rent volymmä'ssigt så bräcker väl svs ultrorna (inte sb dock) dd15, gör dom inte?
SVS PB13-Ultra
(Subwoofers)
|
4
|
(13)
|
Inga priser | |
Paradigm Signature Sub 1
(Subwoofers)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Paradigm Signature Sub 2
(Subwoofers)
|
6
|
(0)
|
Inga priser | |
Velodyne DD-18 Plus
(Subwoofers)
|
8
|
(2)
|
96 990:- | |
Velodyne DD-15 Plus
(Subwoofers)
|
9
|
(3)
|
69 900:- | |
Ken Kreisel DXD-12012
(Subwoofers)
|
1
|
(4)
|
Inga priser | |
Paradigm Sub 1
(Subwoofers)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Paradigm Sub 2
(Subwoofers)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
SVS PB13-Ultra DSP
(Subwoofers)
|
6
|
(5)
|
Inga priser |
Velodyne DD plus (7 inlägg)
|
4 år sedan |
Velodyneklubben! (126 inlägg)
|
6 år sedan |
SVS PB13-ultra (1020 inlägg)
|
8 år sedan |
SvS Basar (540 inlägg)
|
8 år sedan |
Nytt slutsteg pb13 ultra (10 inlägg)
|
9 år sedan |
Ken Kreisel Quattro Series (96 inlägg)
|
9 år sedan |
1xPV1D vs 1xSVS PB13 Ultra vs 1xSVS PC13 Ultra VS 2xSB2000 VS 1xSB13 Ultra (145 inlägg)
|
11 år sedan |
Seriös hifi sub sökes (REL G1, Seaton Submersive, HSU, Rythmik, Funk etc.) (51 inlägg)
|
11 år sedan |
svs klubben (13 inlägg)
|
11 år sedan |
Tidningen HemmaBios test: "Bäst bas för 15.000kr" (500 inlägg)
|
11 år sedan |
Svs vs velodyne.. ..igen! (242 inlägg)
|
12 år sedan |
1 st Velodyne DD-15 Plus eller 2 st Monitor Audio Glod GXW-15? (63 inlägg)
|
12 år sedan |
SV Subwoofers-klubben (743 inlägg)
|
12 år sedan |
velodyne dd18plus vs JL f113 (4 inlägg)
|
14 år sedan |
Nya subbar till biorum? Har nu Cascade 15 (4 inlägg)
|
14 år sedan |
Sub med livekänsla och dynamik (48 inlägg)
|
18 år sedan |
Postad 09 March 2015 - 16:58
Lite prut och spräck budgetet lite så har du grym bas sen.
Vet ej om jag vill köpa från just den där snålisen, han fick ett jävligt bra bud som han tackade nej till och dessutom skrev om det i sin annons lol.
Idag fick jag testa en klipsch R115 av en ren slump. Subwoofern är lika stor som en tvättmaskin och låter relativt bra
Men trotts att jag höjde volymen nästan till max så känns inte basen i bröstet. Jag förväntade mig mer av tvättmaskinen. Jag vill ha mer fysik.
Postad 09 March 2015 - 17:28
Postad 09 March 2015 - 17:50
Vet ej om jag vill köpa från just den där snålisen, han fick ett jävligt bra bud som han tackade nej till och dessutom skrev om det i sin annons lol.
Idag fick jag testa en klipsch R115 av en ren slump. Subwoofern är lika stor som en tvättmaskin och låter relativt bra
Men trotts att jag höjde volymen nästan till max så känns inte basen i bröstet. Jag förväntade mig mer av tvättmaskinen. Jag vill ha mer fysik.
Om du vill ha mer så är det nog diy du får titta på .
Postad 09 March 2015 - 18:30
Snålis? Gissar att du bjöd 20? Han vill ha 23. Om du hoppar över ett sånt köp för 3000 spänn är det nog snarare du som är en snålis.
Du kommer aldrig att få så mycket och så bra bas för dom pengarna. Alternativet är i så fall att bygga eget.
Ska du få så mycket och bas genom att bygga eget är det portat som gäller. En sån budget blir tight för ett slutet system om du inte kan tänka dej att bygga med många lite sämre element. Men då blir det ruskigt många liter låda du måste placera.
Bygga portat kräver massor av labbande och mätande innan det blir bra. Några månader på bara utvärdering och labbande får man räkna med.
Postad 09 March 2015 - 18:41
Postad 09 March 2015 - 18:51
Folk är nöjda och trevliga att göra affärer med. Det är resterande som prompt ska pruta, oavsett om priset är lågt eller ej, som man blir så sjukt trött på.Tabben han gjorde var att skriva vad han ville ha. Hade de legat ute för 26 hade säkert någon försökt pruta till 23. Folk är inte nöjda om man inte prutar på beggat.
Postad 09 March 2015 - 19:54
Idag fick jag testa en klipsch R115 av en ren slump. Subwoofern är lika stor som en tvättmaskin och låter relativt braMen trotts att jag höjde volymen nästan till max så känns inte basen i bröstet. Jag förväntade mig mer av tvättmaskinen. Jag vill ha mer fysik.
Vart någonstans lyssnade du på Klipschen?
Postad 09 March 2015 - 20:08
+1Folk är nöjda och trevliga att göra affärer med. Det är resterande som prompt ska pruta, oavsett om priset är lågt eller ej, som man blir så sjukt trött på.
Postad 09 March 2015 - 20:11
Postad 09 March 2015 - 20:22
Jag lägger i regel alltid prutmån så är man garderad mot prutare iaf dom som bara vill pruta för prutandets skull
så slipper man bli trött och irriterad.
Postad 09 March 2015 - 20:49
Media markt, i deras "demorum". Vet inte om jag formulerade det rätt. De lät inte dåligt alls, utan med tanke på storleken förväntade jag mig mer kraft. De lät dock väldigt kontrollerat och tajt vilket jag gillar.
Postad 09 March 2015 - 20:53
Nu vet jag ju inte viken butik det var med de är ganska lika
Postad 09 March 2015 - 21:09
Postad 09 March 2015 - 21:31
Dåliga rum låter okontrollerade och bumliga, inte tighta, så det var nog inte det.
Det stämmer iofs men att par " skyltfönster " svänger med ganska bra och äter upp energin i basen och släpper även genom en hel del energi. Det är iaf min erfarenhet.
Postad 09 March 2015 - 21:53
Jag lägger i regel alltid prutmån så är man garderad mot prutare iaf dom som bara vill pruta för prutandets skull
så slipper man bli trött och irriterad.
Jag brukar skriva ett bra, färdigprutat pris, så slipper jag oftast massa tröttsamma prutningar.
Postad 09 March 2015 - 22:57
Det stämmer iofs men att par " skyltfönster " svänger med ganska bra och äter upp energin i basen och släpper även genom en hel del energi. Det är iaf min erfarenhet.
Jasså, kan ytor svänga med och äta upp bas!!?
![]()
Postad 09 March 2015 - 23:26
Skämt åsido, det var nytt för mig, även om jag vet att mjuka väggar till viss del äter lite bas.
Edit: förutsatt att det stämmer, och jag blir skeptisk som bara den.
Redigerat av Zartok, 09 March 2015 - 23:27.
Postad 10 March 2015 - 01:10
Basen kan lätt leta sig vidare utanför "inhägnaden" och kan då med lätthet ätas upp/absorberas av de stora ytorna i butiken utanför.
Fan gubbar, har ni aldrig varit inne på en media markt butik???
Eller är det kanske bara behovet av att dissa Klipsch som gör sig påmint?
Redigerat av WB-Cinema, 10 March 2015 - 01:11.
Postad 10 March 2015 - 07:01
Jag är osäker om du skriver med ironi eller på allvar.Jasså, kan ytor svänga med och äta upp bas!!?
![]()
Men nog är det så att en glas skiva är relativt tung och relativt mjuk och sätts i rörelse av ljudvågorna absorberar energi.
Den energin blir rörelse energi i glaset i stället för det fysiska ljud som efterfrågades.
Min erfarenhet generellt ( finns alltid akustiska undantag ) är att det med samma inmatade effekt i samma högtalare blir mer fysiskt i ett rum av ex betong än i enkel gips eller tunna trä väggar etc.
Nu syftar jag bara på ljudtrycket inte bra eller dåligt ljud.
Dessutom vad gäller stora kala glasytor så reflekterar de de högre frekvenserna som då upplevs starkare så det upplevs kanske som att det är ganska högt totalt sett pga det.
PS: detta svar får rikta sig till Zartok också.
Redigerat av OMD28, 10 March 2015 - 08:17.
Postad 10 March 2015 - 07:47
Postad 10 March 2015 - 09:00
Postad 10 March 2015 - 10:07
Kanske mindre till vänster och lite större till höger.
Högtalarna mot inre långsidan spelande mot glasväggen.
Jag skrev inte om rummets storlek utan om att bl.a glaset absorberar energi, sedan har de dämpat tak något som de flesta inte har hemma.
Det " stjäl " också energi.
Det finns ju en annan ganska stor faktor i de flesta demorum och det är ett stort antal högtalar element som garanterar svänger med och " stjäl " energi.
Många vill endast ha ett par högtalare åt gången i ett demorum pga det.
En kompromiss som nästan inte förekommer är att högtalarväxeln kortsluter de högtalare som inte spelar.
Ett kortslutet element har svårare att röra sig.
Postad 10 March 2015 - 10:52
Jag är osäker om du skriver med ironi eller på allvar.
Men nog är det så att en glas skiva är relativt tung och relativt mjuk och sätts i rörelse av ljudvågorna absorberar energi.
Den energin blir rörelse energi i glaset i stället för det fysiska ljud som efterfrågades.
Min erfarenhet generellt ( finns alltid akustiska undantag ) är att det med samma inmatade effekt i samma högtalare blir mer fysiskt i ett rum av ex betong än i enkel gips eller tunna trä väggar etc.
Nu syftar jag bara på ljudtrycket inte bra eller dåligt ljud.
Dessutom vad gäller stora kala glasytor så reflekterar de de högre frekvenserna som då upplevs starkare så det upplevs kanske som att det är ganska högt totalt sett pga det.
PS: detta svar får rikta sig till Zartok också.
Det verkar vara flera som har missat vad jag har för rum. ![]()
Frireglade väggar med dubbelgips. Det var därför jag blev tvungen att gå upp litegrann i storlek på basriggen. För att väggarna äter fruktansvärda mängder bas.
Fördelen är dock att det blir ganska resonansfritt. ![]()
Postad 10 March 2015 - 11:06
Vi är överensDet verkar vara flera som har missat vad jag har för rum.
Frireglade väggar med dubbelgips. Det var därför jag blev tvungen att gå upp litegrann i storlek på basriggen. För att väggarna äter fruktansvärda mängder bas.
Fördelen är dock att det blir ganska resonansfritt.
Redigerat av OMD28, 10 March 2015 - 11:07.
Postad 10 March 2015 - 11:23
Postad 10 March 2015 - 13:38
Snålisen här då ![]()
Du var inte ensam om att bjuda 20K, jag har sänkt dom ett snäpp nu då det är projekt som skall finansieras.
Postad 10 March 2015 - 18:23
Snålisen här då
Du var inte ensam om att bjuda 20K, jag har sänkt dom ett snäpp nu då det är projekt som skall finansieras.
Du var inte ensam om att bjuda 20k? Vem då? Jag har inte lagt bud på dina subbar. Hur som helst här diskuterar vi annat, du får annonsera någon annanstans.
Redigerat av Irule, 10 March 2015 - 18:26.
Postad 10 March 2015 - 18:55
Ett sådant inlägg birde resultera i IP-BanningDen bästa till film är helt klart Sunfire Atmos.
Postad 10 March 2015 - 19:43
Den bästa till film är helt klart Sunfire Atmos.
Den som inte får nämnas vid namn......
Postad 10 March 2015 - 20:51
men det är klart nu har jag inte hört 2st DD18+ i min bio... men jag antar att jag skulle vara ännu mer nöjd med dom...
Postad 10 March 2015 - 21:25
Postad 10 March 2015 - 21:31
Bifogad fil(er)
Postad 10 March 2015 - 21:35
Svensson i ett nötskal... de självutnämnda forumpoliserna kontra de andra som står upp för sig resulterar lätt i sandlådan, och kommer nog alltid att göra ![]()
Alla har rätt! ingen har fel!
Postad 10 March 2015 - 21:39
I grund och botten handlar det ju enbart om olika uppfattningar och smak. Resten förklaras väl av att vi är män, som vet bäst!
Postad 10 March 2015 - 21:49
Ett mansdominerat forum, när kommer feministerna och kräver att kvinnorna ska vara med? det kunde ju vara trevligt ![]()
Postad 10 March 2015 - 22:01
Varför är det så att vi, jag skriver vi eftersom jag stundtals är varken bättre eller sämre ser till att så många trådar blir lite för mycket........
+1
Postad 10 March 2015 - 23:32
Jag brukar skriva ett bra, färdigprutat pris, så slipper jag oftast massa tröttsamma prutningar.
Med tanke på dina kommentarer i en annan tråd om subbar, vad exakt är ett bra färdigprutat pris?
62,7% av nypriset, 38,6% av nypriset eller vad??
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
4
Velodyne DD plus
3 bilder
4 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?