Gratulerar iaf till den uppdaterade 2008:an-Giles
EDIT:Gilels
Redigerat av Unregistered662e8354, 24 juni 2005 - 15:14.
3 relaterade trådar
Postad 24 juni 2005 - 15:12 Gratulerar iaf till den uppdaterade 2008:an-Giles EDIT:Gilels Redigerat av Unregistered662e8354, 24 juni 2005 - 15:14. Postad 12 juli 2005 - 14:59 Jeg har takket være denne tråden bestilt en Original 2008. Jeg har lest litt om at man trenger el-kontakts adapter, funker ikke den medfølgende kontakten på norsk/svensk/dansk nett? (Nok en China hifi newbie.. ![]() Hvor lang tid tok det fra dere bestilte til den kom? Bestillingen min ble sendt fra Coem på torsdag i forrige uke, og jeg er sykt utålmodig.. ![]() Takker for svar! EDIT: Fikk cd-spilleren i går (onsdag 13.07), med korrekt strømkabel og alt, works like a charm!!! Satt med goosebumps i hele går kveld, spilleren er verdt hver eneste krone! Takk til alle her på forumet som har anbefalt spilleren.. ![]() Eneste minus er vel at på min Electrocompaniet ECi4 har jeg XLR-innganger til cd-spiller, og det er kun RCA på Original 2008.. så det spørs nok om jeg må skaffe meg MKII etter hvert.. noen som vet pris på denne? ![]() -Kjetil Redigerat av Norbaggan, 14 juli 2005 - 08:01. Postad 16 juli 2005 - 04:51
Kan säga att det är samma sak på min A6s, eftersom (så långt jag vet) alla dessa spelare har samma tillverkare av släden osv, så lär det antagligen vara så den fungerar. Postad 09 augusti 2005 - 17:38 så som pris, releasedatum och tillgänglighet Postad 14 augusti 2005 - 23:49 Original 2008 Mk.II, som är CE-märkt och avsedd för den europeiska marknaden, kommer att distribueras av Hi-Fi Trade Sweden AB, och kommer att finnas tillgänglig till introduktionspris i september. Mvh Johan Hi-Fi Trade Postad 18 augusti 2005 - 21:23 ![]() Är det någon som till å börja med kan förklara skillnaden mellan mkI och mkII ? Verkar som det är lite spridning i kvalitén då en del säger att det brummar medans det hos andra inte verkar funka riktigt med fjärren... en tanke bara. ![]() Så hur är kvalitetsintrycket nu när ni levt med spelaren ett tag ? Ni som har köpt, vad har ni för kringutrustning, kan ni spalta upp ? ![]() Kan ni också summera era ev fel eller bara hur nöjda ni är ? ![]() Så man kan se och få en uppfattning direkt istället för att surfa runt på allas gallerier hela tiden, inget negativt i det men jag anser att detta skulle tillföra tråden mycket i och med att mera information tillkommer direkt. ![]() Det som skulle kännas mer intressant om ni som sagt lägger upp produkterna vid namn i tråden och t ex nämner hur CD:n funkar mot ex förstärkaren mm ? T ex ljudet blir varmare/kallare/hårdare/organiskt med Orginal kopplat till X ? Samt hur länge ni haft produkten, dvs hur många timmar ni egentligen lyssnat på den ? Tack på förhand Passerati ![]() Postad 18 augusti 2005 - 22:28
står i tråden, läs spec-fakta i tråden.... Postad 30 augusti 2005 - 00:36 Satt å skulle spela lite internet-poker tidigare, hade inte lyssnat på nån musik då sen i förmiddags....iaf, slängde på en skiva och tryckte igång den. Skivan gick in, men inget hände. Inte ett ljud, och displayen visade bara massa nollor, som den ju gör innan den läst in skivan. Testade snabbt en annan skiva, samma sak. Panik.....inte får Kina-spelaren lägga av nu....det går bara inte. Drog ur sladden å hade mig en stund...men helt utan framgång. Öppnade nu upp locket då jag ändå kan skita i garantin....tänker inte skicka spelaren till Kina inte. Kollade igenom allt, och stoppade i en skiva med locket av....nada....den rörde sig inte alls. Kikade om jag kunde se några säkringar som satt lokalt vid läsaren, men icke. Nu började jag ställa in mig på att det bara var att söka upp nån som kunde hjälpa mig reparera den här i Sverige....förmodligen då mot en hyffsad summa pengar. Fem minuter senare insåg jag att jag lika gärna kunde kika lite själv. Felsöka går ju iaf, bara man är försiktig. Skruvade nu loss hela läsaren, och hade loss sladdarna. Fick sen skruva loss en platta som läsaren med distanser sitter förankrad i, och efter det skruva loss kretskortet som sitter på läsaren. Nu kunde man iaf se alla tre elmotorerna som sköter de olika sakerna. Plockade fram ett litet 1,5 volts batteri och ett par sladdsnuttar och satte mig å pillade lite. Efter en stunds testande kom jag fram till att alla tre motorerna fungerade. Vände mig då till kretskortet och undersökte det så noga jag kunde, men även det såg felfritt ut. Undersökte sen det stora kretskortet i CD-spelaren, och speciellt kring anslutningarna mot läsaren. Inte heller här syntes ett enda fel. Lite lätt irriterad skruvade jag ihop alla delar igen, och hade sedan loss alla sladdar på alla kretskort, å satte i dom igen. Skruvade sedan ihop spelaren och testade. Och gissa vad? Nu funkade den helt prima igen. Har ingen susning hur jag fixde det, men det kvittar.....för fixat den har jag. ![]() Så.....efter en mycket orolig kväll är nu allt åter lugnt. ![]() Postad 30 augusti 2005 - 01:42 ![]() Postad 30 augusti 2005 - 10:49 ![]() Fast att min volym skulle kunnat påverka tror jag knappast...spelaren står helt stabilt och vibrerar inte ett dugg. ![]() Postad 30 augusti 2005 - 12:49 Fjärrkontrollen - har ni märkt av att knapparna har blivit sladdiga? Jag inbillar mig att i början satt att knappar fast, men nu är det nästan så det skramlar om man skakar den (eller inte riktigt men åt det hållet). Är det något som känns igen? Postad 31 augusti 2005 - 22:01 Postad 31 augusti 2005 - 22:28 COEM har en lång och relativt svårläst jämförelse av olika kina-spelare: Länk. Sammanfattning hittar du på sista sidan. Nysound kommenterade skillnaden mellan A8T och 2008 såhär: Compared with 2008, A8T has tube output which has better sound effect than 2008. Its sound effect is sweet and warm, and low output impedance and distortion. Postad 02 september 2005 - 20:46
Fick samma fel idag på min Classic 0.8B. Dock räckte det med att sätta in en annan skiva så funkade den. Satte sedan in den skiva som inte gick och då gick allt som det skulle. Bara inget krångel... EDIT: Det kan ju tilläggas att skivan var hemmabränd och överbränd (80.04 tror jag) - ifall vi ska leta samband... Redigerat av Alban, 02 september 2005 - 20:48. Postad 27 september 2005 - 19:50 Operas Droplet lär vara en dräpare. Postad 19 oktober 2005 - 11:18 Jag fick precis hem en Orginal A8T från Timaudio.. Slängde i Robyns senaste skiva det första jag gör, men ingenting hände, Bara en massa nollor i displayen. Sen prövade jag en hembränd skiva och den funkade galant.. Nån annan som haft problem med att vissa skivor inte går igång? Postad 19 oktober 2005 - 11:55 Kan det ha något att göra med att Robyns skiva är kopieringsskyddad? Postad 20 oktober 2005 - 00:36 Kan det ha något att göra med att Robyns skiva är kopieringsskyddad? Måste va´ det, det är den enda skivan som inte gått igång, och jag har provat en hel del nu. Postad 30 oktober 2005 - 20:13 de verkar ju som om de går att skruva bort? vill inte ha cd spelaren uppe på bänken brevid tv:n, inte alls snyggt tycker jag! Postad 02 november 2005 - 23:23 Läst att en del klagar på ett brummande ifrån cd-spelaren. Hur högt är detta brummande egentligen i förhållande till andra spelare i samma prisklass? Jag funderar på att uppgradera min anläggning nu när jag har köpt ett par nya Klipsch RF-35. Jag har en Sugden A25B förstärkare. Funderat lite på vad gäller cd-spelare antingen Atoll 100 CD, Primare D20 CD, Rotel RCD 1072 och Arcam CD 192. Dessa ligger ju ungefär i samma prisklass. Original 2008 är något billigare medan 2008F är något dyrare. Jag undrar vad ni som äger Original hur ni tycker den står upp mot dessa spelare om ni har lyssnat på dem vill säga. Tror inte att det finns någon i Stockholm tyvärr som säljer Original så jag kan inte höra på den. Lyssnar rätt mycket på garage och reggae. Gillar en varm och klar bas och vill inte ha något som färgar ljudet för mycket. Väl medveten att detta är kanske lite svåra frågor då det är extremt subjektivt det här. Har någon beställt en 2008 ifrån USA? Vad blev frakt etc och hur fick ni det igenom tullen? Är tacksam för all hjälp jag kan få. Postad 10 november 2005 - 13:31 Mvh, /Kent Johansson Postad 25 oktober 2006 - 15:22 Postad 25 oktober 2006 - 15:28 Hur låser den sig menar du? Men min så var det ju att den helt enkelt inte läste in skivan. Kan väl säga också att sen det ingreppet har den aldrig strulat, och tuggar på helt som vanligt ännu. Postad 26 oktober 2006 - 05:40 ![]() ![]() Postad 19 januari 2007 - 18:08 Postad 12 december 2007 - 13:35 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |