Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Star Wars-filmerna på DVD

644 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 20 March 2004 - 13:55

matså
  • matså
  • Beroende

• 1037 inlägg
  • 0
Ja nin och det är bra. Vi får tänka på att Lucas inte var nöjd med originalen pågrund av att han inte hade pengar att göra dom rättvisa. Han kunde inte göra filmerna som hade tänkt ut, så det fick bli vad de kunde göra då.

Postad 20 March 2004 - 15:21

Gäst_Fredrik_*
  • Gäst_Fredrik_*
  • 0
Nu har den officiella designen på boxen R1 släppts. Det sker egentligen först på måndag för "allmänheten", men på starwars.com som är den officiella Star Wars-siten kan betalande medlemmar logga in och få en tjuvtitt. Så här kommer R1-boxen att se ut:

Postad bild

Widescreenutgåvan kommer att vara i platinum likt bilden ovan medan Fullscreen blir i guld. Boxen kommer att rymma fyra keepcase, en för varje film samt bonusskivan. Omslagen för filmerna är designade att matcha Episode I och II. Som sagt det är först på måndag som alla icke-betalande kan få en titt på boxen samt att Lucas & C:o släpper uppgifterna men detta är the real deal. :) Mer finns att läsa på bl.a. The Digital Bits.

EDIT: Bilden visar ej två olika varianter av boxen utan bara olika sidor. Bättre att vara övertydlig än otydlig. ;)

Redigerat av jedi, 20 March 2004 - 16:38.

Postad 20 March 2004 - 15:30

Gäst_Fredrik_*
  • Gäst_Fredrik_*
  • 0
Passar på att lägga upp bilderna för Fullscreen-boxen så ni får se den i guld.

Postad bild

Postad bild

Postad 20 March 2004 - 16:25

MasterOfPuppetz
  • MasterOfPuppetz
  • Beroende

• 1362 inlägg
  • 0
Wow, vilka mästerverk!

Vill haaaa :) ;)

Postad 20 March 2004 - 16:37

Gäst_Fredrik_*
  • Gäst_Fredrik_*
  • 0
Jag vågar gissa på att R2SWE får samma design dvs den i silver, likt Indiana Jones-boxen där vi fick exakt samma design som R1.

Postad 20 March 2004 - 16:58

MalcolmX7
  • MalcolmX7
  • Veteran

• 1610 inlägg
  • 0
Måste nog säga att jag är något besviken om man jämför det slutgiltiga resultatet med prototyperna. Det finns ett flertal scenarier gällande boxarna som kan inträffa, varav ett är att fler boxar kommer att släppas.

Sedan tycker jag att det är lite negativt att boxarna är olika för widescreen och fullscreen, då det finns en liten risk för att man skulle tycka att fullscreen boxen är snyggare. Hade föredragit en enhetlig design. Själv hoppas jag att man väljer någon av prototypdesignerna för R2, men det är nog inte troligt.

En annan sak som kan te sig lite intressant är denna box från Paulchampagne, designad för Criterion´s utgåvor av SW. Denna box fanns långt tidigare än Neuron Syndicate´s boxar. Designen känns bekant på något sätt... :)

Postad bild

Postad 20 March 2004 - 17:08

Gäst_Fredrik_*
  • Gäst_Fredrik_*
  • 0

Själv hoppas jag att man väljer någon av prototypdesignerna för R2, men det är nog inte troligt.

Visst hade det varit mer speciellt med en design likt de tidigare visade prototyperna, men som sagt detta lär tyvärr inte ske. Jag gissar på att det helt enkelt blir lättare för Lucas & C:o att köra samma design på regionerna, förutom då R3 som har en förmåga att spexa till det hela lite extra. Men utöver den regionen kommer det nog att bli samma design på boxen världen över. Detta är dock bara min gissning.

Sedan förstår jag inte alls vad du menar med att jämföra Champagne-boxarna med dessa Star Wars. Det finns inga som helst likheter ju. :)

Redigerat av jedi, 20 March 2004 - 17:10.

Postad 20 March 2004 - 17:54

PsyCor
  • PsyCor
  • Veteran

• 2402 inlägg
  • 0
Frågan är bara vem som kommer köpa fullscreen (pan&scan) boxen... Lika lätt att ändra till pan&scan på själva dvd-spelaren ju.

Postad 20 March 2004 - 19:44

Unregistered962
  • Unregistered962
  • Guru

• 6725 inlägg
  • 0

designad för Criterion´s utgåvor av SW.

Menar du att Criterion har haft planer på att ge ut Star Wars? På Ld då när det va aktuellt?

Postad 20 March 2004 - 19:50

MalcolmX7
  • MalcolmX7
  • Veteran

• 1610 inlägg
  • 0
Nej, jag vet faktiskt inte. De undrade på HTF också, men det står "The Criterion Collection" på sidan, så jag antog att det var en box till existerande Criterion utgåvor.

http://www.designpau...ses/SWcase.html

Så här står det på denna sida:

http://www.designpau...m/sequels2.html

"This Case is designed as a tribute to Star Wars.
For the thousands of fans who collected the many versions of these fantastic movies already available on DVD."

Postad 20 March 2004 - 19:53

Gäst_Fredrik_*
  • Gäst_Fredrik_*
  • 0
Vad komiskt, han har alltså designat boxen till dels de individer som mödosamt överförda sina LD-versioner till DVD, eller de som plockade upp ett par fulDVD på Thailandsresan.

Postad 20 March 2004 - 22:15

Unregistered962
  • Unregistered962
  • Guru

• 6725 inlägg
  • 0
Men jag är ganska säker (vill inte skriva tvärsäker) på att Criterion aldrig vart i närheten av dessa filmer.

Postad 29 March 2004 - 17:08

Gäst_Fredrik_*
  • Gäst_Fredrik_*
  • 0
DVD Answers rapporterar lite överraskande nyheter från Lucasarts pressrelease för den kommande boxen gällande R2UK. Det visar sig att den faktiskt kommer att släppas före USA vilket ger den ett releasedatum satt till den 20:e september. Dessutom skiljer sig boxens design något mot R1:an.

R1

Postad bild

R2UK

Postad bild

Redigerat av jedi, 29 March 2004 - 17:24.

Postad 31 March 2004 - 02:20

Gäst_Fredrik_*
  • Gäst_Fredrik_*
  • 0
Discshop har nu lagt upp de rätta bilderna för boxen. Dessutom går den nu att förboka på amazon.com.

Postad 31 March 2004 - 08:49

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

• 1869 inlägg
  • 0
Jag ser inte vad som är annorlunda mellan R! & R2UK. Menar du att gråskalorna skiljer sig åt? – Det finns åtminstone tre tänkbara skäl till detta:
1. Trycket är olika, dvs pressarna skiljer sig. – Skulle inte kalla det för avvikande design dock.
2. Fotografen har ljussatt boxen annorlunda. Kan vara lite svårt att sätta upp ljus (och kamera) exakt som någon annan gjort (speciellt med annan utrustning).
3. Någon har lekt (alternativt låtit bli all leka) i Photoshop med bilden. Inte speciellt komplicerat att lätta upp lågdagrar eller försöka hitta mer teckning i skuggiga partier. Bara att spara bilden med olika gamma eller profil skulle kunna ge en sådan förändring.

Postad 31 March 2004 - 11:35

Gäst_Fredrik_*
  • Gäst_Fredrik_*
  • 0
Se till ryggen framför allt, där ser man att det skiljer grafiskt hur IV-VI är utformat och färgsatt. Dessutom har R2UK tydligare utformning av frontfigurerna samt en mörkare ton. Färgen på ryggen är annorlunda. Dessutom har inte R2UK alla solreflexdetaljer som R1:an har.

Dessa har officiella bilder från Lucasarts och deras pressreleaser har nämnt dessa skiljande punkter, och med tanke på hur noggranna de är med att få bort piratbilder eller hobbysnickerier av deras omslag så tvivlar jag på att det helt enkelt rör sig om samma box med olika bildkvalité. Dessutom är det så många siter som har bekräftat dessa bilder samt infon med olika design på boxarna.

Redigerat av jedi, 31 March 2004 - 11:36.

Postad 31 March 2004 - 12:17

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

• 1869 inlägg
  • 0
Okej, man verkar ha flyttat om de ljusa och mörka partierna i bakgrunden och sedan har den ena ljus text på ryggen och mörk logga och den andra tvärsom.

Angående solreflexdetaljerna så kommer det sig säkert av att R2UK-bilden är svartvit. Bilden i sig är sparad i RGB-format istället för i gråskala, men det finns ingen färginformation i pixlarna. Om jag tar in R1-bilden i Photoshop och konverterar den till gråskala och drar lite i reglaget för nivåer hamnar jag *väldigt* nära R2UK (bortsett från färgen – eller snarare svartmängden – på texten).

Har ingen möjlighet att hosta före-efterbilden, men annars blev de väldigt lika.

Postad 31 March 2004 - 12:51

Gäst_Fredrik_*
  • Gäst_Fredrik_*
  • 0
Ny information släppt om boxen och kommentatorspåren. Till episod IV-VI kommer George Lucas, Ben Burtt, Dennis Muren och Carrie Fisher att medverka. Regissören Irvin Kershner ansluter till Empire Strikes Back och till Return Of The Jedi finns Lawrence Kasdan med.

Sedan utlovas den mest välproducerande och heltäckande dokumentären som någonsin gjorts om Star Wars-sagan till den fjärde bonusskivan samt aldrig tidigare visat material från alla de tre inspelningarna.

De tekniska specifikationera för filmerna på R1 ser ut som följer:

-2.35:1 Anamorfisk bild
-DD 5.1 EX Engelsk tal samt DD 2.0 Engelskt, Franskt och Spanskt tal
-THX Certifiering

Redigerat av jedi, 31 March 2004 - 12:53.

Postad 03 April 2004 - 10:28

Unregistered962
  • Unregistered962
  • Guru

• 6725 inlägg
  • 0
Nu har dvdsoon sänkt priset till exakt 300:- :)

Postad 06 April 2004 - 11:19

Gäst_Fredrik_*
  • Gäst_Fredrik_*
  • 0
Jag kan med nöje presentera det totala innehållet för den 4:e bonusskivan till den kommande boxen, materialet finns på ett stort antal siter så det får anses vara högst trovärdigt:

Star Wars: The Independent Films feature length documentary - The story of Star Wars is the story of the most successful independent series film ever produced. It's the story of a Hollywood outsider named George Lucas and a low-budget labor of love space saga that defied the odds and reinvented the rules. It's the story of a revolution born of a dream. It's the story of an independent filmmaker who had to innovate and invent an entirely new way of creating motion pictures. It's the story of a fundamental paradigm shift in the creative process made, not by the studio system, but by a single filmmaker with a simple dream. (150 min.)

The Evolution of Characters featurette - Get an in-depth look at how all your favorite characters came to be with exclusive concept art and discussion with George and the people who shaped what ultimately became out favorite heroes and villains. Includes a separate still/video gallery cut to Star Wars music with access to artwork and classic scenes for each major character. (30 min.)

The Influence of Star Wars featurette - Without Star Wars, there would be no... The groundbreaking special effects that were pioneered to make Star Wars movies not only helped viewers escape to a galaxy far, far away, but they changed the way every movie was made thereafter. Experience never before seen effects innovations from the films and learn how pivotal the films were to modern effects wizards and filmmakers. (20 min.)

Lightsabers/Fights featurette - Forget laser pistols, the lightsaber is the coolest weapon in the Star Wars galaxy. What were George's influences for creating the lightsaber? How did Mark Hamill, Alec Guiness, and Darth Vader stunt people approach wielding a saber? How did the effects guys figure out the lightsaber beam? How did each fight escalate from the previous one? And what influences did this creation have on movies thereafter? (10 min.)

1977 featurette - Transport people back in time to the opening of each Star Wars film. Menus will showcase all the pop culture features from the 1977 opening such as: TV references, toy ads, promotional partner commercials, news clips, songs inspired by Star Wars, Star Wars magazine and newspaper coverage, classic video game demos. (20 min.)

Star Wars Battlefront X-Box Video Game Demo (15 min.)

Teasers and Trailers from the original theatrical releases of each of the movies along with the 1997 re-releases. (15 min.)

TV Spots from the original theatrical releases of the movies along with the 1997 re-releases (5 min.)

Stills - A comprehensive gallery of posters from around the world, classic artwork, and never-before-seen photos from all three films (approximately 300 images.)

Redigerat av jedi, 06 April 2004 - 11:20.

Postad 06 April 2004 - 23:26

Gäst_Fredrik_*
  • Gäst_Fredrik_*
  • 0
Glömde lägga till att det kommer att finnas förhandsmaterial rörande Episode III på bonusskivan i följande ting:

Episode III Behind the Scenes Preview --

Section One: The Creator - Finally the birth of Vader. George talks about finally bringing Vader back to the series and teases about Anakin's descent to the Dark Side and the powers of seduction in play.

Section Two: The Costume - Black is back. For the last Star Wars movie ever and the birth of the ultimate villain, a new costume was forged. This segment answers some key questions: who created it? was it made for Hayden?

Section Three: The Actors - Finally I get to become Vader. Key interviews with the cast (including Hayden) and crew sharing their thoughts and experiences about working on the last Star Wars film and finally seeing the completion of the Saga. (10 min.)

Från The Digital Bits

Postad 09 April 2004 - 13:17

Gäst_Fredrik_*
  • Gäst_Fredrik_*
  • 0
Ok håll i er nu. Vi vet att Mr Lucas har gjort vissa ytterligare förändringar i orginaltrilogin som släpps nu i september för att få filmerna att mer matcha de nya Episoderna I-III. Men nu syns det första resultatet av dessa förändringar. Beskåda följande och läs från The Digital Bits:

Okay kids... so you want proof that further changes are being made to the Star Wars films for the forthcoming DVD release? Well, this COULD be it...

Postad bild

That top image is, supposedly, an actual shot of Ian McDiarmid as Emperor Palpatine, newly inserted into The Empire Strikes Back in place of the original actor (bottom image). This pic has been circulating around the Net for a few days now. The split screen comparison you see here was created by someone on one of the Star Wars fan boards. But the image at the top (at least the actual face shot of McDiarmid) reportedly leaked from someone involved with the production. We had pretty much dismissed it... BUT. The interesting thing is, we've shown this image to insiders we know have seen the real work (three separate sources now), and they've independently confirmed that the scene HAS changed and that the top image (of McDiarmid in make-up) is authentic. One other scene we've heard is being revamped is the CGI Jabba scene from A New Hope. Look for the digital Jabba to be replaced by a much better looking CG version (likely based on the Episode I digital model of the character).

Tell you what... if this pans out, I don't mind either of these changes. Better still, I'd eat a whole freakin' herd of Bantha if Lucas would just restore the Han/Greedo scene in A New Hope so that Han shoots first again. Anyone care to join me? Cross your fingers, folks... and fire up the barbecue pit.

Ja vad säger man? Som sagt detta är taget från The Digital Bits Rumor Mill och det heter just Rumor av en anledning men ändå.

Sedan undrar jag varför Sverige inte kan få ett pris på boxen någon gång? Flera länder har haft möjligheten att förboka länge nu. <_<

Postad 09 April 2004 - 14:32

Tricky
  • Tricky
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Ja vad ska man säga mellan glädjetårarna? Nästan fyra timmar dokumentär och behind the scenes, rena julafton för mig som är tokig i sådant material! <_<

Postad 21 April 2004 - 03:54

Gäst_Fredrik_*
  • Gäst_Fredrik_*
  • 0
Nu kommer mer officiella uppgifter gällande extramaterialet på den fjärde skivan i den kommande boxen. Följande innehåll är bekräftat saxat från siten DVD Answers:

Empire of Dreams: The Story of the Star Wars Trilogy
This two-and-a-half hour documentary traces the evolution of the saga, from a low-budget labor-of-love space saga to the movie phenomenon that defied the odds and reinvented the rules. This comprehensive documentary features all new interviews with George Lucas and more than 40 members of the cast and crew from the original trilogy, as well as a host of filmmakers and media personalities. Empire of Dreams also includes some never-before-seen behind-the-scenes footage from the making of all three of the now legendary Star Wars films.

Episode III Behind the Scenes Preview: The Return of Darth Vader
Finally, Star Wars: Episode III will reveal just how Anakin Skywalker became Darth Vader, the most iconic villain in film history. In this exclusive preview, George Lucas discusses Anakin's descent, with a first look at the new Vader costume forged for Episode III. Also, experience how Hayden Christensen and Ewan McGregor have prepared for the epic lightsaber battle that has been anticipated for more than two decades: the climactic showdown between Anakin and Obi-Wan Kenobi.

The Birth of the Lightsaber Featurette
Its unforgettable hum and scintillating glow are instantly recognizable around the world. Now, viewers will discover the origins of this elegant weapon from a more civilized age in this lightsaber documentary.

The Characters of Star Wars Featurette
An in-depth look at how favorite characters came to be, featuring rare concept art, behind-the-scenes footage and interviews with George Lucas and the cast and crew who shaped the screen's favorite heroes.

The Force Is With Them: The Legacy of Star Wars
The Star Wars films opened up a galaxy of possibilities to a generation of filmmakers and creative talents. This feature allows you to hear from some of the most notable filmmakers of our time about how influential the Star Wars movies have been to their lives and work.

Star Wars Battlefront Trailer and Playable Demo
The fourth disc will offer a trailer featuring an exciting look at the upcoming Star Wars Battlefront video game from LucasArts, along with a special demo for Xbox users that lets players fight the Battle of Endor as a Rebel or Imperial soldier and drive AT-STs, ride speeder bikes and use different weapons to lead their side to victory. The full version of Star Wars Battlefront be released Sept. 21 for the PlayStation 2, Xbox, and PC.

Star Wars: Episode III Making the Game Preview
Video-game players will be able to experience the stunning Jedi action of Episode III themselves in the new Star Wars: Episode III game, due out in Spring 2005 for the PlayStation 2 and Xbox. This special feature shows how game developers at LucasArts worked behind-the-scenes and on the set to create the most authentic Jedi experience ever.

Original Trailers and TV Spots
You can expect the original theatrical teaser, launch and re-release trailers for each of the films, plus TV spots, to be featured on the DVD.

Never-Before-Seen Production Gallery
Delve into an unseen corners of the Lucasfilm Archives with exclusive photos from the making of the trilogy, with hundreds of rare images.

Posters and Print Campaigns
The original Star Wars films came at a time when international campaigns produced a wealth of intriguing, alternative poster art. Explore a collection of theatrical posters from around the world.

Exclusive DVD-ROM Content
The Star Wars Trilogy DVDs are keys that unlock exclusive content available only through a special DVD-ROM website.

Jag säger bara mums! Julafton kommer två gånger i år för mig helt klart. ;)

Postad 21 April 2004 - 05:53

Unregistered859941e9
  • Unregistered859941e9
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Angående förändingar som Lucas och CO gör i original-trilogin: Till viss del helt ok. Vissa förändingar snyggare ju naturligtvis till filmen och gör den mer jämnställd med de nya filmerna..på det tekniska planet...storymässigt so far har de inte en chans (Hoppas att en riktigt mörk Episode 3 ska läka mina sår efter Ep 1 och 2. Och det skär i ett gammalt Star Wars-hjärta, som varit med sedan då Return of the jedi hade premiär på bio att original trilogin inte släpps i original utförande....än.

Postad 21 April 2004 - 06:34

Nomad
  • Nomad
  • "Justice is coming"

• 6401 inlägg
  • 0

Hoppas att en riktigt mörk Episode 3 ska läka mina sår efter Ep 1 och 2. Och det skär i ett gammalt Star Wars-hjärta

Håller helt och hållet med dig.

Postad 22 April 2004 - 09:33

nurfen
  • nurfen
  • Veteran

• 2031 inlägg
  • 0
Dom ska nog anställa riktiga skådespelare innan man börjar hoppas att episod 3 blir bra. Man sitter ju och gapflabbar åt hur stela de är i 1 och 2.

Postad 22 April 2004 - 14:09

Unregistered59dcaef6
  • Unregistered59dcaef6
  • Guru

• 5025 inlägg
  • 0
Egentligen är de väl lika stela i Ep. IV-VI, fast deras karaktärer är mer av det mänskliga slaget. I de nya filmerna så är ju alla karaktärer totalt enkelspåriga och "duktiga"...

Intressant om den nya mastringen av bilden (speciellt i början om HD):

Erik points out the NY Times for a new article on Lowry Digital, the company behind the restoration of the new DVDs of the Classics. They're certainly the pioneers in the field and do some of the best work to date:
"We're making an archive for DVD, film, digital cinema, HDTV, TV, whatever that will last the next two or three generations of technology," Mr. Lowry said.
Thirty-five years ago, Mr. Lowry, who is now 71, patented a method of cleaning up NASA's live televised transmissions from the moon. Six years ago, as the DVD took off, he set up Lowry Digital then a two-man R & D shop to apply his techniques to digital restoration.

He hired a photographer to make a short 35-millimeter film clip of some children playing soccer on a lakeshore. He paid a local lab to transfer the film to digital video, using a 4K scanner. The picture was clear, sharp, detailed. He then processed the images with his film-restoration software, which he'd programmed onto some Macintosh G4 computers. (The effort took months, as the faster G5's weren't out yet.) The processed picture was clearer, sharper and more detailed still. He could see every divot on the turf. What had once looked like a smudge in the background was now recognizable as a boat on the lake.

In January 2000, some executives from Warner Brothers saw his demo. They were so impressed, they faxed him an order the same day to restore the masters for three DVD's: "Gone With the Wind," "Now Voyager" and "North by Northwest." With the advance money, he bought the computers he needed to do the job.

Since then, he has bought hundreds of computers, hired a staff of 30 and worked on 80 DVD's including the long-awaited DVD of "Star Wars" erasing wear, tears, dirt, scratches and other ravages of age. (In the early days, he sometimes erased too much. By his own admission, his restoration of "Citizen Kane" is too clean; the natural grain of film is gone; it looks like a video. He later figured out how to fix flaws while preserving grain.)

Many restoration specialists do this sort of work manually, often frame by frame. Mr. Lowry may be the first to do digital restoration while the images are still in a digital format a bunch of 0's and 1's inside a computer before they're transferred to video.

Not long ago, MGM sent a camera crew to interview him about his restoration techniques for a "special feature" to be included on the Bond DVD's. The question now is how long it will take MGM to release these DVD's and how long it will take other studios and digital-mastering houses to catch on in short, how long it will take for the future to begin.
:P :lol: :lol:

Postad 04 May 2004 - 02:52

Gäst_Fredrik_*
  • Gäst_Fredrik_*
  • 0
Nu går det att förboka boxen för R2SWE (det var så dags) hos Discshop för 499:- plus frakt. Preliminärt releasedatum har de 2004-09-20.

Postad 04 May 2004 - 06:47

Unregistered5b84dd24
  • Unregistered5b84dd24
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0
Bokad :unsure:

Postad 04 May 2004 - 07:46

Unregisteredf0944125
  • Unregisteredf0944125
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0

Nu går det att förboka boxen för R2SWE (det var så dags) hos Discshop för 499:- plus frakt. Preliminärt releasedatum har de 2004-09-20.

Bokade den hos Discshop och har samtidigt chansen att vinna en Plasma. ;)
Visst, den schansen är inte stor, men den finns där... :)

Göran

Postad 04 May 2004 - 08:13

Unregisteredf380a49e
  • Unregisteredf380a49e
  • Mästare

• 2991 inlägg
  • 0
Japp, nu är den äntligen bokad! ;)

Postad 04 May 2004 - 09:22

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3024 inlägg
  • 0
Bokad ;)

Postad 04 May 2004 - 09:28

Unregistered962
  • Unregistered962
  • Guru

• 6725 inlägg
  • 0
Avbokad. ;)
Tänker inte pröjsa över 500:- för denna då jag har den på LD redan. Så bra är den inte.

Postad 04 May 2004 - 09:34

novumus
  • novumus
  • Forumräv

• 637 inlägg
  • 0
Den måste bokas, man måste bara ha denna box... även fast man har den på LD Freak... ;) Fast det känns som lång väntan... suck! Men den som väntar på... ja ni vet, hehe...

Postad 04 May 2004 - 10:04

PsyCor
  • PsyCor
  • Veteran

• 2402 inlägg
  • 0
Avvaktar ett tag framöver. Känns som om det kommer gå att hitta den relativt billigare, det är ju trots allt fem månader kvar.

Postad 04 May 2004 - 10:09

Gäst_Viggen_*
  • Gäst_Viggen_*
  • 0

Avvaktar ett tag framöver. Känns som om det kommer gå att hitta den relativt billigare, det är ju trots allt fem månader kvar.

Precis! Varför boka, är ingen limited edition! Priset blir ju högre med frakten än att handla den i affär den dag den kommer!

Postad 04 May 2004 - 10:11

PsyCor
  • PsyCor
  • Veteran

• 2402 inlägg
  • 0
Fraktkostnaden är inte något jag bryr mig om, jag kan betala 25kr för att få den skickad till mig.

Däremot om man t.ex. skulle hitta den i England för kanske 399kr, eller nåt i närheten, så är det värt att vänta för att spara några kronor ;)

Postad 04 May 2004 - 10:12

Gäst_Viggen_*
  • Gäst_Viggen_*
  • 0

Fraktkostnaden är inte något jag bryr mig om, jag kan betala 25kr för att få den skickad till mig.

Däremot om man t.ex. skulle hitta den i England för kanske 399kr, eller nåt i närheten, så är det värt att vänta för att spara några kronor ;)

Då boxen är tjock så måste det väl bli paket!

Redigerat av Viggen, 04 May 2004 - 10:16.

Postad 04 May 2004 - 10:22

PsyCor
  • PsyCor
  • Veteran

• 2402 inlägg
  • 0
25kr oavsett storlek hos Discshop. Man får helt enkelt hämta ut den hos Posten då.

Hos Play.com kostar boxen £28.99 ~ 394kr (gratis frakt.)
Så det blir nog en beställning därifrån när specifikationerna för textning dyker upp.

Postad 04 May 2004 - 10:35

MalcolmX7
  • MalcolmX7
  • Veteran

• 1610 inlägg
  • 0
Konstigt att Discshop inte har ett erbjudande om bättre pris för Guldkunder för SW boxen. Trodde att den var en självskriven kandidat. Dock skulle det inte förvåna mig om priset sjunker strax efter releasen, som det gjorde för Schindler´s List.

Postad 04 May 2004 - 11:19

Unregistered5b84dd24
  • Unregistered5b84dd24
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

Konstigt att Discshop inte har ett erbjudande om bättre pris för Guldkunder för SW boxen. Trodde att den var en självskriven kandidat. Dock skulle det inte förvåna mig om priset sjunker strax efter releasen, som det gjorde för Schindler´s List.

Last Samuraj tog det en vecka eller två sen var den med som guldkunds erbjudande

Postad 04 May 2004 - 11:20

novumus
  • novumus
  • Forumräv

• 637 inlägg
  • 0
Förstår inte att många av er tycker att den är dyr? Jag tycker den är rätt ok pris på den för det som följer med i boxen. Visst vill man ha det lägsta priset men inte tror jag det kommer bli så mycket lägre än de 524:- man får betala på discshop. Samt att man får den hemskickad så att man har den den dagen den släpps.

Postad 04 May 2004 - 11:35

Unregistered962
  • Unregistered962
  • Guru

• 6725 inlägg
  • 0
dvdsoon tar ju 280:- men man kan ju va lugn för att den fastnar i tullen.

Postad 04 May 2004 - 11:46

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3782 inlägg
  • 0
R1 blir det väl för min del, men jag har inte bokat än. Det är ju ingen Limited Edition så jag känner ingen direkt tidsnöd att börja med förhandsbokning för tillfället.

Det lär ju inte bli: "vi släpper 10.000 ex, sorry alla som inte fick den".

Postad 04 May 2004 - 13:26

MalcolmX7
  • MalcolmX7
  • Veteran

• 1610 inlägg
  • 0
Pratade med Discshop nyligen och de kommer INTE att erbjuda SW som ett guldkundserbjudande. Möjligtvis kommer de att sänka priset om det visar sig vara för högt. Men det blir samma pris för alla i vilket fall.

Postad 04 May 2004 - 14:05

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3024 inlägg
  • 0
Ni som inte vill boka gör ju inte det såklart. jag bokade för att jag älskar serien sedan vill jag ha den samma dag =) och skulle jag vinna plasman så skulle jag ju inte gråta då får jag tv + boxen för 525:-

Redigerat av Eyes, 04 May 2004 - 14:06.

Postad 12 May 2004 - 17:46

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

• 2420 inlägg
  • 0
Boxen är bokad! :(

Postad 12 May 2004 - 18:43

Gäst_Fredrik_*
  • Gäst_Fredrik_*
  • 0
Nej den här boxen kommer jag att plocka upp i butik då jag vill ha R2SWE eftersom de tidigare filmerna är det samt, att jag inte vill ha en massa repor eller andra skador på boxen orsakade av Postens varsamma hantering. Det är som AVR4000 skrev:

Det lär ju inte bli: "vi släpper 10.000 ex, sorry alla som inte fick den".

Postad 12 May 2004 - 19:33

MasterOfPuppetz
  • MasterOfPuppetz
  • Beroende

• 1362 inlägg
  • 0

Boxen är bokad! :(

Här med!!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.