bilden . aktiveras inte popup så kan man inte välja play eller något annat i BD rullens meny.

Tizzbird Sverige.... Går det inte att döpa om NETWORK1, NETWORK2, NETWORK3 osv till FILM, RESOR, BILDER mm.
Ganska jobbigt att veta vad som ligger under NETWORK 1,2,3...24

Så ser det ut när man väljer FILM iconen på startmenyn då dyker NETWORK1, NETWORK2, NETWORK3 osv då jag inte har filmer i alla utdelningar så skall man väl kunna slippa se de som är av annat innehåll??

Fortsätter testa...

Postad 07 November 2013 - 18:48

Unregistered17177ab2
  • Unregistered17177ab2
  • Forumräv

• 898 inlägg
  • 0
1440x1080 är väl 4:3...

Postad 07 November 2013 - 18:53

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Förhållandet 1440/1080 är samma som 4/3, så det är väl anledningen till detta, men kan du ställa om till 16:9 när du spelar upp filmen?
För BD är det begränsad menyfunktioner.
Håller med om att det vore värdefullt att själv kunna redigera namnen på nätverksenheter. Har lämnat förslaget vidare och fått svar att de skall överväga om det går att göra.
Den visar alla nätverksanslutningar i film/musik/bild utforskaren.

Postad 07 November 2013 - 19:03

Unregisteredcd3e6ec8
  • Unregisteredcd3e6ec8
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
Hade funderingar på att skaffa denna, men den föll bort då inte kan läsa Ext3. Är det något som kommer med någon uppdatering eller?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.