Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Playstation 4, Problem och lösningar

490 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Playstation 4, Problem och lösningar (156 medlem(mar) har röstat)

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 28 December 2013 - 21:37

Megaman1
  • Megaman1
  • Beroende

• 1193 inlägg
  • 0

Jag har ett gammalt pc headset som jag körde med innan jag köpte ett nytt. Och med det funkade micen med en sådan Y-koppling.
Kamera micen kan du ej stänga av, den är alltid på! Tror dock att micljudet bara kommer genom headsetet om du har det inkopplat!
Ang. om kameran funkar som mic om man ej har mic på headsetet vet jag ej.

Tack för svaret. Köpte en splitter + adapter. Ska prova ikväll.
Jo kameran funkar som mic. Folk hörde mig när jag pratade. Hoppas den stänger av sig automatiskt nu när den förhoppningsvis känner att en mic är inkopplad. Annars får jag ta ut sladden..

Postad 28 December 2013 - 22:14

Zerokelvin
  • Zerokelvin
  • Beroende

• 1358 inlägg
  • 0

Tack för svaret. Köpte en splitter + adapter. Ska prova ikväll.
Jo kameran funkar som mic. Folk hörde mig när jag pratade. Hoppas den stänger av sig automatiskt nu när den förhoppningsvis känner att en mic är inkopplad. Annars får jag ta ut sladden..

Så lite så!

Jag har kameran och det blir inte rundgång för mig! :)

Redigerat av Zerokelvin, 28 December 2013 - 22:14.

Postad 28 December 2013 - 23:07

Megaman1
  • Megaman1
  • Beroende

• 1193 inlägg
  • 0

Redigerat av Megaman1, 28 December 2013 - 23:10.

Postad 30 December 2013 - 22:24

Megaman1
  • Megaman1
  • Beroende

• 1193 inlägg
  • 0
Bara jag som inte kan logga in på PSN?

Edit: PSN EU måste ligga nere. Us kontot funkar. =(
Kanske är milleniumbuggen som slår in lite senare än väntat nu vid årskiftet?
Edit: Funkar

Redigerat av Megaman1, 30 December 2013 - 23:14.

Postad 31 December 2013 - 10:54

philippp
  • philippp
  • Lärjunge

• 481 inlägg
  • 0

Bara jag som inte kan logga in på PSN?

Edit: PSN EU måste ligga nere. Us kontot funkar. =(
Kanske är milleniumbuggen som slår in lite senare än väntat nu vid årskiftet?
Edit: Funkar

Hur fixade du det? jag kan inte logga in på psn på något konto trots att internet funkar här hemma :(

Får felkod nw-31485-1 det konstiga är att jag kan inte logga in på psn men jag kan gå in i webbläsaren och surfa....

Redigerat av philippp, 31 December 2013 - 11:03.

Postad 31 December 2013 - 11:28

andersos
  • andersos
  • Mästare

• 3199 inlägg
  • 0
Loggade nyss in och spelade BF4, inga problem här.

Postad 31 December 2013 - 11:39

Megaman1
  • Megaman1
  • Beroende

• 1193 inlägg
  • 0

Hur fixade du det? jag kan inte logga in på psn på något konto trots att internet funkar här hemma :(

Får felkod nw-31485-1 det konstiga är att jag kan inte logga in på psn men jag kan gå in i webbläsaren och surfa....

Väntade.. Funkade efter 15 min. Är väl och rotar i något till och från.

Postad 31 December 2013 - 12:04

philippp
  • philippp
  • Lärjunge

• 481 inlägg
  • 0
Det konstiga är att jag kan surfa i webbläsaren :o

När jag går in på nätverk-> testa nätverk så får jag lyckades lyckades och sen misslyckades på inloggning på psn.... det har ju funkat utan problem innan så vad är det för skit som har börjat nu? :( när man äntligen har tid att spela...

Redigerat av philippp, 31 December 2013 - 12:10.

Postad 31 December 2013 - 12:10

Zerokelvin
  • Zerokelvin
  • Beroende

• 1358 inlägg
  • 0

Det konstiga är att jag kan surfa i webbläsaren :o

Så struligt just nu! Igår när jag skulle spela så startade jag bf efter lite strul. Bara det att då stog det att jag måste vara inloggad i psn.
Det konstiga här var att jag vart inne i playstation storen och höll på att ladda ner China Rising till BF.
Samma med friends list laddar väldigt segt.

Postad 31 December 2013 - 12:11

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

• 648 inlägg
  • 0
Igår gick jag in på Live o skulle kolla på lite streamat gameplay. Döm min förvåning när jag tryckte på PS knappen och skärmen blev blå och låste sig. Inget funkade, så, jag stängde av via hårdvaruknappen.
Ingen felkod, ingenting. Inte ens när konsolen startade igen.

Postad 31 December 2013 - 12:20

philippp
  • philippp
  • Lärjunge

• 481 inlägg
  • 0

Så struligt just nu! Igår när jag skulle spela så startade jag bf efter lite strul. Bara det att då stog det att jag måste vara inloggad i psn.
Det konstiga här var att jag vart inne i playstation storen och höll på att ladda ner China Rising till BF.
Samma med friends list laddar väldigt segt.

skönt att höra att det inte bara är mitt playstation som har detta problem :D har försökt googla en massa men har inte hittat någon lösning tyvärr. :(

Postad 31 December 2013 - 12:27

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0
När min varit i standby en längre tid går det inte att logga in på det trådlösa nätet.

Postad 31 December 2013 - 12:52

philippp
  • philippp
  • Lärjunge

• 481 inlägg
  • 0
testade att logga in på psn på mitt ps3 där var det inga problem känns som om det är något med ps4an några förslag?

Postad 31 December 2013 - 13:06

Megaman1
  • Megaman1
  • Beroende

• 1193 inlägg
  • 0

testade att logga in på psn på mitt ps3 där var det inga problem känns som om det är något med ps4an några förslag?

Tror där är överbelastat ibland bara

Postad 31 December 2013 - 13:12

philippp
  • philippp
  • Lärjunge

• 481 inlägg
  • 0

Tror där är överbelastat ibland bara

Det har varit så sen igår kväll :(

Postad 31 December 2013 - 15:30

philippp
  • philippp
  • Lärjunge

• 481 inlägg
  • 0
Hmm nu funkar det igen men det är något som är konstigt med hastigheten på internet anslutningen...

Playstation test via nätverk = 0.2mbit
Dator via bredbandskollen = 10mbit

Någon som vet vad som skulle kunna vara fel?

Postad 01 January 2014 - 10:54

Zerokelvin
  • Zerokelvin
  • Beroende

• 1358 inlägg
  • 0

Igår gick jag in på Live o skulle kolla på lite streamat gameplay. Döm min förvåning när jag tryckte på PS knappen och skärmen blev blå och låste sig. Inget funkade, så, jag stängde av via hårdvaruknappen.
Ingen felkod, ingenting. Inte ens när konsolen startade igen.

Det där har hänt mig två-tre gånger! Inte just för att jag tryckt på ps knappen men konsolen har liksom hängt sig så man
får stänga av den!

skönt att höra att det inte bara är mitt playstation som har detta problem :D har försökt googla en massa men har inte hittat någon lösning tyvärr. :(

Det är nog inte våra konsoler som strular. Måste vara PSN som är lite buggigt nu när det är ganska stort tryck under jul nyårs helgerna!

Hmm nu funkar det igen men det är något som är konstigt med hastigheten på internet anslutningen...

Playstation test via nätverk = 0.2mbit
Dator via bredbandskollen = 10mbit

Någon som vet vad som skulle kunna vara fel?

Har du prövat att starta om konsolen och kolla hastigheten efter det. Annars är det enda jag kan komma att tänka på är att starta om routern!

Edit: Här är lite portar man kan behöva öppna för att det ska funka bra med PSN och spelande!
Borde ju inte ha någonting med hastigheten att göra, men du kan ju testa!
Kolla även vilken NAT typ du har inställt.
https://support.us.p...detail/a_id/241

Redigerat av Zerokelvin, 01 January 2014 - 11:10.

Postad 01 January 2014 - 18:11

philippp
  • philippp
  • Lärjunge

• 481 inlägg
  • 0

Det där har hänt mig två-tre gånger! Inte just för att jag tryckt på ps knappen men konsolen har liksom hängt sig så man
får stänga av den!

Det är nog inte våra konsoler som strular. Måste vara PSN som är lite buggigt nu när det är ganska stort tryck under jul nyårs helgerna!

Har du prövat att starta om konsolen och kolla hastigheten efter det. Annars är det enda jag kan komma att tänka på är att starta om routern!

Edit: Här är lite portar man kan behöva öppna för att det ska funka bra med PSN och spelande!
Borde ju inte ha någonting med hastigheten att göra, men du kan ju testa!
Kolla även vilken NAT typ du har inställt.
https://support.us.p...detail/a_id/241

Lite pinsamt kanske men jag hittade problemet :blush: mitt playstation stod bakom tv:n och där var tydligen mottagningen från routern dålig flyttade upp det jämte och nu har jag en stabil connection :D :D :D

Kan tillägga att routern är ganska långt ifrån så minsta lilla blockering påverkar nog ganska mycket :(

Postad 01 January 2014 - 18:14

Zerokelvin
  • Zerokelvin
  • Beroende

• 1358 inlägg
  • 0

Lite pinsamt kanske men jag hittade problemet :blush: mitt playstation stod bakom tv:n och där var tydligen mottagningen från routern dålig flyttade upp det jämte och nu har jag en stabil connection :D :D :D

Kan tillägga att routern är ganska långt ifrån så minsta lilla blockering påverkar nog ganska mycket :(

Haha...Ja så kan det vara! Skönt att du hittade strulet iaf. Har du inte möjlighet att dra en kabel till konsolen?

Postad 01 January 2014 - 19:03

philippp
  • philippp
  • Lärjunge

• 481 inlägg
  • 0

Haha...Ja så kan det vara! Skönt att du hittade strulet iaf. Har du inte möjlighet att dra en kabel till konsolen?

nej inte som det ser ut nu men ska flytta snart så då blir det snabbare nät och via kabel :D ska bli skönt :D

Postad 01 January 2014 - 22:06

The 4 Rings
  • The 4 Rings
  • Forumräv

• 511 inlägg
  • 0
Inget nytt om fläktljudet? Är jävligt störande

Ps4 epic fail tyvärr,alla skyller på kz lr inte alla men fläkten köttar på bra i bf4 campaign mode oxå,fast mer upp o ner.... Spela några minuter så hör ni;)

Sen låter den mer än min vinkylare ibland men men ska ikke va gnällig den funkar med hörselkåpor:)

Redigerat av Zoiler, 02 January 2014 - 02:14.

Postad 02 January 2014 - 12:10

The 4 Rings
  • The 4 Rings
  • Forumräv

• 511 inlägg
  • 0
Kul när man köper spel digitalt o sen funkar spelet inte :angry:

Postad 02 January 2014 - 13:09

Zerokelvin
  • Zerokelvin
  • Beroende

• 1358 inlägg
  • 0

Inget nytt om fläktljudet? Är jävligt störande

Ps4 epic fail tyvärr,alla skyller på kz lr inte alla men fläkten köttar på bra i bf4 campaign mode oxå,fast mer upp o ner.... Spela några minuter så hör ni;)

Sen låter den mer än min vinkylare ibland men men ska ikke va gnällig den funkar med hörselkåpor:)

Jag har hört flera som har anmärkt på att fläkten i deras PS4:or låter mycket!
Lämna tillbaka den! Om den nu låter så pass mycket måste det vara något fel på fläkten!
Vart har du köpt den?

Postad 02 January 2014 - 14:02

Megaman1
  • Megaman1
  • Beroende

• 1193 inlägg
  • 2
Faktiskt inte lagt märken till nån ljudnivå alls förutom i själva skivmatningsögonblicket. Men o andra sidan hör jag inget vidare nivå i Killzone heller och det säger ju alla att det låter som fan så jag är nog inte så kräsen med det.. Inne i spelet.
Van vid att filtrera bort barnskrik o sånt kanske. =)

Postad 02 January 2014 - 14:39

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0

Kul när man köper spel digitalt o sen funkar spelet inte :angry:

Vad var det som inte funkade då?

Postad 02 January 2014 - 15:09

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

• 648 inlägg
  • 0

får stänga av den!

Har det hänt efter att du skrev detta? Jag har klarat mig (ta i trä)

Postad 02 January 2014 - 15:20

The 4 Rings
  • The 4 Rings
  • Forumräv

• 511 inlägg
  • 0
NFS rivals,alltså spelet funkar men inte när man trycker på R2 knappen vilken man gasar med?? R2 knappen funkar i alla andra spel

Postad 02 January 2014 - 15:25

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0
Google, verkar va nåt med patchen.

Postad 02 January 2014 - 15:52

Zerokelvin
  • Zerokelvin
  • Beroende

• 1358 inlägg
  • 0

Har det hänt efter att du skrev detta? Jag har klarat mig (ta i trä)

Nej inte efter det! peppar peppar....
Detta har hänt två-tre gånger på ca 100 timmars spelande och övrigt mickel med konsolen!

Postad 02 January 2014 - 16:01

Agaton
  • Agaton
  • Forumräv

• 670 inlägg
  • 1
Kanske är skillnad på ljudnivå på fläktarna från maskin till maskin, som på PS3. Min "tjockis" PS3:a låter som bara fasen och går inte använda som Blu-ray spelare på grund av detta. Sedan köpte jag en PS3 Slim och den låter knappt någonting och min PS4:a är i samma klass.

Postad 03 January 2014 - 21:35

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6892 inlägg
  • 0
Glömt att nämna att gummispakarna har klarat sig, trots våldsamt mycket Resogun.
Verkar bara som att det var yttersta lagret på gummit som inte höll måttet. Och det lilla ytliga hålet har inte blivit större heller. Så förhoppningsvis (ta i trä) så håller resten av gummit nu :)

Postad 04 January 2014 - 22:36

Unregisterede606b1f9
  • Unregisterede606b1f9
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Bra nog så har min PS4:a helt slutat spotta ur skivorna. Den höll på i 2 dagar. Nu funkar den suveränt och har gjort det i flera veckor! Skumt!

Postad 05 January 2014 - 15:21

The 4 Rings
  • The 4 Rings
  • Forumräv

• 511 inlägg
  • 0
Nu funkar nfs men ser inte att den har uppdaterat nåt??? Det är skumt!

Postad 05 January 2014 - 20:10

Adrianiii
  • Adrianiii
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Hej, jag beställde en PS4 med kamera och två handkontroller från Frankrike, nu har jag upptäckt att knapparna på ena handkontrollen är väldigt tröga så tänkte om nån kan hjälpa mig och berätta vart jag kan vända mig för och få hjälp?

Postad 06 January 2014 - 08:33

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

• 3086 inlägg
  • 0

Hej, jag beställde en PS4 med kamera och två handkontroller från Frankrike, nu har jag upptäckt att knapparna på ena handkontrollen är väldigt tröga så tänkte om nån kan hjälpa mig och berätta vart jag kan vända mig för och få hjälp?

Har du läst diskussionen precis ovanför ditt inlägg?

Kontakta Nordisk film och fråga om de kan hänvisa dig till en butik. Funkar inte det får du kontakta företaget du köpte av.

Postad 06 January 2014 - 09:05

ers
  • ers
  • Lärjunge

• 492 inlägg
  • 0
Inga direkt fel på min dock är den ibland omöjlig att väcka från standby läget, antar att det är mjukvarurelaterat? Fler som har haft samma fel?

Postad 06 January 2014 - 10:59

Megaman1
  • Megaman1
  • Beroende

• 1193 inlägg
  • 0

Inga direkt fel på min dock är den ibland omöjlig att väcka från standby läget, antar att det är mjukvarurelaterat? Fler som har haft samma fel?

Inte jag iaf. Har den alltid i Standby.

Postad 06 January 2014 - 12:04

Adrianiii
  • Adrianiii
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Jag har gjort det men vad jag har läst av tidigare fall så hjälper dom inte ett skit.

Postad 06 January 2014 - 12:07

frass3
  • frass3
  • Veteran

• 1521 inlägg
  • 0
Om det är r1 och l1 som fastnar å krångla fixar man det själv på 5 min. Bara å googla så finns det en massa videos hur man gör.

Postad 06 January 2014 - 15:26

Eratus
  • Eratus
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Min PS4 har ett väldigt högt fläktljud. Jag har den på en öppen yta, liggandes med gott om utrymme på alla håll.
I standby och utan spel igång är dem så gott som ljudlös men om jag startar Battlefield och spelar i några minuter låter den väldigt högt. Jag vet att det är relativt, för en borrmaskin hade jag tyckt att det var tyst, men för en sprillans nytt TV-spel tycker jag inte att det håller. Min gamla PS3 lät mycket mindre.

Jag har testat att att mäta ljudnivån med diverse appar men det känns inte helt tillförlitligt. Det bästa sättet jag kan beskriva det på är att det låter som en riktigt gammal dator vars CPU-fläkt fått fnatt. Jag kan höra mitt system två rum bort från vardagsrummet där den står. Stämmer inte riktigt överens med de som säger att de måste lägga örat mot maskinen för att ens höra något.

Det blir nog till att returnera den när de börjar finnas i lager.

Postad 06 January 2014 - 16:42

The 4 Rings
  • The 4 Rings
  • Forumräv

• 511 inlägg
  • 0
Hör du den 2 rum bort måste det va en defekt konsol:/ men håller med att det där med att lägga örat mot den o knappt höra den är BS. Fläktar den på jämnt lr går den ner o upp?

Postad 06 January 2014 - 16:51

Zerokelvin
  • Zerokelvin
  • Beroende

• 1358 inlägg
  • 2

Min PS4 har ett väldigt högt fläktljud. Jag har den på en öppen yta, liggandes med gott om utrymme på alla håll.
I standby och utan spel igång är dem så gott som ljudlös men om jag startar Battlefield och spelar i några minuter låter den väldigt högt. Jag vet att det är relativt, för en borrmaskin hade jag tyckt att det var tyst, men för en sprillans nytt TV-spel tycker jag inte att det håller. Min gamla PS3 lät mycket mindre.

Jag har testat att att mäta ljudnivån med diverse appar men det känns inte helt tillförlitligt. Det bästa sättet jag kan beskriva det på är att det låter som en riktigt gammal dator vars CPU-fläkt fått fnatt. Jag kan höra mitt system två rum bort från vardagsrummet där den står. Stämmer inte riktigt överens med de som säger att de måste lägga örat mot maskinen för att ens höra något.

Det blir nog till att returnera den när de börjar finnas i lager.

Vi har några här på forumet som även dom har en fläkt som verkar defekt, eller om det nu är något fel i programmeringen på dom!
Något knas måste det vara iaf!
Min låter inte alls speciellt mycket efter några timmars spelande!

Postad 06 January 2014 - 17:34

Eratus
  • Eratus
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Vi har några här på forumet som även dom har en fläkt som verkar defekt, eller om det nu är något fel i programmeringen på dom!
Något knas måste det vara iaf!
Min låter inte alls speciellt mycket efter några timmars spelande!

Jo jag såg det, tänkte dela av min erfarenhet. Jag tror att min helt enkelt blir för varm som jag hört att första 360 blev. Min fläkt går nu för fullt, trots det är mitt ps4 obehagligt varmt. Den borde ju vara sval tycker man iom att fläkten går för fullt.

Postad 06 January 2014 - 17:38

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Min låter stort sett ingenting. Har dock inga spel på skiva.

Postad 06 January 2014 - 18:00

Adrianiii
  • Adrianiii
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Det är inte dom som krånglar utan dom vanliga fyra knapparna som är tröga.

Postad 06 January 2014 - 20:11

Eratus
  • Eratus
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Hör du den 2 rum bort måste det va en defekt konsol:/ men håller med att det där med att lägga örat mot den o knappt höra den är BS. Fläktar den på jämnt lr går den ner o upp?

Nej den går allt ner när jag stänger av spelen. Fläkten går dock till och med igång i Resogun, men inte riktigt lika högt.

Postad 06 January 2014 - 20:50

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlägg
  • 0
Min låter också mycket men kör med hörlurar så jag hör det inte direkt. Men så fort jag spelat bf4 så går den upp i varv direkt. Bor i vellinge hade varit intressant att komma hem till någon och höra deras så man kan jämföra.

Postad 06 January 2014 - 21:08

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6892 inlägg
  • 0
Lite intressant att gå igenom ca 6 år gamla trådar och omdömen om PS3 när den var ny, det var exakt samma problem även då med fläktarna. Vissa gick tysta och vissa gick direkt på högvarv.
Tyvärr är det lite av ett lotteri när man skaffar en helt ny konsol på release. Barnsjukdomar är inget ovanligt. Och alla maskin releaser har haft diverse problem och buggar i början.

Redigerat av Svante Skoog, 06 January 2014 - 21:10.

Postad 06 January 2014 - 21:55

The 4 Rings
  • The 4 Rings
  • Forumräv

• 511 inlägg
  • 0
Min varvar upp också men inte lika mkt som i Kz,men visst öser den på oavsett vilket spel.

Postad 06 January 2014 - 22:49

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

Det är inte dom som krånglar utan dom vanliga fyra knapparna som är tröga.

Jag hade så på ps3 kontrollerna efter x antal timmar spelade. Öppnade upp kontrollen, gjorde lite rent, funkade bra i en månad och började fastna igen. Speciellt x-knappen.

Är det lika bökigt att öppna ds4 kontrollerna som ps3? Har för mig det var en del pill.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.