Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Yamaha DVD-S550 *

301 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 02 oktober 2004 - 13:38

Unregistereded3d55af
  • Unregistereded3d55af
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

Mycket tack ska du ha för denna utmärkta beskrivning.
En fråga till bara. Jag är väl lite "trög" antar jag. Det var ju två firmware som gick att ladda ner - om jag minns rätt. Kan båda ligga på samma skiva när jag stoppar in den i CD-spelaren? Jag menar så att det inte blir strul eller så?

MVH

Nej, tror inte det fanns mer än en firmware där. Det som fanns att ladda ner var dels en beskrivning hur man ska göra (PDF-fil) och sen själva firmwaren som är en zippad fil. Den zippade filen innehåller sen i sig två stycken filer, 1junk.xxx (lustigt namn!) och YDV550.BIN som ska vara med på skivan, inget annat.

Jag brände en skiva enligt instruktionerna (kolla dem noga, en av inställningarna var inte standard i Nero) med de två filerna i roten, se är det bara att köra.

/Xrs

Nu är jag väl lite väl trög kanske, men jag undrar nu om jag skall packa upp den zippade filen innan jag bränner den eller tar DVD-spelaren den zippade filen?
Bara så att jag gör riktigt rätt menar jag?

Postad 02 oktober 2004 - 14:03

xrs99
  • xrs99
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

Nu är jag väl lite väl trög kanske, men jag undrar nu om jag skall packa upp den zippade filen innan jag bränner den eller tar DVD-spelaren den zippade filen?

Ja, packa upp den innan du bränner skivan.

/Xrs

Postad 02 oktober 2004 - 17:16

Alex_83
  • Alex_83
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hackar era xvid-filmer också? Det borde gå att fixa med en ny firmware tycker jag :)

Postad 02 oktober 2004 - 17:39

xrs99
  • xrs99
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

Hackar era xvid-filmer också? Det borde gå att fixa med en ny firmware tycker jag  :)

Har sett det någon enstaka gång, men inte generellt med xvid.

Postad 03 oktober 2004 - 08:29

Unregistereded3d55af
  • Unregistereded3d55af
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

Ja, packa upp den innan du bränner skivan.

/Xrs

En kompis ställde en fråga till mej här. Han undrar om man kan bränna ner filerna på en CD-RW i stället för på en vanlig CD-R? Jag fick en fundring själv ang detta, för det står i instruktionerna att man ska bränna på en CD-R-skiva. Men det är väl säkrast egentligen att göra som det står i instruktionerna - eller?
Tänk vad det dyker upp en massa "konstiga" frågor, men det beror nog på att man vill ju inte sabba sin DVD-spelare och du verkar ju kunna det här och det känns mycket bra.

Postad 03 oktober 2004 - 13:23

xrs99
  • xrs99
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

En kompis ställde en fråga till mej här. Han undrar om man kan bränna ner filerna på en CD-RW i stället för på en vanlig CD-R? Jag fick en fundring själv ang detta, för det står i instruktionerna att man ska bränna på en CD-R-skiva. Men det är väl säkrast egentligen att göra som det står i instruktionerna - eller?
Tänk vad det dyker upp en massa "konstiga" frågor, men det beror nog på att man vill ju inte sabba sin DVD-spelare och du verkar ju kunna det här och det känns mycket bra.

Jag vet inte om det gör någon skillnad, brukar aldrig använda CD-RW skivor.

/Xrs

Postad 03 oktober 2004 - 19:27

Unregistereded3d55af
  • Unregistereded3d55af
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

Jag vet inte om det gör någon skillnad, brukar aldrig använda CD-RW skivor.

/Xrs

Har kommit hem nu och hämtat firmwaren, bränt den på en CD-RW-skiva, matade in den i DVD´n och det fungerade.
Nu ska jag bara testa det slutgiltiga och se att den fixar textfilerna. Det funkade ju för dej, då måste det ju göra det för mej också.

Postad 04 oktober 2004 - 22:44

Unregistereded3d55af
  • Unregistereded3d55af
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

Det här är vad de ska ha fixat i den nya firmwaren

What is new in Version V.34:
1. After playing JPEG/MP3, shuffle mode cannot be canceled by tray open/close.
2. After playing WMA, DVD-Video playback sometimes becomes slow.
3. DivX subtitle cannot be displayed.

Har precis uppgraderat min till V.34 och testkört en kort stund. Glädjande nog så funkar de textformat jag hunnit testa hittills, nämligen .srt och .ssa.

Jag gissar att vi nu har samma lösning som i Philips 720, för i mitt tycke så ligger texten väl högt upp i bilden, men i övrigt så verkar det fungera nu.

/Xrs

Hej igen
Jaha, nu har jag som sagt uppgraderat spelaren och det gick tydligen bra, för det visade på TV-skärmen att det nu är ver.34.
Jag packade upp mappen så att båda filerna visade sej bredvid varandra. Jag undrar om det hade funkat om jag hade bränt mappen som den var? Om du förstår hur jag menar? Jag hade naturligtvis packat upp den zippade filen.
Men se´n dök ju naturligtvis ett problem upp. Du skriver att srt. och ssa. fungerar för dej. För mej funkar det absolut inte och då undrar jag ju vad jag har gjort för fel? Om jag gjordet eller glömde nå´t vid bränningen och uppgraderingen, trots att jag gjorde precis som det stod i instruktionerna. Spelaren fungerar som innan uppgraderingen - men utan undertexter. Har bränt ett tio-tal olika srt.filer och laddat in i DVD´n, men då säger den bara "Okänd skiva" eller "Okänt format" - eller vad det nu var. Trycker jag på "Sub"-knappen på fjärren så kommer det upp en ring med ett snedstreck i. Jag har också testat i datorn i Divx-spelaren, men då säger den att det är en "Invalid" Mpeg-4 fil. Ja, jag förstår ingenting just nu.
Nu hör det till saken att jag har rensat datorn förra veckan - återställt datorn till ursprunget alltså - Kan det möjligen ha hänt något då? Men det verkar lite konstigt tycker jag. Innan jag gjorde detta så hade jag testat med en Divx-film plus en srt.-fil i Divx-spelaren och då funkade det - i datorn alltså, men nu icke.
Vad tror du att jag har gjort för FEL? Jag tycker ju inte att det kan vara fel på alla srt.-filerna - eller?
Tacksam om ett utlåtande.

Postad 05 oktober 2004 - 00:06

Unregistereded3d55af
  • Unregistereded3d55af
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

Har precis uppgraderat min till V.34 och testkört en kort stund. Glädjande nog så funkar de textformat jag hunnit testa hittills, nämligen .srt och .ssa.

Jag gissar att vi nu har samma lösning som i Philips 720, för i mitt tycke så ligger texten väl högt upp i bilden, men i övrigt så verkar det fungera nu.

/Xrs

Glömde att säga när jag ska öppna textfilen så kommer det upp en annan text också som säger:"Can´t Locate Video Stream" ??????????????
Vilket elände!!!!!!!!!!!

Postad 05 oktober 2004 - 16:01

xrs99
  • xrs99
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

Hej igen
Jaha, nu har jag som sagt uppgraderat spelaren och det gick tydligen bra, för det visade på TV-skärmen att det nu är ver.34.
Jag packade upp mappen så att båda filerna visade sej bredvid varandra. Jag undrar om det hade funkat om jag hade bränt mappen som den var? Om du förstår hur jag menar? Jag hade naturligtvis packat upp den zippade filen.
Men se´n dök ju naturligtvis ett problem upp. Du skriver att srt. och ssa. fungerar för dej. För mej funkar det absolut inte och då undrar jag ju vad jag har gjort för fel? Om jag gjordet eller glömde nå´t vid bränningen och uppgraderingen, trots att jag gjorde precis som det stod i instruktionerna. Spelaren fungerar som innan uppgraderingen - men utan undertexter. Har bränt ett tio-tal olika srt.filer och laddat in i DVD´n, men då säger den bara "Okänd skiva" eller "Okänt format" - eller vad det nu var. Trycker jag på "Sub"-knappen på fjärren så kommer det upp en ring med ett snedstreck i. Jag har också testat i datorn i Divx-spelaren, men då säger den att det är en "Invalid" Mpeg-4 fil. Ja, jag förstår ingenting just nu.
Nu hör det till saken att jag har rensat datorn förra veckan - återställt datorn till ursprunget alltså - Kan det möjligen ha hänt något då? Men det verkar lite konstigt tycker jag. Innan jag gjorde detta så hade jag testat med en Divx-film plus en srt.-fil i Divx-spelaren och då funkade det - i datorn alltså, men nu icke.
Vad tror du att jag har gjort för FEL? Jag tycker ju inte att det kan vara fel på alla srt.-filerna - eller?

Fattar jag dig rätt att filmen du försöker spela varken fungerar i datorn eller i Yamahan? Kan det inte var den som är trasig då?

/Xrs

Postad 05 oktober 2004 - 19:00

shiney
  • shiney
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Nej, tror inte det fanns mer än en firmware där. Det som fanns att ladda ner var dels en beskrivning hur man ska göra (PDF-fil) och sen själva firmwaren som är en zippad fil. Den zippade filen innehåller sen i sig två stycken filer, 1junk.xxx (lustigt namn!) och YDV550.BIN som ska vara med på skivan, inget annat.

Jag brände en skiva enligt instruktionerna (kolla dem noga, en av inställningarna var inte standard i Nero) med de två filerna i roten, se är det bara att köra.

/Xrs

Hej!
En liten fråga. Jag var inne och laddade hem båda filerna igår och instruktionen och försökte bränna ner .bin filen som image och valde datamode2 i "bränn som image" i min Nero men dvd-spelaren ville inte ta och göra uppdateringen.
Kan du möjligen skriva vilken den "extra inställningen som inte var standard i Nero" är ?
Sen undrar jag med om den andra filen junk. Om jag bränner som image, läggs ju inte junk-filen på skivan, eller?

Tack för hjälpen :D

//Shiney

Postad 05 oktober 2004 - 19:58

xrs99
  • xrs99
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

Hej!
En liten fråga. Jag var inne och laddade hem båda filerna igår och instruktionen och försökte bränna ner .bin filen som image och valde datamode2 i "bränn som image" i min Nero men dvd-spelaren ville inte ta och göra uppdateringen.
Kan du möjligen skriva vilken den "extra inställningen som inte var standard i Nero" är ?
Sen undrar jag med om den andra filen junk. Om jag bränner som image, läggs ju inte junk-filen på skivan, eller?

Tack för hjälpen :D

//Shiney

Du ska inte bränna den som en image, det är inte en sån .bin fil. Bränn bägge filerna på/som en vanlig data-cd, med de här inställningarna:

File system: ISO-Level 1
Format: Mode 2 / XA
Character set: ISO 9660
Burning: none multi session / finalised
Burning Speed: low (4x -16x)

Det som inte var standard i Nero hos mig var "Format: Mode 2 / XA"

/Xrs

Postad 05 oktober 2004 - 20:40

shiney
  • shiney
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
tack för hjälpen :D

Postad 05 oktober 2004 - 21:58

Unregistereded3d55af
  • Unregistereded3d55af
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

Hej igen

Fattar jag dig rätt att filmen du försöker spela varken fungerar i datorn eller i Yamahan? Kan det inte var den som är trasig då?

/Xrs

Hej igen!
Kan du tänka dej - det funkar nu. Men jag vet inte hur det lyckades. Kan det kanske bero på att de srt.filerna som jag testade med inte var korrekta? Ja inte vet jag. Jag kan i alla fall stänga av textfilen om jag vill och sätta på den också om jag vill med subknappen på fjärren. Det som jag blev förvånad över var att inte textfilen kommer upp i menyn, för det sägs ju att man ska klicka på den först och sedan på filmen för att det ska funka. Jag trodde det var lite lurt, så jag testade med att bara bränna filmen utan textfilen på en CD. Filmfilen kom upp i menyn som i det förra exemplet, men det blev inte nå´n text - vilket det ju inte heller skulle göra och när jag tryckte på subknappen så kom det upp en ring med ett streck i. Då fungerar det alltså. Har testat med att bränna på CD-R, CD-RW, DVD-R, DVD-RW, DVD+R och DVD+RW och det funkade på samtliga skivtyper.
En annan liten lustighet var att det gick - som jag sa tidigare - inte att spela upp i datorn - vare sej i Media Player eller Divx-Player, Då laddade jag hem en spelare som heter Crystal Player och med den fungerar det perfekt nu. Hoppas det positiva nu håller i sej. Himla bra med detta forum, där man kan hjälpa varandra. Du har varit till stor hjälp för mej i alla fall.
MVH
ennug

Postad 06 oktober 2004 - 16:56

xrs99
  • xrs99
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

Hej igen!
Kan du tänka dej - det funkar nu. Men jag vet inte hur det lyckades. Kan det kanske bero på att de srt.filerna som jag testade med inte var korrekta? Ja inte vet jag. Jag kan i alla fall stänga av textfilen om jag vill och sätta på den också om jag vill med subknappen på fjärren. Det som jag blev förvånad över var att inte textfilen kommer upp i menyn, för det sägs ju att man ska klicka på den först och sedan på filmen för att det ska funka. Jag trodde det var lite lurt, så jag testade med att bara bränna filmen utan textfilen på en CD. Filmfilen kom upp i menyn som i det förra exemplet, men det blev inte nå´n text  - vilket det ju inte heller skulle göra och när jag tryckte på subknappen så kom det upp en ring med ett streck i. Då fungerar det alltså. Har testat med att bränna på CD-R, CD-RW, DVD-R, DVD-RW, DVD+R och DVD+RW och det funkade på samtliga skivtyper.
En annan liten lustighet var att det gick - som jag sa tidigare - inte att spela upp i datorn - vare sej i Media Player eller Divx-Player, Då laddade jag hem en spelare som heter Crystal Player och med den fungerar det perfekt nu. Hoppas det positiva nu håller i sej. Himla bra med detta forum, där man kan hjälpa varandra. Du har varit till stor hjälp för mej i alla fall.
MVH
ennug

Kul att det fungerar nu! ;)

/Xrs

Postad 07 oktober 2004 - 20:50

Freon2000
  • Freon2000
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Kan inte hitta firmwaren. Har sökt igenom hela yamaha.se
Kan någon hjälpa till att beskriva vart den finns alt ladda upp den någon stans
Tack på förhand.

Postad 07 oktober 2004 - 21:40

xrs99
  • xrs99
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

Tack på förhand.

:( Hmm, de har tagit bort den igen verkar det som. Mystiskt...

edit:
Jag har lagt upp den på http://www.fildelaren.com/ sök på s-550 eller scrolla ner till Y, filen heter Yamaha S-550v34.rar och innehåller både den zippade firmwaren och dokumentet med instruktioner. Använd på eget ansvar.

/Xrs

Redigerat av xrs99, 07 oktober 2004 - 21:56.

Postad 07 oktober 2004 - 21:53

Freon2000
  • Freon2000
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Om nån har firmwaren så får Ni hemskt gärna maila den på [email protected]
tack på förhand

Postad 07 oktober 2004 - 22:12

xrs99
  • xrs99
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

Om nån har firmwaren så får Ni hemskt gärna maila den på [email protected]
tack på förhand

Se min edit i inlägget här ovan.

/Xrs

Postad 07 oktober 2004 - 23:35

Unregistereded3d55af
  • Unregistereded3d55af
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

Tack på förhand.

:( Hmm, de har tagit bort den igen verkar det som. Mystiskt...

edit:
Jag har lagt upp den på http://www.fildelaren.com/ sök på s-550 eller scrolla ner till Y, filen heter Yamaha S-550v34.rar och innehåller både den zippade firmwaren och dokumentet med instruktioner. Använd på eget ansvar.

/Xrs

Kan det kanske?...bero på att den där "Junk"-filen inte hörde hemma här, för den filen var ju ganska stor (136 MB) och vad jag kommer ihåg så var uppgraderingsfilen ca 1,60 MB. De kanske håller på att rätta till det nu.
Själva uppgraderingen gick ju väldigt snabbt och då kan knappast den stora filen varit med - eller har jag alldeles fel i mina tankegångar?

Postad 08 oktober 2004 - 06:24

xrs99
  • xrs99
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

Kan det kanske?...bero på att den där "Junk"-filen inte hörde hemma här, för den filen var ju ganska stor (136 MB) och vad jag kommer ihåg så var uppgraderingsfilen ca 1,60 MB. De kanske håller på att rätta till det nu.
Själva uppgraderingen gick ju väldigt snabbt och då kan knappast den stora filen varit med - eller har jag alldeles fel i mina tankegångar?

Så kan det kanske vara. När du säger det så ser det ju rätt lustigt ut, komprimerad är den ju bara 139kb, så den måste ju innehålla mest luft.

/Xrs

Postad 08 oktober 2004 - 10:01

Freon2000
  • Freon2000
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Tack för hjälp. Jag kör filen från Fildelaren (tar chansen)!!!

För er vetskap mailade jag även till Marcus Carlsson på Yamaha med samma fråga igår. Grymt seriös kille, dröjde inte många timmar innan jag hade svar (se nedan)

Hej!

Filen ligger nere för tillfället, det var något fel på den. Detta sköts från Tyskland och jag vet tyvärr inte när den kommer upp igen, men du kommer då att hitta den på www.yamaha.se.

Filen hittar du och du klickar på downloads och DVDS550.

Lycka till!

Med vänliga hälsningar

Marcus Carlsson
YAMAHA Scandinavia AB

Postad 09 oktober 2004 - 02:57

Unregistereded3d55af
  • Unregistereded3d55af
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

/Xrs

Jag har nu också - förutom .ssa och .srt - provat .sub och det fungerar också.

Postad 10 oktober 2004 - 12:20

Unregistered5023707e
  • Unregistered5023707e
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Hur fungerar eran komma ihåg funktion på era spelare?
Min tappar minnet var den var på skivan så fort jag stänger av spelaren..
Enligt instruktionsboken ska den komma ihåg dom 10 senaste skivorna.

Jag kör med komponent och progressive ifall det kan ha något med saken att göra :P

Tacksam för svar

Postad 10 oktober 2004 - 13:58

xrs99
  • xrs99
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

Jag kör med komponent och progressive ifall det kan ha något med saken att göra :)

Tacksam för svar

Jag undrar om de inte kopierat instruktionsboken från någon annan spelare, och glömt att ta bort de funktioner som inte finns på S-550. :P

Min glömmer allt så fort jag tar ut skivan, behöver inte ens bryta strömmen.

/Xrs

Postad 10 oktober 2004 - 14:07

Unregistered457ca9a6
  • Unregistered457ca9a6
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
samma här noll minne när filmen stoppat en gång.
funka ypperligt på min gamla 520.
kanske en bugg-miss dom gjort?

Postad 10 oktober 2004 - 15:50

Unregistereded3d55af
  • Unregistereded3d55af
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

Jag kör med komponent och progressive ifall det kan ha något med saken att göra :)

Tacksam för svar

Jag undrar om de inte kopierat instruktionsboken från någon annan spelare, och glömt att ta bort de funktioner som inte finns på S-550. :P

Min glömmer allt så fort jag tar ut skivan, behöver inte ens bryta strömmen.

/Xrs

Det var konstigt? Det fungerar på min spelare. Jag har gjort precis som det står i instruktionsboken, men jag kan det inte utantill, för jag använder den funktionen bara sporadiskt då och då. Jag testade nu igen och jag tog ur skivan och bröt strömmen för att verkligen testa om det fungerade - och det gjorde det.

Postad 10 oktober 2004 - 16:00

Unregistereded3d55af
  • Unregistereded3d55af
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

Tack på förhand.

:P Hmm, de har tagit bort den igen verkar det som. Mystiskt...

edit:

/Xrs

Hej igen xrs99

Jag fick ett mejl alldeles nyss från någon som hade varit inne på fildelaren för att hämta uppgraderingsfilen till DVD-S550 och han säger att filen var "noll" - det gick inte att packa upp den. Jag var inne och kollade själv och testade. Tyvärr har han rätt. Någonting har väl gått snett - av misstag naturligtvis. Det är ju lätt gjort.
Jag svarade honom att jag skulle kolla upp vad som hade hänt och att han skulle få svar se´n. Jag kan ju naturligtvis skicka min brända fil till honom, men jag är för dum att kunna klura ut hur jag ska kunna bifoga en fil i ett mejl från detta forum, dels för att jag inte hittar någon sådan funktion - jag ser väl illa antar jag? och dels för att jag inte har hans rätta E-postadress.

MVH

ennug

Postad 10 oktober 2004 - 16:11

xrs99
  • xrs99
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

Hej igen xrs99

Jag fick ett mejl alldeles nyss från någon som hade varit inne på fildelaren för att hämta uppgraderingsfilen till DVD-S550 och han säger att filen var "noll" - det gick inte att packa upp den. Jag var inne och kollade själv och testade. Tyvärr har han rätt. Någonting har väl gått snett - av misstag naturligtvis. Det är ju lätt gjort.
Jag svarade honom att jag skulle kolla upp vad som hade hänt och att han skulle få svar se´n. Jag kan ju naturligtvis skicka min brända fil till honom, men jag är för dum att kunna klura ut hur jag ska kunna bifoga en fil i ett mejl från detta forum, dels för att jag inte hittar någon sådan funktion - jag ser väl illa antar jag? och dels för att jag inte har hans rätta E-postadress.

MVH

ennug

Hej!

Jag provade precis ta ner filen därifrån igen, och det fungerade utan problem, så jag vet inte varför det inte fungerar för er.

Ett tips kan ju vara att tömma "Temporary internet files" om man har problem med att ladda ner.

/Xrs

Postad 10 oktober 2004 - 16:39

Unregistereded3d55af
  • Unregistereded3d55af
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

Hej igen xrs99

MVH

ennug

Hej!

Jag provade precis ta ner filen därifrån igen, och det fungerade utan problem, så jag vet inte varför det inte fungerar för er.

Ett tips kan ju vara att tömma "Temporary internet files" om man har problem med att ladda ner.

/Xrs

Har tömt "Temporary.........men det kommer upp samma meddelande som förut. Jag glömde säga det förra gången.
Här är meddelandet som kommer upp när det hela ska packas upp.
Har testat att packa upp några andra filer för säkerhets skull, bara för att kolla så inte det är nå´t fel i WinRAR - och det verkar det inte vara.

1 Yamaha S-550v34.rar: File "Manual _Firmware_Update DVDS550.pdf" header broken
2 Yamaha S-550v34.rar: Unknown method in Manual _Firmware_Update DVDS550.pdf
3 Yamaha S-550v34.rar: File "DVDS550V34.zip" header broken
4 Yamaha S-550v34.rar: Unknown method in DVDS550V34.zip
5 Yamaha S-550v34.rar: No files to extract

ennug

Postad 10 oktober 2004 - 16:44

Unregistereded3d55af
  • Unregistereded3d55af
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

Hej igen xrs99

MVH

ennug

Hej!

/Xrs

Har tömt "Temporary.........men det kommer upp samma meddelande som förut. Jag glömde säga det förra gången.
Här är meddelandet som kommer upp när det hela ska packas upp.
Har testat att packa upp några andra filer för säkerhets skull, bara för att kolla så inte det är nå´t fel i WinRAR - och det verkar det inte vara.

1 Yamaha S-550v34.rar: File "Manual _Firmware_Update DVDS550.pdf" header broken
2 Yamaha S-550v34.rar: Unknown method in Manual _Firmware_Update DVDS550.pdf
3 Yamaha S-550v34.rar: File "DVDS550V34.zip" header broken
4 Yamaha S-550v34.rar: Unknown method in DVDS550V34.zip
5 Yamaha S-550v34.rar: No files to extract

ennug

Voine voine
Nu är vi väl dumma båda två - han och jag menar jag -
Filen är ju inga problem med att hämta hem, men efter det så ska den ju brännas på CD-eller?

Oj oj oj

Postad 10 oktober 2004 - 17:13

xrs99
  • xrs99
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

Här är  meddelandet som kommer upp när det hela ska packas upp.

1  Yamaha S-550v34.rar: File "Manual _Firmware_Update DVDS550.pdf" header broken
  2  Yamaha S-550v34.rar: Unknown method in Manual _Firmware_Update DVDS550.pdf
  3  Yamaha S-550v34.rar: File "DVDS550V34.zip" header broken
  4  Yamaha S-550v34.rar: Unknown method in DVDS550V34.zip
  5  Yamaha S-550v34.rar: No files to extract

ennug

Det ser ju onekligen ut som du får ner en tom fil. Men varför det vet jag tyvärr inte, för mig fungerar det både att ladda ner den och sen att packa upp den.

/Xrs

Postad 10 oktober 2004 - 17:23

Unregistered457ca9a6
  • Unregistered457ca9a6
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
fan va dum man känner sig.
disc minnet funkar ju trodde det var samma som på den gamla.
där fick man för man inte läser igenom manualen ordentligt.
kanske skulle läsa igenom dom till dom andra grejorna med :P

Redigerat av Unregistered457ca9a6, 10 oktober 2004 - 17:24.

Postad 15 oktober 2004 - 08:54

Unregistereddde2d08c
  • Unregistereddde2d08c
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Hur kan det komma sig att Firmwaren är bortplockad från Yamahasidan? Jag har laddat ner den tidigare, men när jag skulle ladda ner den åt min polare så finns det ingen firmware. För sidan kan väl inte "ligga nere" fortfarande?

Varför kan de annars ha tagit bort den? Det står ju inte heller något om att den ska bytas ut mot en nyare.

Edit: Jag vet att den finns på www.fildelaren, men jag undrar om varför den är borta från yamma. Nån som kan gissa? Postad bild

Redigerat av Pennywise, 15 oktober 2004 - 08:57.

Postad 16 oktober 2004 - 22:22

Unregistereded3d55af
  • Unregistereded3d55af
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Hej igen!

Jag har nu testat med undertexter - och det fungerar som jag sa tidigare utan några som helst problem med bild,text och ljud i hemmabioanläggningen sedan jag laddade hem firmwaren.
Nu har ju som vi vet Yamaha tagit bort den från deras hemsida av nå´n anledning. En av anledningarna - antog jag som ni vet - kanske kunde bero på att det hade smugit sej med en konstig "Junk"-fil. Nu undrar jag om det kan bero på en sak till och det är följande:
Jag testade ett par filmer som är i mpeg-format (VCD/SVCD) och då visar det sej att jag inte får ut något ljud i min hemmabioanläggning som jag fick innan jag installerade den nya firmwaren. Jag har inte ändrat någon inställning på förstärkaren eller DVD`n, så jag börjar undra om det kan ha varit med nå´t "junk" i den där firmwaren också och att det är därför Yamaha har tagit bort den och håller på att rätta till misstaget.
Är det någon mer som har fått detta fel eller är det nå´t galet som jag helt plötsligt gör? I så fall - var bussig nå´n och tala om för mej vad jag ska göra.
Nu använder jag mej i och för sej bara av Divx och Xvid-formaten, så det stör väl inte så mycket, men man vill ju ändå att det andra ska funka.

Tack på förhand!

Postad 17 oktober 2004 - 04:44

jimmyroq
  • jimmyroq
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Någon som vet om det fungerar att spela upp en DVD-R skiva med mp3:or på?

/J

Postad 17 oktober 2004 - 09:42

xrs99
  • xrs99
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

Jag testade ett par filmer som är i mpeg-format (VCD/SVCD) och då visar det sej att jag inte får ut något ljud i min hemmabioanläggning som jag fick innan jag installerade den nya firmwaren...
Är det någon mer som har fått detta fel eller är det nå´t galet som jag helt plötsligt gör?...

Jag har inte märkt något sådant fel. Både VCD och SVCD spelar lika bra som tidigare.

/Xrs

Postad 17 oktober 2004 - 09:44

xrs99
  • xrs99
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

Någon som vet om det fungerar att spela upp en DVD-R skiva med mp3:or på?

/J

Ja, det fungerar alldeles utmärkt. :blink:

/Xrs

Postad 17 oktober 2004 - 22:55

jimmyroq
  • jimmyroq
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Angående MP3-uppspelning från DVD-R, jag har en fråga till där: hur fungerar navigeringen? Finns katalogstrukturen synlig? Tar det lång tid att läsa in en skiva? (vet att nån av Kiss-spelarna visserligen fixade en DVD-R, men det tog evigheter för den att läsa in strukturen på de c:a 1000 mp3:or som låg på).

Annars, är det någon som hört om det är någon Yamaha-spelare på G som fixar allt som S550 gör (DivX, Wma m.m.) men även SACD och DVD Audio? Vill helst köpa en spelare som matchar min Yamaha-receiver, tills dess blir det uppspelning via datorn.

/J

Postad 17 oktober 2004 - 23:06

jimmyroq
  • jimmyroq
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
...och en följdfråga: fungerar det att ha säg 5-6 divx-filmer på en och samma DVD-R, eller måste divx:arna ligga på CD-R?

/J

Postad 18 oktober 2004 - 00:17

Unregistereded3d55af
  • Unregistereded3d55af
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

...och en följdfråga: fungerar det att ha säg 5-6 divx-filmer på en och samma DVD-R, eller måste divx:arna ligga på CD-R?

/J

Det fungerar med 5-6 filmer på en och samma DVD-skiva. Jag har testat med både -R/RW och +R/RW.
Kan du hjälpa mej med ett litet problem med min Yamaha hemmabioanläggning tror du?
Helt plötsligt så får jag bara ut ljudet ( och bilden ) i TV:n när jag spelar en CD eller DVD-skiva.
När jag lyssnar på radion så funkar det som vanligt.
Jag uppgraderade min DVD-spelare för drygt en vecka sedan och då fungerade det. Märkte idag att när jag skulle titta på en film som inte var i Divx, så fick jag inte ljud i hemmabioanläggningen - däremot i TV:n. Divx fungerade med ljud i anläggningen och även musik-CD innan detta hände. När jag nu skulle testa i kväll igen med att försöka ändra inställningarna på förstärkaren och/eller DVD:n med fjärren, så visar det sej att dels är man dålig på att läsa bruksanvisningar och dessutom så håller man på och knappar runt och till slut så vet man inte vad man "håller på med". Men jag lyckades i alla fall att se till att jag bara får ljudet i TV:n. Det är väl toppen - eller hur?
Se´n undrar man ju om det har hänt nå´t vid uppgraderingen? Men då borde det ju ha visat sej på en gång tycker man, för någon annan i forumet som jag frågade säger att det fungerar alldeles utmärkt för honom.
Tacksam för alla tips.

Postad 18 oktober 2004 - 00:27

jimmyroq
  • jimmyroq
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Kan du hjälpa mej med ett litet problem med min Yamaha hemmabioanläggning tror du?
Helt plötsligt så får jag bara ut ljudet ( och bilden ) i TV:n när jag spelar en CD eller DVD-skiva.
Jag uppgraderade min DVD-spelare för drygt en vecka sedan och då fungerade det. Märkte idag att när jag skulle titta på en film som inte var i Divx, så fick jag inte ljud i hemmabioanläggningen - däremot i TV:n. Divx fungerade med ljud i anläggningen och även musik-CD innan detta hände. När jag nu skulle testa i kväll igen med att försöka ändra inställningarna på förstärkaren och/eller DVD:n med fjärren, så visar det sej att dels är man dålig på att läsa bruksanvisningar och dessutom så håller man på och knappar runt och till slut så vet man inte vad man "håller på med". Men jag lyckades i alla fall att se till att jag bara får ljudet i TV:n. Det är väl toppen - eller hur?
Se´n undrar man ju om det har hänt nå´t vid uppgraderingen? Men då borde det ju ha visat sej på en gång tycker man, för någon annan i forumet som jag frågade säger att det fungerar alldeles utmärkt för honom.
Tacksam för alla tips.

Vad har du för förstärkare och hur är DVD:n inkopplad till förstärkare och TV? Om du inte har dragit ut några kablar så är min spontana reaktion (utan att veta vilka alternativ som finns på din DVD-spelare) att någon inställning kanske försvann vid uppgraderingen? Om ljudet går analogt till TV:n och digitalt till förstärkaren så har kanske digitalutgången blivit avaktiverad? Du har inte råkat byta ingång på förstärkaren? På Yamahas receivrar kan man ju välja Analog / Digital / Auto med ingångsväljaren. Har man då digital ingång inkopplad och har råkat välja analog så får man inget ljud.

/J

Postad 18 oktober 2004 - 06:02

Unregistereded3d55af
  • Unregistereded3d55af
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

Tacksam för alla tips.

Vad har du för förstärkare och hur är DVD:n inkopplad till förstärkare och TV? Om du inte har dragit ut några kablar så är min spontana reaktion (utan att veta vilka alternativ som finns på din DVD-spelare) att någon inställning kanske försvann vid uppgraderingen? Om ljudet går analogt till TV:n och digitalt till förstärkaren så har kanske digitalutgången blivit avaktiverad? Du har inte råkat byta ingång på förstärkaren? På Yamahas receivrar kan man ju välja Analog / Digital / Auto med ingångsväljaren. Har man då digital ingång inkopplad och har råkat välja analog så får man inget ljud.

/J

Hej!
Jag har en RX-V340RDS.
Jag har inte bytt några sladdar efter uppgraderingen, utan jag började som sagt bara knappa runt på fjärrarna och så blev det som det blev.
Det lutar väl åt att jag har kopplat ur digital ing på nå´t sätt - men vet i sjutton hur? Jag får väl börja leta och läsa i bruksen, men du får gärna tala om hur jag snabbt kan åtgärda det, för bruksanvisningar och jag - det är.....

mvh
ennug

Postad 18 oktober 2004 - 18:25

xrs99
  • xrs99
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

Angående MP3-uppspelning från DVD-R, jag har en fråga till där: hur fungerar navigeringen? Finns katalogstrukturen synlig? Tar det lång tid att läsa in en skiva?

/J

Ja, du ser katalogstrukturen på TV:n, där ser du även ID3-taggarna för låten du spelar. En begränsning är att den bara visar ett visst antal tecken av katalog- och filnamn, har inte räknat exakt men någonstans mellan 10-15 skulle jag gissa att det är.
I början på låten så rullar ID3-taggarna även i teckenfönstret på spelaren.

Har bara testat med typ 20 låtar på DVDn, den laddades i stort sett utan väntetid. Men jag vet alltså inte om det ta längre tid om du fyller hela skivan med låtar.

/Xrs

Postad 19 oktober 2004 - 12:30

Unregisteredd8ec328f
  • Unregisteredd8ec328f
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Hallo!!!

Angående fimwaren, finns tillgänglig enligt nedan på Yamahas hemsida.

It seems that Yamaha did not remove the firmware from their site but they moved it to the "Partner Area" and you needed a user name (customer) and password ( 1437aa) to access it. Why, I don't know.

Good news, You don't need the user name or password to get the files now. Here is the link

http://www.yamaha-se...rod=1164&lang=e

Info kommer från

http://forums.divx.c...=62031&forum=21

mvh
at

Postad 19 oktober 2004 - 18:10

xrs99
  • xrs99
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

Hallo!!!

Angående fimwaren, finns tillgänglig enligt nedan på Yamahas hemsida.

It seems that Yamaha did not remove the firmware from their site but they moved it to the "Partner Area" and you needed a user name (customer) and password ( 1437aa) to access it. Why, I don't know.

Good news, You don't need the user name or password to get the files now. Here is the link

http://www.yamaha-se...rod=1164&lang=e

Info kommer från

http://forums.divx.c...=62031&forum=21

mvh
at

Tack för informationen AT! Den tråden på Divx-forum var ju riktigt intressant läsning.

/Xrs

Redigerat av xrs99, 19 oktober 2004 - 18:11.

Postad 20 oktober 2004 - 00:12

Unregistereded3d55af
  • Unregistereded3d55af
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

Jag testade ett par filmer som är i mpeg-format (VCD/SVCD) och då visar det sej att jag inte får ut något ljud i min hemmabioanläggning som jag fick innan jag installerade den nya firmwaren...
Är det någon mer som har fått detta fel eller är det nå´t galet som jag helt plötsligt gör?...

Jag har inte märkt något sådant fel. Både VCD och SVCD spelar lika bra som tidigare.

/Xrs

Hejsan!
Efter lite micklande med inställningarna i Setup-menyn i DVD-spelaren så har jag fått ljudet att fungera igen. Dessutom var jag tvungen att koppla en ljudkabel från analoga utgången på DVD´n till CD-uttaget på förstärkaren, för när jag spelar vcd eller svcd, så måste jag koppla om till CD med fjärren för att få ut ljudet i anläggningen. Däremot när jag spelar Divx, Xvid eller vanlig musik-CD-skivor så kan jag välja antingen CD eller DVD, med vad jag tycker ett något bättre ljud vid läge "DVD". Kan det bero på att det är digitalt ljud - eller-? Jag har också en optisk kabel kopplad mellan DVD´n och förstärkaren.

Den här Firmwaren var ju mystiskt att den har flyttats!?
Utan att Yamaha har meddelat detta - eller? Man förstår ju inte varför.
Det verkar ju annars vara samma fil-(er) som förut, för jag kan inte se att det står någonting annat - tom "XXXJunkfilen" är med. Är det någon som vet om det har skett någon eller några ändringar i filen?

ennug

Postad 20 oktober 2004 - 09:49

Unregistereddde2d08c
  • Unregistereddde2d08c
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Hur sjukt var det inte att man måste ha lösen för att få firmwareuppdateringen?

Och till jimmyroq kan jag säga att det går tämligen fort att bläddra genom katalogerna med mp3/divx. Det går inte riktigt lika snabbt som på datorn anser jag, men det är inget som ens en microstressad person som jag reagerar på. Provade bränna en dvd-r med två divx-filmer, 20 mb foton och resten mp3 (både i roten och i kataloger) och det fungerade bra för mig. Kanske fotona (.jpg) var lite sega att bläddra i nu när jag tänker efter.

Postad 24 oktober 2004 - 21:08

pliSSken
  • pliSSken
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Tjena!

Är det någon fler som har samma problem som jag på undertexter, nämligen
att å :n blir a :n på brända divx/xvid-filmer, vid användandet av .srt-filer?

Postad 25 oktober 2004 - 00:44

Unregistereded3d55af
  • Unregistereded3d55af
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

Tjena!

Är det någon fler som har samma problem som jag på undertexter, nämligen
att å :n blir a :n på brända divx/xvid-filmer, vid användandet av .srt-filer?

Hej
Jag har sett det också, men jag har inte tänkt på om det gäller srt.
Ska kolla i morr´n om det är på samtliga. Återkommer.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Baffelväggen
    Globe
    2025-04-28 19:31:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.