Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canaldigitals Mpeg4 box (HDTV): problemlösning!

1471 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 16 december 2008 - 16:03

Aouseus
  • Aouseus
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Det var nog fan transformatorn som pajat med den ena funkar det med den andra (den gamla) funkar ej. Sura tusenlappar till antennkillen i såfall. Men han ska ju åxå leva.

Nja,

med tanke på att vi hade boxen i annat rum=annan fas så borde inte problemen visat sig då så tyvärr men visst alla halmstrån är ju tacksamma!

Ps. kan du inte få CD att betala fakturan, det är ju ändå inget fel på signalen enl. teknikern du hade hemma hos dig Ds.

Postad 16 december 2008 - 18:31

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2 740 inlägg
  • 0

Nja,

med tanke på att vi hade boxen i annat rum=annan fas så borde inte problemen visat sig då så tyvärr men visst alla halmstrån är ju tacksamma!

Ps. kan du inte få CD att betala fakturan, det är ju ändå inget fel på signalen enl. teknikern du hade hemma hos dig Ds.

Det vore ju inte fel.Ska kolla.Snackade igen med CD och den killen sa att dom brukar skicka med en ny adapter när dom skickar ut en ersättningsbox men jag har ju fått 2 utbytesboxar utan adapter så man får nog säga till om en ny själv. Men nu har den gått hela dan utan problem så adaptern var nog boven i mitt drama.Inga problem alls, kan zappa fort och mycket utan hängningar och ljuddropoutsen verkar åxå upphört.Jävligt nöjd just nu iallafall.

Postad 22 december 2008 - 17:14

Aouseus
  • Aouseus
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Hej o hå,

Pratade med CD´s support för ca. 5min sedan o felanmälde den senaste boxen som vi fick till oss... Tjejen jag pratade med var hur trevlig som helst o höll med om att Sagem fick se till att skärpa sig. Vi var båda rätt så överrens om att det inte är lönt att skicka ut nån mer box (tror detta är vår 4:e sen oktober/november) så nu ska nån ansvarig från Tekniska ringa hem till oss inom 48 tim (bara dom inte ringer kl. 03.00 när man sover som bäst :) ) så får vi se hur det hela ter sig...

Ha en GOD JUL alla o ska ni ut o köra, KÖR FÖRSIKTIGT I JULTRAFIKEN hellre sen än död!

Postad 10 mars 2009 - 20:59

MONROVIA
  • MONROVIA
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Box nummer 2 totallåste sig idag på displayen syns en ovanligt starkt lysande punkt och P1=senast inställda kanal.
Inga upplivningsförsök hjälper.
Problemet troligtvis relaterat till den ovanligt dåliga uppgraderingen av programvaran som gjordes i höstas.
Finns det något att göra eller är det dags att avliva skräpet ?

Postad 07 april 2009 - 08:20

kh_vorsteh
  • kh_vorsteh
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

Box nummer 2 totallåste sig idag på displayen syns en ovanligt starkt lysande punkt och P1=senast inställda kanal.
Inga upplivningsförsök hjälper.
Problemet troligtvis relaterat till den ovanligt dåliga uppgraderingen av programvaran som gjordes i höstas.
Finns det något att göra eller är det dags att avliva skräpet ?

Har du bootat om den ? Det är mycket sällan min låser sig, då räcker det med att hålla in on-knappen på framsidan tills den blinkar till. Däremot kan den starta om sig utan förvarning.

Mvh

Postad 27 december 2009 - 08:59

Pexer
  • Pexer
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0
God fortsättning!
Hoppas nån har kvar den här svarta lådan.... :-p
Köpte ny receiver och har lite funderingar till koppling...
Stärkaren tar både ljud och bild in via HDMI, men jag är osäker på om jag får Dolby Digital...
Någon som har DD genom HDMI med denna box???
(jag vet att jag kan koppla koax, men lite av grejjen är att minska antalet kablar...)
Språk inställt på engelska, AC3 till ja.

Postad 27 december 2009 - 10:17

Beek
  • Beek
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0

God fortsättning!
Hoppas nån har kvar den här svarta lådan.... :-p
Köpte ny receiver och har lite funderingar till koppling...
Stärkaren tar både ljud och bild in via HDMI, men jag är osäker på om jag får Dolby Digital...
Någon som har DD genom HDMI med denna box???
(jag vet att jag kan koppla koax, men lite av grejjen är att minska antalet kablar...)
Språk inställt på engelska, AC3 till ja.

God fortsättning själv!
Jodå, det fungerar alldeles utmärkt att få ut DD via HDMI. Tänds det inte upp något info på displayen på receivern som visar när det kommer en DD-signal?

Postad 27 december 2009 - 11:13

Pexer
  • Pexer
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

God fortsättning själv!
Jodå, det fungerar alldeles utmärkt att få ut DD via HDMI. Tänds det inte upp något info på displayen på receivern som visar när det kommer en DD-signal?

Hej!
Nej. Och jag har dubbelkollat: DVD spelaren matar DD via HDMI och displayen visar också DD 5.1, funkar kalas.
Men boxen matar bara stereo eller nåt annat mystiskt Canal Digital format, ingen DD lampa där inte....
Ansluter jag däremot även koax så får jag DD, men det borde ju inte behövas.
Får du verkligen DD från denna box via HDMI?

Redigerat av Pexer, 27 december 2009 - 11:13.

Postad 27 december 2009 - 11:47

Beek
  • Beek
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0

Hej!
Nej. Och jag har dubbelkollat: DVD spelaren matar DD via HDMI och displayen visar också DD 5.1, funkar kalas.
Men boxen matar bara stereo eller nåt annat mystiskt Canal Digital format, ingen DD lampa där inte....
Ansluter jag däremot även koax så får jag DD, men det borde ju inte behövas.
Får du verkligen DD från denna box via HDMI?

Absolut får jag det! Men det är bara en minoritet av kanalerna som sänder DD hela tiden. Jag antar att du har HD-kanaler så prova t ex BBC HD eller Rush HD.

Postad 27 december 2009 - 19:03

Pexer
  • Pexer
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

Absolut får jag det! Men det är bara en minoritet av kanalerna som sänder DD hela tiden. Jag antar att du har HD-kanaler så prova t ex BBC HD eller Rush HD.

Ok, undrar om det kan vara kabeln...? Ska testa byta...
Får inte DD via HDMI hur jag än gör. Tex film på Canal+ ger DD genom koax, men bara stereo genom HDMI....

Postad 27 december 2009 - 19:08

Beek
  • Beek
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0

Får inte DD via HDMI hur jag än gör. Tex film på Canal+ ger DD genom koax, men bara stereo genom HDMI....

Ett förslag är kanske att göra en fabriksåterställning och sen välja 'svensk inställning' och naturligtvis sätta AC3 till ja.

Hoppas det löser sig för dig. Återkom gärna om du får det att fungera ...

Postad 27 december 2009 - 19:21

Pexer
  • Pexer
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

Yes! Det var det! Kabeln som faktiskt följde med HD Boxen var säkert gammal HDMI version!
Med ny kabel så har även jag DD 5.1 genom HDMI = En sladd mindre.
:unsure: HURRA! :o

Postad 27 december 2009 - 19:23

Beek
  • Beek
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0

Yes! Det var det! Kabeln som faktiskt följde med HD Boxen var säkert gammal HDMI version!
Med ny kabel så har även jag DD 5.1 genom HDMI = En sladd mindre.
:unsure: HURRA! :o

:P :D

Postad 29 december 2009 - 09:55

MONROVIA
  • MONROVIA
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Lyckades få CD att ge mig en ny låda i mars. Nu har den börjat klaga på låg signalstyrka / inget kort mm
Såg tidigare att motsvarande problem med låg signalstyrka lösts med ny trafo.
Undrar hur många som finns kvar av dessa hopplösa lådor.
Märkligt att inte CD kan få fram en vettig mottagare det finns ju faktiskt tillverkare av elektronikprylar som lyckas hålla betydligt högre kvalitet på grejerna än SAGEM.

Postad 31 december 2009 - 15:26

MONROVIA
  • MONROVIA
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Jag tänker ersätta PS3:an i hemmabion med en dedikerad spelare vilket lösgjorde den till min gamla Samsung-LCD.
Vad som slog mig omgående var den bilden via HDMI. Den är betydligt bättre än vad CD:s franska låda ger speciellt kontrasten. Jag har trott att den matta bilden berott på TV:n men nu vet jag att det återigen är de franska ingenjörerna som misslyckats.
Hur ser era erfarenheter ut ?
Ger den med hårddisk en vettig HD-bild ?

Postad 03 januari 2010 - 18:25

joabj
  • joabj
  • Lärjunge

• 350 inlägg
  • 0
Funderar på att byta till Canal Digital men efter att ha läst lite i denna tråd blir man ju fundersam.

Har fyra frågor.
1. Är det någon ny inspelnngsbar box på G snart?
2. Är det den inspelningsbara boxen ni har så mycket problem med.
3. Stämmer nedan problem fortfarande?:
Eftersom jag köpte boxen för att jag skulle kunna se inspelade HDTV program och sällan ser direktsänt är denna box en katastrof. När man ser på t ex en inspelad film och mitt i filmen startar en ny inspelning, man ställt in, avbryts filmen man ser på. Man får börja om från början med sanabbspolning, mycket irriterande.Samma om man använder Timrshift. Boxen har funnits i flera år och detta har inte fransmännen kunnat rätta till så för mig har boxen inget värde samtidigt som den väsnas irriterande under TV-tittande.
4. Kan man verkligen inte ha den på stand by när man har en programmerad inspelning som skall starta?

Postad 03 januari 2010 - 20:48

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Funderar på att byta till Canal Digital men efter att ha läst lite i denna tråd blir man ju fundersam.

Har fyra frågor.
1. Är det någon ny inspelnngsbar box på G snart?
2. Är det den inspelningsbara boxen ni har så mycket problem med.
-----
4. Kan man verkligen inte ha den på stand by när man har en programmerad inspelning som skall starta?

Notera att denna tråden är för Canal Digitals box UTAN hårddisk. Dina frågor verkar dock delvis röra den med hårddisk så jag svarar som användare av den boxen.
1: Ingen som vet.
2: En del har problem, de flesta bara lite. Jag har inga problem. Än. Notera att denna kommentar gäller boxen MED hårddisk
3: ja, tyvärr, felet finns kvar. (boxen med hårddisk alltså)
4: Inga problem. (detta svar även detta för boxen MED hårddisk)
* Standby inför inspelning har aldrig bråkat (för mig)
* Stänga av under programmerat inspelning inget problem. Den släcker bild och somnar in efter inspelning
* Varnar fint om man försöker stänga av och har en icke tidbestämd inspelning som pågår.

Postad 03 januari 2010 - 21:03

joabj
  • joabj
  • Lärjunge

• 350 inlägg
  • 0
Tack så mycket Monshi!!
Ja, det är hårddiskboxen jag frågar om.

Mvh Jocke

Postad 06 februari 2010 - 17:32

Pexer
  • Pexer
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0
...i väntan på byte av min nya inspelningsbara HD Box så fick jag felaktigt ut den vanliga HD-boxen. Min tidgare har varit extremt buggig....

Men jag märker direkt att detta är en ny modell som försetts med lufthål upptill, att DTT mottagaren fungerar, att EPG fungerar utan prob. Även fast jag hellre efter en vecka skulle vilja ha en fungerande PVR-box så är det positiva att jag nu fått en fungerande HD-box. Jag behåller naturligtvis denna och skickar tillbaks min gamla till CD ;)

Postad 18 juli 2010 - 18:01

Turbolover
  • Turbolover
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Köpte parabol och Hd box från Canal digital i Fredags men får inte grejerna att funka... Får hela tiden att referenstranspondern kunde ej hittas.

Jag har parabolen åt den riktning som ska vara och inställningarna med frekvens osv. i boxen är rätt men likafan får jag ingen signal... Har vridit parabolen i alla möjliga riktningar utan nån framgång... Använder kompass när jag justerat.

Vad är problemet? Det finns inget som skymmer parabolen i närheten direkt. Har träd runt huset men de är en 10 m bort.

Tacksam för lite hjälp...

Postad 18 juli 2010 - 19:33

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0
Säker på att sikten är fri? ta en toarulle, exempelvis, och titta genom denna i den riktning parabolen "tittar". Inte perfekt men kanske en liten guide om det är möjligt.

Alla ta till dina gamla trigonomikunskaper och beräkna hur höga träden får vara på det avståndet det står.

Jag har exempelvis en björk kanske 30-40 meter från huset som ligger precis i kanten på parabolens vy av himmelen.

Men - om du skaffat CD fick du inte en presentcheck på installation av parabolen? Nyttja denna!

Postad 19 juli 2010 - 16:44

Turbolover
  • Turbolover
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Problemet löst :) Fick låna en satbeeper av butiken jag köpt från då deras montör va på semester så nu funkar de i alla fall. Får de komma och finjustera sen.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.