Redigerat av kalenen, 03 October 2003 - 07:42.
Postad 03 October 2003 - 07:41
Postad 03 October 2003 - 08:38
För övrigt - Jag kan inte förstå de som säger att en 10:a är för kraftig för deras boende? Det är väl bara bra om man inte behöver köra sina produkter på max? Bara för att man köper en V70 turbo som man åker rejält bra i då den går 180 knyck innebär det inte att man åker sämre i den än en folka från -56 bara för att det går i 50 blås ... Tyvärr verkar många avvika i min åsikt att kvalitiv och kvantitiv bas är långt ifrån samma sak.
Postad 03 October 2003 - 09:39
För min del är kvaliten det vicktigaste, just efter som jag bor i lägenhet. När jag köpte subben ville jag igentligen bara ha lite bas supliment till mina högtalare som redan har en del bas.
Och jag håller med om att det är bra att slippa köra på full level helt klart, sliter troligen mindre på producten ju plus att den spelar troligen renare vid lägre volym vilket de flesta högtalare gör väll?
Det jag vill ha saggt att XTZan är verligen en kraftig subb för de pengarna, jag använder typ 40% av den och de känns ändå ganska mycket =)
Jag har också lite problem med AUTO inställningen på subben. Det tar ett tag innan den stänger av sig, men det tar nästan längre tid innan den sätter på sig igen, och det krävs att man skruvar upp lite för att den ska reagera.
//Jimmy
Postad 03 October 2003 - 09:43
Jag förväntar mig inte både kvantitatativ och kvalitativ bas när jag lägger 1995:- på en sub. Jag valde kvantite
Postad 03 October 2003 - 10:11
Kan detta ha med kabellängd att göra tro? -eller är den bara seg!!!hifisnubben
Jag har också lite problem med AUTO inställningen på subben. Det tar ett tag innan den stänger av sig, men det tar nästan längre tid innan den sätter på sig igen, och det krävs att man skruvar upp lite för att den ska reagera.
//Jimmy
Jag har nämligen samma problem..
Jag köpte till en 8m kabel, Proson, (som förövrigt hade ganska dålig passform i RCA kontakten, får nog bli en "riktig" kabel så småningom..) och på den har jag satt en y-adapter och därefter kopplat in en "vanlig" RCA kabel till L & R in på subben... (jag fick för mig att det blev bättre så)
Jag får testa i helgen om den reagerar snabbare med en kort kabel (om-möblering igen,,,,)
/Danne..
Postad 03 October 2003 - 10:20
Jag tror inte det är kabellängden. Jag köpte en bra kabel från Fyndbörsen, den fanns precis nedanför suben när man beställde. Jag har bara en en-meters kabel L&R i båda ändar och en vanlig Y-kontakt till förstärkaren. Men inte fasen vaknar den i auto-läget för det!
En XTZ klubb hade varit kul
/magnus
Postad 03 October 2003 - 10:32
Jag betvivlar inte att XTZ är en bra sub för pengarna. Det är resonemanget och motivationen i funderingar mellan 10" oh 12" som jag inte förstår.Det jag vill ha saggt att XTZan är verligen en kraftig subb för de pengarna, jag använder typ 40% av den och de känns ändå ganska mycket =)
Att den "känns" är för mig en sekundär uppgift. Jag köpte en JWS (eller om det var Proson?) 15" av andra sortering (någon bubbla på faneeren) direkt via "fabriken" på västkusten. Tror vi betalade strax över tusenlappen. (Butikerna tog ca 3'5.) den KÄNNS fysiskt, men jag tycker den låter bedryvligt. Svampig, slö och det känns som det blir enorm resonans i vissa frekvenser (ej rumsberoende). Min polare har varit ganska nöjd eftersom den varit så fysisk, men då jag nu fått honom att lyssan på alternativ så har även han insett att det finns mer att kräva av en bas än att den ska "kännas". (Då kan man köraig med vettiga buttkickers.)
I övrigt känner jag inte till dessa subbar varför jag inte kan svara på autoläget, men jag kan nämna lite generellt. Att det tar en stund innan den "slås på" är inte ovanligt på förstärkare (och därmed inte på aktiva subbasar). Beror på vilken tidsrymd det är men 5-20 sek är inget ovanligt enligt min mening.
Att de står på en stund efter att slutat lira är inte heller det ovanligt. De brukar ha en fördröjning i avstängningen. (Min sunfire har ca 5 min gissar jag)
Postad 03 October 2003 - 10:34
Då behöver jag inte möblera om i helgen då..... Tack för det
(Det var nog samma kabel som jag köpte, fast jag köpte en 8m (silverfärg))
Den står "on" hemma också.. (alltid redo)
/Danne..
Postad 03 October 2003 - 13:32
den drar ju en massa ström
ström är dyrt
Postad 03 October 2003 - 13:41
Postad 03 October 2003 - 14:20
Kul att folk gillade min recension.
Har lite att tillägga angående autoläget som verkar krångla för vissa.
Killen i butiken varnade mig för detta. Tydligen så funkar detta inte alls bra, och så gott som alla "XTZbas"-slutsteg som gått sönder har berott på detta.
Kan inte säga exakt varför det inte funkar, men jag tror nog att Olle på fyndbörsen har koll på detta. Det enda jag uppfattade var att att det var nån diod med i spelet (var så upptagen med mitt lyssnande)
En annan sak var att när jag körde med 10:an så behövde man knappt nån volym alls på slutsteget, men med 12:an var det annorlunda, minst hälften för att det skulle bli bra vid ganska höga volymer. Om nu nån ville veta =)
Jag ska åka dit igen och då ska jag se om jag kan testa dem sida vid sida med yamaha:s 320 och 800 sub.
320 subben ligger ju i samma prisklass som 12:an, kostar 3695:-
Blir kul att se hur 12:an står sig mot 800:an. Enligt killen i butiken så spelade den minst lika bra, fast till och med lite högre. Känner mig lite tveksam till detta då jag var hemma hos en polare som har 800:an och lyssnade, och det lät väldigt bra. Men vi får väl se hur det låter när jag väl är där.=)
Redigerat av Unregistered1030b3f2, 03 October 2003 - 14:21.
Postad 03 October 2003 - 14:26
ps. Har conquest 66 som frontar med tillhörande center å surroundhögtalare.
Postad 03 October 2003 - 14:47
Det ska bli kul att läsa vad du tycker.Jag ska åka dit igen och då ska jag se om jag kan testa dem sida vid sida med yamaha:s 320 och 800 sub.
320 subben ligger ju i samma prisklass som 12:an, kostar 3695:-
Blir kul att se hur 12:an står sig mot 800:an. Enligt killen i butiken så spelade den minst lika bra, fast till och med lite högre. Känner mig lite tveksam till detta då jag var hemma hos en polare som har 800:an och lyssnade, och det lät väldigt bra. Men vi får väl se hur det låter när jag väl är där.=)
(Annars har 800an fått kritik just för att den är mindre fysisk/spelar sämre på hög volym än sina konkurenter i prisklassen enligt de tester jag läst.)
krukan - ställ dem på large. Lira så länge du kan hålla dig (gärna ett par hundra timmar) innan du krämar på.
Postad 03 October 2003 - 18:48
Menar du att man ska inte ha subben i Aouto läge för då kan den gå isönder??
Jag har provat subben lite idag på högra nivår. Jag märkte direkt att placeringen betyder väldigt mycket, när jag satt brevid den med bredsidan mot mig så hördes inte basen så värst mycket.
Sen verkar det som om den inte är super bra på höga ljudnivåer, om man lyssnar baktill på den så kan man höra att det kommer något skorrande ljud från baköppningen. man kan även höra att högtalaren har svårt att följa med i högnivå om man lyssnar framför, för själva papp mebranet eller vad det är stuttsar otroligt snabbt ibland, vilket inte låter väldigt bra när man sitter nära den.
Däremot om man sätter sig en bit bort i soffan så verkar det som alla dessa miss ljud försvinner, tillockmed det som uppstår när membranet stuttsar så väldigt snabbt.
Jag är ju ganska ny på detta med subbar, men det kan ju vara så att subben fungerar på detta vis. Att man inte ska sitta för nära den helt enkelt.
Jag har hafft en SubZone från Audio pro tdigare, och den har ju varit väldigt mycket sämre än denna det kan jag ialla fall säga direkt.
Jag har inte sätt någon film med basen än, endast lyssnat på musik. Men jag hade tänkt se en film i kväll, så får vi se vad jag tycker om subben efter det.
en låt med ganska mycket bas i är 50 cent and the gunit - follow me gangster, om ni inte hatar hiphopp så prova den låten på lite högre nivå
//Jimmy
Redigerat av Unregistered30026, 03 October 2003 - 18:55.
Postad 03 October 2003 - 19:44
Är det värt 1500 extra för 12"
Mir rum är ca 17 kvadrat, en 12" blir kanske för stor?
Vad tycker ni :-)
Jag tycker du skall skaffa dig 12':an. Gör du det så garderar du dig vid eventuellt byte av hembio rum, men främst ljudmässigt. Oroa dig inte för att det inte kommer låta bra. Finns alltid en möjlighet att modifiera inställningarna
Om börsen dock verkligen skriker så klarar du dig gott och väl på XTZ 10:an!
Det är en smaksak, hoppas du kommer fram till rätt beslut
MVH // Dan
Postad 04 October 2003 - 10:41
Inlägget raderat
Mvh Christofer (CHBG moderator)
Redigerat av chbg, 07 October 2003 - 20:58.
Postad 04 October 2003 - 18:04
Såg Recruted(stavning?) i går på DVD med XTZ 10 subben.
Filmen hade nästan bas igenom hela filmen och XTZ 10an agerade väldigt bra på detta, även explotioner o liknande var väldigt "slånde". Så till film är denna subben verkligen bra, fick till och med skruva ner den något(bor ju i lägenhet). Så jag den körde i 30-35 % på level ratten, troligen inte 30-35 % av själva totala kapasiteten för troligen så funkar denna likt en förstärkare, alltså o linjärt(liten ökning i början, mer ökning på slutet).
Jag vet dock inte om detta stämmer, för då kanske det också är så att man inte ska skruva ratten mycket över mitten, efter som strömen kan gå baklänges och då förstör grejer. Men som sagt jag vet inte om detta gäller på subbar.
//Jimmy
Postad 04 October 2003 - 22:03
Ställer mig tveksam till era tankar om att en 12" blir för stor och våldsam
Antingen är subben felaktigt avstämd med porten (lådan har en "populär" puckel i frekvensgången) eller så har ni alldeles för hög nivå på den. Flera av substegen har en inbyggd basförstärkning vid ca 35Hz, som gör att den spelar vissa frekvenser alldeles för högt (dessutom finns rumsresonanserna), vilket innebär att ni bara kan (som ni nämner) använda 30-40% och rutorna skramlar ändå...
Anser att en sub måste fungera till musik trots att den i första hand ska användas till bio. Det är trots alla häftiga effekter i filmerna en hel del musik som spelas också. Det jag vill ha sagt är att, basen bör låta naturligt i båda fallen.
När man ser en film med en ny sub så är det häftigt när en bildörr stängs och det låter som det vore en bomb som exploderar... med tiden tröttnar man på att subben fladdrar hela filmen, det blir inte naturligt...
Postad 04 October 2003 - 23:23
Vetifan vad det är du babblar om.
Är det så svårt att bara inse att vi är jäkligt nöjda med denna subben, särskilt för det priset??
Och jag har hafft en Audio Pro SubZone sen tidigare pluss att jag provlyssnade en mindre Yamaha för några dagar sen, och de kommer inte i närheten av denna, så enkelt är det.
Efter man har spelat in den så är den inte så farligt långsam(om man inte skruvar upp basen enormt), musiken blir så som jag ville ha den.
Jepp jag kan hålla med om att det är drygt i längden att basen jobbar så hårt, självklart har man den uppskruvad de första gågngerna när man ser film för att prova och se vad den går för. Men nu effter ett par filmer så börjar man ställa ner den så att den matchar resten av högtalarna vilket faktiskt blir jäkligt bekvämnt att lyssna på.
När man hade subben uppskruvad på typ 40% och man såg film, så var det inte ovanligt att byxbenen fladdrade en del =P, men som du säger man tröttar på det efter ett tag efter som det blir jobbigt att lyssna på.
Om jag skule göra en vild gissning nu så har du en subb som INTE är en XTZ och du har givet ganska mycket merän 2000 kr för den, har jag inte rätt?
Och sen att du inte finner annledning till att inte köpa 12an?? tycker du det känns lönt att lägga 1500 kr eller vad det är för något som man troligen inte kommer använda?? visst kanske något bättre ljud i den, men jag tror inte det täcker 1500 kr. Har föresten hört något om att man måste skruva upp mer på förstärkaren för att få något ur 12"an gemfört med 10"an.
Sen får man inse att detta är lite av en nybörjar subb, om man skule få för sig att köpa ricktig fina grejer sen så spelar troligen sådant roll som du pratar om. Men jag måste säga det igen, det är en jäkligt bra subb för de pengarna =P
//Jimmy
Postad 04 October 2003 - 23:46
Är väldigt övertygad över att denna sub (XTZ 10") är väldigt bra.. kommer att inhandla en om 2 veckor och har redan lyckats övertala en kompis att köpa den.. (genom att ge honom länk till den här tråden)
Postad 05 October 2003 - 01:24
Ditt senaste inlägg lät jäkligt bra. Ikväll har vi haft fest här hemma och subban har verkligen fått jobba! Som tur är så bor jag i studentlägenhet och alla verkar ha överseende med höga ljud här, ingen har klagat än!
Angående XTZ'an och om den är bra eller inte, så måste man ställa det i förhållande till priset. Jag har betalat 2000:- för den, och då förväntar jag mig att den ska vara ganska kraftig, men nödvändigtvis inte av den högsta kvalitén. Då jag inte är audiofil på något sätt, och inte har den bästa förstärkaren, kablarna, fronthögtalarna eller någonting så kan jag heller inte kräva att den spelar perfekt vid alla volymer och ljudkällor.
Dock så är jag fantastiskt nöjd med XTZ'an, då den verkligen förhöjde ljudet och upplevelsen här!!
Detta inlägg blev kanske aningen meningslöst eller osammanhängande, men jag kan då endast skylla på min vän alkoholen
/magnus
Postad 05 October 2003 - 14:41
Jag undrar nu hur man ska plasera subben?
XTZan har tidigare stått mitt i rummet nästan(prolyssning) men nu hade jag tänkt sätta in det till väggen någon stans. Jag proavade att sätta den bredvid en av mina frontar, och bas ljudet blev väll det samma om man sitter i soffan, men lutar man sig bakom TVn eller subben(subben står en bit från väggen) så är det mycket kraftigare bas bakum subben, kanske beronde på att den står i ett hörn?
Är det ändå rätt placering... eller ska den flyttas?
Att sätta subben där jag brukar sitta(i soffan) och sen krypa runt verkar vara lite jobbigt, så det pallar jag inte just nu(kanske senare tillfälle).
Var har ni era subbar?
//Jimmy
Postad 05 October 2003 - 15:01
Postad 05 October 2003 - 19:43
Jimmy,Är det ändå rätt placering... eller ska den flyttas?
Att sätta subben där jag brukar sitta(i soffan) och sen krypa runt verkar vara lite jobbigt, så det pallar jag inte just nu(kanske senare tillfälle).
Var har ni era subbar?
Vad som är "rätt placering" hos andra, är inget riktmärke, för att det kommer att låta bra hemma hos dig.
Detta är helt beroende på flera faktorer :
Hur rummet ser ut (rumsresonans), möblering, etc etc. Man måste tyvärr gå igen hela den biten, där man tycker att subben låter bäst, där placerar man den. Jag placerade min brevid vänster front, ca 30cm ut från väggen.
[VF] [S] [TV'N] [R] [HF] - (F=Vänster Front, S=Sub, TV'N, R=RACK, HF=Höger Front)
Jag köpte dessutom en sån tjock "välkomstmatta", med gummiundersida. Den finns på rusta för 49:-. Jag klippte till den, så att den inte syns när subben står på den. La den under subben, och fick direkt ett bättre tryck i subben. Dessutom så förhindrar denna mattan, att subben "vandrar iväg". Spelar man högt med den under ett tag utan matta, så står inte subben kvar på samma ställe.
Postad 06 October 2003 - 07:06
Jag har placerat min i hörnet, bakom hörnsoffan. Det funkar bra.
Nu har jag inte heller krypt runt på alla fyra och letat efter den perfekta
placeringen eftersom den inte får placeras var som helst för frun...
Men somsagt, det låter bra både till film och musik.
/Danne..
Postad 06 October 2003 - 07:57
Jag kan inte heller flytta runt och prova olika platser, så jag får väl vara nöjd såhär
Postad 06 October 2003 - 10:46
Jag kunde inte låta bli efter jag läst i denna tråd. Jag lämnade tillbaka min AP Sub Focus och beställde en XTZ-12R istället med Audaxelement och en XTZ-10 åt farsgubben.
Jag snackade med Olle på Fyndbörsen som sa att 12an nog skulle vara bäst lämpad i mitt fall då jag vill ha lite mer attack i basen istället för muller. 10an var mer lik Sub Focus i karaktären i som jag tyckte lät hyffsat bra på låg volym men inte funkade bra när man drog på lite med musik, den bara mullrade lite grann.
Jag hoppas att detaljfinishen är bättre på dessa XTZ-subbar än APs, de har taskig kvalitet på sina. Jag provade 2st olika Focusar hemma men bägge brummade lite utan att ha signalkabeln ansluten och oavsett var de placerades i lägenheten. Dessutom så sitter frontgallren inte speciellt bra och fanéren sitter taskigt i kanterna och i hörnen på dem.
Jag skulle iaf få hem bägge XTZ-subbarna innan helgen så det blir och testa dem mot varann i min lägenhet innan jag lämnar ifrån mig 10an till farsan.
Redigerat av Skogga, 06 October 2003 - 10:49.
Postad 07 October 2003 - 10:35
Jag tackar ödmjukast för alla komplimanger, kommentarer
och åsiker, det värmer och inspirerar mig till att i framtiden
skriva fler recensioner
Lite kommentarer:
Att XTZ 10" skulle vara slö, är helt fel att påstå,
den kan, hos många som inte lyssnar efter
ljudets kvalitet utan bara vill ha en kraftigt ljud,
föreställas att verka slö.
Eftersom att XTZ 10" spelar mycket DJUPT, så hänger
den inte med vid väldigt snabb och kraftig bas vid hög volym.
Däremot så är den perfekt för oss som gillar ett naturligt
ljud som i exempelvis symphoni, jazz eller liknande.
För övrigt har även jag hört XTZ 12" nu och jag måste hålla
med tidigare recensent, angående att den är mer "punchig".
Men däremot så kan jag inte hålla med om att den är minst lika
djup, som XTZ 10". XTZ 10 är faktiskt lite djupare, vilket märks
vid snabb bas, då basen har svårt att hinna hämta sig innan nästa
dunk. Den är dock helt perfekt för film, då den är såpass djup, det
är verkligen då som skillnaden mellan XTZ 10 och XTZ 12 märks.
Dock känns XTZ 12" mer gedigen än 10", eftersom att den
levererar mer kraft och är rejälare i basen.
Ingen av dem är dock "sämre" än den andra, både är verkligen
vinnare beroende på smak och musikstil.
/Anders Månsson.
Postad 07 October 2003 - 17:01
Detta var dessutom den 2:a gången. Läs reglerna om du är osäker på vad som är tillåtet
Inlägget raderat
Mvh Christofer (CHBG moderator)
Redigerat av chbg, 07 October 2003 - 20:59.
Postad 07 October 2003 - 21:30
Nu har jag faktiskt fått hem bägge XTZ-subbarna och testat dem mot varann i någon timme. Jag måste säga att Fyndbörsen var otroligt snabba att skicka iväg dem, beställde i går på dagen och hämtade ut dem i eftermiddags. En sak som jag tyckte var olyckligt är att min 12a hade fått två skador i folieytan på bakre långsidan/hörnet eftersom det var lite tajt om utrymme mellan kartongen och subben och Postens anställda är ju inte direkt kända att behandla paket varsamt.
Nåja, som tur var så syns inte skadan när den står mot väggen.
Jag började med att testa 12an med lite actionsener från några filmer och körde några bastunga låtar för att känna lite på ljudet och gjorde sedan detsamma med 10an. Det första jag uppmärksammade var att 10an gick så otroligt djup i frekvens, märkbart djupare än 12an, precis som Anders sa här tidigare. Den var faktiskt bättre än 12an vid filmtittning men vid musiklyssning så upplevde jag att den gick lite för djup i frekvens, lite för mullrig. Dock helt perfekt om man lyssnar på lite lugnare musik.
Jag uppmärksammade dessutom lite flåsljud från porten vid snabba bastakter på musik och vid häftiga ljudscener på film som tex. lobbyscenen på Matrix, men då spelade jag rätt så högt och lyssnade ganska nära subben. Sittande i soffan så uppmärksammades aldrig flåsljudet.
12an tyckte jag funkade bättre på musik än 10an då den verkar vara mer attacksnabb, men vid filmtittning så tyckte jag den inte gick tillräckligt djupt. Dessutom så gick det att dra på rejält utan att den lät illa, det fladdrade rätt bra i byxorna ett tag. Vill man kunna spela högt så är 12an ett givet val.
Nu är ju inte dessa två varken inspelade eller optimalt placerade i mitt rum så de kommer troligtvis få en annan karaktär senare efter lite inspelning och flyttning. En sak som jag upplevde med 12an var att den lät lite burkig i ljudet. Kanske kan det bero på att elementet är oinspelat och att jag har den stående i ett hörn med tassarna direkt mot parkettgolvet??
Bägge subbarna är bra tycker jag, och jag kan hålla med Anders när han säger att "både är verkligen vinnare beroende på smak och musikstil". Men för 1995kr så tycker jag att 10an är den som är mest prisvärd och jag tycker att den spelar bättre än AP Sub Focusen jag hade hemma förut som kostade närmare 4000kr.
Redigerat av Skogga, 07 October 2003 - 21:31.
Postad 07 October 2003 - 23:42
Jag har också parkettgolv, och var tvungen att lägga nått under. Annars låter den förr eller senare som ett par maracasKanske kan det bero på att elementet är oinspelat och att jag har den stående i ett hörn med tassarna direkt mot parkettgolvet??
Alltså, parkettgolv o subb = no hit.
Postad 08 October 2003 - 10:46
väldigt viktigt.
Min står placerad bara ca 15cm från en vägg (har för litet rum typ 15-20kvm).
Och det ger stor skillnad ifall jag ställer den längre ut (blir nästan mitt
i golvet, så man kommer inte fram då).
Lite utav det studsande mullret försvinner då och det låter renare.
En annan sak som gör stor skillnad för mig, är ifall man placerar
något under subbens fötter, exempelvis en hårdfibrad duk/filt (ger hos mig
bäst resultat) eller en järnplatta (jo, har faktiskt testat det :-), eller ifall man har plastgolv, så blir det faktiskt bättre med bara en tung träbräda.
Postad 08 October 2003 - 15:11
Nu finns det ett par bilder i mitt galleri på XTZ-10an.. (för de som är intresserade)
-få se om man orkar skruva ur elementet och kika in någon dag!!
(hmm, vad irriterande det är att ha sovrummet vägg i vägg med vardagsrummet, när man har en fru som vill sova tidigt!!! Och subben står i hörnet mot sovrummet...) Jag vill ju se filmer och lyssna på musik!!!!!!!!!!
/Danne..
Postad 08 October 2003 - 15:20
Men förhoppningsvis så är hon och umgås med vänninnor någon dag och då
får du chansen att spela rejält
Postad 08 October 2003 - 15:37
har nu suttut och läst i tråden (igen) för att komma fram till viklken bas man swak ha 10:an eller 12:an..... den kommer att användas mest till film av alla deslag... coh även musik och de är de som jag inte kan bestämma mig....för båda verkar ju funka kanon till film vad man än ser.. men till musik verkar dom olika...
lyssnar mest på Bryan Adams, Bruce S, Dire Strates. Sophi Zelmani och liknande vilken rekomenderar ni då till mig....
film är ju mycke BHD Sagan om ringen Band Of Brothers men även mcyke rysare och en hel del action... kanske en dum fråga men hoppas att ni kan hjälpa mig..
Postad 08 October 2003 - 15:50
lyssnar mest på Bryan Adams, Bruce S, Dire Strates. Sophi Zelmani och liknande vilken rekomenderar ni då till mig....
Då är det utan tvekan XTZ 10" du kommer att bli mest nöjd med, det är jag nästan säker på. För ljudet på sådan musik med XTZ 10" blir mer naturligt,
med XTZ 12" skulle det blir för hård bas.
Redigerat av Unregistered54235bc0, 08 October 2003 - 15:53.
Postad 08 October 2003 - 16:35
För att vara mer exakt så är det Hard Trance (snabb musik och mycket bas.)
Postad 08 October 2003 - 16:38
Redigerat av Unregistered620eb6d4, 08 October 2003 - 16:39.
Postad 08 October 2003 - 16:49
Kollade lite snabbt, men hittade ingen skillnad?
Hoppas nån kan förklara skillnaden.
Det står ju mycket mindre om XTZ 10 jämfört med de andra två ju
Bas:?
Har den Guldplätterade terminaler?
Kontinuerlig effekt i 4 ohm?
Kontinuerlig effekt i 8 ohm?
Max effekt i 4 ohm?
Skulle gärna vilja veta det då man kan skillnaden på 10:an och 12:an i siffror
Redigerat av Unregisteredac6f5beb, 08 October 2003 - 16:57.
Postad 09 October 2003 - 07:42
så spelar inte fatboyen alls lika rent som XTZ 10" gör.
Man kan kalla fatboyen för ett billigare alternativ till Audax varianten.
Postad 09 October 2003 - 18:19
Postad 09 October 2003 - 18:53
//Jimmy
Postad 09 October 2003 - 21:02
Kör jag Eric Clapton på lite lagom volym så somnar hon på knappt tjugo sekunder och sover hur sött som helst.
Antar att den dova basen påminner om hjärtslag i mammas mage eller något.
Hursomhelst så ökar det den redan höga WAF:en hos den eleganta subben.
Mvh
// Brutal
Redigerat av Unregistered539fa6e3, 10 October 2003 - 06:33.
Postad 10 October 2003 - 07:30
Sött inlägg, passande i vårens regn o rusk och bryter den hårdaKör jag Eric Clapton på lite lagom volym så somnar hon på knappt tjugo sekunder och sover hur sött som helst.
Antar att den dova basen påminner om hjärtslag i mammas mage eller något.
tekniska stämningen här inne.. tack :-)
Postad 10 October 2003 - 08:02
-Passade även till höstens rusk vaSött inlägg, passande i vårens regn o rusk
(kunde inte låta bli..)
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Kef iQ7 och Marantz 7001 söker musikalisk sub
3 bilder
82 filmer