Alien vs. Predator
Postad 14 August 2004 - 09:26
Postad 14 August 2004 - 09:29
Postad 14 August 2004 - 11:32
Du säger alltså att du inte bryr dig om att hon var med och sabbade 3:an? Nu vet jag förstås inte hur mycket input hon hade, men enligt vad som sägs ska hon ha ställt en rad med krav på storyn i filmen för att vara med. Hon är dock co-producer i 3:an.Det bryr jag mig inte om för fem öre. Det är som sagt karaktären Ripley jag gillar och anser ska piska Alien-stjärt , Weaver har jag inga direkta åsikter kring.
Dessutom blir det lite tröttsamt med Ripley vs Alien i 5+ filmer. Nä, fram med någon ny bra ide istället. Det är trots allt monstrena som det handlar om.
Postad 14 August 2004 - 12:17
Fick det utskrivet när det var aktuellt. Så om ni inte hittar det på nätet, så får jag väl se om jag kan få ner det på fil igen.
/Jim
Postad 14 August 2004 - 12:23
...och anledningen till att man vill ha en hembio har vi här!Snacka om att filmupplevelsen blir förstörd när det sitter icke-läskunniga sjuåringar raden ovanför och frågar sin mamma "vad hände nu?", "vem är det?", "dog han?" för att sedan kasta begagnat godis på oss andra seriösa filmtittare.
Postad 14 August 2004 - 12:28
Nån som sett den oklippta versionen av trean? Måste säga att efter ha sett den, så steg den från en svag 2:a till en stark 4:a ... nästan 4.5 av 5 stjärnor.Du säger alltså att du inte bryr dig om att hon var med och sabbade 3:an? Nu vet jag förstås inte hur mycket input hon hade, men enligt vad som sägs ska hon ha ställt en rad med krav på storyn i filmen för att vara med. Hon är dock co-producer i 3:an.Det bryr jag mig inte om för fem öre. Det är som sagt karaktären Ripley jag gillar och anser ska piska Alien-stjärt , Weaver har jag inga direkta åsikter kring.
Helt plötsligt så blev allt så förbaskat mkt mer logiskt när man får se den halvan av filmen som de klippte bort.
(Jag tänker ändå se AvP på bio
Postad 14 August 2004 - 12:46
Är det den oklippta du syftar på som är med i Alien Legacy boxen?Nån som sett den oklippta versionen av trean? Måste säga att efter ha sett den, så steg den från en svag 2:a till en stark 4:a ... nästan 4.5 av 5 stjärnor.Du säger alltså att du inte bryr dig om att hon var med och sabbade 3:an? Nu vet jag förstås inte hur mycket input hon hade, men enligt vad som sägs ska hon ha ställt en rad med krav på storyn i filmen för att vara med. Hon är dock co-producer i 3:an.Det bryr jag mig inte om för fem öre. Det är som sagt karaktären Ripley jag gillar och anser ska piska Alien-stjärt , Weaver har jag inga direkta åsikter kring.
Helt plötsligt så blev allt så förbaskat mkt mer logiskt när man får se den halvan av filmen som de klippte bort.
(Jag tänker ändå se AvP på bio)
Jag såg den och det var VÄLDIGT mycket som var annorlunda.. Till det bättre.
Postad 14 August 2004 - 12:50
Tror att MrWorf syftar på Alien Quadrilogy versionen?Är det den oklippta du syftar på som är med i Alien Legacy boxen?
Jag såg den och det var VÄLDIGT mycket som var annorlunda.. Till det bättre.
Alien 3 (Quadrilogy ver1) 111min
Alien 3 (Quadrilogy ver2) 139min
Alien 3 (Legacy ver) 115min
/Jim
Redigerat av DrunkenMaster, 14 August 2004 - 12:56.
Postad 14 August 2004 - 22:01
Precis! Det blir till att fixa den här filmen på DVD och se med grabbgänget. Det osar riktig "grabb-gängsfilm" om detta verk. Appropå serien jag postade innan så tycker jag ändå att regissören till denna film inte misslyckades helt med "Resident Evil" då den faktiskt var hyfsad och hade ett visst underhållningsvärde....och anledningen till att man vill ha en hembio har vi här!Snacka om att filmupplevelsen blir förstörd när det sitter icke-läskunniga sjuåringar raden ovanför och frågar sin mamma "vad hände nu?", "vem är det?", "dog han?" för att sedan kasta begagnat godis på oss andra seriösa filmtittare.
Något som imponerade mig i trailern var alla effekterna, och det kommer bli kul att få se lite olika typer av Rovdjur - men jag kommer att sakna Arne, Ripley & Co:
Postad 14 August 2004 - 22:07
Håller med.Appropå serien jag postade innan så tycker jag ändå att regissören till denna film inte misslyckades helt med "Resident Evil" då den faktiskt var hyfsad och hade ett visst underhållningsvärde.
Jag hade inga höga förhoppningar om Resident Evil innan jag såg den men jag tycker det är en helt ok film.
Postad 14 August 2004 - 22:16
AvP Review @ DVD Times
Postad 14 August 2004 - 22:35
Glöm inte heller att han har skrivit storyn också, så han är ansvarig för det mesta i filmen.Paul W.S. Andersson har tillsammans med 20th Century Fox lyckats sabotera hela filmen totalt genom bristande regi och PG-13-stämpel.
Den har iaf 5.9 på IMDB med drygt 600 röster
http://www.imdb.com/title/tt0370263/
Vilket är rätt hyfsat med tanke på de kassa recensionerna.
Mer som jag tycker verkar dåligt:
1. Predators gillar inte kyla, varför förlägga pyramiden på antarktis istället för i en djungel? Verkar ologiskt.
2. Turbocykel för Alien-födelse för att få filmen att fungera tidsmässigt.
3. Skak-kamera och MTV-klippning i actionsekvenser.
Om han Paul Anderson är ett stort fan av Alien / Predator - genren, varför bryter han då mot dess etablerade monster-regler (1:an och 2:an ovan)
Postad 14 August 2004 - 22:46
Såna kan aldrig ersätta en kille som Arnold i högform med cigarr i mungipan!!!
Det finns inga riktiga actionhjältar på bioduken längre. Ingen Arnold, Stallone, Dolph eller van Damme...
Postad 14 August 2004 - 23:42
Jag tror faktiskt inte att dom ersatt människorna med data-animationer i AvPNuförtiden är det bara massa fåniga dataanimationer i filmerna...
Såna kan aldrig ersätta en kille som Arnold i högform med cigarr i mungipan!!!
Postad 14 August 2004 - 23:49
Jag måste säga att jag faktiskt föredrar en kille i en monsterkostym likt de i Aliens än de rena datorspektakel AvP verkar innehålla.
Postad 15 August 2004 - 09:05
Så du menar att arnold är med och välpumpad igen?? Är inte han guvernör numera???Jag tror faktiskt inte att dom ersatt människorna med data-animationer i AvPNuförtiden är det bara massa fåniga dataanimationer i filmerna...
Såna kan aldrig ersätta en kille som Arnold i högform med cigarr i mungipan!!!![]()
![]()
Redigerat av Unregistered1f1b8a24, 15 August 2004 - 09:06.
Postad 15 August 2004 - 17:31
Han menade väl snarare NÄR Arnold var i toppform.Så du menar att arnold är med och välpumpad igen?? Är inte han guvernör numera???
Jag tror faktiskt inte att dom ersatt människorna med data-animationer i AvPNuförtiden är det bara massa fåniga dataanimationer i filmerna...
Såna kan aldrig ersätta en kille som Arnold i högform med cigarr i mungipan!!!![]()
![]()
![]()
Postad 19 August 2004 - 21:16
About the studio's cutting of the film, which he had no control over, he said, and I quote, "All of the best scenes were cut." Anderson was obviously very annoyed at the way the film was released. However, this was not purely because of the PG-13 limitation, which incidentally, the studio enforced THREE WEEKS before the release date! It was always going to be R until then. Part of the reason for the cutting was that some of the effects were not ready by the time the release date came around. The effects team had very little time to do anything.
As far as the content that was cut, apparently we see all those who die, die on screen, but he also said that there is a sub-plot that we will have to wait for on DVD. Yes there will be an R-rated Director's cut DVD although they don't know the release date yet.
Spännande värre. Läs hela intervjun här.
Postad 19 August 2004 - 21:29
Gött, dettta gör att man kanske kan se på filmen nu utan att bli allt för besviken.As far as the content that was cut, apparently we see all those who die, die on screen, but he also said that there is a sub-plot that we will have to wait for on DVD. Yes there will be an R-rated Director's cut DVD although they don't know the release date yet.[/i]
Postad 19 August 2004 - 22:30
Postad 20 August 2004 - 00:55
Det är ju dessa monsters "trademarks"...
Fast jag kan ju hålla med om att det inte för handlingen framåt i sig.
Postad 04 September 2004 - 13:37
Historian då? Joda, jag som har läst en hel del om dessa varelser i diverse serie tidningar kan säga att jag gillar den skarpt. Men den kunde ha blvit så mycket bättre om dom fått mera tid samt inte haft 11 år. Knappt inget blod, inte alls mycket frätskador. Halva filmen går ut på att samla ihop en bunt människor, dröjer ett bra tag innan fighten kommer igång och tar slut allt för fort.
Men jag gilla filmen iallafall!
*Edit, stavfel*
Redigerat av Nomad, 04 September 2004 - 13:38.
Postad 04 September 2004 - 13:42
Postad 04 September 2004 - 13:46
Typiskt. Jag som verkligen hoppats på det! Jaja, hoppet får leva vidare.Dock har jag börjat inse att man skall ta Anderson´s löften om Director´s Cut med en kraftig nypa salt. Han har lovat liknande Editions till Event Horizon OCH Resident Evil men några Director´s Cut av dessa har jag ej sett röken av. Men jag hoppas naturligtvis på en när det gäller AvP.
Postad 05 September 2004 - 17:02
Vad man får se på div. trailers och dokument. om filmen så verkar ju den ganska bra. Har tidigare inte varit så mycket för den här typen av filmer men efter att ha läst på denna sidan och dessutom sett Pitch Black (påstår inte att det är samma filmtyp) så blir man mer och mer sugen på att kolla upp vad man missat får nog jaga ner till Videobutiken å hyra Alienfilmerna...
Det känns som en helt ny värld öppnas upp!
Postad 10 September 2004 - 14:45
För puttinutti, för lite blod/skräck/splatter och bara en massa smaklös/dålig action (inget illa om action i sig).
Fanns kanske ett par enstaka sekunder där man fick den där härliga känslan man får när två uppskattade giganter från två olika filmer möts.
Jason vs. Freddy gjordes bättre!
Postad 16 September 2004 - 23:13
Gillade A vs P ganska mycket.
Visst den kunde ha gjorts bättre.
Men den va ändå bättre än vad jag vågat hoppats på.
Och en Directors Cut skulle kunna vara riktigt mycket bättre...
Postad 23 September 2004 - 09:58
Postad 23 September 2004 - 10:26
Postad 23 September 2004 - 19:56
We're made to understand that this will not be the recently rumored "director's edition" because there really isn't much unreleased footage. You might get a little more blood, but that's about it.
Något kryptiskt med andra ord.
Postad 23 September 2004 - 20:17
Postad 23 September 2004 - 20:34
Postad 23 September 2004 - 20:41
Jag kan inte rekommendera denna, då den saknar den där
krypande obehags känslan man fick i filmerna där dessa
monster inte möts.
Kan nog inte ge mer än en 2:a i betyg.
Postad 23 September 2004 - 20:45
Postad 28 September 2004 - 14:11
Postad 28 September 2004 - 15:17
Postad 28 September 2004 - 17:53
Suck vad tragiskt rent ut sagt.Och som ni alla vet så gäller det att krama ur oss konsumenter så mycket pengar det går därför släpper dom nu Alien and Predator, en samlingsbox med bägge filmerna i.
To celebrate the release of Alien vs Predator, Fox has announced an Aliens and Predator boxset which includes the single-disc editions of Aliens (the Quadrilogy disc) and Predator (with remastered DTS sound).
Postad 28 September 2004 - 19:13
Men, eftersom denna utgåva är på väg, så måste jag bara fråga varför de valt Aliens och inte Alien?!
Postad 29 September 2004 - 05:37
Kanske för att om man ser till spelserien med namnet Alien vs Predator, så är hela Alien samt marinsoldat-biten taget från Aliens. Det är väl även den versionen dom eftersträvat lite i filmen Alien vs Predator.Herrejäklar så patetiskt?!
Men, eftersom denna utgåva är på väg, så måste jag bara fråga varför de valt Aliens och inte Alien?!
Postad 30 September 2004 - 07:45
Fortfarande lär nog en del mormödrar läsa på dottersonens önskelista och köpa en kopia av Alien Predator i tron att det är AVP...
Postad 13 October 2004 - 00:50
Sources are telling us that 20th Century Fox expects to release Alien vs. Predator on 1/25/05 as a single-disc theatrical edition. There will be some extras, still TBD, but look for an alternate opening and a couple of deleted scenes at least.
Postad 16 October 2004 - 09:52
cd-wow
Edit 40:- billigare på den nya länken, bara 130:-
Redigerat av Unregistered962, 16 October 2004 - 15:16.
Postad 16 October 2004 - 16:16
Postad 22 October 2004 - 22:47
Dvd Answers rapporterar följande:
The disc will be available to own from the 25th January next year, and should set you back around $29.98 in total. The film will be presented in 2.35:1 anamorphic widescreen along with English Dolby Digital 5.1, English DTS 5.1, French Dolby Digital 5.1 and Spanish Dolby Surround tracks. Extras will include an audio commentary by Paul Thomas Anderson, Lance Henriksen and Sanaa Lathan, a second commentary by Alec Gillis, Tom Woodruff Jr. and John Bruno, an alternate opening version of the film, an AVP Making of Featurette and three deleted scenes entitled The Other Mexico, O Sole Mio and Predator Humour. Completing the package will be an Inside Look at Mr and Mrs Smith and Elektra, a Darkhorse AVP Comic Covers Galley containing sixty-five stills and DVD-ROM features containing Darkhorse's first edition of the AVP comic book and an exclusive look at the first 16 pages of the up-coming AVP graphic novel.
Postad 23 October 2004 - 01:24
Postad 23 October 2004 - 01:32
Du har väl en egen åsikt? Jag tycker den var ganska bra, sen att den får DTS gör ju bara saken bättreFrågan är om DTS räddar denna film när i princip samtliga omdömen indikerar på att den är bärare av statusen Total Skit.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
12 bilder
28 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?