Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Pioneer VSX-1014/2014i *

444 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Pioneer VSX-2014i (Förstärkare) 1 9.055554 (17) Inga priser
Pioneer VSX-1014 (Förstärkare) 1 9.281248 (31) Inga priser
4 relaterade trådar

Postad 09 February 2005 - 14:56

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4885 inlägg
  • 0
Jag trodde att alla THX-förstärkare var tvungna att ha även centerkanalen kopplad till tonkontrollerna.

Postad 09 February 2005 - 21:59

avancerar
  • avancerar
  • Beroende

• 1054 inlägg
  • 0
varför ringer ni inte till pioneer och frågar?

avancerar.

Postad 10 February 2005 - 11:36

Unregistered2956b483
  • Unregistered2956b483
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0
Audiovector & peternilsson, centerkanalen påverkas av eq:n men just bas-diskant-kontrollerna verkar bara gå att använda i två-kanal. Det är väl mer för att göra det användarvänligt än något annat. Folk är vana vid att kunna vrida på bas och diskant när de lyssnar på musik.
Det går alltså att justera ljudet på centerkanalen om man vill det. THX borde väl vara nöjda så?

Postad 10 February 2005 - 20:33

Unregistered9bbe6a96
  • Unregistered9bbe6a96
  • Lärjunge

• 302 inlägg
  • 0

Audiovector & peternilsson, centerkanalen påverkas av eq:n men just bas-diskant-kontrollerna verkar bara gå att använda i två-kanal. Det är väl mer för att göra det användarvänligt än något annat. Folk är vana vid att kunna vrida på bas och diskant när de lyssnar på musik.
Det går alltså att justera ljudet på centerkanalen om man vill det. THX borde väl vara nöjda så?

<{POST_SNAPBACK}>

Tack sKalman! för informationen.
Då märker man att THX ändrar sina specar under tiden. På min gamla Yamaha 1400 gick det att ändra bas och diskant på centern, det är bra om man skall snabbändra tillfälligt under en film, det är lite bökigare att gå in i en eq.

Men det är inget man måste ha.

MVH
Peter

Redigerat av Unregistered9bbe6a96, 10 February 2005 - 20:35.

Postad 10 February 2005 - 22:13

Unregistered40007a45
  • Unregistered40007a45
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
Har 1014/2014 makrofunktion i fjärren

Postad 11 February 2005 - 11:34

Unregistered2956b483
  • Unregistered2956b483
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Då märker man att THX ändrar sina specar under tiden. På min gamla Yamaha 1400 gick det att ändra bas och diskant på centern, det är bra om man skall snabbändra tillfälligt under en film, det är lite bökigare att gå in i en eq.

MVH
Peter

<{POST_SNAPBACK}>

Håller med om att det är lite bökigare att ändra i eq-inställningarna. Det är i alla fall inget man gör bara sådär för någon enstaka filmscen eller två (även om jag själv kanske inte skulle orka fixa bas-diskant för det heller). Det finns några snabbgrejer som man snabbt ändrar via fjärrkontrollen och som man kan köra under pågående film; midnight, loudness och dialog enhancement. Sedan tror jag att man kan spara några olika eq-inställningar som man snabbt kan växla mellan. Kan kanske vara användbart om det är något speciell inställning man vill åt med jämna mellanrum. Vidare går det att på ett enkelt sätt via fjärren öka/minska volymen på respektive kanal.
Så lite inställningsmöjligheter finns i alla fall! Överlag gillar jag möjligheterna man har att ändra "mode" från fjärrkontrollen. Man kan ändra till massa förinställda THX, DPLII och andra surroundlägen på ett väldigt enkelt sätt och någon av alla de lägen brukar funka för det mesta tycker jag.

Jag hittade i manualen nu om bas/diskant förresten:
"Du kan bara använda tonkontrollerna när STEREO/
DIRECT har valts. DIRECT växlar automatiskt över till
STEREO när tonkontrollerna används."

Postad 11 February 2005 - 19:51

Unregistered9bbe6a96
  • Unregistered9bbe6a96
  • Lärjunge

• 302 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

MVH
Peter

<{POST_SNAPBACK}>

Håller med om att det är lite bökigare att ändra i eq-inställningarna. Det är i alla fall inget man gör bara sådär för någon enstaka filmscen eller två (även om jag själv kanske inte skulle orka fixa bas-diskant för det heller). Det finns några snabbgrejer som man snabbt ändrar via fjärrkontrollen och som man kan köra under pågående film; midnight, loudness och dialog enhancement. Sedan tror jag att man kan spara några olika eq-inställningar som man snabbt kan växla mellan. Kan kanske vara användbart om det är något speciell inställning man vill åt med jämna mellanrum. Vidare går det att på ett enkelt sätt via fjärren öka/minska volymen på respektive kanal.
Så lite inställningsmöjligheter finns i alla fall! Överlag gillar jag möjligheterna man har att ändra "mode" från fjärrkontrollen. Man kan ändra till massa förinställda THX, DPLII och andra surroundlägen på ett väldigt enkelt sätt och någon av alla de lägen brukar funka för det mesta tycker jag.

Jag hittade i manualen nu om bas/diskant förresten:
"Du kan bara använda tonkontrollerna när STEREO/
DIRECT har valts. DIRECT växlar automatiskt över till
STEREO när tonkontrollerna används."

<{POST_SNAPBACK}>

Det verkar smart om man kan spara och komma åt sparade eq inställningar.
Ett bra steg i rätt håll. Hur låter/funkar Dialog enhancement??
Finns det någon som hört om det är något störande fläkt ljud från reciver eller finns ej fläkt??????

MVH
Peter

Redigerat av Unregistered9bbe6a96, 11 February 2005 - 20:26.

Postad 12 February 2005 - 02:53

Unregistered2956b483
  • Unregistered2956b483
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0

Finns det någon som hört om det är något störande fläkt ljud från reciver  eller finns ej fläkt??????

MVH
Peter

Tror inte det finns någon fläkt, en hel del lufthål i skrovet däremot.
Testade just dialog enhancement på Gudfaderna här under natten för att inte störa grannarna. Det funkar precis som man tror att det skall, tal kommer fram och bakgrundljud, musik m.m. "backar" lite i ljudbilden.

Postad 12 February 2005 - 10:58

G-Man
  • G-Man
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Jag har en 1014 och den fungerar mycket bra, speciellt i jämförande till priset!

Jag kan hålla med att den funkar generellt bra i 2 kanal stereo. Det är endast då man har någon audiofil/hi-end system att jämföra med sida vid sida då bristerna kommer fram i 2 kanal. Ljudet låter då lite kantigt och inte riktigt distinkt och lite hårt. Den är trots allt spetsad för hembio.

Men vill man ha en komponent till både 2 kanal stereo och hembio med ett utmärkt pris/prestanda så finne det nog inget bättre alternativ (möjligtvis Yamaha-1500R som ligger i samma klass, men är lite sämre på film)

Testa dock att köra med bra kvalitets kablar, speciellt i 2 kanal. Det lyfter fram ljudet och blir behagligare. Man får även lite extra ljuddetaljer.

Technikdirekt eller TSN-Versand är att rekommendera för de som vill beställa en!

Läs en detaljerad recension av 1014 på www.areadvd.de som tar upp det mesta!

Postad 12 February 2005 - 11:23

Unregistered9bbe6a96
  • Unregistered9bbe6a96
  • Lärjunge

• 302 inlägg
  • 0

Finns det någon som hört om det är något störande fläkt ljud från reciver  eller finns ej fläkt??????

MVH
Peter

Tror inte det finns någon fläkt, en hel del lufthål i skrovet däremot.
Testade just dialog enhancement på Gudfaderna här under natten för att inte störa grannarna. Det funkar precis som man tror att det skall, tal kommer fram och bakgrundljud, musik m.m. "backar" lite i ljudbilden.

<{POST_SNAPBACK}>

sKalman!

Vad har du för högtalare?

MVH
Peter

Postad 12 February 2005 - 11:43

cruse
  • cruse
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0

Jag har en 1014 och den fungerar mycket bra, speciellt i jämförande till priset!

Jag kan hålla med att den funkar generellt bra i 2 kanal stereo. Det är endast då man har någon audiofil/hi-end system att jämföra med sida vid sida då bristerna kommer fram i 2 kanal. Ljudet låter då lite kantigt och inte riktigt distinkt och lite hårt.  Den är trots allt spetsad för hembio.

Men vill man ha en komponent till både 2 kanal stereo och hembio med ett utmärkt pris/prestanda så finne det nog inget bättre alternativ (möjligtvis Yamaha-1500R som ligger i samma klass, men är lite sämre på film)

Testa dock att köra med bra kvalitets kablar, speciellt i 2 kanal. Det lyfter fram ljudet och blir behagligare. Man får även lite extra ljuddetaljer.

Technikdirekt eller TSN-Versand är att rekommendera för de som vill beställa en!

Läs en detaljerad recension av 1014 på www.areadvd.de som tar upp det mesta!

<{POST_SNAPBACK}>

Hur är Technikdirekt med garanti-jobb?

Postad 12 February 2005 - 19:04

Sondek
  • Sondek
  • Användare

• 194 inlägg
  • 0
Det låter ju som att både 2014 och 1014 kan vara något att ha även i 2-kanals läge!

Så då väntar man bara på en jämförelse med Marantz 7500 respektive 5500 som också säjs vara bra i 2-kanalsläge. Har man hunnit med att testa dessa Pioneer maskiner i någon tidskrift eller så?

Postad 13 February 2005 - 02:25

Unregistered2956b483
  • Unregistered2956b483
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0
peternilsson >> Cantons LE-serie runt om. Alla högtalarna är ganska små. Till det en sub av samma märke.

Postad 13 February 2005 - 17:10

Sondek
  • Sondek
  • Användare

• 194 inlägg
  • 0
Någon som vet vad detta innebär?

Fler skillnader är att 2014i har samma typ av transformatorstabilisering om AX5Ai,

Bättre ljud i 2014 än i 1014 måntro?

Postad 14 February 2005 - 21:27

Toelicker
  • Toelicker
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Sitter med en rätt tajt budget nu efter projektorinköp o alla pryttlar runt den så jag måste prioritera:

Antingen hyfsad förstärkare/receiver(1014 verkar bra till både musik men framför allt bio) eller bättre högtalare?

Som det ser ut nu blir det pioneer 1014 med Canton 6MX systemet, kan det duga?
Eller är det overkill med en 1014 till detta Canton 6 MX II speakersystem och ska jag välja 814 istället? (Tänkte lägga mer stålar på en bra receiver nu och smyga in "stora fula högtalare" (som tanten säger) lite senare och då känns det rätt med 1014.

Postad 15 February 2005 - 09:44

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4885 inlägg
  • 0
Just nu är det overkill, men tänk på att recievern ska kunna vara i din tjänst i 10-15 år framöver. Min första riktiga hembioreciever optimerade jag för ett satellitsystem (köpte Onkyos minsta på 5 * 55 W vid 8 ohm), och senare när jag bytte högtalare så ångrade jag mig något grymt. Köp 1014, den får dessutom dina Canton att svänga bättre än vad en 814 skulle göra.

Postad 15 February 2005 - 19:55

Buzz123
  • Buzz123
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Ja då var den beställd. Hoppas på leverans i morgon från Inwarehouse.

Postad 15 February 2005 - 20:40

cruse
  • cruse
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Det blir snart en för min del oxå :lol: .... ska bara vänta lite till, tror att de kommer att sjunka lite i pris nu när 1015 är på G...

Postad 15 February 2005 - 23:16

Unregistered682
  • Unregistered682
  • Användare

• 246 inlägg
  • 0
Hjälpte i kväll en polare att installera/konfigurera sin nyköpta 1014. En rejäl pjäs måste jag säga. han hade tidigare kört med en gammal kenwood från sekelskiftet (det förra) som saknade digital ut och dts tex.

Roligast var att han skulle köra 1014 med sina bosé acoustimass15 som jag fram tills i afton varit rätt skeptiskt mot. Små plastiga saker som med hans förra kenwood lät som dom ser ut.

Inställningarna gick som en dans, fjärren var solklar efter 5 minuter och vi makrade den med alla hans övriga kontroller (ersatte 4 kontroller med 1) Sen lät vi den automatiska rumskorrigeringen sätta igång. ca 7 minuter dunkade den på med tonstötar och basmuller, skickade ljudet kors o tvärs över rummet. Jag var fortfarande en smula skeptisk.
Skulle ett par plastiga små bosé-kuber för 13-15000 tillsammans med en 1014 kunna låta bra?

Det lät tamefan skitbra! Jag bara satt o gapade medans vännen dansade runt av förtjusning. 2-kanal och bioljud lät helt o fullständigt övertygande.
Jag kan bara säga att jag är skitimponerad.
Jag försökte hitta saker att anmärka på, men kunde inte komma på fler än att fjärren var lite plastig.. det var ungefär det enda.

Snyggt jobbat Pioneer (och Bose)

Redigerat av Unregistered682, 17 February 2005 - 13:22.

Postad 16 February 2005 - 01:08

Unregistered2956b483
  • Unregistered2956b483
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0
yfront >> och då är fjärren ändå väldigt funktionell... :) Men visst är den bra. Jag är mer nöjd än vad jag hade trott. Bra ljud hade jag faktiskt förväntat mig men att den var så enkel och "uppmuntrande" att använda också är hela tiden en positiv överraskning.

Buzz123 >> Blir kul att höra vad du tycker sedan!

cruse >> När kommer den? Fan vad fort det går.

Postad 16 February 2005 - 07:27

Unregistered682
  • Unregistered682
  • Användare

• 246 inlägg
  • 0
Sanning. Fjärren är otroligt enkel o framstår som helt logisk.
Har mao inte särskilt mkt alls att invända mot gällande 1014 :)

Postad 16 February 2005 - 14:00

daUG
  • daUG
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

yfront >> och då är fjärren ändå väldigt funktionell... :) Men visst är den bra. Jag är mer nöjd än vad jag hade trott. Bra ljud hade jag faktiskt förväntat mig men att den var så enkel och "uppmuntrande" att använda också är hela tiden en positiv överraskning.

Buzz123 >> Blir kul att höra vad du tycker sedan!

cruse >> När kommer den? Fan vad fort det går.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag frågade min distributör vid köpet av 1014 om 1015 och svaret jag fick sa kort och gott att sortimentet skiljer mellan europa och amerika och man således inte skulle ta in 1015 inom den närmsta tiden..

Postad 16 February 2005 - 14:54

Buzz123
  • Buzz123
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Beställde en 1014 i går från InwareHouse och gissa,,, den har redan landat!! Ska se om jag hinner instalera den i kväll så återkommer jag med mer info. Ska köra den med ett Sony LAP305 system samt en Velodyne VX-10 SUB.

Buzz

Postad 16 February 2005 - 17:52

Unregistered2956b483
  • Unregistered2956b483
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0
Daug >> Jag misstänkte det. Det är ofta så att produkter, från alla märken, kommer till Nordamerika före de kommer till oss. Det var ju inte jättelänge sedan x014 kom till Europa och mer än en "vända" per år kör de knappast även om det iofs är tänkbart.

Buzz >> give us the buzz! :)

Postad 16 February 2005 - 18:33

Unregistered9bbe6a96
  • Unregistered9bbe6a96
  • Lärjunge

• 302 inlägg
  • 0

Beställde en 1014 i går från InwareHouse och gissa,,, den har redan landat!! Ska se om jag hinner instalera den i kväll så återkommer jag med mer info. Ska köra den med ett Sony LAP305 system samt en Velodyne VX-10 SUB.

Buzz

<{POST_SNAPBACK}>

HAR PRECIS BESTÄLLT EN 1014 FRÅN FYNDBÖRSEN. HOPPAS DEN KOMMER LIKA SNABBT SOM DIN.
MVH
PETER

Redigerat av Unregistered9bbe6a96, 16 February 2005 - 18:34.

Postad 16 February 2005 - 18:59

Sondek
  • Sondek
  • Användare

• 194 inlägg
  • 0
Blir intressant att höra vad du tycker om skilnaden mellan din gamla RX-V1400 och denna?

Postad 17 February 2005 - 07:10

Unregistered9bbe6a96
  • Unregistered9bbe6a96
  • Lärjunge

• 302 inlägg
  • 0

Blir intressant att höra vad du tycker om skilnaden mellan din gamla RX-V1400 och denna?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag åtekommer när jag fått den.

MVH
Peter

Postad 17 February 2005 - 08:59

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4885 inlägg
  • 0
Måste bara säga att 5790:- är sjukt billigt för en 1014. Hade nog köpt en om den haft Lip Sync...

Är fjärrens display och knappar belysta förresten?

Postad 17 February 2005 - 09:19

daUG
  • daUG
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Måste bara säga att 5790:- är sjukt billigt för en 1014. Hade nog köpt en om den haft Lip Sync...

Är fjärrens display och knappar belysta förresten?

<{POST_SNAPBACK}>

Nope..

Postad 17 February 2005 - 09:19

Unregistered682
  • Unregistered682
  • Användare

• 246 inlägg
  • 0
Dom är icke belysta, men fjärren är en ren dröm att använda.
Brukar normalt sett vara ganska kräsen gällande fjärrisar, men denna har jag inget att anmärka på. Hade dock varit snyggare om den varit i metall :(

Postad 17 February 2005 - 09:36

daUG
  • daUG
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Dom är icke belysta, men fjärren är en ren dröm att använda.
Brukar normalt sett vara ganska kräsen gällande fjärrisar, men denna har jag inget att anmärka på. Hade dock varit snyggare om den varit i metall :(

<{POST_SNAPBACK}>

Och upplyst..! Då hade det varit en match in heaven..

Postad 17 February 2005 - 13:06

Unregistered2956b483
  • Unregistered2956b483
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0
Ja, faktiskt kan man sakna lite lyse på knapparna. Se där! Vi fick en sak att anmärka på! :(

Skall bli kul att höra vad ni som beställt och/eller nyligen fått förstärkaren säger om den.

Postad 17 February 2005 - 19:22

Buzz123
  • Buzz123
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Så då var den inkopplad... Måste säga att första intrycket av pjäsen är mycket bra, verkar välbyggd, tung och bra finisch. MEN har jag missat något? Får inget ljud från min digitala satelitmotagare Samsung. Har kollat alla inställningar(tror jag) men får inget ljud, via optisk kabel. Någon som har någon ide? Sen en fråga till andra ägare. Ovanför knappen reciver på fjärren, är det bara en grön dekal eller ska det lysa en lampa där? Även volymen, är normal lyssning ungefär -30 på displayen? Annars så låter det lilla jag testat bra, (dottern sover så kräma får bli i morgon) Tacksam för lite hjälp. //Buzz

Postad 17 February 2005 - 23:06

daUG
  • daUG
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Så då var den inkopplad... Måste säga att första intrycket av pjäsen är mycket bra, verkar välbyggd, tung och bra finisch. MEN har jag missat något? Får inget ljud från min digitala satelitmotagare Samsung. Har kollat alla inställningar(tror jag) men får inget ljud, via optisk kabel. Någon som har någon ide? Sen en fråga till andra ägare. Ovanför knappen reciver på fjärren, är det bara en grön dekal eller ska det lysa en lampa där? Även volymen, är normal lyssning ungefär -30 på displayen? Annars så låter det lilla jag testat bra, (dottern sover så kräma får bli i morgon) Tacksam för lite hjälp. //Buzz

<{POST_SNAPBACK}>

Finns ju en inställning som man kan ändra signal mellan Analog/Digital/Auto, har du provat att ändra den? Fäll ned luckan så är det den andra lilla knappen från höger..

Ang. fjärren så har jag sett den gröna "plutten" ovanför reciver-knappen, men inte tänkt så mycket på betydelsen.. :) Jag kan dock säga att den inte lyser!

Jag reagerade också på att jag var tvungen att dra upp volymen så pass mycket. Den börjar ju på -80 dB och går upp till +12 dB, så jag tyckte precis som du att ljudet borde "komma" lite tidigare så att säga. Jag skickade ett mail till Pioneer och frågade om detta och de svarade att det var helt normalt. Förklaringen som gavs var att man har en rakare volymskala idag med elektroniska ljudkontroller (någon som är mer tekniskt insatt kanske kan förtydliga detta.. ;) )

/UG

Postad 17 February 2005 - 23:51

Unregistered2956b483
  • Unregistered2956b483
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0
Jag kör inte så där högt. -30 har jag säkert varit uppe i men nu när jag satt och tittade på TV t.ex. hade jag -47.
Den där gröna pricken är väl mest för att markera att det är för "huvudenheten" skulle jag tro.

Postad 18 February 2005 - 06:43

nihtila
  • nihtila
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Videokonverteraren i 2014i

Får bara svartvitt bild på projektorn om jag kopplar Satellitmottagaren via s-video till förstärkaren och sedan komponent ut till projjen som monitor. Tar jag composit från digitalboxen till förstärkaren så blir det i färg.

Skall det vara så eller skall man använda s-video monitorn på förstärkaren till projjen för att fixa satellitmottagarens bild?

Postad 18 February 2005 - 08:16

cruse
  • cruse
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0

Den där gröna pricken är väl mest för att markera att det är för "huvudenheten" skulle jag tro.

<{POST_SNAPBACK}>

Låter rätt logiskt ja... :)

Postad 21 February 2005 - 16:23

Unregisteredc1821108
  • Unregisteredc1821108
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Inwarehouse :huh: , STOOOOP, Säg att du beställde med Sweclockers.com rabatten. B)

Om man reggar sig på Sweclocker.com (dator-byggar sajt) så får man 20%, (får jag det till) hos Inwarehouse. Dock har jag inte beställd där än, men loggar man in där som reggad Sweclockers-user och söker på "TILLVERKARE"->"PIONEER", Så får man en VSX-1014 för 4636 sek. :D Istället för 5795

Detta är helt obekräftade uppgifter, det är en sak vad webbsidan visar och en helt annan vad man får betala tillslut när någon säljansvarig hittar rabattpriset.
::Jmfr med sKalmans köp från düskland.

En AX10Ai för 27996 istället för 34995 någon :huh:

Postad 21 February 2005 - 19:28

cruse
  • cruse
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Inwarehouse B) , STOOOOP, Säg att du beställde med Sweclockers.com rabatten. ;)

Om man reggar sig på Sweclocker.com (dator-byggar sajt) så får man 20%, (får jag det till) hos Inwarehouse. Dock har jag inte beställd där än, men loggar man in där som reggad Sweclockers-user och söker på "TILLVERKARE"->"PIONEER", Så får man en VSX-1014 för 4636 sek. :D Istället för 5795

Detta är helt obekräftade uppgifter, det är en sak vad webbsidan visar och en helt annan vad man får betala tillslut när någon säljansvarig hittar rabattpriset.

<{POST_SNAPBACK}>

Hmmmm..... verkar vara ex.moms, lät för bra för att vara sant...... :huh:

Redigerat av cruse, 21 February 2005 - 22:35.

Postad 21 February 2005 - 19:35

Unregistered2956b483
  • Unregistered2956b483
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0
DET var billigt! Bäst för er att passa påå innan de upptäcker det. Nästan så man blir sugen på att köpa en till. :huh:

Postad 21 February 2005 - 20:20

Unregistered682
  • Unregistered682
  • Användare

• 246 inlägg
  • 0

Om man reggar sig på Sweclocker.com (dator-byggar sajt) så får man 20%, (får jag det till) hos Inwarehouse. Dock har jag inte beställd där än, men loggar man in där som reggad Sweclockers-user och söker på "TILLVERKARE"->"PIONEER", Så får man en VSX-1014 för 4636 sek.  :huh: Istället för 5795

<{POST_SNAPBACK}>

Hahahaha, allt blir billigare EXKLUSIVE moms. Antar att du var trött när du gjorde inlägget...

Postad 21 February 2005 - 20:20

Buzz123
  • Buzz123
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Inwarehouse :huh: , STOOOOP, Säg att du beställde med Sweclockers.com rabatten. B)

<{POST_SNAPBACK}>

Tänk på att lägga till MOMSEN!!!!!

Buzz

Postad 21 February 2005 - 22:54

Unregisteredc1821108
  • Unregisteredc1821108
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
[attachment=5012:attachment]

Tänk på att lägga till MOMSEN!!!!!

Buzz

<{POST_SNAPBACK}>

DUMSTRUT-MODE == ON :D
För att uttrycka den känsla jag har/ fick när jag insåg att man ska läsa vad som står och inte vad man vill att det skall stå.

SKII(x2245 I)T! Det var för bra för att vara sant :huh:

DUMSTRUT-MODE == OFF

Ni ska veta att jag har läst denna samtliga inlägg i denna tråd samt de flesta i Yamaha rx-v1500/2500 tråden HELA dagen idag och suttit klistrad framför skärmen som om det vore den bästa reality-såpan i världen (Missförstå mig rätt, det ÄR intressant).
Om hur ni klurat och funderat på vart man ska handla, hur man ska handa. Kommer det att funka eller blir man rippad och får fullt med "Saurkraute" i paketet om man köper från düskland. Om man ska ha en 1014 eller 2014 samt huruvida den kommer att passa med era olika högtalare.

Naglarna var nerbitna när jag kom till de sista sidorna och såg att någon skulle köpa på just 'InWarehouse' och jag skulle men en nybörjares vänlighet "hjälpa" min medmänniskor med 20 smarta procent.

I min iver att få veta mera så smet jag iväg på lunchen och provlyssnade på en 1014 == Kärlek direkt.

Blir nästan sugen på att starta ett företag, enbart för att kunna trolla bort momsen :huh:. Tack för att ni upplyste mig itid.

Redigerat av Unregisteredc1821108, 25 February 2005 - 08:24.

Postad 22 February 2005 - 01:21

Unregistered2956b483
  • Unregistered2956b483
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0
Ha-ha-ha! Hårda bud... välkommen skall du dock vara rofr!

Düskland är inte så farligt som det kan verka heller... :huh:

Postad 22 February 2005 - 07:15

Unregistered9bbe6a96
  • Unregistered9bbe6a96
  • Lärjunge

• 302 inlägg
  • 0
Fick min 1014 i går. Har provat och lyssnat i stereo och direct stereo.
Det man kan säga i jämförelse med min gamla Yamaha 1400 är att Pioneeren är klart ljusare i grunden. Det är kanon att man kan välja vilken källa man kan ha loudness på. Det ända jag stör mig på är att den känns billigare i utseendet än Yamahan, typ tunnare aluminium (kan ochså vara en vanesak med ny design eftersom jag haft två Yamaha).
Hur som helst så låter den kanon varken bättre eller sämre än Yamahan men olika grundkaraktär.

Ska bli interessant att kolla på film ikväll.

MVH
Peter

Postad 22 February 2005 - 08:47

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4885 inlägg
  • 0
Intressant inlägg, Peter. Vi väntar med spänning på filmtestet.

PS) Testa gärna bi-amping på frontarna om du har några extra kablar liggandes.
DS

Postad 22 February 2005 - 09:18

Unregistered073aba93
  • Unregistered073aba93
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

Det ända jag stör mig på är att den känns billigare i utseendet än Yamahan, typ tunnare aluminium (kan ochså vara en vanesak med ny design eftersom jag haft två Yamaha).

<{POST_SNAPBACK}>

Billigare? Jag måste säga att jag tycker precis tvärtom. Tycker utseeendet känns väldigt påkostat.

Mvh Daniel.

Postad 22 February 2005 - 10:21

Unregistered9bbe6a96
  • Unregistered9bbe6a96
  • Lärjunge

• 302 inlägg
  • 0

Det ända jag stör mig på är att den känns billigare i utseendet än Yamahan, typ tunnare aluminium (kan ochså vara en vanesak med ny design eftersom jag haft två Yamaha).

<{POST_SNAPBACK}>

Billigare? Jag måste säga att jag tycker precis tvärtom. Tycker utseeendet känns väldigt påkostat.

Mvh Daniel.

<{POST_SNAPBACK}>

Det jag märkte var att känslan i multijogen och volymen känns lite glappare/billigare än Yamahan. Även hur luckan öppnas och stängs.
Och även alu-tjockleken på fronten som jag tidigare nämnt.

En sak med pioneer som är bra är att den är tystare än Yamahan.
Yamahan hadde et litet surr under drift som jag ej hör ifrån Pioneeren.
Sen föredrar jag ett ljusare ljud än yamaha och det får jag med Pioneer.

Sen tycker vi nog alla olika på forumet när vi testar saker.

MVH
Peter

Fixade quoten/Audiovector

Redigerat av Unregistered9bbe6a96, 22 February 2005 - 10:28.

Postad 22 February 2005 - 10:47

Unregistered2cb9fb07
  • Unregistered2cb9fb07
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
>>>peternilsson

Hur tycker du att Pioneer matchar dina B&W? Har beställt en 2014 och funderar på B&W 602 eller 601 själv nämligen.

Postad 22 February 2005 - 11:02

Unregistered9bbe6a96
  • Unregistered9bbe6a96
  • Lärjunge

• 302 inlägg
  • 0

>>>peternilsson

Hur tycker du att Pioneer matchar dina B&W? Har beställt en 2014 och funderar på B&W 602 eller 601 själv nämligen.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag återkommer när jag lyssnat mera .

MVH
Peter

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.