jag orkar
visst om man kunde va säker på att den verkligen kommer då så skulle jag oxå kunna vänta...

* Officiell tråd - H/K DPR 1005/2005 *
Startad av
radiuz
, mar 09 2004 01:29
314 svar till detta ämne
2 relaterade trådar
Postad 07 april 2004 - 22:50
visst om man kunde va säker på att den verkligen kommer då så skulle jag oxå kunna vänta... ![]() Postad 14 april 2004 - 20:17 Vad skall jag köpa istället? Jag vill ha en reciever som känns modern, och kan integreras i en tvåkanalsanläggning smidigt, gärna med Preout/Mainin som på 7500. Den skall bara användas som processor, slutsteg har jag. Tips? Postad 15 april 2004 - 00:48 Titta på Marantz nya x400 serie den uppfyller dina krav, tyvärr verkar den ha haft smärre kvalitetsproblem(sök på forumet) som borde vara fixat i nuläget. Postad 15 april 2004 - 07:23 Jag har däremot tittat på Denon 3805, den är billig och har rumskorrigering. Enda felet verkar än så länge vara att det är en Denon = tunna och kraftlösa. Men det kanske inte märks så mycket när man kör slutsteg. Skall vänta på den annars blir det att kolla vidare. Postad 22 april 2004 - 11:48 Kanske det börjar närma sig. Någon som hört något? Postad 24 april 2004 - 12:33 ![]() Postad 24 april 2004 - 17:13 Postad 28 april 2004 - 06:09 Postad 29 april 2004 - 15:18 Men därtemot är inte priserna bestämda, utan det lutar åt att det ska höjas en del från det som varit tänkt från början. Det nämdes nått om 18.000 kr... ![]() Fick även bekräftat att H/K har en DVD 35:a på gång, som ska stöda SACD, DVD-Audio, och lite sådant. Förmodligen även att den ska ha en DVI utgång. Men den är försenad till typ höst/vinter. Postad 09 maj 2004 - 12:34 DPR 2005 har en effktförbrukning på 1073 watt och med tanke på den höga verkningsgraden som visst ska ligga på över 80% så blir det bra med kräm till högtalarna. Plus finns manualen att läsa också. Postad 21 maj 2004 - 20:10 Det måste den ha, endast entrymodellen avr 130 har inte preout i h/k's nya serie! Postad 25 maj 2004 - 14:26 DPR2005 är inte I production än. Förhoppningsvis är sista förproduktionsex på sluttest nu. Om så går den i produktion i juni med trolig leverans augusti. DVD31 kommer i slutet juni eller möjligtvis början juli. Redigerat av Foppa21, 25 maj 2004 - 14:27. Postad 25 maj 2004 - 18:54 ![]() Postad 04 juni 2004 - 08:17 Postad 04 juni 2004 - 08:47 Tar du mål av feks H/K AVR8500 så er den ca 30 cm fra fot til fot. Så jeg tror 1005/2005 vil stikke ca 12 cm fra "bakbeina" til inngangene (hvis den er lik 8500). Fra fot til fot er den ikke lenger en vanlige receivere. Kan du ikke kjære ut litt på benken? Føttene vil jo passe i skapet ditt skulle jeg tro. Postad 04 juni 2004 - 14:31 Hade jag haft en TV-bänka som var öppen därbak eller ett separat rack hade det nog gått, men att behöva köpa en ny bänk bara för att få plats med förstärkaren är lite väl häftigt tyckar jag. Kollade på bänkarna hos Hembiobutiken och faktum är att de flesta har endast ett djup på 40 cm i innermått, så förstärkaren får knappt plats i dem heller. Knepigt att bygga en så djup förstärkare som avviker från "standard" måtten så kraftigt. Även om förstärkaren får plats så lär det inte se så snyggt ut. Postad 05 juli 2004 - 21:40 Väntar otåligt kan snart inte leva längre med bara en gammal 2kanalare hemma:( Postad 11 juli 2004 - 16:20 // nilo Postad 11 juli 2004 - 18:45 Postad 16 juli 2004 - 09:14 Intressant skrivet fast inte så detaljerat då, men med dessa ord behöver man knapp veta mer. Bara att köpa alltså ![]() The dpr2005 is SO MUCH better than the avr-630. I have demo'd both and the DPR2005 is even better than the top of the line Denons and Pioneer units. The reason is because of the ALL Digital amps. The soundstage is larger and the sonics is crystal clear. I personally as well as all of my videophile friends do not use the video switching in ANY reciever since it always degrades the signal. If you bypass the video switching entirely, it doesnt matter that this unit is NTSC and not PAL. You can use the front panel to set everything up. I am sure you will LOVE this unit. All of my friends have replaced their very expensive systems with this particular unit! Vad säger man, världklass va´!! Mina funderingar har vart att impotera en från just USA, billigare men trist nog funkar inte garantier i Europa. Visst skicka den till USA fram å tillbaka funkar ju, men frakten e ganska dyr, runt 1000kr enkelresa ![]() Sen har dilemmat med Tullen i Sverige, enligt lag ska man betala moms på produkten, alltså + 20% av inköpspriset + frakt ca 1000kr. Nu är man nästan uppe i Hembiobutiken.se´s pris! Och då har man problemet med garantin åxå. Så egentligen ere kanske inget att fundera över! Visst man kan köra en rövare och slippa tullen i Sverige. Skulle va att man fick det skickat till sej ´ompackat´ utan orginalkartong, så att det ser ut som en beg. vara! Då kan tullen inte säga nått. Men det kan va svårt att få till det, om man inte har nån bra kontakt i USA förstås! Nja, blir nog till att snällt vänta på att den släpps i Sverige! ![]() Postad 20 juli 2004 - 05:24 ![]() Detta verkar lite motsägelsefullt ![]() Det sitter inga digitala förstärkare i denna (eller någon annan) receiver utan helt vanliga klass D-förstärkare. Gary kan mycket väl vara lyrisk över DPR 2005 men just anledningen till detta är säkerligen inte "the ALL Digital amps". Plus att den behöver matas med 110V/60Hz och inte våra 230V/50Hz. Du skall först lägga ihop inköpspriset + tullavgifter + frakt och sedan betala moms på hela det beloppet. Momsen är 25%, inte 20%. Det är ointressant för tullen i vilket omslagspapper eller kartong en vara anländer ![]() Redigerat av Tomas_D700, 09 oktober 2005 - 01:03. Postad 20 juli 2004 - 10:38 ![]() Låter som du inte är intresserad av DPR´en, det är ju ändå det denna tråd handlare om va´? Du sitter ju bara å kritiserar mitt inlägg!! Hur mycket kan DU säga oss om hur just DPR2005´an låter?? Nää precis inget, för du har inte testat den ännu, men har Gary gjort som är en visst helt okänd person men som helt objektivt har sagt detta efter några månaders lyssnande av DPR´en! Det tycker jag säger MER än att prata om tekniken bakom, som du ändå verkar känna till ganska bra! Där kan vi snacka ´svammel´....massa teorisnack som inte har nån sportslig betydelse alls! Där kan snacka om att behöva komma med nått konkret om just denna stärkare, inte nått generellt snack!! Moms=25% Sant (fel av mej, tänkte åt fel håll!) Jag har själv en USA DVD-spelare, funkar utmärkt med 110/220v omvandlare! Dessutom finns det flera på detta Forum som har köpt elektronik momsfritt från USA! Inga problem enligt dom. Även om man skulle betala Moms så blir det ändå ca 30-40% billigare att köpa i USA, inkl. frakten!! Visst finns det en risk med det hela, men man el mus!? ![]() . Postad 20 juli 2004 - 19:20 Vad kostar en 110/220v-omvandlare, var hittar man den och finns det några nackdelar (fördelar?) med att köra på det sättet? Har de inte annan typ av radiosändningar i USA? Är grymt intresserad av "DPR´en" men man vill ju göra en så bra affär som möjligt. Postad 21 juli 2004 - 00:59 Postad 29 juli 2004 - 00:42 Jag kan tvyärr inte be Gary bekräfta sina ord mer i detalj. Att 110/220 omvandlaren ska vara så kraftig har jag faktiskt inte tänkt på alls! Osis för mej om den kostar så mycket, för nu är DPR´en på väg från USA till mej ![]() Vi får väl se vad Tullen säger, jag har iaf. har bett Gary packa om den helt, fått den att se lite beg. ut, och skicka alla papper på sida om! (som sagt, lite av en chansning ![]() Jag räknar med att slutsumman blir runt 10 tusen kr, inkl omvandlaren! Helt ok enligt mej! Hans demo ifråga var med Denon 5803 7*170W och Pioneer 59TXi 7*160W. (USA modeller, hmm ganska kraftiga pjäser vilket får en att rynka på nästa lite, men man får tro vad man vill!?) Återkommer med info när *host*.....om jag får hem den! ![]() Nejda´, jag har en länk i USA som hjälpt mej med att kolla upp alla hans upg. + pratat med han ´live´. Allt verkar fridens... Tomas_D700 Jora, märker att du kan diskutera molikyler i timmar, kan dock inte kommentera allt då jag inte är nån teoretiker! ![]() Postad 29 juli 2004 - 01:04 ![]() Kul att du är tillbaks i tråden. Jag som trodde att du satt och tjurade i något hörn ![]() ![]() Det är du inte ensam om. Som sagt, snåla inte på denna utan se till att den kan leverera de strömmar som dina förstärkare kräver annars blir den en flaskhals som helt bestämmer prestandan på din receiver och det är ju liksom inte tanken. "Frisk kopplat, hälften brunnet" som konstruktörerna säger ![]() Vad betalde du lokalt i USD (om man får fråga)? Postad 31 juli 2004 - 21:35 Tjura i ett nått hörn..HAHAHA nää inte direkt! ![]() Pris för DPR´en var 1000$ (7200kr, dock dyrare idag då dollarna vandrar uppåt!) Frakt ca 110$ inkl. försäkring. (Då fraktas den hit på 4-6 dagar, finns billigare alt. men då 4-6 veckor!) Jag tror jag klarar mej under 10tusingen till slut! ![]() Såg den idag på Ref.Audio för 18TUSEN!!!! hehehehe....visst billigare finns, men ändå! Nåja, skrattar bäst som skrattar sist va´ Såg att dom släpper den för ca 1700$ annars i USA! (ej lönsamt!) Min kille Gary, har faktiskt ett ex. till till salu! (skumt med dubbla ´till´ där?) Men jag vet inte om han är beredd att genomgå samma behandlig som med mitt köp. Jag har vart rätt krävande då jag ställt kraven för ompackning, provspelning å dylikt! Intresserad?? ![]() Det finns en del ex. av DPR2005 som säljs i USA för runt 1000$ men dom är sk. ´Refubrished´. Alltså dom har blivit köpta en gång i affär men kunden har valt att lämna tillbaka den av olika anledning, den är då uppackad och kan inte säljas som ny igen, bra USA lag! Det står även tryckt ´Refubrished´ på stärkaren då! Dom kan även har vart ´DOA´ (Damage On Arrival, alltså paj från början) men sen lagats hos HK. Min är dock helt orginal! ![]() Skulle kanske inte rekomendera dessa pjäser direkt! ![]() Postad 31 juli 2004 - 23:27 ![]() Slinker den igenom tullen så kan du till och med få in en omvandlare i hela paketet för under 10 000 kr ![]() ![]() Prisjagarsidorna i USA säger ungefär 1200 US$. Jämnt skägg med hembiobutiken.se om man räknar in en omvandlare. Jag tycker "Min kille Gary" låter ännu skummare ![]() ![]() Om jag vore du så skulle jag kolla med Harman Kardon exakt vilken effekt en spänningsomvandlare måste kunna lämna för att den inte skall utgöra en flaskhals. Om det skulle räcka med 1 kW så kanske denna kan vara av intresse då priset är mycket humant. Men kolla som sagt upp detta med H/K. Postad 31 juli 2004 - 23:53 Visst, lika bäst att kolla med H/K om omvandlarn! Tackar för tipset ![]() Postad 01 augusti 2004 - 10:27 När jag beställde en pryl från usa för ett tag sen för knappa 6000 kr så hamnade slutsumman på drygt 8000 kr. Postad 06 augusti 2004 - 13:56 1 finns det kvar så rappa på den som är sugen. Redigerat av Unregisterede4cfb7fa, 06 augusti 2004 - 14:02. Postad 06 augusti 2004 - 16:40 ![]() Postad 07 augusti 2004 - 11:06 Fyndbörsen verkade också ha den i lager ifall fler är sugna, dock inte DPR 1005. Postad 09 augusti 2004 - 10:22 Postad 09 augusti 2004 - 11:14 Postad 09 augusti 2004 - 18:40 Postad 09 augusti 2004 - 23:46 Han hade själv inte hunnit lyssna på den ännu (hans första dag tillbaka efter semestern nu), men han hade snackat med den andre killen som jobbar där, som hade installerat den. Och på just den punkten var han inget vidare imponerad...tydligen skulle inställningarna i den vara totalt idiotiska, och menysystemet riktigt dåligt gjort. Det var ju lite tråkigt att höra, men det viktigaste är ju ändå ljudet...om den är jobbig att ställa in är ju inget man märkar av när det väl e klart ändå. Bara den inte är jobbig att använda dagligen också..då är det ju klart mindre kul. Funderar på om jag ska sticka dit nån dag och lyssna, för skojs skull. Har inget personligt intresse för den längre, men det är ju kul ändå. ![]() Postad 13 augusti 2004 - 15:56 ![]() Postad 13 augusti 2004 - 18:15 Postad 13 augusti 2004 - 23:41 Återkommer med intryck... /Stefan Postad 13 augusti 2004 - 23:53 Gör gärna det ![]() Postad 15 augusti 2004 - 10:47 / Henke Bifogad fil(er)Postad 15 augusti 2004 - 23:11 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |