* Officiell tråd - Toshiba HD-E1/ XE1/EP10 *
1789 svar till detta ämne
Postad 25 December 2007 - 21:39
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Jag kommer troligtvis köra bilden mot en Panasonic AX200 (som klarar 24fps mig veterligen). Till detta har jag oxå en Marantz SR7500, utan HDMI o dyl, inga nya ljudformat heller. Jag är mest ute efter bildkvalité, ljudet klarar jag mig med vanlig DD eller DTS än så länge.
Vad tror ni?
Varför inte köpa en EP10 om du vill ha 24fps om din projektor stöder det? Komplett har nu medan jag skriver detta ett demoex kvar som bara kostar 2470kr.
Postad 25 December 2007 - 21:48
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Återigen en påminnelse till de som köper nya spelare: dom kan ha gammal mjukvara, så se till att ni uppgraderar spelaren tämligen omgående så ni slipper problem med olika skivor. Uppgradera via ethernetporten eller ladda ned filen och bränn den på en cd skiva.
Redigerat av crest, 25 December 2007 - 21:55.
Postad 26 December 2007 - 00:20
sonyman
-
sonyman
-
Veteran
-
-
1560 inlägg
Jag kommer troligtvis köra bilden mot en Panasonic AX200 (som klarar 24fps mig veterligen). Till detta har jag oxå en Marantz SR7500, utan HDMI o dyl, inga nya ljudformat heller. Jag är mest ute efter bildkvalité, ljudet klarar jag mig med vanlig DD eller DTS än så länge.
Vad tror ni? Varför inte köpa en EP10 om du vill ha 24fps om din projektor stöder det? Komplett har nu medan jag skriver detta ett demoex kvar som bara kostar 2470kr.
Tror du det är ett bättre köp än E1:an med tanke på 24fps? Nu har inte jag så stor koll på fps o dyl men har sett kombinationen 1080p/24fps, och om den istället skickar 60fps så hackar det i panoreringar. Är det samma sak med 720p/24fps kontra 60fps?
Postad 26 December 2007 - 01:53
Audiovector
-
Audiovector
-
Guru
-
-
4885 inlägg
På Toshibas nedladdningssida står det att det är en ISO-fil man ska ladda ner, men detta är inte sant. Det är en ZIP-fil som uppzippad blir en mapp med en *.PRG i. Hur ska man bränna ner denna? http://tesc.toshiba....te?OpenDocumentÄr detta gamla uppgifter?
Postad 26 December 2007 - 07:27
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
På Toshibas nedladdningssida står det att det är en ISO-fil man ska ladda ner, men detta är inte sant. Det är en ZIP-fil som uppzippad blir en mapp med en *.PRG i. Hur ska man bränna ner denna?
http://tesc.toshiba....te?OpenDocument
Är detta gamla uppgifter?
Jag har för mig (kan inte svära på det) att du ska bränna .prg filen som en image och att en polare till mig gjorde så .prg filen är samma som ISO fil. Som sagt, jag är inte helt 100 på det men tror att det var så. Det är värt att testa. Jag tankade nyss ner och kollade filen på XE1 och det var också en .prg fil, precis som på E1. Annars är det bästa om du har möjlighet att ansluta din nya spelare till Internet och använda ehternet porten så du tillgång till "web-enabled features" som t.ex Transformers och Bourne Ultimatum erbjuder. Uppdatera via den porten. Själv använder jag bara onlineuppdatering till min spelare. När det gäller uppdatering via ethernet just på E1 spelaren (jag har Comhem och så här gjorde jag på den spelaren) : Under spelarens inställngar: Sätt DHCP på ON Sätt DNS på ON Kolla att dina adresser dyker upp. Skadar inte att stänga av och sätta på spelaren så nätet och spelaren får ny kontakt Ställ in att spelaren tar emot cookies Ställ in vilken hastighet du har på Internet Se till att inte ha någon skiva i spelaren *glöm inte* Se till att ha ställt in klocka och datum på spelaren *glöm inte* Sedan var det bara att uppdatera. Det tog 35-45 minuter. Hoppas att det hjälper! Edit: Jag maillade Toshiba och frågade om .prg filen. Får se när de svarar.
Redigerat av crest, 26 December 2007 - 07:37.
Postad 26 December 2007 - 07:51
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Tror du det är ett bättre köp än E1:an med tanke på 24fps? Nu har inte jag så stor koll på fps o dyl men har sett kombinationen 1080p/24fps, och om den istället skickar 60fps så hackar det i panoreringar. Är det samma sak med 720p/24fps kontra 60fps?
Skillnaden efter du uppdaterat EP10 till senaste mjukvaran är du har förutom kan välja 720p, 1080i, 1080p även kan välja "up to 1080p/24". Du undrar om det är samma sak angående hack 720/24 kontra 60: Ja! Spelaren matar ut 24fps i en upplösning av 720p istället för 60 Eftersom du kommer köra med 720p så är det enda avgörandet för dig om du vill ha 24fps eller inte.
Postad 26 December 2007 - 09:39
Audiovector
-
Audiovector
-
Guru
-
-
4885 inlägg
På Toshibas nedladdningssida står det att det är en ISO-fil man ska ladda ner, men detta är inte sant. Det är en ZIP-fil som uppzippad blir en mapp med en *.PRG i. Hur ska man bränna ner denna?
Jag har för mig (kan inte svära på det) att du ska bränna .prg filen som en image och att en polare till mig gjorde så .prg filen är samma som ISO fil. Som sagt, jag är inte helt 100 på det men tror att det var så. Det är värt att testa. Jag tankade nyss ner och kollade filen på XE1 och det var också en .prg fil, precis som på E1.
Annars är det bästa om du har möjlighet att ansluta din nya spelare till Internet och använda ehternet porten så du tillgång till "web-enabled features" som t.ex Transformers och Bourne Ultimatum erbjuder.
Uppdatera via den porten. Själv använder jag bara onlineuppdatering till min spelare.
När det gäller uppdatering via ethernet just på E1 spelaren (jag har Comhem och så här gjorde jag på den spelaren) : Under spelarens inställngar: Sätt DHCP på ON Sätt DNS på ON Kolla att dina adresser dyker upp. Skadar inte att stänga av och sätta på spelaren så nätet och spelaren får ny kontakt Ställ in att spelaren tar emot cookies Ställ in vilken hastighet du har på Internet Se till att inte ha någon skiva i spelaren *glöm inte* Se till att ha ställt in klocka och datum på spelaren *glöm inte* Sedan var det bara att uppdatera. Det tog 35-45 minuter.
Hoppas att det hjälper!
Edit: Jag maillade Toshiba och frågade om .prg filen. Får se när de svarar.
Tack för hjälpen! Mina brännarprogram kan nte identifiera *.prg, de vet inte vad det är.
Postad 26 December 2007 - 10:35
JMKbiker
-
JMKbiker
-
Beroende
-
-
1086 inlägg
För att det skulle fungera att uppdatera via nätet så var jag tvungen att starta om spelaren efter man gjort inställningarna.
Postad 26 December 2007 - 10:39
Hoff
-
Hoff
-
Forumräv
-
-
867 inlägg
Jag har för mig (kan inte svära på det) att du ska bränna .prg filen som en image och att en polare till mig gjorde så .prg filen är samma som ISO fil. Som sagt, jag är inte helt 100 på det men tror att det var så. Det är värt att testa. Jag tankade nyss ner och kollade filen på XE1 och det var också en .prg fil, precis som på E1.
Annars är det bästa om du har möjlighet att ansluta din nya spelare till Internet och använda ehternet porten så du tillgång till "web-enabled features" som t.ex Transformers och Bourne Ultimatum erbjuder.
Uppdatera via den porten. Själv använder jag bara onlineuppdatering till min spelare.
När det gäller uppdatering via ethernet just på E1 spelaren (jag har Comhem och så här gjorde jag på den spelaren) : Under spelarens inställngar: Sätt DHCP på ON Sätt DNS på ON Kolla att dina adresser dyker upp. Skadar inte att stänga av och sätta på spelaren så nätet och spelaren får ny kontakt Ställ in att spelaren tar emot cookies Ställ in vilken hastighet du har på Internet Se till att inte ha någon skiva i spelaren *glöm inte* Se till att ha ställt in klocka och datum på spelaren *glöm inte* Sedan var det bara att uppdatera. Det tog 35-45 minuter.
Hoppas att det hjälper!
Edit: Jag maillade Toshiba och frågade om .prg filen. Får se när de svarar.
Tack för hjälpen! Mina brännarprogram kan nte identifiera *.prg, de vet inte vad det är. 
*.prg?. Det du ska göra är att ladda ner ISO-filen sen i t.ex. nero välja att du ska bränna en "image". Datorn kan inte läsa det formatet som ISOn "packas upp" till så efter bränningen kommer det inte synas i utforskaren att något har hänt. Men hd dvd-spelaren kommer kunna läsa cdn och när du sätter i den i spelaren kommer det upp ett meddelande om att spelaren uppdateras. Edit. Tog bort att E1 fw fungerar på A2 o vice versa som vissa har rapporterat. Detta verkar inte alls stämma och lär med största sannolikhet förstöra spelaren.
Redigerat av Hoff, 26 December 2007 - 11:02.
Postad 26 December 2007 - 11:10
Unregisterede47df3fc
-
Unregisterede47df3fc
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Det var en sur överraskning när jag började koppla in Toshiba HD-E1 iaf idag ...
Via optisk så konverterar den ner Dolby Digital plus osv. till DTS ... hade fattat att det var till vanligt Dolby Digital AC3 , detta pga. att min lite äldre receiver ej har DTS .
Så nu lutar det åt att måsta använda returrätten hos Elgiganten ;( ... vilket iofs borde va lugnt än om jag hunnit uppdatera den till v. 2.7 ?
Eller någon som har ett tips på en lösning (kan inte hitta någon) annars blir det retur
Har som sagt en reciever (Denon) som jag kör optisk till och sätter på Bitestream på Digital output på EP10:an och får ej ljud men kör jag PCM får jag ljud o då två kanal ...
Postad 26 December 2007 - 14:37
Unregisteredb8e57d04
-
Unregisteredb8e57d04
-
Forumräv
-
-
931 inlägg
Nä nu kokar jag, har nyss handlat E-1.an och upptackte redan när jag startade igång den att den tog väldigt lång tid på sig att visa någon meny. Ljudet kom före bilden som jag kör via supras HDMI-DVI kabel.
Det tog en väldans tid att ens komma till menyn på spelaren där jag såg att det var en gammal version på spelaren (1.2)
Tar hem och bränner ut uppdateringen på cd som spelaren slukar med hull och hår. Spelaren spottar ut skivan och stänger av sig. Allt som det ska vara....men nu när jag kör igång den igen får jag ingen bild alls, hade innan jag uppdaterade med v.2.7 inställningen med 1080i och nu kan jag inte ens komma in i menyn för att kunna ändra och se om det går bättre på andra inställningar!? Ljudet funkar finfint men bilden är körd.
Nu har jag tyvärr ingen HD-DVD film som jag kan kolla men har stoppat in flertalet DVD.s utan att den ger någon bild.
Antar att jag inte är den enda som råkat ut för det här så om ni har något tips som kan hjälpa så tas det emot tacksamt.
Postad 26 December 2007 - 15:04
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Prova att dra ur kontakten.
På spelarens display, till vänster, står det att du har 1080i?
Har den gått ner till 480 så visar den ingen bild alls på min spelare, har jag upptäckt.
Postad 26 December 2007 - 15:04
Unregisterede47df3fc
-
Unregisterede47df3fc
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Eftersom jag lämnade tillbaka min efter nån timme pga. mitt ljudproblem ovan är jag väl inte nån expert på spelaren ... Har dock själv haft en Hdmi kabel som bråkat med min Sony NS76 dvd med liknande fenomen , provade då via scart för att kolla om bild . Har du provat scart / s-video eller dylikt och se om någon bild ?
Postad 26 December 2007 - 15:15
Unregisteredb8e57d04
-
Unregisteredb8e57d04
-
Forumräv
-
-
931 inlägg
Prova att dra ur kontakten. På spelarens display, till vänster, står det att du har 1080i? Har den gått ner till 480 så visar den ingen bild alls på min spelare, har jag upptäckt.
När filmen spelas så står det 576p och när man kommer in i setupen så ändras den till 1080i men ingen bild oavsett. Kan man ändra upplösningen via dosan under filmens gång för att se om det ändras? Slet ut sladden tills lampan dog och stoppade in igen utan resultat. Jag har ju sett bild med den här kabeln på spelaren innan uppdateringen trots att det krävde lite slumpartad tryckning på tevedosan mellan kanalerna. Helt sjukt att man kan släppa en spelare som inte kan spela upp saker...pffh! Kan man ändra från v.2.7 till 2.5 för att se om det gör ngn skillnad?
Redigerat av Unregisteredb8e57d04, 26 December 2007 - 15:16.
Postad 26 December 2007 - 15:40
DigetZ
-
DigetZ
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Köpte en HD-E1-a idag med. Har problem med att få ner ny mjukvara i spelaren. Har gjort allt enligt manualen, men det står bara "can not find server" eller nått liknande. Kan tyvärr inte ladda ner o bränna ut på skiva. Har mac, men det kanske funkar? Var kan man ringa eller maila, så man kan få den senaste mjukvaran skickad till sig?
Postad 26 December 2007 - 15:53
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Jag har ju sett bild med den här kabeln på spelaren innan uppdateringen trots att det krävde lite slumpartad tryckning på tevedosan mellan kanalerna. Helt sjukt att man kan släppa en spelare som inte kan spela upp saker...pffh!
Kolla sidan 68 i manualen angående ingen bild. Köpte en HD-E1-a idag med. Har problem med att få ner ny mjukvara i spelaren. Har gjort allt enligt manualen, men det står bara "can not find server" eller nått liknande. Kan tyvärr inte ladda ner o bränna ut på skiva. Har mac, men det kanske funkar? Var kan man ringa eller maila, så man kan få den senaste mjukvaran skickad till sig?
Gör så här: INGEN skiva i spelaren Du måste ha ställt in klocka och datum Starta om spelaren för säkerhets skull. Prova sedan att uppdatera.
Postad 26 December 2007 - 15:59
DigetZ
-
DigetZ
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Jag har ju sett bild med den här kabeln på spelaren innan uppdateringen trots att det krävde lite slumpartad tryckning på tevedosan mellan kanalerna. Helt sjukt att man kan släppa en spelare som inte kan spela upp saker...pffh!
Kolla sidan 68 i manualen angående ingen bild.
Köpte en HD-E1-a idag med. Har problem med att få ner ny mjukvara i spelaren. Har gjort allt enligt manualen, men det står bara "can not find server" eller nått liknande. Kan tyvärr inte ladda ner o bränna ut på skiva. Har mac, men det kanske funkar? Var kan man ringa eller maila, så man kan få den senaste mjukvaran skickad till sig?
Gör så här: INGEN skiva i spelaren Du måste ha ställt in klocka och datum Starta om spelaren för säkerhets skull. Prova sedan att uppdatera.
Har gjort allt det typ 5 ggr Provade även på samma nätverkskabel som jag har mitt 360 på, men det funkar inte heller.. Auto ip osv..
Postad 26 December 2007 - 16:09
Hoff
-
Hoff
-
Forumräv
-
-
867 inlägg
Kolla sidan 68 i manualen angående ingen bild.
Har gjort allt det typ 5 ggr Provade även på samma nätverkskabel som jag har mitt 360 på, men det funkar inte heller.. Auto ip osv..
Ladda ner ISO-filen, bränn på cd-skiva. Sätt i skivan i spelaren...
Postad 26 December 2007 - 16:47
Unregisteredd3e6445d
-
Unregisteredd3e6445d
-
Lärjunge
-
-
479 inlägg
Prova att dra ur kontakten. På spelarens display, till vänster, står det att du har 1080i? Har den gått ner till 480 så visar den ingen bild alls på min spelare, har jag upptäckt.
När filmen spelas så står det 576p och när man kommer in i setupen så ändras den till 1080i men ingen bild oavsett. Kan man ändra upplösningen via dosan under filmens gång för att se om det ändras? Slet ut sladden tills lampan dog och stoppade in igen utan resultat.
Kan man ändra från v.2.7 till 2.5 för att se om det gör ngn skillnad?
Jag skulle rekommendera att testa med en annan kabel för det låter ju som att det skulle kunna vara något glapp eller liknande?? Men annars är det ju inte omöjligt att spelaren är trasig, kan ju hända lite då och då att man har otur och får trasiga prylar  Vad jag hört är det tyvärr inte möjligt att nedgradera till en äldre firmware.
Postad 26 December 2007 - 16:51
Hoff
-
Hoff
-
Forumräv
-
-
867 inlägg
Nä nu kokar jag, har nyss handlat E-1.an och upptackte redan när jag startade igång den att den tog väldigt lång tid på sig att visa någon meny. Ljudet kom före bilden som jag kör via supras HDMI-DVI kabel.
Det tog en väldans tid att ens komma till menyn på spelaren där jag såg att det var en gammal version på spelaren (1.2) Tar hem och bränner ut uppdateringen på cd som spelaren slukar med hull och hår. Spelaren spottar ut skivan och stänger av sig. Allt som det ska vara....men nu när jag kör igång den igen får jag ingen bild alls, hade innan jag uppdaterade med v.2.7 inställningen med 1080i och nu kan jag inte ens komma in i menyn för att kunna ändra och se om det går bättre på andra inställningar!? Ljudet funkar finfint men bilden är körd.
Nu har jag tyvärr ingen HD-DVD film som jag kan kolla men har stoppat in flertalet DVD.s utan att den ger någon bild. Antar att jag inte är den enda som råkat ut för det här så om ni har något tips som kan hjälpa så tas det emot tacksamt.
Har du testat o köra Initilize på spelaren?. Kan vara HDMI autentiseringen (hdcp) som inte riktigt fungerar som det ska mellan din spelare o tv men det brukar ordna upp sig om man startar om spelaren etc.
Redigerat av Hoff, 26 December 2007 - 16:54.
Postad 26 December 2007 - 16:55
Unregisteredb8e57d04
-
Unregisteredb8e57d04
-
Forumräv
-
-
931 inlägg
Jo det är kollat.
Kabeln har som sagt fungerat klockrent innan och jag fick ju bild innan uppdateringen, dock känns det väldigt glappt i anslutningarna både för ljud och bild men förstärkaren hittar igen ljudet så det borde ju funka tycker man ju.
Ja man får väl fippla vidare och annars byta den imorgon.
Postad 26 December 2007 - 17:04
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Hur har det gått? Har du fixat uppdateringen? Tanka ner filen och bränn den. Det ska väl gå fast du har mac. Filen är en avbild av själva uppdateringen.
Redigerat av crest, 26 December 2007 - 17:10.
Postad 26 December 2007 - 18:09
DigetZ
-
DigetZ
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Hur har det gått? Har du fixat uppdateringen? Tanka ner filen och bränn den. Det ska väl gå fast du har mac. Filen är en avbild av själva uppdateringen.
Nix  Alla pratar om en ISO fil, men det är en .prg fil som ligger i den packade .zip filen. Försöker o försöker med allt möjligt.. ZzzZz.. Vad skall man hitta på härnäst?
Postad 26 December 2007 - 22:53
toler
-
toler
-
Veteran
-
-
1548 inlägg
Postad 26 December 2007 - 23:21
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Edit: ....
Redigerat av crest, 26 December 2007 - 23:28.
Postad 27 December 2007 - 12:39
Unregisteredb8e57d04
-
Unregisteredb8e57d04
-
Forumräv
-
-
931 inlägg
Ok har suttit och mekat nu på morgonen och den visar bild och ljud via komposit och tog då en film som jag vet spelades upp med komposit. Nu har dessutom ljudet lagt ner!? Min HK hittar igen att det är Dolby digital men vill inte spela upp ljudet, körde initialize och har nu testat 576p, 720p och 1080i utan någon skillnad. Börjar på att lessna nu kan jag lova.
Postad 27 December 2007 - 13:29
Unregisteredb8e57d04
-
Unregisteredb8e57d04
-
Forumräv
-
-
931 inlägg
efter lite mer mekande testade jag en komponentkabel och VIPS var det bild. Fortfarande inget ljud dock....stärkaren hittar igen den och har även testat en DTS skiva men inget ljud.
Postad 27 December 2007 - 18:59
Unregisteredd3e6445d
-
Unregisteredd3e6445d
-
Lärjunge
-
-
479 inlägg
efter lite mer mekande testade jag en komponentkabel och VIPS var det bild. Fortfarande inget ljud dock....stärkaren hittar igen den och har även testat en DTS skiva men inget ljud.
Jag kan nästan svära på att något måste vara fel på spelaren för sådär struligt ska det absolut inte vara, har du testat om du får ljud i den analoga ljudutgången?
Postad 27 December 2007 - 19:11
Hoff
-
Hoff
-
Forumräv
-
-
867 inlägg
Det verkar som du fått ett måndagsex. Förmodar du har stängt av alla audio enhancements i menyn (dialog etc, dynamiskt omfång) så inte något sånt stör. Du kör optiskt ut till stärkaren lr?. Blir det någon skillnad om du testar med Bitstream vs PCM?. Får du något ljud av någon av valen? Sen eftersom du har en HDMI/DVI-kabel, har du även ändrat i audio-options för HDMI?.
Postad 27 December 2007 - 19:21
Hoff
-
Hoff
-
Forumräv
-
-
867 inlägg
Nix  Alla pratar om en ISO fil, men det är en .prg fil som ligger i den packade .zip filen. Försöker o försöker med allt möjligt.. ZzzZz.. Vad skall man hitta på härnäst?
Det är bara att döpa om filen till .iso istället för .prg. http://www.avforums....ad.php?t=661202
Postad 27 December 2007 - 20:16
Unregisteredb8e57d04
-
Unregisteredb8e57d04
-
Forumräv
-
-
931 inlägg
efter lite mer mekande testade jag en komponentkabel och VIPS var det bild. Fortfarande inget ljud dock....stärkaren hittar igen den och har även testat en DTS skiva men inget ljud. Det verkar som du fått ett måndagsex. Förmodar du har stängt av alla audio enhancements i menyn (dialog etc, dynamiskt omfång) så inte något sånt stör. Du kör optiskt ut till stärkaren lr?. Blir det någon skillnad om du testar med Bitstream vs PCM?. Får du något ljud av någon av valen? Sen eftersom du har en HDMI/DVI-kabel, har du även ändrat i audio-options för HDMI?.
En liten update, det verkar som om förstärkaren har lagt ner, varken ljud från xbox 360, radio och gamla DVD-spelaren. Har även kört en reset på stärkaren utan att det blir ngn skillnad. Ändrar jag till PCM hittar förstärkaren ingenting och kör på 5ch stereo. Går inte att ändra så mycket på audio-options med tanke på att man bara kan sätta den på auto. Blir nog att slänga förstärkaren på rep och det verkar som att jag inte är ensam med att ha problem med DVI kontakten enligt en länk som Hoff skickat. Men den fungerar ju att köra via komponent så man får väl hoppas på att det kommer en uppdatering inom kort annars har jag ju mina 30 dagars öppet köp som tur är.
Redigerat av Unregisteredb8e57d04, 27 December 2007 - 21:54.
Postad 27 December 2007 - 23:14
psyman
-
psyman
-
Lärjunge
-
-
280 inlägg
går det inte att stänga av ljud via hdmi på hd-e1? jobbigt att behöva mute:a tv:n som den e kopplad till!
Postad 28 December 2007 - 10:27
DigetZ
-
DigetZ
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Det är bara att döpa om filen till .iso istället för .prg. http://www.avforums....ad.php?t=661202
Tack så supermkt! Hittade ett program till Mac´n som kunde bränna en "image" och döpte sedan om filen till .iso som du skrev. Sänkte hastigheten på brännaren till 4X och sen funkade det perfekt! Toppen
Postad 28 December 2007 - 10:33
korpenkraxar
-
korpenkraxar
-
Användare
-
-
106 inlägg
Två snabba frågor: 1. Spelar den 720p / 1080i även över komponent-uttagen eller är den låst till lägre upplösningar på komponenten? Min CRT-TV har komponent och klarar 1080i från datorn, vilket ser mkt bra ut, men den saknar HDMI. Här anger en person att DVD-upscaling till 1080i bara fungerar med HDMI. Huh? http://www.videohelp...hiba-hd-e1/75712. Hur låter vanlig CD-musik med den? Duger den som CD-spelare?
Redigerat av korpenkraxar, 28 December 2007 - 11:05.
Postad 28 December 2007 - 11:53
_FredriK_
-
_FredriK_
-
Beroende
-
-
1377 inlägg
Hej
Nu börjar mitt hår bli mer grått än vanligt
Har laddat ner uppdatering pacat upp den så den blir .iso bränt ut den som man ska.
På Dvd+ Dvd- Dvd-+rw Cd+ o Cd- Men inte F*N tar spelaren skivorna. Gnäller på att den inte klarar dessa och att det inte är någon dvd skiva. Okej tänkte jag hehe Provar Uppdatera med Ethernet o inte f*n har jag fått igång det efter alla konstensregler.
Varför är spelaren så känslig mot skivor?
Börjar bli riktigt irrterad på denna skit spelare :/
Postad 28 December 2007 - 12:08
Hoff
-
Hoff
-
Forumräv
-
-
867 inlägg
Hej
Har laddat ner uppdatering pacat upp den så den blir .iso bränt ut den som man ska. På Dvd+ Dvd- Dvd-+rw Cd+ o Cd- Men inte F*N tar spelaren skivorna. Gnäller på att den inte klarar dessa och att det inte är någon dvd skiva. Okej tänkte jag hehe Provar Uppdatera med Ethernet o inte f*n har jag fått igång det efter alla konstensregler.
Börjar bli riktigt irrterad på denna skit spelare :/
Har du bränt .iso-filen på skivan eller valt i t.ex. nero att du vill bränna en image/backup och sedan valt iso-filen?
Postad 28 December 2007 - 12:22
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Det är som Hoff skriver: Bränn inte över filen som du brukar bränna andra filer.
Man måste välja att bränna filen som en "Image"... annars kommer det inte att fungera.
Uppdatering via ethernet:
Har du sett till att ingen skiva finns i spelaren?
Har du ställt in klockan och datumet?
Är DHCP och DNS i ON läge?
Postad 28 December 2007 - 15:43
_FredriK_
-
_FredriK_
-
Beroende
-
-
1377 inlägg
Hej
Har laddat ner uppdatering pacat upp den så den blir .iso bränt ut den som man ska. På Dvd+ Dvd- Dvd-+rw Cd+ o Cd- Men inte F*N tar spelaren skivorna. Gnäller på att den inte klarar dessa och att det inte är någon dvd skiva. Okej tänkte jag hehe Provar Uppdatera med Ethernet o inte f*n har jag fått igång det efter alla konstensregler.
Börjar bli riktigt irrterad på denna skit spelare :/ Har du bränt .iso-filen på skivan eller valt i t.ex. nero att du vill bränna en image/backup och sedan valt iso-filen?
Fick ladda hem gratis brännar program innan det funka. Spelaren spotta ut skivan 5gånger innan han tog den. F*n vad känslig den är
Postad 28 December 2007 - 15:56
Hoff
-
Hoff
-
Forumräv
-
-
867 inlägg
Hej
Börjar bli riktigt irrterad på denna skit spelare :/ Har du bränt .iso-filen på skivan eller valt i t.ex. nero att du vill bränna en image/backup och sedan valt iso-filen?
Fick ladda hem gratis brännar program innan det funka. Spelaren spotta ut skivan 5gånger innan han tog den. F*n vad känslig den är
Har en hd-a2 men hade inga problem att uppdatera fw från cd-skiva. TDK-skivor från en spindel så jag tror inte det är ngn exceptionell kvalité på dom. Däremot så bör man när man gör något så känsligt som att uppdatera fw bränna på väldigt låg hastighet.
Postad 28 December 2007 - 19:10
Unregistered9bead24c
-
Unregistered9bead24c
-
Rookie
-
7 inlägg
Fick min spelare från elgiganten idag, beställde över nätet.
Men det fanns ingen kupong för dom utlovade hd dvd skivorna?!
Ska man printa ut från hddvdeurope och posta med vanlig post?
ligger ju inte på a4 format så det blir nog lite knasigt o skriva ut..... lr?
Någon som har ett snabbt svar så blir jag glad
Mvh thommy
Postad 28 December 2007 - 19:23
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Det blir nog bara att printa och klippa, tyvärr...
Edit: Nu har jag ingen skrivare till min laptop, men kan man inte ändra utskriftstorleken under egenskaper/skrivarinställingar, eller dylikt?
Redigerat av crest, 28 December 2007 - 19:27.
Postad 28 December 2007 - 19:27
Unregistered9bead24c
-
Unregistered9bead24c
-
Rookie
-
7 inlägg
Snål lösning.... men bara att klippa o klistra då lol
Postad 28 December 2007 - 19:54
_FredriK_
-
_FredriK_
-
Beroende
-
-
1377 inlägg
Snål lösning.... men bara att klippa o klistra då lol
Jag skicka med rubbet två A4. Orka ej klippa för att det skulle vara snyggt  Dom ser vad som står ändå hehe
Postad 29 December 2007 - 15:36
DrJ
-
DrJ
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej, har precis lagt halva natten och förmiddagen på att plöja genom denna tråd 
Köpte igår en HD-E1 på Elgiganten, kunde inte motstå 1990:- och de 5 filmerna (som fortfarande erbjuds).
Bilden funkar kanon på min PT-AE900, så sjukt bra. Även vanlig DVD ser vackrare ut än någonsin.
Men funderar på detta:
Tycker inte att ljudet är tillfredställande, känns definitivt inte som jag har 5.1 ljud. Spelaren visar 2ch i displayen, vilket skulle betyda att den matar ut DTS fast i stereo?
Har kört upp skallen i surroundspeakern för att lyssna efter bak-kanalsljud, hörs inte ett smack när jag tex kollar på introt på The Rock (SD-DVD). Ingen skillnad om jag kör DD eller DTS från diskens meny. Kör jag på min gamla dvdspelare kan man höra ljud i bak-kanalerna.
Har provat med DVE för att se om jag fick signal överhuvudtaget, vilket jag fick. Blev inte klokare med andra ord. Får brus i varje speaker precis som det ska, trots det står 2ch på HD-E1:an. Vid DTS så vill förstärkaren köra DTS Neo:6, vilket ju tyder på att den får just 2 kanaler... Det är en Pioneer VSX814, således ingen HDMI men dock optiskt vilket jag då kör.
Har bara en HDDVD än, Oceans 13. Den kör DD+ vilket då enligt manual och bekräfrat i tråden här ska detta köras ut som DTS 5.1 via den optiska. Här ändrar spelaren till Multi, men fortfarande bara DTS Neo:6 på förstärkaren.
Uppdaterade nyss till 2.7 firmware via nätet, som för övrigt funkade direkt säkerligen mycket tack vara alla andra som gått bet på det innan här 
Ingen skillnad med ljudet dock.
Så, ideer någon? Särskilt ni som kör optiskt av samma anledning som jag, ingen HDMI på förstärkaren. Den funkar bra annars, så vill helst slippa byta ut den bara för detta.
Postad 29 December 2007 - 15:52
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
På spelarens ljudinställingar: Står utmatning på PCM eller på bitstream? (Digital utgång SPDIF)
Postad 29 December 2007 - 15:59
DrJ
-
DrJ
-
Rookie
-
1 inlägg
På spelarens ljudinställingar: Står utmatning på PCM eller på bitstream? (Digital utgång SPDIF)
Den står på Bitstream, provat för sakens skull att växla men det ger inget resultat.
Postad 29 December 2007 - 16:24
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
På spelarens ljudinställingar: Står utmatning på PCM eller på bitstream? (Digital utgång SPDIF) Den står på Bitstream, provat för sakens skull att växla men det ger inget resultat.
Hmmm.... du ska ha Digital utgång SPDIF inställd på bitstream (sidan 53 i manualen) Har du ställt in din receiver rätt vid mottagande av signalen? (kolla sidan 68 i manualen, det står visserligen "no sound" men sen står det lite om receivers.) Hoppas att någon annan kan hjälpa dig om det inte lyckas.
Postad 29 December 2007 - 16:25
BBQ
-
BBQ
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Har hämtat min E1:a nu  . Skalar den upp DVD-filmer automatiskt eller måste man göra några inställningar? För jag hittar inga sådana,
och vart kollar man vilken firmware man har?
Postad 29 December 2007 - 16:30
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Har hämtat min E1:a nu . Skalar den upp DVD-filmer automatiskt eller måste man göra några inställningar? För jag hittar inga sådana, och vart kollar man vilken firmware man har?
´ Det skalar upp automatiskt Klicka här för att se hur du kollar vilken din senaste firmware är.
Postad 29 December 2007 - 16:36
DrJ
-
DrJ
-
Rookie
-
1 inlägg
På spelarens ljudinställingar: Står utmatning på PCM eller på bitstream? (Digital utgång SPDIF) Den står på Bitstream, provat för sakens skull att växla men det ger inget resultat.
Hmmm.... du ska ha Digital utgång SPDIF inställd på bitstream (sidan 53 i manualen) Har du ställt in din receiver rätt vid mottagande av signalen? (kolla sidan 68 i manualen, det står visserligen "no sound" men sen står det lite om receivers.)
Hoppas att någon annan kan hjälpa dig om det inte lyckas.
Receivern har inte mycket till val på digitala källor. Den känner automatiskt av att det kommer DD eller DTS och kodar av detta. Lustigt att spelaren markerar 2ch när den har en DVD i sig men Multi när det är HDDVD, om DVDn har flerkanal borde den ju indikera detta korrekt. Tackar för tipsen iaf, hoppas det dimper ner några fler förslag. Annars får jag leva med det tillsvidare, men stör mig som f-n när man nu fått jäkla bra bild men att då förlora på ljudet. Innan var det ju tvärtom
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
High Definition
-
→
HD DVD
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|