Battlefield Hardline [PS4]
416 svar till detta ämne
Postad 14 June 2014 - 08:25
andersos
-
andersos
-
Mästare
-
-
3199 inlägg
Ja man rör sig konstigt (och sakta?), ljuden på allt är så dämpade och tycker texturerna/modellerna är detaljfattiga. Annars tycker jag verkligen om konceptet med Heist. Men det är ju bara beta.
Postad 14 June 2014 - 08:34
Johan_i_burken
-
Johan_i_burken
-
Mästare
-
-
3637 inlägg
Såg att jag fick en update igår. Någon som testat skillnaden?
Postad 14 June 2014 - 08:57
andersos
-
andersos
-
Mästare
-
-
3199 inlägg
Postad 14 June 2014 - 10:10
walkiii
-
walkiii
-
Mästare
-
-
3023 inlägg
Det är ingen favorit för mig heller det här. Saknas känsla i spelet och nu känns det som en mod till bf4. Men vi får inte glömma att det är en tidig beta och ca 5 månader till release, så mycket kan hända på den tiden. Kan till och med bli sämre.
Postad 14 June 2014 - 17:02
solitarypredator
-
solitarypredator
-
Lärjunge
-
-
440 inlägg
Det är ingen favorit för mig heller det här. Saknas känsla i spelet och nu känns det som en mod till bf4. Men vi får inte glömma att det är en tidig beta och ca 5 månader till release, så mycket kan hända på den tiden. Kan till och med bli sämre. 
Sämre blir det garanterat när Dice är med och leker....
Postad 14 June 2014 - 18:03
Satsvear
-
Satsvear
-
Mästare
-
-
3067 inlägg
Är väldigt glad att de släppte betan för alla. Satt och tvekade mellan förbeställa via psn store och internetbutik. Som det är just nu så avvaktar jag helt och hållet.
Postad 15 June 2014 - 11:10
Unregistered17f9fb0d
-
Unregistered17f9fb0d
-
Forumräv
-
-
844 inlägg
Jag må vara dum, men jag hittar inte hur jag får tag på betan. Länken i mailen med koden hjälpte inte direkt.
Postad 15 June 2014 - 11:28
Johan_i_burken
-
Johan_i_burken
-
Mästare
-
-
3637 inlägg
I storen kan du lösa in koder....
Såg nu att du fått svar i bf4a tråden...
Redigerat av Johan_i_burken, 15 June 2014 - 11:30.
Postad 15 June 2014 - 17:26
tjenna
-
tjenna
-
Användare
-
-
109 inlägg
Matcherna känns för korta, iallafall blood heist matcherna. Jag har inte blivit övertygad av betan än så länge.
Postad 16 June 2014 - 12:55
Unregistered17f9fb0d
-
Unregistered17f9fb0d
-
Forumräv
-
-
844 inlägg
Provade några matcher igår. Ganska likgiltig till det hela. Tyckte det kändes som en mod som någon slängt ihop lite hastigt. Ganska rörigt också. Men visst kan det bli kul till slut. Det där med att spela ihop pengar och köpa vapen mm gillar jag dock inte. Som nått j*vla farmville.
Postad 16 June 2014 - 14:13
izikiel
-
izikiel
-
Veteran
-
-
2254 inlägg
Ingen skillnad på att samla pengar och köpa vapen för motför att samla exp och låsa upp vapen egentligen. Bara en annan approach. Underhållande, men känns mer som en mod än som ett eget spel japp
Postad 16 June 2014 - 14:19
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3846 inlägg
Ganska rörigt också. Men visst kan det bli kul till slut. Det där med att spela ihop pengar och köpa vapen mm gillar jag dock inte.
Håller med. Jag vill levla mig upp till vapen old-school sätt. Har precis samma problem med alla COD efter MW2 där man mer eller mindre bara behöver få ihop lite poäng/pengar så kan man köpa det sista vapnet, perk eller vad fan man nu vill ha... tar bort nöjet med att nöta.
Postad 24 June 2014 - 07:23
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3846 inlägg
efter att ha testat betan lite snabbt så var jag som sagt inte så intresserad men efter att ha sett denna video så blev jag lite pepp igen : )
https://www.youtube....h?v=no6TAX-rgj8
Postad 25 June 2014 - 17:30
walkiii
-
walkiii
-
Mästare
-
-
3023 inlägg
Betan slutar imorgon, så va tvungen att testa lite till. Visst, jag va själv och det är inte jättekul. Men var är känslan i spelet?
Postad 25 June 2014 - 21:52
tjenna
-
tjenna
-
Användare
-
-
109 inlägg
Har ändrat mig, tycker spelet är helt okej. Kanske inget instant buy eftersom bf4 fortfarande är bra mycket roligare. Ett stort plus att det inte gick jävla bullshit sci fi iallafall. Jag har nu fått känn på heist, och det är riktigt kul om det är två jämna lag.
Själv så känner jag inte att det är en "mod" för om de hade ändrat för mycket så hade jag förmodligen inte gillat det alls. Jämfört med tex spelkontrollen i Destiny som är hur jävla seg som helst med dess låga sensitivity så är det här bra. Jag älskar bf4 gunplayet och vapenkänslan, så för mig är inte liknelsen med bf4 något jag klagar på.
Hursomhelst så blir det ingen pre order alls, och förmodligen inget season pass/premium. Kommer nog köpa spelet några veckor efter release om releasen går felfritt. Blir från amerikanska psn store med, så det kommer gå för runt 400kr, och det kan det vara värt.
Postad 25 June 2014 - 22:59
walkiii
-
walkiii
-
Mästare
-
-
3023 inlägg
tyvärr så är det ju ingen känsla i det här spelet. Den vapenkänsla som finns i bf4 är totalt borta. Känns som man springer omkring med soft airguns
Postad 26 June 2014 - 00:12
tjenna
-
tjenna
-
Användare
-
-
109 inlägg
tyvärr så är det ju ingen känsla i det här spelet. Den vapenkänsla som finns i bf4 är totalt borta. Känns som man springer omkring med soft airguns
Jag förstår lite halvt vad du menar, "vapenkänslan" i bf4 känns bättre ja. Det är lite diffust dock. Jag kan tänka mig att det har att göra med designen/grafiken på vapnena ser lite klena ut, eller för "rena". Helheten av hardline ser lite klent ut jämfört med bf4. Banan är så himla tom på nåt sätt. Grafiken är lite väl kass än så länge, men jag antar att de fixar till det till bf4-standard till release iaf. När jag tänker efter så tror jag faktiskt att ljuden på vapnena inte är lika "hårda" som i bf4. Det är för lite reverb och punch när man skjuter. Det känns ändå som AKM träffar hårt, gillar tex när man får den röda hitmarker:n för headshot.
Postad 27 June 2014 - 12:33
Satsvear
-
Satsvear
-
Mästare
-
-
3067 inlägg
"Another Battlefield Hardline beta launches this autumn, EA has announced." http://www.eurogamer...ing-this-autumn
Postad 29 June 2014 - 08:54
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3846 inlägg
"Another Battlefield Hardline beta launches this autumn, EA has announced."
http://www.eurogamer...ing-this-autumn
sweet
Postad 30 June 2014 - 16:00
Unregistered9a177c31
-
Unregistered9a177c31
-
Veteran
-
-
1716 inlägg
"Another Battlefield Hardline beta launches this autumn, EA has announced."
http://www.eurogamer...ing-this-autumn
Från BF4.5 till BF4.6 nu då.
Postad 30 June 2014 - 16:12
Johan_i_burken
-
Johan_i_burken
-
Mästare
-
-
3637 inlägg
Från BF4.5 till BF4.6 nu då. 
Tänkte först skriva snarare 3.5 men kom sedan på ju lägre nummer ju bättre är spelet. Eller ja, tills man kommer till 2
Postad 03 July 2014 - 20:20
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3846 inlägg
Fan alltså, verkar vara raka motsatsen mot BF4. Dem ändrar ju på allt dem kan som folk skriver om. Riktigt bra. Alla dem nya förändringarna är till det bättre (tror jag, har ju inte spelat men det låter som det). Ser riktigt mycket fram emot detta nu. Skit samma om grafiken och känslan är lite sämre än BF4 då praktiskt taget allt annat verkar vara bättre och dessutom uppdateras till det bättre. Alltså en utvecklare som lyssnar på fansen från dag ett. Skönt också att slippa Commander och alla andra OP fordon så man mestadels kan koncentrera sig på infanteri krig
Postad 03 July 2014 - 20:34
walkiii
-
walkiii
-
Mästare
-
-
3023 inlägg
Får väl se när nästa beta kommer ut om det är nåt att ha då. Första betan va inte mycket att hänga i granen.
Postad 03 July 2014 - 20:41
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3846 inlägg
Får väl se när nästa beta kommer ut om det är nåt att ha då. Första betan va inte mycket att hänga i granen.
. Nej det är sant men BF4 har inte varit nått att hänga i granen på braaaa länge efter releasen så detta bådar verkligen gott. Jag har själv klagat på vapenkänslan men det är bara en vanesak. Gillade inte BF4's hala känsla i början men nu är jag van och gillar den. Grafiken blir som den blir men den är sekundär.
Postad 03 July 2014 - 20:54
walkiii
-
walkiii
-
Mästare
-
-
3023 inlägg
Sant. Levelcap sa även att High Tension banan vi fick i betan är antagligen den mest fordons inriktade banan, det bådar ju gott för din del iaf.  I nästa beta ska vi även få prova andra spelsätt och banor.
Jag hoppas känslan kommer i spelet, för första betan hade ingen känsla någonstans tyvärr. Visst jag spelade inte mer än drygt 4 timmar, så man blev väl aldrig van kanske. Men ändå... Jag hoppas såklart både Hardline och nya Cod blir kanon. Vet bara inte hur jag ska hinna spela alla spel som kommer i höst.
Postad 04 July 2014 - 23:27
Unregistered9a177c31
-
Unregistered9a177c31
-
Veteran
-
-
1716 inlägg
Jag hoppas känslan kommer i spelet, för första betan hade ingen känsla någonstans tyvärr. Visst jag spelade inte mer än drygt 4 timmar, så man blev väl aldrig van kanske. Men ändå... Jag hoppas såklart både Hardline och nya Cod blir kanon. Vet bara inte hur jag ska hinna spela alla spel som kommer i höst. 
Jag tycker ändå att det fanns en liten gnutta spelglädje i betan, men som du skriver så var den totala känslan ganska... meh. Det ska bli kul att se om beta nr.2 bjuder på några större förbättringar, men hur som haver så tror jag inte att jag kommer köpa Hardline, inte nu i höst i alla fall. Det är alldeles för likt BF4 och det har man ju lagt några timmar på.  Grafiken blir som den blir men den är sekundär.
Instämmer. Spelglädjen går före grafiken. Dock blev jag lite besviken på ljudet i Hardline som jag hoppas förbättras avsevärt framöver. Battlefields signum är ju ett maffigt ljudinferno!
Postad 22 July 2014 - 21:23
walkiii
-
walkiii
-
Mästare
-
-
3023 inlägg
Praise the lord hallelujah! Dom kanske lärde sig nåt utav bf4 launchen! För dom senarelägger hardline till 2015! http://blogs.battlef...ll-launch-2015/
Postad 22 July 2014 - 21:41
Johan_i_burken
-
Johan_i_burken
-
Mästare
-
-
3637 inlägg
Fick de för mycket negativ feedback efter betan tro? Om de skall börja skjuta på grejer till de funkar kommer väl inte battlefront innan 2019
Edit
Note to self, läs den bifogade länken innan du postar
Redigerat av Johan_i_burken, 22 July 2014 - 21:43.
Postad 22 July 2014 - 21:44
philippp
-
philippp
-
Lärjunge
-
-
481 inlägg
Tycker det låter som ett klokt beslut så att det inte blir som bf4 releasen men jag tror ändå inte det kommer gå så bra för dem tror inte folk är sugna på att köpa spel + premium med deras historik med bf4.
Ingen kommer väll ha tid med det i höst när destiny släpps?  Kanske är taktiskt när folk har börjat tröttna på destiny och cod.
Redigerat av philippp, 22 July 2014 - 21:45.
Postad 22 July 2014 - 21:54
walkiii
-
walkiii
-
Mästare
-
-
3023 inlägg
Vet inte riktigt vad Battlefront har med saken att göra.
Postad 22 July 2014 - 22:18
Johan_i_burken
-
Johan_i_burken
-
Mästare
-
-
3637 inlägg
Vet inte riktigt vad Battlefront har med saken att göra. 
Lika mycket som bf4a har med saken att göra? De har ju haft ganska skakiga spelsläpp och sedan överdrev jag på det till det extrema. Men detta är något bra! Hellre vänta än att känna den frustration som blir av att spela trasiga spel i början.
Redigerat av Johan_i_burken, 22 July 2014 - 22:19.
Postad 22 July 2014 - 22:26
walkiii
-
walkiii
-
Mästare
-
-
3023 inlägg
Bf4'a har ju med saken att göra, med tanke på den releasen. Så nu senare lägger dom det för att det inte ska bli som bf4a.
We have learned a lot from Battlefield 4, are continuing to learn from our Community Test Environment
Redigerat av walkiii, 22 July 2014 - 22:27.
Postad 22 July 2014 - 22:36
Johan_i_burken
-
Johan_i_burken
-
Mästare
-
-
3637 inlägg
Ja, om nu ea tillåter att de försenar sina spelsläpp tills de är i ett ok skick så skämtade (visst tråkigt och torrt som fan) jag om att vi kommer att få vänta länge innan dice kommer släppa sitt battlefront då de verkar ligga lite efter. Visst, det finns väl inte ens ett datum för det spelet ens men om historien håller i sig så är det ju inte klara till släpp ändå. Det var absolut inget allvarligt menat och jag tycker som sagt att detta är bra men nu hakar vi inte upp oss på detta, kalla mig tråkig bara så går vi vidare
Redigerat av Johan_i_burken, 22 July 2014 - 22:40.
Postad 23 July 2014 - 07:07
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3846 inlägg
Bra strategiskt både för mig och för EA att släppa detta spel i början på nästa år. Destiny kommer väl nu i September och dessutom tror jag att COD får ett litet uppsving i November. Jobbigt att släppa ett BF 4.15 mellan dessa troliga jättar. Dessutom brukar de tinte släppas några stora och bra FPS i början på året så detta fyller ju det tomrummet. Man lär ju ha ledsnat på både BF4 och nya COD tills dess så tajmingen blir nog perfekt
Postad 23 July 2014 - 11:15
walkiii
-
walkiii
-
Mästare
-
-
3023 inlägg
Håller med dig Strandh, strategiskt sett så är det smart. Det kommer många stora titlar i höst.
Postad 20 August 2014 - 12:43
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3846 inlägg
Intressant intervju. Börjar faktiskt bygga upp lite pepp på detta spel.
http://youtu.be/2ziKQulUDH8
Postad 20 August 2014 - 13:24
Unregistered17f9fb0d
-
Unregistered17f9fb0d
-
Forumräv
-
-
844 inlägg
Intressant intervju. Börjar faktiskt bygga upp lite pepp på detta spel.
Jag är nog beredd att hålla med dig. Det både ser roligare ut och låter fräckare än jag upplevde betan. Det kanske kan bli ett köp ändå =) Vettigt att de gjort fordonen lite tåligare. Räckte ju i princip med att vrida om nyckeln för att de skulle sprängas i betan.
Postad 20 August 2014 - 14:02
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3846 inlägg
Ja allt verkar ju bli riktigt bra. Balanserat. Roliga speltyper. Förbättrad nätkod. Lyssnar på feedback etc... Men mitt största problem med betan var själva känslan. Något kändes fel. Stelt och segt. Hoppas detta har förbättrats. Hörde något om att dem speedat upp rörelsen. Vi får se när nästa beta kommer helt enkelt.
Postad 21 August 2014 - 06:52
Satsvear
-
Satsvear
-
Mästare
-
-
3067 inlägg
Bra att de lärt sig en läxa och verkar lyssna ordentlig istället för att släppa ett halvfärdigt spel. Men som du nämner är det något med känslan som saknades. Känner mig fortfarande inte övertygad...
Postad 28 October 2014 - 21:22
andersos
-
andersos
-
Mästare
-
-
3199 inlägg
Postad 29 October 2014 - 07:34
Satsvear
-
Satsvear
-
Mästare
-
-
3067 inlägg
Nice, har det kommit några ord om de skulle släppa någon ny beta eller? Köper några kompisar det kommer jag nog hänga på trenden oxå...
Postad 29 October 2014 - 08:08
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3846 inlägg
Nice, har det kommit några ord om de skulle släppa någon ny beta eller? Köper några kompisar det kommer jag nog hänga på trenden oxå...
planen är att det ska införskaffats men jag blir ju pappa om några veckor så vet inte hur mycket tid jag kommer ha för gaming det närmsta året.
Postad 29 October 2014 - 08:18
Unregistered17f9fb0d
-
Unregistered17f9fb0d
-
Forumräv
-
-
844 inlägg
planen är att det ska införskaffats men jag blir ju pappa om några veckor så vet inte hur mycket tid jag kommer ha för gaming det närmsta året.
Samma här.tycker det ser intressant ut. Lite omväxling mot slagfälten. Men jag sitter också och väntar på att vi ska bli tre i familjen nästa vecka så vi får väl se. Det blir väl inte lika intensivt spelade som vid BF4 släppet.
Postad 29 October 2014 - 09:01
Satsvear
-
Satsvear
-
Mästare
-
-
3067 inlägg
Grattis till er båda! Första veckorna kommer ni ha så fullt upp att ni inte hittar tvspelet, en stor omställning från 2 till 3. Spelet släpps ju om någon månad än så kanske ni hunnit hitta tillbaka då  .
Postad 29 October 2014 - 10:37
solitarypredator
-
solitarypredator
-
Lärjunge
-
-
440 inlägg
Bra att de lärt sig en läxa och verkar lyssna ordentlig istället för att släppa ett halvfärdigt spel. Men som du nämner är det något med känslan som saknades. Känner mig fortfarande inte övertygad...
Det kommer fortfarande va samma problem eftersom felen ligger i motorn som i frt här fallet är samma som bf4. Kan tänka mig att det kommer vara som bf4 med cte, fast med nya buggar såklart
Postad 29 October 2014 - 10:56
Satsvear
-
Satsvear
-
Mästare
-
-
3067 inlägg
Fast de kör ju samma grafikmotor i Need for speed rivals och där vet jag inga bekymmer. Mest pojken som lirar det. Kollar man wikipedia kör även PvZ plantgarden frostbite 3 oxå.
Var för länge sedan med betan, men minns inte att det var samma skitiga nätcod i hardline som bf4
Postad 29 October 2014 - 11:08
solitarypredator
-
solitarypredator
-
Lärjunge
-
-
440 inlägg
Fast de kör ju samma grafikmotor i Need for speed rivals och där vet jag inga bekymmer. Mest pojken som lirar det. Kollar man wikipedia kör även PvZ plantgarden frostbite 3 oxå.
Var för länge sedan med betan, men minns inte att det var samma skitiga nätcod i hardline som bf4
Det är ganska stor skillnad på ett bilspel och ett fps.
Postad 29 October 2014 - 11:09
walkiii
-
walkiii
-
Mästare
-
-
3023 inlägg
Betydligt mer information som ska hanteras i ett fps som battlefield.
Postad 29 October 2014 - 11:40
solitarypredator
-
solitarypredator
-
Lärjunge
-
-
440 inlägg
Betydligt mer information som ska hanteras i ett fps som battlefield.
Särskilt när Dice envisas med att ha olika bulletdrop, kulhastigheter osv osv. Det underlättar ju inte för en dålig nätkod precis. Förresten har Ea gått ut med att battlefield 5 kommer 2016.
Redigerat av solitarypredator, 29 October 2014 - 11:41.
Postad 29 October 2014 - 11:44
Satsvear
-
Satsvear
-
Mästare
-
-
3067 inlägg
Det har du absolut rätt i. Kändes som du körde över grafikmotorn helt och hållet, alltid lätt att missuppfatta via text.
Fast bf3 fungerade väl. I så pass stora spel och alla möjliga ekvationer som bf är tror jag det är helt omöjligt att fixa allt. Som sagt, kör många andra kompisar detta blir det nog köp i vilket fall som helst..
Ex Cod som är betydligt mindre har väl oxå sina problem, tänkte främst BOps.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Playstation
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|