Jag har senaste betan installerad och den sväljer divx3 med hull och hår!*DRÄGGLAR* Min Showcenter hade varit ner kopplad ett tag på grund av rasad dator och annat.
Kopplade upp den i går igen...
Nya Betan på firmwaren är ju avsevärt mycket bättre...
Framförallt på snabbspolningen som SÖG innan.. nu fungerrar den ju.. Vad kommer dte för godis på den nya och när komemr den???
Samt komemr den att kunna tugga i sig Divx3??
* Officiell tråd - Pinnacle ShowCenter *
Pinnacle ShowCenter 1000G
(Mediaspelare)
|
1
|
(33)
|
Inga priser |
Postad 14 April 2004 - 10:45
Postad 14 April 2004 - 10:49
1. Hur bra funkar xvid uppspelning hos er? Jag skulle kolla på en TV serie igår men den hackade rätt rejält. Funkade bra på datorn dock. Det kan iofs vara min dator som är lite trött. Har ni värstingdatorer eller?
2. Det är svårt att sortera MP3'orna, såvida man inte sätter sig ner och snyggar till alla ID3 taggar, men det är ju ett jäkla jobb. Jag tog istället bort alla taggar och öppnade databasen i Access. Där satte jag bara genre på de olika låtarna, sen kan man bara ta shuffle på en genre i SC'n. Funkar bra tycker jag, om man inte vill välja en speciell skiva förstås. Det går ju att söka i SC'n också, även om det kanske inte är det smidigaste
Postad 14 April 2004 - 10:52
Tycker jag har god koll på id3 taggarna, men med många blandalbum blir det skit
Postad 14 April 2004 - 10:57
Men om du vill lyssna på någon speciell artist kan du väl bara börja kolla under Artist och sen Album? Eller det går inte? Jag använder i princip aldrig MP3 funktionen. Winamp är snabbare än SC
Däremot har jag laddat in en hel del musikvideos i en playlist. Alltid uppskattat när man har fest exempelvis. Ingen reklam är det heller
Postad 14 April 2004 - 11:05
Postad 14 April 2004 - 11:24
Jag håller också på att försöka få ordning på alla MP3-filerna och alla foton för att lättare hitta bland dem.
Nej, det funkar bra med Xvid och Divx men jag saknar textningen från datortiden.Har du problem med Xivd och DivX?
Har du installerat senaste firmwaren, jag tittar på diverse xvid/avi dagligen och
det fungerar utmärkt
Jag har skrivit om detta på Pinnacles forum och hoppas att dom fixar det.
Postad 14 April 2004 - 12:34
De verioner ni har.. Är de nerladdade med SC eller på annat sätt??
Samt serverprogramvaran skall dne bytas med och vart hittar majn den??
tror inte min kan ratta Di´vx 3 nämligen...
Postad 14 April 2004 - 12:42
Det är då alltså både SC programvara till datorn och en firmware till boxen. Man installerar först programmet på datorn och sen när man startar boxen så hämtar den den nya firmwaren från datorn.
Postad 14 April 2004 - 12:42
annars är direktlänken här
http://www.pinnacles...wnload_14b1.htm
Postad 14 April 2004 - 13:06
Nu börjar skiten rocka riktigt fett... fan blir en lånmg natt till ;-)
Drog om videokablar och annnat till "hemmabion" i gå så det vvlev sent med det proggranmeringsjobbet som skuklle göras istället ;-)
TACK.. nu tror jag att det kan blir riktigt kul.. Någon som haft problem att scanna av vissa jpg med den gamla programvaran?? Min utförde en förbjuden åtgärd på var trettionde bild ungefär.
Postad 15 April 2004 - 19:38
Mycket trevlig apparat, installerade såklart 1.4betan innan jag gjorde nåt med den.
Postad 17 April 2004 - 15:22
mvh Andreas
Postad 18 April 2004 - 10:44
Postad 18 April 2004 - 11:41
Dock är det perfekt för vad jag vill göra, och helt ljudlöst
Postad 18 April 2004 - 12:22
Sen en sak som jag inte riktigt listat ut. Om det visas streamat material på nätet, t.ex. RealPlayer eller liknande, kan man då visa det med SCn?
Postad 18 April 2004 - 16:22
Skulle inte tro det. Martin.M har iaf önskat webradio så det får vi nog se i nästa versionOm det visas streamat material på nätet, t.ex. RealPlayer eller liknande, kan man då visa det med SCn?
Tyvärr vet jag inte några andra produkter med liknande funktioner förutom xboxen, men då verkar SC'n vara mycket bättre iaf.
Postad 18 April 2004 - 19:31
Real har jag inte hört något om, men lägg en request på deras forum om det.
Själv avskyr jag real, man sänker ju prestandan på hela burken så fort det installeras känns det som ... sämsta formatet på nätet enligt mig.
Postad 18 April 2004 - 20:36
Postad 18 April 2004 - 21:23
Finns det inget alternativ så är det bara att bita i det sura äpplet.
Postad 20 April 2004 - 10:21
Jag är på jakt efter en apparat för att kunna spela upp mina MP3-filer, och Showcenter verkar ju onekligen klara det och mycket annat, till ett ok pris också.Är också ej nöjd Scowcenterägare, vill bara ge ett tips om ni vill ha ett snabbt trådlöst nätverk till denna (den ströder bara 802b-kort) skaffa en trådlös brygga istället för att sätta in ett kort i pinnaceln, körde i gång mitt så igår fungerar perfekt nu kan man se filmer med utan att dra nätverkskabel genom hela huset.
Dock har jag en liten fundering kring detta med trådlöst nätverk. Jag har aldrig pysslat med sådant tidigare, och tyvärr är min lägenhet inte ultimat ur kabeldragningshänseende, utan då skulle jag få dra runt 25-30 meter nätverkskabel, vilket jag helst vill undvika.
Ovanstående citat begriper jag mig inte riktigt på. Skall man skaffa en trådlös brygga och koppla in i nätverksporten på ShowCenter-enheten? Vad behöver man isåfall till datorn/servern? Räcker det med en USB-adapter liknande denna (http://www.3com.com/...sku=3CRWE254G72) eller måste man ha en accesspunkt/router?
Postad 21 April 2004 - 11:39
Eller ska man gå på en setup med två trådlösa accesspunkter direkt? Det blir ju ett par hundralappar extra (typ 500 kr) och frågan är om det är värt de pengarna?
Jag står i valet och kvalet om jag ska välja Showcenter, KISS 500 eller en XBOX...
Postad 21 April 2004 - 13:56
Anledningen till att jag använt en brygga istället för den inbyggda kortplatsen är att jag ville få upp hastigheten lite då den inbyggda kortplatsen bara stöder 802b 11 mbs det räcker till musik men inte till film det var därför som jag uppgraderade på det viset. Har fungerat perfekt nu Se till att du får en brygga bara det går inte med accespunkt i Pinnaceln.
// P-E
Postad 21 April 2004 - 14:42
Som jag fattar det, så kopplar man alltså en brygga från ShowCenterns nätverksuttag som sedan kopplas trådlöst till förslagsvis en router med trådlös koppling.
Nu är jag som sagt inte så hemma på just trådlöst nätverk, men hur billigt kan man komma undan om man vill koppla ihop en ShowCenter med sin dator och inte har en endaste WLAN-pryl? Räcker det med en brygga och ett trådlöst kort? Eller måste man minst ha en brygga och en access-punkt?
Postad 21 April 2004 - 15:50
I datorn så tror jag det räcker med ett trådlöst kort och köra "add-hook" men jag har en accespunkt så jag vågar inte helt lova att det funkar.
Postad 28 April 2004 - 09:00
Jag har främst mina MP3-filer enligt formatet ett album per mapp. Blir det några problem att bläddra mellan dessa mappar eller hur fungerar egentligen MP3-kategoriseringen? Måste alla filer ha ID3-taggar för att allt skall funka?
Postad 28 April 2004 - 11:55
Men openshowcenter kanske gör det bättre!?
http://openshowcenter.sourceforge.net
Postad 28 April 2004 - 18:42
Käns som att den är avsevärt mycket snabbare nu än innan?? Någon som har något att tillfära där i det fallet???
Menyer och allt är snabbare... Inbillar jag mig??
Postad 28 April 2004 - 18:50
Hade tänkt beställa en Pinnacle Showcenter ikväll men det är en sak jag undrar över. Jag har en stor filserver där jag har alla mina filmer och musik, och den står som sagt bara som filserver. Sen har jag en Shuttle som Workstation där jag arbetat osv. Jag har då alla mina diskar på servern uppmappade på min Workstation. Och nu undrar jag om jag kan installera Pinnacle's programvara på min Workstation och sedan peka programmet mot mina filmer som ligger på servern genom de uppmappade enheterna på min Workstation. Någon som har någon aning om detta funkar. Eller är det ett måste att installera Pinnacle’s programvara på den datorn man har sina media filer lagrade. ?
/illiquid
Postad 28 April 2004 - 18:57
Nej, du inbillar dig inte! För isåfall inbillar jag mig ocksåMenyer och allt är snabbare... Inbillar jag mig??
Postad 28 April 2004 - 19:00
Det ska inte vara några problem med det! Jag har läst i Pinnacles forum om just detta. Om man har monterat diskarna på ett speciellt sätt (kommer ej ihåg hur) så går det visst inte att spela upp MP3, men om man monterar dem på rätt sätt så ska det gå. Kan till och med vara fixat i den nya versionen. Jag har bara en dator så jag vet inte själv nämligen.Hej!
Hade tänkt beställa en Pinnacle Showcenter ikväll men det är en sak jag undrar över. Jag har en stor filserver där jag har alla mina filmer och musik, och den står som sagt bara som filserver. Sen har jag en Shuttle som Workstation där jag arbetat osv. Jag har då alla mina diskar på servern uppmappade på min Workstation. Och nu undrar jag om jag kan installera Pinnacle's programvara på min Workstation och sedan peka programmet mot mina filmer som ligger på servern genom de uppmappade enheterna på min Workstation. Någon som har någon aning om detta funkar. Eller är det ett måste att installera Pinnacle’s programvara på den datorn man har sina media filer lagrade. ?
/illiquid
Postad 28 April 2004 - 19:27
Okej… det låter mycket bra! Men hur monterar man en disk på "rätt" sätt? Kan man överhuvudtaget montera enheter på 2 olika sätt?Det ska inte vara några problem med det! Jag har läst i Pinnacles forum om just detta. Om man har monterat diskarna på ett speciellt sätt (kommer ej ihåg hur) så går det visst inte att spela upp MP3, men om man monterar dem på rätt sätt så ska det gå. Kan till och med vara fixat i den nya versionen. Jag har bara en dator så jag vet inte själv nämligen.
/illiquid
Ps. Har nu beställt en Pinnacle Showcenter från Dustin =)
Postad 28 April 2004 - 19:28
/illiquid
Jag har precis som du en filserver där alla mina filer ligger. För mig var det en självklarhet att köra Pinnacle's programvara på servern eftersom den alltid är påslagen. Installerar du den på din workstation måste den startas varje gång du ska se på film eller lyssna på musik.
Enda skälet jag kan se att inte köra mot servern är om det inte fungerar pga hårdvara eller os.
/m
Postad 28 April 2004 - 20:33
Är som sagt inte helt säker på vad jag pratar om, men det står lite här om mappade diskar. Det var ju en rätt bra fråga om varför du inte kör Pinnacleservern på din vanliga server. Det hade jag nog gjort om jag hade varit du!Okej… det låter mycket bra! Men hur monterar man en disk på "rätt" sätt? Kan man överhuvudtaget montera enheter på 2 olika sätt?
Hoppas du blir lika nöjd som jag med min SC!
Postad 28 April 2004 - 22:14
Jag har kört lite "torrsim" och testat att installera både OpenShowCenter och Oxyl~Box, för att se hur gränssnitten ser ut, och jag fastnade mest för Oxyl, där man enkelt och bekvämt kan bläddra mellan olika mappar, och mappa upp i princip obegränsat med olika egna kategorier. Webradio verkade också fungera bra.
Eftersom jag mest kommer att ha min SC till MP3, så är det ju bra om åtminstone den delen fungerar bra.
Postad 28 April 2004 - 22:57
Samma fråga med openshowcenter, jag vill ju inte ha apache då mina
andra sidor körs i asp...
Redigerat av Martin.M, 28 April 2004 - 23:00.
Postad 29 April 2004 - 06:15
Ingen som kan beskriva kort hur MP3-uppspelningen funkar?
Postad 29 April 2004 - 08:01
Självklart hade jag kört pinnacles programvara på min filserver om inte det vore för att servern är en PowerMac G4. Men får jag det inte att funka att streama media filerna från filservern så köper jag en ny server, och då får det väll bli en PC, och då installerar jag pinnacles programvara direkt på filservern.Är som sagt inte helt säker på vad jag pratar om, men det står lite här om mappade diskar. Det var ju en rätt bra fråga om varför du inte kör Pinnacleservern på din vanliga server. Det hade jag nog gjort om jag hade varit du!
Hoppas du blir lika nöjd som jag med min SC!
Jag tror jag kommer bli minst lika nöjd som du med SC..
/illiquid
Postad 29 April 2004 - 09:50
Nej Apaxhe kan jag installera i sömnen med bakbundna händer.Det borde inte vara några problem att köra det på IIS. Men du får väl testa och se. Annars är det inte direkt svårt att installera och konfigurera Apache så att det funkar.
Ingen som kan beskriva kort hur MP3-uppspelningen funkar?
Men jag vill som sagt INTE ha 2 webservers på burken.
Postad 29 April 2004 - 10:25
Showcenter sorterar dom efter id3tag infon. Artist, album etc.. man kan sedan bläddra t.ex. efter artist, där efter listas alla album som artisten finns och man kan gå välja att spela det, eller lista alla låtar som är där oxå. Kan bläddra direkt efter albumnamn också. Hur det sorteras beror på hur duktig du varit med dina id3tag'ar.Är det någon som kan beskriva lite snabbt hur det egentligen fungerar med MP3-uppspelning? Kommer alla låtar i en enda stor "mapp" elelr hur sorteras de?
Postad 29 April 2004 - 10:25
Den som har flest prylar när han dör, vinner!Men jag vill som sagt INTE ha 2 webservers på burken.
Postad 29 April 2004 - 10:58
Postad 29 April 2004 - 12:05
Ja det skall inte vara några som helst problem. Jag tror till och med att du kan köra flera olika siter med olika portar inom en och samma Apache-instans, m h a VirtualHost.Jo det är sant.. då till nästa fråga, någon som testat att köra 2 webservers på samma burk? Går det att köra apache på enbart port 8000?
Postad 03 May 2004 - 13:27
Är det ngn som kör Dvd filmer från datorn? hackar den till när den ska ta en ny fil?
ÄR det ngn bildförsämring om man kör dvd från datorn via Showcenter?
mvh Andreas
Postad 03 May 2004 - 15:19
kör inte dvd från datorn, för osmidigt ännu alltså, men det går.Alla fortf. lika nöjda?
Är det ngn som kör Dvd filmer från datorn? hackar den till när den ska ta en ny fil?
ÄR det ngn bildförsämring om man kör dvd från datorn via Showcenter?
mvh Andreas
Får se sen hur det ser ut i nästa firmware.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
12 bilder
14 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?