Men självklart:
Deep Purple
Black Sabbath
Led Zeppelin
Thin Lizzy
Det finn självklart många fler.
Bästa jag har sett Live är Pink Floyd på Ullevi -94
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Världens bästa Hårdrocks band genom tiderna?
Startad av
METAL FOREVER
, Sep 28 2004 09:56
133 svar till detta ämne
Postad 13 January 2008 - 14:01
Whitesnake fram till 1987.
Men självklart: Deep Purple Black Sabbath Led Zeppelin Thin Lizzy Det finn självklart många fler. Bästa jag har sett Live är Pink Floyd på Ullevi -94 Postad 15 January 2008 - 23:52
YOU WANTED THE BEST, THEY DID´T FUCK´N MAKE IT. SO HERE IS WHAT YOU GET, FROM HOLLYWOOD... GUNS ´N ROSES!!!
Postad 16 January 2008 - 22:41
Om svaret skall gälla "genom tiderna" så blir nog mitt svar Iron Maiden!
Annars ligger ju Black Sabbath, Led Zeppelin och Deep Purple väldigt bra till men det är väl i princip bara Deep Purple av de tre som lyckats göra något vettigt i modern tid. Inte för att trampa någon på tårna men är det bara jag som inte räknar Guns'n'Roses som hårdrock? Postad 18 January 2008 - 14:51
Iron Maiden (Piece of mind, världens bästa platta, Killers på andraplats.)
Black Sabbath Kiss (Måste jag nog säga även om jag har svårt att riktigt förstå det idag. http://www.hardrockvideo.se Gå gärna in och lyssna på de gamla låtarna med Cream ("Spoonful", "Tales of brave Ulysses" och "Sunshine of your love" är ju underbara), låter inte det en del som gamla Black Sabbath, kanske lite inspirationskälla för Iommi. Redigerat av Stagreus, 18 January 2008 - 15:03. Postad 18 January 2008 - 14:56
Iron Maiden lirar i en egen division!
Men Mötley Crüe, Accept, Queensryche är ju också grymma Postad 23 January 2008 - 12:56
Det blir en blandning
Black Sabbath Sabbath Bloody Sabbath MAGNIFIK RUSH 2112 "Say no more" Blue Oyster Cult Sectret Treaties Kamelot Karma Vilken pipa han har norrbaggen Roy Kahn Dream Teater Marillion Av dessa band har jag sett Rush 2 ggr, BÖC, samt Kamelot C Ya on SRF 08 Hälsningar Björn Improved Audio Distributör av Tysk High-End Postad 24 January 2008 - 16:14
Känns som dethär är en evighetsfråga, men jag vill i alla fall säga att jag håller med om att Megadeth är bättre än Metallica..
Postad 25 January 2008 - 22:36
Jepp en i raden vilken/vilket band/grupp/artist/gitarrist/sångare/batterist tycker du är bäst/spelarsnabbast/slårhårdast/sjungerhögst/harstörstfrisyr osv, osv. Förlåt men jag fixar inte dessa trådar. Postad 26 January 2008 - 21:39
Blind Guardian / Demons & Wizards
Finns ingen bättre sångare än Hansi Kürsch. punkt slut Postad 22 February 2008 - 07:58
Absolut inte Metallica i varje fall, den som påstår det kan inte ha hört mycket thrash. Med det inte sagt att deras fyra första är dåliga, för det är dom inte, men enormt överskattade. Om jag bara fick ha ett bands diskografi så skulle jag nog välja Black Sabbath, men det är egentligen omöjligt att plocka ut en favorit, så det är ju skönt att man slipper.
Postad 22 February 2008 - 09:05
tycker man ska titta på mer en bara ett par plattor... tar man metallica så var dom bra till 87 sen blev det ganska mainstream med undantag för ett par låtar på "svarta plattan" load,re-load samt st anger heheh riktiga bottennapp. Megadeth däremot har haft en fin kontinuitet genom alla år ps... Metallica blev av med sina bästa gubbar (först Mustaine senare Burton) men dessa 2 herrar satta verkligen stor prägel på Metallicas första 3 plattor (dom bästa enligt många) Dave Mustaine lirade tex inte på en enda metallica platta... men metallica använde mycket att hans material ändå, vilket oxå omnämns på flera låtar sen är givetvis smaken som baken världens bästa liveband är dock Iron Maiden Redigerat av somoene2, 22 February 2008 - 09:06. Postad 26 June 2009 - 23:22
Personligen skulle jag säga Thin Lizzy.
Jag gillar långt ifrån allt med Thin Lizzy, men om man plockar ut det bästa från deras diskografi är dom mycket svårslagna. Helt otroliga låtar och en stor inspiration för många andra band och artister. Phil Lynott är en av rockvärldens största lyricister och ett musikaliskt geni, helt enkelt. Postad 27 June 2009 - 10:47
Jag röstar nog på Kiss.
Min första vinylskiva jag köpte för egna pengar var Creatures of the night med kiss från 1983 tror jag. Om jag inte missminner mig kostade den 52 kr, översatt till dagens penningvärde inte var speciellt billigt. Andra stilbildande grupper tex Ozzy , Judas , Iron maiden , Ac/dc har ju också gjort sitt för grenen tycker jag. Postad 27 June 2009 - 23:02
Svårt att bara välja ett band men några som jag lyssnat mycket på i mina dar är Metallica, Guns n Roses, Pantera & Iron Maiden. Finns säkert flera andra band som är värda att nämnas men dessa har jag lyssnat mest på.
Postad 28 June 2009 - 11:44
Entombed - fram tom Wolverine Blues, Hollowman EPn innan den är inte fel.
At The Gates Pantera Metallica - de tidigare albummen är inte fel Postad 28 June 2009 - 13:30
Kan bara hålla med dem som säger;
Led Zeppelin Rush Van Halen och Black Sabbath. Postad 28 June 2009 - 13:39
Oj, att välja ett band som varit bäst går inte. Det finns flera stycken som delar på förstaplatsen enligt mig. Metallica, Iron Maiden, ACDC och Danko Jones är the best of the best i mitt tycke.
Postad 28 June 2009 - 15:11
Iron Maiden är störst bäst utan tvekan, dom är större nu än på 80-talet.
Postad 28 June 2009 - 20:23
Metallica är det bandet som har influerat mig mest. Men vi får absolut inte glömma Airbourne, AC/DC och Megadeth.
Postad 03 July 2009 - 11:33
Finns många bra men Metallica är nå the one för mig. Postad 13 July 2009 - 11:07
Zeppelin är och förblir inte något hårdrocksband!
För övrigt är överiga band som nämns inte värda att nämnas i samma tråd som zeppelin! Postad 01 August 2009 - 00:16
Metallica. Helt utan konkurrens. Det finns många bra band där ute. Fantastiska till och med, men inget har påverkat mig så mycket som Metallicas "Master of Puppets" och "And Justice for All"
Tyvärr suger allt dom gjort efter Black Album, men det ska jag inte tjata om här. /GB Postad 01 August 2009 - 00:25
Vilken Thrash lyssnade du på? /GB Postad 01 August 2009 - 09:37
I salute you! /GB 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |